abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181126520
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Goed verhaal, het topic even lezen was minder moeite geweest ;)
Informatief voor de volgende ;)
Never drive faster than your guardian angel can fly
pi_181128714
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:44 schreef dheruer het volgende:

[..]

Informatief voor de volgende ;)
Totaal niet.

quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:18 schreef dheruer het volgende:
Als je nooit in de winkel bent geweest heb je het recht (bij een niet op bestelling/op maat gebruikt product) het product te retourneren.

Een winkel mag wel kosten aftrekken voor waardevermindering, als je bijvoorbeeld krassen hebt gemaakt, een blisterpack geopend hebt etc.

De bedoeling van het retourrecht is dat je het product thuis kan bekijken zoals je het in de winkel zou bekijken, niet meer en niet minder. Tenzij dus producten op maat worden besteld.

Daar zit hem net de crux. Als zij deze scooter in bulk bestellen, kun je het aanvechten. Als zij 1 scooter speciaal voor jou hebben besteld, mogen zij hier kosten voor in rekening brengen.

Verzendkosten betaal je eenmalig, ofwel voor het naar jou toe sturen ofwel voor het terugsturen. Hier is natuurlijk nog geen sprake van als je het product nog niet ontvangen hebt.

Belangrijkste vraag (buiten het principe gevoel) is, levert het meer op of kost het meer als je dit via advocaat/rechtsbijstand gaat uitvechten.
De informatie klopt op meerdere punten niet of niet volledig. Onhandig om je verhaal als waarheid te brengen.

Of een winkel uit voorraad levert of n.a.v. een order bestelt, is niet relevant. Noch of het in bulk of per stuk besteld wordt. Als het maatwerk betreft, dan is het uitgezonderd. Maar again: een framehoogte of opties/accessoires zijn geen maatwerk zolang het gekozen is uit aangeboden keuzemogelijkheden.

Of een koper ooit in de winkel geweest is, is irrelevant. Of vervalt het herroepingsrecht voor al mijn toekomstige bestellingen bij Coolblue of Mediamarkt omdat ik ooit in één van hun fysieke winkels ben geweest? Retorische vraag.

Verzendkosten kunnen prima voor zowel de heen- als de terugzending gerekend worden dan wel voor rekening van de consument zijn. Alleen bij een volledige herroeping moeten ook de kosten voor de heenzending gerestitueerd worden. Kosten voor terugzending zijn voor de winkelier, tenzij deze heeft gecommuniceerd dat deze voor de consument zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door baskick op 12-08-2018 19:27:23 (Taalkundige foutjes) ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_181134054
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:12 schreef baskick het volgende:

[..]

Totaal niet.

[..]

De informatie klopt op meerdere punten niet of niet volledig. Onhandig om je verhaal als waarheid te brengen.

Of een winkel uit voorraad levert of n.a.v. een order bestelt, is niet relevant. Noch of het in bulk of per stuk besteld wordt. Als het maatwerk betreft, dan is het uitgezonderd. Maar again: een framehoogte of opties/accessoires zijn geen maatwerk zolang het gekozen is aangeboden keuzemogelijkheden.

Of een koper ooit in de winkel geweest is, is irrelevant. Of vervalt het herroepingsrecht voor al mijn toekomstige bestellingen bij Coolblue of Mediamarkt omdat ik ooit in één van hun fysieke winkels ben geweest? Retorische vraag.

Verzendkosten kunnen prima voor zowel de heen- als de terugzending gerekend worden dan wel voor kosten van de consument zijn. Alleen bij een volledige herroeping moeten ook de kosten voor de heenzending gerestitueerd worden. Kosten voor terugzending zijn voor de winkelier, tenzij deze heeft gecommuniceerd dat deze voor de consument zijn.
En in aanvulling hierop: het openen van een blisterpack mag de consument niet worden aangerekend.
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 12:18 schreef dheruer het volgende:
Een winkel mag wel kosten aftrekken voor waardevermindering, als je bijvoorbeeld krassen hebt gemaakt, een blisterpack geopend hebt etc.
  Redactie Frontpage zondag 12 augustus 2018 @ 18:08:21 #104
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181134547
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 14:12 schreef baskick het volgende:

[..]

Totaal niet.

[..]

De informatie klopt op meerdere punten niet of niet volledig. Onhandig om je verhaal als waarheid te brengen.

Of een winkel uit voorraad levert of n.a.v. een order bestelt, is niet relevant. Noch of het in bulk of per stuk besteld wordt. Als het maatwerk betreft, dan is het uitgezonderd. Maar again: een framehoogte of opties/accessoires zijn geen maatwerk zolang het gekozen is aangeboden keuzemogelijkheden.

Of een koper ooit in de winkel geweest is, is irrelevant. Of vervalt het herroepingsrecht voor al mijn toekomstige bestellingen bij Coolblue of Mediamarkt omdat ik ooit in één van hun fysieke winkels ben geweest? Retorische vraag.

Verzendkosten kunnen prima voor zowel de heen- als de terugzending gerekend worden dan wel voor kosten van de consument zijn. Alleen bij een volledige herroeping moeten ook de kosten voor de heenzending gerestitueerd worden. Kosten voor terugzending zijn voor de winkelier, tenzij deze heeft gecommuniceerd dat deze voor de consument zijn.
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 17:41 schreef r_one het volgende:

[..]

En in aanvulling hierop: het openen van een blisterpack mag de consument niet worden aangerekend.

[..]

Maw, dheruer hangt een compleet lulverhaal op.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')