De scooter heb ik al in 1x betaald via iDEAL... Het was een internet bestelling..quote:Op zaterdag 23 juni 2018 16:47 schreef Marsenal het volgende:
Gewoon niet betalen.
Of storneren.
Kijk maar even.
quote:Op zaterdag 23 juni 2018 16:46 schreef RGS18 het volgende:
Ik heb een gloednieuwe scooter besteld bij Fast en Furious scooters ondanks meerdere adviezen van kennissen om dit niet te doen bij hun. Ik zet net zo gauw een bedrijf aan de kant om een paar negatieve reviews.
De voorwaarden op hun website nalezen en kijken of deze kloppen of niet, eventueel advocaat inschakelen. Dan het via de rechter oplossen.quote:Wat zijn dus mijn opties?
Hun voorwaarden staan toch niet boven de wet? Dit staat er blijkbaar in hun voorwaarden (het was even goed zoeken):quote:Op zaterdag 23 juni 2018 16:50 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
[..]
De voorwaarden op hun website nalezen en kijken of deze kloppen of niet, eventueel advocaat inschakelen. Dan het via de rechter oplossen.
En voor de volgende keer je morele kompas aanzetten en wél conclusies trekken uit de negatieve reviews.
500 euro wel heel snel verdiend.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 16:51 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Hun voorwaarden staan toch niet boven de wet? Dit staat er blijkbaar in hun voorwaarden (het was even goed zoeken):
"Bestelling en aanbetaling
Vanwege een groot aantal niet afgehaalde en/of geannuleerde bestellingen zijn wij helaas genoodzaakt om in de winkel een aanbetaling te vragen van minimaal 250,- euro. Met een aanbetaling wordt de koop gesloten. Wanneer wij het product niet kunnen leveren dan krijgt u uiteraard uw aanbetaling volledig terug. Ziet u alsnog van de koop af dan bent u uw aanbetaling kwijt. Wanneer u een brommer of scooter op afbetaling koopt (least) is de koop gesloten wanneer u het leasecontract ondertekent. Dit betekent dat de aankoop niet meer ongedaan gemaakt kan worden. Wilt u de koop toch ontbinden dan wordt er 250 euro in rekening gebracht. Na het ondertekenen van het leasecontract kunt u binnen 14 dagen alsnog de “lease” annuleren. Echter geldt dan nog steeds de afnameplicht. De reden hiervan is dat brommers, scooters en motorscooters namelijk op (uw) maat besteld worden."
Ben jij in de winkel geweest? Anders is het niet van toepassing lijkt, er wordt expliciet over een aankoop in de winkel gesproken. Als je wel in de winkel bent geweest, dan is koa niet van toepassing afaik.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 16:51 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Hun voorwaarden staan toch niet boven de wet? Dit staat er blijkbaar in hun voorwaarden (het was even goed zoeken):
"Bestelling en aanbetaling
Vanwege een groot aantal niet afgehaalde en/of geannuleerde bestellingen zijn wij helaas genoodzaakt om in de winkel een aanbetaling te vragen van minimaal 250,- euro. Met een aanbetaling wordt de koop gesloten. Wanneer wij het product niet kunnen leveren dan krijgt u uiteraard uw aanbetaling volledig terug. Ziet u alsnog van de koop af dan bent u uw aanbetaling kwijt. Wanneer u een brommer of scooter op afbetaling koopt (least) is de koop gesloten wanneer u het leasecontract ondertekent. Dit betekent dat de aankoop niet meer ongedaan gemaakt kan worden. Wilt u de koop toch ontbinden dan wordt er 250 euro in rekening gebracht. Na het ondertekenen van het leasecontract kunt u binnen 14 dagen alsnog de “lease” annuleren. Echter geldt dan nog steeds de afnameplicht. De reden hiervan is dat brommers, scooters en motorscooters namelijk op (uw) maat besteld worden."
Succes met een bedrijf vinden die geen negatieve reviews heeft. Net even gegoogled, over het algemeen lijken mensen positief.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 16:50 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
[..]
De voorwaarden op hun website nalezen en kijken of deze kloppen of niet, eventueel advocaat inschakelen. Dan het via de rechter oplossen.
En voor de volgende keer je morele kompas aanzetten en wél besluitnemende conclusies trekken uit de negatieve reviews.
TS heeft gewoon herroepingsrechtquote:Op zaterdag 23 juni 2018 17:03 schreef Het_Bokje het volgende:
TS heeft m toch in 1x betaald?
Dus die "op maat, want lease" gaat niet op.
Ik ben bang dat de winkel 30 dagen de tijd krijgt om te leveren gok ik.
Uiteraard. Heb het per e-mail gedaan en heb zelfs een kopie naar mijn eigen e-mail laten sturen.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 17:31 schreef Bartcoah het volgende:
Hoe heb je de bestelling geannuleerd per telefoon of in de winkel zelf of per e-mail? Per e-mail heeft bij een annulering altijd een voorkeur, omdat je kunt aantonen dat je op tijd bent geweest met het annuleren. Dan ontwijk je de discussie dat je niet op tijd hebt opgezegd, maar aangezien de scooter nog niet eens geleverd is zou deze discussie niet eens kunnen bestaan.
Je hebt de zaak nog niet binnen dus je herroepingstermijn is nog niet eens begonnen. Wat hier van belang is is om te kijken naar dit stukje: Verder heeft u geen herroepingsrecht ten aanzien van: de levering van zaken die volgens specifieke wensen zijn vervaardigd; dus als je een scooter koopt die je zelf helemaal ontworpen hebt vervalt je herroepingstermijn.
Het maakt natuurlijk niet uit of de levertijd 2 weken is of een half jaar. De herroepingstermijn loopt pas vanaf het moment je de scooter thuis geleverd krijgt.
Joh je moest eens weten wat voor schrijnende zaken ik tegenkom, er zijn gewoon ontzettend veel bedrijven die aan het bluffen zijn. Niets van aan trekken en gewoon op een eloquente manier je beklag doen bij die gasten.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 17:41 schreef RGS18 het volgende:
Ik snap zelf ook niet waarom hun hier geld in rekening voor brengen. Zij kunnen die scooters, indien niet op maat gemaakt voor klanten, zelf ook terug sturen naar hun leverancier of lekker zelf in hun opslag laten staan om later te verkopen.
Het lijkt wel alsof ze een zaken model hebben opgezet draait om annuleringen zodat ze daar heel simpel een slaatje uit slaan. Ze behouden zowel het gloednieuwe, ongebruikte product als 250 euro van de koper. Dat lijkt mij niet correct...
Ik ben altijd welbespraakt, vind ik. Ik heb zelfs een brief getypt en uitgeprint die ik maandag aangetekend ga versturen alvorens ik naar de kantonrechter stap. Hopelijk zal het niet zo ver moeten komen.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 17:42 schreef Bartcoah het volgende:
[..]
Joh je moest eens weten wat voor schrijnende zaken ik tegenkom, er zijn gewoon ontzettend veel bedrijven die aan het bluffen zijn. Niets van aan trekken en gewoon op een eloquente manier je beklag doen bij die gasten.
Hou ons op de hoogte. Heb een pesthekel aan bedrijven die een loopje nemen met de wet omdat toch niemand er iets tegen wil doen.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 17:45 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Ik ben altijd welbespraakt, vind ik. Ik heb zelfs een brief getypt en uitgeprint die ik maandag aangetekend ga versturen alvorens ik naar de kantonrechter stap. Hopelijk zal het niet zo ver moeten komen.
Ik denk dat als je die gasten een redelijke termijn geeft om alsnog je scooter te leveren je nog een stapje voor hebt. Het is nu de 23ste, dus als je die gasten t/m de 29ste van juni de tijd geeft om alsnog je scooter te leveren je een bijzonder redelijke meneer bent.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 17:45 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Ik ben altijd welbespraakt, vind ik. Ik heb zelfs een brief getypt en uitgeprint die ik maandag aangetekend ga versturen alvorens ik naar de kantonrechter stap. Hopelijk zal het niet zo ver moeten komen.
Tja, dan breng je hem weer terug na levering. Scheelt hen ook tijd en geld om gewoon mee te werken aan een annulering.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 18:19 schreef Het_Bokje het volgende:
Volgens mij heeft een normale winkel 30 dagen om shit te leveren (ook al beloven ze anders), alvorens je aan gerechtelijke tegenreacties kunt beginnen.(IANAL)
Geeft WKOA ook recht op annuleren, ook al zijn de goederen nog niet binnen? (dacht t niet)
Ja, je hebt gelijk. Maar ik ga er vanuit dat de shop nog steeds wil leveren. (en dan na 6 weken met die scooter komen....en dan gokken of de klant m ondanks alle vertraging toch houdt)quote:Op zaterdag 23 juni 2018 19:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tja, dan breng je hem weer terug na levering. Scheelt hen ook tijd en geld om gewoon mee te werken aan een annulering.
Oh, dat is heel simpel. Ik weiger de scooter dan gewoon aan de deur en dan gaat hij kosteloos retour afzender.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 19:40 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk. Maar ik ga er vanuit dat de shop nog steeds wil leveren. (en dan na 6 weken met die scooter komen....en dan gokken of de klant m ondanks alle vertraging toch houdt)
Zie bijvoorbeeld https://uitspraken.rechts(...)1751&showbutton=true:quote:Op zaterdag 23 juni 2018 18:19 schreef Het_Bokje het volgende:
Geeft WKOA ook recht op annuleren, ook al zijn de goederen nog niet binnen? (dacht t niet).
Dus als de winkel slim is, besparen ze zich de leveringskosten naar TS.quote:Waar de koper het recht heeft na ontvangst van een zaak te koop te annuleren, moet voorts aangenomen dat hij dat recht ook heeft nog voor de ontvangst van de zaak. Dat brengt mee dat koper de koop kon annuleren, ook als koper zich eenvoudigweg heeft bedacht [...]
Zoveel onzin in zo weinig tekst, man.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 16:51 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Hun voorwaarden staan toch niet boven de wet? Dit staat er blijkbaar in hun voorwaarden (het was even goed zoeken):
"Bestelling en aanbetaling
Vanwege een groot aantal niet afgehaalde en/of geannuleerde bestellingen zijn wij helaas genoodzaakt om in de winkel een aanbetaling te vragen van minimaal 250,- euro. Met een aanbetaling wordt de koop gesloten. Wanneer wij het product niet kunnen leveren dan krijgt u uiteraard uw aanbetaling volledig terug. Ziet u alsnog van de koop af dan bent u uw aanbetaling kwijt. Wanneer u een brommer of scooter op afbetaling koopt (least) is de koop gesloten wanneer u het leasecontract ondertekent. Dit betekent dat de aankoop niet meer ongedaan gemaakt kan worden. Wilt u de koop toch ontbinden dan wordt er 250 euro in rekening gebracht. Na het ondertekenen van het leasecontract kunt u binnen 14 dagen alsnog de “lease” annuleren. Echter geldt dan nog steeds de afnameplicht. De reden hiervan is dat brommers, scooters en motorscooters namelijk op (uw) maat besteld worden."
Cool story bro.quote:Op woensdag 27 juni 2018 10:03 schreef Zwolsboy het volgende:
Weet nog toen ik mijn Twingo bestelde zei hij 11 weken levertijd, ik zei succes dan haak ik af wil binnen 10 dagen een auto hebben anders zoek ik verder, en toen kon het plots wel
Dat moet TS helemaal niet. TS heeft de bestelling herroepen en heeft dan ook geen verplichtingen meer aangaande levering.quote:Op woensdag 18 juli 2018 11:11 schreef Gunner het volgende:
[..]
Cool story bro.
TS, ondanks dat ik je punt snap moet je ze ook de gelegenheid geven om te leveren. Of niet vooruitbetalen. Boter bij de vis etc etc.
Dat ontken ik ook niet.quote:Op woensdag 18 juli 2018 11:15 schreef baskick het volgende:
Dat moet TS helemaal niet. TS heeft de bestelling herroepen en heeft dan ook geen verplichtingen meer aangaande levering.
Je zegt dat hij ze de gelegenheid moet geven?quote:
Je pakt me nu op een enkel woordje. Ik zeg alleen maar dat ik het eens ben met dat door de herroeping het niet relevant meer is en de winkel gewoon moet meewerken hieraan. Dat staat verder los van het gebrek aan geduld bij TS.quote:Op woensdag 18 juli 2018 11:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je zegt dat hij ze de gelegenheid moet geven?
Ah, dan begreep ik die opmerking verkeerd iddquote:Op woensdag 18 juli 2018 11:36 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je pakt me nu op een enkel woordje. Ik zeg alleen maar dat ik het eens ben met dat door de herroeping het niet relevant meer is en de winkel gewoon moet meewerken hieraan. Dat staat verder los van het gebrek aan geduld bij TS.
Qshops is een joke. Die doen letterlijk helemaal niks; die sturen klachten gewoon door naar de webshops zodat de webshops deze zelf kunnen oplossen.quote:Op woensdag 18 juli 2018 12:14 schreef Elpis het volgende:
Heb je je klacht al bij Qshops gelegd? Die beweren bij klachten over hun leden te bemiddelen.
https://www.qshops.org/pages/klacht_melden
En daar zit het probleem. Op maat gemaakt producten hoeven ze niet terug te nemen. Slim om dat in de voorwaarden op te nemen.quote:De reden hiervan is dat brommers, scooters en motorscooters namelijk op (uw) maat besteld worden.
Komen ze niet mee weg.quote:Op woensdag 18 juli 2018 13:26 schreef Speekselklier het volgende:
In de leveringsvoorwaarden staat:
[..]
En daar zit het probleem. Op maat gemaakt producten hoeven ze niet terug te nemen. Slim om dat in de voorwaarden op te nemen.
Maar:
Wanneer is een product op maat gemaakt?
Tja, je kan zoveel in de voorwaarden zettenquote:Op woensdag 18 juli 2018 13:26 schreef Speekselklier het volgende:
In de leveringsvoorwaarden staat:
[..]
En daar zit het probleem. Op maat gemaakt producten hoeven ze niet terug te nemen. Slim om dat in de voorwaarden op te nemen.
Maar:
Wanneer is een product op maat gemaakt?
zo zullen ze het wel bedoelen jaquote:Op woensdag 18 juli 2018 13:43 schreef xzaz het volgende:
Een zadel iets hoger zetten is dat op maat gemaakt?
Nee, als dat stellen gebeurt binnen de mogelijkheden die een specifieke scooter daartoe biedt, niet, nee.quote:Op woensdag 18 juli 2018 13:43 schreef xzaz het volgende:
Een zadel iets hoger zetten is dat op maat gemaakt?
quote:
Ik las het zo. Je zegt TS geduld moet hebben. Dat hoeft niet, want TS wil (los van de levertijd) die scooter niet meer via die winkel afnemen. TS heeft zich bedacht en er is geen valide reden nodig om te herroepen - elke reden is een valide reden (ook 'daarom').quote:Op woensdag 18 juli 2018 11:36 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je pakt me nu op een enkel woordje. Ik zeg alleen maar dat ik het eens ben met dat door de herroeping het niet relevant meer is en de winkel gewoon moet meewerken hieraan. Dat staat verder los van het gebrek aan geduld bij TS.
Dus die weg heb je al geprobeerd?quote:Op woensdag 18 juli 2018 13:05 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Qshops is een joke. Die doen letterlijk helemaal niks; die sturen klachten gewoon door naar de webshops zodat de webshops deze zelf kunnen oplossen.
Jep.quote:
En je had het online gekocht toch?quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:32 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Jep.
En voor alle duidelijkheid: de scooter was geheel standaard! Ik heb geen extra's toegevoegd of wat dan ook. Zelfs de kenteken was nog niet op mijn naam geschreven omdat de scooter nooit aangekomen was.
Zelfs het toevoegen van opties en accesoires uit de aangeboden opties en accessoires maakt iets geen maatwerk.quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:32 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Jep.
En voor alle duidelijkheid: de scooter was geheel standaard! Ik heb geen extra's toegevoegd of wat dan ook. Zelfs de kenteken was nog niet op mijn naam geschreven omdat de scooter nooit aangekomen was.
Ah, hij is dus zelfs nooit geleverd.quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:32 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Jep.
En voor alle duidelijkheid: de scooter was geheel standaard! Ik heb geen extra's toegevoegd of wat dan ook. Zelfs de kenteken was nog niet op mijn naam geschreven omdat de scooter nooit aangekomen was.
Dat klopt..quote:Op woensdag 18 juli 2018 13:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Komen ze niet mee weg.
Het zijn standaard voertuigen voor op de weg.
Tenzij TS allerlei extra's erop en eraan wilde hebben, dan is het op maat gemaakt of hebben ze een mogelijk hard te maken punt bij de rechter, als het zover komt.
Dat staat ook in de OP, toch?quote:Op woensdag 18 juli 2018 15:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, hij is dus zelfs nooit geleverd.
Het bedrag boven de ¤250 is dus wel door ze terugbetaald? Dat valt me nog reuze mee van deze oplichters.quote:Op maandag 23 juli 2018 16:20 schreef RGS18 het volgende:
Ook incassobureau's hebben die gasten maling aan, blijkbaar. Zal denk ik toch de kantonrechter worden.
[ afbeelding ]
Een brommer/scooter is op maat gemaakt? Grappenmakers zijn het. Alsof je de zadelhoogte bij bestelling aan je beenlengte kan laten aanpassen, of de afstand tot het stuur aan je armlengte...quote:Op woensdag 18 juli 2018 13:26 schreef Speekselklier het volgende:
In de leveringsvoorwaarden staat:
[..]
En daar zit het probleem. Op maat gemaakt producten hoeven ze niet terug te nemen. Slim om dat in de voorwaarden op te nemen.
Maar:
Wanneer is een product op maat gemaakt?
Nee? Als je goed kijkt dan is er helemaal niks terugbetaald.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 14:36 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het bedrag boven de ¤250 is dus wel door ze terugbetaald? Dat valt me nog reuze mee van deze oplichters.
Waarom wordt er dan een hoofdsom van 250 gevorderd?quote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:23 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Nee? Als je goed kijkt dan is er helemaal niks terugbetaald.
Waarom wordt er dan 250¤ gevorderd?quote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:23 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Nee? Als je goed kijkt dan is er helemaal niks terugbetaald.
Omdat TS dat geld terug wil?quote:Op dinsdag 24 juli 2018 19:53 schreef baskick het volgende:
[..]
Waarom wordt er dan een hoofdsom van 250 gevorderd?
Goed bezig! Als er eenmaal een datum is voor de rechter dan gaan bedrijven vaak over tot betalen. Ik duim voor je!quote:Op dinsdag 24 juli 2018 20:12 schreef RGS18 het volgende:
Omdat dat bedrijf mij 250 euro schuldig is die ze weigeren terug te betalen onder mom van "annuleringskosten".
Het enigste waar ik over twijfel is dat als ik inderdaad straks dit malafide bedrijf voor de kantonrechter moet slepen omdat ze hun rekening niet willen betalen, dat ik dan zo'n 200 - 300 euro moet investeren om ze te dagvaarden. Wat nou als ze hun rekening plots betalen terwijl ik die 200 - 300 al heb geinvesteerd? Dan ben ik die waarschijnlijk gewoon kwijt..quote:Op dinsdag 24 juli 2018 23:56 schreef Bartcoah het volgende:
[..]
Goed bezig! Als er eenmaal een datum is voor de rechter dan gaan bedrijven vaak over tot betalen. Ik duim voor je!
Dat ligt eraan, het is niet altijd zo zwart/wit in het recht. Er zitten altijd excepties tussen, kosten voor een rechtszaak zal je in beginsel zelf moeten betalen en het is mogelijk om die te verhalen op een bedrijf. Dat wordt vaak afgewezen, maar als je het goed beargumenteerd etc, dit zal je jurist wel doen (hopelijk) dan bestaat er de kans dat zij (eikels) die kosten dan ook moeten betalen.quote:Op woensdag 25 juli 2018 00:49 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Het enigste waar ik over twijfel is dat als ik inderdaad straks dit malafide bedrijf voor de kantonrechter moet slepen omdat ze hun rekening niet willen betalen, dat ik dan zo'n 200 - 300 euro moet investeren om ze te dagvaarden. Wat nou als ze hun rekening plots betalen terwijl ik die 200 - 300 al heb geinvesteerd? Dan ben ik die waarschijnlijk gewoon kwijt..
Dat bedoel ik dus. En daarom vind ik het riskant. Als ik zometeen meer geld moet investeren om dat bedrijf te dagvaarden dan ben ik veel meer kwijt dan dat zij mij schuldig zijn als ik het inderdaad achteraf gewoon zelf moet betalen.quote:Op woensdag 25 juli 2018 00:53 schreef Bartcoah het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, het is niet altijd zo zwart/wit in het recht. Er zitten altijd excepties tussen, kosten voor een rechtszaak zal je in beginsel zelf moeten betalen en het is mogelijk om die te verhalen op een bedrijf. Dat wordt vaak afgewezen, maar als je het goed beargumenteerd etc, dit zal je jurist wel doen (hopelijk) dan bestaat er de kans dat zij (eikels) die kosten dan ook moeten betalen.
De kosten voor de rechtszaak worden vaker toegewezen dan afgewezen hoor.quote:Op woensdag 25 juli 2018 00:53 schreef Bartcoah het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, het is niet altijd zo zwart/wit in het recht. Er zitten altijd excepties tussen, kosten voor een rechtszaak zal je in beginsel zelf moeten betalen en het is mogelijk om die te verhalen op een bedrijf. Dat wordt vaak afgewezen, maar als je het goed beargumenteerd etc, dit zal je jurist wel doen (hopelijk) dan bestaat er de kans dat zij (eikels) die kosten dan ook moeten betalen.
Ik zou het gewoon voortzetten. Al is het maar omdat het een principe kwestie is.quote:Op woensdag 25 juli 2018 00:56 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. En daarom vind ik het riskant. Als ik zometeen meer geld moet investeren om dat bedrijf te dagvaarden dan ben ik veel meer kwijt dan dat zij mij schuldig zijn als ik het inderdaad achteraf gewoon zelf moet betalen.
Ze lezen hier ongetwijfeld ook mee. Dit soort dingen maken je mails richting hen niet sterker...quote:Op woensdag 25 juli 2018 00:56 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. En daarom vind ik het riskant. Als ik zometeen meer geld moet investeren om dat bedrijf te dagvaarden dan ben ik veel meer kwijt dan dat zij mij schuldig zijn als ik het inderdaad achteraf gewoon zelf moet betalen.
Oh, ik ga het doen, of ik nou verlies ga lijden of niet, maar ik wil gewoon weten waar ik sta. Chinless gaat morgen voor mij zelfs navraag doen en alle informatie is wat mij betreft meer dan welkom.quote:Op woensdag 25 juli 2018 01:10 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ze lezen hier ongetwijfeld ook mee. Dit soort dingen maken je mails richting hen niet sterker...
Zodra de dagvaardiging de deur uit (geprint) is zijn het kosten die zij moeten betalen. Stel dat ze tussen moment van afdrukken en afleveren betalen, blijft dat bedrag openstaan.quote:Op woensdag 25 juli 2018 01:15 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Oh, ik ga het doen, of ik nou verlies ga lijden of niet, maar ik wil gewoon weten waar ik sta. Chinless gaat morgen voor mij zelfs navraag doen en alle informatie is wat mij betreft meer dan welkom.
Gaat mij een beetje om de gemaakte kosten; wie is daarvoor verantwoordelijk? Dat bedrijf heeft wettelijk geen poot om op te staan. Deze zaak zullen ze nooit kunnen winnen en dat weten ze zelf vast en zeker ook wel. Het gaat mij meer om het verhalen van de gemaakte kosten, dus stel; hun maken op het moment dat ze de dagvaarding krijgen het geld over, kan ik ze dan nog aansprakelijk stellen voor de gemaakte kosten en de dagvaarding voortzetten ondanks dat ze al hebben betaald of...?
En weer een zaak aanspannen om díe kosten terug te krijgenquote:Op woensdag 25 juli 2018 01:22 schreef Chinless het volgende:
[..]
in het ergste geval moet je naar de rechter voor je extra kosten die gemaakt zijn.
Ik krijg heel erg het gevoel dat jij geen flauw idee hebt wat je allemaal uitkraamt.quote:Op woensdag 25 juli 2018 01:02 schreef Chinless het volgende:
[..]
De kosten voor de rechtszaak worden vaker toegewezen dan afgewezen hoor.
Denk je dat al die incassobureaus de dagvaarding voor in lul doen? Ze gaan toch niet zelf voor die kosten opdraaien om een klein beetje te ontvangen? Als de winst dan al groter is dan de kosten die ze maken.
Je hebt het in de OP over het inhouden van ¤250. Dat suggereert dat je meer (het volledige aankoopbedrag) hebt betaald. JeMoeder vroeg of de rest wél was terugbetaald:quote:Op dinsdag 24 juli 2018 20:12 schreef RGS18 het volgende:
Omdat dat bedrijf mij 250 euro schuldig is die ze weigeren terug te betalen onder mom van "annuleringskosten".
Dat heb je ontkend:quote:Op dinsdag 24 juli 2018 14:36 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het bedrag boven de ¤250 is dus wel door ze terugbetaald? Dat valt me nog reuze mee van deze oplichters.
Wat is het nu?quote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:23 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Nee? Als je goed kijkt dan is er helemaal niks terugbetaald.
Dus je hebt het hele bedrag voor de scooter nog niet betaald? Alleen de 250 euro? De rest is dan al door de financierder betaald? Heeft Santander al ingegrepen?quote:Op dinsdag 24 juli 2018 20:12 schreef RGS18 het volgende:
Omdat dat bedrijf mij 250 euro schuldig is die ze weigeren terug te betalen onder mom van "annuleringskosten".
Oke, dus post 54 was gewoon volledig incorrect.quote:Op woensdag 25 juli 2018 12:22 schreef RGS18 het volgende:
Ik heb de hele scooter betaald (circa 1.750 euro) en zij hebben mij een deel daarvan terugbetaald nadat ik heb geannuleerd (1.500 terug betaald gekregen).
Miscommunicatie. Ik bedoelde dat er van de resterende 250 euro nog niks terugbetaald was.quote:Op woensdag 25 juli 2018 12:28 schreef baskick het volgende:
[..]
Oke, dus post 54 was gewoon volledig incorrect.
Ok prima, dan begrijp ik het.quote:Op woensdag 25 juli 2018 12:33 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Miscommunicatie. Ik bedoelde dat er van de resterende 250 euro nog niks terugbetaald was.
Uhh.. zodra de deurwaarder de opdracht krijgt om langs te gaan zijn dat gewoon bijkomende kosten waarvoor FF moet opdraaien... lullig dat de initiële som dan al voldaan is, aan TS is het dan hoe hij om gaat met die kosten.quote:Op woensdag 25 juli 2018 01:39 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
En weer een zaak aanspannen om díe kosten terug te krijgen
Ja, ok. Op die manier, anders blijf je bezig.quote:Op woensdag 25 juli 2018 18:28 schreef Chinless het volgende:
[..]
Uhh.. zodra de deurwaarder de opdracht krijgt om langs te gaan zijn dat gewoon bijkomende kosten waarvoor FF moet opdraaien... lullig dat de initiële som dan al voldaan is, aan TS is het dan hoe hij om gaat met die kosten.
IANALquote:Op zaterdag 23 juni 2018 18:19 schreef Het_Bokje het volgende:
Volgens mij heeft een normale winkel 30 dagen om shit te leveren (ook al beloven ze anders), alvorens je aan gerechtelijke tegenreacties kunt beginnen.(IANAL)
Ja, twijfelde a toen ik t invoerde .quote:
Goed om te zien dat ze het deksel flink op de neus hebben gekregen en er zelf nog wat op hebben verloren. Ook goed dat jij je geld nu snel krijgt/hebt TS. Al met al een goede afsluiting.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 12:20 schreef RGS18 het volgende:
Weer een maand verder en de laatste incasso zowat verstreken en uit eindelijk, voordat de kantonrechter erbij werd gehaald, krijg ik net op tijd dit bericht:
[ afbeelding ]
De mensen die dit lezen en nog denken te willen bestellen bij dit bedrijf; doe het niet. Het is het gezeik echt niet waard, geloof me.
Lees: Bij elke aankoop van een scooter eisen wij een aanbetaling van 250 euro. Dit is ons verdienmodel aangezien wij niet aan de leveringsverplichtigen kunnen voldoen en toch graag een zaak willen runnen.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 16:51 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Hun voorwaarden staan toch niet boven de wet? Dit staat er blijkbaar in hun voorwaarden (het was even goed zoeken):
"Bestelling en aanbetaling
Vanwege een groot aantal niet afgehaalde en/of geannuleerde bestellingen zijn wij helaas genoodzaakt om in de winkel een aanbetaling te vragen van minimaal 250,- euro. Met een aanbetaling wordt de koop gesloten. Wanneer wij het product niet kunnen leveren dan krijgt u uiteraard uw aanbetaling volledig terug. Ziet u alsnog van de koop af dan bent u uw aanbetaling kwijt. Wanneer u een brommer of scooter op afbetaling koopt (least) is de koop gesloten wanneer u het leasecontract ondertekent. Dit betekent dat de aankoop niet meer ongedaan gemaakt kan worden. Wilt u de koop toch ontbinden dan wordt er 250 euro in rekening gebracht. Na het ondertekenen van het leasecontract kunt u binnen 14 dagen alsnog de “lease” annuleren. Echter geldt dan nog steeds de afnameplicht. De reden hiervan is dat brommers, scooters en motorscooters namelijk op (uw) maat besteld worden."
Goed verhaal, het topic even lezen was minder moeite geweestquote:Op zondag 12 augustus 2018 12:18 schreef dheruer het volgende:
Als je nooit in de winkel bent geweest heb je het recht (bij een niet op bestelling/op maat gebruikt product) het product te retourneren.
Een winkel mag wel kosten aftrekken voor waardevermindering, als je bijvoorbeeld krassen hebt gemaakt, een blisterpack geopend hebt etc.
De bedoeling van het retourrecht is dat je het product thuis kan bekijken zoals je het in de winkel zou bekijken, niet meer en niet minder. Tenzij dus producten op maat worden besteld.
Daar zit hem net de crux. Als zij deze scooter in bulk bestellen, kun je het aanvechten. Als zij 1 scooter speciaal voor jou hebben besteld, mogen zij hier kosten voor in rekening brengen.
Verzendkosten betaal je eenmalig, ofwel voor het naar jou toe sturen ofwel voor het terugsturen. Hier is natuurlijk nog geen sprake van als je het product nog niet ontvangen hebt.
Belangrijkste vraag (buiten het principe gevoel) is, levert het meer op of kost het meer als je dit via advocaat/rechtsbijstand gaat uitvechten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |