abonnement Unibet Coolblue
pi_179992601
Ik heb een gloednieuwe scooter besteld bij Fast en Furious scooters ondanks meerdere adviezen van kennissen om dit niet te doen bij hun. Ik zet net zo gauw een bedrijf aan de kant om een paar negatieve reviews.

2 weken later nog steeds geen scooter. Gebeld met die zaak en krijg te horen dat zij de scooter zelf ook nog niet binnen hebben gekregen van hun leverancier terwijl de gemiddelde levertijd van andere scooterzaken 3 werkdragen is.

Vervolgens maar mijn bestelling geannuleerd omdat ik er toch een slecht gevoel bij begin te krijgen. Nu wilt deze zaak 250 euro "annuleringskosten" inhouden terwijl ik de scooter, wat geen op maat gemaakt product was en zelfs bij hun nog niet eens binnen was gekomen, via internet heb besteld en ik dus recht heb op 14 dagen bedenktijd (die tevens pas ingaan als ik de scooter geleverd krijg!)

Wat zijn dus mijn opties? Het bedrijf lijkt namelijk totaal niet mee te willen werken en reageert niet langer op mailverkeer.
Excuse me, but do you suck ballz?
pi_179992615
Gewoon niet betalen.

Of storneren.

Kijk maar even.
-nee-
pi_179992623
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 16:47 schreef Marsenal het volgende:
Gewoon niet betalen.

Of storneren.

Kijk maar even.
De scooter heb ik al in 1x betaald via iDEAL... Het was een internet bestelling..
Excuse me, but do you suck ballz?
pi_179992644
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 16:46 schreef RGS18 het volgende:
Ik heb een gloednieuwe scooter besteld bij Fast en Furious scooters ondanks meerdere adviezen van kennissen om dit niet te doen bij hun. Ik zet net zo gauw een bedrijf aan de kant om een paar negatieve reviews.
quote:
Wat zijn dus mijn opties?
De voorwaarden op hun website nalezen en kijken of deze kloppen of niet, eventueel advocaat inschakelen. Dan het via de rechter oplossen.

En voor de volgende keer je morele kompas aanzetten en wél besluitnemende conclusies trekken uit de negatieve reviews.
Google is your friend, abuse your friends
pi_179992657
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 16:50 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

[..]

De voorwaarden op hun website nalezen en kijken of deze kloppen of niet, eventueel advocaat inschakelen. Dan het via de rechter oplossen.

En voor de volgende keer je morele kompas aanzetten en wél conclusies trekken uit de negatieve reviews.
Hun voorwaarden staan toch niet boven de wet? Dit staat er blijkbaar in hun voorwaarden (het was even goed zoeken):

"Bestelling en aanbetaling
Vanwege een groot aantal niet afgehaalde en/of geannuleerde bestellingen zijn wij helaas genoodzaakt om in de winkel een aanbetaling te vragen van minimaal 250,- euro. Met een aanbetaling wordt de koop gesloten. Wanneer wij het product niet kunnen leveren dan krijgt u uiteraard uw aanbetaling volledig terug. Ziet u alsnog van de koop af dan bent u uw aanbetaling kwijt. Wanneer u een brommer of scooter op afbetaling koopt (least) is de koop gesloten wanneer u het leasecontract ondertekent. Dit betekent dat de aankoop niet meer ongedaan gemaakt kan worden. Wilt u de koop toch ontbinden dan wordt er 250 euro in rekening gebracht. Na het ondertekenen van het leasecontract kunt u binnen 14 dagen alsnog de “lease” annuleren. Echter geldt dan nog steeds de afnameplicht. De reden hiervan is dat brommers, scooters en motorscooters namelijk op (uw) maat besteld worden."
Excuse me, but do you suck ballz?
pi_179992753
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 16:51 schreef RGS18 het volgende:

[..]

Hun voorwaarden staan toch niet boven de wet? Dit staat er blijkbaar in hun voorwaarden (het was even goed zoeken):

"Bestelling en aanbetaling
Vanwege een groot aantal niet afgehaalde en/of geannuleerde bestellingen zijn wij helaas genoodzaakt om in de winkel een aanbetaling te vragen van minimaal 250,- euro. Met een aanbetaling wordt de koop gesloten. Wanneer wij het product niet kunnen leveren dan krijgt u uiteraard uw aanbetaling volledig terug. Ziet u alsnog van de koop af dan bent u uw aanbetaling kwijt. Wanneer u een brommer of scooter op afbetaling koopt (least) is de koop gesloten wanneer u het leasecontract ondertekent. Dit betekent dat de aankoop niet meer ongedaan gemaakt kan worden. Wilt u de koop toch ontbinden dan wordt er 250 euro in rekening gebracht. Na het ondertekenen van het leasecontract kunt u binnen 14 dagen alsnog de “lease” annuleren. Echter geldt dan nog steeds de afnameplicht. De reden hiervan is dat brommers, scooters en motorscooters namelijk op (uw) maat besteld worden."
500 euro wel heel snel verdiend.
Ik denk niet dat dit mag. Daarom ook een gesprek regelen met een advocaat, die weten meer.
Google is your friend, abuse your friends
pi_179992778
Dat mag toch niet zomaar? Ik zou met juridische getouwtrek dreigen, dan laten ze het waarschijnlijk al zitten.
-nee-
  zaterdag 23 juni 2018 @ 17:00:20 #8
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_179992883
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 16:51 schreef RGS18 het volgende:

[..]

Hun voorwaarden staan toch niet boven de wet? Dit staat er blijkbaar in hun voorwaarden (het was even goed zoeken):

"Bestelling en aanbetaling
Vanwege een groot aantal niet afgehaalde en/of geannuleerde bestellingen zijn wij helaas genoodzaakt om in de winkel een aanbetaling te vragen van minimaal 250,- euro. Met een aanbetaling wordt de koop gesloten. Wanneer wij het product niet kunnen leveren dan krijgt u uiteraard uw aanbetaling volledig terug. Ziet u alsnog van de koop af dan bent u uw aanbetaling kwijt. Wanneer u een brommer of scooter op afbetaling koopt (least) is de koop gesloten wanneer u het leasecontract ondertekent. Dit betekent dat de aankoop niet meer ongedaan gemaakt kan worden. Wilt u de koop toch ontbinden dan wordt er 250 euro in rekening gebracht. Na het ondertekenen van het leasecontract kunt u binnen 14 dagen alsnog de “lease” annuleren. Echter geldt dan nog steeds de afnameplicht. De reden hiervan is dat brommers, scooters en motorscooters namelijk op (uw) maat besteld worden."
Ben jij in de winkel geweest? Anders is het niet van toepassing lijkt, er wordt expliciet over een aankoop in de winkel gesproken. Als je wel in de winkel bent geweest, dan is koa niet van toepassing afaik.

Verder lijken ze het hier erop te gooien dat het een op maat gemaakt product is, wat puur kul is. Geen idee of dat dat mag qua wet.

Wat was trouwens de levertijd die zij opgaven TS? Wat de levertijd is van andere zaken doet er niet toe, wel wat ze zelf vtv beloven. Konden ze aan de telefoon een indicatie geven van hoe lang het nog zou duren?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 17:02:54 #9
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_179992944
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 16:50 schreef Metalfrost het volgende:

[..]


[..]

De voorwaarden op hun website nalezen en kijken of deze kloppen of niet, eventueel advocaat inschakelen. Dan het via de rechter oplossen.

En voor de volgende keer je morele kompas aanzetten en wél besluitnemende conclusies trekken uit de negatieve reviews.
Succes met een bedrijf vinden die geen negatieve reviews heeft. Net even gegoogled, over het algemeen lijken mensen positief.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_179992954
TS heeft m toch in 1x betaald?
Dus die "op maat, want lease" gaat niet op.

Ik ben bang dat de winkel 30 dagen de tijd krijgt om te leveren gok ik.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 23 juni 2018 @ 17:14:48 #11
408813 crew  trein2000
pi_179993209
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 17:03 schreef Het_Bokje het volgende:
TS heeft m toch in 1x betaald?
Dus die "op maat, want lease" gaat niet op.

Ik ben bang dat de winkel 30 dagen de tijd krijgt om te leveren gok ik.
TS heeft gewoon herroepingsrecht
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_179993257
Nee, ik ben nooit bij hun in de winkel geweest. Heb de scooter via de website besteld en in 1x betaald. 2 weken gewacht, aangezien hun claimen een levertijd van 2 weken te hanteren, maar omdat ik toch een rotgevoel kreeg na continu slecht te woord te zijn gestaan heb ik maar besloten de koop ongedaan te maken ook al heb ik nog niks ontvangen.

En nee, het is geen product dat op maat gemaakt is. Ik heb gewoon een model besteld die op hun website stond en ik heb er verder ook niks aan toegevoegd qua accessoires.
Excuse me, but do you suck ballz?
  zaterdag 23 juni 2018 @ 17:31:59 #13
320471 Bartcoah
Wats met jaw ouwe
pi_179993579
Hoe heb je de bestelling geannuleerd per telefoon of in de winkel zelf of per e-mail? Per e-mail heeft bij een annulering altijd een voorkeur, omdat je kunt aantonen dat je op tijd bent geweest met het annuleren. Dan ontwijk je de discussie dat je niet op tijd hebt opgezegd, maar aangezien de scooter nog niet eens geleverd is zou deze discussie niet eens kunnen bestaan.

Je hebt de zaak nog niet binnen dus je herroepingstermijn is nog niet eens begonnen. Wat hier van belang is is om te kijken naar dit stukje: Verder heeft u geen herroepingsrecht ten aanzien van: de levering van zaken die volgens specifieke wensen zijn vervaardigd; dus als je een scooter koopt die je zelf helemaal ontworpen hebt vervalt je herroepingstermijn.

Het maakt natuurlijk niet uit of de levertijd 2 weken is of een half jaar. De herroepingstermijn loopt pas vanaf het moment je de scooter thuis geleverd krijgt.
Je kan me vinden bij de bloemist
pi_179993650
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 17:31 schreef Bartcoah het volgende:
Hoe heb je de bestelling geannuleerd per telefoon of in de winkel zelf of per e-mail? Per e-mail heeft bij een annulering altijd een voorkeur, omdat je kunt aantonen dat je op tijd bent geweest met het annuleren. Dan ontwijk je de discussie dat je niet op tijd hebt opgezegd, maar aangezien de scooter nog niet eens geleverd is zou deze discussie niet eens kunnen bestaan.

Je hebt de zaak nog niet binnen dus je herroepingstermijn is nog niet eens begonnen. Wat hier van belang is is om te kijken naar dit stukje: Verder heeft u geen herroepingsrecht ten aanzien van: de levering van zaken die volgens specifieke wensen zijn vervaardigd; dus als je een scooter koopt die je zelf helemaal ontworpen hebt vervalt je herroepingstermijn.

Het maakt natuurlijk niet uit of de levertijd 2 weken is of een half jaar. De herroepingstermijn loopt pas vanaf het moment je de scooter thuis geleverd krijgt.
Uiteraard. Heb het per e-mail gedaan en heb zelfs een kopie naar mijn eigen e-mail laten sturen.

Edit: de scooter was niet custom. Het was gewoon een standaard model die op hun website stond. Ik heb zelfs geen eens accessoires laten toevoegen. Het was gewoon een standaard kale scooter.
Excuse me, but do you suck ballz?
pi_179993769
Ik snap zelf ook niet waarom hun hier geld in rekening voor brengen. Zij kunnen die scooters, indien niet op maat gemaakt voor klanten, zelf ook terug sturen naar hun leverancier of lekker zelf in hun opslag laten staan om later te verkopen.

Het lijkt wel alsof ze een zakenmodel hebben opgezet dat draait om annuleringen zodat ze daar heel simpel een slaatje uit kunnen slaan. Ze behouden zowel het gloednieuwe, ongebruikte product als 250 euro van de koper. Dat lijkt mij niet correct...
Excuse me, but do you suck ballz?
  zaterdag 23 juni 2018 @ 17:42:46 #16
320471 Bartcoah
Wats met jaw ouwe
pi_179993784
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 17:41 schreef RGS18 het volgende:
Ik snap zelf ook niet waarom hun hier geld in rekening voor brengen. Zij kunnen die scooters, indien niet op maat gemaakt voor klanten, zelf ook terug sturen naar hun leverancier of lekker zelf in hun opslag laten staan om later te verkopen.

Het lijkt wel alsof ze een zaken model hebben opgezet draait om annuleringen zodat ze daar heel simpel een slaatje uit slaan. Ze behouden zowel het gloednieuwe, ongebruikte product als 250 euro van de koper. Dat lijkt mij niet correct...
Joh je moest eens weten wat voor schrijnende zaken ik tegenkom, er zijn gewoon ontzettend veel bedrijven die aan het bluffen zijn. Niets van aan trekken en gewoon op een eloquente manier je beklag doen bij die gasten.
Je kan me vinden bij de bloemist
pi_179993830
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 17:42 schreef Bartcoah het volgende:

[..]

Joh je moest eens weten wat voor schrijnende zaken ik tegenkom, er zijn gewoon ontzettend veel bedrijven die aan het bluffen zijn. Niets van aan trekken en gewoon op een eloquente manier je beklag doen bij die gasten.
Ik ben altijd welbespraakt, vind ik. Ik heb zelfs een brief getypt en uitgeprint die ik maandag aangetekend ga versturen alvorens ik naar de kantonrechter stap. Hopelijk zal het niet zo ver moeten komen.
Excuse me, but do you suck ballz?
  zaterdag 23 juni 2018 @ 17:52:00 #18
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179993943
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 17:45 schreef RGS18 het volgende:

[..]

Ik ben altijd welbespraakt, vind ik. Ik heb zelfs een brief getypt en uitgeprint die ik maandag aangetekend ga versturen alvorens ik naar de kantonrechter stap. Hopelijk zal het niet zo ver moeten komen.
Hou ons op de hoogte. Heb een pesthekel aan bedrijven die een loopje nemen met de wet omdat toch niemand er iets tegen wil doen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 23 juni 2018 @ 17:58:34 #19
320471 Bartcoah
Wats met jaw ouwe
pi_179994046
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 17:45 schreef RGS18 het volgende:

[..]

Ik ben altijd welbespraakt, vind ik. Ik heb zelfs een brief getypt en uitgeprint die ik maandag aangetekend ga versturen alvorens ik naar de kantonrechter stap. Hopelijk zal het niet zo ver moeten komen.
Ik denk dat als je die gasten een redelijke termijn geeft om alsnog je scooter te leveren je nog een stapje voor hebt. Het is nu de 23ste, dus als je die gasten t/m de 29ste van juni de tijd geeft om alsnog je scooter te leveren je een bijzonder redelijke meneer bent.

Dit hoef je natuurlijk niet te doen, maar mocht het tot een kantonzaak komen, je weer een streepje voor hebt. Naast het feit dat je natuurlijk gewoon volledig in je recht staat - en dan kijk ik even naar de feiten die je hebt gepresenteerd - ben je niet verplicht om die gasten nog eens een termijn te geven.

Dreig alsjeblieft niet met juridische stappen, ik vind bevordert niet het gesprek. Je kan ze bijvoorbeeld wel aangeven dat mocht het leveren niet lukken voor/op de 29ste van juni je graag op de 29ste het gehele bedrag terugziet op jouw rekening. Mocht ze dit niet lukken en geven zij geen gehoor aan je redelijke eis, dan stel je die leden aansprakelijk voor de e.v.t kosten die volgen.
Je kan me vinden bij de bloemist
pi_179994334
Volgens mij heeft een normale winkel 30 dagen om shit te leveren (ook al beloven ze anders), alvorens je aan gerechtelijke tegenreacties kunt beginnen.(IANAL)

Geeft WKOA ook recht op annuleren, ook al zijn de goederen nog niet binnen? (dacht t niet)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 19:01:05 #21
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179994999
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 18:19 schreef Het_Bokje het volgende:
Volgens mij heeft een normale winkel 30 dagen om shit te leveren (ook al beloven ze anders), alvorens je aan gerechtelijke tegenreacties kunt beginnen.(IANAL)

Geeft WKOA ook recht op annuleren, ook al zijn de goederen nog niet binnen? (dacht t niet)
Tja, dan breng je hem weer terug na levering. Scheelt hen ook tijd en geld om gewoon mee te werken aan een annulering.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_179995780
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 19:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Tja, dan breng je hem weer terug na levering. Scheelt hen ook tijd en geld om gewoon mee te werken aan een annulering.
Ja, je hebt gelijk. Maar ik ga er vanuit dat de shop nog steeds wil leveren. (en dan na 6 weken met die scooter komen....en dan gokken of de klant m ondanks alle vertraging toch houdt) :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_179996375
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 19:40 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk. Maar ik ga er vanuit dat de shop nog steeds wil leveren. (en dan na 6 weken met die scooter komen....en dan gokken of de klant m ondanks alle vertraging toch houdt) :')
Oh, dat is heel simpel. Ik weiger de scooter dan gewoon aan de deur en dan gaat hij kosteloos retour afzender.

Ik heb sinds eind 2016 een nieuwe baan en zit sindsdien ook vrij goed qua financiën waardoor ik in staat ben gewoon ondertussen elders een scooter te kopen zonder dat ik moet wachten op het volledige aankoopbedrag. Ik durf het gewoon niet meer aan met dit bedrijf, gaat me niet eens meer om het wachten. Ik wil van de koop af omdat ik gezeik in de toekomst wil voorkomen door dit bedrijf volledig uit mijn leven te verbannen.
Excuse me, but do you suck ballz?
pi_180073481
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 18:19 schreef Het_Bokje het volgende:
Geeft WKOA ook recht op annuleren, ook al zijn de goederen nog niet binnen? (dacht t niet).
Zie bijvoorbeeld https://uitspraken.rechts(...)1751&showbutton=true:
quote:
Waar de koper het recht heeft na ontvangst van een zaak te koop te annuleren, moet voorts aangenomen dat hij dat recht ook heeft nog voor de ontvangst van de zaak. Dat brengt mee dat koper de koop kon annuleren, ook als koper zich eenvoudigweg heeft bedacht [...]
Dus als de winkel slim is, besparen ze zich de leveringskosten naar TS.
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 16:51 schreef RGS18 het volgende:

[..]

Hun voorwaarden staan toch niet boven de wet? Dit staat er blijkbaar in hun voorwaarden (het was even goed zoeken):

"Bestelling en aanbetaling
Vanwege een groot aantal niet afgehaalde en/of geannuleerde bestellingen zijn wij helaas genoodzaakt om in de winkel een aanbetaling te vragen van minimaal 250,- euro. Met een aanbetaling wordt de koop gesloten. Wanneer wij het product niet kunnen leveren dan krijgt u uiteraard uw aanbetaling volledig terug. Ziet u alsnog van de koop af dan bent u uw aanbetaling kwijt. Wanneer u een brommer of scooter op afbetaling koopt (least) is de koop gesloten wanneer u het leasecontract ondertekent. Dit betekent dat de aankoop niet meer ongedaan gemaakt kan worden. Wilt u de koop toch ontbinden dan wordt er 250 euro in rekening gebracht. Na het ondertekenen van het leasecontract kunt u binnen 14 dagen alsnog de “lease” annuleren. Echter geldt dan nog steeds de afnameplicht. De reden hiervan is dat brommers, scooters en motorscooters namelijk op (uw) maat besteld worden."
Zoveel onzin in zo weinig tekst, man.

Je hebt gewoon herroepingsrecht en ze dienen alle betaalde bedragen te restitueren.

[ Bericht 13% gewijzigd door baskick op 27-06-2018 06:12:57 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_180075631
Nooit op bestelling kopen, altijd eerst leveren dan oordelen of je het wilt en tekenen+betalen.

Weet nog toen ik mijn Twingo bestelde zei hij 11 weken levertijd, ik zei succes dan haak ik af wil binnen 10 dagen een auto hebben anders zoek ik verder, en toen kon het plots wel _O-
Interessant he ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')