abonnement Unibet Coolblue
pi_179989774
https://www.volkskrant.nl(...)a-en-sinti~bb26d33e/
https://joop.bnnvara.nl/n(...)alle-roma-deporteren

quote:
De Italiaanse autoriteiten zullen een volkstelling onder Roma uitvoeren. Dat heeft de nieuwe minister van Binnenlandse Zaken Matteo Salvini van de extreemrechtse partij Lega Nord bekendgemaakt. Het doel van de volkstelling is vaststellen welke Roma over geldige verblijfsdocumenten beschikken. Wie dat niet heeft zal worden gedeporteerd.

Salvini heeft maandag gezegd ‘een onderzoek naar de Roma in Italië uit voeren om uit te zoeken wie, hoe, hoeveel’ er in Italië verblijven. De informatie wordt volgens Salvini opgeslagen in een “register”.

Niet-gedocumenteerde vreemdelingen worden gedeporteerd via overeenkomsten met andere landen, maar Italiaanse Roma moeten we helaas laten blijven.
Salvini heeft een lange geschiedenis van aanvallen op de Italiaanse Roma-bevolking, die naar schatting 130.000 tot 170.000 inwoners telt, waarvan ongeveer de helft als Italiaanse staatsburgers wordt beschouwd.

Lega heeft eerder al voorgesteld aparte wetten voor Roma-mensen in te voeren die het voor autoriteiten gemakkelijker zouden maken om kinderen uit hun gezin te verwijderen wanneer ze niet naar school zouden gaan. Salvini heeft meermaals opgeroepen Roma-kampen ‘plat te walsen’. Ook beschuldigde hij Roma ervan zich liever met misdaad bezig te houden dan te werken.

Veel Roma-activisten klagen over diepgewortelde discriminatie in Italië, waarbij ze opmerken dat het voor hen vele malen moeilijker is een permanente woning of werk te vinden en dat zij vaak het slachtoffer zijn van haatmisdrijven. Uit een enquête van 2015 bleek dat Italianen een negatiever beeld van de Roma hebben dan in de hen omringende Europese landen, ondanks de relatief kleine Roma-bevolking. In 2014 waarschuwde de Europese Commissie Italië dat de door de Italiaanse overheid gereguleerde kampen verontreinigd zijn en ‘de grondrechten ernstig beperken’.
quote:
BREAKING. #Italy Interior minister and LEAGUE leader Salvini: "I've asked for a census of the Roma community living in Italy. The irregular ones will be deported. However, we'll have to keep" in Italy "the Romas with Italian citizenship, unfortunately" (ANSA agency) pic.twitter.com/6MrC0ZsLMK
https://www.groene.nl/artikel/we-gaan-het-land-zuiveren

quote:
Niet alleen Erdogan vertelt over hoe hij is gevormd door Necip Fazıl. Andere voormannen van de regerende AKP staan eveneens te popelen om de wereld te laten weten dat ze als tiener of student naast de dichter hebben gestaan. Neem Abdullah Gül, de vorige president, die bij ons gezien wordt als mild en conservatief, een democraat, een man die zijn talen spreekt en die zijn islamistische veren zou hebben afgeschud. In een interview met zijn Britse biograaf spreekt Gül vol lof over het politieke werk van Necip Fazıl. Als de biograaf erop wijst dat de dichter pleitte voor een honderd procent zuiver islamitisch Turkije en een antisemiet en antidemocraat was, is Güls enige antwoord dat hij ‘sommige punten in Necip Fazıls werk een beetje pijnlijk’ vindt. Maar hij laat geen enkel woord van kritiek horen op de islamistische fascist. Integendeel. Gül haalt liefdevol herinneringen op aan ‘de grote intellectueel’ voor wie hij altijd een cadeau meenam als hij op reis was geweest.
quote:
Het islamitische Turkije waaraan Erdogan bouwt, noemt hij ‘Nieuw Turkije’. Dat hij daaraan kan werken, zei hij bij de prijsuitreiking, heeft hij te danken aan Necip Fazıl. Hij wil het Turkse parlementaire systeem omzetten in een presidentieel systeem. ‘Geavanceerde democratie’, noemt hij dit bestel. Erdogan hoopt op vierhonderd van de 550 parlementszetels voor zijn partij, de AKP, om er in één keer een nieuwe grondwet door te krijgen (die daarna nog wel aan een referendum moet worden onderworpen). In de nieuwe constitutie zal alle macht in handen komen van één man, de president van de republiek. In het programma van de AKP staat: in het nieuwe presidentiële systeem ‘zullen snel moedige besluiten kunnen worden genomen, problemen opgelost en crises overwonnen’. En dat is nodig, aldus het AKP-programma, zodat ‘de wil van het volk beter tot zijn recht komt en het snel resultaten zal zien’.
Nieuwe Ottomaanse keizerrijk in opkomst? Fascistische presidenten hebben niks te zoeken in Europa. Ik wil niet dat Turkije lid wordt van de EU.

[ Bericht 0% gewijzigd door Euribob op 23-06-2018 14:37:05 ]
  zaterdag 23 juni 2018 @ 14:38:30 #2
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_179990390
We gaan hier geen doodsverwensingen/onderbuikgevoelens posten.

Nog een keer, en nu wel inhoudelijke bijdrages graag.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 23 juni 2018 @ 14:49:05 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179990584
Gevaarlijke ontwikkelingen.
Erdogan moet worden afgezet, goedschiks of kwaadschiks.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179990811
Zoals ik zeg, de verkiezingen zondag gaan alles bepalend zijn in Turkije of het wordt een bloedvergieten/burgeroorlog.

Eigenlijk zijn er de volgende scenario's:
- Ince wint, Erdogan treed vreedzaam af (praktisch onmogelijk)

- Ince wint, Erdogan weigert af te treden, roept op tot protesten en een herhaling van zetten, zoals tijdens de militaire coup

- Erdogan wint, de aanhangers van Ince gaan de straat op en protesten worden hard neer geslagen

De splitsing Erdogan/oppositie is alles mee gerekend ongeveer 50/50 of 60/40 als de oppositie zich verenigd.
pi_179991610
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 15:04 schreef Nintex het volgende:
Zoals ik zeg, de verkiezingen zondag gaan alles bepalend zijn in Turkije of het wordt een bloedvergieten/burgeroorlog.

Eigenlijk zijn er de volgende scenario's:
- Ince wint, Erdogan treed vreedzaam af (praktisch onmogelijk)

- Ince wint, Erdogan weigert af te treden, roept op tot protesten en een herhaling van zetten, zoals tijdens de militaire coup

- Erdogan wint, de aanhangers van Ince gaan de straat op en protesten worden hard neer geslagen

De splitsing Erdogan/oppositie is alles mee gerekend ongeveer 50/50 of 60/40 als de oppositie zich verenigd.
Wie zegt dat er een tweede ronde komt?
  zaterdag 23 juni 2018 @ 16:29:28 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179992362
Ik denk dat je ze beter kunt vergelijken met types als Poetin of Chavez
pi_179992475
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 16:29 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat je ze beter kunt vergelijken met types als Poetin of Chavez
Hmm
pi_179995194
Ieder volk mag zijn eigen leiders kiezer.
pi_179996178
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 15:47 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Wie zegt dat er een tweede ronde komt?
Die kans is heel groot. Een absolute meerderheid heeft Erdogan niet en Ince heeft alleen kans als hij in een 2e ronde de kiezers weet te motiveren om tegen Erdogan te gaan stemmen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179996525
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die kans is heel groot. Een absolute meerderheid heeft Erdogan niet en Ince heeft alleen kans als hij in een 2e ronde de kiezers weet te motiveren om tegen Erdogan te gaan stemmen.
Ik vind het heel spannend worden.
pi_179996636
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 19:12 schreef Odaiba het volgende:
Ieder volk mag zijn eigen leiders kiezer.
Maar het probleem is dat Erdogan vreemde plannen in zijn hoofd heeft. Turkije wil in de EU en als je een beetje een vreemde dictator als Erdogan in je continent hebt zitten dan kan dat een tweede holocaust veroorzaken. Erdogan wil Turkije "zuiveren" van niet-moslims en niet-Turken.

Het Turkse leger is sterker dan die van alle Europese landen behalve Rusland, geloof ik. Dus als Turkije iets van plan is dan hebben wij een probleem tenzij we van buiten ons continent hulp krijgen (V.S o.i.d).

Ik ben er gewoon bang voor dat Erdogan rare dingen gaat uithalen.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 20:20:21 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179996804
Ik zie in Erdogan geen bloeddorstige Hitler die pro-actief bevolkingsgroepen gaat uitmoorden.

Mee reen standaard despoot die zijn zakken en die van zijn vrienden vult en steeds gekkere capriolen uithaalt om zijn macht vast te houden.

Ik denk dat Turkije een beetje Venezuela achterna gaat als Erdogan zo doorgaat.
pi_179998659
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 20:15 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Maar het probleem is dat Erdogan vreemde plannen in zijn hoofd heeft. Turkije wil in de EU en als je een beetje een vreemde dictator als Erdogan in je continent hebt zitten dan kan dat een tweede holocaust veroorzaken. Erdogan wil Turkije "zuiveren" van niet-moslims en niet-Turken.

Het Turkse leger is sterker dan die van alle Europese landen behalve Rusland, geloof ik. Dus als Turkije iets van plan is dan hebben wij een probleem tenzij we van buiten ons continent hulp krijgen (V.S o.i.d).

Ik ben er gewoon bang voor dat Erdogan rare dingen gaat uithalen.
Waar komt die angst vandaan? Want het klinkt allemaal een beetje overdreven.

Volgens mij wil Erdogan en de meerderheid in Turkije al helemaal niet meer bij de EU horen, mocht ik het mis hebben. Graag een bron.

Erdogan heeft autoritaire trekjes, maar dictator, nee dat gaat voor hem nog niet op.

Heb je een bron dat Erdogan Turkije wil gaan zuiveren van niet-moslims?
pi_180001284
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 21:18 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Waar komt die angst vandaan? Want het klinkt allemaal een beetje overdreven.

Volgens mij wil Erdogan en de meerderheid in Turkije al helemaal niet meer bij de EU horen, mocht ik het mis hebben. Graag een bron.

Erdogan heeft autoritaire trekjes, maar dictator, nee dat gaat voor hem nog niet op.

Heb je een bron dat Erdogan Turkije wil gaan zuiveren van niet-moslims?
https://www.groene.nl/artikel/we-gaan-het-land-zuiveren

Weet alleen niet of deze bron zo betrouwbaar is. Maar het is wel zorgwekkend. De nieuwe holocaust, zijn de slachtoffers dit keer de ongelovigen ipv de inferieure rassen? Natuurlijk voor de zoveelste keer in de geschiedenis zijn de belangrijkste vijanden van de fascisten de Joden.

quote:
Sahih al-Bukhari, Volume 4, Book 56, Number 791:
Narrated 'Abdullah bin 'Umar:
I heard Allah's Apostle [Muhammad] saying, "The Jews will fight with you, and you will be given victory over them so that a stone will say, 'O Muslim! There is a Jew behind me; kill him!' "
Sahih al-Bukhari, Volume 4, Book 52, Number 176:
Narrated 'Abdullah bin 'Umar:
Allah's Apostle said, "You (i.e. Muslims) will fight with the Jews till some of them will hide behind stones. The stones will (betray them) saying, 'O 'Abdullah (i.e. slave of Allah)! There is a Jew hiding behind me; so kill him.' "
quote:
"Let those fight in the way of Allah who sell the life of this world for the other. Whoso fighteth in the way of Allah, be he slain or be he victorious, on him We shall bestow a vast reward." - Quran 4:74
quote:
"Those who believe fight in the cause of Allah..." - Quran 4:76
quote:
4:74 So let those fight in the cause of Allah who sell the life of this world for the Hereafter. And he who fights in the cause of Allah and is killed or achieves victory - We will bestow upon him a great reward.
4:75 And what is [the matter] with you that you fight not in the cause of God and [for] the oppressed among men, women, and children who say, "Our Lord, take us out of this city of oppressive people and appoint for us from Yourself a protector and appoint for us from Yourself a helper?"
4:76 Those who believe fight in the cause of God, and those who disbelieve fight in the cause of Taghut. So fight against the allies of Satan. Indeed, the plot of Satan has ever been weak.
4:77 Have you not seen those who were told, "Restrain your hands [from fighting] and establish prayer and give zakah"? But then when fighting was ordained for them, at once a party of them feared men as they fear God or with [even] greater fear. They said, "Our Lord, why have You decreed upon us fighting? If only You had postponed [it for] us for a short time." Say, The enjoyment of this world is little, and the Hereafter is better for he who fears God. And injustice will not be done to you, [even] as much as a thread [inside a date seed]."


[ Bericht 58% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2018 22:44:46 ]
pi_180001447
https://www.thespiritofis(...)illing-in-islam.html

quote:
The fighting and killing in Islam. Well, let me tell you something. It is very interesting, really interesting that in the US we have a different kind of Islam. Muslim clerics in the US want to present to us a kind Islam, Islam of brotherly love, Islam of friendship. Is that the Islam in the Quran? It is not! The Quran is very explicit to tell the Muslims, "Go fight and kill." And if we see a young man, 20 years, or 18 years in Palestine, and putting a bomb around themselves, and making a suicidal bomb, and kill himself and kill some Israelis, it is not an invention of the Hamas, or the Hezboulah, or anybody. It is the Quran. The Quran says, "Go fight, fight, fight." So if we want to see fighting, and the killing, in the Quran, let us read the words of the Quran. And I will begin with the words in surat Al Anfal, that is surat 8, and verse 65, "Oh, prophet Mohammed." Listen, Allah is talking to Mohammed because this is what the Muslims believe. "Oh, prophet Mohammed. Urge the Muslims to fight." What? "Oh, prophet Mohammed. Urge the Muslims to fight?" When Jesus spoke to His disciples, He said, "Love your enemy. Pray for those who persecute you." But here, "Oh, prophet Mohammed. Urge the Muslims to fight," fighting is by inciting Muslims to fight.
pi_180001462
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 20:15 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Maar het probleem is dat Erdogan vreemde plannen in zijn hoofd heeft. Turkije wil in de EU en als je een beetje een vreemde dictator als Erdogan in je continent hebt zitten dan kan dat een tweede holocaust veroorzaken. Erdogan wil Turkije "zuiveren" van niet-moslims en niet-Turken.

Het Turkse leger is sterker dan die van alle Europese landen behalve Rusland, geloof ik. Dus als Turkije iets van plan is dan hebben wij een probleem tenzij we van buiten ons continent hulp krijgen (V.S o.i.d).

Ik ben er gewoon bang voor dat Erdogan rare dingen gaat uithalen.
Mwoah, de Fransen ruimen de Turken zo op. Een europa samen maakt zo korte metten met de turken. Het is een groot land dat ze ook moeten zullen moeten beschermen als ze iemand aanvallen. Zo makkelijk nog niet.

Sowieso is Griekenland altijd op zijn hoede voor de Turken. Daar lopen ze niet zomaar doorheen.

Voorlopig gaat zoiets echt niet gebeuren.

Het gaat hier meer over de interne onrust en de stabiliteit van het land zelf. De economie gaat slecht en het land is verdeeld.
Whatever...
pi_180001761
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 22:47 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Mwoah, de Fransen ruimen de Turken zo op. Een europa samen maakt zo korte metten met de turken. Het is een groot land dat ze ook moeten zullen moeten beschermen als ze iemand aanvallen. Zo makkelijk nog niet.

Sowieso is Griekenland altijd op zijn hoede voor de Turken. Daar lopen ze niet zomaar doorheen.

Voorlopig gaat zoiets echt niet gebeuren.

Het gaat hier meer over de interne onrust en de stabiliteit van het land zelf. De economie gaat slecht en het land is verdeeld.
Oja, je hebt gelijk. Ik heb de statistieken verkeerd onthouden. En sowieso zeggen statistieken over hoe sterk een leger is in de praktijk lang niet alles.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2018 23:04:47 ]
  zondag 24 juni 2018 @ 09:31:21 #18
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180006479
Wat is er raar aan het uitzetten van mensen die niet in het land mogen verblijven?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_180050022
quote:
11s.gif Op zondag 24 juni 2018 09:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
Wat is er raar aan het uitzetten van mensen die niet in het land mogen verblijven?
Vraag dat vooral aan de Trump-haters die de fake news media propaganda voor zoete koek slikken. Trump is helemaal geen racist of seksist, geloof me. Een echte racist zou niet zo opkomen voor mensen die onderdrukt en geterroriseerd worden. Hij helpt de Nederlanders niet tegen terroristen, maar hij is ook geen president van Nederland.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2018 00:39:34 ]
  Moderator dinsdag 26 juni 2018 @ 10:19:56 #20
54278 crew  Tijger_m
42
pi_180054185
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 00:38 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Vraag dat vooral aan de Trump-haters die de fake news media propaganda voor zoete koek slikken. Trump is helemaal geen racist of seksist, geloof me. Een echte racist zou niet zo opkomen voor mensen die onderdrukt en geterroriseerd worden. Hij helpt de Nederlanders niet tegen terroristen, maar hij is ook geen president van Nederland.
Ten eerste, we geloven je niet, Trump is een racist en een sexist, ten tweede, wat heeft Trump met dit topic te maken? Ten derde, voor Welke onderdrukte mensen komt Trump op, ik kan er geen ontdekken.

Even OT, Erdogan heeft dik gewonnen en blijft aan de macht. Hij zal zijn act van 'sterke oom' blijven spelen en zich zelf blijven zien als de Turkse zonnekoning. Er komt geen oorlog en Turkije komt niet bij de EU al zou Turkije dat nog zo graag willen.
Turkije bepaalt niet of het bij de EU komt, de EU bepaalt dat en die begint daar niet aan zolang Erdogan de baas is iig.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')