abonnement Unibet Coolblue
pi_179986788
Ik merk al best lang dat ik moeite heb om vriendschappen voor langere duur te behouden.

Heb wel een paar vrienden die ik al bijna mijn hele leven heb, maar met een deel loop het contact ook moeizaam.

Ik vroeg laatst eens aan mijn beste vriend of hij eens feedback kon geven waar dit aan kon liggen. Hij zei tegen me : Jij vindt het lastig om te accepteren dat mensen ook slechte eigenschappen hebben, en dat ik daar niet mee om kon gaan en dan meteen afstand neem van mensen.

Dit herken ik wel eigenlijk. Ik heb in mijn hoofd een bepaald beeld van hoe ik mensen graag zie : Rustig, betrouwbaar, bescheiden, breed maatschappelijk georiënteerd, gul en met respect voor anderen. Maar haast niemand is zo, de meeste mensen laten op één of meerdere van deze punten wel steken vallen.

Hij is zelf iemand die wel heel goed met de slechte eigenschappen van anderen om kan gaan. Zo hebben we een gemeenschappelijke vriend die erg dominant is. Hij wil graag dat jij iets doet of ergens mee naartoe gaat als het hem uit komt. Als je dan nee zegt, begint hij te drammen, gaat hij je 10 keer opbellen of gaat hij berichten sturen als ''Ik reken op je, zorg dat je er bent''.

Ik ben er dan zelf helemaal klaar mee. Ik antwoord niet meer, neem mijn telefoon niet meer op. Als hij dominant/ bazig gaat doen, dan ga ik juist alleen nog maar meer in de ankers. Terwijl die vriend van mij zegt: Weet je, lach er gewoon om. Probeer dan toch te gaan als je niet iets anders hebt en niet puur en alleen af te zeggen om hem tegen de haren in te strijken (zo ben ik dan weer een beetje).

Dit is slechts een voorbeeld, maar ik merk inderdaad wel als mensen gedrag vertonen dat mij niet zint, ik de neiging heb om hier recht tegenin te gaan in plaats van om een beetje soepel mee te buigen.

Hoe doen jullie dit? Passen jullie je makkelijk aan of neem je ook snel afstand als mensen dingen doen die je niet zint?
pi_179986897
als je maar lang genoeg slaat wel
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_179987567
Dat met telefoon en berichtjes is iig herkenbaar.
Beetje de tijd van nu denk ik zet hem gewoon uit. Dikke lul allemaal.

Qua vrienden, Tsja niet iedereen is perfect natuurlijk, zie de positieve dingen van elkaar en dan komt het wel goed.
Do what you love, love what you do!
pi_179987951
Ik ben als iets ouder maar herken dit maar al te goed, en laat door anderen niet zeggen wat ik moet doen want dat bepaal ik zelf wel.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_179988141
Ik heb totaal geen tolerantie wat betreft:
- arrogantie
- vooroordelen
- ongevraagd advies aan mij gecombineerd met eigen zelfmedelijden en kwaadheid als ik andersom advies geef
- mensen die dingen achterhouden, dat ze rare dingen gaan verzinnen over mij die ik niet weet en die ze me ook niet willen vertellen
- mensen die het oneens zijn met mij maar dan ook gelijk niet meer verder willen discuisseren, maar wel van mij verwachten dat ik hun standpunten aanhoor
- mensen die verslaafd zijn en dat niet toegeven maar daar excuses voor bedenken

Maar ja... Mijn ouders en sommige vrienden zijn wel zo. Dus ik heb ermee leren omgaan omdat het nu eenmaal een totaalpakket is en ik zelf ook niet perfect ben. Een andere keuze is er niet, niemand wil veranderen omdat ik dat zeg en andersom heb ik ook weinig zin om mezelf voor een ander te veranderen als het geen ruil is.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zaterdag 23 juni 2018 @ 12:09:21 #6
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179988263
De ene vervelende eigenschap kan ik beter mee dealen dan de andere, en als de vriendschap hecht is valt het vaak goed uit te praten. Ik weet van mezelf wel dat ik wel afstand neem van mensen waarbij vervelende eigenschappen gaan overheersen, lijkt me ook niet onredelijk. Ik wil ook gewoon een beetje een leuk leven er op na houden.
pi_179988603
Het pusherige gedrag herken ik wel, maar het is denk ik wel een eigenschap die verdwijnt naar mate je ouder wordt.

Wij hadden ook zo'n gast in onze vriendengroep die nooit meewilde. Lees nog wel eens oude groep-app verslagen terug en zie dan ook dat we hem met zijn allen altijd een beetje aan het pushen waren. En als hij dan voor de derde week op rij niet mee wilde op stap, begon iedereen zich aan hem te ergeren.

Pas nu ik ouder ben besef ik : Hoezo moest die gast dat van ons? Waarom verwachtte wij van hem dat hij naar ons luisterde?
pi_179989073
Er zijn grenzen ook bij vrienden qua negativiteit wat ik toelaat. Trekken ze mij er mee in en overheerst het (de negativiteit), dan gaan we ieder onze eigen weg. Maar ben een stuk coulanter voor vrienden met wat ik accepteer eigenlijk. Als de basis van de vriendschap goed zit dat is het belangrijkste, tuurlijk ieder heeft dingen waaraan we misschien irriteren of anders zouden doen, maar ik denk altijd zo ja het is jouw leven dit de mijne ik doe het op deze manier en jij op die manier (en ben ook zo van dat ik wel zeg als het vervelend word en geef mijn eigen grens aan van miss moet je dat niet bij mij doen zo).
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_179989159
Zolang ik er niet al te veel last van heb boeit het me vrij weinig.
"Pools are perfect for holding water"
pi_179992287
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 12:41 schreef Scrapyard het volgende:
Wij hadden ook zo'n gast in onze vriendengroep die nooit meewilde.
Soberso, in een vriendengroep zitten :')

En hoezo zat die gast in de vriendengroep als hij toch nooit mee wilde?
pindazakje
pi_180001056
Ik ben een beetje als TS. Verbaas me altijd over wat andere mensen pikken van 'vrienden'.
pi_180001160
Nee
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180001506
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 10:21 schreef Jaume_I het volgende:
Ik merk al best lang dat ik moeite heb om vriendschappen voor langere duur te behouden.

Heb wel een paar vrienden die ik al bijna mijn hele leven heb, maar met een deel loop het contact ook moeizaam.

Ik vroeg laatst eens aan mijn beste vriend of hij eens feedback kon geven waar dit aan kon liggen. Hij zei tegen me : Jij vindt het lastig om te accepteren dat mensen ook slechte eigenschappen hebben, en dat ik daar niet mee om kon gaan en dan meteen afstand neem van mensen.

Dit herken ik wel eigenlijk. Ik heb in mijn hoofd een bepaald beeld van hoe ik mensen graag zie : Rustig, betrouwbaar, bescheiden, breed maatschappelijk georiënteerd, gul en met respect voor anderen. Maar haast niemand is zo, de meeste mensen laten op één of meerdere van deze punten wel steken vallen.

Hij is zelf iemand die wel heel goed met de slechte eigenschappen van anderen om kan gaan. Zo hebben we een gemeenschappelijke vriend die erg dominant is. Hij wil graag dat jij iets doet of ergens mee naartoe gaat als het hem uit komt. Als je dan nee zegt, begint hij te drammen, gaat hij je 10 keer opbellen of gaat hij berichten sturen als ''Ik reken op je, zorg dat je er bent''.

Ik ben er dan zelf helemaal klaar mee. Ik antwoord niet meer, neem mijn telefoon niet meer op. Als hij dominant/ bazig gaat doen, dan ga ik juist alleen nog maar meer in de ankers. Terwijl die vriend van mij zegt: Weet je, lach er gewoon om. Probeer dan toch te gaan als je niet iets anders hebt en niet puur en alleen af te zeggen om hem tegen de haren in te strijken (zo ben ik dan weer een beetje).

Dit is slechts een voorbeeld, maar ik merk inderdaad wel als mensen gedrag vertonen dat mij niet zint, ik de neiging heb om hier recht tegenin te gaan in plaats van om een beetje soepel mee te buigen.

Hoe doen jullie dit? Passen jullie je makkelijk aan of neem je ook snel afstand als mensen dingen doen die je niet zint?
Zo'n kerel die aldoor dramt zou ik niet eens meer hoeven te zien. Je bent z'n hondje toch niet.
pi_180001647
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 22:49 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Zo'n kerel die aldoor dramt zou ik niet eens meer hoeven te zien. Je bent z'n hondje toch niet.
Eens. Wtf dat is echt geen normaal gedrag.
pi_180001657
Ja. Als er genoeg goede eigenschappen tegenover staan waardoor ik alsnog graag met iemand omga.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 23:16:51 #16
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180001972
Ik kan er heel slecht tegen als mensen mij als klaagmuur gebruiken.
pi_180002132
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 10:21 schreef Jaume_I het volgende:

Ik heb in mijn hoofd een bepaald beeld van hoe ik mensen graag zie : Rustig, betrouwbaar, bescheiden, breed maatschappelijk georiënteerd, gul en met respect voor anderen.

een gemeenschappelijke vriend die erg dominant is. Hij wil graag dat jij iets doet of ergens mee naartoe gaat als het hem uit komt. Als je dan nee zegt, begint hij te drammen, gaat hij je 10 keer opbellen of gaat hij berichten sturen als ''Ik reken op je, zorg dat je er bent''.

Ik ben er dan zelf helemaal klaar mee. Ik antwoord niet meer, neem mijn telefoon niet meer op. Als hij dominant/ bazig gaat doen, dan ga ik juist alleen nog maar meer in de ankers. Terwijl die vriend van mij zegt: Weet je, lach er gewoon om. Probeer dan toch te gaan als je niet iets anders hebt en niet puur en alleen af te zeggen om hem tegen de haren in te strijken (zo ben ik dan weer een beetje).
Jou reactie kan ik niet als "respect voor anderen" omschrijven.
Negeren, met opzet tegen werken...

Kan me voorstellen dat het storend is als wanneer je nee zegt iemand toch doorgaat maar in hoeverre is dan ? Ik kan me best voorstellen wanneer iemand graag iets wil organiseren of samen iets wil doen ofzo dat die dan iets heeft van "ja maar misschien zus en zo" prima toch. Dan zeg ik nog een keer nee en daarna is het klaar. Is die persoon dan nog niet klaar dan is er iets mis qua communicatie.
pi_180006316
Och ik heb over het algemeen hele relaxte vrienden, iemand die zo kan drammen zou al niet mijn vriend zijn omdat hij na eerste ontmoeting al erachter komt dat ik totaal niets met dat soort mensen heb.

Soms veranderen vriendschappen en dan bloeden ze dood, ik ga ook niemand de kont achter na lopen, het moet van beide kanten komen en als ik niets meer van ze hoor dan is het voor mij ook wel klaar. Moet wel zeggen, heb een paar hele goede vriendinnen en die ken ik gemiddeld allemaal al 10 jaar of langer.
  maandag 25 juni 2018 @ 16:10:30 #19
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_180037040
Meestal kan ik daar wel goed mee omgaan, vooral omdat ik er de kracht ook wel van probeer te zien. Slechte eigenschappen zie ik niet als uitsluitend negatief, maar het zijn wel eigenschappen waar ik moeite mee heb.
Voorbeeld: ik vind het heel frustrerend als mensen direct reageren zonder echt na te denken. Maar ik weet ook dat ik zelf teveel nadenk, waardoor de actie nog wel eens uitblijft. Het is ook wel sterk als je je gewoon ergens durft in te storten en wel ziet wat er gebeurt.
Het is juist goed dat mensen zo verschillend zijn, hoe lastig het soms ook is. Je hebt allerlei type mensen nodig.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')