abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179974693
Heb het niet zo snel kunnen vinden wat mijn probleem nu is, als ik zoek op verf en vlekken krijg ik alleen resultaten tijdens het aanbrengen.

Maar mijn muur is voor een derde donkerblauw, leek me wel mooi, en is het opzich ook, maar ik ga nu voor een andere kleur.

Het probleem met de blauwe verf echter, was dat je er ALLES op zag. Aaide je met iets er langs, zat er al een wittige streep op. zou je je handen schrobben tot ze rood zien, ga je er met je vinger langs de muur, witte streep. Pakte je een doekje om het weg te poetsen, nog grotere vlek.
Alleen met een fles gedeminiraliseerd water was het enigszins weg te poetsen.

Waar lag dit aan, en hoe voorkom ik dit met de nieuwe verf? Ik heb een kleurstaal van de gamma die ik graag wil laten mengen, hoe kies ik de juiste verf daarvoor??
  vrijdag 22 juni 2018 @ 20:17:15 #2
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179974819
Afschrobbare latex kopen bij de verfspeciaalzaak en niet van die Histor of Flexa meuk.

Kost wel een klein vermogen :X

Edit: ff het potje opgezocht. Sigma Pearl clean matte heb ik in de keuken, schrob je zonder problemen de tomatensoep en vetspetters vanaf. Te krijgen bij de betere verfspeciaalzaak. Is wel witte, in hoeverre een kleur mooi blijft weet ik maar dat kunnen ze je vertellen. Ik heb em zelf bij de Nama in Arnhem gehaald. Doordeweeks vanaf 07:00 open.

[ Bericht 14% gewijzigd door fathank op 22-06-2018 20:26:44 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_179975900
Ik zou voor Sikkens Latex gaan.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179981732
Ja OK, naast alle "koop latex emmers van 130 euro" suggesties, die ik opzich begrijp, maar waarom vlekt die andere muurverf dan?

En nee, ik ga lekker niet 130 uitgeven aan 10liter latex :P

Bij die klusprogramma's gebruiken ze ook vaak histor, lijkt me toch niet dat dat zo rampzalig is?
Ik heb overigens voor de witte muren gewoon histor clean gebruikt, super spul. Dekt prima in 1x en aanbrengen ging soepel zonder extreem spatten of aanzet strepen.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 01:47:34 #5
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179982005
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 01:22 schreef MrDrako het volgende:
Ja OK, naast alle "koop latex emmers van 130 euro" suggesties, die ik opzich begrijp, maar waarom vlekt die andere muurverf dan?

En nee, ik ga lekker niet 130 uitgeven aan 10liter latex :P

Bij die klusprogramma's gebruiken ze ook vaak histor, lijkt me toch niet dat dat zo rampzalig is?
Ik heb overigens voor de witte muren gewoon histor clean gebruikt, super spul. Dekt prima in 1x en aanbrengen ging soepel zonder extreem spatten of aanzet strepen.
Waarom weet ik niet, ik zie alleen het verschil tussen de afschrobbaarheid. Er zal vast een technische redenen voor zijn. Ik heb de rest van m'n huis ook met Histor monodek gedaan maar de kwetsbare plekken met afschrobbare latex. En je ziet het verschil. Ik ben geen schilder dus ik kan je niet uitleggen waardoor de ene mooier blijft dan de ander, alleen dat het daadwerkelijk zo is. Ik baal zelfs dat ik niet 100 piek meer heb uitgegeven om ook het trappenhuis er mee te doen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_179982053
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 01:22 schreef MrDrako het volgende:
Ja OK, naast alle "koop latex emmers van 130 euro" suggesties, die ik opzich begrijp, maar waarom vlekt die andere muurverf dan?

En nee, ik ga lekker niet 130 uitgeven aan 10liter latex :P

Bij die klusprogramma's gebruiken ze ook vaak histor, lijkt me toch niet dat dat zo rampzalig is?
Ik heb overigens voor de witte muren gewoon histor clean gebruikt, super spul. Dekt prima in 1x en aanbrengen ging soepel zonder extreem spatten of aanzet strepen.
Je hebt nu donkerblauw en wil dit met histor over verfen. Goed ben je 3 emmers later ws toch aan de sikkens.

Die klus programma's gebruiken alleen histor omdat ze dat verkopen bij de bouwmarkt. Het zou mij niet verbazen wanneer er iets van sigma of sikkens in de emmer zit. Alles is nep op tv.

Het lijkt duurder maar het dekt veel beter, rolt beter en het resultaat is veel beter.

Ook is dat je antwoord op waarom die vlekt, slecht dunne latex.
pi_179985509
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 01:47 schreef fathank het volgende:
Ik baal zelfs dat ik niet 100 piek meer heb uitgegeven om ook het trappenhuis er mee te doen.
Dat. 5 jaar geelden de buitenboel begonnen met Sigma, toen verder met Sikkens op dezelfde windrichting. Je ziet het verschil: Sigma is dof, Sikkens glanst nog als een "keutel in de maneschijn".
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179986920
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 01:22 schreef MrDrako het volgende:
Ja OK, naast alle "koop latex emmers van 130 euro" suggesties, die ik opzich begrijp, maar waarom vlekt die andere muurverf dan?

En nee, ik ga lekker niet 130 uitgeven aan 10liter latex :P

Bij die klusprogramma's gebruiken ze ook vaak histor, lijkt me toch niet dat dat zo rampzalig is?
Ik heb overigens voor de witte muren gewoon histor clean gebruikt, super spul. Dekt prima in 1x en aanbrengen ging soepel zonder extreem spatten of aanzet strepen.
Omdat die klusprogramma's zwaar gesponsord worden en wij als kijkers niet kunnen checken wat er werkelijk in die bak zit (meeste verf komt toch uit zelfde fabriek).

Op donker(blauw) zie je sowiso veel sneller vlekken dan op een andere kleur. (denk maar aan zwarte en witte auto's die veel sneller vies lijken tov andere kleuren).

Ik weet niet welke kleur je er overheen wilt schilderen, maar als je een compleet andere kleur op wilt, moet je aan de ''dekbaarheid'' van de verf denken. Als je echt heel licht wilt gaan misschien eerst een laag grijs of wit er onder. Maar een goeie verfwinkel kan je daar beter over informeren.

Ik ben door ervaring ook achter gekomen dat je van goedkope verf je vaak meerdere lagen nodig hebt tov een met meer kwaliteit.
pi_179988399
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 20:17 schreef fathank het volgende:
Afschrobbare latex kopen bij de verfspeciaalzaak en niet van die Histor of Flexa meuk.

Kost wel een klein vermogen :X

Edit: ff het potje opgezocht. Sigma Pearl clean matte heb ik in de keuken, schrob je zonder problemen de tomatensoep en vetspetters vanaf. Te krijgen bij de betere verfspeciaalzaak. Is wel witte, in hoeverre een kleur mooi blijft weet ik maar dat kunnen ze je vertellen. Ik heb em zelf bij de Nama in Arnhem gehaald. Doordeweeks vanaf 07:00 open.
Precies dezelfde verf heb ik ook in de keuken. Heb er net nog het vet van door pubers gebakken kippenpoten afgeschrobd. Ideaal. Is het geld echt waard.
Alius aliud dicit
pi_179988407
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 12:22 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Precies dezelfde verf heb ik ook in de keuken. Zwart. Heb er net nog het vet van door pubers gebakken kippenpoten afgeschrobd. Ideaal. Is het geld echt waard.
Alius aliud dicit
pi_179996973
Mja de muren waar ik het over heb zijn de halve wand van de werkkamer, en 1 achterwand van de woonkamer. Dus geen erg gevoelige muren, hoef ze dus ook, theoretisch, niet te schrobben.

M'n zusje heeft krijtverf van het gamma huismerk gebruikt, in een andere lichtere kleur, en die is ook prima af te vegen, en laat geen vlekken achter bij aanraking. Lijkt me toch dat ik het dan betaalbaar in een matte histor verf moet kunnen laten mengen, 130 euro per 10 liter verf is me net iets teveel van het goede.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')