abonnement Unibet Coolblue
pi_179972989
TS heeft van de week bij de Lidl een pakje met mooie rode habanero pepertjes gekocht.

Na gisteren de eerste fijngesneden (met zaadjes/zaadlijsten en al) te hebben en door het eten te hebben gegooid geconstateerd dat het wel meeviel met de scherpte.

Vandaag heb ik eerst de zaadjes er uit gehaald, omdat ik een poging wil wagen hier een plantje van te maken in een potje in de venster bank ^O^ *;

5 minuten na het 'strippen' van de peper heb ik jeuk aan mijn neus en krab eraan. HELSE PIJNEN MOOORD BRAND!!!!!!!!!!!!!!!! 8)7

Huh whut? Deze peper was dus ongeveer de overtreffende trap qua scherpte. Blijkbaar was er na het handen wassen nogal wat op mijn handen blijven zitten, en toen stond mijn neus/bovenlip + wangen echt letterlijk in brand. Totaal niet tof.

Na 5x flink goed mijn handen wassen met handzeep heb ik nog steeds flink die zooi op mijn handen zitten, want na mijn lip aanraken staat deze in de fik...

Ik zie nu met angst en beven het moment tegemoet dat ik mijn contactlenzen uit moet gaan doen })

Hebben jullie ervaren koks tips om mijn handen schoon te krijgen zodat ik straks veilig mijn lenzen kan uitdoen? Ik heb dat 1x in mijn leven gedaan in een vergelijkbare situatie (na slechts 1x handen gewassen te hebben), en dat was niet voor herhaling vatbaar. Geloof mij... O~)

En wederom viel het met de pittigheid in het eten wel mee trouwens -O-
Voor wat foto's, kijk hier
pi_179973237
Ik zou voorlopig even niet gaan plassen.
pi_179973346
Vooral veel doen met je handen, het moet eraf slijten. Anders met garagezeep, of als je dat niet hebt, koffieprut, pindakaas of met natte handen wat zand pakken en schoonschuren die handen.
.
pi_179973389
Met olie handen wassen. Capsaïcine, de pittige stof in peper is olieoplosbaar.

Zelfde geldt voor je gezicht, bodylotion zou ook kunnen helpen.
Whatever...
pi_179973410
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 18:56 schreef Blue_note het volgende:
Ik zou voorlopig even niet gaan plassen.
En dit. Die fout heb ik een keer gemaakt met een madame Jeannette, nog niet eens zo heet als jouw peper. Maar kolere. Dat was even afzien.
Whatever...
pi_179973581
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:04 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

En dit. Die fout heb ik een keer gemaakt met een madame Jeannette, nog niet eens zo heet als jouw peper. Maar kolere. Dat was even afzien.
Of in je ogen wrijven, ook geen aanrader. Ik heb de volgende dag nog wazig gezien..
Weggegaan en opgerot
pi_179973664
Inderdaad, met olie en eventueel wat zout je handen schoon proberen te krijgen. Alhoewel ik betwijfel of je het er helemaal af krijgt.

En seks zou ik tot die tijd ook maar even laten zitten.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_179973704
Koffieprut en olie heb ik beiden in huis, ga ik proberen...

En plassen ben ik om 1 of andere reden minder bang voor dan mijn ogen. Die lenzen moeten uit voor ik ga slapen, en dat lukt niet zonder handen... dat andere wel als het echt nodig is :P

Maar goed, ik begin maar eens met de koffieprut en de olijfolie, kijken wat er gebeurt.

Iemand trouwens enig idee waarom ik het door het eten trouwens amper proefde (de pittigheid dan)? Het is niet zo dat mijn smaakpapillen doods zijn, want dat typsche pepersmaakje en de andere kruiden proef ik prima... :D
Voor wat foto's, kijk hier
pi_179973726
Veel fappen schijnt te helpen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_179973730
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:17 schreef stavromulabeta het volgende:
Inderdaad, met olie en eventueel wat zout je handen schoon proberen te krijgen. Alhoewel ik betwijfel of je het er helemaal af krijgt.

En seks zou ik tot die tijd ook maar even laten zitten.
Als ik mn lenzen maar veilig uitkrijg. Ik heb dat dus 1x eerder gehad, en mijn ogen traanden harder dan de niagara watervallen en waren roder dan die peper. Zien was onmogelijk :'(
Voor wat foto's, kijk hier
pi_179973765
Dit had ik gisteren met een madame jeunette
pi_179974475
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:19 schreef polariteit het volgende:
Koffieprut en olie heb ik beiden in huis, ga ik proberen...

En plassen ben ik om 1 of andere reden minder bang voor dan mijn ogen. Die lenzen moeten uit voor ik ga slapen, en dat lukt niet zonder handen... dat andere wel als het echt nodig is :P

Maar goed, ik begin maar eens met de koffieprut en de olijfolie, kijken wat er gebeurt.

Iemand trouwens enig idee waarom ik het door het eten trouwens amper proefde (de pittigheid dan)? Het is niet zo dat mijn smaakpapillen doods zijn, want dat typsche pepersmaakje en de andere kruiden proef ik prima... :D
Vettig gerecht? Vet isoleert het pittige stofje dat in pepers zit zoals Spanky al zei. Daardoor kan je bijvoorbeeld ook een bootlading sambal op een broodje pindakaas doen zonder dat het snel te scherp wordt.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 20:29:36 #13
224960 highender
Travellin' Light
pi_179975749
Ik heb ze ook gekocht, dus ik denk: "even proeven" en bijt zo'n halve peper weg. Lekker zoet, viel reuze mee met de scherpte, dus ik neem nog een hap, waarna de eerste hap dus begint te werken.

I am not a smart man.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179975837
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 20:02 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Vettig gerecht? Vet isoleert het pittige stofje dat in pepers zit zoals Spanky al zei. Daardoor kan je bijvoorbeeld ook een bootlading sambal op een broodje pindakaas doen zonder dat het snel te scherp wordt.
Ja dat klopt op zich wel, zou het wel verklaren dan.

Net handen gewassen met olijfolie, scheelt inderdaad wel een hoop :)

Kan jullie wel vertellen dat ik mijn lesje voorlopig wel weer geleerd heb O-)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_179976490
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:06 schreef polariteit het volgende:

[..]

Ja dat klopt op zich wel, zou het wel verklaren dan.

Net handen gewassen met olijfolie, scheelt inderdaad wel een hoop :)

Kan jullie wel vertellen dat ik mijn lesje voorlopig wel weer geleerd heb O-)
^O^
Whatever...
  vrijdag 22 juni 2018 @ 22:24:45 #17
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_179977666
Hier heb ik helaas ook ervaring mee. Vorig jaar sneed ik een berg pepers om in te maken. Alles ging goed, tot ik de volgende dag onder de douche ging. Mijn porieën openden door de hitte van de douche, de capsaine trok in de porieën en mijn handen voelden alsof ze 4 keer zo groot waren ogezwollen.

Alle hier genoemde tips hielpen maximaal een kwartier. Uiteindelijk heb ik bijna een uur met kwark op mijn hand gezeten en dat hielp wel.

Rubber handschoentjes ftw.
Spoilers!
pi_179978321
Ik had ook ooit een bizar hete peper. Was veel heter dan ze normaal zijn, echt bizar. Wreef toen in mn gezicht en heb met tranen in mn ogen en paniek 1000 x mn gezicht gewassen, deed echt pijn :') Kon die avond zelfs niet slapen omdat mijn handen voelden alsof ze vol zaten met brandwonden, was echt maf :o
  vrijdag 22 juni 2018 @ 23:22:02 #19
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_179979071
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 22:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier heb ik helaas ook ervaring mee. Vorig jaar sneed ik een berg pepers om in te maken. Alles ging goed, tot ik de volgende dag onder de douche ging. Mijn porieën openden door de hitte van de douche, de capsaine trok in de porieën en mijn handen voelden alsof ze 4 keer zo groot waren ogezwollen.

Alle hier genoemde tips hielpen maximaal een kwartier. Uiteindelijk heb ik bijna een uur met kwark op mijn hand gezeten en dat hielp wel.

Rubber handschoentjes ftw.
Dit ja. Ik ben een ontzettende Scoville liefhebber :9 en snij al mijn peperwerk altijd met handschoenen.
pi_179986015
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 22:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier heb ik helaas ook ervaring mee. Vorig jaar sneed ik een berg pepers om in te maken. Alles ging goed, tot ik de volgende dag onder de douche ging. Mijn porieën openden door de hitte van de douche, de capsaine trok in de porieën en mijn handen voelden alsof ze 4 keer zo groot waren ogezwollen.

Alle hier genoemde tips hielpen maximaal een kwartier. Uiteindelijk heb ik bijna een uur met kwark op mijn hand gezeten en dat hielp wel.

Rubber handschoentjes ftw.
Dat 4x zo groot opgezwollen had ik dus met het gebied rond neus :')

Lenzen zijn gisteren wel uitgegaan, maar vraag niet hoe. Ondanks dat ik er niks meer van voelde als ik mijn lip/neus aanraakte zijn m'n ogen dus een stuk gevoeliger :')

Vandaag maar een dagje met bril, en die lenzen gaan de vuilnisbak in. Daar zit die troep nu ook op.

En vandaag de zaadjes in potjes stoppen. MET handschoenen *O* ~O>
Voor wat foto's, kijk hier
  zaterdag 23 juni 2018 @ 09:37:48 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179986198
Heb hetzelfde gehad toen ik eens het idee opvatte zelf sambal te maken. Vinger in oog, door het hele huis gestuiterd...
Sindsdien raak ik ze niet meer aan zonder vinyl handschoenen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179986232
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 09:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb hetzelfde gehad toen ik eens het idee opvatte zelf sambal te maken. Vinger in oog, door het hele huis gestuiterd...
Sindsdien raak ik ze niet meer aan zonder vinyl handschoenen
Dat blijft hetzelfde met handschoenen. Als je ze niet uitdoet.
pi_179988012
Ook een keer sambal gemaakt en een zak pepers gesneden. Mn hand bleef de rest van de avond voelen alsof ik er een strijkijzer tegenaan aan het houden was. Niet heel fijn.
pi_180018507
Peper-contactlens slachtoffer hier. Ik huil met je mee TS :'(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180019468
Worden gepeppersprayed met lenzen is pas :'(
pi_180022458
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:52 schreef Blue_note het volgende:
Worden gepeppersprayed met lenzen is pas :'(
Daar is de factor karma meestal iets duidelijker aanwezig..
pi_180041356
Ha leuk om te lezen dat ik niet de enige dommert ben hier :D

Gisteren weer eentje opengesneden, voor de zekerheid maar boterhamzakjes om mijn handen gedaan bij gebrek aan handschoenen voor in de keuken.

Deze was overigens WEL vuurheet in het eten, en ik kwam er achter dat hij ook de langste nabranders heeft van pepers die ik ooit gehad heb. Overigens nog wel 'draaglijk'. :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_180044910
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:30 schreef polariteit het volgende:
Ha leuk om te lezen dat ik niet de enige dommert ben hier :D

Gisteren weer eentje opengesneden, voor de zekerheid maar boterhamzakjes om mijn handen gedaan bij gebrek aan handschoenen voor in de keuken.

Deze was overigens WEL vuurheet in het eten, en ik kwam er achter dat hij ook de langste nabranders heeft van pepers die ik ooit gehad heb. Overigens nog wel 'draaglijk'. :)
Dat heb ik ook altijd. Dat de een veel heter is dan de andere. Lastig in te schatten hoe heet je gerecht wordt soms. :Y
  woensdag 27 juni 2018 @ 15:58:04 #29
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_180080921
Een keer in mijn ogen gewreven na chilipepers te hebben gesneden. Moest pijnlijke ervaring ooit.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_180081268
Die habaneros van de Lidl zijn niet zo pittig idd, die kleine pepertjes die ze verkopen zijn veel pittiger ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')