abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_179976601
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:24 schreef Kim-Holland het volgende:
Wie hangt er nou de vlag al op zonder het resultaat af te wachten? :') ____!!

Dochter Joland in tranen om ongeldig examen

„Dit is echt schandalig. Hoe groot moet de puinhoop zijn?”, zegt een woedende Joland Sagis uit Maastricht. Zijn dochter Isabelle (18) is een van de gedupeerden van het ingrijpen van de onderwijsinspectie, waardoor 345 examens van het Maastrichtse vmbo ongeldig zijn verklaard.

„Ik ben totaal verbijsterd. Mijn dochter is er kapot van, ze is in tranen. De vlag hing hier al uit en dan krijg je nu te horen dat het allemaal ongeldig was. Hoe heeft dit kunnen gebeuren?”

Volgens Joland Sagis was het al het hele jaar een puinhoop op school. „De kwaliteit van het onderwijs was bedroevend. We waren blij dat ze geslaagd was, maar ook zeker dat we van die school verlost waren. Een reorganisatie, lessen vielen vaak uit, leerlingen relden, leraren waren ziek, voor bepaalde vakken kreeg mijn dochter drie of vier verschillende docenten. Het was een zootje. Wat dat betreft is het wel vreemd dat nu pas duidelijk wordt wat er is gebeurd. Nu pas komt de onderwijsinspectie in actie.”

"Misschien wel het hele jaar over. Dat kan toch niet?"
Wat het allemaal voor zijn dochter Isabelle gaat betekenen, weet Joland Sagis nog niet. „Misschien wel het hele jaar over. Dat kan toch niet? Mijn dochter heeft met bloed, zweet en tranen de opleiding afgerond. Ze heeft een lichte autistische aandoening, dus voor haar ligt dit allemaal extra moeilijk. Alleen voor wiskunde had ze een onvoldoende, verder had ze zevens en achten. Ze was al aangemeld op de banketbakkersopleiding. Hoe moet dit nu verder? Hoeveel kinderen kun je nog overtuigen toch door te zetten. Dit kan de toekomst van sommigen wel eens verknallen. Hier moeten koppen rollen”, aldus de geŽmotioneerde Maastrichtse vader.

Woedend
Ook de 17-jarige Rowan uit Valkenburg is woedend. „Ik kan het niet geloven. Ik was al aangenomen op een ict-vervolgopleiding. Dinsdag heb ik een bijeenkomst met mijn nieuwe klas. Maar gaat dat nog wel door? Als ik het hele jaar over moet doen, dan in elk geval niet meer op dat vmbo. Het was het hele jaar al een puinhoop. Heel veel uitval, geen mentor het grootste deel van het jaar en ga zo maar door. Ik hoop snel te horen hoe het verder moet”, aldus Rowan.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2207695/de-vlag-hing-hier-al-uit

MAD
Alsof je zelf niet weet dat je nog 7 proefwerken moet doen idd...
  vrijdag 22 juni 2018 @ 21:35:10 #52
106732 Evertjan
PSN: Ysatia
pi_179976618
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ze zijn eerder regel dan uitzondering, die lui hebben toch een wat andere mentaliteit.
Erg jammer inderdaad. Vroeger had je nog de ouderwetse LTS waar je nog een vak leerde door leraren die zelf ook vakmensen waren geweest.
Iemand die zijn of haar emoties laat heersen over logisch redeneren heeft of een groot hart of een klein brein...
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 juni 2018 @ 21:37:24 #53
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_179976672
LVO Maastricht (het overkoepelend orgaan) maakt er een zooitje van... VMBO Maastricht is overigens een samenvoeging van twee VMBO scholen, Porta en Maartens. Omdat LVO het briljante idee had dat ze domeinen op niveau wilden in Maastricht i.p.v. scholengemeenschappen. Ze moeten komend jaar ook een flink aantal docenten ontslaan omdat de scholen leeglopen. Half Maastricht gaat tegenwoordig naar school in BelgiŽ of het Heuvelland.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_179976751
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:53 schreef Loekie1 het volgende:
Ik snap er niks van. Waren ze niet over of hoe zit dat? Wat betekent 'niet afgerond'?
Als ik het goed begrijp mag je pas meedoen aan het centrale eindexamen als de cijfers voor je schoolonderzoeken definitief zijn. Als je nog 7 proefwerken moet doen/opstellen moet inleveren/practica moet afronden etc. is dat niet het geval en mag je dus niet meedoen.

Dat hoort de school te weten - maar de leerling natuurlijk ook...
pi_179976833
Er zal wel een leraar Nederlands oid zijn geweest, die de leerlingen een bepaalde toets nooit heeft laten maken en maar een 1,1 of 5,5 oid heeft ingevuld. En vermoedelijk zullen het wel iets meer leraren zijn. Ik lees dat er bv bij een vak als Engels, wat elke leerling moet doen, 4 of 5 docenten in een jaar voor de klas stonden. Toets niet aangeboden = onzincijfer invullen zeker.

Want ik lees dus dat die "hiaten" ontdekt zijn omdat er bij allemaal leerlingen cijfers staan als 1,1 zonder toelichting. Niemand haalt een 1,1 voor een examen, dat is bijna onmogelijk.
Dit account is overleden en gecremeerd
pi_179976898
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:43 schreef BekToBasic het volgende:
Er zal wel een leraar Nederlands oid zijn geweest, die de leerlingen een bepaalde toets nooit heeft laten maken en maar een 1,1 of 5,5 oid heeft ingevuld. En vermoedelijk zullen het wel iets meer leraren zijn. Ik lees dat er bv bij een vak als Engels, wat elke leerling moet doen, 4 of 5 docenten in een jaar voor de klas stonden. Toets niet aangeboden = onzincijfer invullen zeker.

Want ik lees dus dat die "hiaten" ontdekt zijn omdat er bij allemaal leerlingen cijfers staan als 1,1 zonder toelichting. Niemand haalt een 1,1 voor een examen, dat is bijna onmogelijk.
Waarom zijn de leerlingen hier vooraf de examens mee akkoord gegaan. Ze hebben toch voor de examens moeten tekenen voor hun cijferlijst.
pi_179976899
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:37 schreef Sjeen het volgende:
LVO Maastricht (het overkoepelend orgaan) maakt er een zooitje van... VMBO Maastricht is overigens een samenvoeging van twee VMBO scholen, Porta en Maartens. Omdat LVO het briljante idee had dat ze domeinen op niveau wilden in Maastricht i.p.v. scholengemeenschappen. Ze moeten komend jaar ook een flink aantal docenten ontslaan omdat de scholen leeglopen. Half Maastricht gaat tegenwoordig naar school in BelgiŽ of het Heuvelland.
In Delft heb je ook zo'n school, SC Delfland. Twee scholen hebben aan de andere kant van de stad een nieuw vmbo laten bouwen en daar hun leerlingen "gedumpt" onder een andere naam. Want stel je voor dat mensen het Grotius of CLD associeren met "tuig" dat op vmbo zit :') !!!!!!!!!!

In de omgeving van Den Haag heb je helaas wel meer scholen die vmbo kader/TL geheel afstoten, maximaal 30 leerlingen per jaar aannemen voor het vmbo en havo/vwo onbeperkt, of die net als in Delft het vmbo elders dumpen. (Denk aan Veurs Lyceum, Lyceum Ypenburg etc.)

Van de website van Sint Maarten in MAASTRICHT kan je ook lezen dat ze daar trots zijn op hun klassieke opleiding en vooruit de havo hoort daar nog wel bij maar vmbo, dat kan natuurlijk echt niet. :') Laat dat nou net samen met nog een school de school zijn die verantwoordelijk is voor VMBO Maastricht.
pi_179976952
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:43 schreef BekToBasic het volgende:

Dat zou kunnen, maar waarom zijn dan alle vakken dan ongeldig verklaard en niet 1 of 2 vakken?
Trots daw veur Twente bint!
pi_179976966
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:46 schreef Collide het volgende:

[..]

Waarom zijn de leerlingen hier vooraf de examens mee akkoord gegaan. Ze hebben toch voor de examens moeten tekenen voor hun cijferlijst.
Ik heb nooit iets getekend voor mijn examens...
pi_179976969
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:46 schreef Collide het volgende:

[..]

Dat vond ik ook een beetje raar. Ik deed in 2014 eindexamen en moest alles controleren, ondertekenen en inleveren. Heeft de inspectie niet gezien dat de school bepaalde cijfers wegliet op die lijsten zodat het leerlingen niet opviel? Wat kan het anders zijn? Zwijgcontracten? Of toch weten dat het fout zit en examen willen doen dus tekenen?

Het kan toch niet dat 354 leerlingen allemaal klakkeloos akkoord gaan terwijl ze weten dat het niet klopt? Dat lijkt me onmogelijk.
pi_179977020
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar waarom zijn dan alle vakken dan ongeldig verklaard en niet 1 of 2 vakken?
Niet allemaal, er is blijkbaar een regel dat scholen eindexamens kunnen/mogen weigeren als een vak nog niet is afgesloten.

Op mijn middelbare school mocht een meisje van het vmbo helemaal geen eindexamen doen door het missen van een schoolexamen bij een vak.
Jaar ervoor werd iemand zonder toestemming terug in 3vmbo gezet omdat de school dacht dat hij ging zakken. Paar weken later was 100% van het vmbo geslaagd.

Ik denk dat scholen meer kunnen "flikken" dan wij denken.
pi_179977040
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vermoedelijk omdat het bij alle vakken een rotzooitje was en de inspectie dus geen vertrouwen meer heeft in de cijfers...
pi_179977044
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb nooit iets getekend voor mijn examens...
Volgens mij was het een nieuwe regel door de Ibn Ghaldoun fraude in 2013. Of omdat rond die tijd ook maatregelen waren genomen vanwege schoolexamencijfers achteraf veranderen nadat ouders en directie gaan lunchen op scholen als Luzac en Winford.
pi_179977096
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:50 schreef BekToBasic het volgende:

[..]

Volgens mij was het een nieuwe regel door de Ibn Ghaldoun fraude in 2013. Of omdat rond die tijd ook maatregelen waren genomen vanwege schoolexamencijfers achteraf veranderen nadat ouders en directie gaan lunchen op scholen als Luzac en Winford.
Ik heb dit jaar examen gedaan en ik weet heel zeker dat ik niks getekend heb.
pi_179977121
Ik zou trouwens wel willen lezen waar staat dat scholen niet bij gemiste examens een 1 mogen invullen. Want dat deden ze op mijn middelbare school wel.

In de media staat dus dat dit ook gebeurde in Maastricht en niet mocht.
pi_179977136
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb dit jaar examen gedaan en ik weet heel zeker dat ik niks getekend heb.
Huh :') Ook niks van een lijst die je moet inleveren voor iets van 23 april?

Ik zat op het VO in Den Haag waar het wel moest in 2014.
pi_179977184
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:53 schreef BekToBasic het volgende:

[..]

Huh :') Ook niks van een lijst die je moet inleveren voor iets van 23 april?

Ik zat op het VO in Den Haag waar het wel moest in 2014.
De enige cijferlijst die ik getekend heb was nŠ de examens om een herkansing op te geven. Voor die tijd heb ik niks getekend.
pi_179977222
In 1989 ging dit allemaal wel goed. 😎
pi_179977330
Het gaat om 15 PTA's Nederlands en 30 andere PTA's!

Bron: https://www.facebook.com/kelke2606/videos/1775324915881352/

Rond 45 minuten dacht ik
pi_179977333
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:53 schreef BekToBasic het volgende:
Ik zou trouwens wel willen lezen waar staat dat scholen niet bij gemiste examens een 1 mogen invullen. Want dat deden ze op mijn middelbare school wel.

In de media staat dus dat dit ook gebeurde in Maastricht en niet mocht.
Mocht wel, moet wel gemeld worden.
pi_179977353
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 22:03 schreef Physsic het volgende:

[..]

Mocht wel, moet wel gemeld worden.
Maar waar staat dat "examen gemist" een geldige reden is? Want het lijkt mij dat die meldplicht er met een reden is en niet alles goedgekeurd wordt.
pi_179977400
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 22:03 schreef BekToBasic het volgende:

[..]

Maar waar staat dat "examen gemist" een geldige reden is? Want het lijkt mij dat die meldplicht er met een reden is en niet alles goedgekeurd wordt.
Hmm, ik denk dat ik je vraag nu begrijp.. Goede vraag, ik heb geen idee. 🤔
pi_179977441
vroeger waren de sgolen een stuk beter
pi_179977589
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 22:02 schreef BekToBasic het volgende:
Het gaat om 15 PTA's Nederlands en 30 andere PTA's!

Bron: https://www.facebook.com/kelke2606/videos/1775324915881352/

Rond 45 minuten dacht ik
Link is kaput
pi_179978510
Ik vind het wel knap dat je Łberhaupt kunt falen voor het VMBO.
٩๏̯͡๏)۶
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')