abonnement Unibet Coolblue
pi_179964322
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:41 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Bij een open huis kijken omdat ik graag een huisje wil kopen. Graag een klein huisje, weinig eisen, behalve niet compleet bouwval + enigszins beloopbaar van Station en supermarkt.

100+ mensen in dat huis (50m2), aankoopmakelaar raadt aan minimaal 20% boven vraagprijs te bieden, dus minimaal 210k.

Hoe kom ik aan een huis?
Schooieren op Twitter blijkt te helpen.
pi_179964348
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:41 schreef sjaak_trekbek het volgende:

Hoe kom ik aan een huis?
In het Noorden gaan wonen, voor 210k heb je >150m2.
pi_179965128
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:10 schreef sjaak_trekbek het volgende:
centrum Leiden
Binnen de singels of erbuiten?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 13:46:05 #29
318352 Raap
Maakt dingen mee
pi_179965633
Stacaravan
leuk
  vrijdag 22 juni 2018 @ 13:49:54 #30
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_179965689
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:20 schreef FlippingCoin het volgende:
Dan zou ik lekker iets verder van het centrum af gaan wonen, je hebt daar zat mogelijkheid om makkelijk bij het centrum te geraken.
Dit inderdaad, zet de twee scenario's tegen elkaar en bekijk wat financieel haalbaar is:

1) Midden in het centrum wonen, enorme hypotheeklasten;
2) Buiten het centrum wonen, lagere hypotheek. Maar wel extra reiskosten, e.g. tram/bus naar het centrum.

Of inderdaad even wachten. Dit is geen goede tijd om te kopen, huisprijzen zijn belachelijk hoog. De kans is daarom groot dat - als je iets nu koopt - je het later niet met overwaarde zal kunnen verkopen. Hou hier ook rekening mee.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:37 schreef AMS76 het volgende:
In het Noorden gaan wonen, voor 210k heb je >150m2.
Same in het zuiden. :7 Voor dat geld heb je een mooi rijtjeshuis in een nette wijk.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_179965730
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:19 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Binnen de singels of erbuiten?
Erbuiten is ook prima, alleen geen Merenwijk of Zuid-West
pi_179965811
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:46 schreef Raap het volgende:
Stacaravan
Of bij Wrick op het kamp wonen tussen de pitbulls.

Tenzij TS een 'beta puistnerd' is. :')
pi_179965853
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:49 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Dit inderdaad, zet de twee scenario's tegen elkaar en bekijk wat financieel haalbaar is:

1) Midden in het centrum wonen, enorme hypotheeklasten;
2) Buiten het centrum wonen, lagere hypotheek. Maar wel extra reiskosten, e.g. tram/bus naar het centrum.

Of inderdaad even wachten. Dit is geen goede tijd om te kopen, huisprijzen zijn belachelijk hoog. De kans is daarom groot dat - als je iets nu koopt - je het later niet met overwaarde zal kunnen verkopen. Hou hier ook rekening mee.

[..]

Same in het zuiden. :7 Voor dat geld heb je een mooi rijtjeshuis in een nette wijk.
Dat is eigenlijk het voornaamste punt.

Aan huren zou ik zo'n 1200,- kwijt zijn zonder iets op te bouwen (en dan zit ik ook nog in een uitgeleefd hol met oude keuken etc)

Aan hypotheek + vaste lasten ben ik ca. 850,- kwijt.

De verhouding is helemaal zoek. De 850,- kan ik met gemak ophoesten. Sterker nog, ik heb de afgelopen 3 jaar gehuurd voor meer dan 1000,- (incl. 2 dagen studie). Omdat mijn spaarrekening niet zo snel groeide + omdat ik weinig thuis was toen besloten even terug te gaan naar mijn ouders totdat ik iets leuks voor koop tegen kwam.

Nu zit ik hier vast, aangezien ik huren zonde van het geld vind. (moet er misschien toch maar aan gaan geloven)
pi_179966062
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:56 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk het voornaamste punt.

Aan huren zou ik zo'n 1200,- kwijt zijn zonder iets op te bouwen (en dan zit ik ook nog in een uitgeleefd hol met oude keuken etc)

Aan hypotheek + vaste lasten ben ik ca. 850,- kwijt.

De verhouding is helemaal zoek. De 850,- kan ik met gemak ophoesten. Sterker nog, ik heb de afgelopen 3 jaar gehuurd voor meer dan 1000,- (incl. 2 dagen studie). Omdat mijn spaarrekening niet zo snel groeide + omdat ik weinig thuis was toen besloten even terug te gaan naar mijn ouders totdat ik iets leuks voor koop tegen kwam.

Nu zit ik hier vast, aangezien ik huren zonde van het geld vind. (moet er misschien toch maar aan gaan geloven)
Ga op een bootje in de middelandse zee dobberen, dan halen ze je hierheen en krijg je gratis huis en ziektekosten en pak je mijn baan af vuile hond
  vrijdag 22 juni 2018 @ 14:07:33 #35
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_179966157
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:56 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Omdat mijn spaarrekening niet zo snel groeide + omdat ik weinig thuis was toen besloten even terug te gaan naar mijn ouders totdat ik iets leuks voor koop tegen kwam.

Goede, verstandige keus als ik het zo lees. ^O^

Zelf ben ik ook nooit fan geweest van huren. Zes jaar geleden woonde ik nog thuis en ben ik gaan zoeken naar een huur appartementje voor mezelf. Na een half jaar zoeken en schrikken van de huurprijzen eindigde ik met een koophuis. Was een zeer goede keus.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:56 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Nu zit ik hier vast, aangezien ik huren zonde van het geld vind. (moet er misschien toch maar aan gaan geloven)
Is het bij papse en moeke wonen zo erg dan? Ik weet natuurlijk niets over jouw leeftijd + sfeer thuis, maar dit is wel dè periode om wat bij te sparen. Stel dat je echt wat wilt kopen, bedenk je goed of je echt in centrum Leiden wilt wonen; Deze keuze gaat namelijk over veel geld.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 14:07:57 #36
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_179966161
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:03 schreef C.L.Werner het volgende:
Ga op een bootje in de middelandse zee dobberen, dan halen ze je hierheen en krijg je gratis huis en ziektekosten en pak je mijn baan af vuile hond
Proest _O-
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_179971100
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:49 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Dit inderdaad, zet de twee scenario's tegen elkaar en bekijk wat financieel haalbaar is:

1) Midden in het centrum wonen, enorme hypotheeklasten;
2) Buiten het centrum wonen, lagere hypotheek. Maar wel extra reiskosten, e.g. tram/bus naar het centrum.

Of inderdaad even wachten. Dit is geen goede tijd om te kopen, huisprijzen zijn belachelijk hoog. De kans is daarom groot dat - als je iets nu koopt - je het later niet met overwaarde zal kunnen verkopen. Hou hier ook rekening mee.

[..]

Same in het zuiden. :7 Voor dat geld heb je een mooi rijtjeshuis in een nette wijk.
Misschien een vertekend beeld als student, maar een bus naar het centrum of een halte met de trein kost niet gek veel toch?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 25 juni 2018 @ 08:06:16 #38
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_180028757
quote:
16s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 17:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Misschien een vertekend beeld als student, maar een bus naar het centrum of een halte met de trein kost niet gek veel toch?
Snap wat je bedoelt, maar dit hangt natuurlijk volledig af van de situatie. Het lijkt me dat dit geen zoden aan de dijk zet, maar al je dagelijks deze kosten maakt, kan het flink doortikken.

In ieder geval goed om de kosten in kaart te brengen zodat je achteraf niet voor verrassingen staat.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_180028866
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:56 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk het voornaamste punt.

Aan huren zou ik zo'n 1200,- kwijt zijn zonder iets op te bouwen (en dan zit ik ook nog in een uitgeleefd hol met oude keuken etc)

Aan hypotheek + vaste lasten ben ik ca. 850,- kwijt.

De verhouding is helemaal zoek. De 850,- kan ik met gemak ophoesten. Sterker nog, ik heb de afgelopen 3 jaar gehuurd voor meer dan 1000,- (incl. 2 dagen studie). Omdat mijn spaarrekening niet zo snel groeide + omdat ik weinig thuis was toen besloten even terug te gaan naar mijn ouders totdat ik iets leuks voor koop tegen kwam.

Nu zit ik hier vast, aangezien ik huren zonde van het geld vind. (moet er misschien toch maar aan gaan geloven)
Heb je verder geen zorgen aan onderhoud toch, waardeverlies en dat soort meuk. Wees blij dat je het kan betalen.
pi_180076655
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 08:06 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Snap wat je bedoelt, maar dit hangt natuurlijk volledig af van de situatie. Het lijkt me dat dit geen zoden aan de dijk zet, maar al je dagelijks deze kosten maakt, kan het flink doortikken.

In ieder geval goed om de kosten in kaart te brengen zodat je achteraf niet voor verrassingen staat.
Gaat me vooral om de gezelligheid en bereikbaarheid voor vrienden.

Alleen met 25% overbieden voel je je bij voorbaat al genaaid :"(.

En waardeverlies zit ik niet heel erg over in, aangezien 10 jaar wachten op het mogelijk rechttrekken van de woningmarkt in deze omgeving geen optie is. Dan liever wat geld kwijt en 10 jaar lang genieten van een leuke locatie!
pi_180076721
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:56 schreef sjaak_trekbek het volgende:
De 850,- kan ik met gemak ophoesten. Sterker nog, ik heb de afgelopen 3 jaar gehuurd voor meer dan 1000,-
Godverdomme wat een baas deze. :7
  Moderator woensdag 27 juni 2018 @ 13:14:39 #42
441859 crew  Lenny77
pi_180078285
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 11:44 schreef Sanddr het volgende:
210k voor 50 m2. :')
Idd... Wat een hoop geld voor iets wat even groot is als mijn garage :{
Erg dat de prijzen zo belachelijk hoog liggen...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_180118646
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:16 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
zou huren totdat je iets fatsoenlijks vindt
Voor iets fatsoenlijks is geld nodig. Dat bouw ik niet op met huren :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')