abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 21 juni 2018 @ 23:34:25 #1
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_179957007
Hai,
ik heb vandaag mn motortheorie gehaald en wil nu zsm a1 halen.
ik heb al 2.5 jaar schakelbrommer gereden dus schakelen e.d. is niet zo'n probleem..

t liefst wil ik dus zsm a1 halen, kan ik er nog mee op motorvakantie.

Iemand van jullie ervaringen/aanraders van rijscholen in de buurt van haarlem voor versneld lessen?

Ik hoor graag ervaringen en tips van jullie!

(en ik heb al besloten dat ik voor a1 ga)

Grgr
Pajanus
Lachen joh.
pi_179957731
Hoe oud ben je?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 00:18:20 #3
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_179957785
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 00:15 schreef tailfox het volgende:
Hoe oud ben je?
2 dagen 19
Lachen joh.
pi_179957796
Nooit verstandig om het zo snel mogelijk te halen, beter ga je het zo goed mogelijk behalen. Je hebt spoedcursussen maar die worden door de betere rijscholen afgeraden net omdat die voor je echte verkeersdeelneming minder effectief zijn.
pi_179957894
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 00:18 schreef Pajanus het volgende:

[..]

2 dagen 19
wacht dan gewoon een jaar voor A2
  vrijdag 22 juni 2018 @ 10:59:08 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179962516
Op vakantie op een A1tje? Ga je naar Centerparks 3 dorpen verderop?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:08:19 #7
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_179963728
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:59 schreef Sounddragon het volgende:
Op vakantie op een A1tje? Ga je naar Centerparks 3 dorpen verderop?
nee engeland, aprilia 2takt en dan ontgrenzen. Op mn brum ben ik ook al in engeland wezen toeren.
Lachen joh.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:08:45 #8
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_179963741
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 00:23 schreef tailfox het volgende:

[..]

wacht dan gewoon een jaar voor A2
tja dat vroeg ik niet..
Lachen joh.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:15:23 #9
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_179963897
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 00:18 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Nooit verstandig om het zo snel mogelijk te halen, beter ga je het zo goed mogelijk behalen. Je hebt spoedcursussen maar die worden door de betere rijscholen afgeraden net omdat die voor je echte verkeersdeelneming minder effectief zijn.
das waar..
daarnaast moet ik hierina nog voor a2 én a lessen, dus moet ik nog genoeg les hebben.
Lachen joh.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 21:56:16 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179977199
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:15 schreef Pajanus het volgende:

[..]

das waar..
daarnaast moet ik hierina nog voor a2 én a lessen, dus moet ik nog genoeg les hebben.
nee, je krijgt éérst genoeg les, dan mag je een tijdje oefenen op een licht apparaat en daarna kun je vlotjes je A2/A doen.

Het systeem werkt niet als ze iedereen die A1 cadeau doen en 60% daarvan rijdt zich op een hoop. Slecht voor de continuïteit van de business :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 23 juni 2018 @ 13:31:13 #11
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_179989212
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:56 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

nee, je krijgt éérst genoeg les, dan mag je een tijdje oefenen op een licht apparaat en daarna kun je vlotjes je A2/A doen.

Het systeem werkt niet als ze iedereen die A1 cadeau doen en 60% daarvan rijdt zich op een hoop. Slecht voor de continuïteit van de business :+
Nouja, als ik niet genoeg kan haal ik mn examen toch ook niet?
Lachen joh.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 13:57:57 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179989495
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 13:31 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Nouja, als ik niet genoeg kan haal ik mn examen toch ook niet?
Dat sowieso natuurlijk, maar motorrijden is niet alleen 'het ding besturen'. Motorrijden is ook het jezelf heel houden, plaats op de weg, inzicht e.d. en dat leer je niet zomaar.. het is even iets anders als auto rijden.

Ik kom nog zat motorrijders tegen onderweg die hun papiertje ws. gekregen hebben ofzo.. mensen die in de file gaan staan, mensen die links op de rijstrook gaan rijden met een vangrail, superdicht op auto's e.d.

Vaardigheid, inzicht en controle zijn vele malen belangrijker als bij autorijden, waar je kreukelzones, gordels, plofzakies, ABS, ESP en allerlei kermis hebt om jou te beschermen als jij of iemand anders een faaldag hebt.. op een motor heb je dat ook, dat ben jij.
Als je mazzel hebt vertel je het na, als je nog meer mazzel hebt kun je dat zonder levenslange gevolgen. Als je pech hebt, heb je je leven lang lol van dat ene foutje, als je véél pech hebt, is dat heel kort.

binnen 10 dagen je B halen vind ik al dom, want je scheept de weggebruiker dan op met een dufus die niks kan en snapt en onzeker is, maar als het mis gaat ben je iig beschermd. Op de motor vind ik het gewoon ronduit dom. Moet je niet willen. Ik snap ook niet dat er rijscholen zijn die het aanbieden, maar geld is blijkbaar belangrijker als de veiligheid van je klant.

Ga gewoon lessen, rijd totdat je er klaar voor bent en doe dan examen. Als je goed bent is dat vlot, als je wat minder goed bent duurt het iets langer, maar het in the end beter voor jezelf. Motorrijden is geen brommercertifaat+, en al heb je 20 jaar brommer gereden, je kunt dan écht niet motorrijden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179989540
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 00:23 schreef tailfox het volgende:

[..]

wacht dan gewoon een jaar voor A2
En dan nog een jaar voor A code 80 zeker. Zou ik liever nu A1 halen op je 19e, en dan op 21 maar gewoon de hele zooi opnieuw (theorie, AVB, AVD) voor code 80.
Your opinion of me is none of my business.
  zondag 24 juni 2018 @ 00:23:01 #14
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_180003096
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 13:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat sowieso natuurlijk, maar motorrijden is niet alleen 'het ding besturen'. Motorrijden is ook het jezelf heel houden, plaats op de weg, inzicht e.d. en dat leer je niet zomaar.. het is even iets anders als auto rijden.

Ik kom nog zat motorrijders tegen onderweg die hun papiertje ws. gekregen hebben ofzo.. mensen die in de file gaan staan, mensen die links op de rijstrook gaan rijden met een vangrail, superdicht op auto's e.d.

Vaardigheid, inzicht en controle zijn vele malen belangrijker als bij autorijden, waar je kreukelzones, gordels, plofzakies, ABS, ESP en allerlei kermis hebt om jou te beschermen als jij of iemand anders een faaldag hebt.. op een motor heb je dat ook, dat ben jij.
Als je mazzel hebt vertel je het na, als je nog meer mazzel hebt kun je dat zonder levenslange gevolgen. Als je pech hebt, heb je je leven lang lol van dat ene foutje, als je véél pech hebt, is dat heel kort.

binnen 10 dagen je B halen vind ik al dom, want je scheept de weggebruiker dan op met een dufus die niks kan en snapt en onzeker is, maar als het mis gaat ben je iig beschermd. Op de motor vind ik het gewoon ronduit dom. Moet je niet willen. Ik snap ook niet dat er rijscholen zijn die het aanbieden, maar geld is blijkbaar belangrijker als de veiligheid van je klant.

Ga gewoon lessen, rijd totdat je er klaar voor bent en doe dan examen. Als je goed bent is dat vlot, als je wat minder goed bent duurt het iets langer, maar het in the end beter voor jezelf. Motorrijden is geen brommercertifaat+, en al heb je 20 jaar brommer gereden, je kunt dan écht niet motorrijden.
Wel een heel mooi geschreven stuk.
De meeste mensen die ik ken die a1 deden hadden maar een paar lessen nodig, alleen duurde het lang voordat ze weer konden/voordat t examen kwam. Das nogal een verschil.

En die 10 60 wegen of die enkele 80 weg die ik pak is niet zo spannend. het gaat me meer om t gezeik ivm te snelle brommer, zo'n a1 heeft letterlijk minder pk dan mn brommer. (behalve zo'n ontgrensde 2takt dan)

[ Bericht 0% gewijzigd door Pajanus op 24-06-2018 00:23:38 (Foutje) ]
Lachen joh.
pi_180021040
Niks mis met een snelcursus vind ik, je maakt nog steeds hetzelfde aantal lesuren als bij een reguliere cursus alleen heb je minder tijd om de foutjes die je eerder maakte te vergeten.
Daarnaast zal een motor ook eerder vertrouwd voelen als je er vaker achter elkaar op zit ipv iedere keer weer een week of meer er tussen. Geldt voor autorijlessen uiteraard ook maar dan zit je niet op het voertuig maar er in, tenzij je enorm veel bent vergeten. :+

Als je langere tussenposes hebt ben je elke 1e 10 minuten van je les gewoon kwijt omdat je weer moet wennen.
En wennen moet je ook als je op een "reguliere" manier je rbw haalt en op je eigen motor stapt.

Ik zie het probleem van een snelcursus niet.
  woensdag 27 juni 2018 @ 18:02:37 #16
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_180084166
a.s. vrijdag proefles bij een rijschool, mogelijk vervroegd examen e.d. dus hopen.
Lachen joh.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')