abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 21 juni 2018 @ 21:47:06 #26
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_179953709
TS, dit is al je zoveelste topic over hetzelfde probleem. Waarop open je steeds een nieuw topic en reageer je niet verdee in je oorspronkelijke topics?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_179953999
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Aan je postsnelheid te zien zit je vooral met je hoofd in je telefoon. Straal je niet echt de boodschap uit dat je contact wil.

Verder is dit topic 3855832 over je contactprobleem. Wat verwacht je ervan? Je blijft het toch op dezelfde manier aanvliegen en inmiddels heb je gemerkt dat die manier niet werkt. Maar naar tips luister je niet.

Als je alleen wil klagen past een schopje KLB beter.
Mwoah, ik begrijp wel dat hij zijn telefoon in vlucht als hij sociaal afgewezen wordt. Je wilt je toch een houding geven in zo'n geval.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_179954132
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:47 schreef Samzz het volgende:
TS, dit is al je zoveelste topic over hetzelfde probleem. Waarop open je steeds een nieuw topic en reageer je niet verdee in je oorspronkelijke topics?
Ja sorry. Zit namelijk in the heat of the moment. Probleem is dat ik na mn reizen altijd depri in bed eindig.

Je moet begrijpen dat mijn acties enorm veel energie en moed vragen. Ben in iedergeval pro actief bezig. Groepen zijn nog moeilijk maar 1:1 lukt inmiddels aardig.
  donderdag 21 juni 2018 @ 21:59:49 #29
36461 Joppy
geen colaboy
pi_179954288
Het komt op mij over alsof je het contact wil forceren. Dat merken ze onbewust op en daardoor kom je wellicht over als een die rare.

Ben je er gewoon er stilletjes bij gaan zitten en vervolgens met het gesprek gaan bemoeien? Handiger is het om voor de vorm te vragen of je er bij kan gaan zitten. Ze zullen echt geen nee zeggen en dan heb je direct even contact.

Heb je zelf al aangeboden om wat bier mee te nemen voor anderen? Je kan niet verwachten dat anderen iets voor jou gaan doen, zonder dat je daar zelf iets voor terug doet of al hebt gedaan.

En vooral, forceer het niet. Als het vandaag niet lukt, komt het morgen wel. Als je niet goed bent in contacten, richt je dan eerst op 1op1, niet direct op groepen. En wat betreft hostels, het kan heel erg per dag per hostel verschillen hoe leuk de mensen zijn.
Let the beat control your body!
pi_179954341
quote:
3s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:52 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Mwoah, ik begrijp wel dat hij zijn telefoon in vlucht als hij sociaal afgewezen wordt. Je wilt je toch een houding geven in zo'n geval.
Dit.

Probleem is dat ik wrl input lever maar dat rezcties slechts heel kortaf zijn.
pi_179954501
@Joppy

Ik ben er bij gaan zitten, heb ze gegroet maar werd genegeerd. Als ik mijn buurman aanraak en een vraag stel krijg ik wel antwoord maar heel kortaf. Ondertussen zijn ze wel met elkaar uitgebreid in gesprek
Dat stoort mij.
pi_179954510
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 22:01 schreef Tomodachi het volgende:

[..]

Dit.

Probleem is dat ik wrl input lever maar dat rezcties slechts heel kortaf zijn.
Tja, hoe men jouw input oppakt valt en staat met de sociale status die men jou toedicht.
Daarom zal een stoere, knappe alpha vrijwel altijd gehoor vinden en laat me een suffe kneus links liggen.

Dat zeg ik niet om jou aan te vallen, maar als uitleg hoe het werkt. De wereld is hard.
Je moet proberen om een soort basis zelfvertrouwen te hebben en uit te stralen. En dan vanuit sterkte de communicatie te openen. Je moet een soort rust uitstralen dat jij niet afhankelijk bent van de reacties van anderen. Dat is de mental state die je moet zien te bereiken.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_179954758
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:55 schreef Tomodachi het volgende:

[..]

Ja sorry. Zit namelijk in the heat of the moment. Probleem is dat ik na mn reizen altijd depri in bed eindig.

Je moet begrijpen dat mijn acties enorm veel energie en moed vragen. Ben in iedergeval pro actief bezig. Groepen zijn nog moeilijk maar 1:1 lukt inmiddels aardig.
Als 1:1 goed gaat wordt het vanzelf eens 1:2/etc. Blijf je concentreren op 1:1.

Mensen zijn hetzelfde als kudde dieren. Als er 1 over 'de dam' is volgen er meer naar verloop van tijd.
pi_179954775
Ik heb gister nog aan de bar gestaan maar toen werd ik ook genegeerd. Toen ik onder invloed van alcohol iemand aansprak merk ik gewoon dat juist door de alcohol gesprekken niet lekker verlopen. Voortaan sws van de alcohol afblijven.
  donderdag 21 juni 2018 @ 22:14:16 #35
36461 Joppy
geen colaboy
pi_179954902
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 22:04 schreef Tomodachi het volgende:
@Joppy

Ik ben er bij gaan zitten, heb ze gegroet maar werd genegeerd. Als ik mijn buurman aanraak en een vraag stel krijg ik wel antwoord maar heel kortaf. Ondertussen zijn ze wel met elkaar uitgebreid in gesprek
Dat stoort mij.
Er bij gaan zitten en 'hey' of 'hello' zeggen, komt heel anders over dan 'hey guys, do you mind if I join you for the game?'.

Het eerste kan je negeren of slechts afdoen met een knikje. Het tweede dwingt de ander wel tot een beleefd antwoord.
Let the beat control your body!
pi_179955095
Kennelijk straal ik echt wat uit wat mij niet aantrekkelijk maakt.
  donderdag 21 juni 2018 @ 22:20:15 #37
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_179955101
Sociaal contact kun je oefenen en dat doe je nu. Das al een stap in de goede richting, dat je het überhaupt aandurft. De gesprekken die je hebt gehad kun je als winst zien. In een hoekje achter de telefoon zitten schiet niet op. In zom situatie gaat het ook niet lukken

Tussen een groep mensen komen kan lastig zijn. Ze kunnen simpelweg geen zin hebben in andere mensen (dat ligt dus niet per se aan jou). Een hostel is juist gelegenheid om andere alleenreizigers tegen te komen. Ga een uurtje een boek lezen en check dan weer de huiskamer. Of sluit je aan bij een gelegenheid zoals een pubcrawl. Daar komen juist de mensen die (vaak alleen) op zoek zijn naar contact.
:')
  donderdag 21 juni 2018 @ 22:22:58 #38
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_179955198
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 22:20 schreef Tomodachi het volgende:
Kennelijk straal ik echt wat uit wat mij niet aantrekkelijk maakt.
Dat blijven roepen tegen jezelf, en je gaat alleen wrok uitstralen. Zal je zelf met iemand willen chillen die chagrijnig en in elkaar gedoken zit?

Zoals eerder gezegd: sociaal contact hoeft alleen ff aangewakkerd te worden. Standaard in hostels: "hey where are you from". Als mensen blijkbaar geen behoefte hebben aan contact merk je het vanzelf wel en move on.

En niet iedereen houdt van luidruchtige spontane partytypes. Er zijn nog tig mensen als jij die introvert zijn.
:')
pi_179955493
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 22:20 schreef Tomodachi het volgende:
Kennelijk straal ik echt wat uit wat mij niet aantrekkelijk maakt.
Je schrijft hier nu met enige frustratie dus dat zal momenteel wel kloppen? Dan is verder proberen even niet het juiste moment. Probeer je succesvolle 1:1 momenten te koesteren. Als je er door beter voelt, wordt het straks ook weer makkelijker iets uit te stralen wat wel aantrekkelijk is. Vier je succes jongen. _O_
pi_179956022
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 22:20 schreef Tomodachi het volgende:
Kennelijk straal ik echt wat uit wat mij niet aantrekkelijk maakt.
Mankeer je iets? Autisme ofzo?
Wat bij mij goed werkt ts is het gedrag van mensen korte tijd observeren en dan nadoen. Werkt altijd goed om contact te maken met voor mij vreemde mensen.
pi_179956318
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 22:32 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Je schrijft hier nu met enige frustratie dus dat zal momenteel wel kloppen? Dan is verder proberen even niet het juiste moment. Probeer je succesvolle 1:1 momenten te koesteren. Als je er door beter voelt, wordt het straks ook weer makkelijker iets uit te stralen wat wel aantrekkelijk is. Vier je succes jongen. _O_
Ja, ik moet de succesmomenten koesteren en niet terugtrekken na een faalervaring. Dat is wel moeilijk omdat de faalervaribgen een veel grotere impact op mij hebben.
pi_179956404
quote:
1s.gif [b]Op donderdag 21 juni 2018 22:22 schreef sinterklaaskapoentje het "hey where are you from".
Doe ik ook maar soms komt daar een gesprekje daaruit voort, soms ook niet. Maar ik krijg het idee dat ik voor mensen geen interessabte uitstralibg heb om daar een gesorekje mee aan te knopen.

Mensen spreken mij ook nooit aan.
pi_179956449
Btw van de verhalen dat het er soms wild aan toe gaat in hostels is totale bullshit. Iedereen ligt hier zowaar met 23u op bed.
pi_179956603
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 22:51 schreef T-D het volgende:

[..]

Mankeer je iets? Autisme ofzo?
Wat bij mij goed werkt ts is het gedrag van mensen korte tijd observeren en dan nadoen. Werkt altijd goed om contact te maken met voor mij vreemde mensen.
Lichte ASS en kom uit een multiprobleemgezin. Door faalervaringen siciale angst ontwikkeld.
pi_179956679
Let ajb niet op de typo's. Zit nu op mijn stapelbed @ hostel deze post te tikken. Voel me zwaar kut en eenzaam. Ik wil gewoon die sociaal vlotte jongen worden die femakkelijk vrienden maakt.
pi_179956793
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 23:18 schreef Tomodachi het volgende:
Let ajb niet op de typo's. Zit nu op mijn stapelbed @ hostel deze post te tikken. Voel me zwaar kut en eenzaam. Ik wil gewoon die sociaal vlotte jongen worden die femakkelijk vrienden maakt.
Je moet niet iemand willen zijn die je niet bent. Je moet jezelf willen zijn, de beste vorm van jezelf. Zodra je tevreden bent met wie je bent, zal je zien dat anderen je echt niet negeren.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_179957277
quote:
3s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:52 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Mwoah, ik begrijp wel dat hij zijn telefoon in vlucht als hij sociaal afgewezen wordt. Je wilt je toch een houding geven in zo'n geval.
Ja, ik had daarnet op de bank meerdere maken input geleverd en getracht mij in het gesprek te mengen. Echter wordt ik genegeerd of krijg een kortaf antwoord terug. Dat is voor mij een red flag om niet door te forceren. Maar dan steekt het mij wel dat meneer X wel uitgebreid met mijn buurmannen gaat praten.

Ik was erna nog even alleen met een andere jongen naar die zat achter zijn telefoon en reageerde alleen kortaf zonder oogcontact.
pi_179957301
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 23:48 schreef Tomodachi het volgende:

[..]

Ja, ik had daarnet op de bank meerdere maken input geleverd en getracht mij in het gesprek te mengen. Echter wordt ik genegeerd of krijg een kortaf antwoord terug. Dat is voor mij een red flag om niet door te forceren. Maar dan steekt het mij wel dat meneer X wel uitgebreid met mijn buurmannen gaat praten.

Ik was erna nog even alleen met een andere jongen naar die zat achter zijn telefoon en reageerde alleen kortaf zonder oogcontact.
Hoe maak je dan contact? Ga je door op het gespreksonderwerp? Of probeer je een nieuw gesprek te beginnen?
pi_179957390
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 23:51 schreef T-D het volgende:

[..]

Hoe maak je dan contact? Ga je door op het gespreksonderwerp? Of probeer je een nieuw gesprek te beginnen?
We waren het WK aan het kijken. Heb beiden geprobeerd. Denk dat ik gewoon pech heb gehad bij deze specifieke situatie.

Hetgeen mij wel opvalt is dat ik een flashback kreeg naar vroeger. Op de middrlbare school was ik ook altijd degene die als laatste overbleef en het buitenbeentje was. Het frustreerd mij zeer om niet echt onderdeel vd groep uit te maken en te connecten.
pi_179957622
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 23:08 schreef Tomodachi het volgende:
Btw van de verhalen dat het er soms wild aan toe gaat in hostels is totale bullshit. Iedereen ligt hier zowaar met 23u op bed.
Dat ligt gewoon aan het hostel waar je zit. Heb hostels meegemaakt waar het leek alsof ik iedere nacht in een orgie was beland.

Ook niet erg prettig als je het mij vraagt...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')