abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 21 juni 2018 @ 08:47:50 #1
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_179937945
Wie worden er allemaal betrapt op doping, om welke doping gaat het en zullen de betrapten ook daadwerkelijk eruit geflikkerd worden?
Bespreek het hier
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_179938865
Chris Froome. Vanwege een motortje op zijn fiets.
  Moderator donderdag 21 juni 2018 @ 10:11:19 #3
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_179938960
Ik denk dat lance armstrong dit jaar weer gepakt gaat worden. Waarop durf ik niet te zeggen
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_179938977
Zo deze topic kan wel bovenaan blijven plakken. De hele Sky formatie is pure oplichting met hun topgebruiker Chrissie Froome. Hopelijk worden ze nu een keer echt ontmaskerd.
pi_179939132
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 10:12 schreef Luppie0110 het volgende:
deze topic
:D
pi_179939282
:D :D :D
  Moderator donderdag 21 juni 2018 @ 10:36:44 #8
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_179939349
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 10:22 schreef Handleiding het volgende:

[..]

:D
Wat is deze
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_179939801
Wat is dit 8-)
  donderdag 21 juni 2018 @ 11:15:44 #11
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_179940866
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 10:12 schreef Luppie0110 het volgende:
Zo deze topic kan wel bovenaan blijven plakken. De hele Sky formatie is pure oplichting met hun topgebruiker Chrissie Froome. Hopelijk worden ze nu een keer echt ontmaskerd.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 11:15 schreef RedFever007 het volgende:
Sky en Froome,zum kotzen :r
  woensdag 11 juli 2018 @ 14:50:27 #13
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180398766
ze hadden wat in het gras gevonden
pi_180400217
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:50 schreef THEFXR het volgende:
ze hadden wat in het gras gevonden
[ afbeelding ]
Tramadol blijkt uit onderzoekZo’n 5% extra prestatie bevorderen te zijn helaas is tramadol pas vanaf 1 januari 2019 verboden.

Zegt wel wat over de mentaliteit in het wielrennen natuurlijk
hardcoholic
pi_180400374
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:50 schreef THEFXR het volgende:
ze hadden wat in het gras gevonden
[ afbeelding ]
Afzender Chris Froome.
  woensdag 11 juli 2018 @ 17:44:13 #16
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180403053
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:49 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Tramadol blijkt uit onderzoekZo’n 5% extra prestatie bevorderen te zijn helaas is tramadol pas vanaf 1 januari 2019 verboden.

Zegt wel wat over de mentaliteit in het wielrennen natuurlijk
bron?, het is nu pas juli
  Redactie Sport woensdag 11 juli 2018 @ 18:42:14 #17
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_180404276
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:50 schreef THEFXR het volgende:
ze hadden wat in het gras gevonden
[ afbeelding ]
Morfine-achtige pijnstiller. Zou ik persoonlijk niet mee op de fiets stappen omdat het het reactievermogen vermindert. Ieder zijn meug :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 19:17:51 #18
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180404951
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:42 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Morfine-achtige pijnstiller. Zou ik persoonlijk niet mee op de fiets stappen omdat het het reactievermogen vermindert. Ieder zijn meug :P
Ja, dat is dan ook het grote probleem met het spul. Heel veel valpartijen worden toegeschreven aan tramadol.

Maar goed, je voelt wel minder pijn dus je kan lekker hard trappen. Ook wat waard. :')
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 11 juli 2018 @ 20:02:06 #19
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180406003
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ja, dat is dan ook het grote probleem met het spul. Heel veel valpartijen worden toegeschreven aan tramadol.

Maar goed, je voelt wel minder pijn dus je kan lekker hard trappen. Ook wat waard. :')
en als je valt, zit je al vol met pijnstillers >:)
pi_180409082
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 17:44 schreef THEFXR het volgende:

[..]

bron?, het is nu pas juli
Onderxoek naar effect tramadol:
https://osf.io/preprints/sportrxiv/8hpxz

Nieuwsbericht over bannen van tramadol:
http://www.cyclingnews.co(...)mpetition-from-2019/

Tramadol staat al jaren op de monitor list van WADA, waaruit blijkt dat er een verhoogde concentratie wordt gevonden bij oa wielrenners, biatlon en triatlon atleten die niet te verklaren is.

Rara waarom dat is :D
hardcoholic
  vrijdag 13 juli 2018 @ 11:15:17 #21
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180443065
Tour de France icon fans flames of Chris Froome doping saga

.
Tour de France legend ­Bernard Hinault is refusing to wind in his brass neck after calling for riders to strike in protest at Chris Froome’s defence of his ­Yellow Jersey.

And Hinault said there was “no chance” of him clearing the air with Team Sky to explain his comments.

Five-times champion Hinault called on the peloton to ­dismount last month before Froome was cleared by a nine-month investigation into his adverse drug test for asthma medication salbutamol.

But as Sky’s big guns filtered ominously up the leaderboard here, 63-year-old Hinault gave it the full Edith Piaf – Je ne regrette rien – when asked if his call for ­industrial action was a bit strong.

Hinault, whose triumph in the 1985 edition was the last time the French celebrated a home win in their big race, blustered: ­“Regret what I said? Never! Never! All I said was the truth of the matter, and that’s it.”
Asked if he had made any contact with Team Sky to ­resolve their differences, ­Hinault snapped: “There’s no risk of that happening.”

His original outburst was condemned by Sky as “uneducated” and “irresponsible” ­before his refusal to back down ahead of Le Tour’s sixth stage from Brest to Mur-de-Bretagne – which took the peloton past fields of fire in Brittany heartland.

Dan Martin took the honours on Brittany’s signature climb, a late burst ending his run of four second-placed ­finishes since his only previous stage win in 2013.

But Sky’s Geraint Thomas is only three seconds off the overall lead, while Froome moved up to 14th as his general ­classification rivals Tom Dumoulin (45sec) and Romain Bardet (23sec) lost vital ground on Britain’s four-time winner.
By Sunday night, the peloton will have crossed the whole of France along its widest diameter, from Brest on the Atlantic coast to the border with ­Belgium, in four days.

And if Thomas prospers in the hold-on-to-your-hats cobbled stage to Roubaix on Sunday, he could spend the first rest day in the Yellow Jersey.

He said: “I could have got on the podium tonight if I had got in there at the ­finish, but Dan and the others were too strong.”

Birmingham-born ­Irishman Martin, whose accent is definitely more James Joyce than Jasper Carrott, said: “It’s great to finally get a win after so many second places.”
pi_180446521
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 21:31 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Onderxoek naar effect tramadol:
https://osf.io/preprints/sportrxiv/8hpxz

Nieuwsbericht over bannen van tramadol:
http://www.cyclingnews.co(...)mpetition-from-2019/

Tramadol staat al jaren op de monitor list van WADA, waaruit blijkt dat er een verhoogde concentratie wordt gevonden bij oa wielrenners, biatlon en triatlon atleten die niet te verklaren is.

Rara waarom dat is :D
Was het niet zo dat ze dat soort middelen preventief slikken tegen pijn bij valpartijen? Kan natuurlijk ook gewoon een excuus zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door wattel op 13-07-2018 14:06:00 ]
pi_180447897
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:59 schreef wattel het volgende:

[..]

Was het niet zo dat ze dat soort middelen preventief slikken tegen pijn bij valpartijen? Kan natuurlijk ook gewoon een excuus zijn.
Iedere renner heeft astma, een zere knie of weet ik veel wat. Want dan mogen ze wat middeltjes gebruiken en helaas zijn de bijwerkingen dat je harder gaat fietsen.
pi_180507866
ordvoskin twitterde op zondag 15-07-2018 om 13:14:26 Mechanical Doping in #TDF2018 ?! Check out Toms Skujins back wheel spin out at @LeTour stage 8 following the crash with 17km to go! What do you think? (Normal speed video) Thanks @Eurosport player. https://t.co/Pr96o2P2xx reageer retweet
Zo kan ik het ook :') _O-

Man man man.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180507878
quote:
Steven de Jongh, ploegleider van Trek, reageerde al kort op het incident. “Hij legde zijn ketting terug, dan is het normaal dat zijn wiel zo een snelheid aanneemt”, springt de Nederlander in de bres voor Skujins.
_O-

Je ziet ook dat zijn wiel stopt zodra hij zijn hand verlegt op het stuur.
pi_180507885
Complete bullsshit. Daar zit een motortje in.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180509666
Hier is het nog wel beter te zien dat hij het inderdaad zelf doet. Gewoon doorlopen mensen.
gorman_colin twitterde op maandag 16-07-2018 om 02:16:24 @ebbenieuweboer @InsidePeloton96 @badgerbaroudeur Wheel was 100% moving before he lifted bike off ground with 2 hands, look at the video. Much ado over nothing. Skujins being badly treated by kangaroo court on twitter https://t.co/U7PTGr3TeT reageer retweet
pi_180513363
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:57 schreef TheArt het volgende:
Hier is het nog wel beter te zien dat hij het inderdaad zelf doet. Gewoon doorlopen mensen.
gorman_colin twitterde op maandag 16-07-2018 om 02:16:24 @ebbenieuweboer @InsidePeloton96 @badgerbaroudeur Wheel was 100% moving before he lifted bike off ground with 2 hands, look at the video. Much ado over nothing. Skujins being badly treated by kangaroo court on twitter https://t.co/U7PTGr3TeT reageer retweet
Dit is wel het probleem met het geschreeuw over motortjes, er blijkt vaak een simpele verklaring te zijn. Als er een keer een daadwerkelijk motortje gebruikt wordt is het risico dat we er maar vanuit gaan dat er weer een simpele verklaring is die we even niet kunnen zien.
  maandag 16 juli 2018 @ 13:58:33 #30
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_180513467


bij sky stonden ze gisteren helemaal strak.
pi_180604149
quote:
Tien jaar na de CERA-Tour: op bezoek bij Riccardo Riccò, ijscoman op Tenerife
“Ik heb spijt. Niet omdat ik het heb gedaan, maar omdat ik het niet beter heb gedaan”

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 20 juli 2018 @ 11:39:23 #32
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180604739
RiccoGOD _O_

Gooit en passent nog even Jens Voigt en Cancellara onder de bus, lekker man.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180605087
Haha wat een herlijke uitspraken. Geen spijt, alleen zonde dat die niet een betere doping dokter had bij een grotere ploeg _O_
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 20 juli 2018 @ 12:03:46 #34
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180605204
2023, het kan niet snel genoeg komen.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 13:39:38 #35
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_180606783
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 11:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
Haha wat een herlijke uitspraken. Geen spijt, alleen zonde dat die niet een betere doping dokter had bij een grotere ploeg _O_
Ik kan dit soort eerlijkheid wel waarderen.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 13:40:07 #36
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_180606792
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 11:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
RiccoGOD _O_

Gooit en passent nog even Jens Voigt en Cancellara onder de bus, lekker man.
Cancellara heeft ondertussen dan toch wel een probleem? Elke keer weer nieuwe verhalen.
pi_180607037
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 11:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
RiccoGOD _O_

Gooit en passent nog even Jens Voigt en Cancellara onder de bus, lekker man.
Cancellara zat in de kopgroep, dus ik denk dat hij naast Voigt iemand anders bedoelt. Ik kijk even naar showtimer.
pi_180607054
Wel een heerlijk interviewtje, een dergelijke opstelling kan ik alleen maar respect voor hebben.
pi_180607271
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 13:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Cancellara zat in de kopgroep, dus ik denk dat hij naast Voigt iemand anders bedoelt. Ik kijk even naar showtimer.
Zou me verbazen als hij niet doelt op Cancellara en Voigt. :@
  Moderator vrijdag 20 juli 2018 @ 14:11:59 #40
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180607405
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 13:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Cancellara zat in de kopgroep, dus ik denk dat hij naast Voigt iemand anders bedoelt. Ik kijk even naar showtimer.
Speciaal nog even de beelden teruggekeken en Cancellara is richting de Hautacam op kop van het uitgedunde groepje aan het boren. Voigt neemt daarna het stokje over. Daarna blijven er alleen lichtgewichten over.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180609006
Oké, hij is een beetje aan het trollen dus. Stukje vlas plat op kop na in de kopgroep te hebben gezeten (ook niet de grootste goden die er nog voor zitten) lijkt me niet echt het schoolvoorbeeld van een motortje. Daarbij hadden we toch ook wel wat van Hamilton gehoord als CSC aan de motortjes zat.
pi_180609377
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Oké, hij is een beetje aan het trollen dus. Stukje vlas plat op kop na in de kopgroep te hebben gezeten (ook niet de grootste goden die er nog voor zitten) lijkt me niet echt het schoolvoorbeeld van een motortje. Daarbij hadden we toch ook wel wat van Hamilton gehoord als CSC aan de motortjes zat.
Daar zit nog 5 jaar tussen, dat is een kleine eeuwigheid op dat gebied.
pi_180613176
Chris Froome lijkt me inderdaad wel vrij duidelijk, en door de macht van Sky is hij vrijgesproken, dat lijkt me ook vrij duidelijk. Gewoon doping legaliseren voor iedereen, dan pas is de sport echt eerlijk.
pi_180613267
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:45 schreef showtimer het volgende:

[..]

Daar zit nog 5 jaar tussen, dat is een kleine eeuwigheid op dat gebied.
Mijn tijdlijn is niet helemaal scherp blijkbaar :). Maar in 2008 was die motortechnologie ook matig ontwikkeld schat ik in, die elektrische fietsen die ik nu altijd inhaal maken al een teringherrie.
pi_180613291
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 18:38 schreef MakkieR het volgende:
Chris Froome lijkt me inderdaad wel vrij duidelijk, en door de macht van Sky is hij vrijgesproken, dat lijkt me ook vrij duidelijk. Gewoon doping legaliseren voor iedereen, dan pas is de sport echt eerlijk.
Dat zijn ze nu ook aan het doen eigenlijk. Kan me niet voorstellen dan Jantje morgen gepakt wordt met 1400 nanogram salbutamol per liter.
pi_180613568
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 18:38 schreef MakkieR het volgende:
Chris Froome lijkt me inderdaad wel vrij duidelijk, en door de macht van Sky is hij vrijgesproken, dat lijkt me ook vrij duidelijk. Gewoon doping legaliseren voor iedereen, dan pas is de sport echt eerlijk.
Alle doping, ook mechanisch? Of alleen “middeltjes” tot aan bloedtransfusies en dan kijken welke renners het verst durven te gaan?

En met doping is sport natuurlijk sowieso oneerlijk want doping heeft natuurlijk bijwerkingen en nu worden ook brave Hendriksen gedwongen om hun lichaam te verneuken
pi_180616157
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Alle doping, ook mechanisch? Of alleen “middeltjes” tot aan bloedtransfusies en dan kijken welke renners het verst durven te gaan?

En met doping is sport natuurlijk sowieso oneerlijk want doping heeft natuurlijk bijwerkingen en nu worden ook brave Hendriksen gedwongen om hun lichaam te verneuken
Gewoon zoals het altijd is geweest, maar dan gewoon uitspreken dat het gebruik van doping toegestaan is. En wat betreft brave Hendriksen. Hij hoeft zijn lichaam niet te verneuken, maar de Tour is niet voor de kleine jongens. ( dat is het nooit geweest ) Durf je het niet aan, dan ga je gewoon lekker een klasse lager wielrennen waar het veilig is. Doping is namelijk niet het enige gevaar waar deze wielrenners mee te maken krijgen, die afdalingen zijn ook levensgevaarlijk en misschien wel gevaarlijker dan doping. Verder zou je ook kunnen bepleitten om de doping zo te organiseren dat het in ieder geval medisch is verantwoord, dus regelmatig een medische keuring door onafhankelijke artsen. Zeg maar een soort keuring voor het seizoen begint of voor een ronde begint.
pi_180616538
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 21:03 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Gewoon zoals het altijd is geweest, maar dan gewoon uitspreken dat het gebruik van doping toegestaan is. En wat betreft brave Hendriksen. Hij hoeft zijn lichaam niet te verneuken, maar de Tour is niet voor de kleine jongens. ( dat is het nooit geweest ) Durf je het niet aan, dan ga je gewoon lekker een klasse lager wielrennen waar het veilig is. Doping is namelijk niet het enige gevaar waar deze wielrenners mee te maken krijgen, die afdalingen zijn ook levensgevaarlijk en misschien wel gevaarlijker dan doping. Verder zou je ook kunnen bepleitten om de doping zo te organiseren dat het in ieder geval medisch is verantwoord, dus regelmatig een medische keuring door onafhankelijke artsen. Zeg maar een soort keuring voor het seizoen begint of voor een ronde begint.
Je beschrijft opnieuw het systeem zoals het nu is.

Behalve dat ze natuurlijk niet openlijk gaan zeggen dat doping toegestaan is, want dan zenden de NOS en de hunnen het niet meer uit.
pi_180617189
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 21:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Je beschrijft opnieuw het systeem zoals het nu is.

Behalve dat ze natuurlijk niet openlijk gaan zeggen dat doping toegestaan is, want dan zenden de NOS en de hunnen het niet meer uit.
Volgens mij hoef je er ook niet zoveel aan te veranderen, en als de NOS het niet wil hebben, er zijn genoeg andere kanalen die maar wat graag de tour willen uitzenden. Op de commerciële misschien bij RTL 7? Verder vind ik de tour veel leuker als het eerlijk is. Het gebruik van doping is zo erg als je het maken wilt. Geef de ploegen gewoon hun vrijheid, de ploeg met de beste dokters en beste begeleiders, die wint. En hey misschien is dit ook wel een prachtige testgebied voor nieuwe soort medicatie waar we later allemaal profijt van hebben. Bijvoorbeeld om de conditie te verbeteren en het gewone volk weer aan het sporten krijgen met een veilige medicijn. of misschien astmatische klachten te verminderen met een beter medicijn. Ik ben geen dokter maar er zijn geloof ik wel overeenkomsten met het gebruik van doping en het genezen van bepaalde klachten, ziektes, verzwakkingen etc.
pi_180617397
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 21:45 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Volgens mij hoef je er ook niet zoveel aan te veranderen, en als de NOS het niet wil hebben, er zijn genoeg andere kanalen die maar wat graag de tour willen uitzenden. Op de commerciële misschien bij RTL 7? Verder vind ik de tour veel leuker als het eerlijk is. Het gebruik van doping is zo erg als je het maken wilt. Geef de ploegen gewoon hun vrijheid, de ploeg met de beste dokters en beste begeleiders, die wint. En hey misschien is dit ook wel een prachtige testgebied voor nieuwe soort medicatie waar we later allemaal profijt van hebben. Bijvoorbeeld om de conditie te verbeteren en het gewone volk weer aan het sporten krijgen met een veilige medicijn. of misschien astmatische klachten te verminderen met een beter medicijn. Ik ben geen dokter maar er zijn geloof ik wel overeenkomsten met het gebruik van doping en het genezen van bepaalde klachten, ziektes, verzwakkingen etc.
Tja m'n punt komt niet helemaal over blijkbaar. De beste dokters en begeleiders weten precies hoeveel doping je kan gebruiken om binnen de gestelde limieten te blijven. En welke doping je (in welke mate) "legaal" kan gebruiken. De belangrijkste rol die die limieten hebben is om de excessen tegen te gaan, zodat de gezondheid van de renners enigszins gewaarborgd is.

Ik neem voor het gemak even aan dat je niet serieus vindt dat men weer met een hematocriet van 69 moet rondrijden.
pi_180617591
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 21:03 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Gewoon zoals het altijd is geweest, maar dan gewoon uitspreken dat het gebruik van doping toegestaan is. En wat betreft brave Hendriksen. Hij hoeft zijn lichaam niet te verneuken, maar de Tour is niet voor de kleine jongens. ( dat is het nooit geweest ) Durf je het niet aan, dan ga je gewoon lekker een klasse lager wielrennen waar het veilig is. Doping is namelijk niet het enige gevaar waar deze wielrenners mee te maken krijgen, die afdalingen zijn ook levensgevaarlijk en misschien wel gevaarlijker dan doping. Verder zou je ook kunnen bepleitten om de doping zo te organiseren dat het in ieder geval medisch is verantwoord, dus regelmatig een medische keuring door onafhankelijke artsen. Zeg maar een soort keuring voor het seizoen begint of voor een ronde begint.
Door onafhankelijke artsen? We geven alles vrij, alleszins mag en dan gaat er niet meer valsgespeeld worden... Ook echt.

En die doping mag van jou maar in 1 (!) sport?! En wat doe je met motortjes in de fietsen, dat mag tot 25cc euro95 of ook geen grens?

Nu kunnen ploegen en artsen al niet eens gemanaged worden en is die wens er niet eens, dan lijkt het kolderiek om dit wel te proberen bij medisch verantwoorde doping. Alsof sporters dan ineens niet meer op zoek zijn naar een voordeel of de grenzen van het toelaatbare :D
pi_180617643
Eigenlijk moet omkoping ook toegestaan worden. Zolang we van te voren afspreken dat het mag
pi_180617662
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 22:09 schreef opgebaarde het volgende:
Eigenlijk moet omkoping ook toegestaan worden. Zolang we van te voren afspreken dat het mag
Sabotage ook! Remmetjes onklaar maken bij je concurrent. Genot! Nooit meer saaie etappes.
pi_180617879
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 21:45 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Volgens mij hoef je er ook niet zoveel aan te veranderen, en als de NOS het niet wil hebben, er zijn genoeg andere kanalen die maar wat graag de tour willen uitzenden. Op de commerciële misschien bij RTL 7? Verder vind ik de tour veel leuker als het eerlijk is. Het gebruik van doping is zo erg als je het maken wilt. Geef de ploegen gewoon hun vrijheid, de ploeg met de beste dokters en beste begeleiders, die wint. En hey misschien is dit ook wel een prachtige testgebied voor nieuwe soort medicatie waar we later allemaal profijt van hebben. Bijvoorbeeld om de conditie te verbeteren en het gewone volk weer aan het sporten krijgen met een veilige medicijn. of misschien astmatische klachten te verminderen met een beter medicijn. Ik ben geen dokter maar er zijn geloof ik wel overeenkomsten met het gebruik van doping en het genezen van bepaalde klachten, ziektes, verzwakkingen etc.
Ga dan een mechanische sport kijken. De beste arts (auto, boot, motor etc) icm de sporter/willekeurige debiel.

Veel van die verboden middelen, hebben een medische werking en zijn daarom ontwikkelt. Niet andersom.

Herman Ram, hier algemeen bespot, heeft wel een punt als hij zegt: "een middel wat doping zou zijn, maar geen bijwerkingen heeft, kan niet!"
pi_180617955
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 22:10 schreef alpeko het volgende:

[..]

Sabotage ook! Remmetjes onklaar maken bij je concurrent. Genot! Nooit meer saaie etappes.
Eens. En anders gaan ze maar een andere sport doen als ze dat niet willem. Valsspelen hoort bij het leven
pi_180617993
Sow er wordt hier iemand flink geroast.
pi_180619405
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 22:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Eens. En anders gaan ze maar een andere sport doen als ze dat niet willem. Valsspelen hoort bij het leven
Doodgaan ook. Als ze dat niet willen gaan ze maar lekker net als wij voor de tv zitten. Zijn altijd wel mensen te vinden die wel hun leven willen geven ter vermaak van het volk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')