abonnement Unibet Coolblue
pi_179939865
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 11:10 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Aha, 16-jarig meisje dus. Dan is dit gedrag zelfs normaal te noemen.

Dan is het in ieder geval goed dat TS er over nadenkt en beseft dat het niet constructief is.

Overigens mag je geen dm's openbaren. :P
Weet ik doe ook geen Dm's neer zetten, zeg alleen had beetje al gepraat dus. Maar gaf mss beetje meer de achtergrond aan ook
Do what you love, love what you do!
  donderdag 21 juni 2018 @ 11:21:05 #27
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179939967
Als het zulke goede mensen zijn, waarom gooi je het dan niet eens in de groep?
Gewoon zeggen dat het zo de verkeerde kant op gaat, niet ok meer is. Dat dit moet stoppen, jij er iig niet meer aan mee wil doen. Dat je weer terug wil naar gewoon leuk en gezellig.

Heb het een keer gehad op cursus. Zaten 2 ontzettende roddeltantes tussen die de rest daarin meetrokken. Heb toen gewoon gezegd dat ik niet van roddelen hou, daar niet in meega. En dat als iemand problemen met een ander had ze dat met dat persoon moesten bespreken.
Blijkbaar heeft dat geholpen, want daarop volgde een gesprek met iedereen erbij en hebben we verder een fijne cursus zonder vervelend geroddel gehad. Of ze hebben mij daarna er niet meer mee lastig gevallen, wat ook prima is ;)
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_179940745
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 11:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Als het zulke goede mensen zijn, waarom gooi je het dan niet eens in de groep?
Gewoon zeggen dat het zo de verkeerde kant op gaat, niet ok meer is. Dat dit moet stoppen, jij er iig niet meer aan mee wil doen. Dat je weer terug wil naar gewoon leuk en gezellig.

Heb het een keer gehad op cursus. Zaten 2 ontzettende roddeltantes tussen die de rest daarin meetrokken. Heb toen gewoon gezegd dat ik niet van roddelen hou, daar niet in meega. En dat als iemand problemen met een ander had ze dat met dat persoon moesten bespreken.
Blijkbaar heeft dat geholpen, want daarop volgde een gesprek met iedereen erbij en hebben we verder een fijne cursus zonder vervelend geroddel gehad. Of ze hebben mij daarna er niet meer mee lastig gevallen, wat ook prima is ;)
Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Dankje voor je tip haha. Ik kan inderdaad, zoals iemand al eerder had gemeld, mee lopen met de rest. Ik denk dat dat aanpassen aan situaties en mensen gewoon in mij zit, omdat ik dit altijd heb gehad en ik er normaal ook geen last van heb omdat het ook voordelen heeft. Ik heb echter wel een sterke mening die ik vaak laat doorschemeren, maar ik moet inderdaad proberen minder m'n bek open te trekken.

De mensen die hier op hebben gereageerd hebben ook gelijk. Mijn leeftijd praat trouwens niet goed wat ik doe. Ik weet dat wat ik doe, verkeerd is. Ik heb gewoon geen goede 'oplossing' om er mee om te gaan en misschien dat jullie tips konden geven of ervaringen.

Ik ga mezelf en deze situatie ook niet 'goedpraten', omdat de meesten van jullie mij niet echt kennen en ik het ook gewoon fijn vind dat jullie hier eerlijk over zijn.
you only get one shot, do not miss your chance to blow
pi_179940818
Je moet gewoon normaal doen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Samzz op 21-06-2018 13:01:52 (En jij ook ;).) ]
  donderdag 21 juni 2018 @ 12:48:00 #30
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_179941345
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:14 schreef eensaillantdetail het volgende:

[..]

Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Dankje voor je tip haha. Ik kan inderdaad, zoals iemand al eerder had gemeld, mee lopen met de rest. Ik denk dat dat aanpassen aan situaties en mensen gewoon in mij zit, omdat ik dit altijd heb gehad en ik er normaal ook geen last van heb omdat het ook voordelen heeft. Ik heb echter wel een sterke mening die ik vaak laat doorschemeren, maar ik moet inderdaad proberen minder m'n bek open te trekken.

De mensen die hier op hebben gereageerd hebben ook gelijk. Mijn leeftijd praat trouwens niet goed wat ik doe. Ik weet dat wat ik doe, verkeerd is. Ik heb gewoon geen goede 'oplossing' om er mee om te gaan en misschien dat jullie tips konden geven of ervaringen.

Ik ga mezelf en deze situatie ook niet 'goedpraten', omdat de meesten van jullie mij niet echt kennen en ik het ook gewoon fijn vind dat jullie hier eerlijk over zijn.
Ik begrijp wel dat het ook gewoon een bepaalde sfeer is, waar je al snel in meegaat tot zo'n punt dat je denkt dit kan echt niet.
Denk dat het zaak is die spanningen op te lossen, maar wat en of jij daarin wat kan betekenen weet ik niet. Je kan iig voor jezelf grenzen stellen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_179950980
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik begrijp wel dat het ook gewoon een bepaalde sfeer is, waar je al snel in meegaat tot zo'n punt dat je denkt dit kan echt niet.
Denk dat het zaak is die spanningen op te lossen, maar wat en of jij daarin wat kan betekenen weet ik niet. Je kan iig voor jezelf grenzen stellen.
Dankje voor je raad, ja ik heb het sowieso te ver laten gaan en ik ben er zelf ook te veel op ingegaan
you only get one shot, do not miss your chance to blow
pi_179952094
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 11:05 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Ah, het is een 16jarig meisje, ik wou al voorstellen dat ze misschien vrienden kon maken met wat vrouwelijke tieners, maar dat heeft ze dus al gedaan.

Vind het een beetje makkelijk om te zeggen: jaa, ik kwets mensen en roddel over ze en ga over hun grenzen, zelfs als ik ze heel graag mag, maarja, da's mijn persoonlijkheid he.
Maar ik neem aan/hoop dat ts naar mate ze volwassener wordt wel terugkomt van dat soort gedrag en leert dat je soms je vervelende kanten beter onder de duim kan houden.
Ik snap je punt.
Het klinkt inderdaad alsof de rest van de wereld zich maar aan moet passen aan mij, maar dat is niet mijn bedoeling. Ik kan weleens getriggerd worden door sommige onderwerpen waardoor ik scherp uit de hoek kan komen en ik snel over andermans grens ga. Ik ben geen agressief persoon, maar ik ben te eerlijk en dat kan mensen gewoon hard kwetsen. Ik ben altijd te eerlijk geweest met het zeggen van mijn mening, en ik hoop dat ik inderdaad leer mezelf beter in toom houden.

Het is ook niet zo dat ik mensen expres pijn wil doen, maar ik kan impulsief zijn en ben mij er vaak pas van bewust dat ik diegene heb gekwetst zodra het kwaad al is geschiedt. Ik hoop dat dat later dimt, haha
you only get one shot, do not miss your chance to blow
pi_179952723
N., ben jij het!? :X
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_179953131
Vrouwen roddelen altijd. Slut-shaming, anderen afkraken of uitlachen, alles om de eigenwaarde een beetje op te krikken.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 23:30:22 #35
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_179979280
In een groep negatief over anderen doen is niet echt netjes maar wel groepsdynamiek dat niet heel abnormaal is denk ik zo. Ligt er ook een beetje aan wie het slachtoffer is, en of het steeds bij dezelfde is. Hoe ernstig het is en of het chronisch is...

Wat zegt het over jezelf als je de behoefte hebt om zo in een groep mee te doen. En al helemaal als je het eigenlijk niet eens wil. Wat levert het je op?

Ik zou het niet snel doen, ik hou er helemaal niet van, maar ongetwijfeld is het mij ook wel eens 'overkomen'. Als we in een groep zijn, prive of bv op het werk, stoor ik me wel eens als er geroddeld wordt over een ander uit de groep. Ik reageer daar dan op en dat wordt meestal niet goed opgepakt, Mensen gaan dan de volgende keer twee keer nadenken als je in de buurt bent en de kans bestaat dat je de groep uit gaat.

Vaak is roddelen niet meer dan onbewuste manieren om te laten merken dat je bij een groep hoort of bij een persoon. Ik denk dat het over het algemeen iets redelijk onschuldigs is, als het tenminste geen chronische taferelen jegens 1 persoon zijn.

Dat ik er zelf een enorme hekel aan heb zegt meer over mij. ;)
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_179981204
Terugkijkend naar mijn jongere jaren zou ik een ding heel graag anders willen zien. En dat is mijn meegaan in groepsdruk. Ik kan werkelijk waar niet 1 positief ding verzinnen wat me dat heeft gebracht.
pi_179981349
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 00:54 schreef Raskolnikow het volgende:
Terugkijkend naar mijn jongere jaren zou ik een ding heel graag anders willen zien. En dat is mijn meegaan in groepsdruk. Ik kan werkelijk waar niet 1 positief ding verzinnen wat me dat heeft gebracht.
Mjah dat is het lastige, als je dus ongeveer de leeftijd van ts hebt dan moet je best veel keuzes maken die je echt jaren en jaren erna nog kunnen achtervolgen.

IK had ook heel veel dingen anders gedaan als ik nu de tijd kon terugdraaien enzo
Do what you love, love what you do!
pi_179981473
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 01:01 schreef kree het volgende:

[..]

Mjah dat is het lastige, als je dus ongeveer de leeftijd van ts hebt dan moet je best veel keuzes maken die je echt jaren en jaren erna nog kunnen achtervolgen.

IK had ook heel veel dingen anders gedaan als ik nu de tijd kon terugdraaien enzo
Jah, daarom dacht ik, laat ik dit even delen. Ik snap dat het er anders uitziet als je jong bent, en mijn god wat voel ik me een ouwe lul als ik dat schrijf, maar ik dacht misschien is het fijn om te horen wat mensen achteraf als wel of niet belangrijk beschouwen. Misschien geeft dat wat richting als je zelf door de bomen het bos niet meer ziet.

Eigenlijk zouden we allemaal gewoon twee keer jong moeten zijn in ons leven.
pi_179981557
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 01:08 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Jah, daarom dacht ik, laat ik dit even delen. Ik snap dat het er anders uitziet als je jong bent, en mijn god wat voel ik me een ouwe lul als ik dat schrijf, maar ik dacht misschien is het fijn om te horen wat mensen achteraf als wel of niet belangrijk beschouwen. Misschien geeft dat wat richting als je zelf door de bomen het bos niet meer ziet.

Eigenlijk zouden we allemaal gewoon twee keer jong moeten zijn in ons leven.
Is ook zo en je hebt gelijk, ik voel me ook gelijk heeeeel oud als ik dat soort dingen post :')
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 23 juni 2018 @ 03:04:25 #40
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_179982550
Je bent idd een beroerde vriendin.
Van jou zijn er velen.

Maar daar kom je wel achter als je later groot bent
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_179982641
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 03:04 schreef ondeugend het volgende:
Je bent idd een beroerde vriendin.
Van jou zijn er velen.

Maar daar kom je wel achter als je later groot bent
zoals je achter veel dingen achter komt later....
haha zie andere topic. Maar ok je moet het toch met me eens zijn dat er toch eigenlijk heel veel keuzes gevraagd worden. Juist dus op die leeftijd en ok je kiest dan mss niet gelijk goed. Maar op dat moment lijkt het het beste dan en je komt er jaren later pas achter.

Denk echt dus dat die periode het meest lastige is in ieders leven, zeg 16-20 dus
Do what you love, love what you do!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')