abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_179965527
registreer om deze reclame te verbergen
Een serieuze vraag - hoort dit topic wel in R&P?
pi_179965542
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:39 schreef C.L.Werner het volgende:
Een serieuze vraag - hoort dit topic wel in R&P?
Ja. Onder het kopje sociologie en maatschappij.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_179965577
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:39 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja. Onder het kopje sociologie en maatschappij.
Ok, bedankt.
pi_179969078
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:29 schreef joyvke het volgende:
Dacht dat de oerdrang inmiddels debunked was tot social peer pressure. Een hoop mensen hebben kinderen omdat ze denken of vinden dat dit het hoogste doel in een relatie of het leven is. Edit: ik ben blind en heb de laatste responses niet gezien. :p

Overigens jammer dat er wederom "naysayers" verschijnen in dit topic met de opmerkingen dat we dit topic nodig hebben omdat het "stiekem toch wel diep" zou zitten. Dan rest bij mij altijd de vraag waarom ze zo graag willen bewijzen dat kinderen wel echt super leuk zouden zijn :'), heeft ook vast een reden toch...

Daarom vind ik facebook groepen doorgaans wel wat fijner want die personen komen daar gewoonweg niet in door de filters en vragen die gesteld worden.
Ik neem aan dat je het over mij hebt maar waar haal jij vandaan dat ik wil bewijzen dat kinderen superleuk zijn? Ik heb daar in dit topic met geen woord over gesproken. Ik wil dat ook helemaal niet bewijzen want het zal me werkelijk jeuken wat jullie van mijn kind of kinderen in het algemeen vinden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
pi_179969435
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 15:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het over mij hebt maar waar haal jij vandaan dat ik wil bewijzen dat kinderen superleuk zijn? Ik heb daar in dit topic met geen woord over gesproken. Ik wil dat ook helemaal niet bewijzen want het zal me werkelijk jeuken wat jullie van mijn kind of kinderen in het algemeen vinden.
Dat mensen perse willen bewijzen dat kinderen dan weer wel leuk zouden zijn slaat niet perse op jou. Dat andere was ook niet alleen op jou, maar op meerdere die dat in dit topic aangaven.

Ik vraag me dan alleen af waarom er dan perse door je in een bewust kindvrij topic gepost wordt, maar dat zal vast wel ergens staan als reactie.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_179969530
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:03 schreef joyvke het volgende:

[..]

Dat mensen perse willen bewijzen dat kinderen dan weer wel leuk zouden zijn slaat niet perse op jou. Dat andere was ook niet alleen op jou, maar op meerdere die dat in dit topic aangaven.

Ik vraag me dan alleen af waarom er dan perse door je in een bewust kindvrij topic gepost wordt, maar dat zal vast wel ergens staan als reactie.
Het grootste gedeelte van mijn leven ben ik ook bewust kindvrij geweest. Wat dat betreft is het een ervaring die we bijna allemaal hebben. Ik kan mij prima voorstellen dat iemand geen kinderen wil, en voor mij was dat ook absoluut geen eis in het leven om gelukkig te worden. Als ik een partner had getroffen die geen kinderen had gewild had ik daar prima mee kunnen leven. Nu ik kinderen heb zou ik ook niet meer zonder willen maar ik kan me prima voorstellen gelukkig te zijn zonder kind.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
pi_179969692
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het grootste gedeelte van mijn leven ben ik ook bewust kindvrij geweest. Wat dat betreft is het een ervaring die we bijna allemaal hebben. Ik kan mij prima voorstellen dat iemand geen kinderen wil, en voor mij was dat ook absoluut geen eis in het leven om gelukkig te worden. Als ik een partner had getroffen die geen kinderen had gewild had ik daar prima mee kunnen leven. Nu ik kinderen heb zou ik ook niet meer zonder willen maar ik kan me prima voorstellen gelukkig te zijn zonder kind.
Waarom kwam die grote omslag dan?

Of bedoel je dat je nog geen kinderen had ipv kindvrij?
pi_179970247
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan heb je er dus wel altijd open voor gestaan. Beide opties waren okay (het wel/ niet hebben van kinderen) voor je als ik het zo lees?

Het gros van de mensen die hebben geroepen geen kinderen te willen en ze uiteindelijk wel hebben zijn mensen die die deur altijd wel op een kiertje hebben laten staan.

Een groot aantal van de mensen die van gedachten "veranderen" zijn ook vaak mensen waarbij de partner het uit wil maken omdat hij/zij kinderen willen en dan gaan ze alsnog overstag (mooi recent voorbeeld is John Cena). Vaak gaat dit goed, maar het gaat ook vaak niet goed (Facebook group: "I regret having childeren" of ouders die in de reddit group posten en spijt als haren op hun hoofd hebben om er alsnog aan begonnen te zijn).
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  maandag 16 juli 2018 @ 08:10:53 #134
62053 Fixers
Princess Charming
pi_180507484
Het scheelt dat ik momenteel geen relationship-escalatorwaardige relatie heb en tegenwoordig de onvruchtbaarkaart kan trekken (en met dat laatste heb ik geen scrupules). Dat maakt het een stuk makkelijker om die verantwoordingsverhoren af te kappen. Toen ik nog met m'n ex was kwam de vraag toch regelmatig naar boven. Met altijd die vervelende "wacht maar, dat komt vanzelf."
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')