abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179925594
Dit topic is voor users die er bewust voor kiezen geen kinderen te krijgen. In dit topic kun je je verhaal/motivatie delen, je twijfels en de dingen waar je tegenaan loopt wanneer je er bewust voor kiest geen kinderen te krijgen.

Wat willen we niet:

- Users die vol trots komen vertellen hoe leuk hun kind is; dat mag je in OUD doen.
- Discussie uitlokken door te vertellen dat kinderen ook wat aan het leven toevoegen;
- Users die bewust niet voor kinderen kiezen ter verantwoording roepen of om willen praten; 'Maar waarom wil je dan niet?', 'Wacht maar tot je ouder bent', en zo meer.
- Heb je kinderen en spijt van je keuze? Dan is dit alsnog niet het topic voor jou; je mag er wel zelf één openen als je je verhaal kwijt wil.

Wat willen we nog meer niet:

- Haten op mensen die wél kinderen hebben;
- Haten op kinderen in het algemeen; uitleggen waarom je ze niet leuk vindt/wil prima, uitingen als kutkledders, stinkkinderen en kutkoters zijn nergens voor nodig en worden verwijderd.
- Offtopic geneuzel en slowchat.

Wat willen we wel graag, een topic creëeren waar users met gelijkgestemden kunnen praten over hun keuze. Het zou fijn zijn wanneer dit gerespecteerd kan worden.

In dit topic zal streng gemodereerd worden op offtopic berichten en berichten die onder het 'Wat willen we niet'-kopje vallen.

We hopen op een fijn begripvol topic waar mensen hun ontopic-ei kwijt kunnen ^O^.
  woensdag 20 juni 2018 @ 18:23:05 #2
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_179925771
Ik heb het vorige topic meegelezen maar nog niet gereageerd. Bij dezen dan.

Heb uit mezelf nooit een prominent aanwezige kinderwens gehad, zoals veel andere mensen die ik ken wel hadden. Kinderen zijn leuk, maar tot op zekere hoogte. Misschien omdat ik zelf nog zo kinds ben als wat :P

Daarbij heb ik niet het vertrouwen in mezelf en in mijn vriend dat wij, met onze problematiek, stabiel een kind kunnen opvoeden. Hij wil trouwens wel kinderen, maar ik betwijfel of hij wel weet wat het inhoudt. Dus misschien later. Over 10-15 jaar. Heel misschien.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_179926842
* Najieto meld zich met een schaamteloze copy/paste van Samzz omdat het precies de redenen zijn waarom ik geen kinderen wil


Waarom ik geen kinderen wil?

- De verantwoordelijkheid; ik wil niet mijn hele leven laten draaien om een kind, financieel verantwoordelijk zijn voor 20 jaar.
- De kosten; ik ben niet bereid mijn uitgavepatroon aan te passen om een kind op te laten groeien.
- Ik vind het huidige klimaat geen fijne om een kind te laten opgroeien;
- Ik vind kinderen gewoon echt niet leuk. Dit geldt niet helemaal voor mij. Heb een neefje van mn zus die wel leuk op is voor een paar uurtjes. Heb verder een hele schare neefjes en nichtjes van mijn moederskant waar ik helemaal nooit wat mee gehad heb. Vond kraambezoek een hel. Daarna zown afkeer gekregen dat ik ze ook nooit meer zie.
  woensdag 20 juni 2018 @ 19:25:19 #4
399061 kuolema
vermaledijd
pi_179926934
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:35 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hoezo? Er zouden wel meer mensen zo mogen denken. Zou een hoop ellende op de wereld en ellendige kindertijden schelen. Elke idioot poept maar kinderen uit, echt om je kapot te schamen gewoon. Als iedereen nou eens dacht zoals jij was de wereld een stuk beter.
Ik begrijp je 'hoezo?' niet. Ik bedoel dat ik het pijnlijk vind om te beseffen dat iets dat ik ergens wel zou willen, niet gaat gebeuren.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 18:13 schreef Allures het volgende:

[..]

dan heeft ie er toch baat bij?
En bij geboren worden heeft ie alleen maar 'pech/shit'
Er is dan geen 'ie', dus nee.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_179927102
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 19:25 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik begrijp je 'hoezo?' niet. Ik bedoel dat ik het pijnlijk vind om te beseffen dat iets dat ik ergens wel zou willen, niet gaat gebeuren.

[..]

Er is dan geen 'ie', dus nee.
ja dat bedoel ik. Daar heeft 'ie' voordeel bij: bij niet geboren worden
pi_179927259
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 19:20 schreef Najieto het volgende:
* Najieto meld zich met een schaamteloze copy/paste van Samzz omdat het precies de redenen zijn waarom ik geen kinderen wil


Waarom ik geen kinderen wil?

- De verantwoordelijkheid; ik wil niet mijn hele leven laten draaien om een kind, financieel verantwoordelijk zijn voor 20 jaar.
- De kosten; ik ben niet bereid mijn uitgavepatroon aan te passen om een kind op te laten groeien.
- Ik vind het huidige klimaat geen fijne om een kind te laten opgroeien;
- Ik vind kinderen gewoon echt niet leuk. Dit geldt niet helemaal voor mij. Heb een neefje van mn zus die wel leuk op is voor een paar uurtjes. Heb verder een hele schare neefjes en nichtjes van mijn moederskant waar ik helemaal nooit wat mee gehad heb. Vond kraambezoek een hel. Daarna zown afkeer gekregen dat ik ze ook nooit meer zie.

Dat je het niet echt graag wil is toch al reden genoeg? De rest is mooi meegenomen.
pi_179927816
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 19:25 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik begrijp je 'hoezo?' niet. Ik bedoel dat ik het pijnlijk vind om te beseffen dat iets dat ik ergens wel zou willen, niet gaat gebeuren.

[..]

Er is dan geen 'ie', dus nee.
Ik snap dat dat pijnlijk is, echter je redenatie vind ik heel verstandig. Die zoude meer mensen mogen volgen.

Het kind heeft voordeel omdat het er niet is. Immers, was het er wel, was er enkel ellende van gekomen. Lijkt mij een voordeel als je dat imaginaire kind dan een rotjeugd kan besparen.
pi_179927905
Meld!

Ik wil geen kinderen, nooit gewild ook. Onlangs lange relatie op de klippen gelopen omdat hij opeens wel wilde. Nu eind 20, dus word wel een dingetje bij een mogelijk volgende relatie.

Daarnaast kan ik genetisch nog wat doorgeven. Ik ben ook erg gehecht aan mijn (noodzakelijke) me-time en mogelijkheid om me terug te trekken wanneer nodig. Ik wil doen waar ik zin in heb, wanneer ik daar zin in heb.

Gelukkig vind m'n omgeving het niet gek ofzo, dus daar geen problemen mee. Wat nu wel speelt, is dat veel vriendinnen zwanger zijn. En dat die er toch wel vanuit gingen dat ik het niet over kinderen en hun zwangerschap wilde hebben. Dat heb ik er echt uit moeten praten. Best jammer, die aannames.

Ik heb geen hekel aan kinderen. Ik vind ze, wanneer enigzins opgevoed best leuk! Wil ook best oppassen, suikertante zijn en er gezellig over kletsen en afspreken incluis kinders (alleen niet iedere keer, wil mensen ook wel eens voor mezelf).

Maar geen kinderen willen staat voor veel mensen gelijk aan kinderen haten. En dat is gewoon vaak niet waar.

[ Bericht 0% gewijzigd door quickstepster op 20-06-2018 20:22:09 ]
Gek? kan je dat eten?
pi_179929765
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 19:45 schreef Chai het volgende:

[..]

Dat je het niet echt graag wil is toch al reden genoeg? De rest is mooi meegenomen.
Ga je dat tegen iedereen zeggen die zijn motivatie hier post?
pi_179940841
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 20:15 schreef quickstepster het volgende:
Ik wil doen waar ik zin in heb, wanneer ik daar zin in heb.
Zie hier het egocentrische van de huidige generatie.
pi_179940908
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:20 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Zie hier het egocentrische van de huidige generatie.
Gelukkig is kinderen krijgen helemaal niet egoïstisch
pi_179940914
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:20 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Zie hier het egocentrische van de huidige generatie.
;(
pi_179940917
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:20 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Zie hier het egocentrische van de huidige generatie.
ik vind dat beseffen en er naar handelen (dus geen kind nemen) juist minder egocentrisch dan er niet over nadenken wat het met het kind kan doen en dan maar een kind nemen omdat het hoort/je partner het wil/ het een logische stap is etc
pi_179940936
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:24 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Gelukkig is kinderen krijgen helemaal niet egoïstisch
Je snapt wat ik bedoel. Opmerkingen als 'Ik wil doen waar ik zin in heb, wanneer ik daar zin in heb' slaat kant nog wal. Je moet namelijk (meestal) ook werken, op gezette 'Ik wil doen waar ik zin in heb, wanneer ik daar zin in heb'tijden, om je te voorzien in je levensonderhoud. Dat beperkt je ook in je filosofie 'Ik wil doen waar ik zin in heb, wanneer ik daar zin in heb',

En of kinderen krijgen egoïstisch is? Dat denk ik niet, maar dan gaan we een kant op wat niet is toegestaan in dit topic.
pi_179940943
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:20 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Zie hier het egocentrische van de huidige generatie.
Ik vroeg me ook al af of het niet een typisch millennial-dingetje is :@
Tap tap tap
pi_179940945
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:25 schreef Allures het volgende:
ik vind dat beseffen en er naar handelen (dus geen kind nemen) juist minder egocentrisch dan er niet over nadenken wat het met het kind kan doen en dan maar een kind nemen omdat het hoort/je partner het wil/ het een logische stap is etc
Mee eens. Maar een argument 'Ik wil doen waar ik zin in heb, wanneer ik daar zin in heb' vind ik altijd zo egoïstisch en eigenlijk erg hol en leeg klinken. Vroeger kon je dat niet, nu niet, en in de toekomst ook niet. Dus een kind zal daar niet veel aan veranderen.
pi_179940952
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:27 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Je snapt wat ik bedoel. Opmerkingen als 'Ik wil doen waar ik zin in heb, wanneer ik daar zin in heb' slaat kant nog wal. Je moet namelijk (meestal) ook werken, op gezette 'Ik wil doen waar ik zin in heb, wanneer ik daar zin in heb'tijden, om je te voorzien in je levensonderhoud. Dat beperkt je ook in je filosofie 'Ik wil doen waar ik zin in heb, wanneer ik daar zin in heb',

En of kinderen krijgen egoïstisch is? Dat denk ik niet, maar dan gaan we een kant op wat niet is toegestaan in dit topic.
echt, als je uit zo'n opmerking de essentie niet kunt filteren en dingen gaat zeggen als 'je moet ook werken en 2x per jaar naar de tandarts' dan heb je wat mij betreft toch een redelijk breed autistisch randje
pi_179940977
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:28 schreef Allures het volgende:

[..]

echt, als je uit zo'n opmerking de essentie niet kunt filteren en dingen gaat zeggen als 'je moet ook werken en 2x per jaar naar de tandarts' dan heb je wat mij betreft toch een redelijk breed autistisch randje
Ah, prima, ik ben een autist :') Tijd om dit topic te verlaten.
pi_179941232
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:28 schreef Allures het volgende:

[..]

echt, als je uit zo'n opmerking de essentie niet kunt filteren en dingen gaat zeggen als 'je moet ook werken en 2x per jaar naar de tandarts' dan heb je wat mij betreft toch een redelijk breed autistisch randje
De meeste mensen denken bij kinderen ook niet na.
Je moet 2x in het jaar naar de tandarts, je moet 2.2 kinderen + 1 labrador hebben.
pi_179941238
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:20 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Zie hier het egocentrische van de huidige generatie.
Een flink % van de reacties in dit topic staan vol met dit soort motivaties.

Door de manier waarop men het brengt heeft het derhalve weinig meer met R of P te maken. Het is meer op zijn plaats in bijvoorbeeld KLB. Maar daar wordt blijkbaar niet op ge-mod.

Ben wel benieuwd of men straks ook een precedent claimt in andere R&P topics...

Anderzijds wel hulde voor de zelfkennis die men deelt. ^O^
Mijn opa is samen met zijn 7 (half)broers door zijn moeder op jonge leeftijd in de steek gelaten. Zijn vader kon het alleen ook niet aan. Uiteindelijk hebben 8 kinderen toen een helse geschiedenis met pleeggezinnen en kinderbescherming gekregen. Dit heeft ook weer zijn invloed gehad op de 'aanwezigheid' van mijn opa bij opvoeding van mijn vader. Andere tijden wellicht maar de verantwoordelijkheid is nog steeds even groot.
pi_179941240
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:30 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Ah, prima, ik ben een autist :') Tijd om dit topic te verlaten.
Het is toch ook een holle reactie van je. Je snapt toch best dat mensen het dan hebben over de vrije tijd buiten alle verplichtingen om.

Daarnaast trek je ook automatisch de conclusie dat werken altijd een verplichting is, terwijl het juist zo kan zijn dat iemand leeft voor zijn of haar werk/passie en dat niet kan of wil combineren met kinderen.
pi_179941257
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:42 schreef Sarabi het volgende:
De meeste mensen denken bij kinderen ook niet na.
Jouw onderbuik is hiervoor je bron, of heb je hier daadwerkelijk een bron voor?
pi_179941275
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:43 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Jouw onderbuik is hiervoor je bron, of heb je hier daadwerkelijk een bron voor?
Is niet het doel van dit topic dus als je er over wil praten mag je een dm sturen
pi_179941306
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:43 schreef FYazz het volgende:

[..]

Het is toch ook een holle reactie van je. Je snapt toch best dat mensen het dan hebben over de vrije tijd buiten alle verplichtingen om.

Daarnaast trek je ook automatisch de conclusie dat werken altijd een verplichting is, terwijl het juist zo kan zijn dat iemand leeft voor zijn of haar werk/passie en dat niet kan of wil combineren met kinderen.
En andersom werkt het dus ook - het kan juist zo zijn dat iemand leeft voor zijn of haar kinderen en dat niet kan of wil combineren met werken. Er automatisch van uitgaan dat je geen vrijheid of vrije tijd meer hebt omdat er kinderen zijn is ook niet geheel juist.
pi_179941331
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:43 schreef FYazz het volgende:

[..]

Het is toch ook een holle reactie van je. Je snapt toch best dat mensen het dan hebben over de vrije tijd buiten alle verplichtingen om.

Daarnaast trek je ook automatisch de conclusie dat werken altijd een verplichting is, terwijl het juist zo kan zijn dat iemand leeft voor zijn of haar werk/passie en dat niet kan of wil combineren met kinderen.
Dit dus
pi_179941344
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:46 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

En andersom werkt het dus ook - het kan juist zo zijn dat iemand leeft voor zijn of haar kinderen en dat niet kan of wil combineren met werken. Er automatisch van uitgaan dat je geen vrijheid of vrije tijd meer hebt omdat er kinderen zijn is ook niet geheel juist.
Ja natuurlijk kan dat, maar dat is een ander topic
Volgens mij staat heel duidelijk in de OP dat wat je doet niet de bedoeling is
pi_179941354
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:46 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

En andersom werkt het dus ook - het kan juist zo zijn dat iemand leeft voor zijn of haar kinderen en dat niet kan of wil combineren met werken. Er automatisch van uitgaan dat je geen vrijheid of vrije tijd meer hebt omdat er kinderen zijn is ook niet geheel juist.
Jezus man.
Tap tap tap
  donderdag 21 juni 2018 @ 12:48:50 #28
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_179941360
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:20 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Zie hier het egocentrische van de huidige generatie.
:')
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_179941374
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:47 schreef Allures het volgende:

[..]

Ja natuurlijk kan dat, maar dat is een ander topic
Volgens mij staat heel duidelijk in de OP dat wat je doet niet de bedoeling is
Excuus. Haal mijn reacties maar weg, dit topic lijkt niet voor discussies open te staan. Haal alles maar weg van mij. Ik wil geen sporen in dit topic achterlaten.
pi_179941385
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:48 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Jezus man.
Nee, C.L.Werner.
pi_179941421
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:46 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

En andersom werkt het dus ook - het kan juist zo zijn dat iemand leeft voor zijn of haar kinderen en dat niet kan of wil combineren met werken. Er automatisch van uitgaan dat je geen vrijheid of vrije tijd meer hebt omdat er kinderen zijn is ook niet geheel juist.
Dat stel ik toch ook nergens.

Begrip 'vrije tijd' is niet een vaststaand iets en iedereen beleeft vrije tijd en vrijheid op een andere manier en heeft dus ook een andere behoefte in deze.

Voor jou is wellicht spelen met de kinderen 'vrije tijd' en ontspanning terwijl het voor een ander aanvoelt als verplichting of dat het niet de rust geeft die hij/zij nodig heeft om te kunnen presteren op het werk bijvoorbeeld.
pi_179941444
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:52 schreef FYazz het volgende:

[..]

Dat stel ik toch ook nergens.

Begrip 'vrije tijd' is niet een vaststaand iets en iedereen beleeft vrije tijd en vrijheid op een andere manier en heeft dus ook een andere behoefte in deze.

Voor jou is wellicht spelen met de kinderen 'vrije tijd' en ontspanning terwijl het voor een ander aanvoelt als verplichting of dat het niet de rust geeft die hij/zij nodig heeft om te kunnen presteren op het werk bijvoorbeeld.
Ik mag niet meer discussieren in dit topic.
pi_179941479
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:53 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Ik mag niet meer discussieren in dit topic.
Dat mag je wel, maar een discussie starten met 'ik vind dat egoistisch' is niet echt de manier voor een open gesprek ;)

Kun je accepteren dat iedereen anders naar vrije tijd kijkt?
pi_179941512
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:49 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Excuus. Haal mijn reacties maar weg, dit topic lijkt niet voor discussies open te staan. Haal alles maar weg van mij. Ik wil geen sporen in dit topic achterlaten.
Leer een OP lezen dan
er staat ook nergens dat het een discussietopic is
pi_179941592
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:55 schreef FYazz het volgende:

[..]

Dat mag je wel, maar een discussie starten met 'ik vind dat egoistisch' is niet echt de manier voor een open gesprek ;)

Kun je accepteren dat iedereen anders naar vrije tijd kijkt?
Ja natuurlijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:57 schreef Allures het volgende:

[..]

Leer een OP lezen dan
er staat ook nergens dat het een discussietopic is
Wat is het nut dan van dit topic? Of mag dat ook niet?
  donderdag 21 juni 2018 @ 13:03:03 #36
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_179941608
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 13:02 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Ja natuurlijk.

[..]

Wat is het nut dan van dit topic? Of mag dat ook niet?
Het doel van het topic staat toch in de OP?

Je mag best meepraten en doen, maar het zou wel leuk zijn wanneer andermans mening/keuze gerespecteerd wordt. Het doel van dit topic is iig geen discussies aanwakkeren, ze mogen best, maar het is niet het hoofddoel. Sowieso snap ik niet waarom je mee wil posten wanneer je zelf wel kinderen wil/hebt en mensen die dat niet willen egocentrisch noemt. Ga dan gewoon weg. Want dat is wel offtopic.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_179942678
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 13:03 schreef Samzz het volgende:

[..]

Het doel van het topic staat toch in de OP?

Je mag best meepraten en doen, maar het zou wel leuk zijn wanneer andermans mening/keuze gerespecteerd wordt. Het doel van dit topic is iig geen discussies aanwakkeren, ze mogen best, maar het is niet het hoofddoel. Sowieso snap ik niet waarom je mee wil posten wanneer je zelf wel kinderen wil/hebt en mensen die dat niet willen egocentrisch noemt. Ga dan gewoon weg. Want dat is wel offtopic.
Okee, ik vertrek.

Trouwens - geen kinderen hier. Ook geen behoefte aan.
pi_179942797
Uiteindelijk gaat het om je eigen geluk en daarin mag je best wat egoïstisch zijn.
pi_179943133
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 14:07 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Uiteindelijk gaat het om je eigen geluk en daarin mag je best wat egoïstisch zijn.
Ik weet niet of het egoïstisch is om je potentiële kinderen niet geboren te laten worden omdat je ze niet wil opvoeden. Liever géén kinderen, dan ongelukkige kinderen (en ouders), toch?

Maar die discussie is hierboven al gevoerd.
Mon 'en!
  donderdag 21 juni 2018 @ 14:26:13 #40
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179943152
Kinderen nemen (en vervolgens wel of niet krijgen) of kinderen niet nemen zijn beiden egoistische beslissingen.
Dus er valt weinig over te discussieren :)
pi_179943214
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:20 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Zie hier het egocentrische van de huidige generatie.
Leuk dat het als egocentrisch word beschouwd. Egoïstisch? Ja. Egocentrisch? Nee. En als ik dan zeg dat ik Asperger (autisme) heb en dat het daardoor komt en het daardoor nodig heb, is het dan opeens minder erg? Of erger?

Verkeerde aanname van je.
Gek? kan je dat eten?
pi_179943226
quote:
6s.gif Op donderdag 21 juni 2018 14:26 schreef Cue_ het volgende:
Kinderen nemen (en vervolgens wel of niet krijgen) of kinderen niet nemen zijn beiden egoistische beslissingen.
Dus er valt weinig over te discussieren :)
Klopt
pi_179943405
Weer een topic \o/. hopelijk dit keer vrij van trolls etc.

- 34 jaar
- Geen rammelende eierstokken, nooit niet gehad, nooit geen "aw wat een leuke baby" moment, babies zijn niet mijn ding, kinderen ook niet
- In de beste relatie ooit, hij heeft zich laten steriliseren <3 (ook zodat ik niet hoefde te pushen voor een operatie (had al wel de doorverwijzing) - al wil ik dit in de toekomst mogelijk alsnog laten doen, je weet nooit hoe het leven immers verloopt.)
- Meerdere relaties afgekapt. Om terug te komen op de opmerkingen "maar komt het niet dat je ze niet wil omdat je geen relatie/ slechte relatie hebt", nee een goede relatie is met een man die ze ook absoluut niet wil. Ik ben liever alleen dan dat ik een kerel heb die er 1 heeft, of 1 wilt. Kinderen zijn exit, ook al is die persoon nog zo leuk, lief, fantastisch, ik ga daar dood ongelukkig van worden

- "Ja maar ik ken vrouwen die ze uiteindelijk wel wilden ook al zeiden ze eerst van niet" - dan waren ze niet kindvrij, punt. Dan hebben ze altijd die gedachte gehad "Wat als ik de juiste vent tegenkom". Tuurlijk kunnen mensen van gedachten veranderen, maar er is een verschil tussen echt kindvrij zijn en "on the fence" waarbij je het van het lot laat afhangen of je ze uiteindelijk wel/ niet gaat krijgen, maar beide opties ok vind (wel en niet). Kindvrij is gewoon resoluut niet. De juiste man voor mij is de man die ze absoluut niet wil hebben - en die heb ik.
- Ga je geen spijt krijgen? - Nope, en dan nog heb ik liever spijt dat ik ze niet heb dan dat ik ze wel heb. Adopteren zou altijd een optie zijn, maar nogmaals ik ben kindvrij ik ga hier geen spijt van krijgen.
- Ja maar ik ken jou beter dan jijzelf! - Nee.. nee, dat doe je niet :).
- En later? - Dan zie ik wel, waarschijnlijk zitten we straks in hetzelfde bejaardenhuis waarbij mensen klagen dat ze nooit hun kinderen zien - hoi!

- Alle redenen van Samzz zijn ook mijn redenen, plus de overbevolking (in before:"begin dan lekker bij je zelf????" - idiote uitspraak, ik ben er immers al, maar een potentieel kindje is er niet)

Volgens mij heb ik zo alles wel een beetje gecovered :P.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_179945050
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 10:08 schreef Maerwynn het volgende:
Ik zal ook zeggen dat de sterilisatie me een hoop rust gaf. Eindelijk niet meer het risico om zwanger te worden. Want dat is lang een soort van doodsangst bij mij geweest, complete nope do not want ever. Dus ik snap Samzz daarin ook heel goed dat ze graag een arts treft die haar wil helpen. Baas over eigen lijf lijkt nog steeds maar één kant op te werken in deze maatschappij. :{
Een abortus kan je krijgen, het gewoon helemaal voorkomen omdat je zeker bent van je zaak... Maar je bent nog zo jong, het is definitief, denk er nog eens goed over na, kom over tien jaar maar terug :')
Toch wel lichtelijk hypocriet. Voor het willen krijgen van kinderen wordt iedereen beslissingsbekwaam geacht, echter voor het niet willen krijgen moet je eigenlijk al zo oud zijn dat je ze sowieso niet meer kunt krijgen, voordat je beslissingsbekwaam wordt geacht.
En eigenlijk word je zelfs dan niet beslissingsbekwaam geacht om geen kinderen te willen, want men laat gewoon de natuur beslissen door je te oud te laten worden om nog zwanger te kunnen worden.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_179946488
Iedereen moet zijn eigen keuzes maken in het leven, als je er niet voor 100% achter staat om kinderen te krijgen moet je dat ook zeker niet doen.

Wat ik dan wel vreemd vind, en volgens mij mag ik dat zeggen want dat staat niet in de OP bij dingen die niet gewenst zijn in dit topic, is dat sommige mensen er voor kiezen geen kinderen te krijgen, nou prima, dat moet je zelf weten maar er vervolgens zoveel mee bezig zijn dat ik me toch niet aan de indruk kan onttrekken dat het allemaal toch iets dieper ligt en gevoeliger ligt dan men hier wil doen voorkomen. Want waarom zou je in hemelsnaam lekker met elkaar willen keuvelen over het niet krijgen van kinderen? Daar snap ik helemaal niks van, je hebt geen kinderen, je wilt geen kinderen, dan is het toch klaar? Waar moet je dan nog met een ander over spreken?

Zo heb ik er voor gekozen geen motorrijbewijs te halen. Daar heb ik tal van redenen toe, maar dat zijn mijn redenen en ik zie niet in waarom ik de behoefte zou hebben om een topic te openen met als titel “Kletstopic voor users die geen motorrijbewijs willen”. Of bijvoorbeeld: “Kletstopic voor users die geen Audi rijden”. Zou ik dan moeten gaan kletsen over hoe fijn het is om geen motor/Audi te rijden? Dat vind ik altijd zo merkwaardig aan reeksen als dit, alsof je een soort bevestiging zoekt dat je de juiste keuze hebt gemaakt omdat je daar eigenlijk toch niet zo zeker van bent of onverwerkte issues op dat vlak hebt. (en van dat laatste verdenk ik er hier toch wel een aantal)

Maar wees niet bang, ik wil niemand overhalen, doe wat je zelf wilt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179946567
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 17:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Iedereen moet zijn eigen keuzes maken in het leven, als je er niet voor 100% achter staat om kinderen te krijgen moet je dat ook zeker niet doen.

Wat ik dan wel vreemd vind, en volgens mij mag ik dat zeggen want dat staat niet in de OP bij dingen die niet gewenst zijn in dit topic, is dat sommige mensen er voor kiezen geen kinderen te krijgen, nou prima, dat moet je zelf weten maar er vervolgens zoveel mee bezig zijn dat ik me toch niet aan de indruk kan onttrekken dat het allemaal toch iets dieper ligt en gevoeliger ligt dan men hier wil doen voorkomen. Want waarom zou je in hemelsnaam lekker met elkaar willen keuvelen over het niet krijgen van kinderen? Daar snap ik helemaal niks van, je hebt geen kinderen, je wilt geen kinderen, dan is het toch klaar? Waar moet je dan nog met een ander over spreken?

Zo heb ik er voor gekozen geen motorrijbewijs te halen. Daar heb ik tal van redenen toe, maar dat zijn mijn redenen en ik zie niet in waarom ik de behoefte zou hebben om een topic te openen met als titel “Kletstopic voor users die geen motorrijbewijs willen”. Of bijvoorbeeld: “Kletstopic voor users die geen Audi rijden”. Zou ik dan moeten gaan kletsen over hoe fijn het is om geen motor/Audi te rijden? Dat vind ik altijd zo merkwaardig aan reeksen als dit, alsof je een soort bevestiging zoekt dat je de juiste keuze hebt gemaakt omdat je daar eigenlijk toch niet zo zeker van bent of onverwerkte issues op dat vlak hebt. (en van dat laatste verdenk ik er hier toch wel een aantal)

Maar wees niet bang, ik wil niemand overhalen, doe wat je zelf wilt.
Omdat ‘motorrijbewijs halen’ niet door het grootste deel van de bevolking wordt gezien als een soort van standaard waar je aan moet voldoen. En men niet meent dat er iets mis met je is als je geen behoefte hebt aan ‘motorrijbewijs halen’.

Heeft weinig met eigen issues te maken, maar meer met het moe worden van het moeten verantwoorden van een bewuste keuze.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_179946586
Is toch niet dezelfde vergelijking?
Laten we het een levenstijl noemen (zowel het moet rijden als geen kinderen willen).

In beide gevallen wil je een topic om juist over die levenstijl te praten.
En niet juist over het tegengestelde (niet motor rijden/wel kinderen nemen)

Als dit nou een anti kind (wat dus volgens de op niet mag) topic wordt, heb je wel gelijk
pi_179946633
En, als ik het op mezelf betrek: soms voel ik me alleen in een wereld vol motorrijders die het alleen over hun fan-tas-tische hobby kunnen hebben en niet snappen dat ik dat ook niet fan-tas-tisch vind.

Kantklossen vind ik geweldig. Maar daar krijg je dan handen dan weer niet voor op elkaar. Beter kan ik luisteren naar alle fan-tas-tische verhalen over motorrijden met hun clubje en hoe mooi/lief/stoer hun eigen motor wel niet is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_179946661
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 17:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
En, als ik het op mezelf betrek: soms voel ik me alleen in een wereld vol motorrijders die het alleen over hun fan-tas-tische hobby kunnen hebben en niet snappen dat ik dat ook niet fan-tas-tisch
Dat sowieso
pi_179946670
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 17:49 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat sowieso
Dit is mijn kantklostopic O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')