abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 juni 2018 @ 16:59:00 #76
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179970549
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:44 schreef Bitlord het volgende:
Wordt maar zeer beknopt ingegaan op heffingen voor vliegtuigen. Juist het heffen op korte vliegafstanden kan flink van invloed zijn op het gebruik.
Het grote auto rijd topic is elders.
Zelfs met 7 euro pp per vlucht blijft de trein veruit de duurste optie.
So we just called him Fred
  vrijdag 22 juni 2018 @ 17:58:48 #77
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_179971769
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:54 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee, is ie zo ver buiten de rails geraakt? :+
  vrijdag 22 juni 2018 @ 18:08:01 #78
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_179971950
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:23 schreef Sandrvich het volgende:
https://www.thalys.com/im(...)_nieuw_aanbod_en.pdf

Thalys naar Disney was al gemeld, maar er komt dus ook een Zon-Thalys Brussel-Bordeaux en wéér een nieuw interieur. Dat laatste vind ik wel vrij opvallend te noemen aangezien de recente renovatie niet eens zo lang geleden is. Kan Thalys niet beter investeren in meer capaciteit met langere treinen of eventueel Duplex?
Er is geen plek (meer) om op Disney te keren 8)7
  vrijdag 22 juni 2018 @ 19:53:04 #79
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_179974263
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:46 schreef raptorix het volgende:
https://www.haarlemsdagbl(...)s-station-sloterdijk

Viel me van de week pas op, wat een gehannes zeg, ze kunnen dan beter de poortjes weghalen.
Dit was toch in Hilversum ook en was toch ook opgelost?
pi_179984100
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dit was toch in Hilversum ook en was toch ook opgelost?
Geen idee, toevallig was ik van de week op Sloterdijk en daar is het in ieder geval nog niet opgelost.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Redactie Sport zaterdag 23 juni 2018 @ 06:30:53 #81
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179984233
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dit was toch in Hilversum ook en was toch ook opgelost?
Dat ging meer over de wisseling tussen dal- en spitstarief. Dat is opgelost met het van-rit-naar-reis, waardoor bij een overstap (incheck binnen 35 minuten na uitcheck) je op hetzelfde tarief doorreist. Nadeel daarvan is dat je niet meer even na 9u kunt uitchecken en weer inchecken om op daltarief verder te reizen. En bij een overstap op een andere vervoerder werkt het weer anders: dan wisselt het tarief wel weer...

Dit op Sloterdijk gaat om het maken van extra kilometers: Alkmaar-Delft wordt via Haarlem berekend, maar als je uit- en weer incheckt op Sloterdijk pakt ie eerst de kilometers Alkmaar-Sloterdijk, en vervolgens de kilometers Sloterdijk-Delft. Dat zijn extra kilometers ten opzichte van de zonder overchecken berekende reis via Haarlem.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_179986172
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:45 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar die extra reizigersstroom kan de trein helemaal niet aan..
Zolang de internationale treinen nog niet op maximale lengte rijden én er nog gaten in de uurdienstregeling zitten kan ik mij dat moeilijk voorstellen.
  Moderator zaterdag 23 juni 2018 @ 11:06:02 #83
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179987495
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 09:35 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Zolang de internationale treinen nog niet op maximale lengte rijden én er nog gaten in de uurdienstregeling zitten kan ik mij dat moeilijk voorstellen.
Zo'n 1700 moet inderdaad wel wat meer rijtuigen kunnen trekken dan het huidige aantal.

Zou er ruimte zijn om hem alleen in zeg Amsterdam, Utrecht en Deventer te laten stoppen en daarnaast een extra binnenlandse IC?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 23 juni 2018 @ 11:07:30 #84
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_179987520
Ik denk eigenlijk eerder dat er meer treinen met dubbele stellen gaan rijden of dat er op de courante tijdstippen naar een halfuurdienst wordt toegewerkt dan dat men de gaten in de uurdienst gaat vullen. De Thalys en Eurostar verkopen zitplaatsen en op een zitplaats die je nuttig kunt gebruiken om een dagje heen en weer te reizen naar een bestemming dichtbij én kunt gebruiken als onderdeel van een lange reis (Nederland-Zuid Frankrijk) levert meer potentiële klandizie (en dus geld!) op dan een zitplaats voor iemand die om twee uur 's middags een keer vertrekt voor een paar dagen weg. Daarbij komt nog dat de LGV Nord een uurtje overdag is afgesloten wat gaten in een uurdienst in de hand werkt.

Voor de IC-Berlijn geldt grofweg hetzelfde maar dan zonder de sluiting van de HSL.
pi_179990399
Een vriend van mij vroeg laatst of de gemeente brussel een treinstation heeft? Ik dacht zelf aan brussel centraal maar ben daar weinig zeker van.
speak only if it improves the silence.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 14:44:32 #86
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179990488
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:38 schreef TjjWester het volgende:
Een vriend van mij vroeg laatst of de gemeente brussel een treinstation heeft? Ik dacht zelf aan brussel centraal maar ben daar weinig zeker van.
Wikipedia heeft het antwoord:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Brussel_(stad)
So we just called him Fred
pi_179990787
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:38 schreef TjjWester het volgende:
Een vriend van mij vroeg laatst of de gemeente brussel een treinstation heeft? Ik dacht zelf aan brussel centraal maar ben daar weinig zeker van.
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:44 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Wikipedia heeft het antwoord:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Brussel_(stad)
Dat artikel klopt niet, station Brussel-Noord ligt bijvoorbeeld in Schaarbeek. Station Schaarbeek daarentegen ligt in Brussel, leve Brusselse logica. Ook Brussel-Zuid ligt niet in de gemeente Brussel, dat station ligt in Sint-Gillis.

Brussel-Centraal ligt echter wel effectief in Brussel, en hetzelfde geldt voor Brussel-Schuman. Het even verderop gelegen station Brussel-Luxemburg ligt dan weer in de gemeente Elsene, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat de kleinere stations betreft liggen sowieso Brussel-Congres en Brussel-Kapellekerk ook in de gemeente Brussel.

Edit: ik zie dat dat al compleet is. Op deze Wikipedia staat een compleet overzicht:
https://nl.m.wikipedia.or(...)oofdstedelijk_Gewest

[ Bericht 11% gewijzigd door J.B. op 23-06-2018 15:11:50 ]
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 23 juni 2018 @ 16:47:19 #88
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179992609
Daar zijn er nog best wel een paar bij gekomen sinds like 2010 :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_179995762
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:44 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Wikipedia heeft het antwoord:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Brussel_(stad)
Zoals j.b al aangeeft valt slechts een klein gedeelte van brussel onder de gemeente brussel. Toch bedankt

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 15:02 schreef J.B. het volgende:

[..]

[..]

Dat artikel klopt niet, station Brussel-Noord ligt bijvoorbeeld in Schaarbeek. Station Schaarbeek daarentegen ligt in Brussel, leve Brusselse logica. Ook Brussel-Zuid ligt niet in de gemeente Brussel, dat station ligt in Sint-Gillis.

Brussel-Centraal ligt echter wel effectief in Brussel, en hetzelfde geldt voor Brussel-Schuman. Het even verderop gelegen station Brussel-Luxemburg ligt dan weer in de gemeente Elsene, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat de kleinere stations betreft liggen sowieso Brussel-Congres en Brussel-Kapellekerk ook in de gemeente Brussel.

Edit: ik zie dat dat al compleet is. Op deze Wikipedia staat een compleet overzicht:
https://nl.m.wikipedia.or(...)oofdstedelijk_Gewest
Bedankt. Station schaarbeek ligt niet in de gemeente schaarbeek?
speak only if it improves the silence.
pi_179996418
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 07:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Wauw, er rijdt gewoon een non-stop trein tussen Utrecht centraal en Houten Castellum :o WAT is daar zo boeiend?
Super handig man, in 8 minuten van Castellum naar Utrecht CS. :Y
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 juni 2018 @ 21:02:58 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179998163
De spoorverdubbeling tussen Hoogkerk en Zuidhorn begint langzaam maar zeker zichtbaar te worden. Eerst hebben ze allerlei kabels verlegd en bij Hoogkerk is naast het bestaande spoor al een zandbed gelegd.

Bij Hurdegaryp wordt langzamerhand zichtbaar waar de tunnel onder het spoor moet komen te liggen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180002141
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:59 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het grote auto rijd topic is elders.
Zelfs met 7 euro pp per vlucht blijft de trein veruit de duurste optie.
¤150,- milieutaks per enkele reis bij alle afstanden onder de 700km en met dat geld de treinkaartjes goedkoper maken en capaciteit verhogen. Binnen no-time beginnen ze aan een kanaaltunnel van Nederland naar GB, die de wat, bijna 35 vluchten tussen één van de Londonse luchthavens met Shithole verbinden? Kan je mooi een extra laag onder het huidige Schiphol van bouwen waar alleen HSL komt en je eventueel een buiten-schengen-procedure kan doorlopen.

Zo zou ik het tenminste in Cities: Skylines oplossen :P
Bier.
  zondag 24 juni 2018 @ 00:03:40 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180002644
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 23:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Zo zou ik het tenminste in Cities: Skylines oplossen
:D
pi_180003058
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 00:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

:D
Er zijn wel echt achterlijk veel retourvluchten en ik weet niet hoeveel vrachtschepen die heen en weer varen. Vrachtschepen varen op meuk die niet heel veel minder vervuilend is dan vliegtuigen. De kanaaltunnel zit al praktisch vol qua capaciteit, ik denk dat er echt best wel markt is voor zo'n verbinding. Zoals ik vaker heb gezegd; eventueel kan je overwegen om een luchthaven in zee te bouwen, tussen London en Amsterdam, op de route van de HSL. Niet alle treinen hoeven er te stoppen. Dit gaat natuurlijk miljarden en miljarden kosten, maar denk eens aan alle mensen die in NL opeens lekker kunnen slapen. Vijf landings/vertrekbanen per windrichting, is allemaal prima mogelijk op zee. Harde wind kunnen piloten wel op getraind worden, en als we een paar banen bij Schiphol en in Londen zelf open houden voor het geval het erg stormt heb je alles afgedekt.

Vet cool idee ook gewoon!
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 24 juni 2018 @ 11:39:00 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180008469
Ik zeg DOEN! _O_

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 24 juni 2018 @ 12:00:20 #96
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180008705
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 00:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
maar denk eens aan alle mensen die in NL opeens lekker kunnen slapen.
En alle mensen die opeens minder goed kunnen slapen omdat er bijna non-stop een trein voorbij komt. Volgens het CBS zijn er slechts 7.000 mensen in Nederland die in leven waren vóór het bestaan van Schiphol, die andere 17.075.000 inwoners hadden dus wel kunnen weten dat ze last van herrie zouden krijgen als ze bij een vliegveld gingen wonen.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 24 juni 2018 @ 12:06:04 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180008774
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 00:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Er zijn wel echt achterlijk veel retourvluchten en ik weet niet hoeveel vrachtschepen die heen en weer varen.
Sowieso is het idioot hoeveel er 'onnodig'met containers wordt geschoven. Het is bijvoorbeeld goedkoper om een containers van het westen van de VS via Rotterdam/Hamburg naar Thailand te verschepen dan rechtstreeks. Importheffingen en zulks. Nu is het bedrijf een MKB bedrijf die af en toe eens wat schuift tussen productielocaties, maar er zijn veel meer en grotere bedrijven...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 24 juni 2018 @ 12:07:45 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180008789
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2018 12:00 schreef FredvZ het volgende:

[..]

En alle mensen die opeens minder goed kunnen slapen omdat er bijna non-stop een trein voorbij komt. Volgens het CBS zijn er slechts 7.000 mensen in Nederland die in leven waren vóór het bestaan van Schiphol, die andere 17.075.000 inwoners hadden dus wel kunnen weten dat ze last van herrie zouden krijgen als ze bij een vliegveld gingen wonen.
Dat dus. Haal er een paar agrariërs af die niet zomaar hun bedrijf kunnen verplaatsen. Maar goed dat zijn ook geen duizenden...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 24 juni 2018 @ 12:11:24 #99
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180008820
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 12:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat dus. Haal er een paar agrariërs af die niet zomaar hun bedrijf kunnen verplaatsen. Maar goed dat zijn ook geen duizenden...
Uit betrouwbare bron weet ik dat die agrariërs zich drukker maken over de hoeveelheid zout in het water dan het geluid van de vliegtuigen.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 24 juni 2018 @ 12:15:34 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180008873
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2018 12:11 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Uit betrouwbare bron weet ik dat die agrariërs zich drukker maken over de hoeveelheid zout in het water dan het geluid van de vliegtuigen.
Dat is inderdaad een probleem.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')