Voor 60 % in handen sncf en nmbs, bij thalys delen ze een gedeelte van de opbrengst met de partners, dus praktisch gezien is bij beide bedrijven dezelfde situatie maar juridisch anders uitgevoerd. Bij beide bedrijven verdwijnt het overgrote deel in de zakken van de sncf, geen concurentie dus.quote:Op woensdag 20 juni 2018 19:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet waar.
Ten eerste, het zijn zelfstandige bedrijven die een eigen koers varen, en die moeten er dus voor zorgen dat hun aandeelhouders tevreden zijn.
Ten tweede: Eurostar is 40% in handen van Canadese pensioenfondsen.
dat is Peter niet hoorquote:Op woensdag 20 juni 2018 19:04 schreef Claude_Viole het volgende:
Noordelijkste station van 't land?
En natuurlijk een nieuwe verbinding naar (de boot naar) Borkum toe.
Ah, Peter was eerst
Leuk. Maar. Ik mis ietsquote:Op woensdag 20 juni 2018 18:40 schreef Goverman het volgende:
[..]
Jaja... er moet ook nog gewerkt worden enzo (en ik zit mobiel, dus dat gaat weer r*k natuurlijk...)
In ieder geval:
[ afbeelding ]
Plaats van handeling is het station Eemshaven, in het UNESCO-werelderfgoed De Waddenzee. Jaja... Een station in een UNESCO-werelderfgoedgebied, dat komt niet vaak voor (toch?).
[ afbeelding ]
Een stootjuk, geel. Zoals je hem niet vaak ziet. Zonder trein.
[ afbeelding ]
Zelfde stootjuk, nu met een trein er voor. De trein waar Willem-Alaxander in zat. Maar dat was niet op het moment dat deze foto werd genomen, omdat we toen allemaal op de dijk moesten staan.
[ afbeelding ]
De aankomst van de Koning, opgewacht door ProRail CEO Pier Eringa. Met achter de koning de burgemeester van de gemeente Eemsmond. Die burgemeester deed het officiële woordje, omdat de gedeputeerde (Fleur Gräper) met griep op bed lag...
[ afbeelding ]
Er waren ook nog andere modaliteiten in de Eemshaven. Dit was een autonoom rijdend busje waarmee je een rondje kon rijden (nou ja, 200 meter heen en 200 meter terug).
[ afbeelding ]
En als bewijs dat de koning het station echt geopend heeft: een plaquette. (Je zou toch denken dat dat wel ietsje mooier uitgevoerd had kunnen worden...).
Die minuut eerder was Peter, die 'maffe Fries' mij toch echt voorquote:
Op de tweede foto zie je een stukje van het bord.quote:
O, die andere Peterquote:Op woensdag 20 juni 2018 21:17 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Die minuut eerder was Peter, die 'maffe Fries' mij toch echt voor
Alleen heet ik niet zoquote:Op woensdag 20 juni 2018 21:17 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Die minuut eerder was Peter, die 'maffe Fries' mij toch echt voor
Hoewel ik er nooit gebruik van heb gemaakt, is het natuurlijk wel een stukje erfgoed.quote:Op donderdag 21 juni 2018 06:25 schreef dennistd het volgende:
Op 31 augustus zal de laatste trein stoppen op Leeuwarden Achter de Hoven
Dit is geen industrieel erfgoed. Maak het even.quote:Op donderdag 21 juni 2018 08:54 schreef Cultuur058 het volgende:
[..]
Hoewel ik er nooit gebruik van heb gemaakt, is het natuurlijk wel een stukje industriëel erfgoed.
[ [url=https://www.frieslandrail.nl/wp-content/uploads/2017/03/Klompen-trein-achter-de-hoven.jpg]afbeelding ][/url]
dan niet.quote:Op donderdag 21 juni 2018 09:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dit is geen industrieel erfgoed. Maak het even.
Erfgoed is het ook niet. Wat is dat toch met die fascinatie van mensen om te zeggen dat hele oude dingen erfgoed zijn. Soms is het gewoon nutteloze oude rommel. Weg ermee.quote:
Lijkt mij redelijk van toepassing.quote:erf·goed (het; o; meervoud: erfgoederen)
1
dat wat is overgebleven uit het verleden, m.n. dingen van historische of culturele waarde: cultureel erfgoed
Wat voor toegevoegde historische of culturele waarde heeft een bedrijfshalte die opgeheven wordt? Klinkt als historisch mastwijkisme.quote:Op donderdag 21 juni 2018 11:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Lijkt mij redelijk van toepassing.
Ik snap de erfgoed gedachte ook niet helemaal. Halte Achter de Hoven is niet speciaal (een perronnetje), het materieel waarmee werd gereden is niet speciaal (een duw-trek combi van oudere locs en een stam reizigers rijtuigen) en het vervoer is niet speciaal (een forensen trein voor mensen in een melkfabriek). Tja...quote:Op donderdag 21 juni 2018 09:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Erfgoed is het ook niet. Wat is dat toch met die fascinatie van mensen om te zeggen dat hele oude dingen erfgoed zijn. Soms is het gewoon nutteloze oude rommel. Weg ermee.
Wat een onzin.quote:Op donderdag 21 juni 2018 13:14 schreef FredvZ het volgende:
Met dank aan dit soort "onbenullige" haltes kunnen we überhaupt in een trein zitten in Nederland. Dus wel degelijk erfgoed.
Dat kan wel zo zijn, maar dat zegt meer over die andere objecten en over de mentaliteit. Er zijn ook duizenden objecten die meer geschiedenis hadden geen erfgoed geworden.quote:Op donderdag 21 juni 2018 13:15 schreef b2py het volgende:
Er zijn objecten voor minder erfgoed geworden
O.a. oude lijn, hofpleinlijn en de hoeksche lijn lagen er vol mee.quote:
De tijd gaat inderdaad snel en ik word oud. Maar qua bezettingsgraad scoort Thalys echt zeer hoog (toen ik gisteren keek kon ik bijvoorbeeld voor de komende 24h geen vrije stoel vinden op een Thalys van Parijs naar Amsterdam) en die stellen zijn inmiddels ook niet meer de jongste. Had eerder verwacht dat er geinvesteerd zou gaan worden in nieuw materieel, zeker gezien alle Eurostars die ook zo technologisch geavanceerd zijn nu massaal worden gesloopt.quote:Op woensdag 20 juni 2018 17:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
2007-2009, zoiets? Voor assets die vrij intensief worden gebruikt is het niet zo gek dat dat dan weer opgefrist wordt.
Daarnaast heeft Thalys inmiddels een concurrent op Amsterdam - Brussel: Eurostar. Dus Thalys moet iets doen om zich daarvan te onderscheiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |