abonnement Unibet Coolblue
pi_180195723
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 21:05 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Dat je het weer niet kunt voorspellen is evident, dat je er geen rekening mee kunt houden is een kwestie van willen niet kunnen.

[ afbeelding ]
Hoe zie je dat voor je dan? Zoals hierboven al gezegd door Duvel, alles opschuiven kost 26 weken. áls er capaciteit is bij de aannemers (en daar is een behoorlijk gebrek aan kennis en mankracht), bij de busvervoerders, et cetera. Ik vind het echt veel te kort door de bocht en het is daarnaast ook niet alsof we dit jaar grossieren in kutweekenden, het is al maanden bijna onafgebroken mooi weer.

Ik vraag u; Waar is het drama?
Bier.
  maandag 2 juli 2018 @ 21:10:08 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180195928
Ik heb geen idee waar deze fittie over gaat, dus bij deze een foto uit de oude doos:



Op 2 juli 2015 kwam loc TS-104 van het Rotterdamse bedrijf Train Services door Rotterdam Centraal met aan de haak een vers gemoderniseerd metrostel van de RET. Destijds liep de midliferevisie van de types MG2/1 en SG2/1, wat gebeurde in de Centrale Werkplaats aan de Rotterdamse Kleiweg.

Als ik het goed heb was dit konvooi onderweg naar de Waalhaven, om vanaf daar van het ProRail-netwerk weer op het RET-netwerk te kunnen komen.
  Moderator maandag 2 juli 2018 @ 21:10:57 #278
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180195997
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 21:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je dan? Zoals hierboven al gezegd door Duvel, alles opschuiven kost 26 weken. áls er capaciteit is bij de aannemers (en daar is een behoorlijk gebrek aan kennis en mankracht), bij de busvervoerders, et cetera. Ik vind het echt veel te kort door de bocht en het is daarnaast ook niet alsof we dit jaar grossieren in kutweekenden, het is al maanden bijna onafgebroken mooi weer.

Ik vraag u; Waar is het drama?
Daarnaast is de vraag, was uitstellen verantwoord. Misschien is onderhoud echt nodig.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_180196081
quote:
het is daarnaast ook niet alsof we dit jaar grossieren in kutweekenden, het is al maanden bijna onafgebroken mooi weer.
Eens hoor, next, leuke foto James1988!
  maandag 2 juli 2018 @ 21:16:39 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180196287
"Train Services" is overigens een knap waardeloze naam om op te Googlen :')
  Redactie Sport maandag 2 juli 2018 @ 21:21:06 #281
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180196503
Overigens is de Centrale Werkplaats aan de Kleiweg inmiddels weg. Het gebouw (de vroegere Allan-fabriek) gaat naar Goes: http://www.destoomtrein.nl/cms/index.php?show=PO0074LI
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 2 juli 2018 @ 21:22:34 #282
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180196588
Er komt een nieuwe werkplaats voor in de plaats, toch?
  Redactie Sport maandag 2 juli 2018 @ 21:26:50 #283
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180196790
Er zou een tramremise met busgarage moeten komen, of er ook een werkplaats komt weet ik niet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 juli 2018 @ 21:27:26 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180196862
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 21:22 schreef James1988 het volgende:
Er komt een nieuwe werkplaats voor in de plaats, toch?
Zeker. Een kleinere werkplaats, maar dit keer wel geschikt voor de langere metrostellen. De aansluiting komt aan de sporen van Randstadrail te liggen

https://www.facebook.com/Nieuwbouw-RET-Kleiweg-879141695622853/
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 juli 2018 @ 21:31:40 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180197121
De aansluiting op de sporen van RR is zelfs al gemaakt, volgens de foto's
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 juli 2018 @ 21:56:09 #286
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_180198391
Over werkzaamheden gesproken... Ik heb de discussie over werkzaamheden bij Zandvoort eens doorgelezen. Had ik misschien beter niet kunnen doen. Simpel gezegd: werk aan het spoor is nodig en capaciteit is schaars. Het enige first world (nou ja, niet eens eigenlijk, vooral 020-world problem meer) is dat het mooi weer was tijdens de werkzaamheden. Tja... Er bestaat niet zoiets als een grondrecht om met een trein naar het strand van Zandvoort te kunnen.

DeadLock zei het eigenlijk al goed: de doorlooptijd van geplande werkzaamheden is erg lang. Deze werkzaamheden in Zandvoort (en volgens mij ook nog wat bij Haarlem, maar dat weet ik niet zeker) zijn begin 2017 opgenomen in een planning van de “capaciteitverdeling”, een autonoom en onafhankelijk deel van ProRail. Daar hebben vervoerders en opdrachtgevers GEEN zeggenschap over. Wel is er uitvoerig overleg met alle betrokken partijen: zo zijn er geen grote werkzaamheden in september (drukste spitsen), is er veel ruimte in weekenden en vakanties (minder forenzen) en wordt met sommige evenementen rekening gehouden.

Dan wordt een puzzel gemaakt en dik een half jaar later ligt er een legpuzzel met verdeelde paden en slots voor aanleg en onderhoud. In de tussentijd gaat een projectteam bij ProRail alles voorbereiden qua planvorming, aanbestedingen en overleg met de omgeving (m.n. gemeenten). Staat de planning van “treinvrije periodes” (TVP’s in jargon) vast dan kan daar moeilijk meer van worden afgeweken: de tender loopt dan al en soms is er zelfs al een aannemer gecontracteerd. Die kan soms (maar niet altijd, want die heeft natuurlijk ook meer klussen) wel een beetje afwijken, maar dat is nooit gratis... En dat geldt ook voor de uren die ProRail maakt (die worden uurtje-factuurtje bijgehouden en ook zo verrekend met opdrachtgevers).

En dan? Dan zijn er een paar mensen die vinden dat ProRail en de aannemers “maar een paar dagen moeten opschuiven omdat het mooi weer is”. Voor een projectteam (opdrachtgever + ProRail + aannemer) is dat het equivalent van een huis kopen en een overdrachtsdatum hebben gepland, waarna de aannemer gelijk kan beginnen met beton storten, leidingen leggen, stukadoren etc, waarna de verkoper zegt: ja, sorry, we zitten lekker in de tuin. Kom volgende week maar terug. Dat kan dus niet...

Dat een paar Fok!-ers dat zeggen, okay, kan ik inkomen. Dat enkele mensen die beter zouden moeten weten (waaronder ene driekoplopers) vind ik kwalijker.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_180198563
quote:
En dan? Dan zijn er een paar mensen die vinden dat ProRail en de aannemers “maar een paar dagen moeten opschuiven omdat het mooi weer is”. Voor een projectteam (opdrachtgever + ProRail + aannemer) is dat het equivalent van een huis kopen en een overdrachtsdatum hebben gepland, waarna de aannemer gelijk kan beginnen met beton storten, leidingen leggen, stukadoren etc, waarna de verkoper zegt: ja, sorry, we zitten lekker in de tuin. Kom volgende week maar terug. Dat kan dus niet...
Volgens mij vindt niemand dat je de werkzaamheden maar moet opschuiven omdat het mooi weer is, maar vinden mensen het buitengewoon onverstandig om die werkzaamheden in de zomer te plannen.
Om ook met een vergelijking te komen, het is alsof Thialf drie maanden nodig heeft om te verbouwen en besluit dat de periode december tot februari daar wel geschikt voor is.
  maandag 2 juli 2018 @ 22:34:57 #288
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180199897
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 21:56 schreef Goverman het volgende:

Dat een paar Fok!-ers dat zeggen, okay, kan ik inkomen. Dat enkele mensen die beter zouden moeten weten (waaronder ene driekoplopers) vind ik kwalijker.
Dat vind ik naïef.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 2 juli 2018 @ 22:35:31 #289
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180199924
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 21:59 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Om ook met een vergelijking te komen, het is alsof Thialf drie maanden nodig heeft om te verbouwen en besluit dat de periode december tot februari daar wel geschikt voor is.
Een minder kromme vergelijking zou zijn dat Thialf in januari een lang weekend dicht gaat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 2 juli 2018 @ 22:54:22 #290
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_180200514
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 21:59 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Volgens mij vindt niemand dat je de werkzaamheden maar moet opschuiven omdat het mooi weer is, maar vinden mensen het buitengewoon onverstandig om die werkzaamheden in de zomer te plannen.
Om ook met een vergelijking te komen, het is alsof Thialf drie maanden nodig heeft om te verbouwen en besluit dat de periode december tot februari daar wel geschikt voor is.
Thialf gaat ook wel eens dicht voor het publiek in januari, bijvoorbeeld wanneer er een WK voorbereid moet worden, kostte een dag of twee (en natuurlijk de wedstrijddagen zelf). En geen schaatser die daar een probleem mee heeft...

Drie maanden is weer het andere uiterste. Maar dat was hier ook niet aan de hand. En dat is in heel spoorland niet het geval. Bij Zandvoort was alleen tot zaterdag overdag het treinverkeer niet mogelijk...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_180201182
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 21:59 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Volgens mij vindt niemand dat je de werkzaamheden maar moet opschuiven omdat het mooi weer is, maar vinden mensen het buitengewoon onverstandig om die werkzaamheden in de zomer te plannen.
Om ook met een vergelijking te komen, het is alsof Thialf drie maanden nodig heeft om te verbouwen en besluit dat de periode december tot februari daar wel geschikt voor is.
Die werkzaamheden worden ook gepland met minder mooi weer. Volgens mij kan het beter worden opgelost door slim busvervoer, bijvoorbeeld iedere vijf min een bus tijdens de piekuren. Voldoende bussen op voorraad. Handige rijroutes, bijvoorbeeld Amsterdam Sloterdijk - Zandvoort in 1x in plaats van een stopbus met overstap in Haarlem.
pi_180201310
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:14 schreef Brembo het volgende:

[..]

Die werkzaamheden worden ook gepland met minder mooi weer. Volgens mij kan het beter worden opgelost door slim busvervoer, bijvoorbeeld iedere vijf min een bus tijdens de piekuren. Voldoende bussen op voorraad. Handige rijroutes, bijvoorbeeld Amsterdam Sloterdijk - Zandvoort in 1x in plaats van een stopbus met overstap in Haarlem.
Dat is denken in oplossingen (y) Nice.
Bier.
  maandag 2 juli 2018 @ 23:24:58 #293
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180201391
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 21:56 schreef Goverman het volgende:
-knip-
Ik denk dat de mensen heus wel begrijpen dat dit veel eerder wordt gepland en dan is het natuurlijk niet haalbaar om ermee te gaan schuiven. Maar ik denk dat er vooral onbegrip is waarom dit eind juni/begin juli wordt gepland. Natuurlijk is het een lastige puzzel en zijn er hoop mits en maren. Maar je zou toch zeggen dat je naar badplaatsen in zomer geen werkzaamheden gaat uitvoeren. Is het echt onmogelijk om te zeggen dat je zulke werkzaamheden buiten de zomer plant?
pi_180201451
Zoals bijvoorbeeld de Hoekse lijn? Ow wacht, die is niet 1 zomer maar zelfs 2 zomers lang dicht...
pi_180201954
Hoi Allemaal komende week moet ik met een fiets reizen van Groningen naar Hilversum. Het probleem is alleen dat alles van en naar Zwolle met bussen wordt vervangen, en dat ik mijn fiets dan niet mee kan nemen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit het beste kan oplossen?

Wat ik had gevonden:
Flixbus Groningen-Amsterdam Sloterdijk, fietsen naar Hilversum
Trein Groningen-Meppel, fiets Meppel-Kampen Zuid, trein Kampen Zuid-Hilversum
Trein Groningen-Hoogeveen, fiets Hoogeveen-Hardenberg, trein Hardenberg-Hilversum(via Almelo).
pi_180202814
Zolang er plek is kan een fiets gewoon mee in de laadruimte van een bus
pi_180203019
Wel duimen dat de bus een laadruimte heeft dan. In vervangende busdiensten duiken ook regelmatig lijnbussen op.
pi_180204447
quote:
3s.gif Op maandag 2 juli 2018 22:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een minder kromme vergelijking zou zijn dat Thialf in januari een lang weekend dicht gaat.
De bus naar Thialf misschien.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 3 juli 2018 @ 07:09:44 #299
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180204776
Zeg ik zie steeds vaker Flirt3 rijden op de Kippenlijn. Wordt de Protos uitgefaseerd? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 juli 2018 @ 07:38:42 #300
256146 b2py
Beton!
pi_180204936
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 21:56 schreef Goverman het volgende:
Over werkzaamheden gesproken... Ik heb de discussie over werkzaamheden bij Zandvoort eens doorgelezen. Had ik misschien beter niet kunnen doen. Simpel gezegd: werk aan het spoor is nodig en capaciteit is schaars. Het enige first world (nou ja, niet eens eigenlijk, vooral 020-world problem meer) is dat het mooi weer was tijdens de werkzaamheden. Tja... Er bestaat niet zoiets als een grondrecht om met een trein naar het strand van Zandvoort te kunnen.

DeadLock zei het eigenlijk al goed: de doorlooptijd van geplande werkzaamheden is erg lang. Deze werkzaamheden in Zandvoort (en volgens mij ook nog wat bij Haarlem, maar dat weet ik niet zeker) zijn begin 2017 opgenomen in een planning van de “capaciteitverdeling”, een autonoom en onafhankelijk deel van ProRail. Daar hebben vervoerders en opdrachtgevers GEEN zeggenschap over. Wel is er uitvoerig overleg met alle betrokken partijen: zo zijn er geen grote werkzaamheden in september (drukste spitsen), is er veel ruimte in weekenden en vakanties (minder forenzen) en wordt met sommige evenementen rekening gehouden.

Dan wordt een puzzel gemaakt en dik een half jaar later ligt er een legpuzzel met verdeelde paden en slots voor aanleg en onderhoud. In de tussentijd gaat een projectteam bij ProRail alles voorbereiden qua planvorming, aanbestedingen en overleg met de omgeving (m.n. gemeenten). Staat de planning van “treinvrije periodes” (TVP’s in jargon) vast dan kan daar moeilijk meer van worden afgeweken: de tender loopt dan al en soms is er zelfs al een aannemer gecontracteerd. Die kan soms (maar niet altijd, want die heeft natuurlijk ook meer klussen) wel een beetje afwijken, maar dat is nooit gratis... En dat geldt ook voor de uren die ProRail maakt (die worden uurtje-factuurtje bijgehouden en ook zo verrekend met opdrachtgevers).

En dan? Dan zijn er een paar mensen die vinden dat ProRail en de aannemers “maar een paar dagen moeten opschuiven omdat het mooi weer is”. Voor een projectteam (opdrachtgever + ProRail + aannemer) is dat het equivalent van een huis kopen en een overdrachtsdatum hebben gepland, waarna de aannemer gelijk kan beginnen met beton storten, leidingen leggen, stukadoren etc, waarna de verkoper zegt: ja, sorry, we zitten lekker in de tuin. Kom volgende week maar terug. Dat kan dus niet...

Dat een paar Fok!-ers dat zeggen, okay, kan ik inkomen. Dat enkele mensen die beter zouden moeten weten (waaronder ene driekoplopers) vind ik kwalijker.
De vervoerders hebben wel meer invloed dan jij hier suggereert
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')