ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 20-06-2018 08:04:00 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Hoe heet dat ding in België ook alweer. Panos? Behalve dan dat je er niet kon pinnen was het qua prijzen ook nog gewoon gezellig de guldentijd. Echt heel prettig. Bijna een halve meter vers brood met ham en kaas (en als je wil doen ze er ook nog konijnenvoer op) voor ¤2,25. Alhoewel dat nu ook wel niet meer zal zijn (was voor het laatst bij Panos in 2013).
Op woensdag 20 juni 2018 07:58 schreef b2py het volgende: Er zit/zat een backwerk vlakbij Bijlmer maar die is ook naar Nederlandse standaard geprijsd. En ze hadden geen broodje schnitzel
Onderweg terug van de opening van de spoorlijn Roodeschool-Eemshaven door Koning Willem-Alexander. Alle bezoekers (ook de officiële waaronder ik) moesten op de dijk staan om de koning binnen te zien rijden. En na een korte wandeling ging hij de Eclution op (de boot van Wubbo Ockels) voor een rondvaart. Dus ging het officiële gezelschap maar aan de borrel in de terminal van AG Ems. En om 16:21 vertrok de trein richting Groningen.
En waar alle ProRailers met de auto kwamen (en gingen), neem ik dus gewoon die trein. Gelukkig wel gelijk een achievement unlocked!
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Thalys naar Disney was al gemeld, maar er komt dus ook een Zon-Thalys Brussel-Bordeaux en wéér een nieuw interieur. Dat laatste vind ik wel vrij opvallend te noemen aangezien de recente renovatie niet eens zo lang geleden is. Kan Thalys niet beter investeren in meer capaciteit met langere treinen of eventueel Duplex?
Ze hebben treinen die nog een poosje moeten meegaan, dus waarom niet daar eerst de capaciteit verhogen? Zal waarschijnlijk toch moeten gebeuren, ook als ze elders ingezet gaan worden.
Ja klopt, die ging vanuit de Eemshaven met de auto weer terug. Ten minste, daar ga ik maar even vanuit. Hij zat in ieder geval niet in de trein naar Groningen. Het kan wel zijn dat hij een hapje wil eten in de Eemshaven natuurlijk
Op woensdag 20 juni 2018 16:57 schreef Goverman het volgende: Onderweg terug van de opening van de spoorlijn Roodeschool-Eemshaven door Koning Willem-Alexander. Alle bezoekers (ook de officiële waaronder ik) moesten op de dijk staan om de koning binnen te zien rijden. En na een korte wandeling ging hij de Eclution op (de boot van Wubbo Ockels) voor een rondvaart. Dus ging het officiële gezelschap maar aan de borrel in de terminal van AG Ems. En om 16:21 vertrok de trein richting Groningen.
En waar alle ProRailers met de auto kwamen (en gingen), neem ik dus gewoon die trein. Gelukkig wel gelijk een achievement unlocked!
Jaja... er moet ook nog gewerkt worden enzo (en ik zit mobiel, dus dat gaat weer r*k natuurlijk...)
In ieder geval: Plaats van handeling is het station Eemshaven, in het UNESCO-werelderfgoed De Waddenzee. Jaja... Een station in een UNESCO-werelderfgoedgebied, dat komt niet vaak voor (toch?).
Een stootjuk, geel. Zoals je hem niet vaak ziet. Zonder trein.
Zelfde stootjuk, nu met een trein er voor. De trein waar Willem-Alaxander in zat. Maar dat was niet op het moment dat deze foto werd genomen, omdat we toen allemaal op de dijk moesten staan.
De aankomst van de Koning, opgewacht door ProRail CEO Pier Eringa. Met achter de koning de burgemeester van de gemeente Eemsmond. Die burgemeester deed het officiële woordje, omdat de gedeputeerde (Fleur Gräper) met griep op bed lag...
Er waren ook nog andere modaliteiten in de Eemshaven. Dit was een autonoom rijdend busje waarmee je een rondje kon rijden (nou ja, 200 meter heen en 200 meter terug).
En als bewijs dat de koning het station echt geopend heeft: een plaquette. (Je zou toch denken dat dat wel ietsje mooier uitgevoerd had kunnen worden...).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op woensdag 20 juni 2018 18:44 schreef Salatrel het volgende: Alsof ze een a4tje opgehangen hebben wat is er trouwens zo bijzonder aan station Eemshaven dat Willy het persoonlijk komt openen?
- Een buitendijks station (waarvan we er geen meer hadden sinds de ombouw van Harlingen Haven) - Het vormt een belangrijke schakel in de verbinding tussen Nederland en een Duits waddeneiland - Het gebied is een stuk toegankelijker geworden - Noordelijkste station van Nederland
Ten eerste, het zijn zelfstandige bedrijven die een eigen koers varen, en die moeten er dus voor zorgen dat hun aandeelhouders tevreden zijn.
Ten tweede: Eurostar is 40% in handen van Canadese pensioenfondsen.
Voor 60 % in handen sncf en nmbs, bij thalys delen ze een gedeelte van de opbrengst met de partners, dus praktisch gezien is bij beide bedrijven dezelfde situatie maar juridisch anders uitgevoerd. Bij beide bedrijven verdwijnt het overgrote deel in de zakken van de sncf, geen concurentie dus.
Jaja... er moet ook nog gewerkt worden enzo (en ik zit mobiel, dus dat gaat weer r*k natuurlijk...)
In ieder geval: [ afbeelding ] Plaats van handeling is het station Eemshaven, in het UNESCO-werelderfgoed De Waddenzee. Jaja... Een station in een UNESCO-werelderfgoedgebied, dat komt niet vaak voor (toch?).
[ afbeelding ] Een stootjuk, geel. Zoals je hem niet vaak ziet. Zonder trein.
[ afbeelding ] Zelfde stootjuk, nu met een trein er voor. De trein waar Willem-Alaxander in zat. Maar dat was niet op het moment dat deze foto werd genomen, omdat we toen allemaal op de dijk moesten staan.
[ afbeelding ] De aankomst van de Koning, opgewacht door ProRail CEO Pier Eringa. Met achter de koning de burgemeester van de gemeente Eemsmond. Die burgemeester deed het officiële woordje, omdat de gedeputeerde (Fleur Gräper) met griep op bed lag...
[ afbeelding ] Er waren ook nog andere modaliteiten in de Eemshaven. Dit was een autonoom rijdend busje waarmee je een rondje kon rijden (nou ja, 200 meter heen en 200 meter terug).
[ afbeelding ] En als bewijs dat de koning het station echt geopend heeft: een plaquette. (Je zou toch denken dat dat wel ietsje mooier uitgevoerd had kunnen worden...).
Arriva had zo te zien de GTW met de speciale livery ingezet. Is makkelijk te herkennen, want het is het enige Noordelijke stel met het nieuwe Arriva-logo
Erfgoed is het ook niet. Wat is dat toch met die fascinatie van mensen om te zeggen dat hele oude dingen erfgoed zijn. Soms is het gewoon nutteloze oude rommel. Weg ermee.
erfˇgoed (het; o; meervoud: erfgoederen) 1 dat wat is overgebleven uit het verleden, m.n. dingen van historische of culturele waarde: cultureel erfgoed
Erfgoed is het ook niet. Wat is dat toch met die fascinatie van mensen om te zeggen dat hele oude dingen erfgoed zijn. Soms is het gewoon nutteloze oude rommel. Weg ermee.
Ik snap de erfgoed gedachte ook niet helemaal. Halte Achter de Hoven is niet speciaal (een perronnetje), het materieel waarmee werd gereden is niet speciaal (een duw-trek combi van oudere locs en een stam reizigers rijtuigen) en het vervoer is niet speciaal (een forensen trein voor mensen in een melkfabriek). Tja...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op donderdag 21 juni 2018 13:14 schreef FredvZ het volgende: Met dank aan dit soort "onbenullige" haltes kunnen we überhaupt in een trein zitten in Nederland. Dus wel degelijk erfgoed.
Dat kan wel zo zijn, maar dat zegt meer over die andere objecten en over de mentaliteit. Er zijn ook duizenden objecten die meer geschiedenis hadden geen erfgoed geworden.
Straks is het gewoon geschiedenis. Dat is erfgoed genoeg.
O.a. oude lijn, hofpleinlijn en de hoeksche lijn lagen er vol mee.
En juist door die haltes werd het rendabel om die treinen te laten rijden. Toen waren er bij lange na niet zoveel reizigers tussen de grote steden onderling.
De treinen fungeerde juist om arbeiders naar hun werk te brengen en in de middag weer naar huis.
Het is wel de laatste halte die met als enige doel het ontsluiten van industrie t.b.v. werknemers heeft gefunctioneerd. Het is de laatste in een reeks en de soberheid is van een niveau waar menig prutstationnetje nog een puntje aan kan zuigen. Daarmee is het in meerdere aspecten een unieke halte en weerspiegeld iets wat binnenkort veranderd van dagelijkse praktijk in geschiedenis.
2007-2009, zoiets? Voor assets die vrij intensief worden gebruikt is het niet zo gek dat dat dan weer opgefrist wordt.
Daarnaast heeft Thalys inmiddels een concurrent op Amsterdam - Brussel: Eurostar. Dus Thalys moet iets doen om zich daarvan te onderscheiden.
De tijd gaat inderdaad snel en ik word oud. Maar qua bezettingsgraad scoort Thalys echt zeer hoog (toen ik gisteren keek kon ik bijvoorbeeld voor de komende 24h geen vrije stoel vinden op een Thalys van Parijs naar Amsterdam) en die stellen zijn inmiddels ook niet meer de jongste. Had eerder verwacht dat er geinvesteerd zou gaan worden in nieuw materieel, zeker gezien alle Eurostars die ook zo technologisch geavanceerd zijn nu massaal worden gesloopt.
Mij zou vlootuitbreiding of vervanging door materieel met meer capaciteit niet gek lijken inderdaad. Kennelijk wil men het eerst met aanpassingen in het bestaande materieel proberen. 7% winst vind ik overigens wel fors als dat niet ten koste van de beenruimte of eerste klas gaat..
De tijd gaat inderdaad snel en ik word oud. Maar qua bezettingsgraad scoort Thalys echt zeer hoog (toen ik gisteren keek kon ik bijvoorbeeld voor de komende 24h geen vrije stoel vinden op een Thalys van Parijs naar Amsterdam) en die stellen zijn inmiddels ook niet meer de jongste. Had eerder verwacht dat er geinvesteerd zou gaan worden in nieuw materieel, zeker gezien alle Eurostars die ook zo technologisch geavanceerd zijn nu massaal worden gesloopt.
Wat heeft alstom dan nog in de aanbieding? Sncf heeft bij de introductie van de agv al laten weten niet echt gecharmeerd te zijn van deze trein.
Dan zou er dus een hele nieuwe moderne tgv ontworpen moeten worden.
Eurostar heeft toch ook bij Siemens kunnen/mogen bestellen?
Daar is ook genoeg gezeik over geweest maar is toen afgedaan met de mededeling dat eurostar niet frans is waarna de populisten weer rustig verder gingen.
Een oer frans product als de tgv en dochter thalys(deze kunnen niet los gezien worden) zal nimmer met niet franse treinen gaan rijden, dat zal leide tot woedende mensen, vakbonden en vooral ingrijpen van de overheid.
Scnf en de franse overheid zijn er zeer in bedreven om europese aanbestedingen richting franse bedrijven te sturen, wat in dit geval dus alstom is.
Zelfs dan kan ik mij niet voorstellen dat er ooit een thalys velaro gaat komen, zelfs niet als deze in frankrijk wordt gebouwd.
Hierboven wordt gezegd dat thalys een zelfstandig bedrijf is en zijn eigen keuzes maakt, ja juridisch wel maar wat mij betreft kan de thalys vloot niet los gezien worden van de tgv vloot, die is daar veel te klein voor.
Op donderdag 21 juni 2018 15:19 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het is wel de laatste halte die met als enige doel het ontsluiten van industrie t.b.v. werknemers heeft gefunctioneerd. Het is de laatste in een reeks en de soberheid is van een niveau waar menig prutstationnetje nog een puntje aan kan zuigen. Daarmee is het in meerdere aspecten een unieke halte en weerspiegeld iets wat binnenkort veranderd van dagelijkse praktijk in geschiedenis.
Volgende station die op de nominatie staat om te gaan verdwijnen zal Heerenveen IJsstadion wel zijn. Zelfs bij evenementen wordt het station de laatste jaren niet meer bediend, behalve als het om de NS schaatsdag gaat.
Onze Lieve Vrouwe ter Nood is helaas ook al verdwenen, dus behalve die paar perrons bij de voetbalstadions blijft er niets meer over.
En het gaat dus eigenlijk om de terugrit, dan stopt-ie wel overal voor alle mensen die naar het wel boeiende Utrecht willen. 's Middags is het precies andersom.
Volgend jaar wordt het nog leuker, dan gaat er een Intercity vanuit Rotterdam doorrijden naar Houten Castellum.
Gisteren in Nieuwsuur: hoe meer reizigers in internationale treinen te krijgen. Best een aardig artikel!
Het geesprek met de staatssecretaris ging over deze Kamerbrief.
Meest hilarische stukje: dame die in Almelo in de pimpel is gestapt en vindt dat die trein te vaak stopt. Oplossing: alle stops verwijderen en alleen in Almelo, Hannover en misschien Osnabruck stoppen...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op vrijdag 22 juni 2018 07:41 schreef Dr_Flash het volgende: Wauw, er rijdt gewoon een non-stop trein tussen Utrecht centraal en Houten Castellum WAT is daar zo boeiend?
Zo rijden er 6 sprinters per uur tussen Houten en Utrecht. Uiteindelijk moet dat tussen Geldermalsen en Utrecht worden, maar daarvoor moet Geldermalsen eerst verbouwd worden.
Het geesprek met de staatssecretaris ging over deze Kamerbrief.
Meest hilarische stukje: dame die in Almelo in de pimpel is gestapt en vindt dat die trein te vaak stopt. Oplossing: alle stops verwijderen en alleen in Almelo, Hannover en misschien Osnabruck stoppen...
Treinen moeten eerder gaan rijden, hoeveel volk er al op stap is voordat de eerste IC van Amsterdam naar Utrecht gaat..
Ik moet zeggen dat het per ingang laatste drgl al een stuk verbeterd zoals ik het nu zie, zat eerst een gat van 80 min na laatste nachttrein maar dat is nu nog maar 32 dus goede ontwikkeling. Het vervelende vind ik gewoon dat zelfs als ik 45 min in de file sta ik even snel ben als het OV.. het is gewoon traag, en tien minuten is wel te doen maar 45..
Op vrijdag 22 juni 2018 11:34 schreef b2py het volgende: Ik moet zeggen dat het per ingang laatste drgl al een stuk verbeterd zoals ik het nu zie, zat eerst een gat van 80 min na laatste nachttrein maar dat is nu nog maar 32 dus goede ontwikkeling. Het vervelende vind ik gewoon dat zelfs als ik 45 min in de file sta ik even snel ben als het OV.. het is gewoon traag, en tien minuten is wel te doen maar 45..
Het is ook maar net wat je herkomst en bestemming is, en of je bereid bent om een stationsfiets/ov-fiets te gebruiken. Dat scheelt soms zo een half uur in vergelijking met twee keer overstappen.
Op vrijdag 22 juni 2018 13:44 schreef Bitlord het volgende: Wordt maar zeer beknopt ingegaan op heffingen voor vliegtuigen. Juist het heffen op korte vliegafstanden kan flink van invloed zijn op het gebruik.
Maar die extra reizigersstroom kan de trein helemaal niet aan..
Op vrijdag 22 juni 2018 13:44 schreef Bitlord het volgende: Wordt maar zeer beknopt ingegaan op heffingen voor vliegtuigen. Juist het heffen op korte vliegafstanden kan flink van invloed zijn op het gebruik.
Het grote auto rijd topic is elders. Zelfs met 7 euro pp per vlucht blijft de trein veruit de duurste optie.
Thalys naar Disney was al gemeld, maar er komt dus ook een Zon-Thalys Brussel-Bordeaux en wéér een nieuw interieur. Dat laatste vind ik wel vrij opvallend te noemen aangezien de recente renovatie niet eens zo lang geleden is. Kan Thalys niet beter investeren in meer capaciteit met langere treinen of eventueel Duplex?
Dit was toch in Hilversum ook en was toch ook opgelost?
Dat ging meer over de wisseling tussen dal- en spitstarief. Dat is opgelost met het van-rit-naar-reis, waardoor bij een overstap (incheck binnen 35 minuten na uitcheck) je op hetzelfde tarief doorreist. Nadeel daarvan is dat je niet meer even na 9u kunt uitchecken en weer inchecken om op daltarief verder te reizen. En bij een overstap op een andere vervoerder werkt het weer anders: dan wisselt het tarief wel weer...
Dit op Sloterdijk gaat om het maken van extra kilometers: Alkmaar-Delft wordt via Haarlem berekend, maar als je uit- en weer incheckt op Sloterdijk pakt ie eerst de kilometers Alkmaar-Sloterdijk, en vervolgens de kilometers Sloterdijk-Delft. Dat zijn extra kilometers ten opzichte van de zonder overchecken berekende reis via Haarlem.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Maar die extra reizigersstroom kan de trein helemaal niet aan..
Zolang de internationale treinen nog niet op maximale lengte rijden én er nog gaten in de uurdienstregeling zitten kan ik mij dat moeilijk voorstellen.
Zolang de internationale treinen nog niet op maximale lengte rijden én er nog gaten in de uurdienstregeling zitten kan ik mij dat moeilijk voorstellen.
Zo'n 1700 moet inderdaad wel wat meer rijtuigen kunnen trekken dan het huidige aantal.
Zou er ruimte zijn om hem alleen in zeg Amsterdam, Utrecht en Deventer te laten stoppen en daarnaast een extra binnenlandse IC?
Ik denk eigenlijk eerder dat er meer treinen met dubbele stellen gaan rijden of dat er op de courante tijdstippen naar een halfuurdienst wordt toegewerkt dan dat men de gaten in de uurdienst gaat vullen. De Thalys en Eurostar verkopen zitplaatsen en op een zitplaats die je nuttig kunt gebruiken om een dagje heen en weer te reizen naar een bestemming dichtbij én kunt gebruiken als onderdeel van een lange reis (Nederland-Zuid Frankrijk) levert meer potentiële klandizie (en dus geld!) op dan een zitplaats voor iemand die om twee uur 's middags een keer vertrekt voor een paar dagen weg. Daarbij komt nog dat de LGV Nord een uurtje overdag is afgesloten wat gaten in een uurdienst in de hand werkt.
Voor de IC-Berlijn geldt grofweg hetzelfde maar dan zonder de sluiting van de HSL.
Op zaterdag 23 juni 2018 14:38 schreef TjjWester het volgende: Een vriend van mij vroeg laatst of de gemeente brussel een treinstation heeft? Ik dacht zelf aan brussel centraal maar ben daar weinig zeker van.
Op zaterdag 23 juni 2018 14:38 schreef TjjWester het volgende: Een vriend van mij vroeg laatst of de gemeente brussel een treinstation heeft? Ik dacht zelf aan brussel centraal maar ben daar weinig zeker van.
Dat artikel klopt niet, station Brussel-Noord ligt bijvoorbeeld in Schaarbeek. Station Schaarbeek daarentegen ligt in Brussel, leve Brusselse logica. Ook Brussel-Zuid ligt niet in de gemeente Brussel, dat station ligt in Sint-Gillis.
Brussel-Centraal ligt echter wel effectief in Brussel, en hetzelfde geldt voor Brussel-Schuman. Het even verderop gelegen station Brussel-Luxemburg ligt dan weer in de gemeente Elsene, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat de kleinere stations betreft liggen sowieso Brussel-Congres en Brussel-Kapellekerk ook in de gemeente Brussel.
Dat artikel klopt niet, station Brussel-Noord ligt bijvoorbeeld in Schaarbeek. Station Schaarbeek daarentegen ligt in Brussel, leve Brusselse logica. Ook Brussel-Zuid ligt niet in de gemeente Brussel, dat station ligt in Sint-Gillis.
Brussel-Centraal ligt echter wel effectief in Brussel, en hetzelfde geldt voor Brussel-Schuman. Het even verderop gelegen station Brussel-Luxemburg ligt dan weer in de gemeente Elsene, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat de kleinere stations betreft liggen sowieso Brussel-Congres en Brussel-Kapellekerk ook in de gemeente Brussel.
Op vrijdag 22 juni 2018 07:41 schreef Dr_Flash het volgende: Wauw, er rijdt gewoon een non-stop trein tussen Utrecht centraal en Houten Castellum WAT is daar zo boeiend?
Super handig man, in 8 minuten van Castellum naar Utrecht CS.
De spoorverdubbeling tussen Hoogkerk en Zuidhorn begint langzaam maar zeker zichtbaar te worden. Eerst hebben ze allerlei kabels verlegd en bij Hoogkerk is naast het bestaande spoor al een zandbed gelegd.
Bij Hurdegaryp wordt langzamerhand zichtbaar waar de tunnel onder het spoor moet komen te liggen.
Het grote auto rijd topic is elders. Zelfs met 7 euro pp per vlucht blijft de trein veruit de duurste optie.
¤150,- milieutaks per enkele reis bij alle afstanden onder de 700km en met dat geld de treinkaartjes goedkoper maken en capaciteit verhogen. Binnen no-time beginnen ze aan een kanaaltunnel van Nederland naar GB, die de wat, bijna 35 vluchten tussen één van de Londonse luchthavens met Shithole verbinden? Kan je mooi een extra laag onder het huidige Schiphol van bouwen waar alleen HSL komt en je eventueel een buiten-schengen-procedure kan doorlopen.
Zo zou ik het tenminste in Cities: Skylines oplossen
Er zijn wel echt achterlijk veel retourvluchten en ik weet niet hoeveel vrachtschepen die heen en weer varen. Vrachtschepen varen op meuk die niet heel veel minder vervuilend is dan vliegtuigen. De kanaaltunnel zit al praktisch vol qua capaciteit, ik denk dat er echt best wel markt is voor zo'n verbinding. Zoals ik vaker heb gezegd; eventueel kan je overwegen om een luchthaven in zee te bouwen, tussen London en Amsterdam, op de route van de HSL. Niet alle treinen hoeven er te stoppen. Dit gaat natuurlijk miljarden en miljarden kosten, maar denk eens aan alle mensen die in NL opeens lekker kunnen slapen. Vijf landings/vertrekbanen per windrichting, is allemaal prima mogelijk op zee. Harde wind kunnen piloten wel op getraind worden, en als we een paar banen bij Schiphol en in Londen zelf open houden voor het geval het erg stormt heb je alles afgedekt.
En alle mensen die opeens minder goed kunnen slapen omdat er bijna non-stop een trein voorbij komt. Volgens het CBS zijn er slechts 7.000 mensen in Nederland die in leven waren vķķr het bestaan van Schiphol, die andere 17.075.000 inwoners hadden dus wel kunnen weten dat ze last van herrie zouden krijgen als ze bij een vliegveld gingen wonen.
Er zijn wel echt achterlijk veel retourvluchten en ik weet niet hoeveel vrachtschepen die heen en weer varen.
Sowieso is het idioot hoeveel er 'onnodig'met containers wordt geschoven. Het is bijvoorbeeld goedkoper om een containers van het westen van de VS via Rotterdam/Hamburg naar Thailand te verschepen dan rechtstreeks. Importheffingen en zulks. Nu is het bedrijf een MKB bedrijf die af en toe eens wat schuift tussen productielocaties, maar er zijn veel meer en grotere bedrijven...
En alle mensen die opeens minder goed kunnen slapen omdat er bijna non-stop een trein voorbij komt. Volgens het CBS zijn er slechts 7.000 mensen in Nederland die in leven waren vķķr het bestaan van Schiphol, die andere 17.075.000 inwoners hadden dus wel kunnen weten dat ze last van herrie zouden krijgen als ze bij een vliegveld gingen wonen.
Dat dus. Haal er een paar agrariërs af die niet zomaar hun bedrijf kunnen verplaatsen. Maar goed dat zijn ook geen duizenden...
De buffel van het spoorwegmuseum zou vandaag vanaf de Maliebaan naar Blerick gaan, via de oostelijke Betuwelijn en de noordelijke Maaslijn. Ik dus vanmorgen vol goede moed 5km gefietst vanaf Elst naar een mooi plekje.
Blijkt ie via Den Bosch te gaan, omdat het stel vannacht ondergeklad is wat eerst schoongemaakt moet worden en veel tijd kost...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De nieuwste aanwinst van het spoorwegmuseum is DM'90 3426. Deze Buffel is op 9 december 2017 buiten dienst gegaan samen met zijn soortgenoten en een dag later in de collectie opgenomen. Het nog maar 21 jaar oude dieseltreinstel verzorgde dit jaar de rondrit voor de Vrienden van het Spoorwegmuseum.
De rit vertrok vanaf Utrecht Centraal om via Hilversum, Amsterdam Centraal en Uitgeest naar Beverwijk te gaan, alwaar overgestapt werd op een museumbus naar de Hoogovens. Als trein 28230 wordt hier Hollandsche Rading gepasseerd onder de voor deze lijn zo typische bovenleidingsportalen.
Na aankomst in Beverwijk ging het stel als LM 82131 verder naar Haarlem om hier gestald te worden tot het tijd werd voor de terugrit. Nadat linkerspoor door de Velsertunnel gereden was wordt hier Santpoort Noord gepasseerd.
Hoewel de planning was dat het stel na kort kopmaken op spoor 7 afgerangeerd zou worden naar opstelspoor 30 hield men zich hier niet aan: de Buffel werd opgesteld op het fraaie kopspoor 5 onder de kap. Bijkomend voordeel was dat het stel zo de hele dag in de schaduw stond: wel zo fijn voor de in de middag weer instappende deelnemers in dit aircoloze stel.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik ben wel benieuwd wat er met de Buffels gaat gebeuren, het Roemeense Ferotrans (waaraan ze verkocht zijn) is al sinds 2011 z'n vergunning kwijt en het bedrijf waaraan Ferotrans gelieerd is schijnt ook diep in de problemen te zitten. Dus of ze ooit gaan rijden...?
Ze zien er niet gedateerd uit ofzo. Waarom zijn de Buffels vervangen door andere treinen? Is het omdat alle lijntjes die ze reden nu in handen zijn van andere vervoerders en zij deze stellen niet wilden (of mochten) overnemen?
Alle lijnen waar de Buffels nog reden, zijn overgegaan naar decentrale overheden. Die hebben allerlei eisen gesteld aan nieuw materieel, o.a. qua comfort (airco) en toegankelijkheid (gelijkvloerse instap). Daar voldoen de Buffels simpelweg niet aan.
DM'90 is eigenlijk ingehaald door de tijd. NS zocht nieuwe diesels begint jaren '90 en de industrie gaf aan dat dat best kon met aan elektrische treinstellen (lees SM'90) gelijk comfort. Dat was dus in de tijd dat diesels in NL Blauwe Engelen, Plan U of Wadlopers waren. Dus dat beloofde nogal wat. Alleen zijn ze vrij zwaar met navenant brandstofverbruik. En geen airco is echt een gemis.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 24 juni 2018 22:55 schreef dennistd het volgende: Ze verbruiken zo'n 50% meer dan een Lintje ja. Een GTW zal wel weer iets hoger zitten (veel zwaarder namelijk).
Ja maar ook iets modernere motoren (MAN vs Cummins?).
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
En alle mensen die opeens minder goed kunnen slapen omdat er bijna non-stop een trein voorbij komt. Volgens het CBS zijn er slechts 7.000 mensen in Nederland die in leven waren vķķr het bestaan van Schiphol, die andere 17.075.000 inwoners hadden dus wel kunnen weten dat ze last van herrie zouden krijgen als ze bij een vliegveld gingen wonen.
Dit gaat allemaal onder de grond vriend. Bovengrondse infrastructuur is op langere termijn niet houdbaar vanwege de milieu-implicaties. Alles moet stiller, vervuiling moet weg. Dit is de toekomst.
Daarnaast vind ik het echt heel erg raar dat je doet alsof alle Nederlanders ervoor hebben gekozen dat Schiphol bestaat Er is echt gigantisch veel protest tegen en dat neemt alleen maar toe. En deze mensen willen heel bewust op de koop toenemen dat de economie erdoor een stuk achteruit gaat. Daar kan je het niet mee eens zijn (ben ik ook niet), maar het is wel een veel realistischer gemotiveerd beeld dan wat jij hier schetst. Nogal geenstijlerig-kort-door-de-bocht.
En deze mensen willen heel bewust op de koop toenemen dat de economie erdoor een stuk achteruit gaat.
Schiphol ligt op de verkeerde plek (niet in zee), en de afgelopen decennia is de bevolking rond Schiphol volkomen beurs genaaid onder het mom van "mainport", "economie" en al dat soort bullshit waar Groningers ook last van hebben.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Schiphol ligt op de verkeerde plek (niet in zee), en de afgelopen decennia is de bevolking rond Schiphol volkomen beurs genaaid onder het mom van "mainport", "economie" en al dat soort bullshit waar Groningers ook last van hebben.
Ik vind je punt zeker interessant. Als je ziet hoe snel treinen en eventuele nieuwe manieren van elektrisch vervoer kunnen gaan, is een treinrit van Amsterdam-Luchthaven_op_zee-London natuurlijk peanuts. In de optimale situatie waar een degelijke tunnel met fatsoenlijke uitrusting en beveiliging ligt dat niet elke trein om de 10 meter stil zet en niemand weet waarom, dan moet je zo'n treinrit in een uur of 2 wel kunnen halen. Zo snel mogelijk van het reguliere net af op eigen baan, tractie er op en rammen. Enige interessante is dan wel cargo. De aanvoer van zoveel materiaal en producten voor zo'n luchthaven moeten ook aankomen, Als er dan ook nog eens een 4-baans snelweg moet komen over zee, dan hebben we het over meer dan een paar miljarden. Afgezien van het geld ben ik het er wel mee eens. Prima plan.
Op zondag 24 juni 2018 23:11 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dit gaat allemaal onder de grond vriend. Bovengrondse infrastructuur is op langere termijn niet houdbaar vanwege de milieu-implicaties. Alles moet stiller, vervuiling moet weg. Dit is de toekomst.
Klinkt leuk, ben een groot voorstander, maar in de praktijk gaat het hem niet worden ben ik bang.
quote:
Daarnaast vind ik het echt heel erg raar dat je doet alsof alle Nederlanders ervoor hebben gekozen dat Schiphol bestaat
Dat doe ik niet, maar als je naast een vliegveld woont en dat gaat klagen dat je last van herrie hebt, terwijl dat vliegveld je hele leven er al ligt... dan gaat er ergens toch iets mis.
quote:
Er is echt gigantisch veel protest tegen en dat neemt alleen maar toe. En deze mensen willen heel bewust op de koop toenemen dat de economie erdoor een stuk achteruit gaat. Daar kan je het niet mee eens zijn (ben ik ook niet), maar het is wel een veel realistischer gemotiveerd beeld dan wat jij hier schetst. Nogal geenstijlerig-kort-door-de-bocht.
Niets geenstijlerigs aan, de mensen die klagen over herrie zijn doorgaans de mensen die er vlak naast wonen. En ik snap dat ze klagen, het geeft ook een takke herrie. Maar het vliegveld was er eerder, dus je weet dat je last van herrie krijgen.
"Gigantisch protest" tegeb vliegvelden is er schijnbaar ook in Lelystad, in Rotterdam ook als ik sommige bronnen mag geloven.
Als die mensen er zoveel voor over hebben, waarom word ik er dan niet mee doodgegooid? Dan zou ik dat protest toch dagelijks tegen moeten komen.
NIMBY's hebben altijd wel wat. Maar als het puntje bij paaltje komt dan binden ze toch in. Wat de economie mag best minder als het de eigen portemonnee maar niet raakt.
Op maandag 25 juni 2018 11:47 schreef b2py het volgende: Het speelveld is sinds mensen er zijn gaan wonen wel flink veranderd. Van 150k vluchten naar 500k per jaar..
Dat wordt wel weer gedeeltelijk gecompenseerd door het stiller worden van vliegtuigen. Ik woon zelf overigens pal onder de aanvliegroute van het vliegveld in Frankfurt (op 5 kilometer afstand), en het is vooral op hete dagen vervelend omdat je met open ramen 's morgens om half 6 wakker wordt van het eerste vliegtuig. Verder heb ik er eigenlijk geen last van, ik wist het ook al toen ik hier kwam wonen
Op maandag 25 juni 2018 11:47 schreef b2py het volgende: Het speelveld is sinds mensen er zijn gaan wonen wel flink veranderd. Van 150k vluchten naar 500k per jaar..
Met de belofte van minder overlast, want betere routes, ander aanvliegregime, etc, allemaal gestaafd door vervalste berekeningen. Die mensen zijn dus geSchiphold.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Na de rit voor de Vrienden van het Spoorwegmuseum op zaterdag zou DM'90 3426 de dag erna via de oostelijke Betuwelijn en de noordelijke Maaslijn teruggaan naar Blerick. Helaas liep het allemaal wat anders: de Buffel werd 's nachts in Utrecht ondergekliederd. Het schoonmaken hiervan duurde zo lang dat besloten werd rechtstreeks via Den Bosch naar de stallingsloods te rijden, waardoor ik voor niets naar deze plek gefietst was.
Toch nog maar even gewacht op doorkomst van beide Arriva-treinen, dan had ik in elk geval nog iets. Als trein 31133 van Tiel naar Arnhem Centraal passeert GTW 259 'Peter Cuyper' de Kloosterstraat op de grens tussen Valburg en Elst, in het buurtschap Eimeren.
Overigens best stevig, de bagagedrager van een OV-fiets
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
dat had ik gisteren dus met mijn trein naar Leeuwarden
Rotterdam - Zwolle werd met DDZ-6 gereden en in Zwolle werd gecombineerd en ging met DDZ-4 + DDZ-6 verder maar omdat met DDZ niet gecombineerd mag worden als er reizigers inzitten was het stel wat er in zwolle bijkwam afgesloten tot na het combineren dus die was praktisch leeg. In meppel alleen uitstappers en Steenwijk en Heerenveen staat dat stel zover bij de uitgang vandaan dat er toch niemand in dat stel stapt
In Leeuwarden werd overigens meteen weer gesplitst en werd het achteroplopende zesje afgerangeerd en ging het viertje een half uur later solo terug naar Rotterdam
Even zonder gekheid; bomen zijn peperduur en in tegenstelling tot wat je denkt hebben ze een belangrijke functie, waaronder het onder controle houden van de waterhuishouding. Zomaar bomen kappen is geen goed idee en het risico dat er af en toe een bovenleidingetje wordt kapotgetrokken door een omgewaaide boom met wat "leed" tot gevolg is prima acceptabel.
dat had ik gisteren dus met mijn trein naar Leeuwarden
Rotterdam - Zwolle werd met DDZ-6 gereden en in Zwolle werd gecombineerd en ging met DDZ-4 + DDZ-6 verder maar omdat met DDZ niet gecombineerd mag worden als er reizigers inzitten was het stel wat er in zwolle bijkwam afgesloten tot na het combineren dus die was praktisch leeg. In meppel alleen uitstappers en Steenwijk en Heerenveen staat dat stel zover bij de uitgang vandaan dat er toch niemand in dat stel stapt
In Leeuwarden werd overigens meteen weer gesplitst en werd het achteroplopende zesje afgerangeerd en ging het viertje een half uur later solo terug naar Rotterdam
Ah ja, die dienst had ik vorige week. Toen ging het iets minder soepel: DDZ wilde wel combineren, maar dan werkte de rem van het achterste treinstel niet, terwijl de stellen individueel prima functioneerden Dus toen als twee losse treinen gereden. Ik nam de voorste mee met +9, en met wat medewerking van de treindienstleider kon ik alsnog op tijd voor de aansluiting met Arriva in Leeuwarden komen. Maar goed, ook hier zaten er maar een paar mensen in, dus heel veel zin had het dus niet
Ah ja, die dienst had ik vorige week. Toen ging het iets minder soepel: DDZ wilde wel combineren, maar dan werkte de rem van het achterste treinstel niet, terwijl de stellen individueel prima functioneerden Dus toen als twee losse treinen gereden. Ik nam de voorste mee met +9, en met wat medewerking van de treindienstleider kon ik alsnog op tijd voor de aansluiting met Arriva in Leeuwarden komen. Maar goed, ook hier zaten er maar een paar mensen in, dus heel veel zin had het dus niet
ja er liep in zwolle zon koekebakker die met ddz wilde combineren alsof het virm was.... hij had mazzel dat ie terug stuiterde anders had die kunnen gaan ratelen. en ik was al laat vanwege een suīcidaaltje bij 't harde
De Fyra is geen uitzondering. Projecten voor hogesnelheidslijnen in Europa lopen vaak uit op een drama, zegt de Europese Rekenkamer. De spoorwegen zijn peperduur, worden met grote vertragingen opgeleverd, de treinen rijden uiteindelijk veel langzamer dan de bedoeling was en reizigers maken er nauwelijks gebruik van.
Het zijn keiharde conclusies van de Rekenkamer. Hogesnelheidstreinen kunnen dan wel een milieuvriendelijker alternatief zijn voor vliegverkeer, maar dan moet er wel heel veel veranderen. Lagere ticketprijzen en meer treinen per dag zouden helpen om de treinen voller te krijgen.
Op dinsdag 26 juni 2018 14:30 schreef dcm360 het volgende: En ik altijd maar denken dat de Fyra een trein was... Blijkt het volgens de NOS een stuk spoor te zijn!
Ik neem over twee weken ICE 1223 naar München vanaf Hamm, nu vroeg ik mij af (voor de zitplaatsreservering) of dan rijtuig 31 of rijtuig 39 vooraan staat van Hamm tot München, omdat de trein in Hamm keert (vanuit Dortmund ri. Kassel). Ofwel, moet ik richting rijtuig 31 zitten of richting rijtuig 39 om in de rijrichting te zitten?
edit: en is de 2e klasse lounge voorin de ICE 3 het waard om te zitten of niet?
[ Bericht 4% gewijzigd door boriq op 26-06-2018 15:10:53 ]
Op dinsdag 26 juni 2018 15:32 schreef TjjWester het volgende: De automaten die in de ns international winkel staan op adam cs, verkopen die ook thalys tickets of moet ik in de rij gaan staan?
Aangezien er achter thalys ook een heel reserveringssysteem zit denk ik van niet.
Op dinsdag 26 juni 2018 15:02 schreef boriq het volgende: Ik neem over twee weken ICE 1223 naar München vanaf Hamm, nu vroeg ik mij af (voor de zitplaatsreservering) of dan rijtuig 31 of rijtuig 39 vooraan staat van Hamm tot München, omdat de trein in Hamm keert (vanuit Dortmund ri. Kassel). Ofwel, moet ik richting rijtuig 31 zitten of richting rijtuig 39 om in de rijrichting te zitten? [ afbeelding ] edit: en is de 2e klasse lounge voorin de ICE 3 het waard om te zitten of niet?
Lijkt me 31 toch. Lounge is wel geinig zolang de machinist z'n raam niet heeft geblindeerd.
Op dinsdag 26 juni 2018 15:32 schreef TjjWester het volgende: De automaten die in de ns international winkel staan op adam cs, verkopen die ook thalys tickets of moet ik in de rij gaan staan?
Die 'automaten' zijn computers met de website van NSI en een vaste printer, dus moet kunnen volgens mij.
Er heerst in Nederland een structureel lokkentekort voor rangeerwerk. Een dieseltraxx (br285) is niet handig voor rangeerwerk, een G2000 is alles behalve betrouwbaar. Die zijn dus niet erg populair. Qua G1206 of V100 is er maar matig te huren binnen Nederland of überhaupt beschikbaar bij de leasemaatschappijen. Extra 6400'en overnemen en opknappen heeft LTE wel overwogen, maar nog niet gedaan vanwege de hoge prijzen.
Zo wordt er regelmatig met oude diesels nog rangeerwerk verricht in Nederland. RFO heeft bijvoorbeeld 2 hippels en een oude Belg. De Hippel in Roosendaal is grandioos stuk, reparatie gebeurt voorlopig niet en de Hippel in Amersfoort heeft ook regelmatig defecten maar die blijft stug rijden. In Oss rijdt men met een Hippel van Railpro, in Amsterdam Westhaven rijdt een Hippel in de kleuren van OOC Oss.
LTE heeft sinds kort een oude Belg gehuurd van Railexperts, die de loc momenteel zelf niet nodig hebben. LTE gebruikt deze oude gediende voor rangeerwerk in de Rotterdamse Europoort om een Poznan-shuttle van LTE en Novara-shuttle van SBB te rangeren tussen emplacement Europoort en de P&O-terminal. Als er graantreinen rijden naar de Europoort voor LTE, zal deze lok ook rangeerwerk verrichten met graantreinen.
Hier is de Railexperts 6703, gehuurd door LTE, net vertrokken vanaf de P&O met een volbeladen Poznan-shuttle naar emplacement Europoort, alwaar een elok de trein overneemt en naar Polen zal slepen.
DB heeft er nog genoeg in dienst, en er zijn al heel veel verkocht aan het buitenland en anderen zijn gestript voor onderdelen. De weinige loks die nog resteren zijn in erg slechte staat dus hoge kosten om ze in dienst te krijgen.
De beveiliging voor de gek houden en wel het wissel vast weg kunnen halen. Als het wissel in slechte staat is en nog gesaneerd moet worden is dit een handige manier om het saneringsproject af te wachten. Vaak wordt dat meegenomen in iets groters zodat je niet twee keer achter elkaar de beveiloging hoeft aan te passen en te testen etc.
Ah, wordt dat derde spoor opgeruimd? Nog boeiende plannen met de vrijkomende ruimte?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op donderdag 28 juni 2018 11:11 schreef Mr_Klaasje het volgende: Ik acht de kans niet heel groot de komende jaren. Het stukje Breda-Tilburg is maar 20 kilometer en er zijn nog voldoende andere overwegen op dit stuk.
Valt inderdaad nog tegen. Als die bij station Rijen wegvalt heb je er nog steeds 8 over. Waarvan drie weliswaar alleen voor langzaam verkeer en dus wat goedkoper te vervangen door iets anders, maar dan nog. Vooral in Dorst (Spoorstraat) is daarnaast de ruimte erg beperkt.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Hey, zijn er hier mensen die ervaring hebben met de overstap van Gare du Nord naar Gare Montparnasse in Parijs? Doe dat deze zomer en wil eigenlijk weten hoe lang dat ongeveer duurt. Onze tickets geven ons 1h13min dus dat moet lijkt me wel lukken (waarom zou sncf ze anders verkopen), zeker als we de metrokaartjes al in de thalys kopen. Ik was meer benieuwd wat dan ongeveer de maximale vertraging mag zijn want als ik het zo bekijk is de thalys die wij nemen (8:58 uit Rotterdam) nogal vaak vertraagd. [edit] Is RER B en dan overstappen op M6 op Denfert Rochereau sneller dan de directe M4? Dat zijn namelijk minder stops en je komt om het dichterbijgelegen metrostation uit.
[ Bericht 8% gewijzigd door GlennQuagmire op 28-06-2018 18:30:29 ]
Op donderdag 28 juni 2018 18:48 schreef GlennQuagmire het volgende: De site van de RATP zie is er op mijn traject niks aan de hand op lijn 4 dus dat zou gewoon goed moeten gaan.
Op donderdag 28 juni 2018 18:24 schreef GlennQuagmire het volgende: Hey, zijn er hier mensen die ervaring hebben met de overstap van Gare du Nord naar Gare Montparnasse in Parijs? Doe dat deze zomer en wil eigenlijk weten hoe lang dat ongeveer duurt. Onze tickets geven ons 1h13min dus dat moet lijkt me wel lukken (waarom zou sncf ze anders verkopen), zeker als we de metrokaartjes al in de thalys kopen. Ik was meer benieuwd wat dan ongeveer de maximale vertraging mag zijn want als ik het zo bekijk is de thalys die wij nemen (8:58 uit Rotterdam) nogal vaak vertraagd. [edit] Is RER B en dan overstappen op M6 op Denfert Rochereau sneller dan de directe M4? Dat zijn namelijk minder stops en je komt om het dichterbijgelegen metrostation uit.
M4 Gare du nord ligt eruit deze zomer, dus RER B en dan de Metro 4 op Denfert is een prima Alternatief. Hou er wel rekening mee dat als je van de M4 naar Hall 3 (Vaugirard, oa vertrek ouigo) je zeker nog 10 minuten aan het lopen bent...
M4 Gare du nord ligt eruit deze zomer, dus RER B en dan de Metro 4 op Denfert is een prima Alternatief. Hou er wel rekening mee dat als je van de M4 naar Hall 3 (Vaugirard, oa vertrek ouigo) je zeker nog 10 minuten aan het lopen bent...
Oh dat mag de RATP dan wel ff vermelden op hun site. Zag alleen dat het traject tussen Porte de Clignancourt en Barbčs Rochechouart eruit zou liggen. https://www.ratp.fr/travaux-manifestations/metro Hoef niet naar hall 3 denk ik, neem de gewone tgv naar Bordeaux.
Aanvullend: kan ik meerkosten voor de metro declareren?
Kansloos gebeuren op Bijlmer Arena. NS smijt de poortjes dicht, dus dan maar naar het volgende station met de metro. En daar kon ik alsnog gewoon in dezelfde trein stappen die daarvoor op Bijlmer ArenA is gestopt. Én kon zelfs zitten. Je zou ergens toch verwachten dat een perron pas vanwege de drukte wordt afgesloten als de trein die daar stopt de mensenmassa niet aan kan. NS laat de massa in de hal staan en vertrekt geeneens zitvol.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Rijdt Arriva dan met hybride treinen tegenwoordig? Want als je bij een elektrische trein de motor aanzet heeft die nogal de neiging om te gaan rijden namelijk.
Aanvullend: kan ik meerkosten voor de metro declareren?
Kansloos gebeuren op Bijlmer Arena. NS smijt de poortjes dicht, dus dan maar naar het volgende station met de metro. En daar kon ik alsnog gewoon in dezelfde trein stappen die daarvoor op Bijlmer ArenA is gestopt. Én kon zelfs zitten. Je zou ergens toch verwachten dat een perron pas vanwege de drukte wordt afgesloten als de trein die daar stopt de mensenmassa niet aan kan. NS laat de massa in de hal staan en vertrekt geeneens zitvol.
en dan gewoon de poortjes open knallen en iedereen laten rennen. man man.
Op zaterdag 30 juni 2018 11:37 schreef dcm360 het volgende: Rijdt Arriva dan met hybride treinen tegenwoordig? Want als je bij een elektrische trein de motor aanzet heeft die nogal de neiging om te gaan rijden namelijk.
Ik heb een tijdje op het perron gekeken en geluisterd , hoorde de treinen wel degelijk lawaai maken.
Ik heb een tijdje op het perron gekeken en geluisterd , hoorde de treinen wel degelijk lawaai maken.
Welja, je hebt ook nog zaken als omvormers (vrij weinig werkt echt op 1500V gelijkspanning), compressors voor remmen en andere zaken, klimaatbeheersing en zo nog wel meer. Een trein die een tijdje echt uit naast een perron heeft gestaan rijdt niet zomaar even weg.
Welja, je hebt ook nog zaken als omvormers (vrij weinig werkt echt op 1500V gelijkspanning), compressors voor remmen en andere zaken, klimaatbeheersing en zo nog wel meer. Een trein die een tijdje echt uit naast een perron heeft gestaan rijdt niet zomaar even weg.
We kunnen er dus van uit gaan dat ze stonden opgesteld om zoveel mogelijk electriciteit te verspillen.
In Nederland blijven de elektrische treinen meestal een soort van aan staan. Ze staan dan vaak in een parkeer/sluimerstand, waarin de meeste systemen uit staan (en dus vrijwel geen energie gebruiken), maar wel bijvoorbeeld de compressor (luchtdruk blijft op peil) en batterijen gevoed worden. Op die manier zijn de treinen snel en eenvoudig inzetbaar. Met dit warme weer blijven de treinen zelfs helemaal aan staan, zodat de airconditioning blijft functioneren. Zet je de treinen op deze dagen helemaal uit, dan is het binnen zo een graad of 50+ en is het heel erg lastig om dat weer te koelen naar normale temperaturen.
Dat hele gelijkspanning is eigenlijk idioot. Bij de centrale wordt wisselstroom opgewekt en de motoren en compressors (lijken me de grootste gebruikers) zullen ook AC zijn.
Oftewel, bij het verdeelstation en in de trein wordt omgevormd en dat gaat echt niet met een efficiëntie van 100%
Dat hele wisselspanning is eigenlijk idioot. Uit zonnepanelen komt gelijkspanning, en dat is toch wel de spanning van de toekomst, zie ook de HVDC verbindingen met bijvoorbeeld Noorwegen. Ook steeds meer apparaten in huis werken op gelijkspanning, die nu allemaal hun eigen AC naar DC omvormer hebben.
Oftewel: aan de kant van de zonnepanelen en thuis wordt omgevormd en dat gaat echt niet met een efficiëntie van 100 %.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zaterdag 30 juni 2018 12:27 schreef MTL het volgende: Zet je de treinen op deze dagen helemaal uit, dan is het binnen zo een graad of 50+ en is het heel erg lastig om dat weer te koelen naar normale temperaturen.
Dit. En compressoren laten draaien zorgt er ook voor dat je niet eerst met het spaarreservoir of de hulpcompressor de boel hoeft op te bouwen (een stroomafnemer gaat ook omhoog op lucht).
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Waarom adem jij eigenlijk nog? Alleen maar om zo veel mogelijk zuurstof te verspillen?
Ik geloof dat je me niet helemaal begrepen hebt, bij treinen die vandaag nog worden in gezet begrijp ik dat je die laat "aan" staan vanwege het reizigerscomfort maar als je weet dat er de hele dag niet gereden gaat worden dan is dat onzin.
en dan gewoon de poortjes open knallen en iedereen laten rennen. man man.
Oh blij dat ik de metro heb genomen naar Holendrecht. Vond het serieus gevaarlijk worden dus snel plan B uitgerold. Dit was serieus een waanzinnig slecht staaltje crowd management. Zelden zo meegemaakt.
- De ic's naar Utrecht en Eindhoven konden het niet aan (want: solo treinstel ) - de sprinter naar Rotterdam die wel lang was vertrok hierdoor slechts halfvol. Want ook al die reizigers mochten het perron niet meer op. - En als mensen op twitter vragen hoe ze dan thuis moeten komen krijgen ze nul op het rekest: https://mobile.twitter.com/xs_1991/status/1012810298628157440 . Naleving van Europese Reizigers Verordening 1371/2007 is blijkbaar niet aan NS besteed. - En op twitter ook nog verkondigen dat het aan de organisator ligt (= Mojo) terwijl NS zelf extra treinen heeft aangekondigd én treintickets via Ticketmaster verkoopt icm een concertkaartje.
Op die manier organiseer je als NS je eigen chaos.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op zaterdag 30 juni 2018 12:27 schreef MTL het volgende: In Nederland blijven de elektrische treinen meestal een soort van aan staan. Ze staan dan vaak in een parkeer/sluimerstand, waarin de meeste systemen uit staan (en dus vrijwel geen energie gebruiken), maar wel bijvoorbeeld de compressor (luchtdruk blijft op peil) en batterijen gevoed worden. Op die manier zijn de treinen snel en eenvoudig inzetbaar. Met dit warme weer blijven de treinen zelfs helemaal aan staan, zodat de airconditioning blijft functioneren. Zet je de treinen op deze dagen helemaal uit, dan is het binnen zo een graad of 50+ en is het heel erg lastig om dat weer te koelen naar normale temperaturen.
Op zaterdag 30 juni 2018 12:42 schreef Duvel het volgende: Dat hele wisselspanning is eigenlijk idioot. Uit zonnepanelen komt gelijkspanning, en dat is toch wel de spanning van de toekomst, zie ook de HVDC verbindingen met bijvoorbeeld Noorwegen. Ook steeds meer apparaten in huis werken op gelijkspanning, die nu allemaal hun eigen AC naar DC omvormer hebben.
Snelladers voor elektrische auto's (zoals die Fastned-stations langs de snelwegen) zijn ook DC.
Het koelen? Dat is uiteraard afhankelijk van de temperatuur en het materieeltype/airconditioning. Meestal wordt er zo'n uur aangehouden voor het voorkoelen van materieel, en dat is bij redelijk normale temperaturen (niet extreem warm of koud). Bij extreem hoge temperaturen blijft het dus als het goed is allemaal 'aan' staan en heb je dat dus niet, maar ik vermoed dat zoiets dan nog wel wat langer gaat duren.
Het koelen? Dat is uiteraard afhankelijk van de temperatuur en het materieeltype/airconditioning. Meestal wordt er zo'n uur aangehouden voor het voorkoelen van materieel, en dat is bij redelijk normale temperaturen (niet extreem warm of koud). Bij extreem hoge temperaturen blijft het dus als het goed is allemaal 'aan' staan en heb je dat dus niet, maar ik vermoed dat zoiets dan nog wel wat langer gaat duren.
Maar is dat dan een reden om te zeggen 'dit treinstel gaan we niet gebruiken'.
(Dus, Airco werkt wel, maar trein is nog niet voldoende afgekoeld)
Op vol vermogen koelen om de temperatuur weer op peil te krijgen is waarschijnlijk juist wel efficiënter dan de hele tijd door blijven koelen. Een koude trein neemt namelijk per saldo warmte op van de omgeving, terwijl een warme trein het afstraalt. Het probleem waar je wel mee zit is dat je echt op tijd moet beginnen met koelen, want de koeling is er niet op gedimensioneerd om dat zo snel mogelijk te kunnen doen (want dat is duur en zwaar).
Ik geloof dat je me niet helemaal begrepen hebt, bij treinen die vandaag nog worden in gezet begrijp ik dat je die laat "aan" staan vanwege het reizigerscomfort maar als je weet dat er de hele dag niet gereden gaat worden dan is dat onzin.
Oh ja, daar heb je een punt!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zaterdag 30 juni 2018 13:14 schreef Xetran het volgende: Ik ben hem even kwijt, maar bijvoorbeeld die dubbeldekkers die zetten gelijkstroom toch ook weer om in draaistroom voor de motoren?
Ja. Maar dat geldt voor alle draaistroom-treinen. Ook AC-treinen hebben een DC-tussenkring.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Oh blij dat ik de metro heb genomen naar Holendrecht. Vond het serieus gevaarlijk worden dus snel plan B uitgerold. Dit was serieus een waanzinnig slecht staaltje crowd management. Zelden zo meegemaakt.
- De ic's naar Utrecht en Eindhoven konden het niet aan (want: solo treinstel ) - de sprinter naar Rotterdam die wel lang was vertrok hierdoor slechts halfvol. Want ook al die reizigers mochten het perron niet meer op. - En als mensen op twitter vragen hoe ze dan thuis moeten komen krijgen ze nul op het rekest: https://mobile.twitter.com/xs_1991/status/1012810298628157440 . Naleving van Europese Reizigers Verordening 1371/2007 is blijkbaar niet aan NS besteed. - En op twitter ook nog verkondigen dat het aan de organisator ligt (= Mojo) terwijl NS zelf extra treinen heeft aangekondigd én treintickets via Ticketmaster verkoopt icm een concertkaartje.
Op die manier organiseer je als NS je eigen chaos.
oh jezus.
crowd support technisch was het echt om te janken. Drukte viel toen ik klaar was met werk wel mee, maar ik werd de sprinter naar roffa ook geblokt door die pipos.
en dan zo goed opletten dat ik lekker in mijn eentje in de lift kon
crowd support technisch was het echt om te janken. Drukte viel toen ik klaar was met werk wel mee, maar ik werd de sprinter naar roffa ook geblokt door die pipos.
en dan zo goed opletten dat ik lekker in mijn eentje in de lift kon
Eén troost heb je vast: Volgende keer gaat het gewoon weer zo
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Ook reizigersorganisatie Voor Beter OV is niet te spreken over de gang van zaken. "Dat ProRail vandaag deze werkzaamheden doet is echt niet te begrijpen", zegt een woordvoerder bij NH Nieuws.
Rikus is niet blij over de werkzaamheden bij Zandvoort
mja, kan me er wel iets bij voorstellen, want Zandvoort verstopt al bij de eerste zonnestralen. Daarom zou je daar in de maanden met warmere temperaturen geen grote werkzaamheden willen hebben.
Op zondag 1 juli 2018 19:06 schreef Duvel het volgende: Als het vandaag kutweer was geweest, had het niemand wat kunnen schelen, en dit soort dingen wordt minstens een half jaar van tevoren gepland.
Op zondag 1 juli 2018 17:44 schreef Frozen-assassin het volgende: Ook reizigersorganisatie Voor Beter OV is niet te spreken over de gang van zaken. "Dat ProRail vandaag deze werkzaamheden doet is echt niet te begrijpen", zegt een woordvoerder bij NH Nieuws.
Rikus is niet blij over de werkzaamheden bij Zandvoort
Van iedere werkzaamheid op ieder denkbaar tijdstip is wel iemand ergens de dupe. Op de ene dag schijnt het zonnetje, op de andere dag zijn er veel forenzen onderweg, dan is er weer een concert of een evenement, of de zondagsrust die niet verstoord mag worden, of mensen die snachts willen slapen in de nabijheid van het spoor etc. etc.
Als dit op een druilerige zaterdagochtend in oktober was gepland dan kon oma niet naar haar wekelijkse breiclub.
Op zondag 1 juli 2018 20:40 schreef Kansenjongere het volgende: Heeft NS de onzinboete van 1 cent voor vergeten uit te checken op je afgekochte traject afgeschaft?
Van iedere werkzaamheid op ieder denkbaar tijdstip is wel iemand ergens de dupe. Op de ene dag schijnt het zonnetje, op de andere dag zijn er veel forenzen onderweg, dan is er weer een concert of een evenement, of de zondagsrust die niet verstoord mag worden, of mensen die snachts willen slapen in de nabijheid van het spoor etc. etc.
Als dit op een druilerige zaterdagochtend in oktober was gepland dan kon oma niet naar haar wekelijkse breiclub.
Op zondag 1 juli 2018 19:06 schreef Duvel het volgende: Als het vandaag kutweer was geweest, had het niemand wat kunnen schelen, en dit soort dingen wordt minstens een half jaar van tevoren gepland.
Hadden ze het ook in februari kunnen plannen.
Trots daw veur Twente bint! We zijn gehaat en asociaal We zijn de allermooiste club van allemaal
Van iedere werkzaamheid op ieder denkbaar tijdstip is wel iemand ergens de dupe. Op de ene dag schijnt het zonnetje, op de andere dag zijn er veel forenzen onderweg, dan is er weer een concert of een evenement, of de zondagsrust die niet verstoord mag worden, of mensen die snachts willen slapen in de nabijheid van het spoor etc. etc.
Als dit op een druilerige zaterdagochtend in oktober was gepland dan kon oma niet naar haar wekelijkse breiclub.
Nee inderdaad. En als het dan nog een jaar of twee van tevoren bekend was op welke datum welk groot evenement zou plaatsvinden, maar ja, er posten hier verbazingwekkend genoeg mensen die vinden dat NS mensen moet inhuren om maar alle mogelijke activiteiten die er zijn te researchen en daaromheen te plannen. Echt totale waanzinnigheid natuurlijk.
Ja is goed hoor. Ik zie dat je ingenieur bent, expert in aanbestedingsrecht, expert in logistieke planning. Goed bezig joh. "Dan moet je het maar passend maken" hahahahaha
Echt te waanzinnig voor woorden... ultiem zolderkamerhobbyisme dit.
Ja is goed hoor. Ik zie dat je ingenieur bent, expert in aanbestedingsrecht, expert in logistieke planning. Goed bezig joh. "Dan moet je het maar passend maken" hahahahaha
Echt te waanzinnig voor woorden... ultiem zolderkamerhobbyisme dit.
Nee, realisme. Iedere sukkel weet dat je geen werkzaamheden moet houden rondom Zandvoort midden in de zomer. En juist omdat ze ver vooruit plannen moet dat doable zijn.
Maar ja, dat is weer die typisch spoorse starre houding.
Trots daw veur Twente bint! We zijn gehaat en asociaal We zijn de allermooiste club van allemaal
Nee, realisme. Iedere sukkel weet dat je geen werkzaamheden moet houden rondom Zandvoort midden in de zomer. En juist omdat ze ver vooruit plannen moet dat doable zijn.
Nee. Zo werkt het gewoon niet. Het is afhankelijk van zo ongelofelijk veel verschillende individuele componenten. Soms is dit de uitkomst.
quote:
Maar ja, dat is weer die typisch spoorse starre houding.
Nee, wat jij tentoonstelt is de typische thuishouding. Beetje zoals een teamleider die ooit tegen me zei "Hoezo kost een uitbreiding van een TB aan opslagruimte maarliefst ¤15.000,-? Bij de Media Markt koop je 2TB voor ¤110,-"
Je hebt gewoon niet het flauwste idee hoe erg je dit oversimplificeert. En ik vind ook niet dat NS/ProRail met een goed verhaal hoeven te komen. Werkzaamheden worden jaren vooruit gepland over het algemeen, dat laten we mooi zo. Het alternatief (hoge mate van flexibiliteit) gaat echt bakken en bakken met geld kosten. Volgens mij zijn er nog genoeg andere en veel belangrijkere problemen in de samenleving waar dat geld aan uitgegeven kan worden.
Nee. Zo werkt het gewoon niet. Het is afhankelijk van zo ongelofelijk veel verschillende individuele componenten. Soms is dit de uitkomst.
[..]
Nee, wat jij tentoonstelt is de typische thuishouding. Beetje zoals een teamleider die ooit tegen me zei "Hoezo kost een uitbreiding van een TB aan opslagruimte maarliefst ¤15.000,-? Bij de Media Markt koop je 2TB voor ¤110,-"
Je hebt gewoon niet het flauwste idee hoe erg je dit oversimplificeert. En ik vind ook niet dat NS/ProRail met een goed verhaal hoeven te komen. Werkzaamheden worden jaren vooruit gepland over het algemeen, dat laten we mooi zo. Het alternatief (hoge mate van flexibiliteit) gaat echt bakken en bakken met geld kosten. Volgens mij zijn er nog genoeg andere en veel belangrijkere problemen in de samenleving waar dat geld aan uitgegeven kan worden.
Let’s agree to disagree
Trots daw veur Twente bint! We zijn gehaat en asociaal We zijn de allermooiste club van allemaal
Ja, voor abonnementen met afgekocht reisrecht bracht NS een "correctietarief" van ¤ 0,01 in rekening bij een vergeten check-in of check-uit met het idee dat later op te hogen maar daar lijken ze nu toch van te hebben afgezien.
Ja is goed hoor. Ik zie dat je ingenieur bent, expert in aanbestedingsrecht, expert in logistieke planning. Goed bezig joh. "Dan moet je het maar passend maken" hahahahaha
Echt te waanzinnig voor woorden... ultiem zolderkamerhobbyisme dit.
De puzzel had beter gelegd kunnen zijn denk ik, maar ik vermoed dat de afsluiting van Haarlem al lastig te plannen was en uit oogpunt van hindervermindering naar Zandvoort er aan is geplakt. De regel om niet te plannen rondom de zomer naar de kust is er wel degelijk maar wordt soms van afgeweken omdat het werkzaamhedenboekje rond te krijgen
Van iedere werkzaamheid op ieder denkbaar tijdstip is wel iemand ergens de dupe. Op de ene dag schijnt het zonnetje, op de andere dag zijn er veel forenzen onderweg, dan is er weer een concert of een evenement, of de zondagsrust die niet verstoord mag worden, of mensen die snachts willen slapen in de nabijheid van het spoor etc. etc.
Als dit op een druilerige zaterdagochtend in oktober was gepland dan kon oma niet naar haar wekelijkse breiclub.
Akkoord. Maar er is wel een wezenlijk verschil in aantal gedupeerden. In zomer mag je erop rekenen dat het mooi weer wordt en er mensen naar Zandvoort willen. Dan is het minder erg als je een stukje spoor bij Stadskanaal eruit gooit. Wat vooral problematisch is lijkt me is dat Sloterdijk - Haarlem ook eruit lag waardoor je in een klein stuk heel veel opstopping hebt. Dat vind ik wel slecht gepland.
Aan de andere kant: mensen weten dat er werkzaamheden zijn, waarom dan toch persé dit weekend naar Zandvoort willen? Het is nou niet echt een eenmalig evenement of zo, dat strand ligt er de hele zomer wel.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 2 juli 2018 10:16 schreef dennistd het volgende: Aan de andere kant: mensen weten dat er werkzaamheden zijn, waarom dan toch persé dit weekend naar Zandvoort willen? Het is nou niet echt een eenmalig evenement of zo, dat strand ligt er de hele zomer wel.
Ja alleen kan volgende week de herfst al beginnen tot volgend jaar kerst ..ik snap het wel
Nou ja, schermen met hoe vreselijk gecompliceerd het allemaal wel is, is natuurlijk geen enkele uitleg aan mensen die het terecht niet begrijpen dat er hoogzomer treinen naar het strand uitgegooid worden vanwege lang vantevoren geplande werkzaamheden. Drie jaar geleden wisten ze ook al dat het dit jaar in juli zomer zou zijn. Je mag best proberen met een acceptabele verklaring te komen, want die is er nu gewoon niet.
Op maandag 2 juli 2018 12:54 schreef Dr_Flash het volgende: Nou ja, schermen met hoe vreselijk gecompliceerd het allemaal wel is, is natuurlijk geen enkele uitleg aan mensen die het terecht niet begrijpen dat er hoogzomer treinen naar het strand uitgegooid worden vanwege lang vantevoren geplande werkzaamheden. Drie jaar geleden wisten ze ook al dat het dit jaar in juli zomer zou zijn. Je mag best proberen met een acceptabele verklaring te komen, want die is er nu gewoon niet.
Je hoeft niet altijd alles te begrijpen. Hoogwaardige aanraakgevoelige schermen zijn gebaseerd op hopeloos complexe quantummechanische principes. Mensen moeten ook gewoon leren dat anderen expertise hebben die zij zelf niet hebben. Dit wordt nog maar weer eens pijnlijk duidelijk als we gaan kijken naar de hoeveelheid mensen die niet laten vaccineren tegenwoordig. Mensen willen gewoon boos en verongelijkt zijn op zo'n moment, rede is er niet bij. Niet mee eens dus.
GtbV bij Deutsche Bahn, is dat een beetje te doen? Van de vier treinritten die ik in Duitsland heb gemaakt gedurende de afgelopen 2 maanden had ik twee keer meer dan een uur vertraging. Daarvoor geven ze blijkbaar maximaal 25% terug, ik heb daarvoor dus twee formulieren ingevuld en ik heb naar goed Duits gebruik de stempel/handtekening van iemand van DB nodig. Geven ze die zonder veel gedoe op het station of wordt dat een langdurige onderneming?
Op maandag 2 juli 2018 12:54 schreef Dr_Flash het volgende: Nou ja, schermen met hoe vreselijk gecompliceerd het allemaal wel is, is natuurlijk geen enkele uitleg aan mensen die het terecht niet begrijpen dat er hoogzomer treinen naar het strand uitgegooid worden vanwege lang vantevoren geplande werkzaamheden. Drie jaar geleden wisten ze ook al dat het dit jaar in juli zomer zou zijn. Je mag best proberen met een acceptabele verklaring te komen, want die is er nu gewoon niet.
Eens. En die verklaring kan er ook niet komen want dit is niet te verklaren.
Trots daw veur Twente bint! We zijn gehaat en asociaal We zijn de allermooiste club van allemaal
Ik heb t gewoon zonder handtekening/stempel gedaan, als je een reservering danwel zugbindung hebt en hij is gecontroleerd dan kunnen ze zien dat je de reis ook daadwerkelijk gemaakt hebt. Verder heb ik een keer van tevoren al zo'n stempel gehad om van m'n zugbindung af te kunnen (trein was een uur vertraagd maar trein van een uur daarvoor ook) en daar deden ze helemaal niet moeilijk over.
Nee, er is geen verklaring die jij met je beperkte kennis accepteert. Dat is echt een wereld van vershcil.
Ach ga toch weg man. Het is simpelweg niet te verklaren waarom iets dat jaren van te voren wordt gepland perse midden in de zomer moet. Er is een maand of 8 in het jaar dat dit prima kan.
Trots daw veur Twente bint! We zijn gehaat en asociaal We zijn de allermooiste club van allemaal
Het getuigt natuurlijk wel van een stuitend soort arrogantie dat als je met allerlei aannames gaat komen "Mensen willen alleen maar verongelijkt zijn" "mensen begrijpen niet hoe gecompliceerd dit en dat allemaal is", terwijl de gevraagde verklaring uitblijft. Dat wekt de indruk dat je het misschien wel zelf ook niet begrijpt. En dat is ook prima hoor, heel veel mensen begrijpen het niet. Maar heel veel mensen WILLEN het best wel begrijpen. En om je er dan maar vanaf te maken met "ik ga dat niet uitleggen want dat snap jij toch niet" is natuurlijk een zwaktebod. Leg het maar gewoon wel uit, er zullen genoeg mensen zijn die daar toch heel wat van opsteken
Op maandag 2 juli 2018 15:44 schreef Dr_Flash het volgende: Het getuigt natuurlijk wel van een stuitend soort arrogantie dat als je met allerlei aannames gaat komen "Mensen willen alleen maar verongelijkt zijn" "mensen begrijpen niet hoe gecompliceerd dit en dat allemaal is", terwijl de gevraagde verklaring uitblijft. Dat wekt de indruk dat je het misschien wel zelf ook niet begrijpt. En dat is ook prima hoor, heel veel mensen begrijpen het niet. Maar heel veel mensen WILLEN het best wel begrijpen. En om je er dan maar vanaf te maken met "ik ga dat niet uitleggen want dat snap jij toch niet" is natuurlijk een zwaktebod. Leg het maar gewoon wel uit, er zullen genoeg mensen zijn die daar toch heel wat van opsteken
Wat moet ik verklaren dan? Ik heb prima uitgelegd dat mensen tegenwoordig veel vaker autoriteit in twijfel trekken dan vroeger. Komt door de Burger moet Mondiger Worden insteek van de Paarse kabinetten enerzijds en de opkomst van het internet anderzijds. Waarom moet alles altijd uitgelegd en verklaarbaar zijn voor leken? Leg dát maar eens uit. Ik vind het een zwaktebod om te zeggen "Deze mensen die er veel verstand van hebben en honderden werkzaamheden per jaar inplannen moeten ALLES wat ze doen ALTIJD verantwoorden aan het fucking PUBLIEK". Gaatje in je hoofd. Echt waar.
Je hoeft niet altijd alles te begrijpen. Hoogwaardige aanraakgevoelige schermen zijn gebaseerd op hopeloos complexe quantummechanische principes. Mensen moeten ook gewoon leren dat anderen expertise hebben die zij zelf niet hebben. Dit wordt nog maar weer eens pijnlijk duidelijk als we gaan kijken naar de hoeveelheid mensen die niet laten vaccineren tegenwoordig. Mensen willen gewoon boos en verongelijkt zijn op zo'n moment, rede is er niet bij. Niet mee eens dus.
Er is een maand of 8 in het jaar dat dit prima kan.
Ja.
Want er kan continu een oneindige hoeveelheid aan rails en wissels geproduceerd worden. Er is te allen tijde een oneindige hoeveelheid medewerkers beschikbaar. Er ligt op elk moment een oneindige hoeveelheid bovenleidingsportalen in het magazijn. En de 9-maanden durende aanleg van een volledig nieuw viaduct kan best in z'n volledigheid een paar maanden opgeschoven worden
Een verklaring kan ook zijn dat er iemand dom bezig was. En dat zij dan zo. Herplannen leidt dan tot grotere problemen (want weer 26 weken verder), dus dan heb je gewoon pech.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 2 juli 2018 17:59 schreef Duvel het volgende: Een verklaring kan ook zijn dat er iemand dom bezig was. En dat zij dan zo. Herplannen leidt dan tot grotere problemen (want weer 26 weken verder), dus dan heb je gewoon pech.
Op maandag 2 juli 2018 17:59 schreef Duvel het volgende: Een verklaring kan ook zijn dat er iemand dom bezig was. En dat zij dan zo. Herplannen leidt dan tot grotere problemen (want weer 26 weken verder), dus dan heb je gewoon pech.
Dat kan zeker, maar dan kun je dat ook communiceren. Dan hoef je niet te reageren zoals deadlock doet
Trots daw veur Twente bint! We zijn gehaat en asociaal We zijn de allermooiste club van allemaal
Zo van oh jeej, nu kan ik niet maar is het een goede reden, terwijl je het nog steeds een zaaddodende reden gaat vinden natuurlijk. Dan kan je beter niets communiceren. Afgezien daarvan is het helemaal niet duidelijk of dat wel of niet zo was. Misschien moet er wel gecombineerd worden met de werkzaamheden rond Amsterdam bijvoorbeeld. Speciale apparatuur nodig, weet jij veel. Moet dat allemaal in een persbericht? Hou toch op.
Ik ben geen enkele keer gedraaid, heb van het begin af aan gezegd dat het ontzettend complex is en dat je dus niet zo moet janken.
was dat vroeger ook zo complex? Of komt dat nu door die tig verschillende partijen die betrokken zijn bij onderhoud?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
Een onhandige timing, maar simpelweg niet te voorspellen, reageert ProRail, de organisatie die verantwoordelijk is voor werkzaamheden aan het spoor “Dit soort grootschalige projecten wordt ruim van tevoren gepland, dus we kunnen helaas geen rekening houden met het weer.”
Dat je het weer niet kunt voorspellen is evident, dat je er geen rekening mee kunt houden is een kwestie van willen niet kunnen.
Hoe zie je dat voor je dan? Zoals hierboven al gezegd door Duvel, alles opschuiven kost 26 weken. áls er capaciteit is bij de aannemers (en daar is een behoorlijk gebrek aan kennis en mankracht), bij de busvervoerders, et cetera. Ik vind het echt veel te kort door de bocht en het is daarnaast ook niet alsof we dit jaar grossieren in kutweekenden, het is al maanden bijna onafgebroken mooi weer.
Ik heb geen idee waar deze fittie over gaat, dus bij deze een foto uit de oude doos:
Op 2 juli 2015 kwam loc TS-104 van het Rotterdamse bedrijf Train Services door Rotterdam Centraal met aan de haak een vers gemoderniseerd metrostel van de RET. Destijds liep de midliferevisie van de types MG2/1 en SG2/1, wat gebeurde in de Centrale Werkplaats aan de Rotterdamse Kleiweg.
Als ik het goed heb was dit konvooi onderweg naar de Waalhaven, om vanaf daar van het ProRail-netwerk weer op het RET-netwerk te kunnen komen.
Hoe zie je dat voor je dan? Zoals hierboven al gezegd door Duvel, alles opschuiven kost 26 weken. áls er capaciteit is bij de aannemers (en daar is een behoorlijk gebrek aan kennis en mankracht), bij de busvervoerders, et cetera. Ik vind het echt veel te kort door de bocht en het is daarnaast ook niet alsof we dit jaar grossieren in kutweekenden, het is al maanden bijna onafgebroken mooi weer.
Ik vraag u; Waar is het drama?
Daarnaast is de vraag, was uitstellen verantwoord. Misschien is onderhoud echt nodig.
Over werkzaamheden gesproken... Ik heb de discussie over werkzaamheden bij Zandvoort eens doorgelezen. Had ik misschien beter niet kunnen doen. Simpel gezegd: werk aan het spoor is nodig en capaciteit is schaars. Het enige first world (nou ja, niet eens eigenlijk, vooral 020-world problem meer) is dat het mooi weer was tijdens de werkzaamheden. Tja... Er bestaat niet zoiets als een grondrecht om met een trein naar het strand van Zandvoort te kunnen.
DeadLock zei het eigenlijk al goed: de doorlooptijd van geplande werkzaamheden is erg lang. Deze werkzaamheden in Zandvoort (en volgens mij ook nog wat bij Haarlem, maar dat weet ik niet zeker) zijn begin 2017 opgenomen in een planning van de “capaciteitverdeling”, een autonoom en onafhankelijk deel van ProRail. Daar hebben vervoerders en opdrachtgevers GEEN zeggenschap over. Wel is er uitvoerig overleg met alle betrokken partijen: zo zijn er geen grote werkzaamheden in september (drukste spitsen), is er veel ruimte in weekenden en vakanties (minder forenzen) en wordt met sommige evenementen rekening gehouden.
Dan wordt een puzzel gemaakt en dik een half jaar later ligt er een legpuzzel met verdeelde paden en slots voor aanleg en onderhoud. In de tussentijd gaat een projectteam bij ProRail alles voorbereiden qua planvorming, aanbestedingen en overleg met de omgeving (m.n. gemeenten). Staat de planning van “treinvrije periodes” (TVP’s in jargon) vast dan kan daar moeilijk meer van worden afgeweken: de tender loopt dan al en soms is er zelfs al een aannemer gecontracteerd. Die kan soms (maar niet altijd, want die heeft natuurlijk ook meer klussen) wel een beetje afwijken, maar dat is nooit gratis... En dat geldt ook voor de uren die ProRail maakt (die worden uurtje-factuurtje bijgehouden en ook zo verrekend met opdrachtgevers).
En dan? Dan zijn er een paar mensen die vinden dat ProRail en de aannemers “maar een paar dagen moeten opschuiven omdat het mooi weer is”. Voor een projectteam (opdrachtgever + ProRail + aannemer) is dat het equivalent van een huis kopen en een overdrachtsdatum hebben gepland, waarna de aannemer gelijk kan beginnen met beton storten, leidingen leggen, stukadoren etc, waarna de verkoper zegt: ja, sorry, we zitten lekker in de tuin. Kom volgende week maar terug. Dat kan dus niet...
Dat een paar Fok!-ers dat zeggen, okay, kan ik inkomen. Dat enkele mensen die beter zouden moeten weten (waaronder ene driekoplopers) vind ik kwalijker.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
En dan? Dan zijn er een paar mensen die vinden dat ProRail en de aannemers “maar een paar dagen moeten opschuiven omdat het mooi weer is”. Voor een projectteam (opdrachtgever + ProRail + aannemer) is dat het equivalent van een huis kopen en een overdrachtsdatum hebben gepland, waarna de aannemer gelijk kan beginnen met beton storten, leidingen leggen, stukadoren etc, waarna de verkoper zegt: ja, sorry, we zitten lekker in de tuin. Kom volgende week maar terug. Dat kan dus niet...
Volgens mij vindt niemand dat je de werkzaamheden maar moet opschuiven omdat het mooi weer is, maar vinden mensen het buitengewoon onverstandig om die werkzaamheden in de zomer te plannen. Om ook met een vergelijking te komen, het is alsof Thialf drie maanden nodig heeft om te verbouwen en besluit dat de periode december tot februari daar wel geschikt voor is.
Dat een paar Fok!-ers dat zeggen, okay, kan ik inkomen. Dat enkele mensen die beter zouden moeten weten (waaronder ene driekoplopers) vind ik kwalijker.
Dat vind ik naīef.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Om ook met een vergelijking te komen, het is alsof Thialf drie maanden nodig heeft om te verbouwen en besluit dat de periode december tot februari daar wel geschikt voor is.
Een minder kromme vergelijking zou zijn dat Thialf in januari een lang weekend dicht gaat.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Volgens mij vindt niemand dat je de werkzaamheden maar moet opschuiven omdat het mooi weer is, maar vinden mensen het buitengewoon onverstandig om die werkzaamheden in de zomer te plannen. Om ook met een vergelijking te komen, het is alsof Thialf drie maanden nodig heeft om te verbouwen en besluit dat de periode december tot februari daar wel geschikt voor is.
Thialf gaat ook wel eens dicht voor het publiek in januari, bijvoorbeeld wanneer er een WK voorbereid moet worden, kostte een dag of twee (en natuurlijk de wedstrijddagen zelf). En geen schaatser die daar een probleem mee heeft...
Drie maanden is weer het andere uiterste. Maar dat was hier ook niet aan de hand. En dat is in heel spoorland niet het geval. Bij Zandvoort was alleen tot zaterdag overdag het treinverkeer niet mogelijk...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Volgens mij vindt niemand dat je de werkzaamheden maar moet opschuiven omdat het mooi weer is, maar vinden mensen het buitengewoon onverstandig om die werkzaamheden in de zomer te plannen. Om ook met een vergelijking te komen, het is alsof Thialf drie maanden nodig heeft om te verbouwen en besluit dat de periode december tot februari daar wel geschikt voor is.
Die werkzaamheden worden ook gepland met minder mooi weer. Volgens mij kan het beter worden opgelost door slim busvervoer, bijvoorbeeld iedere vijf min een bus tijdens de piekuren. Voldoende bussen op voorraad. Handige rijroutes, bijvoorbeeld Amsterdam Sloterdijk - Zandvoort in 1x in plaats van een stopbus met overstap in Haarlem.
Die werkzaamheden worden ook gepland met minder mooi weer. Volgens mij kan het beter worden opgelost door slim busvervoer, bijvoorbeeld iedere vijf min een bus tijdens de piekuren. Voldoende bussen op voorraad. Handige rijroutes, bijvoorbeeld Amsterdam Sloterdijk - Zandvoort in 1x in plaats van een stopbus met overstap in Haarlem.
Ik denk dat de mensen heus wel begrijpen dat dit veel eerder wordt gepland en dan is het natuurlijk niet haalbaar om ermee te gaan schuiven. Maar ik denk dat er vooral onbegrip is waarom dit eind juni/begin juli wordt gepland. Natuurlijk is het een lastige puzzel en zijn er hoop mits en maren. Maar je zou toch zeggen dat je naar badplaatsen in zomer geen werkzaamheden gaat uitvoeren. Is het echt onmogelijk om te zeggen dat je zulke werkzaamheden buiten de zomer plant?
Hoi Allemaal komende week moet ik met een fiets reizen van Groningen naar Hilversum. Het probleem is alleen dat alles van en naar Zwolle met bussen wordt vervangen, en dat ik mijn fiets dan niet mee kan nemen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit het beste kan oplossen?
Wat ik had gevonden: Flixbus Groningen-Amsterdam Sloterdijk, fietsen naar Hilversum Trein Groningen-Meppel, fiets Meppel-Kampen Zuid, trein Kampen Zuid-Hilversum Trein Groningen-Hoogeveen, fiets Hoogeveen-Hardenberg, trein Hardenberg-Hilversum(via Almelo).
Op maandag 2 juli 2018 21:56 schreef Goverman het volgende: Over werkzaamheden gesproken... Ik heb de discussie over werkzaamheden bij Zandvoort eens doorgelezen. Had ik misschien beter niet kunnen doen. Simpel gezegd: werk aan het spoor is nodig en capaciteit is schaars. Het enige first world (nou ja, niet eens eigenlijk, vooral 020-world problem meer) is dat het mooi weer was tijdens de werkzaamheden. Tja... Er bestaat niet zoiets als een grondrecht om met een trein naar het strand van Zandvoort te kunnen.
DeadLock zei het eigenlijk al goed: de doorlooptijd van geplande werkzaamheden is erg lang. Deze werkzaamheden in Zandvoort (en volgens mij ook nog wat bij Haarlem, maar dat weet ik niet zeker) zijn begin 2017 opgenomen in een planning van de “capaciteitverdeling”, een autonoom en onafhankelijk deel van ProRail. Daar hebben vervoerders en opdrachtgevers GEEN zeggenschap over. Wel is er uitvoerig overleg met alle betrokken partijen: zo zijn er geen grote werkzaamheden in september (drukste spitsen), is er veel ruimte in weekenden en vakanties (minder forenzen) en wordt met sommige evenementen rekening gehouden.
Dan wordt een puzzel gemaakt en dik een half jaar later ligt er een legpuzzel met verdeelde paden en slots voor aanleg en onderhoud. In de tussentijd gaat een projectteam bij ProRail alles voorbereiden qua planvorming, aanbestedingen en overleg met de omgeving (m.n. gemeenten). Staat de planning van “treinvrije periodes” (TVP’s in jargon) vast dan kan daar moeilijk meer van worden afgeweken: de tender loopt dan al en soms is er zelfs al een aannemer gecontracteerd. Die kan soms (maar niet altijd, want die heeft natuurlijk ook meer klussen) wel een beetje afwijken, maar dat is nooit gratis... En dat geldt ook voor de uren die ProRail maakt (die worden uurtje-factuurtje bijgehouden en ook zo verrekend met opdrachtgevers).
En dan? Dan zijn er een paar mensen die vinden dat ProRail en de aannemers “maar een paar dagen moeten opschuiven omdat het mooi weer is”. Voor een projectteam (opdrachtgever + ProRail + aannemer) is dat het equivalent van een huis kopen en een overdrachtsdatum hebben gepland, waarna de aannemer gelijk kan beginnen met beton storten, leidingen leggen, stukadoren etc, waarna de verkoper zegt: ja, sorry, we zitten lekker in de tuin. Kom volgende week maar terug. Dat kan dus niet...
Dat een paar Fok!-ers dat zeggen, okay, kan ik inkomen. Dat enkele mensen die beter zouden moeten weten (waaronder ene driekoplopers) vind ik kwalijker.
De vervoerders hebben wel meer invloed dan jij hier suggereert