abonnement Unibet Coolblue
pi_179898267
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carričrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179898303
1 miljoen Euro kan de ideologische leemte niet vullen vrees ik. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179898309
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 16:42 schreef Molurus het volgende:
1 miljoen Euro kan de ideologische leemte niet vullen vrees ik. :P
Shots
pi_179898316
OP kan wel een update gebruiken trouwens, sleepwetreferendum is al een tijdje geleden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179898331
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 16:43 schreef Ludachrist het volgende:
OP kan wel een update gebruiken trouwens, sleepwetreferendum is al een tijdje geleden.
Ja, en 1 video is inmiddels verwijderd. Misschien een idee om die te vervangen door dat hilarische filmpje uit Groenlo.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179898344
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 16:43 schreef Ludachrist het volgende:
OP kan wel een update gebruiken trouwens, sleepwetreferendum is al een tijdje geleden.
Kan sowieso wel ja. Ik wil er wel even naar kijken in de vakantie. In ieder geval zal ik dat sleepwetding weghalen, dat is verleden tijd.
pi_179898408
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 16:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, en 1 video is inmiddels verwijderd. Misschien een idee om die te vervangen door dat hilarische filmpje uit Groenlo.
Of deze

Lijkt me iets minder triviaal

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Major op 19-06-2018 16:53:05 ]
pi_179898900
Als ik Baudet was zou ik ook onderzoek doen naar rechts onderwijs.
Bij de rechtenfaculteit in Leiden hoef je maar binnen te lopen om te zien dat er veel rechts publiek zit.
Ik bedoel is het toeval dat hij gekleurd onderwijs heeft ontvangen van iemand als Paul Cliteur die nu ook op de lijst van zijn politieke partij staat? Ik zou zeggen dat moet wel indoctrinatie zijn toch?

Oh sorry, vergeten gekleurd onderwijs is natuurlijk alleen erg als het om links onderwijs gaat!
pi_179898905
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 16:47 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Of deze

Lijkt me iets minder triviaal
Die staat al in de OP, boven het verwijderde filmpje.

Of deze dan, ook wel legendarisch:


Maar zie maar, jouw feestje. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179899057
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 17:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Die staat al in de OP, boven het verwijderde filmpje.

Of deze dan, ook wel legendarisch:


Maar zie maar, jouw feestje. ;)
Ja die is ook mooi :D
pi_179899067
Dat is ook weinig 1 miljoen, kan hij net van uit eten gaan met het bestuur.
I´m back.
pi_179899387
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 17:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als ik Baudet was zou ik ook onderzoek doen naar rechts onderwijs.
Bij de rechtenfaculteit in Leiden hoef je maar binnen te lopen om te zien dat er veel rechts publiek zit.
Ik bedoel is het toeval dat hij gekleurd onderwijs heeft ontvangen van iemand als Paul Cliteur die nu ook op de lijst van zijn politieke partij staat? Ik zou zeggen dat moet wel indoctrinatie zijn toch?

Oh sorry, vergeten gekleurd onderwijs is natuurlijk alleen erg als het om links onderwijs gaat!
Afshin Ellian loopt er ook rond. Slinkse grachtengordel elite.
pi_179899413
En Kinnegin. Ook al zo'n linkse engerd.
pi_179900060
Macron en Merkel willen een gezamenlijke EU-begroting. Is dit de transferunie waar Baudet zo bang voor is?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179901895
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 17:55 schreef Ludachrist het volgende:
Macron en Merkel willen een gezamenlijke EU-begroting. Is dit de transferunie waar Baudet zo bang voor is?
Hangt van de begroting af
pi_179906858
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 16:42 schreef Molurus het volgende:
1 miljoen Euro kan de ideologische leemte niet vullen vrees ik. :P
Liever pragmatisme dan de ideologische luchtfietserij van GroenLinks.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 21:40:03 #17
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179906894
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Liever pragmatisme dan de ideologische luchtfietserij van GroenLinks.
Pragmatisme verwacht ik al helemaal niet van een populistische oppositiepartij. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 22:23:45 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_179907997
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jij geeft toch wel eens een college op een universiteit? Doe je dat op slinkse wijze, of gewoon neutraal?
Keiharde indoctrinatie. Zo heeft een promovendus van mij een full body experience gemaakt om te ervaren wat het is om een vluchteling te zijn. Daar gooi ik alle studenten doorheen, en ze halen pas een voldoende als we allemaal hand in hand in een grote cirkel "wees welkom, weeees weeeelkoooom, kumbaya my lord" gezongen hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_179908069
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Pragmatisme verwacht ik al helemaal niet van een populistische oppositiepartij. :D
Ja inderdaad ik zie bij GroenLinks enkel emo-populisme en geen enkele vorm van pragmatisme.

Bijvoorbeeld: FvD diende vorig jaar een aantal moties in met plannen om de massa-immigratie in te perken en om illegaliteit aan te pakken. Dit waren gewoon heel concrete en realistische maatregelen die zo ingevoerd kunnen worden. GroenLinks daarentegen liet de formatie klappen opdat ze geen vluchtelingendeals willen maken met Afrikaanse landen en komt met allerlei idealistisch gezever over het tegengaan van grondoorzaken van migratiebewegingen.
pi_179908211
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Keiharde indoctrinatie. Zo heeft een promovendus van mij een full body experience gemaakt om te ervaren wat het is om een vluchteling te zijn. Daar gooi ik alle studenten doorheen, en ze halen pas een voldoende als we allemaal hand in hand in een grote cirkel "wees welkom, weeees weeeelkoooom, kumbaya my lord" gezongen hebben.
Spreek je van die verdwaalde figuren die je helemaal niet in je collegezaal wil hebben ook aan op hun rechtse gezichten en dito kleding?
pi_179940394
Baudet beschouwt de PO als een staatstomroep, waar de politiek de meningsuiting actief moet bepalen ?

VVD twitterde op woensdag 20-06-2018 om 16:36:04 Thierry Baudet gaat voor de 1 miljoen... https://t.co/IgVn40Z3f0 reageer retweet
Weermannen moeten hun mond houden? Linkse docenten moeten verdwijnen ?
Moet de staat dat ook doen ?
pi_179943027
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ja inderdaad ik zie bij GroenLinks enkel emo-populisme en geen enkele vorm van pragmatisme.
Dat bedoelde ik natuurlijk niet.

quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:

Bijvoorbeeld: FvD diende vorig jaar een aantal moties in met plannen om de massa-immigratie in te perken en om illegaliteit aan te pakken. Dit waren gewoon heel concrete en realistische maatregelen die zo ingevoerd kunnen worden.
Welke voorstellen waren dit? Linkje?

quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:

GroenLinks daarentegen liet de formatie klappen opdat ze geen vluchtelingendeals willen maken met Afrikaanse landen en komt met allerlei idealistisch gezever over het tegengaan van grondoorzaken van migratiebewegingen.
Ze zeiden op voorhand 'nee' tegen het idee om soortgelijke deals als de Turkije deal te gaan sluiten met bijvoorbeeld Libie. Wat mij betreft volledig terecht. Dan ben je voornamelijk zakken met geld aan het geven aan zeer dubieuze regimes, zonder dat vluchtelingen daar nou echt belang bij hebben. Als je zinloos geld wilt weggooien dan is dat wel *de* manier.

Dat was nou precies zo'n moment dat ik dacht 'mijn stem op GL was goed besteed'.

Oh, en PS: dit topic gaat natuurlijk helemaal niet over GroenLinks. Mooi zoals dit topic een grote neiging heeft om af te dwalen naar wat andere partijen doen en/of voorstellen. (Lees: diep triest en achterlijk.)

En PS 2, dit is helemaal prachtig:

"De immigratiedeal met Turkije, waar Rutte zo trots mee pronkte, was een enorme blunder. We betalen miljarden aan Erdogan en maken ons ondertussen afhankelijk van zijn grillen."

https://forumvoordemocrat(...)n-tonen-noodzaak-fvd

FvD is het ronduit eens met GroenLinks op dit punt. Kortom: als GL het zegt is het 'idealistisch gezever', en als FvD exact hetzelfde zegt is dat 'pragmatisme'. 8)7

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 21-06-2018 15:25:40 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179943100
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 11:51 schreef Bluesdude het volgende:
Baudet beschouwt de PO als een staatstomroep, waar de politiek de meningsuiting actief moet bepalen ?

VVD twitterde op woensdag 20-06-2018 om 16:36:04 Thierry Baudet gaat voor de 1 miljoen... https://t.co/IgVn40Z3f0 reageer retweet
Weermannen moeten hun mond houden? Linkse docenten moeten verdwijnen ?
Moet de staat dat ook doen ?
Hilarisch dit. Het is allemaal een groot complot tegen Baudet. Dat hij op zoveel weerstand stuit is voor hem juist een teken dat de elite zich samenspant omdat ze geen verandering willen. :') Zelfs de voorzitter zit in het complot.
pi_179943264
Leuk dat FvD trollenleger gelijk ook

"beide kanten moeten belicht worden" en "de waarheid ligt in het midden", die laatste is natuurlijk helemaal hilarisch ten eerste ligt de waarheid zelden in het midden en geef je daarmee ook gewoon niet aan dat je dus helemaal geen gelijk hebt?
pi_179945616
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juni 2018 14:33 schreef Chewie het volgende:
Leuk dat FvD trollenleger gelijk ook

"beide kanten moeten belicht worden" en "de waarheid ligt in het midden", die laatste is natuurlijk helemaal hilarisch ten eerste ligt de waarheid zelden in het midden en geef je daarmee ook gewoon niet aan dat je dus helemaal geen gelijk hebt?
Nu ga je ervan uit dat het standpunt van het FvD zich aan de flanken bevindt. Ik denk niet dat dat het geval is. Het standpunt van het FvD is natuurlijk een die alle partijen moeten innemen: overheden mogen niet bepalen of iets nepnieuws is of niet. Laat staan dat zij regulerend mogen optreden, zoals nu al wordt genoemd.

Het is om te janken dat zo weinig mensen dat met mij eens zijn. Als nepnieuws zo'n probleem is, zet dan in op bescherming van de burger door uitleg over hoe nepnieuws te herkennen, bronnen te checken, en door meer informatie te verschaffen. Dit zal juist leiden tot meer legatimiteit van het nepnieuws, zeker bij de mensen die er vatbaar voor zijn.
pi_179945712
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 11:51 schreef Bluesdude het volgende:
Baudet beschouwt de PO als een staatstomroep, waar de politiek de meningsuiting actief moet bepalen ?

VVD twitterde op woensdag 20-06-2018 om 16:36:04 Thierry Baudet gaat voor de 1 miljoen... https://t.co/IgVn40Z3f0 reageer retweet
Weermannen moeten hun mond houden? Linkse docenten moeten verdwijnen ?
Moet de staat dat ook doen ?
Geniaal filmpje, echt om moeten lachen. Of het slim is voor de VVD? Ik weet het niet. De doelgroep die dit leuk vindt, zal vast ook al snel naar het FvD zijn overgelopen. De doelgroep die het FvD niet ziet zitten, vindt dit soort filmpjes beneden het wenselijke niveau. Nu de VVD daarin is afgedaald, is het nog maar de vraag of de VVD nog wel de fatsoenlijke partij op rechts is.

Verder is er natuurlijk weer compleet geknipt in het filmpje en manipuleert hij de werkelijkheid. Als Baudet niet het volledige debat online zet is er in geknipt, maar als de VVD hier 1,5 minuut van Baudet, waarin hij even moet nadenken online zet, zonder context en zonder wat hij daadwerkelijk vindt, maken zij slechts een punt. Schijnheilig gedrag dus.
De VVD komt wel leuk met "verkleedpartijtje" en "geluidsopname", maar een debat verknippen en er allerlei dingen aan toevoegen, tot dat niveau heb ik het FvD nog niet zien afdalen.

Ben benieuwd of jij ook zo kritisch bent...

Maar het was een leuk fimpje, dat wel :)
pi_179945714
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 16:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nu ga je ervan uit dat het standpunt van het FvD zich aan de flanken bevindt. Ik denk niet dat dat het geval is. Het standpunt van het FvD is natuurlijk een die alle partijen moeten innemen: overheden mogen niet bepalen of iets nepnieuws is of niet. Laat staan dat zij regulerend mogen optreden, zoals nu al wordt genoemd.

Het is om te janken dat zo weinig mensen dat met mij eens zijn. Als nepnieuws zo'n probleem is, zet dan in op bescherming van de burger door uitleg over hoe nepnieuws te herkennen, bronnen te checken, en door meer informatie te verschaffen. Dit zal juist leiden tot meer legatimiteit van het nepnieuws, zeker bij de mensen die er vatbaar voor zijn.

Wie heeft het over regulerend optreden? De punten die je noemt zijn juist aangehaald in een rapport en al benoemd door Ollongren.
pi_179945747
quote:
9s.gif Op donderdag 21 juni 2018 17:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wie heeft het over regulerend optreden? De punten die je noemt zijn juist aangehaald in een rapport en al benoemd door Ollongren.
Wat betreft die punten, je gaat voorbij aan mijn punt: houd het dan daarbij!

Ollongren heeft het over regulerend optreden. Ollongren erkent gewoon in het debat dat als partijen zoals twitter en facebook, maar uiteraard ook andere media, niet afdoende meewerken, er door de EU regulerend zal worden opgetreden.

Een supranationale overheid gaat dus invloed uitoefenen op het nieuws. De kamer staat er bij en kijkt ernaar. Desillusionerend is het.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Major op 21-06-2018 18:03:02 ]
pi_179947742
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 16:56 schreef Mr.Major het volgende:

Als nepnieuws zo'n probleem is, zet dan in op bescherming van de burger door uitleg over hoe nepnieuws te herkennen, bronnen te checken, en door meer informatie te verschaffen.
Leuk idee, maar totaal niet reeel: de burger kan dat helemaal niet. Bovendien blijkt keer op keer dat als je de burger confronteert met 10 verschillende waarheden de burger de waarheid kiest die hem het beste bevalt, en dat die burger helemaal geen zin heeft om uit te zoeken wat nou echt waar is. (Laat staan dat ie dat kan.)

En wat voor informatie zou de overheid daarover moeten verschaffen, als dat niet is 'voor de burger gaan bepalen wat nep is en wat niet' (waar jij zo tegen bent)?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator donderdag 21 juni 2018 @ 19:45:48 #30
54278 crew  Tijger_m
42
pi_179949353
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 17:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat betreft die punten, je gaat voorbij aan mijn punt: houd het dan daarbij!

Ollongren heeft het over regulerend optreden. Ollongren erkent gewoon in het debat dat als partijen zoals twitter en facebook, maar uiteraard ook andere media, niet afdoende meewerken, er door de EU regulerend zal worden opgetreden.

Een supranationale overheid gaat dus invloed uitoefenen op het nieuws. De kamer staat er bij en kijkt ernaar. Desillusionerend is het.
Ja, het zal maar zo zijn dat Sjerrie zich niet langer voor expert mag uitgeven op het gebied van neergeschoten vliegtuigen door Rusland, zou toch wat zijn...
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_179949803
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Leuk idee, maar totaal niet reeel: de burger kan dat helemaal niet. Bovendien blijkt keer op keer dat als je de burger confronteert met 10 verschillende waarheden de burger de waarheid kiest die hem het beste bevalt, en dat die burger helemaal geen zin heeft om uit te zoeken wat nou echt waar is. (Laat staan dat ie dat kan.)

En wat voor informatie zou de overheid daarover moeten verschaffen, als dat niet is 'voor de burger gaan bepalen wat nep is en wat niet' (waar jij zo tegen bent)?
Jij bent er voorstander van om de overheid te laten bepalen wat nep is en wat niet, omdat je vindt dat de burger zelf daartoe niet capabel is?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179949857
quote:
11s.gif Op donderdag 21 juni 2018 19:58 schreef nostra het volgende:

[..]

Jij bent er voorstander van om de overheid te laten bepalen wat nep is en wat niet, omdat je vindt dat de burger zelf daartoe niet capabel is?
Dat idee A niet reeel is betekent niet per se dat idee B juist is he. Zo werkt dat niet. :D

Ik pretendeer niet dat ik een goede oplossing heb voor nep nieuws. Maar ik denk wel degelijk dat het een probleem is. Vrijheid van informatie is een groot goed, en daar sta ik achter. Maar de manier waarop het publiek daarmee omgaat baart mij zorgen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179949893
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 17:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat betreft die punten, je gaat voorbij aan mijn punt: houd het dan daarbij!

Ollongren heeft het over regulerend optreden. Ollongren erkent gewoon in het debat dat als partijen zoals twitter en facebook, maar uiteraard ook andere media, niet afdoende meewerken, er door de EU regulerend zal worden opgetreden.
Even concreet, over wat voor soort ingrijpen hebben we het dan?
pi_179949987
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat idee A niet reeel is betekent niet per se dat idee B juist is he. Zo werkt dat niet. :D
Het is een vraag, geen stelling. Je lijkt nogal een dédain te hebben richting 'de burger', gegeven je eerste alinea.

Anders gevraagd: zie je een rol voor de overheid om dat gepercipieerde manco van 'de burger' te temperen en zo ja welke?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179950046
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:04 schreef nostra het volgende:

[..]

Het is een vraag, geen stelling. Je lijkt nogal een dédain te hebben richting 'de burger', gegeven je eerste alinea.

Anders gevraagd: zie je een rol voor de overheid om dat gepercipieerde manco van 'de burger' te temperen en zo ja welke?
Natuurlijk is daar een rol voor de overheid. Zoiets als de NOS doet dat toch nu ook al.
pi_179950111
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:04 schreef nostra het volgende:

[..]

Het is een vraag, geen stelling. Je lijkt nogal een dédain te hebben richting 'de burger', gegeven je eerste alinea.
De gemiddelde burger is eenvoudig niet in staat om nieuws te factchecken. Al was het alleen al om puur praktische redenen. De burger mist daarvoor de kennis, de expertise en de tools om dat te doen. Dat is wat mij betreft geen dedain, het is puur een constatering.

quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:04 schreef nostra het volgende:

Anders gevraagd: zie je een rol voor de overheid om dat gepercipieerde manco van 'de burger' te temperen en zo ja welke?
Zoals ik zei in mijn edit:

Ik pretendeer niet dat ik een goede oplossing heb voor nep nieuws. Maar ik denk wel degelijk dat het een probleem is. Vrijheid van informatie is een groot goed, en daar sta ik achter. Maar de manier waarop het publiek daarmee omgaat baart mij zorgen.

Als ik een willekeurig balletje zou moeten opgooien zou het wellicht iets zijn als er een soort peer review proces voor nieuws was, waarin journalisten elkanders publicaties (blind) fact-checken. Dat zou alleen veel te traag zijn voor nieuws natuurlijk.

Nope, ik weet echt niet wat we daaraan zouden kunnen doen. Gelukkig ben ik geen politicus, en kan ik het me permitteren om te zeggen 'ik weet het niet'. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179950237
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Natuurlijk is daar een rol voor de overheid. Zoiets als de NOS doet dat toch nu ook al.
Oké, het is nieuw voor mij dat de overheid een doorslaggevende rol speelt in wat (of hoe) de NOS als nieuws brengt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179950456
quote:
0s.gif [b]Op
Ik pretendeer niet dat ik een goede oplossing heb voor nep nieuws. Maar ik denk wel degelijk dat het een probleem is. Vrijheid van informatie is een groot goed, en daar sta ik achter. Maar de manier waarop het publiek daarmee omgaat baart mij zorgen.
Dat is toch niet veel meer of minder dan het aanpassen aan nieuwe tijden. Ja, er zullen mensen beďnvloed worden door 'nep nieuws' en ja, dat kan je ook zeker als probleem identificeren. Maar een doorslaggevende rol voor de overheid zien om dat probleem op te lossen is mogelijk nog veel problematischer.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179950619
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:19 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is toch niet veel meer of minder dan het aanpassen aan nieuwe tijden. Ja, er zullen mensen beďnvloed worden door 'nep nieuws' en ja, dat kan je ook zeker als probleem identificeren. Maar een doorslaggevende rol voor de overheid zien om dat probleem op te lossen is mogelijk nog veel problematischer.
Mogelijk. Misschien ook niet. Ik vind het lastig om daar iets heel stelligs over te zeggen.

Voor nu constateer ik slechts twee dingen:

1) er is echt een probleem met nepnieuws
2) pogingen om de burger op te voeden zodat ie het verschil leert zien tussen nieuws en nepnieuws zijn zo'n beetje gedoemd om te falen. (En nee, dat is geen minachting van de burger... nieuws factchecken is gewoon lastig.)

Wellicht dat we meer partijen zoals Snopes nodig hebben, professionele factcheckers, nieuws-betrouwbaarheidsratings, er moet an sich toch iets te verzinnen zijn. :) Maar vooralsnog ben ik onzeker over de mogelijke oplossingen en de eventuele uitwerking daarvan. Je ne sais pas.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179950928
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:13 schreef nostra het volgende:

[..]

Oké, het is nieuw voor mij dat de overheid een doorslaggevende rol speelt in wat (of hoe) de NOS als nieuws brengt.
De overheid speelt een faciliterende rol die NOS in staat stelt onafhankelijk haar werk te doen.
pi_179950955
De openheid van informatie, die er nu per definitie is door het internet, lijkt me uiteindelijk toch als belangrijkst filter te fungeren. Je kan echte misstanden niet met propaganda bedekken, zoals dat vroeger wel kon. Dat stelt wel eisen aan de lezer inderdaad, maar ik ben wat minder negatief dan jij over de gemiddelde kwaliteit daarvan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179950992
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:34 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De overheid speelt een faciliterende rol die NOS in staat stelt onafhankelijk haar werk te doen.
Faciliterend is nogal wat anders dan bepalend.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179951031
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:36 schreef nostra het volgende:

[..]

Faciliterend is nogal wat anders dan bepalend.
Volgens mij had Lord-Ronddraai het uitsluitend over het hebben van "een rol" en komen termen als "doorslaggevend" en "bepalend" voor jouw rekening.
pi_179951181
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:37 schreef Kansenjongere het volgende:

Volgens mij had Lord-Ronddraai het uitsluitend over het hebben van "een rol" en komen termen als "doorslaggevend" en "bepalend" voor jouw rekening.
Goed, dan zwakken we het af naar "een rol" om het manco dat "de burger" heeft te temperen. Dat vind ik nogal wat.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179951186
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:34 schreef nostra het volgende:

De openheid van informatie, die er nu per definitie is door het internet, lijkt me uiteindelijk toch als belangrijkst filter te fungeren.
Ik zou zeggen dat het internet exact het tegenovergestelde effect heeft. :D Sure, 'the truth is out there'. Maar er wordt zo'n gigantische hoeveelheid misinformatie en onzin verspreid dat het in verhouding juist moeilijker is geworden om betrouwbare informatie te vinden.

quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:34 schreef nostra het volgende:

Je kan echte misstanden niet met propaganda bedekken, zoals dat vroeger wel kon. Dat stelt wel eisen aan de lezer inderdaad, maar ik ben wat minder negatief dan jij over de gemiddelde kwaliteit daarvan.
Ik ben daar wellicht wat pessimistischer over inderdaad. Ik zie overigens ook niet hoe jij denkt dat een lezer aan die eisen zou kunnen voldoen. Persoonlijk denk ik niet dat ik nieuws goed zou kunnen factchecken. Jij wel? Het enige dat wij kunnen doen is datzelfde internet afstruinen en uiteindelijk op gevoel kiezen wat 'waar' is. Ten aanzien van wetenschap kun je nog redelijk achtergrondonderzoek doen, maar als het gaat om nieuws.... your guess is as good as mine.

En daar komt nog eens bij dat nieuws dat veel views trekt sneller gekopieerd wordt door andere websites. Ongeacht of het waar is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179951479
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:42 schreef Molurus het volgende:
Persoonlijk denk ik niet dat ik nieuws goed zou kunnen factchecken. Jij wel?
Natuurlijk kan ik dat niet. Dat kon 'ik' toch ook 20 jaar geleden niet, toen de krant nog in de bus viel. Toen had je misschien te weinig informatie en nu te veel om er een 'waarheid' van te kunnen maken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179951583
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:50 schreef nostra het volgende:

[..]

Natuurlijk kan ik dat niet. Dat kon 'ik' toch ook 20 jaar geleden niet, toen de krant nog in de bus viel. Toen had je misschien te weinig informatie en nu te veel om er een 'waarheid' van te kunnen maken.
Ik ben er stellig van overtuigd dat de verhouding 'betrouwbaar nieuws' / 'onzin nieuws' toen beter was dan nu. En vooral omdat nieuws in die tijd veel minder een kwestie van vraag een aanbod was. De kranten in die tijd onderscheidden zich van elkaar door de manier waarop ze nieuws brachten, maar ze brachten allemaal exact hetzelfde nieuws.

Tegenwoordig is de vraag "wat voor nieuws trekt veel views?" een essentiele commerciele vraag geworden voor nieuwsbronnen. En dat is te merken aan de kwaliteit daarvan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179951679
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:42 schreef nostra het volgende:

[..]

Goed, dan zwakken we het af naar "een rol" om het manco dat "de burger" heeft te temperen. Dat vind ik nogal wat.
Is dit een trolpoging om Mr.Major te imiteren? 1 user die voor anderen gaat bepalen wat ze vinden vond ik eigenlijk al te veel.
pi_179951717
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:53 schreef Molurus het volgende:

Tegenwoordig is de vraag "wat voor nieuws trekt veel views?" een essentiele commerciele vraag geworden voor nieuwsbronnen. En dat is te merken aan de kwaliteit daarvan.
Is dat zo? WaPo en de NYT hebben nog nooit zoveel (online) abonnees gehad. Ik kwalificeer die media dan maar even als kwaliteit. Daar is gewoon vraag naar.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179951877
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:55 schreef Kansenjongere het volgende:

Is dit een trolpoging om Mr.Major te imiteren? 1 user die voor anderen gaat bepalen wat ze vinden vond ik eigenlijk al te veel.
Wat vind ik precies voor anderen?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179951916
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:56 schreef nostra het volgende:

[..]

Is dat zo? WaPo en de NYT hebben nog nooit zoveel (online) abonnees gehad. Ik kwalificeer die media dan maar even als kwaliteit. Daar is gewoon vraag naar.
Die twee bezoek ik zo goed als nooit, ik kan er niet over meepraten. :P Abonnementen voor nieuws op internet vind ik trouwens ook wel ver gaan, het openbare nieuws zou gewoon goed moeten zijn.

Natuurlijk heb ik ook zo mijn websites die ik bezoek voor nieuws, en op dit moment heb ik geen goede redenen om te denken dat die heel onbetrouwbaar zijn. Maar daar zit hem ook gelijk de crux: de bronnen waaruit mensen hun nieuws putten, die zij denken dat betrouwbaar zijn, zijn inmiddels zeer uiteenlopend. En gezien de diversiteit aan nieuwsberichten kan het niet zo zijn dat daar geen enorme hoeveelheid onzin tussen zit. Onzin die door veel mensen als 'waarheid' wordt gelezen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179952054
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:00 schreef nostra het volgende:

[..]

Wat vind ik precies voor anderen?
"Jij bent er voorstander van om de overheid te laten bepalen wat nep is en wat niet, omdat je vindt dat de burger zelf daartoe niet capabel is?"
"Oké, het is nieuw voor mij dat de overheid een doorslaggevende rol speelt in wat (of hoe) de NOS als nieuws brengt."
"Goed, dan zwakken we het af naar "een rol" om het manco dat "de burger" heeft te temperen."

Drie citaten van jou, waarin je doel lijkt om een ander woorden in de mond te leggen die niet eens vaag in de buurt komen van wat die ander zei.
pi_179952067
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:02 schreef Molurus het volgende:
Maar daar zit hem ook gelijk de crux: de bronnen waaruit mensen hun nieuws putten, die zij denken dat betrouwbaar zijn, zijn inmiddels zeer uiteenlopend.
Dat is het nieuwe speelveld inderdaad. Juist een aanwinst. En misschien ben ik dan te naďef om te denken dat mensen de Breitbarts van deze wereld wel negeren, omdat het zo overduidelijk is.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179952129
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:00 schreef nostra het volgende:

[..]

Wat vind ik precies voor anderen?
Ik heb nooit gezegd dat de overheid burgers zou moeten temperen voor de publieke omroep. Ik zei dat ze een rol hebben. Dat lijkt me niet te ontkennen, zonder de financiën van de overheid bestaat een organisatie als de NOS niet. Ik denk dat de publieke omroep vrij goed opgezet is in Nederland voor zover ik weet kunnen de verschillende omroepen relatief vrij kiezen wat ze tonen. Een WNL heeft een andere insteek dan de VPRO en dat is prima. Het lijkt me in ieder geval beter dan geen rol van de overheid en gewoon de hoogste bieder laten bepalen wat het nieuws is.
pi_179952131
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:07 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is het nieuwe speelveld inderdaad. Juist een aanwinst. En misschien ben ik dan te naďef om te denken dat mensen de Breitbarts van deze wereld wel negeren, omdat het zo overduidelijk is.
Je zou zo langzaam aan toch moeten weten dat de Breitbarts van deze wereld het nou juist ontzettend goed doen. Ik zou dat graag anders zien, maar dat zijn helaas wel de feiten: er is een grote markt voor nepnieuws. Als die er niet was zou nepnieuws natuurlijk ook geen probleem zijn.

En ik zou deze nieuwe werkelijkheid zeker niet als aanwinst willen omschrijven.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179952143
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:07 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is het nieuwe speelveld inderdaad. Juist een aanwinst. En misschien ben ik dan te naďef om te denken dat mensen de Breitbarts van deze wereld wel negeren, omdat het zo overduidelijk is.
https://www.adweek.com/tv(...)raight-months/365840
pi_179952646
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik heb nooit gezegd dat de overheid burgers zou moeten temperen voor de publieke omroep. Ik zei dat ze een rol hebben.
De NOS heeft een rol om objectief nieuws te brengen. Niet om één of andere rol van de burger te "temperen". Daarbij is de overheid niet de spreekbuis van de NOS (of andersom), ongeacht de financiering.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179952735
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:21 schreef nostra het volgende:

[..]

De NOS heeft een rol om objectief nieuws te brengen. Niet om één of andere rol van de burger te "temperen". Daarbij is de overheid niet de NOS, ongeacht de financiering.
Ik heb nooit wat anders beweert.
pi_179952934
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:09 schreef Molurus het volgende:
Je zou zo langzaam aan toch moeten weten dat de Breitbarts van deze wereld het nou juist ontzettend goed doen. Ik zou dat graag anders zien, maar dat zijn helaas wel de feiten: er is een grote markt voor nepnieuws.
Klopt, mensen willen nou eenmaal graag horen dat het aan de ander ligt: de vluchtelingen die hun banen inpikken, de witteboordencriminelen die overal mee wegkomen, verzin een zijstraat. Die boodschap herhalen levert geld op. Hell, heel Fok! is daar op gebaseerd.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179953104
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:31 schreef nostra het volgende:

[..]

Klopt, mensen willen nou eenmaal graag horen dat het aan de ander ligt: de vluchtelingen die hun banen inpikken, de witteboordencriminelen die overal mee wegkomen, verzin een zijstraat. Die boodschap herhalen levert geld op. Hell, heel Fok! is daar op gebaseerd.
Rest nog de vraag: wat is daar volgens jou een aanwinst aan? :D Ik zie het als een stap achteruit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179954562


[ Bericht 100% gewijzigd door nostra op 21-06-2018 22:10:39 ]
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179960251
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Rest nog de vraag: wat is daar volgens jou een aanwinst aan? :D Ik zie het als een stap achteruit.
Dat de bronnen waaruit mensen hun nieuws putten inmiddels ver uiteenlopend zijn, vind ik inderdaad een aanwinst. Waar ook risico's aan kleven: mensen moeten zelf een selectie kunnen maken, zelf de relevantie en objectiviteit van een bron kunnen wegen, partijen kunnen mensen data-gedreven targeten etc. Áls je als overheid dan al een rol voor jezelf weggelegd ziet in deze discussie, zou dat naar mijn smaak er één aan de voorkant zijn en dan kom je toch snel op onderwijs of iets dergelijks. Maar aan de achterkant als Vadertje Staat voor de incapabele burger gaan filteren wat echt- en wat nepnieuws is, is wat mij betreft een brug te ver.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179970945
https://politiek.tpo.nl/2(...)-want-fvd-sympathie/

Stel je eens voor dat een leerling een boek krijgt: Cultuurmarxisme, een waarschuwing, omdat bekend is dat hij GL stemt.

Ik neem aan dat men dit te ver vindt gaan?
pi_179971001
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 17:19 schreef Mr.Major het volgende:
https://politiek.tpo.nl/2(...)-want-fvd-sympathie/

Stel je eens voor dat een leerling een boek krijgt: Cultuurmarxisme, een waarschuwing, omdat bekend is dat hij GL stemt.

Ik neem aan dat men dit te ver vindt gaan?
Beetje onhandige zet maar blijkbaar is het komkommertijd. Of het gaat dusdanig goed dat dit soort non-nieuws opgepikt wordt.
pi_179971094
Een "professor". :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_179971140
Ik wil gewoon dat Europa dominant blank blijft.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_179971272
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 17:19 schreef Mr.Major het volgende:
https://politiek.tpo.nl/2(...)-want-fvd-sympathie/

Stel je eens voor dat een leerling een boek krijgt: Cultuurmarxisme, een waarschuwing, omdat bekend is dat hij GL stemt.

Ik neem aan dat men dit te ver vindt gaan?
Ik vind het inderdaad nogal smakeloos van die docent.

Wel ironisch om Cliteur op een poster van kom in het verzet tegen je docenten te zetten. Hij zou sowieso hetzelfde doen als hij een student had die links gedachtegoed aanhangt.
pi_179971335
Ik neem Albright rl toch wel net wat serieuzer dan Cliteur.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_179971457
Iets meer achtergrond dan alleen 4 zinnen op WhatsApp en een twitterbericht zouden op zich wel fijn zijn.
pi_179971505
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 17:19 schreef Mr.Major het volgende:
https://politiek.tpo.nl/2(...)-want-fvd-sympathie/

Stel je eens voor dat een leerling een boek krijgt: Cultuurmarxisme, een waarschuwing, omdat bekend is dat hij GL stemt.

Ik neem aan dat men dit te ver vindt gaan?
Jeetje, een grapje van een docent bij een ex-leerling. Walgelijk, aan de hoogste boom ermee.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 18:35:00 #71
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179972584
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 17:28 schreef ludovico het volgende:

Ik wil gewoon dat Europa dominant blank blijft.
Je komt er tenminste eerlijk voor uit. Er zijn er genoeg die dat denken en dan zeggen "maar ik ben heus geen racist hoor".
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179972892
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 17:19 schreef Mr.Major het volgende:
https://politiek.tpo.nl/2(...)-want-fvd-sympathie/

Stel je eens voor dat een leerling een boek krijgt: Cultuurmarxisme, een waarschuwing, omdat bekend is dat hij GL stemt.

Ik neem aan dat men dit te ver vindt gaan?
Daar had geen haan naar gekraaid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179974098
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 17:45 schreef Ludachrist het volgende:
Jeetje, een grapje van een docent bij een ex-leerling. Walgelijk, aan de hoogste boom ermee.
Het is maar wat je een grap noemt.....
Het getuigt van een verknipt denkbeeld van die docent vind k.

Vind je het ook een grap als een docent aan een streng gelovige leerling een boek overhandigt van Christopher Hitchens, "God is not great" ?
pi_179974137
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:43 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Het is maar wat je een grap noemt.....
Het getuigt van een verknipt denkbeeld van die docent vind k.

Vind je het ook een grap als een docent aan een streng gelovige leerling een boek overhandigt van Christopher Hitchens, "God is not great" ?
Prima toch? Als het een moslims zou zijn die het boek zou krijgen zou de docent van heel NWS een staande ovatie krijgen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_179987055
Overigens is het vrij gebruikelijk dat docenten hun leerlingen met het hoogste examencijfer een boek geven uit hun vakgebied. Als deze leerling politiek geďnteresseerd is, kan ik me best voorstellen dat de keuze valt op een pas verschenen boek van Albright.
pi_179987623
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 18:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je komt er tenminste eerlijk voor uit. Er zijn er genoeg die dat denken en dan zeggen "maar ik ben heus geen racist hoor".
Naja het huidskleurtje an sich boeit mij niet eens het gaat meer om het gedrag en het intelligentie niveau van gemiddelde immigrant die het gemiddelde alleen maar naar beneden trekt en met het gedrag van gemiddelde pauper de samenleving frustreert.

Daarnaast vanwege verschillende culturen nog een grotere kloof binnen de samenleving bewerkstelligen.

Ik geloof niet in een multiculturele samenleving. Ja als er één cultuur duidelijk de sterkste is en iedereen die voelt.. En je daarnaast kleine subcultuurtjes hebt, dat gaat wel.... Goed te praktiseren met Chinezen en westerse culturen maar met Moslims gaat dat niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_179987637
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Naja het huidskleurtje an sich boeit mij niet eens het gaat meer om het gedrag en het intelligentie niveau van gemiddelde immigrant die het gemiddelde alleen maar naar beneden trekt en met het gedrag van gemiddelde pauper de samenleving frustreert.

Daarnaast vanwege verschillende culturen nog een grotere kloof binnen de samenleving bewerkstelligen.

Ik geloof niet in een multiculturele samenleving. Ja als er één cultuur duidelijk de sterkste is en iedereen die voelt.. En je daarnaast kleine subcultuurtjes hebt, dat gaat wel.... Goed te praktiseren met Chinezen en westerse culturen maar met Moslims gaat dat niet.
Ik zie dagelijks om me heen dat dat wel gaat. Het ligt er natuurlijk maar net aan waar je kijkt.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 11:16:55 #78
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179987638
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Naja het huidskleurtje an sich boeit mij niet eens het gaat meer om het gedrag en het intelligentie niveau van gemiddelde immigrant die het gemiddelde alleen maar naar beneden trekt en met het gedrag van gemiddelde pauper de samenleving frustreert.

Daarnaast vanwege verschillende culturen nog een grotere kloof binnen de samenleving bewerkstelligen.

Ik geloof niet in een multiculturele samenleving. Ja als er één cultuur duidelijk de sterkste is en iedereen die voelt.. En je daarnaast kleine subcultuurtjes hebt, dat gaat wel.... Goed te praktiseren met Chinezen en westerse culturen maar met Moslims gaat dat niet.
Nu probeer je je standpunt toch weer af te zwakken en/of te doen alsof het niets met ras te maken heeft, jammer. Wat je zegt is wel echt puur racisme namelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179987678
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zie dagelijks om me heen dat dat wel gaat. Het ligt er natuurlijk maar net aan waar je kijkt.
Ik zie nauwelijks vermenging. Het zijn afzijdige maatschappijen.

Jouw "goed" is misschien een beetje anders gedefinieerd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_179987708
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nu probeer je je standpunt toch weer af te zwakken en/of te doen alsof het niets met ras te maken heeft, jammer. Wat je zegt is wel echt puur racisme namelijk.
Jammer he dat ik niet een hard racistisch standpunt inneem? Beetje vreemde opmerking dit.

Wat is puur racisme? Volgens mij is puur racisme dat je negatief onderscheid gaat maken tussen rassen vanwege puur en alleen dat: Ras

Het gaat mij niet om ras, maar gedrag en cultuur.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_179987789
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zie nauwelijks vermenging. Het zijn afzijdige maatschappijen.

Jouw "goed" is misschien een beetje anders gedefinieerd.
Neuh, ik vind het hypocriet om enerzijds af te geven op immigranten en ze te zien als minderwaardig en anderzijds 'vermenging' te verwachten. Die 2 spreken elkaar al tegen.

Overigens zie ik die vermenging wel degelijk, op de uni, werk, gym ga ik met verschillende etniciteiten om en om me heen zie ik hetzelfde gebeuren. Natuurlijk leeft het gros nog langs elkaar heen buiten mijn directe omgeving maar dat kan wel veranderen als mensen die verachtelijke denigrerende houding ten aanzien van andere culturen eens wat meer laten varen.

Maar het kan in ieder geval wel degelijk dus.
pi_179987796
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:26 schreef Xa1pt het volgende:
Neuh, ik vind het hypocriet om enerzijds af te geven op immigranten en ze te zien als minderwaardig en anderzijds 'vermenging' te verwachten. Die 2 spreken elkaar al tegen.

Waarom zou je het uberhaupt hebben over "verwachten" kijk gewoon naar de feiten. Sorry hoor maar genoeg van die moraalridders die het allemaal super bueno vinden maar die hebben ook geen Moslimvriendjes.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_179987835
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waarom zou je het uberhaupt hebben over "verwachten" kijk gewoon naar de feiten.
Dus enerzijds verwijt je mensen dat ze niet mengen en anderzijds kijk je op diezelfde mensen neer?

Vind je dat zelf niet wat hypocriet?
pi_179987842
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:26 schreef Xa1pt het volgende:
Overigens zie ik die vermenging wel degelijk, op de uni, werk, gym ga ik met verschillende etniciteiten om en om me heen zie ik hetzelfde gebeuren. Natuurlijk leeft het gros nog langs elkaar heen buiten mijn directe omgeving maar dat kan wel veranderen als mensen die verachtelijke denigrerende houding ten aanzien van andere culturen eens wat meer laten varen.

Maar het kan in ieder geval wel degelijk dus.
Niks mis met verschillende etniciteiten, en op de uni heb je intelligentere mensen om je heen, daar is de kans op negatief gedrag ook wel erg laag.... Niet heel representatief.

En het gaat mij niet om etniciteit maar om cultuur.

Mijn goed recht om op culturen neer te kijken overigens, dat zal ik ook zeker blijven doen. Maar je zit echt fout als je denkt dat de meeste mensen zijn zoals ik. En nog zie je daar weinig vermenging
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_179987855
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus enerzijds verwijt je mensen dat ze niet mengen en anderzijds kijk je op diezelfde mensen neer?

Vind je dat zelf niet wat hypocriet?
Ik constateer dat het niet mengt, ik kijk op de cultuur neer, niet de mensen, en constateer dat parallelle samenlevingen ontstaan / bestaan en dat vind ik niks.

Nu vind jij dat ik schuldig ben aan niet mengen o.i.d. prima, ik wil dat inderdaad niet, ik vind de cultuur minder en ik pas daar niet in. Dat lijkt mij een prima reden om tegen niet westerse immigratie te zijn.

Kun je kortzichtig vinden want het is zo een rijke cultuur etc, nou nee, en praktisch blijkt ook gewoon niemand dat zo te vinden. Voorbeelden te over dat Moslims alleen met Moslims trouwen etc.

Echte integratie gebeurt tussen de lakens zij dhr Hiddema. Punt heeft hij.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_179988475
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Niks mis met verschillende etniciteiten, en op de uni heb je intelligentere mensen om je heen, daar is de kans op negatief gedrag ook wel erg laag.... Niet heel representatief.

En het gaat mij niet om etniciteit maar om cultuur.

Mijn goed recht om op culturen neer te kijken overigens, dat zal ik ook zeker blijven doen. Maar je zit echt fout als je denkt dat de meeste mensen zijn zoals ik. En nog zie je daar weinig vermenging
Ik denk dat het racisme wat dieper ingebakken zit dan vaak verondersteld wordt.

Laatst nog zo'n typisch verhaal gehoord. Marokkaanse collega ging met zijn vrouw en 2 kinderen naar de Efteling. Moest even een belletje doen dus ging uit de rij staan. Toen hij weer terug de rij in wilde naar zijn gezin moest hij een aantal mensen passeren en onder een lint door kruipen. Een van die mensen, een vrij oude lul, prikte hem met een vinger hard in zijn rug op het moment dat hij omhoog kwam. Collega vroeg aan die kerel what the fuck dat te betekenen had en ineens werd het zwart voor zijn ogen.

Hij direct politie gebeld om aangifte te doen. Politie was vrij snel ter plaatse waarna hij zijn verhaal deed. Wat echter heel vreemd was; meneer agent had hem wel 3x gevraagd of hij zeker wist dat hij aangifte wilde doen want dat zou betekenen dat hij mee moest naar bureau. Hij wist dondersgoed wat dat zou betekenen maar hij moest er erg op aandringen.

Eenmaal op bureau heeft-ie ook lange tijd moeten wachten. Daarna kwam nog een agent langs die hem weer afraadde om aangifte te doen. Het zou allemaal veel tijd in beslag gaan nemen en hem werd geadviseerd om geen aangifte te doen.

Nu kun je mij veel wijsmaken, maar als de rollen waren omgedraaid en die oude lul aangifte had gedaan omdat hij door een Marokkaan op zijn bek was getikt was het verhaal heel anders gelopen.

Dat is wat mij betreft net zo goed racisme, het is alleen lang niet altijd meetbaar, dus het komt niet naar voren in meetinstrumenten en cijfers. En zo ervaren veel mensen nog relatief vaak een of andere vorm van racisme.

Het een wat onschuldiger dan het ander, maar het is voelbaar en heeft impact op mensen die daarmee te maken krijgen.

Zolang dat soort praktijken aan de orde van de dag zijn wordt vermenging over de hele linie ook wat lastig, om het zacht uit te drukken.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 12:43:41 #87
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179988639
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 12:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik denk dat het racisme wat dieper ingebakken zit dan vaak verondersteld wordt.

Laatst nog zo'n typisch verhaal gehoord. Marokkaanse collega ging met zijn vrouw en 2 kinderen naar de Efteling. Moest even een belletje doen dus ging uit de rij staan. Toen hij weer terug de rij in wilde naar zijn gezin moest hij een aantal mensen passeren en onder een lint door kruipen. Een van die mensen, een vrij oude lul, prikte hem met een vinger hard in zijn rug op het moment dat hij omhoog kwam. Collega vroeg aan die kerel what the fuck dat te betekenen had en ineens werd het zwart voor zijn ogen.

Hij direct politie gebeld om aangifte te doen. Politie was vrij snel ter plaatse waarna hij zijn verhaal deed. Wat echter heel vreemd was; meneer agent had hem wel 3x gevraagd of hij zeker wist dat hij aangifte wilde doen want dat zou betekenen dat hij mee moest naar bureau. Hij wist dondersgoed wat dat zou betekenen maar hij moest er erg op aandringen.

Eenmaal op bureau heeft-ie ook lange tijd moeten wachten. Daarna kwam nog een agent langs die hem weer afraadde om aangifte te doen. Het zou allemaal veel tijd in beslag gaan nemen en hem werd geadviseerd om geen aangifte te doen.

Nu kun je mij veel wijsmaken, maar als de rollen waren omgedraaid en die oude lul aangifte had gedaan omdat hij door een Marokkaan op zijn bek was getikt was het verhaal heel anders gelopen.

Dat is wat mij betreft net zo goed racisme, het is alleen lang niet altijd meetbaar, dus het komt niet naar voren in meetinstrumenten en cijfers. En zo ervaren veel mensen nog relatief vaak een of andere vorm van racisme.

Het een wat onschuldiger dan het ander, maar het is voelbaar en heeft impact op mensen die daarmee te maken krijgen.

Zolang dat soort praktijken aan de orde van de dag zijn wordt vermenging over de hele linie ook wat lastig, om het zacht uit te drukken.
Hoe vaak wordt er aangifte gedaan van ruzietjes in de rij bij de Efteling? Die lijken me vrij vaak voorkomen.

Maat van mij had een paar maanden geleden ruzie in de stad. Niks ernstigs, klein tikje hier en een duw daar zonder verwondingen, maar die wikde ook aangifte doen. Is hem ook langs alle kanten afgeraden door politie en heeft ie dus ook niet gedaan. Daar waren alle betrokkenen roomblank.

Nou wil dat ene voorbeeld natuurlijk niks zeggen over racisme in NL, maar het jouwe evenmin
Laffe huichelaar
pi_179989056
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 12:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hoe vaak wordt er aangifte gedaan van ruzietjes in de rij bij de Efteling? Die lijken me vrij vaak voorkomen.

Maat van mij had een paar maanden geleden ruzie in de stad. Niks ernstigs, klein tikje hier en een duw daar zonder verwondingen, maar die wikde ook aangifte doen. Is hem ook langs alle kanten afgeraden door politie en heeft ie dus ook niet gedaan. Daar waren alle betrokkenen roomblank.

Nou wil dat ene voorbeeld natuurlijk niks zeggen over racisme in NL, maar het jouwe evenmin
Bij een ruzie tussen 2 groepen kan ik me dat wel voorstellen maar iemand die even knock out geslagen is en al op bureau zit om aangifte te doen alsnog afraden om PV te laten opmaken?
pi_179994778
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 19:46 schreef xpompompomx het volgende:
Prima toch? Als het een moslims zou zijn die het boek zou krijgen zou de docent van heel NWS een staande ovatie krijgen.
Nee niet heel NWS, het deel van NWS wat de radicale islam toejuicht zou er schande van spreken
  zaterdag 23 juni 2018 @ 19:15:47 #90
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179995238
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

En het gaat mij niet om etniciteit maar om cultuur.

Mijn goed recht om op culturen neer te kijken overigens, dat zal ik ook zeker blijven doen. Maar je zit echt fout als je denkt dat de meeste mensen zijn zoals ik. En nog zie je daar weinig vermenging
Ik heb onlangs een testje gedaan op Ancestry.com, en daaruit blijkt dat ik voor 98% een west-Europese achtergrond heb.

Heb jij een probleem met mijn cultuur? Want dat lijkt een heel andere cultuur dan die van jou.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180012023
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mogelijk. Misschien ook niet. Ik vind het lastig om daar iets heel stelligs over te zeggen.

Voor nu constateer ik slechts twee dingen:

1) er is echt een probleem met nepnieuws
2) pogingen om de burger op te voeden zodat ie het verschil leert zien tussen nieuws en nepnieuws zijn zo'n beetje gedoemd om te falen. (En nee, dat is geen minachting van de burger... nieuws factchecken is gewoon lastig.)

Wellicht dat we meer partijen zoals Snopes nodig hebben, professionele factcheckers, nieuws-betrouwbaarheidsratings, er moet an sich toch iets te verzinnen zijn. :) Maar vooralsnog ben ik onzeker over de mogelijke oplossingen en de eventuele uitwerking daarvan. Je ne sais pas.
1) Hoe constateer je dat? Er zijn nauwelijks voorbeelden in Nederland. Laat staan dat ze geloofd worden/ een significante rol spelen. Niemand heeft dit ooit onderbouwt, jij ook niet.
2) Ook hier... Waaruit blijkt dit? Wat is er geprobeerd?
pi_180012072
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2018 20:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Even concreet, over wat voor soort ingrijpen hebben we het dan?
Je snapt dus niet waarom dit een principieel punt is. Daarnaast is het natuurlijk een probleem dat we dat niet weten.
pi_180012145
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:00 schreef nostra het volgende:

[..]

Wat vind ik precies voor anderen?
Welkom aan de verkeerde kant van de discussie. Tegenargumenten zijn hier van bedroevend niveau.
  zondag 24 juni 2018 @ 14:58:22 #94
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_180012178
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 14:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

1) Hoe constateer je dat? Er zijn nauwelijks voorbeelden in Nederland. Laat staan dat ze geloofd worden/ een significante rol spelen. Niemand heeft dit ooit onderbouwt, jij ook niet.
2) Ook hier... Waaruit blijkt dit? Wat is er geprobeerd?
Natuurlijk zijn er voorbeelden te over, van alle kanten. Pak alleen al het nieuws van gisteren/eergisteren over Melania die naar een kinderopvang gaat met 'I don't care' op haar rug.

Gewoon nepnieuws. Ze gaat naar het vliegtuig, geen persmoment of wat dan ook, en van het witte huis naar het veldtuig heeft ze dat aan. Als ze het vliegtuig uitkomt heeft ze keurog gepaste kledij aan om mee naar dat centrum te gaan.

Nepnieuws omdat deze boodschap nu eenmaal beter verkoopt.
Laffe huichelaar
  zondag 24 juni 2018 @ 14:59:13 #95
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_180012204
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 14:57 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Welkom aan de verkeerde kant van de discussie. Tegenargumenten zijn hier van bedroevend niveau.
Stel je nou eens niet zo ongelooflijk aan joh
Laffe huichelaar
pi_180012210
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 17:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jeetje, een grapje van een docent bij een ex-leerling. Walgelijk, aan de hoogste boom ermee.
Een grapje? Natuurlijk wordt deze actieve beďnvloeding van leerlingen gewoon goedgepraat hier :r
pi_180012245
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 14:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Stel je nou eens niet zo ongelooflijk aan joh
Dank voor het voorbeeld.
pi_180012390
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Echte integratie gebeurt tussen de lakens zij dhr Hiddema. Punt heeft hij.
En dat gaat dus niet voldoende gebeuren. Niet zo gek ook als je ziet hoe veel verschil er tussen de culturen zit. Onoverbrugbaar. Al is het maar omdat hun cultuur veel meer dan de onze vasthoudt aan die cultuur (hoge contextculturen doen dat nu eenmaal) en wij dus degenen zijn die ons zullen moeten aanpassen. Daarom hoor je ook vaak dat een vrouw moslim wordt als zij met een moslimman trouwt. Andersom gebeurt veel minder.
pi_180012758
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 14:58 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er voorbeelden te over, van alle kanten. Pak alleen al het nieuws van gisteren/eergisteren over Melania die naar een kinderopvang gaat met 'I don't care' op haar rug.

Gewoon nepnieuws. Ze gaat naar het vliegtuig, geen persmoment of wat dan ook, en van het witte huis naar het veldtuig heeft ze dat aan. Als ze het vliegtuig uitkomt heeft ze keurog gepaste kledij aan om mee naar dat centrum te gaan.

Nepnieuws omdat deze boodschap nu eenmaal beter verkoopt.
Niks nepnieuws aan.

Ze droeg die jas en dat de wenkbrauwen fronsen. Temeer omdat Melania bewuste kledingkeuzes maakt. En dus werd er op los gespeculeerd. Begrijpelijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 juni 2018 @ 15:19:20 #100
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_180012880
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 15:00 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dank voor het voorbeeld.
Het voorbeeld ben jij vrees ik. Op de inhoudelijke post, nog een antwoord op jouw vraag ook, reageer je niet eens. Als ik je aanpak reageer je dan weer wel.

Lekker oppervlakkig weer
Laffe huichelaar
pi_180013135
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 15:19 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het voorbeeld ben jij vrees ik. Op de inhoudelijke post, nog een antwoord op jouw vraag ook, reageer je niet eens. Als ik je aanpak reageer je dan weer wel.

Lekker oppervlakkig weer
Aanpakken :') Welke post hebben we het nu over?

Oh dit schijnbaar... Had ik even gemist.

quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 14:58 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er voorbeelden te over, van alle kanten. Pak alleen al het nieuws van gisteren/eergisteren over Melania die naar een kinderopvang gaat met 'I don't care' op haar rug.

Gewoon nepnieuws. Ze gaat naar het vliegtuig, geen persmoment of wat dan ook, en van het witte huis naar het veldtuig heeft ze dat aan. Als ze het vliegtuig uitkomt heeft ze keurog gepaste kledij aan om mee naar dat centrum te gaan.

Nepnieuws omdat deze boodschap nu eenmaal beter verkoopt.
Zeggen dat er voorbeelden zijn, is nog geen voorbeeld. Het nepnieuws van Melania komt uit de VS, dus daarmee al geen antwoord op de vraag. Nu heb ik dit totaal niet gezien, maar welke jas een FL aan heeft noem ik geen nieuws, maar ophef om niets. Daarnaast had ze het jasje eerst wel aan, dus ik weet niet wat jij gelezen hebt waar stond "ging met jasje centrum binnen" maar ik ben het niet tegengekomen.

Dit lijkt me dus geen voorbeeld van binnenlands relevant nepnieuws (zoals gevraagd) maar buitenlands irrelevant nonnieuws. Dit schrijven is dus nóg matiger dan die bovenste reactie. Zoals ik al zei:
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 14:57 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Welkom aan de verkeerde kant van de discussie. Tegenargumenten zijn hier van bedroevend niveau.
Al had ik tegenargument misschien beter tussen " " kunnen zetten. Van een werkelijk tegenargument is namelijk geen sprake.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mr.Major op 24-06-2018 15:34:12 ]
pi_180013197
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 14:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je snapt dus niet waarom dit een principieel punt is.
Ik snap dat het heel makkelijk is om moord en brand te schreeuwen. Je noemt een aantal punten op die al door Ollongren zijn aangehaald. Verder heb je het over regulering terwijl niemand het daar over heeft gehad. Angstpreken dus.

quote:
Daarnaast is het natuurlijk een probleem dat we dat niet weten.
Het is een probleem dat mensen doen alsof de overheid tot allerlei drastische maatregelen in staat is en aan de hand daarvan ministers demoniseren.

Smaad en laster dit. :(
pi_180013316
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 15:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik snap dat het heel makkelijk is om moord en brand te schreeuwen. Je noemt een aantal punten op die al door Ollongren zijn aangehaald. Verder heb je het over regulering terwijl niemand het daar over heeft gehad. Angstpreken dus.

[..]

Het is een probleem dat mensen doen alsof de overheid tot allerlei drastische maatregelen in staat is en aan de hand daarvan ministers demoniseren.

Smaad en laster dit. :(
Het probleem is dat er al gerept wordt over regulerend optreden, wat an sich al een probleem is. Jij gaat er maar vanuit dat er iets komt dat wel oké is, ik zie dat liever voordat ik iets goedkeur. Naast het feit dat ik het principieel afkeur, maak ik me ernstig zorgen om de uitvoering. Ik heb daarnaast geen zin om de beginselen van onze rechtstaat te moeten verdedigen. Triest dat dat nodig is, bovendien.
pi_180013380
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 16:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nu ga je ervan uit dat het standpunt van het FvD zich aan de flanken bevindt. Ik denk niet dat dat het geval is. Het standpunt van het FvD is natuurlijk een die alle partijen moeten innemen: overheden mogen niet bepalen of iets nepnieuws is of niet. Laat staan dat zij regulerend mogen optreden, zoals nu al wordt genoemd.

Het is om te janken dat zo weinig mensen dat met mij eens zijn. Als nepnieuws zo'n probleem is, zet dan in op bescherming van de burger door uitleg over hoe nepnieuws te herkennen, bronnen te checken, en door meer informatie te verschaffen. Dit zal juist leiden tot meer legatimiteit van het nepnieuws, zeker bij de mensen die er vatbaar voor zijn.

Het is om te janken dat je dingen verzint, niet onderbouwt, ongeinformeerd ten strijde trekt en vervolgens ook nog eens gaat klagen dat niet genoeg mensen meegaan in je verzinsels.
pi_180013416
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 15:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is om te janken dat je dingen verzint, niet onderbouwt, ongeinformeerd ten strijde trekt en vervolgens ook nog eens gaat klagen dat niet genoeg mensen meegaan in je verzinsels.
Kijk het debat maar eens terug.
pi_180013523
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 15:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het probleem is dat er al gerept wordt over regulerend optreden, wat an sich al een probleem is. Jij gaat er maar vanuit dat er iets komt dat wel oké is, ik zie dat liever voordat ik iets goedkeur. Naast het feit dat ik het principieel afkeur, maak ik me ernstig zorgen om de uitvoering. Ik heb daarnaast geen zin om de beginselen van onze rechtstaat te moeten verdedigen. Triest dat dat nodig is, bovendien.
Dit slaat weer eens nergens op. Gebruik eens minder van die nietszeggende posts en denk eens wat langer na voor je iets opschrijft.
pi_180013547
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2018 15:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dit slaat weer eens nergens op. Gebruik eens minder van die nietszeggende posts en denk eens wat langer na voor je iets opschrijft.
Waarom niet?
pi_180013611
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 15:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Waarom niet?
Ik geloof dat je intelligent genoeg bent om te achterhalen waarom bijvoorbeeld het laatste deel van je post nietszeggend en onzinnig is.
pi_180013624
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 15:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Waarom niet?
Het probleem is dat er al gerept wordt over regulerend optreden, wat an sich al een probleem is.

Verklaar je nader dan. Wat is er mis met regulering?
pi_180013672
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 15:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik geloof dat je intelligent genoeg bent om te achterhalen waarom bijvoorbeeld het laatste deel van je post nietszeggend en onzinnig is.
Het betreft dus het laatste deel van het schrijven. Op de rest ga je al niet in maar blijkbaar heb ik daar wel een punt. Schijnbaar vind jij het niet zo belangrijk dat overheidsinstanties zich niet bemoeien met de media.
pi_180013729
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 15:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Het probleem is dat er al gerept wordt over regulerend optreden, wat an sich al een probleem is.

Verklaar je nader dan. Wat is er mis met regulering?
De staat of een andere (in dit geval supra-nationale) overheid dient zich niet met de inhoud van het nieuws te bemoeien. Dat hoef ik toch zeker niet uit te leggen?
pi_180013770
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 15:41 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het betreft dus het laatste deel van het schrijven. Op de rest ga je al niet in maar blijkbaar heb ik daar wel een punt. Schijnbaar vind jij het niet zo belangrijk dat overheidsinstanties zich niet bemoeien met de media.
Let vooral even op op het woordje 'bijvoorbeeld', ontzettende dramaqueen.

En hou eens op met het verzinnen van standpunten.
pi_180013864
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2018 15:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Let vooral even op op het woordje 'bijvoorbeeld', ontzettende dramaqueen.

En hou eens op met het verzinnen van standpunten.
Schijnbaar:
"naar het zich laat aanzien
Het schijnbaar verdwijnen van de zon tijdens een verduistering betekent niet dat de maan even groot is."

Zo komt het over. Je maakt je namelijk totaal geen zorgen over deze ontwikkelingen. Ik dus wel.
pi_180013908
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 15:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Schijnbaar:
"naar het zich laat aanzien
Het schijnbaar verdwijnen van de zon tijdens een verduistering betekent niet dat de maan even groot is."

Zo komt het over. Je maakt je namelijk totaal geen zorgen over deze ontwikkelingen. Ik dus wel.
Er valt ook totaal geen zinnig gesprek met je te voeren gewoon.
pi_180013963
quote:
13s.gif Op zondag 24 juni 2018 15:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er valt ook totaal geen zinnig gesprek met je te voeren gewoon.
Met jou wel wil je zeggen. Het is toch zeker zo dat jij je geen zorgen maakt? Ik vind dat gevaarlijk. Staatsbemoeienis met de pers is namelijk een opmaak naar fascisme. Kijk het debat nu maar terug dan snap je tenminste waar ik het over heb.
pi_180013994
quote:
13s.gif Op zondag 24 juni 2018 15:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er valt ook totaal geen zinnig gesprek met je te voeren gewoon.
pi_180014021
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 15:49 schreef Tem het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Misschien dat het jullie makkelijker vergaat met juiste standpunten.
pi_180014113
Zou Timmmmm nog op zoek zijn naar relevante voorbeelden van nepnieuws in Nederland? Ik hoop dat hij iets vindt. Zal je zien dat het standpunt is dat dat ene voorbeeld voldoende is om dit soort maatregelen te nemen. Ik wacht rustig af.
pi_180014149
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 15:52 schreef Mr.Major het volgende:
Zou Timmmmm nog opzoek zijn naar relevante voorbeelden van nepnieuws in Nederland? Ik hoop dat hij iets vindt. Zal je zien dat het standpunt is dat dat ene voorbeeld voldoende is om dit soort maatregelen te nemen. Ik wacht rustig af.
Waarom zoeken, whatever interview met Baudet is voldoende..
pi_180014179
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 15:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Met jou wel wil je zeggen. Het is toch zeker zo dat jij je geen zorgen maakt? Ik vind dat gevaarlijk. Staatsbemoeienis met de pers is namelijk een opmaak naar fascisme. Kijk het debat nu maar terug dan snap je tenminste waar ik het over heb.
Het is wel goed met je getroll.
pi_180014212
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 15:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Waarom zoeken, whatever interview met Baudet is voldoende..
Of de posts van Mr.Major. "Opmaat naar facisme". "Beginselen van de rechtsstaat zijn in het geding en niemand houdt dat tegen".
pi_180014235
quote:
14s.gif Op zondag 24 juni 2018 15:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is wel goed met je getroll.
Vlucht maar weg.
  zondag 24 juni 2018 @ 16:00:55 #123
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_180014327
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 15:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Aanpakken :') Welke post hebben we het nu over?

Oh dit schijnbaar... Had ik even gemist.

[..]

Zeggen dat er voorbeelden zijn, is nog geen voorbeeld. Het nepnieuws van Melania komt uit de VS, dus daarmee al geen antwoord op de vraag. Nu heb ik dit totaal niet gezien, maar welke jas een FL aan heeft noem ik geen nieuws, maar ophef om niets. Daarnaast had ze het jasje eerst wel aan, dus ik weet niet wat jij gelezen hebt waar stond "ging met jasje centrum binnen" maar ik ben het niet tegengekomen.

Dit lijkt me dus geen voorbeeld van binnenlands relevant nepnieuws (zoals gevraagd) maar buitenlands irrelevant nonnieuws. Dit schrijven is dus nóg matiger dan die bovenste reactie. Zoals ik al zei:

[..]

Al had ik tegenargument misschien beter tussen " " kunnen zetten. Van een werkelijk tegenargument is namelijk geen sprake.
Wat laat je je weer verschrikkelijk kennen. Ik weet weer waarom ik niet meer in dit topic keek
Laffe huichelaar
  zondag 24 juni 2018 @ 16:11:20 #124
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180014713
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 14:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

1) Hoe constateer je dat? Er zijn nauwelijks voorbeelden in Nederland. Laat staan dat ze geloofd worden/ een significante rol spelen. Niemand heeft dit ooit onderbouwt, jij ook niet.
GS, climategate.nl, de vele bullshit topics op Telegraaf, voorbeelden te over.

quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 14:53 schreef Mr.Major het volgende:

2) Ook hier... Waaruit blijkt dit? Wat is er geprobeerd?
Zie de vele pogingen om het grote publiek uit te leggen wat de wetenschap zegt over:

1) evolutie
2) klimaatverandering
3) kosmologie

Alleen al het feit dat jouw grote idool antropogene klimaatverandering omschrijft als 'hoax' (en dat dit - vermoed ik - door jou wordt geloofd) maakt mijn punt volledig.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 24 juni 2018 @ 16:15:23 #125
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180014852
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 14:58 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er voorbeelden te over, van alle kanten. Pak alleen al het nieuws van gisteren/eergisteren over Melania die naar een kinderopvang gaat met 'I don't care' op haar rug.

Gewoon nepnieuws. Ze gaat naar het vliegtuig, geen persmoment of wat dan ook, en van het witte huis naar het veldtuig heeft ze dat aan. Als ze het vliegtuig uitkomt heeft ze keurog gepaste kledij aan om mee naar dat centrum te gaan.

Nepnieuws omdat deze boodschap nu eenmaal beter verkoopt.
Dit dus ja.

Of, lekker recent voorbeeld, die aanrijding bij Pinkpop. De politie zegt (heel netjes) 'wij kunnen zolang het onderzoek loopt hier nog niets over zeggen'. En wat maakt telegraaf ervan?

OM: Aanslag een van scenario’s

Inderdaad, als je niks uitsluit sluit je ook dat niet uit. Maar dit artikel is verder wel complete bullshit natuurlijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 24 juni 2018 @ 16:20:27 #126
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_180015036
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 16:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit dus ja.

Of, lekker recent voorbeeld, die aanrijding bij Pinkpop. De politie zegt (heel netjes) 'wij kunnen zolang het onderzoek loopt hier nog niets over zeggen'. En wat maakt telegraaf ervan?

OM: Aanslag een van scenario’s

Inderdaad, als je niks uitsluit sluit je ook dat niet uit. Maar dit artikel is verder wel complete bullshit natuurlijk.
Het meest klassieke voorbeeld is natuurlijk met dat filmpje uit 'Oekraine'

Maar er zijn er zoveel te noemen. Al is het maar verslaggevers die dan vlak voor de enige groep van 20, 30 mensen staan en doen of er gigantische oproer/demonstratie is. Daar is zo'n mooie foto van, shot van het nieuws en een afstandsfoto van dat moment.

Het gebeurt heel vaak. Maar goed daar kunnen wij het wel over eens zijn natuurlijk, het is toch pas waar als Baudet het zegt
Laffe huichelaar
  zondag 24 juni 2018 @ 16:25:17 #127
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180015193
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 16:20 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het meest klassieke voorbeeld is natuurlijk met dat filmpje uit 'Oekraine'

Maar er zijn er zoveel te noemen. Al is het maar verslaggevers die dan vlak voor de enige groep van 20, 30 mensen staan en doen of er gigantische oproer/demonstratie is. Daar is zo'n mooie foto van, shot van het nieuws en een afstandsfoto van dat moment.

Het gebeurt heel vaak. Maar goed daar kunnen wij het wel over eens zijn natuurlijk, het is toch pas waar als Baudet het zegt
Zoals eerder gezegd... het succes van nieuwsbronnen wordt tegenwoordig niet meer bepaald door wat waar is en wat niet, maar door wat veel kijkers en views trekt. Daar waar vroeger het verkopen van foutief nieuws een doodzonde was en kranten echt door het slijk moesten om hun reputatie te beschermen is dat tegenwoordig 'de normaalste zaak van de wereld'. Als de Telegraaf iets beweert dat ronduit onjuist is dan is men dat de volgende week alweer vergeten en trapt men net zo makkelijk weer in het volgende bullshit artikel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180015217

Hier de interrupties van Baudet in het debat dat zojuist ter sprake kwam.
pi_180015240
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 16:00 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat laat je je weer verschrikkelijk kennen. Ik weet weer waarom ik niet meer in dit topic keek
Nog steeds geen voorbeeld dus.
pi_180015374
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 16:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

GS, climategate.nl, de vele bullshit topics op Telegraaf, voorbeelden te over.

[..]

Zie de vele pogingen om het grote publiek uit te leggen wat de wetenschap zegt over:

1) evolutie
2) klimaatverandering
3) kosmologie

Alleen al het feit dat jouw grote idool antropogene klimaatverandering omschrijft als 'hoax' (en dat dit - vermoed ik - door jou wordt geloofd) maakt mijn punt volledig.
Waar is hier sprake van aantoonbaar feitelijke informatie? Ik zie hier vooral een mening doorschemeren, wat natuurlijk maar weer aantoont waarom we hier niet aan moeten beginnen.

Alsof dat massaal ontkent wordt. Dat er debielen zijn die dankzij de bijbel die niet in evolutie geloven is overigens totaal geen politiek nieuws. Ook geen goed voorbeeld dus, aangezien in de politiek, in tegenstelling tot bij de exacte wetenschappen, het verschil tussen de waarheid en onwaarheid niet zo duidelijk is. Daarnaast hebben voorbeelden als het geloof in evolutie helemaal niets met het onderwerp -dit is geen nieuws maar een eeuwenoud boek- te maken.

Daarnaast had je het niet over wetenschap, maar over nepnieuws. Het zou niet lukken de burger daar kennis over bij te brengen. Nogmaals de vraag (voordat we de vrije pers aan banden gaan leggen): waar blijkt dat uit?
  zondag 24 juni 2018 @ 16:34:35 #131
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180015469
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 16:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Alsof dat massaal ontkent wordt. Dat er debielen zijn die dankzij de bijbel die niet in evolutie geloven is overigens totaal geen politiek nieuws.
Ik haal daar een voorbeeld erbij waarvan ik redelijk kan aannemen dat jij begrijpt dat het gaat om een bullshit standpunt. In de VS was dit wel degelijk een grote politieke kwestie. Het ging daar over scheiding van kerk en staat, de vraag of Intelligent Design onderwezen moest worden op scholen. Het was een kwestie die tot en met het federale hof is uitgevochten.

https://nl.wikipedia.org/(...)Area_School_District

Hoezo 'geen politiek'?

quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 16:31 schreef Mr.Major het volgende:

Ook geen goed voorbeeld dus, aangezien in de politiek, in tegenstelling tot bij de exacte wetenschappen, het verschil tussen de waarheid en onwaarheid niet zo duidelijk is. Daarnaast is dat helemaal niet ten gevolge van nieuwsvoorziening.
Deel jij Baudets mening dat antropogene klimaatverandering een hoax is? Dit zegt hij namelijk letterlijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180015474
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 16:26 schreef Mr.Major het volgende:

Hier de interrupties van Baudet in het debat dat zojuist ter sprake kwam.
Hoe Baudet ook heel hard zijn best doet om heel intelligent en eloquent over te komen. :D

Je zou soms bijna zeggen dat hij een dartpijltje in handen heeft en aan het oefenen is hoe die die op een charmante manier moet gooien en weerhouden.
pi_180015576
Wat een vermoeiend mannetje eigenlijk. Ook niet echt een fatsoenlijk gesprek mee te voeren.

"Zou u de leerstellingen van de katholieke kerk omschrijven als desinformatie?"

:')

Terwijl er al een paar keer is aangegeven dat de criteria daarvoor nog besproken moeten worden in een ander debat.
pi_180015636
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 16:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik haal daar een voorbeeld erbij waarvan ik redelijk kan aannemen dat jij begrijpt dat het gaat om een bullshit standpunt. In de VS was dit wel degelijk een grote politieke kwestie. Het ging daar over scheiding van kerk en staat, de vraag of Intelligent Design onderwezen moest worden op scholen. Het was een kwestie die tot en met het federale hof is uitgevochten.

https://nl.wikipedia.org/(...)Area_School_District

Hoe 'niet politiek'?

[..]

Deel jij Baudets mening dat antropogene klimaatverandering een hoax is? Dit zegt hij namelijk letterlijk.
Weer geen Nederlands voorbeeld. Logisch ook: bij ons is dit een totaal nonissue.

(Er is één citaatje waarin hij uit de bocht vliegt en antropogene klimaatsverandering een hoax noemt -waar ik inderdaad anders over denk (niet dat dat interessant is in een discussie over of een overheid moet ingrijpen in het nieuws). De exacte invloed van de mens op het klimaat is nog geen bewezen feit, en de manier waarop soms gepresenteerd wordt hoe we daar mee om moeten gaan, ook in de politiek, kan soms best een hoax genoemd worden.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Major op 24-06-2018 16:51:23 ]
pi_180015698
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 16:39 schreef Xa1pt het volgende:
Wat een vermoeiend mannetje eigenlijk. Ook niet echt een fatsoenlijk gesprek mee te voeren.

"Zou u de leerstellingen van de katholieke kerk omschrijven als desinformatie?"

:')

Terwijl er al een paar keer is aangegeven dat de criteria daarvoor nog besproken moeten worden in een ander debat.
quote:
9s.gif Op zondag 24 juni 2018 16:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe Baudet ook heel hard zijn best doet om heel intelligent en eloquent over te komen. :D

Je zou soms bijna zeggen dat hij een dartpijltje in handen heeft en aan het oefenen is hoe die die op een charmante manier moet gooien en weerhouden.
Inhoudelijk niets tegen in te brengen zie ik.
pi_180015740
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 16:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]


[..]

Inhoudelijk niets tegenin te brengen zie ik.
Baudet is alleen maar de recalcitrante clown aan het uithangen, inhoudelijk zegt-ie zelf niks boeiends.
pi_180015792
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2018 16:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Baudet is alleen maar de recalcitrante clown aan het uithangen, inhoudelijk zegt-ie zelf niks boeiends.
Lees: "nee, helaas niet"
  zondag 24 juni 2018 @ 16:50:42 #138
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180015901
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 16:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Weer geen Nederlands voorbeeld. Logisch ook: bij ons is dit een totaal nonissue.
Zie post #125 voor een Nederlands voorbeeld.

quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 16:42 schreef Mr.Major het volgende:

De exacte invloed van de mens op het klimaat is nog geen bewezen feit, en de manier waarop soms gepresenteerd wordt hoe we daar mee om moeten gaan, ook in de politiek, kan soms best een hoax genoemd worden.
Dit zou zo van een Amerikaanse creationist kunnen komen tav evolutie. En het is in beide gevallen onzin.

quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 16:42 schreef Mr.Major het volgende:

en de manier waarop soms gepresenteerd wordt hoe we daar mee om moeten gaan, ook in de politiek, kan soms best een hoax genoemd worden.
Met name wat er afkomstig is van die zogenaamde sceptici heeft een enorm hoog onzingehalte. En ja, ook dat gebeurt in Nederlandse nieuwsbronnen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 24 juni 2018 @ 16:50:44 #139
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_180015904
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 16:27 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nog steeds geen voorbeeld dus.
Je hebt het weer voor elkaar gekregen de inhoudelijke post te missen.

Net als je idool absoluut niet geinteresseerd in de inhoud, maar in puntjes scoren
Laffe huichelaar
  zondag 24 juni 2018 @ 16:51:51 #140
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180015941
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 16:50 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je hebt het weer voor elkaar gekregen de inhoudelijke post te missen.

Net als je idool absoluut niet geinteresseerd in de inhoud, maar in puntjes scoren
En dit is precies waarom nepnieuws zo'n probleem is. Men hoort alleen wat men wil horen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180016140
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 16:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zie post #125 voor een Nederlands voorbeeld.
quote:
OM: Aanslag een van scenario’s
18 jun. 2018 in BINNENLAND

LANDGRAAF - Het Openbaar Ministerie sluit niet uit dat de aanrijding op Pinkpop in de nacht van zondag op maandag een aanslag was. Het is een van de scenario’s die onderzocht worden.

De verdachte, een 34-jarige man die zelf de politie belde, wordt in de loop van de dag overgebracht naar Limburg. De man zit in beperkingen, wat wil zegen dat hij alleen contact mag hebben met zijn advocaat.

Bij het incident met een busje op de Mensheggerweg in Landgraaf raakten maandagochtend drie voetgangers zwaargewond en kwam één persoon om het leven. Het slachtoffer is een 35-jarige man uit Heerlen.

De drie slachtoffers verblijven nog altijd in kritieke toestand in het ziekenhuis. De families van de slachtoffers zijn in kennis gesteld.
Wéér geen voorbeeld van nepnieuws. Er staat geen enkele onwaarheid in dit artikel. De titel is niet suggestief. Zorgwekkend dat voorstanders van nepnieuwsbestrijding feitelijk juiste informatie als nepnieuws afdoen.

quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 16:50 schreef Molurus het volgende:
Dit zou zo van een Amerikaanse creationist kunnen komen tav evolutie. En het is in beide gevallen onzin.

[..]

Met name wat er afkomstig is van die zogenaamde sceptici heeft een enorm hoog onzingehalte. En ja, ook dat gebeurt in Nederlandse nieuwsbronnen.
Nee, hoeveel invloed de mens heeft op het klimaat is nog geen feit. Geen enkele wetenschapper beweert dat dat wel zo is.

Vind jij. Aantoonbaar is het nog altijd niet. Maar dit is een discussie over nepnieuws. Niet over in welke mate antropogene klimaatsverandering bestaat of niet.
  zondag 24 juni 2018 @ 17:00:45 #142
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180016226
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 16:42 schreef Mr.Major het volgende:
Er is één citaatje waarin hij uit de bocht vliegt en antropogene klimaatsverandering een hoax noemt -waar ik inderdaad anders over denk (niet dat dat interessant is in een discussie over of een overheid moet ingrijpen in het nieuws
Dit was echt niet 1 keertje uit de bocht vliegen. Baudet verkondigt vrij consistent nonsens over dit onderwerp.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 24 juni 2018 @ 17:02:54 #143
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180016286
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 16:58 schreef Mr.Major het volgende:

Wéér geen voorbeeld van nepnieuws. Er staat geen enkele onwaarheid in dit artikel. De titel is niet suggestief. Zorgwekkend dat voorstanders van nepnieuwsbestrijding feitelijk juiste informatie als nepnieuws afdoen.
De titel is niet suggestief? Hoe achterlijk ben jij???

De titel had met hetzelfde gemak kunnen zijn:

OM: cokegebruik 1 van de scenario's
OM: uit de hand gelopen burenruzie 1 van de scenario's
OM: Baudet die onderweg was naar een congres 1 van de scenario's

Als het OM zegt dat ze nog geen mededeling kunnen doen dan is elke specificatie suggestief.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180016344
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 16:20 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het meest klassieke voorbeeld is natuurlijk met dat filmpje uit 'Oekraine'

Maar er zijn er zoveel te noemen. Al is het maar verslaggevers die dan vlak voor de enige groep van 20, 30 mensen staan en doen of er gigantische oproer/demonstratie is. Daar is zo'n mooie foto van, shot van het nieuws en een afstandsfoto van dat moment.

Het gebeurt heel vaak. Maar goed daar kunnen wij het wel over eens zijn natuurlijk, het is toch pas waar als Baudet het zegt
Yes! Daar wachtte ik op.

Niemand geloofde dat. Niet relevant dus. Totaal niet voldoende om met de maatregelen te komen waar de EU nu mee komt.

Dat van die 30 mensen, dat heb ik ook al duizenden keren benoemd. Of van dode kinderen op het strand die een heel land politiek beďnvloeden. Dat is echter óók geen nepnieuws, maar onvoldoende respect voor journalistieke integriteit. Daar gaat dit gesprek over nepnieuws niet over. Overigens heb ik dit al duizenden keren aangehaald, toen viel het volgens mijn tegenstanders allemaal wel mee.

Nog steeds geen fatsoenlijk argument gehoord.
pi_180016362
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit was echt niet 1 keertje uit de bocht vliegen. Baudet verkondigt vrij consistent nonsens over dit onderwerp.
Niet aantoonbaar waar
  zondag 24 juni 2018 @ 17:06:00 #146
13309 nostra
ask why
pi_180016370
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 16:25 schreef Molurus het volgende:
Daar waar vroeger het verkopen van foutief nieuws een doodzonde was en kranten echt door het slijk moesten om hun reputatie te beschermen is dat tegenwoordig 'de normaalste zaak van de wereld'.
Mwah. Vraag eens om The Sun in Liverpool. Ook in Nederland heeft De Telegraaf al decennia het niveau dat het nu ook heeft. Dat is een treurig niveau, maar niet iets kenmerkends voor deze tijd.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_180016426
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit was echt niet 1 keertje uit de bocht vliegen. Baudet verkondigt vrij consistent nonsens over dit onderwerp.
Wilde hij ook niet iemand die wel wetenschappelijke kennis had over dit onderwerp laten ontslaan als weerman omdat Baudet geen tegenspraak duldt?
  zondag 24 juni 2018 @ 17:08:22 #148
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180016432
quote:
12s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:06 schreef nostra het volgende:

[..]

Mwah. Vraag eens om The Sun in Liverpool. Ook in Nederland heeft De Telegraaf al decennia het niveau dat het nu ook heeft. Dat is een treurig niveau, maar niet iets kenmerkends voor deze tijd.
True, Telegraaf heeft van oudsher al een vrij belabberde reputatie inderdaad. Maar ik heb inmiddels ook al veel te veel artikelen op NRC en Volkskrant gezien die varieerden van 'onnodig speculatief' tot 'regelrecht onjuist'. Het is tegenwoordig min of meer de standaard, terwijl we dat vroeger gewoon 'riooljournalistiek' noemden.

En zie hierboven.. in de ogen van MrMajor is het - kennelijk - een volstrekt neutraal nieuwsbericht.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180016454
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

De titel is niet suggestief? Hoe achterlijk ben jij???

De titel had met hetzelfde gemak kunnen zijn:

OM: cokegebruik 1 van de scenario's
OM: uit de hand gelopen burenruzie 1 van de scenario's
OM: Baudet die onderweg was naar een congres 1 van de scenario's

Als het OM zegt dat ze nog geen mededeling kunnen doen dan is elke specificatie suggestief.
Nee. Het is hetzelfde artikel als "OM sluit terrorisme uit", maar dan dat het niet zo is. Niet suggestief dus. Jij vindt dat de telegraaf dit scenario nu waarschijnlijker maakt dan het is. Dat lees je er ten eerste zelf in, ik vind het reuze meevallen. Daarnaast was een aanslag natuurlijk totáál onwaarschijnlijk gezien de gebeurtenissen. Ten tweede is het geen nepnieuws en wordt dit dus ook niet opgelost door mogelijke maatregelen. We hadden het overigens over nepnieuws. Niet over feitelijk correcte titels.

Niemand -behalve misschien een aluhoedje- gelooft overigens dat dit een aanslag was. Zag er vanaf minuut 1 uit als maximaal een hit and run. Zie het topic in NWS bijvoorbeeld, en vergelijk dat met een willekeurig ander topic.

En, en daarom juist een tegenargument voor deze bestrijding nepnieuws(!): en week later weet het hele land hoe het zit.
pi_180016651
Dus nog steeds geen voorbeelden van nepnieuws die dergelijk heftige reacties van de politiek legitimeren.

Waarom wordt dit niet gewoon toegegeven: niemand kan relevante voorbeelden noemen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Mr.Major op 24-06-2018 17:19:48 ]
  zondag 24 juni 2018 @ 17:20:46 #151
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180016857
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:09 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee. Het is hetzelfde artikel als "OM sluit terrorisme uit", maar dan dat het niet zo is. Niet suggestief dus.
Als het OM dat werkelijk zou zeggen is daar niks suggestiefs aan. Het probleem hiermee is dat het OM in haar eigen verklaring het woord 'aanslag' geheel niet heeft gebruikt.

quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:09 schreef Mr.Major het volgende:

Jij vindt dat de telegraaf dit scenario nu waarschijnlijker maakt dan het is. Dat lees je er ten eerste zelf in, ik vind het reuze meevallen.
Zou je dezelfde mening hebben gehad als het artikel als volgt begon?

LANDGRAAF - Het Openbaar Ministerie sluit niet uit dat de aanrijding op Pinkpop in de nacht van zondag op maandag is veroorzaakt door een groepje FvD aanhangers die wilden inrijden op een groepje GroenLinks aanhangers. Het is een van de scenario’s die onderzocht worden.

Of is het dan wel suggestief?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 24 juni 2018 @ 17:21:12 #152
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_180016874
Eenieder die hier geinteresseerd in is zou ik aanraden medialogic van Argos te kijken
Laffe huichelaar
pi_180016892
Overigens heb ik het vaak over gekleurde of zelfs onjuiste berichtgeving in de media. Dus mij hoef je echt niet wijs te maken dat er dingen fout gaan. Met nepnieuwsbestrijding heeft dat echter niks te maken. Het zijn namelijk geen feitelijk incorrecte mededelingen (was dat maar zo).
  zondag 24 juni 2018 @ 17:24:40 #154
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180016977
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:21 schreef Mr.Major het volgende:

Overigens heb ik het vaak over gekleurde of zelfs onjuiste berichtgeving in de media. Dus mij hoef je echt niet wijs te maken dat er dingen fout gaan. Met nepnieuwsbestrijding heeft dat echter niks te maken. Het zijn namelijk geen feitelijk incorrecte mededelingen (was dat maar zo).
Ah ja. Dus als de Telegraaf zou schrijven:

LANDGRAAF - Het Openbaar Ministerie sluit niet uit dat de aanrijding op Pinkpop in de nacht van zondag op maandag is veroorzaakt door een groepje FvD aanhangers die wilden inrijden op een groepje GroenLinks aanhangers. Het is een van de scenario’s die onderzocht worden.

Dan is dat wat jou betreft geen nepnieuws, omdat het compatibel is met de uitspraak 'we houden alle mogelijkheden open'. 8)7
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180017069
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als het OM dat werkelijk zou zeggen is daar niks suggestiefs aan. Het probleem hiermee is dat het OM in haar eigen verklaring het woord 'aanslag' geheel niet heeft gebruikt.

[..]

Zou je dezelfde mening hebben gehad als het artikel als volgt begon?

LANDGRAAF - Het Openbaar Ministerie sluit niet uit dat de aanrijding op Pinkpop in de nacht van zondag op maandag is veroorzaakt door een groepje FvD aanhangers die wilden inrijden op een groepje GroenLinks aanhangers. Het is een van de scenario’s die onderzocht worden.

Of is het dan wel suggestief?
De NOS heeft ditzelfde verhaal ook uitgesproken, zij berichtte dat een terroristisch motief niet wordt uitgesloten, dus wat je over de telegraaf beweert, beweer je ook over de NOS.

Nee. En voordat je begint over hypocrisie, dat is niet hetzelfde.

Mensen zijn bang voor terrorisme. In de huidige tijd is terrorisme een hot topic. Er is nog geen enkele situatie geweest waarbij er sprake is van een FvD'er die een aanslag heeft gepleegd. Als je je vraag zo -minder suggestief dus- had gesteld:

LANDGRAAF: Het Openbaar Ministerie sluit niet uit dat de aanrijding op Pinkpop in de nacht van zondag op maandag is veroorzaakt door een groepje GL aanhangers die wilden inrijden op een groepje FvD aanhangers. Het is een van de scenario's die onderzocht moeten worden.

Had je hetzelfde antwoord gekregen. (En dat terwijl aanslagen op FvD'ers in het recente verleden wel hebben plaatsgevonden. )

Maar nogmaals: geen nepnieuws en dus niet relevant in deze discussie.

Alhoewel: het toont wel aan hoe gevaarlijk het is om iemand zaken als nepnieuws aan te laten duiden.
pi_180017141
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah ja. Dus als de Telegraaf zou schrijven:

LANDGRAAF - Het Openbaar Ministerie sluit niet uit dat de aanrijding op Pinkpop in de nacht van zondag op maandag is veroorzaakt door een groepje FvD aanhangers die wilden inrijden op een groepje GroenLinks aanhangers. Het is een van de scenario’s die onderzocht worden.

Dan is dat wat jou betreft geen nepnieuws, omdat het compatibel is met de uitspraak 'we houden alle mogelijkheden open'. 8)7
Nee, dat zou volgens mij inderdaad geen nepnieuws zijn. Dat is het namelijk niet.
  zondag 24 juni 2018 @ 17:32:24 #157
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180017158
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:27 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De NOS heeft ditzelfde verhaal ook uitgesproken, zij berichtte dat een terroristisch motief niet wordt uitgesloten, dus wat je over de telegraaf beweert, beweer je ook over de NOS.
Dat artikel heb ik gemist, maar onder de aanname dat de NOS dit zo heeft verwoord is dat volledig juist.

quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:27 schreef Mr.Major het volgende:

Nee. En voordat je begint over hypocrisie, dat is niet hetzelfde.
Ja, dat is hetzelfde. Ik ken de verklaring van NOS niet, maar aangenomen dat dat klopt is dat hetzelfde.

quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:27 schreef Mr.Major het volgende:

Mensen zijn bang voor terrorisme. In de huidige tijd is terrorisme een hot topic. Er is nog geen enkele FvD'er geweest waarbij er sprake is van een FvD'er die een aanslag heeft gepleegd.
Hoeveel aanslagen hebben wij in Nederland gehad dan?

Die angst is gebaseerd op maar 1 ding: nepnieuws. Als je mensen maar vaak genoeg vertelt dat een aanslag niet wordt uitgesloten dan worden ze daar vanzelf bang voor ja.

Dus ik stel voor om mensen op dezelfde manier bang te maken voor FvD'ers. Heb jij kennelijk geen probleem mee, want geen nepnieuws in jouw eigen uitleg daarvan.

quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:27 schreef Mr.Major het volgende:

Als je je vraag zo -minder suggestief dus- had gesteld:

LANDGRAAF: Het Openbaar Ministerie sluit niet uit dat de aanrijding op Pinkpop in de nacht van zondag op maandag is veroorzaakt door een groepje GL aanhangers die wilden inrijden op een groepje FvD aanhangers. Het is een van de scenario's die onderzocht moeten worden.

Had je hetzelfde antwoord gekregen.
Minder suggestief.... ja ja, leuke poging tot trollen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 24 juni 2018 @ 17:33:32 #158
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180017177
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee, dat zou volgens mij inderdaad geen nepnieuws zijn. Dat is het namelijk niet.
Goed, ik stel voor dat we dan nu beginnen met het op grote schaal verspreiden van dit soort nieuws tav FvD'ers.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180017359
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Goed, ik stel voor dat we dan nu beginnen met het op grote schaal verspreiden van dit soort nieuws tav FvD'ers.
Liever niet, laten we ons niet verlagen tot het niveau van FVD.
pi_180017457
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat artikel heb ik gemist, maar onder de aanname dat de NOS dit zo heeft verwoord is dat volledig juist.
Om en nabij ja.

quote:
Ja, dat is hetzelfde. Ik ken de verklaring van NOS niet, maar aangenomen dat dat klopt is dat hetzelfde.
Ik reageerde hier op jouw voorbeeld dat het FvD'ers en GL'ers betreft. Dat is niet hetzelfde (gezien de maatschappelijke context) als het artikel van de telegraaf.

quote:
Hoeveel aanslagen hebben wij in Nederland gehad dan?
Geen, danwel enkele die afgedaan worden als verwarde mannen. Ik zie dat wel als terrorisme, ondanks de bloedsuikerspiegel. Ook zijn er een aantal terroristische daden voorkomen door ingrijpen van de AIVD.

quote:
Die angst is gebaseerd op maar 1 ding: nepnieuws.
Lees:
quote:
nieuws waar ik het niet mee eens ben
Nogmaals: dit toont maar aan waarom we er níét aan moeten beginnen.

quote:
Dus ik stel voor om mensen op dezelfde manier bang te maken voor FvD'ers. Heb jij kennelijk geen probleem mee, want geen nepnieuws in jouw eigen uitleg daarvan.
Ik heb al uitgelegd waarom deze situaties verschillen. Ook als het GL'ers betrof keurde ik dat af (hoewel jij anders insinueert) echter: het artikel van de telegraaf betreft een situatie met een andere context.

Dat iets geen nepnieuws is, wil niet zeggen dat het ethische journalistiek betreft. Dat onderscheid kan jij hopelijk ook wel maken.

quote:
Minder suggestief.... ja ja, leuke poging tot trollen.
Ja, aangezien jij insinueert dat ik anders oordeel omdat het FvD'ers zijn die hier in het verdachtenbankje geplaatst worden. Echter als het GL'ers betrof die in het verdachtenbankje geplaatst worden -in verder exact dezelfde verwoordingen- dan had ik dat ook afgekeurd.

Deze discussie gaat overigens niet over of een artikel van de telegraaf -en dezelfde verwoordingen bij de NOS- dat al dan niet suggestief is, maar over nepnieuws (wat dit aantoonbaar niet is) en of (supranationale) overheden daarin moeten ingrijpen. In die discussie vraag ik om voorbeelden, en dit is daar geen van.
pi_180017600
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Goed, ik stel voor dat we dan nu beginnen met het op grote schaal verspreiden van dit soort nieuws tav FvD'ers.
Je snapt het verschil tussen nepnieuws en niet-ethische journalistiek toch wel? Feitelijk correct niet-ethisch nieuws (ik weet er alles van) is geen nepnieuws, maar kan alsnog onwenselijk zijn. Jouw situatie is daar een voorbeeld van. Het artikel van de telegraaf is dat gezien de context niet. (Maar ook hier kunnen meningen over verschillen).

https://joop.bnnvara.nl/o(...)d-van-thierry-baudet
Dit is bijv. ook geen nepnieuws. Het is wel pure bullshit en niet-ethisch nieuws, maar dus geen nepnieuws. (Daarnaast is dit ook opinie, nog een extra dimensie, maar het punt is duidelijk).

[ Bericht 9% gewijzigd door Mr.Major op 24-06-2018 17:54:17 ]
pi_180017719


[ Bericht 100% gewijzigd door Mr.Major op 24-06-2018 17:51:14 ]
  zondag 24 juni 2018 @ 17:53:13 #163
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180017780
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:40 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Liever niet, laten we ons niet verlagen tot het niveau van FVD.
Nee, daar ben ik ook geen voorstander van inderdaad. Maar kennelijk zou Mr.Major zulk nieuws, volgens zijn eigen criteria daarvoor, bestempelen als normaal non-suggestief nieuws.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180017793
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Geen, danwel enkele die afgedaan worden als verwarde mannen. Ik zie dat wel als terrorisme, ondanks de bloedsuikerspiegel.
Dank voor het leveren van het bewijs hoe effectief nepnieuws is, ook in Nederland.
  zondag 24 juni 2018 @ 17:54:19 #165
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180017822
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:53 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dank voor het leveren van het bewijs hoe effectief nepnieuws is, ook in Nederland.
Het is zo effectief dat ie nog steeds niet doorheeft dat hij daar zelf het slachtoffer van is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180017842
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, daar ben ik ook geen voorstander van inderdaad. Maar kennelijk zou Mr.Major zulk nieuws, volgens zijn eigen criteria daarvoor, bestempelen als normaal non-suggestief nieuws.
Blijf het vooral herhalen terwijl ik je al 10 keer uitleg hoe het wel zit. Triest gedrag weer.
pi_180017859
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is zo effectief dat ie nog steeds niet doorheeft dat hij daar zelf het slachtoffer van is.
Deze moest er nog bijkomen :') Jij gelooft Ollongren schijnbaar op haar blauwe ogen als ze zegt dat er echt sprake is van nepnieuws in Nederland, maar daar geen voorbeelden van kan geven als de 2e kamer daarom vraagt. Sterker nog: ze komt met een artikel dat ze als nepnieuws bestempeld, wat door de vrije media (zondag met lubach) vervolgens wordt ontkracht. De minister liegt over nieuws, en half Nederland vindt het goed dat dit beleid wordt.

Je dooddoener is dus meer op jezelf van toepassing, dan op mij.

[ Bericht 12% gewijzigd door Mr.Major op 24-06-2018 18:02:00 ]
pi_180017892
Nog steeds geen voorbeelden van relevant nepnieuws in Nederland dus. Wel voorbeelden van hoe het bestempelen van artikelen tot nepnieuws gigantisch onwenselijke situaties tot gevolg heeft.

Bedankt aan mijn lieftallige assistentes molurus en timmmmm voor de demonstratie!
  zondag 24 juni 2018 @ 18:03:01 #169
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180018081
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:42 schreef Mr.Major het volgende:

Geen, danwel enkele die afgedaan worden als verwarde mannen.
"Geen". Dit vind ik wel een heel bijzonder antwoord.

Ik durf hier wel te gokken dat als Tristan van de Vlis 'Abdul Rahman' had geheten, en Karst Tates 'Muhammad Al-Munajid' dat jij was uitgekomen op 'twee' en niet 'geen'.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180018098
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

"Geen". Dit vind ik wel een heel bijzonder antwoord.

Ik durf hier wel te gokken dat als Tristan van de Vlis 'Abdul Rahman' had geheten, en Karst Tates 'Muhammad Al-Munajid' had geheten dat jij was uitgekomen op 'twee' en niet 'geen'.
We hadden het over moslimterrorisme dacht ik? Ik wel in ieder geval.
  zondag 24 juni 2018 @ 18:04:19 #171
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180018115
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 17:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Blijf het vooral herhalen terwijl ik je al 10 keer uitleg hoe het wel zit. Triest gedrag weer.
I'm calling bullshit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180018132
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

I'm calling bullshit.
Jammer.

Ik dacht overigens dat het niet de hele tijd om mij moest gaan, maar om de inhoud. Toch zit jij hier te spuwen over dat we maar nepnieuws over FvD'ers moeten gaan schrijven, want mr.major vindt dat goed (niet dus). De inhoud blijft natuurlijk uit: ondanks herhaaldelijk vragen is er geen enkel voorbeeld van relevant nepnieuws in Nederland gegeven.
  zondag 24 juni 2018 @ 18:05:02 #173
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180018137
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

We hadden het over moslimterrorisme dacht ik? Ik wel in ieder geval.

_O- _O- _O-

Je blijft maar bewijzen hoe gevoelig jij - kennelijk - bent voor nepnieuws.

Wake up call: jij bent de eerste die in deze context het woord 'moslim' in de mond neemt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180018260
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Je blijft maar bewijzen hoe gevoelig jij - kennelijk - bent voor nepnieuws.

Wake up call: jij bent de eerste die in deze context het woord 'moslim' in de mond neemt.
Wake up call: Moslimterrorisme is nu eenmaal een reeële dreiging tegenwoordig. Misschien moet je wat minder gekleurd niet-nepnieuws lezen.

quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:04 schreef Mr.Major het volgende:

Ik dacht overigens dat het niet de hele tijd om mij moest gaan, maar om de inhoud. Toch zit jij hier te spuwen over dat we maar nepnieuws over FvD'ers moeten gaan schrijven, want mr.major vindt dat goed (niet dus). De inhoud blijft natuurlijk uit: ondanks herhaaldelijk vragen is er geen enkel voorbeeld van relevant nepnieuws in Nederland gegeven.
pi_180018263
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Je blijft maar bewijzen hoe gevoelig jij - kennelijk - bent voor nepnieuws.
Daarom is het ook wel een goed idee om daar wat aan te doen in de vorm van classificeren bijvoorbeeld.

Dat dat vervolgens wordt geframed als propaganda, schending van de beginselen van de rechtsstaat en opmaat naar racisme bewijst de noodzaak er van. Voor je het weet worden ongelukken afgedaan als terrorisme en krijgen angstpredikers als Baudet steeds meer voet aan de grond en raakt de samenleving steeds verdeelder. For no good reason.
pi_180018305
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daarom is het ook wel een goed idee om daar wat aan te doen in de vorm van classificeren bijvoorbeeld.

Dat dat vervolgens wordt geframed als propaganda, schending van de beginselen van de rechtsstaat en opmaat naar racisme bewijst de noodzaak er van. Voor je het weet worden ongelukken afgedaan als terrorisme en krijgen angstpredikers als Baudet steeds meer voet aan de grond en raakt de samenleving steeds verdeelder. For no good reason.
Wat is dit dan?

We gaan nepnieuws bestrijden, en iedereen die zegt dat er geen nepnieuws is bewijst maar weer hoe erg het nodig is om het te bestrijden.

Godverdomme waar gaat het heen met dit land. Dat is dan zogenaamd nog de fatsoenlijke politiek ook.
  zondag 24 juni 2018 @ 18:12:55 #177
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180018308
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jammer.

Ik dacht overigens dat het niet de hele tijd om mij moest gaan, maar om de inhoud. Toch zit jij hier te spuwen over dat we maar nepnieuws over FvD'ers moeten gaan schrijven, want mr.major vindt dat goed (niet dus). De inhoud blijft natuurlijk uit: ondanks herhaaldelijk vragen is er geen enkel voorbeeld van relevant nepnieuws in Nederland gegeven.
Ik confronteer je met de manier waarop je meet met twee maten en de manier waarop jij kennelijk zelf ook erg gevoelig bent voor wat ik maar voorzichtig 'gekleurde berichtgeving' noem.

Verder is het in principe totaal off topic natuurlijk. (Sue me. Ik begon niet over nepnieuws.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180018330
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik confronteer je met de manier waarop je meet met twee maten en de manier waarop jij kennelijk zelf ook erg gevoelig bent voor wat ik maar voorzichtig 'gekleurde berichtgeving' noem.

Verder is het in principe totaal off topic natuurlijk. (Sue me. Ik begon niet over nepnieuws.)
Ik meet niet met twee maten, de schoenen zijn niet even groot. Ik meet de maatschappelijke context mee, wat mij relevant lijkt. Jij noemt een artikel zonder onjuistheden nepnieuws.

Wie is hier nou beďnvloedbaar?

Ja, maar ondanks dat het onderwerp is verandert, en er continu op de man wordt gespeeld door degenen die pretenderen dat niet te doen ben ik het nog niet vergeten: er is nog steeds geen voorbeeld gegeven van relevant nepnieuws in Nederland.
  zondag 24 juni 2018 @ 18:15:57 #179
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180018379
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:10 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wake up call: Moslimterrorisme is nu eenmaal een reeële dreiging tegenwoordig.
In Nederland? Nee. Nooit geweest ook. Dat jij denkt dat het voor ons een reele dreiging is is puur het gevolg van berichtgeving in de media en politieke campagnes zoals 'the war on terror'.

De kans dat wij te maken krijgen met islamitische terreuraanslagen is verwaarloosbaar klein.

Dit zijn de cijfers in de VS, met uitzondering van het aantal mensen dat wordt doodgeschoten door mede-Amerikanen zijn die cijfers voor ons niet anders:

Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 24 juni 2018 @ 18:18:29 #180
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180018458
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daarom is het ook wel een goed idee om daar wat aan te doen in de vorm van classificeren bijvoorbeeld.

Dat dat vervolgens wordt geframed als propaganda, schending van de beginselen van de rechtsstaat en opmaat naar racisme bewijst de noodzaak er van. Voor je het weet worden ongelukken afgedaan als terrorisme en krijgen angstpredikers als Baudet steeds meer voet aan de grond en raakt de samenleving steeds verdeelder. For no good reason.
Het probleem is duidelijk. Maar hoe we dat zouden moeten aanpakken, da's een lastige. Zoals je zegt: elke poging om daar iets aan te doen zal worden uitgelegd als propaganda / fascisme / etc. "Want alles moet gezegd kunnen worden!"
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180018553
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

In Nederland? Nee. Nooit geweest ook. Dat jij denkt dat het voor ons een reele dreiging is is puur het gevolg van berichtgeving in de media en politieke campagnes zoals 'the war on terror'.

De kans dat wij te maken krijgen met islamitische terreuraanslagen is verwaarloosbaar klein.

Dit zijn de cijfers in de VS, met uitzondering van het aantal mensen dat wordt doodgeschoten door mede-Amerikanen zijn die cijfers voor ons niet anders:

[ afbeelding ]
Jawel.

Weer een voorbeeld van een ander land, met een totaal andere demografie en wetgeving. Om over het startpunt van de gegevens (1) nog maar te zwijgen. Wat een zwaktebod zeg. De AIVD heeft al aangegeven terroristische aanslagen te hebben verijdeld. Pas zijn er 3 terroristen opgepakt in Nederland (1 uit groningen de andere weet ik niet meer). Er worden miljoenen aan uitgegeven om aanslagen te voorkomen, er worden betonblokken neergezet en er wordt op gescreend en god weet wat nog meer. Dagelijks zijn er mensen mee bezig en jij doet alsof er niets aan de hand is. Verwaarloosbaar klein noemt ie het.

Er is dus wel een reeële dreiging, ondanks dat het niet is gebeurd. Dat is ook wat dreiging betekent: het kan gebeuren.

En dan durf je nog te zeggen dat mensen in Nederland geďndoctrineerd zijn als ze moslimterrorisme een dreiging vinden. Hoe haal je het in je hoofd.

Ik ben een overigens fel tegenstander van de war on terror waar ik door zou zijn voorgelogen, jij veel minder. Zo heb ik gezegd dat ingrijpen in het midden-oosten onwenselijk is. Ik zou er om willen lachen, maar het is om te janken.

Ironisch genoeg is juist die war on terror een voorbeeld van nepnieuws waar de hele westerse wereld in is meegesleept: en nu gaat de EU straks misschien ook nog de berichten dat Irak geen massavernietigingswapens heeft als nepnieuws bestempelen.

Geloofde jij dat van die massavernietigingswapens eigenlijk? Dat is namelijk een deeloorzaak van de war on terror waar je het over hebt. Zie je zelf niet wat je allemaal aan het baselen bent?

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Major op 24-06-2018 18:33:48 ]
pi_180018851
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het probleem is duidelijk. Maar hoe we dat zouden moeten aanpakken, da's een lastige. Zoals je zegt: elke poging om daar iets aan te doen zal worden uitgelegd als propaganda / fascisme / etc. "Want alles moet gezegd kunnen worden!"
Maar het gaat er ook niet zozeer om dat mensen niet meer in staat zouden moeten zijn om dat te zeggen. Dat moet je niet willen. Ik denk dat bewustzijn en wellicht wat voorzichtiger mediaoptredens of scherpere richtlijnen al veel kunnen helpen.
pi_180018894
Dus veel mensen klagen dat de overheid onvoldoende voorzorgsmaatregelen neemt tegen ongelukken of aanslagen met auto's, gemeente Amsterdam gooit betonblokken neer om die geluiden in de kiem te smoren en nu zegt Mr. Major: zie je wel, er is dreiging!!!!

Man man man.
pi_180018911
Ik neem overigens mijn eerdere beschuldigingen dat Mr.Major een irritante trol zou zijn terug, ik begin steeds meer te vrezen dat hij zijn eigen onzin echt gelooft.
pi_180019004
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:33 schreef Xa1pt het volgende:
Dus veel mensen klagen dat de overheid onvoldoende voorzorgsmaatregelen neemt tegen ongelukken of aanslagen met auto's, gemeente Amsterdam gooit betonblokken neer om die geluiden in de kiem te smoren en nu zegt Mr. Major: zie je wel, er is dreiging!!!!

Man man man.
Die betonblokken staan er alleen maar om de geluiden over terrorisme stil te krijgen _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Het zijn eigenlijk gewoon bloembakken om voor verkeersluwte te zorgen natuurlijk, en door de berichtgeving dénk ik dat zij aanslagen voorkomen... Die bloembakken zijn er gewoon voor het milieu... Als we Ollongren en de EU toch niet hadden... BWHAHAHA

*veegt koffie van beeldscherm en gaat schone broek aantrekken*
pi_180019068
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:33 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik neem overigens mijn eerdere beschuldigingen dat Mr.Major een irritante trol zou zijn terug, ik begin steeds meer te vrezen dat hij zijn eigen onzin echt gelooft.
Dat kan ik je verzekeren
pi_180019144
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Die betonblokken staan er alleen maar om de geluiden over terrorisme stil te krijgen _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
"Slechts een week na de aanslag in Barcelona kondigde de gemeente na gesprekken met ondernemers aan tóch maatregelen te gaan nemen. Van der Laan schreef dat zorgen van Amsterdammers en de "voorstelbaarheid dat dit ook in Amsterdam kan gebeuren" toenamen."
pi_180019192
quote:
9s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

"Slechts een week na de aanslag in Barcelona kondigde de gemeente na gesprekken met ondernemers aan tóch maatregelen te gaan nemen. Van der Laan schreef dat zorgen van Amsterdammers en de "voorstelbaarheid dat dit ook in Amsterdam kan gebeuren" toenamen."
Jij had liever afgewacht totdat er een vrachtwagen over de kalverstraat raasde?

Hihihi *is nog steeds niet uitgelachen*

Of insinueer je dat wijlen van der Laan helemaal niet dacht dat het risico op aanslagen bestaat?
pi_180019293
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:41 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jij had liever afgewacht totdat er een vrachtwagen over de kalverstraat raasde?
Weer zo'n nietszeggende reactie. Je doet net alsof dit is gedaan omdat er voorzorgsmaatregelen genomen moesten worden. Onzin. Het risico op een aanslag is, voor zover dat is te meten, al jaren achtereen hetzelfde gebleven.

Die betonblokken zijn neergezet om de zorgen van veel mensen weg te nemen. Daar kun je heel hard om lachen natuurlijk, maar daarmee etaleer je vooral je eigen domheid.
pi_180019339
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Weer zo'n nietszeggende reactie. Je doet net alsof dit is gedaan omdat er voorzorgsmaatregelen genomen moesten worden. Onzin. Het risico op een aanslag is, voor zover dat is te meten, al jaren achtereen hetzelfde gebleven.

Die betonblokken zijn neergezet om de zorgen van veel mensen weg te nemen. Daar kun je heel hard om lachen natuurlijk, maar daarmee etaleer je vooral je eigen domheid.
Ook ja. Een bijkomend voordeel.

Maar "voorstelbaarheid dat dit ook in Amsterdam kan gebeuren" betekent gewoon: er is een reeële dreiging dat dit ook in Amsterdam kan gebeuren.

Je denkt toch zeker niet dat als dat niet zo was, dat van der Laan die betonblokken dan had laten neerzetten? Dan spoor je namelijk niet.
pi_180019409
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ook ja.

Maar "voorstelbaarheid dat dit ook in Amsterdam kan gebeuren" betekent gewoon: er is een reeële dreiging dat dit ook in Amsterdam kan gebeuren.
Er is altijd een reële dreiging dat er een aanslag wordt gepleegd. Als je daar op in gaat spelen is het einde zoek en dat was ook een van de redenen dat van der Laan fel tegen was. Hij heeft zelfs de blokken die een ondernemer had geplaatst weg laten halen.
pi_180019516
Dit geeft helaas precies aan waarom de tactiek van angst zaaien zo succesvol is.
Negeer je de angstzaaier en gebeurt er op enig moment toch iets, dan heeft de angstzaaier het hoogste woord: "Zie je wel, je wilde niet naar ons luisteren, je hebt bloed aan je handen."
Luister je naar de angstzaaier en neem je maatregelen die je eigenlijk helemaal niet nodig vindt, dan heeft de angstzaaier het hoogste woord :"Zie je wel, er is dus wel degelijk een enorme dreiging, want anders had je niets gedaan."
pi_180019547
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:53 schreef Kansenjongere het volgende:
Dit geeft helaas precies aan waarom de tactiek van angst zaaien zo succesvol is.
Negeer je de angstzaaier en gebeurt er op enig moment toch iets, dan heeft de angstzaaier het hoogste woord: "Zie je wel, je wilde niet naar ons luisteren, je hebt bloed aan je handen."
Luister je naar de angstzaaier en neem je maatregelen die je eigenlijk helemaal niet nodig vindt, dan heeft de angstzaaier het hoogste woord :"Zie je wel, er is dus wel degelijk een enorme dreiging, want anders had je niets gedaan."
Je denkt toch zeker niet dat het wel of niet aanwezig zijn van betonblokken invloed heeft op mijn mening over massa-immigratie en integratie, of wel?
pi_180019565
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:53 schreef Kansenjongere het volgende:
Dit geeft helaas precies aan waarom de tactiek van angst zaaien zo succesvol is.
Negeer je de angstzaaier en gebeurt er op enig moment toch iets, dan heeft de angstzaaier het hoogste woord: "Zie je wel, je wilde niet naar ons luisteren, je hebt bloed aan je handen."
Luister je naar de angstzaaier en neem je maatregelen die je eigenlijk helemaal niet nodig vindt, dan heeft de angstzaaier het hoogste woord :"Zie je wel, er is dus wel degelijk een enorme dreiging, want anders had je niets gedaan."
Precies.
pi_180019590
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je denkt toch zeker niet dat het wel of niet aanwezig zijn van betonblokken invloed heeft op mijn mening over massa-immigratie en integratie, of wel?
Je laat weer uitstekend zien er weinig van te snappen.
pi_180019892
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je laat weer uitstekend zien er weinig van te snappen.
Ik stel dat de zogenaamde invloed van die blokken allemaal wel meevalt. Daarnaast lijkt het me dom om ze weg te halen, maar goed er zijn schijnbaar mensen die spelen met de veiligheid van anderen omdat ze anders het mogelijke gelijk van de ander versterken.
pi_180019984
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 14:59 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Een grapje? Natuurlijk wordt deze actieve beďnvloeding van leerlingen gewoon goedgepraat hier :r
Oud-leerlingen he, of waren ze gezakt?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180020005
quote:
5s.gif Op zondag 24 juni 2018 19:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oud-leerlingen he, of waren ze gezakt?
Scherp :D Verder maakt dat natuurlijk weinig uit.
pi_180020299
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 19:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Scherp :D Verder maakt dat natuurlijk weinig uit.
Lijkt mij een belangrijk verschil of je iets geeft aan iemand die niet meer op school zit of aan iemand die je daadwerkelijk aan het onderwijzen bent.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180020405
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2018 19:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Lijkt mij een belangrijk verschil of je iets geeft aan iemand die niet meer op school zit of aan iemand die je daadwerkelijk aan het onderwijzen bent.
Nee, lijkt mij niet dat dat het opeens wel acceptabel maakt.
pi_180020417
https://www.reddit.com/r/(...)JIT3ZLMA&sh=75932195

Hier nog een aantal vragen van Baudet aan Buma, die totaal wordt uitgeluld.
pi_180020507
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 19:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee, lijkt mij niet dat dat het opeens wel acceptabel maakt.
Nee, dat dacht ik al.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180020592
quote:
10s.gif Op zondag 24 juni 2018 19:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, dat dacht ik al.
Mooi
  zondag 24 juni 2018 @ 19:42:32 #204
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180020605
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:53 schreef Kansenjongere het volgende:
Dit geeft helaas precies aan waarom de tactiek van angst zaaien zo succesvol is.
Negeer je de angstzaaier en gebeurt er op enig moment toch iets, dan heeft de angstzaaier het hoogste woord: "Zie je wel, je wilde niet naar ons luisteren, je hebt bloed aan je handen."
Luister je naar de angstzaaier en neem je maatregelen die je eigenlijk helemaal niet nodig vindt, dan heeft de angstzaaier het hoogste woord :"Zie je wel, er is dus wel degelijk een enorme dreiging, want anders had je niets gedaan."
QFT.

In geen enkel scenario wordt er gewezen naar de verantwoordelijkheid van de angstzaaier zelf.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 24 juni 2018 @ 19:47:26 #205
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180020692
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Weer zo'n nietszeggende reactie. Je doet net alsof dit is gedaan omdat er voorzorgsmaatregelen genomen moesten worden. Onzin. Het risico op een aanslag is, voor zover dat is te meten, al jaren achtereen hetzelfde gebleven.
Dat het dreigingsniveau volgens onze eigen inlichtingendiensten al sinds 9/11 'substantieel' is helpt natuurlijk ook niet om die waanbeelden te bestrijden. Vermoedelijk is dat een gevalletje wc-eend, maar wel een wc-eend van de overheid.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180021403
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 19:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

QFT.

In geen enkel scenario wordt er gewezen naar de verantwoordelijkheid van de angstzaaier zelf.
Dat is dan de moslimextremist dus?
  zondag 24 juni 2018 @ 20:36:24 #207
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180021553
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 20:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is dan de moslimextremist dus?
Nope.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180021675
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 20:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nope.
Oh
pi_180026913
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 20:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nope.
Zou je nog kunnen reageren op #181?
  dinsdag 26 juni 2018 @ 12:00:28 #210
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_180055539
JaapJansen twitterde op maandag 25-06-2018 om 21:39:35 ‘Wij gaan met een commissie de schoolboeken lezen en beoordelen op vooringenomenheid’, zegt @thierrybaudet op een vraag over ‘linkse indoctrinatie in het onderwijs’ reageer retweet
:')_______________________________________________________________!
Ministerie van waarheid genot. _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_180055594
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 12:00 schreef SgtPorkbeans het volgende:
JaapJansen twitterde op maandag 25-06-2018 om 21:39:35 ‘Wij gaan met een commissie de schoolboeken lezen en beoordelen op vooringenomenheid’, zegt @thierrybaudet op een vraag over ‘linkse indoctrinatie in het onderwijs’ reageer retweet
:')_______________________________________________________________!
Ministerie van waarheid genot. _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik neem aan dat onderwijsgod Paul Cliteur in deze commissie plaats zal gaan nemen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 12:21:59 #212
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_180055861
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 12:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik neem aan dat onderwijsgod Paul Cliteur in deze commissie plaats zal gaan nemen?
Dat is een zekerheidje lijkt me. :')
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_180055889
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 12:21 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Dat is een zekerheidje lijkt me. :')
Nou, dan is het onderwijs binnenkort wel weer gered. Goed om te zien dat dit een speerpunt van de partij is geworden, mogelijk linkse schoolboekjes zijn inderdaad een van de grotere problemen waar wij als land mee kampen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180055910
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 12:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, dan is het onderwijs binnenkort wel weer gered. Goed om te zien dat dit een speerpunt van de partij is geworden, mogelijk linkse schoolboekjes zijn inderdaad een van de grotere problemen waar wij als land mee kampen.
Ook zo'n heerlijk non-probleem. Zelfs als er sprake zou zijn van 'linkse indoctrinatie in het onderwijs', dan haalt dat verdomd weinig uit, want de meerderheid van de Nederlanders stemt (centrum-)rechts.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 26-06-2018 12:31:15 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 26 juni 2018 @ 12:28:48 #215
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_180055944
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 12:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook zo'n heerlijk non-probleem. Zelfs als er sprake zijn van 'linkse indoctrinatie in het onderwijs', dan haalt dat verdomd weinig uit, want de meerderheid van de Nederlanders stemt (centrum-)rechts.
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 12:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, dan is het onderwijs binnenkort wel weer gered. Goed om te zien dat dit een speerpunt van de partij is geworden, mogelijk linkse schoolboekjes zijn inderdaad een van de grotere problemen waar wij als land mee kampen.
Eens. :Y
Thierry heeft wel eens vaker van dit soort rare fratsen, maar dit spant toch echt wel de kroon. :')
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_180055965
Overigens heb ik wel bijna voorspellende gaven:

quote:
8s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik wil dat je eerst uitlegt waarom jij het wenselijk vindt dat Baudet in zijn eentje het curriculum van alle onderwijsinstellingen van Nederland gaat bepalen.
Dat verklaart waarom ik in de WK-pool alles steeds bijna goed heb.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180056395
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 12:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook zo'n heerlijk non-probleem. Zelfs als er sprake zou zijn van 'linkse indoctrinatie in het onderwijs', dan haalt dat verdomd weinig uit, want de meerderheid van de Nederlanders stemt (centrum-)rechts.
Dus het is geen probleem omdat niet de meerderheid geďndoctrineerd is, maar slechts een klein deel? Zolang er geen verschuiving in de meerderheid komt is het helemaal prima.
pi_180056399
https://www.hpdetijd.nl/2(...)wereld-schoolboeken/

Dit zijn natuurlijk allemaal incidenten... Hoeveel leerlingen lezen deze boeken?
pi_180056415
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:00 schreef Mr.Major het volgende:
https://www.hpdetijd.nl/2(...)wereld-schoolboeken/

Dit zijn natuurlijk allemaal incidenten... Hoeveel leerlingen lezen deze boeken?
Die boeken? 0.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180056446
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:00 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dus het is geen probleem omdat niet de meerderheid geďndoctrineerd is, maar slechts een klein deel?
Zie eerst maar eens aan te tonen dat mensen ook daadwerkelijk "geďndoctrineerd" worden door schoolboekjes. Dat alleen al lijkt me vrij lastig aan te tonen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_180056502
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:00 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dus het is geen probleem omdat niet de meerderheid geďndoctrineerd is, maar slechts een klein deel? Zolang er geen verschuiving in de meerderheid komt is het helemaal prima.
Je snapt dat deze klaagzang altijd afgestoken kan worden? Ook als de belangrijkste intellectueel bepaald heeft wat er wel en niet mag?
  dinsdag 26 juni 2018 @ 13:05:46 #222
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_180056508
https://politiek.tpo.nl/2(...)baudet-en-de-liefde/

quote:
“Vrouwen ontmoeten is moeilijker geworden want iedereen heeft al een mening over me. De leukste vrouw ter wereld loop ik misschien dus mis. Of ik dat er voor over heb? Ach, er is gewoon geen alternatief. Als wij nu niets doen, dan is dit land er over 25 jaar gewoon niet meer en geven we het weg aan managers, eurocraten en immigranten. Een duivelse drie-eenheid als we de middenstand niet handhaven.

Wat ik ontzettend beangstigend vind en moeilijk aan bekend zijn, is dat je altijd in elk onbewaakt ogenblik te kakken kan worden gezet. Als ik ergens zit te eten en ik doe een persoonlijke ontboezeming aan iemand, terwijl een ober die mij niet goed gezind is dat hoort, dan kan hij dat op Twitter zetten en is dat nieuws. Dat is toch wel een beetje de cultuur die we hebben gekregen in dit land en dat is naar, helemaal niet leuk. Ik voel me dan ook veel vrijer als ik in het buitenland ben en gewoon mijn gympies aan kan doen. Ik ben nu een heel stuk van mijn privéleven kwijt, en ik doe het graag want ik vind dat er iets moet gebeuren, maar ik ga nog maar weinig de kroeg in. Je leven wordt kleiner.”
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_180056511
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Zie eerst maar eens aan te tonen dat mensen ook daadwerkelijk "geďndoctrineerd" worden door schoolboekjes. Dat alleen al lijkt me vrij lastig aan te tonen.
Dat maakt niet uit. Baudet zegt het dus Baudet heeft gelijk.
pi_180056738
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Die boeken? 0.
Humor
pi_180056786
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Zie eerst maar eens aan te tonen dat mensen ook daadwerkelijk "geďndoctrineerd" worden door schoolboekjes. Dat alleen al lijkt me vrij lastig aan te tonen.
Het gaat om de teksten. Niet om het feit of andere zaken (zoals de realiteit) hen ervan weerhouden ze te geloven. Die teksten zijn duidelijk politiek gekleurd, en links Nederland is er stiekem gewoon blij mee. Eerst bestond het niet, toen was het maar goed dat er wat empathie (zie het voorbeeld van de VVD vs. GL: de VVD zegt: zoek het zelf maar uit; maar GL is empathisch en dat is goed) werd bijgebracht aan de leerlingen en eenmaal geconfronteerd met de teksten "moet eerst maar aangetoond worden dat ze invloed hebben". Als men werkelijk gelooft zou hebben dat het niet bestond had ik hier wel wat verbaasde, of zelfs verontwaardigde reacties gelezen

Zelf weet je ook wel, dat dat niet kan, als elk kind een links boek leest. Er is geen controlegroep.

Toch is het niet meer dan logisch: kinderen leren uit boeken, en worden erdoor gevormd. Ook hebben de boeken en de leraar een autoriteit: wij moeten het leren dus het zal kloppen. Een kind moet het lezen en een bepaald cijfer halen, dus hij heeft geen keuze.

Waarom erkennen jullie niet gewoon, dat de teksten uit die boeken politiek gekleurd zijn en dat dat niet hoort in schoolboeken? Dan kunnen we daarna verder praten en zoeken naar een degelijke oplossing. Dan hoeft het FvD het niet als enige te doen en hoeft men ook niet te vrezen dat het de andere kant op kantelt. Op mij komt het zo over dat jullie het maar wat prima vinden. Misselijk eigenlijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Major op 26-06-2018 13:29:00 ]
pi_180056886
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:18 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Humor
Feitelijk correct antwoord op je vraag, maar of dat om te lachen is mag je zelf weten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180056921
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Feitelijk correct antwoord op je vraag, maar of dat om te lachen is mag je zelf weten.
Dat hangt maar net van je interpretatie af. Je kan het natuurlijk lezen als "deze specifieke boeken", maar ook als "deze titels" zoals de context wel duidelijk maakt. Het goede antwoord binnen die context is honderdduizenden kinderen.

Ik vind het inderdaad niet om te lachen, vooral omdat je een inhoudelijke discussie wéér uit de weg gaat met deze opmerking.
pi_180056932
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat hangt maar net van je interpretatie af.

Ik vind het inderdaad niet om te lachen, vooral omdat je een inhoudelijke discussie wéér uit de weg gaat met deze opmerking.
Ik geef antwoord op je vraag. Hoe is dat een discussie uit de weg gaan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180056974
Succes met het maken van 100% "objectieve, ongekleurde" schoolboeken.

Dan moet alles zo genuanceerd en moeten alle kanten belicht worden, dat kan een kind helemaal niet aan. Of beter gezegd, dat kan niemand aan.
pi_180057002
Goed, er is dus een artikel waarin wordt geschetst hoe politiek gekleurd die schoolboeken zijn. Baudet blijkt dus wel degelijk een punt te hebben. De meest serieuze reactie is dat we eerst moeten aantonen dat het invloed heeft. Schijnbaar is het tegenwoordig niet erg meer dat schoolboeken politiek gekleurde teksten bezigen, want hoe groot het effect op leerlingen is is nog niet aangetoond.

Daarnaast zijn pseudo-lollige opmerkingen gewoon inhoudelijke reacties in een discussie over links gekleurd onderwijs. En dan nog dúrven klagen over het niveau in dit topic.
pi_180057006
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:30 schreef Mr.Major het volgende:
Je kan het natuurlijk lezen als "deze specifieke boeken", maar ook als "deze titels" zoals de context wel duidelijk maakt. Het goede antwoord binnen die context is honderdduizenden kinderen.
Oh, weer een edit.

Nee, dan is het nog steeds 0.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180057025
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:32 schreef ChickenMan het volgende:
Succes met het maken van 100% "objectieve, ongekleurde" schoolboeken.

Dan moet alles zo genuanceerd en moeten alle kanten belicht worden, dat kan een kind helemaal niet aan. Of beter gezegd, dat kan niemand aan.
Dat hoeft niet. Er kan vast wel eens een zinnetje in voorkomen waar mensen over kunnen vallen. Maar kunnen we alsjeblieft tenminste proberen een 5,5 te halen? Zoals mijn geschiedenislerares zei: een 10 is voor God. Alsof jij dan zou zeggen: oke dan leer ik wel niet.
pi_180057036
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oh, weer een edit.

Nee, dan is het nog steeds 0.
Hoezo?
pi_180057044
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat hoeft niet. Er kan vast wel eens een zinnetje in voorkomen waar mensen over kunnen vallen. Maar kunnen we alsjeblieft tenminste proberen een 5,5 te halen? Zoals mijn geschiedenislerares zei: een 10 is voor God.
5.5 wordt ruimschoots gehaald
pi_180057066
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:36 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

5.5 wordt ruimschoots gehaald
Nee dus, zie artikel
pi_180057072
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hoezo?
Omdat schoolboeken om de zoveel jaar vernieuwd worden, en dat onderzoek al in 2006 was. Die schoolboeken zijn dus helemaal niet meer in gebruik.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180057110
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Omdat schoolboeken om de zoveel jaar vernieuwd worden, en dat onderzoek al in 2006 was. Die schoolboeken zijn dus helemaal niet meer in gebruik.
Ohja want zo snel gaat het op middelbare scholen, iedereen loopt met nieuwe boeken rond. Nieuwsflits: dat is niet zo.
Daarnaast: hoezo is het nu anders in andere titels? Is het probleem in het verleden erkent en aangepakt?
pi_180057172
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee dus, zie artikel
Aanstellerij in dat artikel. Anders ga je zelf proberen schoolboeken te schrijven, dan zal je wel merken dat er weer andere groepen zijn die kritiek op jouw verhaaltje hebben.

Wil rechts een stem krijgen in die kringen, moet rechts ook aanwezig zijn in die kringen
pi_180057263
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ohja want zo snel gaat het op middelbare scholen, iedereen loopt met nieuwe boeken rond.
Inmiddels zijn, als ik even snel kijk, van de meeste boeken wel een of twee nieuwe drukken verschenen, ja.

Hoe het nu anders is zou ik je niet kunnen zeggen. Misschien kunnen we het Ryon vragen, de VVD had in 2006 immers een uiterst succesvol Meldpunt Misleidende Schoolboeken ( :') ), dus daar zal wel flink wat politiek kapitaal in zijn gaan zitten.

Verder vind ik het gros van die voorbeelden niet per se erg links, in dat artikel.

quote:
“De Verenigde Staten kennen meer armoede dan veel mensen vermoeden. (–) Ook is er sprake van vooroordelen, vreemdelingenhaat en etnisch geweld.” (Terra, aardrijkskunde)
quote:
“De media besteden veel aandacht aan geweldsmisdrijven en versterken zo onveiligheidsgevoelens.” (Impuls, maatschappijleer)
quote:
“Sommige terroristen vinden dat de rijke westerse landen de arme landen verschrikkelijk onderdrukken en plaatsen daarom bommen bij westerse ambassades of westerse bedrijven.” /quote]

[quote]“De SP en GroenLinks willen veel meer geregeld zien voor zwakke groepen in de samenleving. De welvaart moet eerlijker verdeeld zijn. Dus bijvoorbeeld: goedkopere medische zorg, betere pensioenen. De rijkeren moeten daar via belasting aan meebetalen. GroenLinks wil ook meer aandacht voor het milieu.”
quote:
“De overheid moet niet zoveel willen regelen, vindt de VVD. Laat de mensen het zelf maar uitzoeken. Wie het zelf niet kan, heeft pech.”
Lijken mij in principe gewoon dingen die kloppen. Amerika kent meer armoede dan mensen denken, berichtgeving draagt bij aan beleving, sommige terroristen handelen inderdaad vanuit haat tegen het Westen, GroenLinks en de SP willen een grotere overheid met welvaartsspreiding en de VVD wil inderdaad een kleine overheid waarnaast iedereen zijn eigen broek moet gaan ophouden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180057277
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:43 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Aanstellerij in dat artikel. Anders ga je zelf proberen schoolboeken te schrijven, dan zal je wel merken dat er weer andere groepen zijn die kritiek op jouw verhaaltje hebben.

Wil rechts een stem krijgen in die kringen, moet rechts ook aanwezig zijn in die kringen
Helemaal geen aanstellerij. Dit kan gewoon niet.

Ik kan niet overal actief zijn, ik ben niet bezig als een of andere CEO bijdrageloos mijn zakken te vullen. Lekkere sneue opmerking weer. Mensen als Rosenmöller dienen gewoon met verantwoordelijkheidsgevoel en ethisch besef hun werk uit te voeren, i.p.v. problemen te ontkennen omdat ze ze goed uitkomen.
pi_180057302
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Inmiddels zijn, als ik even snel kijk, van de meeste boeken wel een of twee nieuwe drukken verschenen, ja.
Goh, die zullen wel helemaal over de kop gehaald zijn. Honderdduizenden leerlingen dus.

quote:
“De overheid moet niet zoveel willen regelen, vindt de VVD. Laat de mensen het zelf maar uitzoeken. Wie het zelf niet kan, heeft pech.”
Als je dit een volledige correcte weergave van het gedachtegoed vindt, snap je er niks van. Je weet zelf ook wel dat dit niet het hele verhaal is. Mensen die het niet kunnen hebben geen "pech" want er zijn zat vangnetten, die zijn enkel soberder dan bij bijv. GL. Hier wordt geďnsinueerd dat de VVD (ik moet niks van ze hebben overigens) die mensen in de stront laat zakken.
Ook de hele motivatie erachter, dat men juist gestimuleerd wordt voor zichzelf op te komen, en de gevolgen daarvan op de economie, ontbreekt.
pi_180057334
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:49 schreef Mr.Major het volgende:

Ik kan niet overal actief zijn, ik ben niet bezig als een of andere CEO bijdrageloos mijn zakken te vullen. Lekkere sneue opmerking weer. Mensen als Rosenmöller dienen gewoon met verantwoordelijkheidsgevoel en ethisch besef hun werk uit te voeren, i.p.v. problemen te ontkennen omdat ze ze goed uitkomen.
Rosenmöller zit in de VO-raad, die gaat niet over de schoolboeken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180057336
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Helemaal geen aanstellerij. Dit kan gewoon niet.

Ik kan niet overal actief zijn, ik ben niet bezig als een of andere CEO bijdrageloos mijn zakken te vullen. Lekkere sneue opmerking weer. Mensen als Rosenmöller dienen gewoon met verantwoordelijkheidsgevoel en ethisch besef hun werk uit te voeren, i.p.v. problemen te ontkennen omdat ze ze goed uitkomen.
Ik had ff wat voorbeelden gekeken in dat artikel, en zo erg zijn ze echt niet hoor. Het enige wat soms mist is de nuance, maar goed, kan gebeuren
pi_180057354
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Goh, die zullen wel helemaal over de kop gehaald zijn. Honderdduizenden leerlingen dus.
De linkse indoctrinatie is zelfs zo erg dat de meeste mensen centrum-rechts stemmen.
pi_180057379
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee dus, zie artikel
Veel citaten kloppen gewoon, dus de 5,5 wordt net gehaald.
pi_180057382
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De linkse indoctrinatie is zelfs zo erg dat de meeste mensen centrum-rechts stemmen.
Anders hadden blijkbaar nog meer mensen verstandige politieke keuzes gemaakt. Misschien had jij het dan ook beter begrepen.
pi_180057388
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De linkse indoctrinatie is zelfs zo erg dat de meeste mensen centrum-rechts stemmen.
Hoger opgeleiden en jongeren stemmen wel vaker links. Dat treft, want volgens Mr.Major speelt dit probleem voornamelijk op middelbare scholen en de universiteit. Je ziet dus wel degelijk een correlatie en tevens causatie tussen mensen die geďndoctrineerd worden en stemgedrag.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180057390
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:53 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Ik had ff wat voorbeelden gekeken in dat artikel, en zo erg zijn ze echt niet hoor. Het enige wat soms mist is de nuance, maar goed, kan gebeuren
:')
pi_180057393
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Inmiddels zijn, als ik even snel kijk, van de meeste boeken wel een of twee nieuwe drukken verschenen, ja.

Hoe het nu anders is zou ik je niet kunnen zeggen. Misschien kunnen we het Ryon vragen, de VVD had in 2006 immers een uiterst succesvol Meldpunt Misleidende Schoolboeken ( :') ), dus daar zal wel flink wat politiek kapitaal in zijn gaan zitten.

Verder vind ik het gros van die voorbeelden niet per se erg links, in dat artikel.

[..]


[..]


[..]


[..]

Lijken mij in principe gewoon dingen die kloppen. Amerika kent meer armoede dan mensen denken, berichtgeving draagt bij aan beleving, sommige terroristen handelen inderdaad vanuit haat tegen het Westen, GroenLinks en de SP willen een grotere overheid met welvaartsspreiding en de VVD wil inderdaad een kleine overheid waarnaast iedereen zijn eigen broek moet gaan ophouden.
Deze voorbeelden allemaal prima te verdedigen, niks mis mee
pi_180057399
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Anders hadden blijkbaar nog meer mensen verstandige politieke keuzes gemaakt.
Dus je wil dat rechtse partijen meer macht krijgen en daarom filteren op linkse indoctrinatie?
pi_180057400
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

:')
Geef eens jouw top vijf van keiharde linkse indoctrinatie. Wat kan volgens jou nu écht niet door de beugel?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180057404
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

:')
Geef eens wat voorbeelden uit dat artikel dan waarvan je denkt wtf is dit
pi_180057419
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:56 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Deze voorbeelden allemaal prima te verdedigen, niks mis mee
Het is niet zo dat informatie neutraal is als er feiten op tafel liggen. Door het bewust gebruiken van bepaalde feiten en het weglaten van anderen creeër je betogen, i.p.v. neutrale leerboeken.

Ik snap niet waarom dat goedgepraat wordt.
pi_180057427
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:58 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het is niet zo dat informatie neutraal is als er feiten op tafel liggen. Door het bewust gebruiken van bepaalde feiten en het weglaten van anderen creeër je betogen, i.p.v. neutrale leerboeken.
Dat wordt dus een groot boek waarin alle feiten en nuances worden benoemd.
pi_180057441
Het punt is niet dat er één tekst staat van de orde van "Deutschland siegt an allen fronten", het gaat erom dat er systematisch sprake is van een gekleurde formulering. Het is dus geen fullblown propaganda, maar subtiele beďnvloeding.
pi_180057447
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat wordt dus een groot boek waarin alle feiten en nuances worden benoemd.
Misschien kan je een neutralere selectie maken?
pi_180057458
Ik had gehoopt dat zelfs jullie dit onwenselijk zouden vinden. Schijnbaar schat ik jullie te hoog in.
pi_180057463
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 14:00 schreef Mr.Major het volgende:
Het punt is niet dat er één tekst staat van de orde van "Deutschland siegt an allen fronten", het gaat erom dat er systematisch sprake is van een gekleurde formulering. Het is dus geen fullblown propaganda, maar subtiele beďnvloeding.
Jammer dat die "beďnvloeding" niet werkt
pi_180057467
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat hoeft niet. Er kan vast wel eens een zinnetje in voorkomen waar mensen over kunnen vallen. Maar kunnen we alsjeblieft tenminste proberen een 5,5 te halen? Zoals mijn geschiedenislerares zei: een 10 is voor God. Alsof jij dan zou zeggen: oke dan leer ik wel niet.
Oei, religieuze indoctrinatie, laat het Thierry maar niet horen.
pi_180057468
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 14:02 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Jammer dat die "beďnvloeding" niet werkt
Want?
pi_180057472
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 14:02 schreef Mr.Major het volgende:
Ik had gehoopt dat zelfs jullie dit onwenselijk zouden vinden. Schijnbaar schat ik jullie te hoog in.
Subtiele beďnvloeding, dit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180057473
Pff dat gezeik over indoctrinatie is zo'n gelul in de marge. Ga het liever hebben over het opkrikken van het niveau op scholen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_180057484
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 14:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Want?
Ik moet de dag nog meemaken dat we een linksig kabinet zien :D
pi_180057503
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 14:04 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Ik moet de dag nog meemaken dat we een linksig kabinet zien :D
Oh, dus omdat 60% nu rechts stemt, is er geen sprake van beďnvloeding? Jij weet namelijk dat zonder die boeken alsnog 60% rechts had gestemd, en niet 70%. Lesje logisch redeneren is ook niet blijven hangen.
pi_180057567
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 14:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oh, dus omdat 60% nu rechts stemt, is er geen sprake van beďnvloeding? Jij weet namelijk dat zonder die boeken alsnog 60% rechts had gestemd, en niet 70%. Lesje logisch redeneren is ook niet blijven hangen.
Maak je dan toch niet zo druk
pi_180057584
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 14:10 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Maak je dan toch niet zo druk
Tuurlijk wel! Er is sprake van gekleurde lesstof, en er zijn tal van redenen om aan te nemen dat dat invloed heeft, en 0 dat het dat niet heeft.

Ik vind het schandalig dat mensen dat oke vinden.
pi_180057647
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hoe het nu anders is zou ik je niet kunnen zeggen. Misschien kunnen we het Ryon vragen, de VVD had in 2006 immers een uiterst succesvol Meldpunt Misleidende Schoolboeken ( :') ), dus daar zal wel flink wat politiek kapitaal in zijn gaan zitten.

Wat een dom kutidee is dit ook weer. Men kan die boeken zelf gewoon lezen, en een oordeel vellen. Nee, men gaat aan ouders vragen of zij in de schoolboeken van hun kinderen (want kinderen kunnen dat zelf niet) politiek gekleurde opvattingen willen opzoeken. Kost klauwen met geld, en er komen geen resultaten binnen, terwijl je die resultaten voor een paar honderd euro uitgeprint en ingebonden (je hoeft het enkel nog even te kaften) op je bureau kan laten bezorgen.
pi_180057840
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 14:11 schreef Mr.Major het volgende:
en 0 dat het dat niet heeft.

Kinderen stemmer overigens regelmatig rechtser dan in de normale verkiezingen.

2006 kreeg de PVV in het echt 9 zetels, de kinderen gunden ze er 16. PvdA 33 zetels in het echt, 32 zetels bij de jeugd.

2010 had de PVV 24 zetels, maar als het aan de jeugd had gelegen waren dat er 30. PvdA scoorde 30 zetels, maar kregen er 25 van de scholieren.

2012 hetzelfde: PVV 15 zetels in het echt, 19 zetels van de kinderen. PvdA 38 zetels, 35 van de kinderen.

2017 was eigenlijk de eerste trendbreuk met GroenLinks die als linkse partij ver boven de norm scoorden (30 bij de kinderen, 14 in het echt), maar ook daar zie je dat de PVV gewoon dezelfde 20 zetels scoort als in het echt.

Ik zou dan ook niet zo snel durven concluderen dat kinderen hartstikke links worden van het onderwijs, ongeacht hoeveel bewijs onze Mr.Major hiervoor ziet. Als je dit zo ziet stemmen ze eigenlijk pas links nadat ze van school afkomen.

Eigenlijk zie je vooral dat kinderen leren om een hekel hebben aan het CDA, die elke keer een zetel of vijftien lager uitkomen. Piratenpartij is altijd populairder dan in het echt, die scoren er een stuk of zes extra.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 14:43:00 #269
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_180058050
Ik was toen ik 15 was ook pvv’ertje
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_180058114
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 14:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Tuurlijk wel! Er is sprake van gekleurde lesstof, en er zijn tal van redenen om aan te nemen dat dat invloed heeft, en 0 dat het dat niet heeft.

Ik vind het schandalig dat mensen dat oke vinden.
Dus je weet niet om hoeveel invloed het gaat, hoeveel nadelige impact dat heeft weet je ook niet. Maar toch is het absurd. Ok dan.
pi_180058183
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 14:43 schreef richolio het volgende:
Ik was toen ik 15 was ook pvv’ertje
Ik had tot m'n 19e wel enige sympathie voor de pvv. Maar ja, toen voelde ik mij een verongelijkte tiener en de wereld was tegen mij. Beetje zoals Wilders en al die andere populisten dus :')
pi_180058769
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 14:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Tuurlijk wel! Er is sprake van gekleurde lesstof, en er zijn tal van redenen om aan te nemen dat dat invloed heeft, en 0 dat het dat niet heeft.

Ik vind het schandalig dat mensen dat oke vinden.
Alsof als je 20 schoolboeken leest zoals in dat artikeltje je niet minstens evenveel rechtse indoctrinatie ziet.

Sowieso is het bizar dat als het over media gaat (zoals fake news) je zegt dat de politiek zich er niet mee moet bemoeien.

Maar dit onderwerp is opeens wel geschikt om de politiek zich mee te laten bemoeien? Dit is toch gewoon een super doorzichtig plan om rechtse propaganda in leerboeken te krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 26-06-2018 15:51:03 ]
pi_180058864
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Alsof als je 20 schoolboeken leest zoals in dat artikeltje je niet minstens evenveel rechtse indoctrinatie ziet.

Sowieso is het bizar dat als het over media gaat (zoals fake news) je zegt dat de publiek zich er niet mee moet bemoeien.

Maar dit onderwerp is opeens wel geschikt om de politiek zich mee te laten bemoeien? Dit is toch gewoon een super doorzichtig plan om rechtse propaganda in leerboeken te krijgen.
Nee dat ga je inderdaad niet vinden. (Uitzondering waarvan ik tegen chicken al heb gezegd dat een 10 niet mogelijk is daargelaten). In het artikel staat dan ook dat er systematisch vanuit een bepaald wereldbeeld wordt geformuleerd.

Wat heb ik precies gezegd?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee het is een super doorzichtig plan om linkse propaganda te verwijderen. Vandaar dat sommigen zo lopen te stijgeren. Vandaar dat we ook laten zien wat eruit moet, i.p.v. dat we komen met dingen die erin moeten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Major op 26-06-2018 15:51:29 ]
  dinsdag 26 juni 2018 @ 15:51:56 #274
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180058985
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:00 schreef Mr.Major het volgende:

https://www.hpdetijd.nl/2(...)wereld-schoolboeken/

Dit zijn natuurlijk allemaal incidenten... Hoeveel leerlingen lezen deze boeken?
Hoe bedoel je 'incidenten'?

Ik probeer dit nauwkeurig door te lezen, maar ik heb nog niet 1 tekst gezien die daadwerkelijk onjuist is, of zelfs maar gekleurd.

Waar heb je het over? Kun je misschien 1 quote eruit halen die wat jou betreft ofwel onjuist is, ofwel politiek gekleurd?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180059015
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe bedoel je 'incidenten'?

Ik probeer dit nauwkeurig door te lezen, maar ik heb nog niet 1 tekst gezien die daadwerkelijk onjuist is, of zelfs maar gekleurd.

Waar heb je het over? Kun je misschien 1 quote eruit halen die wat jou betreft ofwel onjuist is, ofwel politiek gekleurd?
Ik heb in een reactie aan ludachrist al geschreven waarom de beschrijving van het partijprogramma van de VVD onvolledig is.

Ook de andere citaten zijn politiek gekleurd, hoewel de ene natuurlijk meer dan de ander.
pi_180059062
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik heb in een reactie aan ludachrist al geschreven waarom de beschrijving van het partijprogramma van de VVD onvolledig is.

Ook de andere citaten zijn politiek gekleurd, hoewel de ene natuurlijk meer dan de ander.
Op deze manier vind je minimaal evenveel rechtse indoctrinatie als je gaat zoeken.
Ik heb nog nooit een schoolboek gezien dat niet voor de vrije markt was bijvoorbeeld.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 16:00:57 #277
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180059175
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:20 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jawel.

Weer een voorbeeld van een ander land, met een totaal andere demografie en wetgeving. Om over het startpunt van de gegevens (1) nog maar te zwijgen. Wat een zwaktebod zeg.
Jij denkt dat die cijfers substantieel afwijken voor Nederland?

quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:20 schreef Mr.Major het volgende:

De AIVD heeft al aangegeven terroristische aanslagen te hebben verijdeld.
Dan zouden ze op een 100% score zitten. Geloof jij het?

quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:20 schreef Mr.Major het volgende:

Pas zijn er 3 terroristen opgepakt in Nederland (1 uit groningen de andere weet ik niet meer). Er worden miljoenen aan uitgegeven om aanslagen te voorkomen, er worden betonblokken neergezet en er wordt op gescreend en god weet wat nog meer.
Die betonblokken hebben maar 1 functie: de angsten die jouw waanbeelden oproepen bestrijden. Er is geen reele dreiging, die is er ook nooit geweest.

quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:20 schreef Mr.Major het volgende:

Er is dus wel een reeële dreiging, ondanks dat het niet is gebeurd. Dat is ook wat dreiging betekent: het kan gebeuren.
"Reeel" betekent dat het ook daadwerkelijk gebeurt. We kunnen ook geraakt worden door een meteoriet, maar ik zie jou nog niet pleiten voor het bouwen van schuilkelders die daartegen bestand zijn.

quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:20 schreef Mr.Major het volgende:

En dan durf je nog te zeggen dat mensen in Nederland geďndoctrineerd zijn als ze moslimterrorisme een dreiging vinden. Hoe haal je het in je hoofd.
Ik constateer 2 dingen:

1) Jij bent kennelijk bang voor aanslagen door moslims.
2) De paar aanslagen die hier zijn gepleegd in de laatste 50 jaar werden allen gepleegd door non-moslims.

Dan kan ik echt alleen concluderen dat dat volledig in jouw hoofd zit. Dat zou ik overigens nog niet eens een probleem vinden, was het niet dat je hiermee 1 miljoen Nederlanders die niets hebben misdaan kwalificeert als verdacht. Dat vind ik persoonlijk walgelijk.

quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:20 schreef Mr.Major het volgende:

Ik ben een overigens fel tegenstander van de war on terror waar ik door zou zijn voorgelogen, jij veel minder. Zo heb ik gezegd dat ingrijpen in het midden-oosten onwenselijk is. Ik zou er om willen lachen, maar het is om te janken.
Hoe kom je erbij dat ik geen tegenstander zou zijn van de war on terror? Ik was gewoon bij de demonstraties in Amsterdam in 2003. (Jij ook neem ik aan?)

quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:20 schreef Mr.Major het volgende:

Ironisch genoeg is juist die war on terror een voorbeeld van nepnieuws waar de hele westerse wereld in is meegesleept: en nu gaat de EU straks misschien ook nog de berichten dat Irak geen massavernietigingswapens heeft als nepnieuws bestempelen.
My god, dit is wel echt omgekeerde wereld. :o

quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:20 schreef Mr.Major het volgende:

Geloofde jij dat van die massavernietigingswapens eigenlijk? Dat is namelijk een deeloorzaak van de war on terror waar je het over hebt. Zie je zelf niet wat je allemaal aan het baselen bent?
Nee, natuurlijk geloofde ik dat niet. Het enige dat ik zeg is dat die campagne vrijwel de enige oorzaak is van jouw angst voor moslims. Er zijn geen concrete feiten die aanleiding geven voor jouw angsten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180059177
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Op deze manier vind je minimaal evenveel rechtse indoctrinatie als je gaat zoeken.
Ik heb nog nooit een schoolboek gezien dat niet voor de vrije markt was bijvoorbeeld.
Nee dat zal je niet vinden. Als een economieboek beschrijft hoe de huidige economie werkt, komt dat niet omdat zij het communisme een kutsysteem vinden.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 16:02:35 #279
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180059209
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik heb in een reactie aan ludachrist al geschreven waarom de beschrijving van het partijprogramma van de VVD onvolledig is.
Dus je vindt dat het volledige partijprogramma van de VVD moet worden opgenomen in het lesmateriaal? Waarom?

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:53 schreef Mr.Major het volgende:

Ook de andere citaten zijn politiek gekleurd, hoewel de ene natuurlijk meer dan de ander.
Geef gewoon eens 1 voorbeeld dat volgens jou niet door de beugel kan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180059317
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:00 schreef Molurus het volgende:

Dan zouden ze op een 100% score zitten. Geloof jij het?

De AIVD is god _O_
  dinsdag 26 juni 2018 @ 16:12:48 #281
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180059440
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

De AIVD is god _O_
Ik vind het opvallend hoeveel mensen dat echt denken. Ik zou zeggen: een AIVD die 20% van de aanslagen weet te voorkomen zou al zeer uitmuntend werk doen. Maar dat betekent dus wel dat er voor elke aanslag die de AIVD zegt te hebben voorkomen er 4 niet worden voorkomen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180059471
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij denkt dat die cijfers substantieel afwijken voor Nederland?

[..]

Dan zouden ze op een 100% score zitten. Geloof jij het?

[..]

Die betonblokken hebben maar 1 functie: de angsten die jouw waanbeelden oproepen bestrijden. Er is geen reele dreiging, die is er ook nooit geweest.

[..]

"Reeel" betekent dat het ook daadwerkelijk gebeurt. We kunnen ook geraakt worden door een meteoriet, maar ik zie jou nog niet pleiten voor het bouwen van schuilkelders die daartegen bestand zijn.

[..]

Ik constateer 2 dingen:

1) Jij bent kennelijk bang voor aanslagen door moslims.
2) De paar aanslagen die hier zijn gepleegd in de laatste 50 jaar werden allen gepleegd door non-moslims.

Dan kan ik echt alleen concluderen dat dat volledig in jouw hoofd zit. Dat zou ik overigens nog niet eens een probleem vinden, was het niet dat je hiermee 1 miljoen Nederlanders die niets hebben misdaan kwalificeert als verdacht. Dat vind ik persoonlijk walgelijk.

[..]

Hoe kom je erbij dat ik geen tegenstander zou zijn van de war on terror? Ik was gewoon bij de demonstraties in Amsterdam in 2003. (Jij ook neem ik aan?)

[..]

My god, dit is wel echt omgekeerde wereld. :o

[..]

Nee, natuurlijk geloofde ik dat niet. Het enige dat ik zeg is dat die campagne vrijwel de enige oorzaak is van jouw angst voor moslims. Er zijn geen concrete feiten die aanleiding geven voor jouw angsten.
Dat weet ik wel zeker.

Nee, want ik denk dat er ook dingen over het hoofd gezien zijn. Je redenatie slaat nergens op: omdat er geen moslims aanslagen hebben gepleegd kunnen ze ook niet voorbereid zijn want de AIVD kan ze niet allemaal stoppen. Je wilt toch niet met droge ogen beweren dat er niets aan de hand is mag ik hopen.

Dan zeg je dus dat politici die betonblokken neerzetten enkel om onze "angsten" weg te nemen, maar ze worden er juist door versterkt. Klinkt erg onlogisch allemaal.

Reeël betekent dat het aannemelijk is dat het gaat gebeuren. Een meteoritietinslag is onwijs zeldzaam, een aanslag door moslims helaas niet meer.

Ik ben niet bang, maar ik wil de kans erop verkleinen. Als ik in de auto mijn gordel om doe, ben ik ook niet bang om een ongeluk te krijgen.

Ja het meeste aantal doden in de recente geschiedenis van Europa komt door Duitsers. Die zijn nu echter het probleem niet meer, moslimterreur (en de invloed van de Islam uberhaupt nog veel meer, laten we dat niet vergeten) is echter wel een probleem.

Ik diskwalificeer helemaal niemand. Een individu is niet aansprakelijk voor wat zijn groep doet. Neemt niet weg dat de aanwezigheid van de groep als geheel een probleem kan opleveren.

Gezien het gebrek aan tegenstand die ik tot nu toe van jou heb gezien m.b.t. militair ingrijpen in het Midden-Oosten. Nee, toen was ik 8.

Want?

En hoe zou je het dan gevonden hebben als de overheid toen had gesteld dat jouw mening het gevolg was van fakenews en complottheorieën? Dat dat gewoon bewezen was? Waarom ben je daar nu dan geen fel tegenstander meer van? Omdat het je nu wel goed uitkomt? Nogmaals: je doet alsof ik ben geďndoctrineerd door iets dat ik niet geloof.
pi_180059559
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En hoe zou je het dan gevonden hebben als de overheid toen had gesteld dat jouw mening het gevolg was van fakenews en complottheorieën? Dat dat gewoon bewezen was? Waarom ben je daar nu dan geen fel tegenstander meer van? Omdat het je nu wel goed uitkomt?
Leg nou eens uit waarom de overheid zich van jou niet mag bemoeien met de inhoud van dit soort media. Maar wel met de inhoud van schoolboeken.

Het is toch bizar dat je zoveel gevaar ziet als de overheid zich bemoeit met nieuws.
Maar dat je geen gevaar ziet als de overheid zich bemoeit met schoolboeken.
pi_180059636
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vind het opvallend hoeveel mensen dat echt denken. Ik zou zeggen: een AIVD die 20% van de aanslagen weet te voorkomen zou al zeer uitmuntend werk doen. Maar dat betekent dus wel dat er voor elke aanslag die de AIVD zegt te hebben voorkomen er 4 niet worden voorkomen.
Want als je twee keer een muntje opgooit, en hij komt 2 keer op kop, is het kop-percentage ook 100% natuurlijk.

En eigenlijk is het 50%, dus is dat muntje de vorige twee keer niet opgegooid, want 100% kop kan niet gehaald worden.

Dát is jouw redenatie.
pi_180059715
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Leg nou eens uit waarom de overheid zich van jou niet mag bemoeien met de inhoud van dit soort media. Maar wel met de inhoud van schoolboeken.

Het is toch bizar dat je zoveel gevaar ziet als de overheid zich bemoeit met nieuws.
Maar dat je geen gevaar ziet als de overheid zich bemoeit met schoolboeken.
Wat je nou allemaal zegt over media is mij een raadsel hoor; ik vroeg al eerder om toelichting wat dat betreft.

De overheid mag inderdaad niet actief gaan bepalen wat er in schoolboeken komt. Wel dient zij actoren te organiseren die controle kunnen uitoefenen over de schoolboeken, zodat een scheefgroei kan worden gezien en bijgestuurd. Dát is waar ik voor pleit.

Als in die schoolboeken continu extreemrechts gekleurde informatie zou staan, zou je je daar ook niet bij neerleggen, of wel?
  dinsdag 26 juni 2018 @ 16:22:32 #286
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180059725
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Want als je twee keer een muntje opgooit, en hij komt 2 keer op kop, is het kop-percentage ook 100% natuurlijk.

En eigenlijk is het 50%, dus is dat muntje de vorige twee keer niet opgegooid, want 100% kop kan niet gehaald worden.

Dát is jouw redenatie.
Jouw redenatie is dat de AIVD aan de lopende band 6 gooit met een dobbelsteen. Dat lukt je misschien 2 keer, maar alles meer dan dat wordt echt buitengewoon onwaarschijnlijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180059800
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jouw redenatie is dat de AIVD aan de lopende band 6 gooit met een dobbelsteen. Dat lukt je misschien 2 keer, maar alles meer dan dat wordt echt buitengewoon onwaarschijnlijk.
Zie je nou in dat jij zo reageerde als ik schrijf of reageer je gewoon zonder daar over na te denken?

Mijn redenatie is dat de AIVD niet afhankelijk is van statistiek, maar zelf kan bepalen hoe groot de kans is dat zij bepaalde ontwikkelingen voorkomen. Dát is ze al een aantal keer gelukt, en daarom zijn er ook mensen opgepakt. Je wil toch zeker niet zeggen dat de AIVD onschuldige mensen oppakt om het publiek te laten geloven dat terrorisme bestaat?
pi_180059854
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 15:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik heb in een reactie aan ludachrist al geschreven waarom de beschrijving van het partijprogramma van de VVD onvolledig is.

Dat heb ik gemist, waar dan?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180059873
Oh, en als er dan een specifieke reden is dat moslims in ons land geen aanslagen plegen, wees dan eens een schat en bel de Duitsers, Britten en de Fransen op dat ze het fout doen, en dat die tientallen doden voorkomen konden worden als ze naar jou geluisterd hadden.
pi_180059894
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:27 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat heb ik gemist, waar dan?
#241
  dinsdag 26 juni 2018 @ 16:29:26 #291
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180059918
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:27 schreef Mr.Major het volgende:
Oh, en als er dan een specifieke reden is dat moslims in ons land geen aanslagen plegen, wees dan eens een schat en bel de Duitsers en de Fransen op dat ze het fout doen, en dat die tientallen doden voorkomen konden worden als ze naar jou geluisterd hadden.
Mag ik deze even terug in je gezicht smijten?

quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 16:42 schreef Mr.Major het volgende:
Weer geen Nederlands voorbeeld. Logisch ook: bij ons is dit een totaal nonissue.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180059927
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

#241
Ah, het was weer een edit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180059933
Lol, die molurus is echt niet lekker in zn bovenkamer.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)den-aanslag-a1577829
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_180059950
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De overheid mag inderdaad niet actief gaan bepalen wat er in schoolboeken komt. Wel dient zij actoren te organiseren die controle kunnen uitoefenen over de schoolboeken, zodat een scheefgroei kan worden gezien en bijgestuurd. Dát is waar ik voor pleit.
Oké dat is er toch nu al? Daarbij ik snap nog steeds niet waarom ze dan niet ook actoren kunnen organiseren die controle uitoefenen over het nieuws zodat een scheefgroei kan worden gezien en bijgestuurd. Als schoolboeken op deze manier objectief kunnen worden gemaakt waarom dan nieuws niet?

quote:
Als in die schoolboeken continu extreemrechts gekleurde informatie zou staan, zou je je daar ook niet bij neerleggen, of wel?
Wat is dit voor hyperbool dan? Je vindt dat de huidige schoolboeken continu vol met extreemlinks gekleurde informatie staan? Uit het linkje dat je poste zie je hoogstens een paar feitelijk correcte uitspraken die misschien wat nuance missen. Elke suggestie dat dit ook de andere kant op werkt werp je direct van de hand maar het is zeker zo dat er genoeg rechts gekleurde informatie in schoolboeken staat ik vind dat alleen niet zo'n probleem. Helemaal neutrale boeken ga je nooit krijgen.
pi_180060049
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:29 schreef habitue het volgende:
Lol, die molurus is echt niet lekker in zn bovenkamer.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)den-aanslag-a1577829
De AIVD heeft, afhankelijk van wie je het vraagt, 3 of 4 aanslagen verijdeld sinds 2011. Dat is een dreiging, en ze zitten er om dat te voorkomen en dat is uitstekend, maar de kans dat jij op een land van 17 miljoen mensen slachtoffer wordt van iemand die een automatisch geweer leegschiet op een plein blijft gewoon miniem.

Wij hebben in Nederland wel degelijk een stuk minder problemen met terrorisme als bijvoorbeeld Frankrijk en België.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180060107
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De AIVD heeft, afhankelijk van wie je het vraagt, 3 of 4 aanslagen verijdeld sinds 2011. Dat is een dreiging, en ze zitten er om dat op te voorkomen, maar de kans dat jij op een land van 17 miljoen mensen slachtoffer wordt van iemand die een automatisch geweer leegschiet op een plein blijft gewoon miniem.

Wij hebben in Nederland wel degelijk een stuk minder problemen met terrorisme als bijvoorbeeld Frankrijk en België.
Ja die is miniem omdat we een politiekorps en een AIVD hebben. Ik heb die jongen weleens zien posten dat AIVD weggegooid geld is. Knettergek die kerel.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 16:39:15 #297
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180060197
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De AIVD heeft, afhankelijk van wie je het vraagt, 3 of 4 aanslagen verijdeld sinds 2011. Dat is een dreiging, en ze zitten er om dat te voorkomen en dat is uitstekend, maar de kans dat jij op een land van 17 miljoen mensen slachtoffer wordt van iemand die een automatisch geweer leegschiet op een plein blijft gewoon miniem.

Wij hebben in Nederland wel degelijk een stuk minder problemen met terrorisme als bijvoorbeeld Frankrijk en België.
En zelfs van Frankrijk en België kun je niet zeggen dat terrorisme daar nou zo'n enorm probleem is. Ook daar is de kans dat je betrokken raakt bij een aanslag minimaal.



Als het gaat om risk management staat het risico van aanslagen ver onderaan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 16:41:01 #298
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180060247
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:36 schreef habitue het volgende:

[..]

Ja die is miniem omdat we een politiekorps en een AIVD hebben. Ik heb die jongen weleens zien posten dat AIVD weggegooid geld is. Knettergek die kerel.
Ja, met mensen knettergek noemen scoor je echt punten.

Nee, de AIVD zijn inderdaad halfgoden die elke aanslag weten te voorkomen. En dat zijn er zeker 100 per jaar! Tuurlijk joh.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180060279
Denken dat aanslagen verijdelen enkel te doen is om die paar slachtoffers is ook dom natuurlijk. Het heeft ook een gigantische invloed op op bijvoorbeeld de toeristische sector.

https://www.nu.nl/algemee(...)arijs-aanslagen.html
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_180060334
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:42 schreef habitue het volgende:
Denken dat aanslagen verijdelen enkel te doen is om die paar slachtoffers is ook dom natuurlijk. Het heeft ook een gigantische invloed op op bijvoorbeeld de toeristische sector.

https://www.nu.nl/algemee(...)arijs-aanslagen.html
Dat je aanslagen beter kunt voorkomen is volgens mij iedereen wel over uit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180060346
Dicht
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')