abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 19 juni 2018 @ 21:49:36 #26
399061 kuolema
vermaledijd
pi_179907157
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maareh, hoe beviel dat?
Viel een beetje tegen :@
Oh je bedoelt de eerste keer. Dat beviel goed. Het is ook niet zo dat ik het nooit leuk vind.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_179907220
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:49 schreef kuolema het volgende:

[..]

Viel een beetje tegen :@
Oh je bedoelt de eerste keer. Dat beviel goed. Het is ook niet zo dat ik het nooit leuk vind.
_O-

Je vond het geen succes om de tweede keer contact te leggen? Maar de eerste keer vond je wel leuk?
  dinsdag 19 juni 2018 @ 21:53:22 #28
399061 kuolema
vermaledijd
pi_179907271
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

_O-

Je vond het geen succes om de tweede keer contact te leggen? Maar de eerste keer vond je wel leuk?
Ik nam dus contact op omdat ik hoopte dat het weer zo zou gaan als daarvoor, maar dat liep wat anders.
pi_179907308
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:53 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik nam dus contact op omdat ik hoopte dat het weer zo zou gaan als daarvoor, maar dat liep wat anders.
Ja sorry, ik ben net als jij, niet altijd zin in gesprekjes ;)
  dinsdag 19 juni 2018 @ 21:55:36 #30
399061 kuolema
vermaledijd
pi_179907347
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja sorry, ik ben net als jij, niet altijd zin in gesprekjes ;)
Ach ja, zo gaat dat soms. Kan ik ook wel mee leven.
pi_179907372
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:53 schreef kuolema het volgende:

[..]

De reden dat ik ook hier een beetje post is meer omdat ik denk dat je best wel ook je sociale kant hebt die het wel leuk vindt om zo nu en dan sociaal te doen.... Dat je uitgebreid antwoord geeft en eigenlijk een discussie aangaat over jezelf en de mening wilt horen van anderen zegt ook wat naar mijn idee.

Natuurlijk heb je er niet altijd trek in en de meeste mensen zijn misschien niet compatibel met je...
Ik voel ook niet vaak een "spark" van een gesprek. Maar ik vind het wel een van de meest bijzondere ervaringen die je kunt hebben in het leven... Samen een beetje bier drinken / dingen doen / filmpje kijken is ook fijn, dan hoef je niet eens met elkaar te praten....

Die smiley in je vorige post doet vermoeden dat je het naar je zin hebt

[ Bericht 6% gewijzigd door ludovico op 19-06-2018 22:04:21 ]
pi_179907642
Best bijzonder hoe mensen dingen zo anders kunnen ervaren. Ik zou bijna zeggen, nou, schuif maar naar mij door die contacten. Maar dat je thuiswoont zegt me dat je wsl > 10 jaar jonger bent... Toen had ik ook veel contacten.

Ondanks geen kinderen in mijn omgeving zijn veel mensen na hun 30ste toch steeds meer in hun eigen wereldje. Die ervaring is wellicht een geruststelling voor jou? Het neemt (naar alle wsl) vanzelf af.
And the druids turn to stone...
  dinsdag 19 juni 2018 @ 22:21:54 #33
399061 kuolema
vermaledijd
pi_179907962
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

De reden dat ik ook hier een beetje post is meer omdat ik denk dat je best wel ook je sociale kant hebt die het wel leuk vindt om zo nu en dan sociaal te doen.... Dat je uitgebreid antwoord geeft en eigenlijk een discussie aangaat over jezelf en de mening wilt horen van anderen zegt ook wat naar mijn idee.

Natuurlijk heb je er niet altijd trek in en de meeste mensen zijn misschien niet compatibel met je...
Ik voel ook niet vaak een "spark" van een gesprek. Maar ik vind het wel een van de meest bijzondere ervaringen die je kunt hebben in het leven... Samen een beetje bier drinken / dingen doen / filmpje kijken is ook fijn, dan hoef je niet eens met elkaar te praten....

Die smiley in je vorige post doet vermoeden dat je het naar je zin hebt
Dat klopt ook wel, ik kan het ook echt wel leuk vinden. Maar veel vaker en vaak tegelijkertijd is het lastig en (ik denk) losstaand daarvan hoeft het niet zo van mij.

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:08 schreef Panthera1984 het volgende:
Best bijzonder hoe mensen dingen zo anders kunnen ervaren. Ik zou bijna zeggen, nou, schuif maar naar mij door die contacten. Maar dat je thuiswoont zegt me dat je wsl > 10 jaar jonger bent... Toen had ik ook veel contacten.

Ondanks geen kinderen in mijn omgeving zijn veel mensen na hun 30ste toch steeds meer in hun eigen wereldje. Die ervaring is wellicht een geruststelling voor jou? Het neemt (naar alle wsl) vanzelf af.
Worden vrijgezelle mannen dan niet juist wanhopiger om een vriendin te krijgen? :D
pi_179908018
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:21 schreef kuolema het volgende:
Dat klopt ook wel, ik kan het ook echt wel leuk vinden. Maar veel vaker en vaak tegelijkertijd is het lastig en (ik denk) losstaand daarvan hoeft het niet zo van mij.

Je kunt het echt leuk vinden.... Ik zeg niet dat je sociaal contact moet hebben ofzo, maar het komt op mij gewoon een beetje over alsof je jezelf wijsmaakt dat je er echt geen zin meer in hebt omdat het gewoon moeite scheelt omdat het voor jou moeilijk is om sociaal te doen.

Beetje je emotionele pijn dat het niet makkelijk en soepel gaat voor jou rationaliseren.... Als een vorm van cognitieve dissonantie.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 22:34:05 #35
399061 kuolema
vermaledijd
pi_179908279
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je kunt het echt leuk vinden.... Ik zeg niet dat je sociaal contact moet hebben ofzo, maar het komt op mij gewoon een beetje over alsof je jezelf wijsmaakt dat je er echt geen zin meer in hebt omdat het gewoon moeite scheelt omdat het voor jou moeilijk is om sociaal te doen.

Beetje je emotionele pijn dat het niet makkelijk en soepel gaat voor jou rationaliseren.... Als een vorm van cognitieve dissonantie.
Dit is dus precies waarom ik niet weet/wist of contact vermijden wel het juiste is om te doen. Maar ik raak er steeds meer van overtuigd dat dat wel het juiste is. En dat ik er nu anders over denk omdat ik dingen meer begin te accepteren.
pi_179908321
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:34 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dit is dus precies waarom ik niet weet/wist of contact vermijden wel het juiste is om te doen. Maar ik raak er steeds meer van overtuigd dat dat wel het juiste is. En dat ik er nu anders over denk omdat ik dingen meer begin te accepteren.
Oh dat komt niet naar voren in je OP
pi_179908341
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:34 schreef kuolema het volgende:

[..]

Weet je wat je erkent met deze post? Dat het niet zo makkelijk gaat en dat het - misschien om die reden - als moeite voelt.
pi_179908368
Niets moet hè, alles mag, als jij jezelf gaat verplichten om sociaal te doen terwijl je er geen zin in hebt kost het sowieso energie.... Je ervaringen met sociaal contact zijn dan sowieso allemaal gedoemd om energie te kosten...

Doe 3 stapjes terug...
  dinsdag 19 juni 2018 @ 22:38:44 #39
399061 kuolema
vermaledijd
pi_179908374
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Weet je wat je erkent met deze post? Dat het niet zo makkelijk gaat en dat het - misschien om die reden - als moeite voelt.
Dat sluit niet uit dat ik er daadwerkelijk weinig behoefte aan heb.
pi_179908408
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:38 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat sluit niet uit dat ik er daadwerkelijk geen behoefte aan heb.
Strookt naar mijn idee niet met vrijwillig aanspreken in de hoop op hetzelfde contact als contact nr 1
  dinsdag 19 juni 2018 @ 22:40:59 #41
399061 kuolema
vermaledijd
pi_179908454
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:38 schreef ludovico het volgende:
Niets moet hè, alles mag, als jij jezelf gaat verplichten om sociaal te doen terwijl je er geen zin in hebt kost het sowieso energie.... Je ervaringen met sociaal contact zijn dan sowieso allemaal gedoemd om energie te kosten...

Doe 3 stapjes terug...
Ik kan het ook als experiment zien. Als het me lukt om vaker 'nee' te zeggen en ik heb na een tijdje niet het gevoel dat ik iets mis, dan zit het goed.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 22:41:56 #42
399061 kuolema
vermaledijd
pi_179908492
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Strookt naar mijn idee niet met vrijwillig aanspreken in de hoop op hetzelfde contact als contact nr 1
Misschien was je gewoon een uitzondering ;)
'Weinig' is niet hetzelfde als 'geen'.
pi_179908546
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:41 schreef kuolema het volgende:

[..]

Misschien was je gewoon een uitzondering ;)
'Weinig' is niet hetzelfde als 'geen'.
De mensen waar ik een spark mee voel zijn ook de uitzondering...

Maar je hebt wel social skills nodig om die vonk bij iemand te voelen.... Als jij geïsoleerd leeft geloof ik niet dat je heel goede sociale skills zult hebben.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 22:46:01 #44
399061 kuolema
vermaledijd
pi_179908620
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

De mensen waar ik een spark mee voel zijn ook de uitzondering...

Maar je hebt wel social skills nodig om die vonk bij iemand te voelen.... Als jij geïsoleerd leeft geloof ik niet dat je heel goede sociale skills zult hebben.
Ik leef niet geïsoleerd, dat is juist het probleem :Y .
pi_179908694
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:46 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik leef niet geïsoleerd, dat is juist het probleem :Y .
Oo, okay, maareh, nooit het gevoel dat je er een beetje energie van krijgt?
  dinsdag 19 juni 2018 @ 22:49:43 #46
399061 kuolema
vermaledijd
pi_179908715
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Oo, okay, maareh, nooit het gevoel dat je er een beetje energie van krijgt?
Het kost me vooral energie. Maar dat levert het ook wel eens op ja, één-op-één contact dan.
pi_179908734
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:49 schreef kuolema het volgende:

[..]

Het kost me vooral energie. Maar dat levert het ook wel eens op ja, één-op-één contact dan.
Oh heb ik ook "last" van, ik val in groepen een beetje stil omdat ik vaak weinig met ze gemeen heb. Maar ook de sociale handigheden en inzet ontbreken bij mezelf, ik weet dat als ik wat soepeler word met sociaal contact dat het meer gaat opleveren.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 22:55:53 #48
399061 kuolema
vermaledijd
pi_179908864
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Oh heb ik ook "last" van, ik val in groepen een beetje stil omdat ik vaak weinig met ze gemeen heb. Maar ook de sociale handigheden en inzet ontbreken bij mezelf, ik weet dat als ik wat soepeler word met sociaal contact dat het meer gaat opleveren.
Hoe word je soepeler dan?
pi_179908898
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:55 schreef kuolema het volgende:

[..]

Hoe word je soepeler dan?
Waarom wil je dat weten?

Meer je best doen vragen te stellen... Dingen te delen, zelf kritiek te verlagen en je input sneller als goed te zien.
pi_179912620
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:21 schreef kuolema het volgende:

....
[..]

Worden vrijgezelle mannen dan niet juist wanhopiger om een vriendin te krijgen? :D
Niet in mijn omgeving, mannen die moeilijk aan een meisje komen hebben zich erbij neergelegd en doen gewoon leuke dingen alleen (vaak ook types met weinig vrienden) en zoeken vrouwen niet echt op. De mannen die wel makkelijker aan een meisje komen, hebben dan ook vaak een meisje, misschien als ze 45+ raken weer wat minder :D.

Maar los van wat zij doen, als je zelf wat ouder bent, kan je (beter) Nee zeggen, grenzen aangeven. Je voelt je meer in control over wat je wil (of niet wil) met iemand.

[ Bericht 0% gewijzigd door Panthera1984 op 20-06-2018 07:27:50 ]
And the druids turn to stone...
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')