abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 29 juni 2018 @ 13:45:22 #201
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_180121920
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:34 schreef DevilsAndDust het volgende:


Wij hebben elk een eigen rekening, waarvan we privéuitgaven betalen (voor mij is dat bijvoorbeeld kleding, make-up, sportabo, telefoon, eigen zorgverzekering) en een gezamenlijke rekening voor alle vaste lasten van ons samen, zoals hypotheek, kinderopvang, gezamenlijke verzekeringen. Daarvan betalen we ook kleding voor de kinderen en uitjes en zo. We storten elke maand een bedrag naar rato op die rekening.

Ik wilde echt nét exact dit gaan typen.
Mijn man spaart horloges en geeft best veel uit aan zijn fietshobby.
Dat betaalt hij dus mooi zelf...
  vrijdag 29 juni 2018 @ 13:46:12 #202
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_180121937
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij hebben elk een eigen rekening, waarvan we privéuitgaven betalen (voor mij is dat bijvoorbeeld kleding, make-up, sportabo, telefoon, eigen zorgverzekering) en een gezamenlijke rekening voor alle vaste lasten van ons samen, zoals hypotheek, kinderopvang, gezamenlijke verzekeringen. Daarvan betalen we ook kleding voor de kinderen en uitjes en zo. We storten elke maand een bedrag naar rato op die rekening.
Zo doen wij het ook :Y
Plus een flink bedrag naar de spaarrekening elke maand.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Licht Ontvlambaar vrijdag 29 juni 2018 @ 13:54:15 #203
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_180122035
Hier ieder een eigen rekening en spaarrekening en daarnaast een gezamenlijke betaalrekening waarvan alle vaste lasten betaald worden en waarop we ieder maandelijks een vast bedrag storten. Werkt prima voor ons.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 29 juni 2018 @ 13:58:13 #204
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_180122087
ohja.. ik ben me er bewust van dat wij het een beetje anders doen dan "normal"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_180122154
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:54 schreef Sjeen het volgende:
Hier ieder een eigen rekening en spaarrekening en daarnaast een gezamenlijke betaalrekening waarvan alle vaste lasten betaald worden en waarop we ieder maandelijks een vast bedrag storten. Werkt prima voor ons.
Jup. Idem. Plus een soort historisch gegroeid patroon waarbij ik de kinderkleding, zwemles/sport en de huishoudelijke hulp betaal en vriend zorgt voor de betaling van kdv en jaarlijkse waterschapsbelasting en WOZ e.d. Geen idee meer hoe dat ontstaan is, maar zolang het werkt...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_180122378
Hier ieder een eigen rekening en één gezamenlijke. We storten naar rato geld op die gezamenlijke rekening en van die rekening worden de vaste lasten betaald (hypotheek, g/w/l, kinderopvang, boodschappen, verzekeringen, brandstof voor beide auto’s, onze poetshulp). Wat over is gaat naar de gezamenlijke spaarrekening. Dat doen we ook met wat we over houden op onze eigen rekeningen. Van onze eigen rekening kopen we onze eigen kleding en besteden we aan onze hobby’s.
Voor beide kinderen hebben we ook een spaarrekening. We maken standaard de kinderbijslag over naar hun spaarrekeningen.

Man is hier degene van de financiën, maar ik kan geen geld uitgeven dus man klaagt nooit.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 14:19:04 #207
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_180122388
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:54 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dat gaat dus niet hè andersom. Mijn man heeft een 4 weken salaris en dat vind ik rete irritant. Dus ik had een mooie constructie bedacht, elke 4 weken zijn salaris naar spaarrekening en dan eens per maan zijn 'maandsalaris' op dezelfde dag als mijn salaris wordt gestort terugzoeken. Mogen er geen periodieke overboekingen gedaan worden vanaf spaar- naar betaalrekening bij onze (rabo) bank. }:|
Mijn mans salaris wordt op onze gezamenlijke rekening gestort en we hebben een automatische overboeking naar zijn prive rekening.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 14:32:47 #208
56471 pinquit
oh my lama!
pi_180122590
Wij hebben 1 gezamenlijke rekening voor partners salaris en alle vaste lasten, daarnaast heb ik mijn eigen betaal en spaarrekening aangehouden voor mijn salaris, dat is elke maand anders want oproep (0 uren, dus soms geen inkomen), en dat is allemaal voor de extra zoals kleding, dagjes uit, grote aankopen, dat soort dingen. Daar komt ook de kinderbijslag op.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_180123013
Onze constructie is: alles (salaris, belastingteruggave, kinderopvangtoeslag, loterijinkomsten :') ) wordt gestort op één rekening. Van die rekening gaan ook alle automatische afboekingen van hypotheek tot aan ozb belasting en telefoonabbo en maandelijks spaargeld. Dat is een redelijk vast bedrag per maand.
En wat over is boek ik elke maand naar de 'boodschappenrekening' en daar kopen we alles van. Boodschappen, kleding, uitjes, etentjes etc.
Dit werkt op zich prima voor ons. En voor mij voordelig. Ik verdien wel behoorlijk meer dan manlief, maar ik heb ook véél vaker etentjes, uitjes etc. :+
  vrijdag 29 juni 2018 @ 16:20:47 #210
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_180124289
Hier gaat het salaris van man naar de gemeenschappelijke rekening. Hier komt ook de kinderbijslag, belastingteruggave etc binnen. Alle vaste lasten gaan van die rekening. Er wordt een bedrag overgemaakt naar man voor boodschappen en prive uitgaven. Mijn salaris wordt op mijn rekening gestort en ik maak een deel over naar de gezamelijke rekening. Van de rest doe ik de kleine boodschappen tussendoor, kleding voor de kinderen en verzorgings- en schoonmaakproducten. Oh ja, en tanken.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 16:24:43 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_180124342
Wat een moeilijke constructies allemaal :D
disclaimer
  vrijdag 29 juni 2018 @ 16:33:28 #212
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_180124448
Wij hebben de rekeningen gedeeld. Alle lasten gaan van de rekening van mijn man (maar daar kwam tot 2 jaar geleden ook alles binnen). Hij maakt ook een vast bedrag over naar mijn rekening (waar we de boodschappen van doen). Verder nog vaste bedragen naar de spaarrekeningen en wat we aan het eind van de maand tekort komen, boeken we weer terug.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_180124655
Ik beheer overigens het geld en hij geeft vooral veel uit. :') Elke maand weer een discussiepunt want hij rijdt zo makkelijk nog even naar de Appie of de Lidl voor iets en koopt vervolgens weer de halve winkel leeg. Met als gevolg dat er per maand voor een gezin van 5 mensen elke maand voor meer dan 900 euro boodschappen wordt gedaan. En daarvan koop ik dus niets hè. }:| Elke maand baal ik er weer van want ik ben ervan overtuigd dat het voor bijna de helft goedkoper kan. -O-
  vrijdag 29 juni 2018 @ 16:48:37 #214
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_180124690
Ik ben erg gehecht aan mijn eigen rekening, met mijn eigen geld... Vriendlief ook.

Hier storten we dus beide een bedrag op de gezamenlijke rekening, daar gaan alle gezamenlijke lasten vanaf (hypotheek, boodschappen, verzekeringen, kleding kinderen, zwemles, kinderopvang etc).

Wat overblijft staat fijn op mijn rekening, en daarmee doe ik waar ik zin in heb. Vriend kan mijn rekening ook niet inzien (en omgekeerd), en dat vind ik wel zo prettig. Ik hoef geen commentaar op de prijs van mijn nieuwe jurk, en ik wil ook niet weten wat zijn sportbenodigdheden gekost hebben. Moet ie lekker zelf weten.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 16:54:35 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_180124780
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:48 schreef mousemicky het volgende:
Ik ben erg gehecht aan mijn eigen rekening, met mijn eigen geld... Vriendlief ook.

Hier storten we dus beide een bedrag op de gezamenlijke rekening, daar gaan alle gezamenlijke lasten vanaf (hypotheek, boodschappen, verzekeringen, kleding kinderen, zwemles, kinderopvang etc).

Wat overblijft staat fijn op mijn rekening, en daarmee doe ik waar ik zin in heb. Vriend kan mijn rekening ook niet inzien (en omgekeerd), en dat vind ik wel zo prettig. Ik hoef geen commentaar op de prijs van mijn nieuwe jurk, en ik wil ook niet weten wat zijn sportbenodigdheden gekost hebben. Moet ie lekker zelf weten.
Mijn grootste issue daarmee is, is dat degene met het hoogste inkomen dus ook het meeste brasgeld heeft. En daar ben ik het fundamenteel niet mee eens omdat onze verdeling in alles 50/50 is, dus zou het geld dat ook moeten zijn.
Daarom komen alle inkomsten dus binnen op 1 rekening, we krijgen ieder een eigen (even hoog) vast bedrag om aan onszelf te besteden, op onze eigen persoonlijke rekening, en al het andere gaat dus in de vaste lasten, kinderen, en wat over is naar onze gezamenlijke spaarrekening of in aandelen :)
disclaimer
  vrijdag 29 juni 2018 @ 17:06:11 #216
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_180124955
Wij hebben daarom ieder evenveel te besteden op ons eigen rekening. Alles daarboven gaat naar de gezamenlijke ongacht wat we verdienen. Nu liggen onze inkomens ook niet zo ver uit elkaar maar een aantal jaar geleden nog wel.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_180125044
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 17:06 schreef laziness het volgende:
Wij hebben daarom ieder evenveel te besteden op ons eigen rekening. Alles daarboven gaat naar de gezamenlijke ongacht wat we verdienen. Nu liggen onze inkomens ook niet zo ver uit elkaar maar een aantal jaar geleden nog wel.
Zo doen wij het ook. Allebei evenveel ‘hobby/bras/zakgeld’, rest naar gezamenlijke rekening en daar worden alle huishoudelijke en kinderzaken van betaald. Was destijds de tip van de notaris toen we trouwden.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 17:18:01 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_180125117
Nja oké, dát is praktisch hetzelfde :P
disclaimer
  vrijdag 29 juni 2018 @ 17:24:05 #219
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_180125191
Ik heb meer "spending money" dan mijn man. Maar ik onderneem ook meer met de kinderen qua uitjes etc. Bovendien besteed ik meer aan kleding en uitjes voor mezelf. Als mijn man kleding nodig heeft dan pakt hij het gewoon van de gezamenlijke rekening :D

Hier op zich geen ingewikkelde constructie. Voor de hypotheek was het nodig dat er een salaris op de hypotheekrekening gestort werd. Dat werd het salaris van mijn man dus.
pi_180125250
Wij hebben ieder een eigen rekening. Op de mijne wordt mijn salaris gestort en op die van hem de zijne. En allebei de rekeningen zijn in mijn beheer :+ hij weet niet eens de code van zijn identifier om in te loggen :')
Ik herken me ook helemaal in SQ's beschrijving van haar man. We hebben niet veel meer over om in te duiken nu met de hele zolderverbouwing, maar ik poedel graag mijn voetjes in de virtuele muntjes.
pi_180125330
Dat heb ik ook trouwens, ik check elke dag de saldo's even. Onzin eigenlijk, maar ik kan er niets aan doen want dat doet de controlfreak in mij. :+
pi_180125425
Wij verbrassen er beiden op los. Hij koopt maar wat ie niet laten kan. Doe ik ook :P
pi_180125428
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:46 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik beheer overigens het geld en hij geeft vooral veel uit. :') Elke maand weer een discussiepunt want hij rijdt zo makkelijk nog even naar de Appie of de Lidl voor iets en koopt vervolgens weer de halve winkel leeg. Met als gevolg dat er per maand voor een gezin van 5 mensen elke maand voor meer dan 900 euro boodschappen wordt gedaan. En daarvan koop ik dus niets hè. }:| Elke maand baal ik er weer van want ik ben ervan overtuigd dat het voor bijna de helft goedkoper kan. -O-
900 euro :o Daar zou ik ook serieus ongelukkig van worden.
Nu hebben wij twee kinderen en geen drie, en ook een stukje jonger dan die van jullie (en de jongste krijgt nog volledig borstvoeding) maar wij moeten echt ons best doen om per week ¤100,- uit te geven. En daar zitten dan ook de luiers bij voor allebei de kinderen. En shampoo enz.

Wij gaan één keer per week naar de supermarkt voor de weekboodschappen (de Plus, dus niet eens een budgetversie), ik haal halverwege de week nog verse dingen (fruit, groenten, vleeswaren) bij. Verder halen we brood bij de bakker enz. Maar dat alles samen kost ons zo’n ¤80,- à ¤90,- per week. En dat wordt ongetwijfeld meer als de kinderen ouder worden maar ¤900,- per maand, pffff.
pi_180125550
Ben ik de enige die geen aparte rekeningen heeft? Hier alles op en uit één pot.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 29 juni 2018 @ 18:27:28 #225
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_180126195
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:48 schreef mousemicky het volgende:
Ik ben erg gehecht aan mijn eigen rekening, met mijn eigen geld... Vriendlief ook.

Hier storten we dus beide een bedrag op de gezamenlijke rekening, daar gaan alle gezamenlijke lasten vanaf (hypotheek, boodschappen, verzekeringen, kleding kinderen, zwemles, kinderopvang etc).

Wat overblijft staat fijn op mijn rekening, en daarmee doe ik waar ik zin in heb. Vriend kan mijn rekening ook niet inzien (en omgekeerd), en dat vind ik wel zo prettig. Ik hoef geen commentaar op de prijs van mijn nieuwe jurk, en ik wil ook niet weten wat zijn sportbenodigdheden gekost hebben. Moet ie lekker zelf weten.
+2356747368543
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')