abonnement Unibet Coolblue
pi_179880918
Ik ken iemand die zegt dat hij gevoelens kan overnemen van andere personen.

Maar wat moet ik mij hierbij voorstellen?

Ik vind dit best eng en wil niet dat die persoon "in mij kan kijken" of merkt als ik bv mij aan hem erger
pi_179881785
:')
Moeten zij weten
pi_179881794
Hij is goed onderweg. De volgende stap is gedachtenlezen.
  maandag 18 juni 2018 @ 21:38:36 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179881856
Dat is waarschijnlijk iemand met autisme ofzo.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179882184
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:38 schreef Harvest89 het volgende:
Dat is waarschijnlijk iemand met autisme ofzo.
Ja, want die zijn zo goed met emoties van anderen...
  maandag 18 juni 2018 @ 21:56:06 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179882638
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:46 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Ja, want die zijn zo goed met emoties van anderen...
Ik heb ooit gelezen dat sommige autisten erg gevoelig zijn en dat ze emoties van anderen te heftig kunnen ervaren en aanvoelen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179883354
Dat heet inlevingsvermogen. Is geen speciale gave of zoiets.
pi_179886260
Google op HSP of “hoogsensitief”, deze persoon kan jou emotie gewoon overnemen of ook voelen maar niet in jou kijken haha. Meer vragen? Pb me.
pi_179886423
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 00:03 schreef Elevengirl het volgende:
Google op HSP of “hoogsensitief”, deze persoon kan jou emotie gewoon overnemen of ook voelen maar niet in jou kijken haha. Meer vragen? Pb me.
Doe normaal, niemand gelooft in die onzin
pi_179886609
Zucht gewoon.
pi_179886640
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 00:03 schreef Elevengirl het volgende:
Google op HSP of “hoogsensitief”, deze persoon kan jou emotie gewoon overnemen of ook voelen maar niet in jou kijken haha. Meer vragen? Pb me.
Ik vraag me af of het niet een groot gevoel voor drama is. Volgens mij kan nagenoeg iedereen zich zodanig inleven in anderen (of zich zoveel aantrekken van en invullen over anderen) dat hij /zij er zelf iets bij voelt. Kortom: ik geloof niet zo in HSP. Hou je gewoon met jezelf bezig en zulks :)
pi_179888253
Elengirl, maar voelt zo iemand dan boosheid of dat je boos bent op hem? Autist is hij denk ik niet, wel aparte man
pi_179888262
Mensen zeggen zoveel. Dat ze met geesten kunnen praten, ufo piloot zijn of dat ze een lul hebben van 30cm. Niet alles geloven joh.
pi_179888480
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 05:27 schreef Sjemmert het volgende:
Mensen zeggen zoveel. Dat ze met geesten kunnen praten, ufo piloot zijn of dat ze een lul hebben van 30cm. Niet alles geloven joh.
Ik heb een lul van 31cm... echt waar.
pi_179888507
Moet je vragen of diegene ook je betalingen over kan nemen, heel vreemd dan ineens werkt de 'gave' niet.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 07:33:30 #16
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179888527
Er zijn mensen die denken dat ze dat kunnen, maar ze onderzoeken het niet. Of als ze zeggen dat je boos bent en jij bent dat niet, dan "ervaren zij je onderdrukte gevoelens" of zoiets.
pi_179888635
Hij heeft gewoon een hoog empathisch vermogen
Het is wat.......
pi_179893159
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:15 schreef Plumooh het volgende:
Ik ken iemand die zegt dat hij gevoelens kan overnemen van andere personen.

Maar wat moet ik mij hierbij voorstellen?

Ik vind dit best eng en wil niet dat die persoon "in mij kan kijken" of merkt als ik bv mij aan hem erger
Misschien aan hem vragen?

Al weet hij waarschijnlijk allang wat je hem wil gaan vragen. :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_179894295
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:15 schreef Plumooh het volgende:
Ik ken iemand die zegt dat hij gevoelens kan overnemen van andere personen.

Maar wat moet ik mij hierbij voorstellen?

Ik vind dit best eng en wil niet dat die persoon "in mij kan kijken" of merkt als ik bv mij aan hem erger
Denk dat iedereen wel in enige mate in staat is om aan te voelen of iemand zich aan hem/haar ergert, bij hem zal dat gevoel wat sterker zijn... zoals sommige mensen juist helemaal niet in staat zijn om dat aan te voelen. Zo ook met andere gevoelens.

Een collega was vorige week bijvoorbeeld geërgerd/pissig over iets op het werk waar ik niets mee te maken had, toch had ik even later ook een gevoel van ergernis en gedroeg me aggresiever dan normaal zonder een - voor mij - verklaarbare reden.

Waarom mag hij niet merken dat je je aan hem ergert, vind je ergernis een fijn gevoel?
  dinsdag 19 juni 2018 @ 14:09:02 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179894928
Als die persoon het echt kan dan is dat wel te testen lijkt me. Zak over je hoofd en denk aan een situatie die een (sterke) emotie bij je oproept. Doe dit 10 keer en vraag die persoon 10 keer wat hij denkt te voelen en vergelijk het met elkaar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179894967
Mensen lachen altijd wel als ze me zien met mijn aluhoedje op, maar knappe jongen die mijn gedachten of gevoelens weet te lezen.
pi_179895200
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:09 schreef jogy het volgende:
Als die persoon het echt kan dan is dat wel te testen lijkt me. Zak over je hoofd en denk aan een situatie die een (sterke) emotie bij je oproept. Doe dit 10 keer en vraag die persoon 10 keer wat hij denkt te voelen en vergelijk het met elkaar.
Zal niet werken. Het aanvoelen van iemands stemming heeft ook veel te maken met gezichtsuitdrukkingen.
Ik denk echt dat het hier gaat om iemand die zich heel goed kan inleven in iemand anders. Empathie heet dat. Dat heeft de één meer dan de ander. sommigen hebben dit in extreme mate.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Empathie
Het is wat.......
  dinsdag 19 juni 2018 @ 14:27:13 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179895338
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:20 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Zal niet werken. Het aanvoelen van iemands stemming heeft ook veel te maken met gezichtsuitdrukkingen.
Ik denk echt dat het hier gaat om iemand die zich heel goed kan inleven in iemand anders. Empathie heet dat. Dat heeft de één meer dan de ander. sommigen hebben dit in extreme mate.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Empathie
Dat is niet wat die man beweerd hé. Daarom ook die zak over het hoofd zodat het echt echt echt (oké, bijna echt) op gevoel overnemen gaat en niet op het aflezen van uitdrukkingen. De angst van TS is dat die persoon emoties overneemt, niet dat ie het af kan lezen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179895674
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:20 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Zal niet werken. Het aanvoelen van iemands stemming heeft ook veel te maken met gezichtsuitdrukkingen.
Ik denk echt dat het hier gaat om iemand die zich heel goed kan inleven in iemand anders. Empathie heet dat. Dat heeft de één meer dan de ander. sommigen hebben dit in extreme mate.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Empathie
Je in kunnen leven in iemand anders is op zich goed, maar de emotie overnemen is vaak niet helpend en kan een situatie ook juist tegenwerken.
Misschien kan die persoon zijn emoties niet goed onder controle houden?
pi_179898260
Is dat die man van Astro tv?
  dinsdag 19 juni 2018 @ 19:34:53 #26
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_179902596
Ik denk inderdaad dat het om een sensitief persoon gaat. Iets teveel spiegelneuronen... Net zoals sommigen zich wat minder goed kunnen inleven kan hij dat juist meer en gaat zich voelen zoals degene waar hij mee in contact is. Dit is iets wat de meeste mensen, tot op een bepaald nivo, hebben. Heel normaal dat inleven, gebeurde het maar vaker... behalve natuurlijk als het teveel drama wordt. ;)


quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 00:23 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het niet een groot gevoel voor drama is. Volgens mij kan nagenoeg iedereen zich zodanig inleven in anderen (of zich zoveel aantrekken van en invullen over anderen) dat hij /zij er zelf iets bij voelt. Kortom: ik geloof niet zo in HSP. Hou je gewoon met jezelf bezig en zulks :)
Jij behoort zo te lezen duidelijk tot de 80% die niet HSP 'is'... ;)
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_179902651
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:13 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Dat heet inlevingsvermogen. Is geen speciale gave of zoiets.
Zou je in de huidige maatschappij toch niet zeggen.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 19:40:26 #28
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_179902721
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:40 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Je in kunnen leven in iemand anders is op zich goed, maar de emotie overnemen is vaak niet helpend en kan een situatie ook juist tegenwerken.
Misschien kan die persoon zijn emoties niet goed onder controle houden?
Ik denk dat dat overnemen iets te letterlijk wordt geïnterpreteerd...
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_179902990
Mensen die niet met zichzelf bezig zijn, maar hun aandacht bij het gesprek hebben, kunnen gemakkelijk de ander inschatten als je goed luistert naar ademhaling, intonatie, volume. Dat gecombineerd met een opmerkelijk vermogen om minieme gezichtsuitdrukkingen te lezen, maakt dat je redelijk goed emoties kan “lezen”.

Iedereen merkt dit meestal onbewust op, maar de meeste mensen betrekken de verandering in emotie op de gedachten die ze zelf hadden en zien niet wat de ander voor invloed heeft op jouw stemming.

Zal dus iemand zijn die redelijk in het nu is en zaken bij de ander kan laten, maar wel de wereld betreedt zonder filters. Alleen eng om mee om te gaan als je niet gespiegeld wil worden. ;)
  dinsdag 19 juni 2018 @ 20:19:16 #30
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_179903838
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 00:03 schreef Elevengirl het volgende:
Google op HSP of “hoogsensitief”, deze persoon kan jou emotie gewoon overnemen of ook voelen maar niet in jou kijken haha. Meer vragen? Pb me.
Dat is van een wat vaag onderzoek van één mevrouw. Komt er op neer dat bepaalde mensen gevoeliger zijn op sfeer, mensenmassa's, geluiden enz. Dat 'emoties overnemen' klinkt wel heel zweverig. Gaat er gewoon om dat ze vatbaar zijn voor de emoties van een ander en zich daarin kunnen laten meesleuren.
:')
pi_179907223
Dankje.

Dus die persoon (heeft idd hsp) neemt dan bv de emotie boosheid over. Maar weet niet waar het van is als je met groep bent.

Hij zegt ook pijn te kunnen weg nemen dmv foto
pi_179909925
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:34 schreef SiennaForrest het volgende:
Jij behoort zo te lezen duidelijk tot de 80% die niet HSP 'is'... ;)
Het zal je verbazen...
pi_179912413
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:51 schreef Plumooh het volgende:
Dankje.

Dus die persoon (heeft idd hsp) neemt dan bv de emotie boosheid over. Maar weet niet waar het van is als je met groep bent.

Hij zegt ook pijn te kunnen weg nemen dmv foto
Dat is natuurlijk onmogelijk, tenzij de suggestie werkt.

HSP is trouwens een concept en geen medische of psychologische aandoening. De vraag is of het je helpt jezelf zo’n labeltje te geven.
  woensdag 20 juni 2018 @ 07:35:41 #34
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179912816
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:20 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Zal niet werken. Het aanvoelen van iemands stemming heeft ook veel te maken met gezichtsuitdrukkingen.
Ik denk echt dat het hier gaat om iemand die zich heel goed kan inleven in iemand anders. Empathie heet dat. Dat heeft de één meer dan de ander. sommigen hebben dit in extreme mate.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Empathie
Daar gaat het dus mis: iemand doet een waarneming bij een ander en spiegelt wat wordt waargenomen, niet wat die ander werkelijk voelt. Wat je waarneemt is lang niet altijd wat de ander echt voelt, er zit een stukje interpretatie tussen en daar gaat het mis.
  woensdag 20 juni 2018 @ 10:46:57 #35
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_179915477
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:51 schreef Plumooh het volgende:
Dankje.

Dus die persoon (heeft idd hsp) neemt dan bv de emotie boosheid over. Maar weet niet waar het van is als je met groep bent.

Hij zegt ook pijn te kunnen weg nemen dmv foto
Mocht hij echt deze kracht bezitten dan stel ik voor het eerder genoemde experiment te proberen. Of ga naar James Randi, die geeft je 1 miljoen dollar mocht hij deze kracht aantonen. En dan gaat het niet eens om de techniek met de foto.

HSP is zoals eerder gezegd een concept. Mevrouw heeft aangetoond dat zo'n 20% van haar testgroep sterker reageert op impulsen van buiten van anderen. Die reageren dus sterker op een bepaalde sfeer in een groep waar anderen die niet opmerken of er last van hebben.
:')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')