abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 juni 2018 @ 19:59:38 #1
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_179878422
Mocht je zelf geen zin hebben om een willekeurige RAOK te willen doen, dan staat het je natuurlijk ook vrij om zelf wat te bedenken. Maar als je echt geen inspiratie hebt kan je natuurlijk ook een ROAK kiezen uit de onderstaande lijst.

• Bak lekkere koekjes voor iemand die je wilt verrassen
• Doe voor een ouder iemand de boodschappen
• Maak een selfie met een treinconducteur, ook zij verdienen respect... (#treinrespect)
• Doe hetzelfde bij een politieagent
• Deel ballonnen uit aan kinderen
• Verstop leuke briefjes met aanmoedigende en lieve teksten in bibliotheekboeken
• Verzorg voor de eerste keer het huisdier van kennissen die op vakantie zijn
• Voorzie een verwaarloosd graf van bloemen
• Ga in een eetgelegenheid bij een onbekende zitten, en maak een gezellig praatje.
• Stuur een brief aan een fabrikant dat je tevreden bent met het product. Er is ook wat anders dan klagen.
• Help de vuilnismannen een keer om je vuilniszak in de afvalwagen te gooien
• Stuur een wildvreemde een brief, en kijk eens of je wat terugkrijgt
• Houd thuis opruiming en geef dingen gratis weg.
• Moedig mensen op het station aan als ze gaan werken, bijvoorbeeld in cheerleader pakje met pom-pom's *O*
• Bezoek elke provincie van je land in een dag, en maak er een verslag van.
• Maak tien selfies met toeristen uit verschillende landen
• Ga 'free huggen', en met een FreeHugs-bordje op een drukke plek staan
• Leer iemand wat nieuws. Leer je oma bijvoorbeeld hoe ze moet internetten
• Verras een willekeurig iemand op straat met een confetti-douche
• Opa en/of oma dag. Zet je grootouders in het zonnetje
pi_180054345
Free hugs :D leuk idee :Y O+
  dinsdag 26 juni 2018 @ 11:43:32 #3
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_180055283
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 10:29 schreef iamredleader het volgende:
Free hugs :D leuk idee :Y O+
Kan ik je zeker aanbevelen. Heb ik ook wel eens een aantal keer gedaan met wat mensen.
Vooral op de Dam is het leuk met rondlopende toeristen. Ook heb ik dit wel eens op Utrecht CS gedaan met een aantal, echter was de beveiliging daar een beetje triest bezig. :{
pi_181656430
Free huggen is zeker leuk O+
Heb ik jaren geleden in Deventer gedaan, ook met enkele Fok!ers O+

Ik leen zelf veel boeken bij de bieb, wel een leuk idee om een briefje erin te doen voor een volgende lezer. Dus dat wordt mijn eerste RAOK nu ^O^

Alle provincies bezoeken heb ik wel op een lijstje staan, maar niet op 1 dag. Mijn "doel" is om uit elke provinciehoofdstad een ansichtkaart mee te nemen. Moet alleen wel weer opnieuw beginnen, want ik heb een tijdje terug al mijn ansichtkaarten opgestuurd naar Amarantha. Die spaart ze (TRV / Gezocht: Ansichtkaartjes #2). Dus dat was al een beetje een RAOK :D
Ik heb nu alleen Den Haag alweer.

Ik ben sowieso wel van het dingen weggeven aan andere mensen. Tenzij het echt nog veel waarde heeft, dan probeer ik het wel te verkopen eerst. Maar anders geef ik het net zo lief gewoon weg als ik denk dat een ander het beter kan gebruiken of leuker vindt. Dus vorig jaar met mijn verhuizing veel mensen blij gemaakt bijvoorbeeld O+

En ik heb via de site Wehelpen.nl een oudere vrouw geholpen met het opruimen van haar computer, geleerd hoe ze dingen in mapjes kan zetten en moet zoeken zodat ze het weer makkelijk kan terugvinden. Kostte een paar uurtjes, maar was erg dankbaar werk om te doen O+
Misschien wel een idee om nu ik in een nieuwe stad woon eens te kijken op die site ^O^
(Gewoon regulier vrijwilligerswerk doe ik al)

[ Bericht 16% gewijzigd door _Hestia_ op 03-09-2018 06:37:52 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')