abonnement Unibet Coolblue
pi_179872383
Goedemorgen,

Afgelopen zondag is mijn rijbewijs ingevorderd omdat ik met een slok op ben gaan rijden. Mega dom en doe zoiets normaal ook niet. De AH in mijn dorp (loopafstand) was net gesloten en dacht ik rijd even gauw naar de AH in het naastgelegen dorp, moest even nog wat eten halen. Ellende is dat ik überhaupt bijna nooit drink, gebeurd mij dit niet. Desalniettemin is het een roekeloze actie en daar ben ik me mega bewust van.

Lang verhaal kort gemaakt: rijbewijs ingevorderd, mee naar het bureau om te blazen etc. Ik blies veel te veel natuurlijk.

Nu is het vreemde dat ik zondagavond toen ik klaar was op het bureau en kon gaan, niks mee kreeg van de desbetreffende agenten. Geen papiertje niks.

Maandag naar het algemene politienummer gebeld om informatie te vragen over hoe nu verder. Zij gaven mij aan dat er helemaal niks bekend was van mijn aanhouding in hun systeem. Vervolgens doorverbonden met het politiebureau waar ik mijn blaastest heb laten doen, daar stond ook helemaal niks in het systeem over mijn aanhouding. De desbetreffende agent die mij aangehouden heeft kreeg ik aan de telefoon en die 'dacht dat het opgestuurd was'. Gister (dinsdag) weer gebeld. Nog steeds helemaal niks bekend over mijn aanhouding, niks te vinden op mijn adres, naam etc. De agenten vonden het zelf ook enorm vreemd en wisten mij echt niks te vertellen hoe dit kan.

Dit is toch raar? Is er dan een fout gemaakt? Heb mijn advocaat gebeld en die zei dat dit dan wel eens met een sisser kan aflopen, vooral niks van mezelf laten horen de komende 10 dagen.

Jullie ervaringen hiermee of gedachten hierover?
This is me
pi_179872432
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 14:49 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Okee, omdat je zo lang moet wachten tot je kan voorkomen zullen ze iets coulanter zijn in de straf. Ook omdat de brief, waarin de beslissing zou moeten staan, niet is aangekomen. Ik gok zelf 10 - 12 maanden OBM en geen taakstraf.

Verder is het strafrechtelijk traject zoals het is. Bezwaarschrift kan helpen, maar ik verwacht daar niet al teveel van. Elke drankrijder stuurt deze namelijk op met exact dezelfde reden. Waarom zou Bas095 wel geholpen moeten worden en b.v. CLWerner niet?

Tot slot - ik blijf er op hameren en val in herhaling, maar het CBR traject is echt de dooddoener. Zij verstrekken geen rijbewijs totdat je zo'n onderzoek succesvol hebt afgerond. Gelukkig kan je zo'n onderzoek afronden in de tijd dat je rijbewijs toch al ongeldig is verklaard door justitie.

In ieder geval duidelijkheid, TS. Sterkte en hou ons op de hoogte hoe het CBR traject loopt, daar kan ik je blijven adviseren als je wilt.
Wouw, Even van een complete buitenstaander:
Wat tof dat je TS ondersteunt. En ik vind het persoonlijk ook interessant om het hele proces te lezen.
Je post echt topreacties hier! ^O^
pi_179872474
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:49 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Wouw, Even van een complete buitenstaander:
Wat tof dat je TS ondersteunt. En ik vind het persoonlijk ook interessant om het hele proces te lezen.
Je post echt topreacties hier! ^O^
Dank u blackbaron! :) helaas wat ervaring mee, dus vandaar. Maar met die ervaring help ik graag anderen, zodat zij zich een beetje wegwijs zijn in het CBR en strafrechtelijk traject. Er komt namelijk veel op je af en de informatie is niet altijd even makkelijk te vinden.

Daarbij praat ik alcoholgebruik en verkeer totaal niet goed. Abosluut niet. Maar iedereen leert (hopelijk) van zijn fouten.
pi_179872479
Goed, nog één reactie dan. Je hebt 2 topics lang gedaan alsof je verschrikkelijke spijt had en je straf zou aanvaarden. Toen men je wees op het feit dat dat niet oprecht leek, was je van slag. Nu blijkt dat je bereid bent te liegen tegen instanties en de rechtbank (!) om onder je straf uit te komen. Kortom, je bent niets meer dan een dronkenlap die achter het stuur is geklommen met een belachelijk promillage en daarmee jezelf en anderen in levensgevaar hebt gebracht. Als een wonder besluit je werkgever dat dit geen reden is om je te ontslaan, maar toch ben je bereid hier een lulverhaal over op te steken om maar weer zo snel mogelijk te mogen rijden.

Als karma zou bestaan, zou dit topic bij zowel je werkgever als de rechter terecht komen, maar helaas. Ik hoop dat je flinke blaren krijgt om op te zitten, en dat je op een gegeven moment wel je les leert, want duidelijk is dat je dat nu niet hebt gedaan. Lees voor de grap even de namen van degenen die gisteren op Pinkpop zijn neergemaaid. Had jij kunnen zijn, achter het stuur.
pi_179872592
quote:
13s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:50 schreef clumsy_clown het volgende:
Goed, nog één reactie dan. Je hebt 2 topics lang gedaan alsof je verschrikkelijke spijt had en je straf zou aanvaarden. Toen men je wees op het feit dat dat niet oprecht leek, was je van slag. Nu blijkt dat je bereid bent te liegen tegen instanties en de rechtbank (!) om onder je straf uit te komen. Kortom, je bent niets meer dan een dronkenlap die achter het stuur is geklommen met een belachelijk promillage en daarmee jezelf en anderen in levensgevaar hebt gebracht. Als een wonder besluit je werkgever dat dit geen reden is om je te ontslaan, maar toch ben je bereid hier een lulverhaal over op te steken om maar weer zo snel mogelijk te mogen rijden.

Als karma zou bestaan, zou dit topic bij zowel je werkgever als de rechter terecht komen, maar helaas. Ik hoop dat je flinke blaren krijgt om op te zitten, en dat je op een gegeven moment wel je les leert, want duidelijk is dat je dat nu niet hebt gedaan. Lees voor de grap even de namen van degenen die gisteren op Pinkpop zijn neergemaaid. Had jij kunnen zijn, achter het stuur.
Er wordt zeker wel een punt gemaakt door clumsy clown.

TS, met de coulance van je werkgever en 8 maanden OBM (ipv 10-12 maanden en taakstraf) mag je in je handjes knijpen van geluk. Velen anderen zijn wel in de financiële problemen geraakt.

Misschien dat je het zo moet laten en het gewoon ondergaan. Ik verwacht namelijk niet dat er minder dan 8 maanden OBM wordt gegeven, ook niet als je een zielig verhaal verwoordt en opstuurt. Maar het is wel jouw goed recht om dat te doen, mocht je dat alsnog willen.
pi_179872604
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:56 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

. Maar het is wel jouw goed recht om dat te doen, mocht je dat alsnog willen.
Nee, dat is het niet. Het is niet zijn recht om te zitten liegen.
pi_179872620
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:57 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Het is niet zijn recht om te zitten liegen.
Daar heb je gelijk in. Maar hij zal niet de eerste, en zeker niet de laatste zijn, die dit in zijn bezwaarschrift zal zetten.

Als hij in de rechtbank is zal TS het hopelijk niet doen, anders ziet een rechter snel genoeg dat het allemaal berouw voor de buhne is en dan krijg je wel gewoon je 12 maanden + taakstraf.
pi_179872626
quote:
13s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:50 schreef clumsy_clown het volgende:
Goed, nog één reactie dan. Je hebt 2 topics lang gedaan alsof je verschrikkelijke spijt had en je straf zou aanvaarden. Toen men je wees op het feit dat dat niet oprecht leek, was je van slag. Nu blijkt dat je bereid bent te liegen tegen instanties en de rechtbank (!) om onder je straf uit te komen. Kortom, je bent niets meer dan een dronkenlap die achter het stuur is geklommen met een belachelijk promillage en daarmee jezelf en anderen in levensgevaar hebt gebracht. Als een wonder besluit je werkgever dat dit geen reden is om je te ontslaan, maar toch ben je bereid hier een lulverhaal over op te steken om maar weer zo snel mogelijk te mogen rijden.

Als karma zou bestaan, zou dit topic bij zowel je werkgever als de rechter terecht komen, maar helaas. Ik hoop dat je flinke blaren krijgt om op te zitten, en dat je op een gegeven moment wel je les leert, want duidelijk is dat je dat nu niet hebt gedaan. Lees voor de grap even de namen van degenen die gisteren op Pinkpop zijn neergemaaid. Had jij kunnen zijn, achter het stuur.
Op jou ga ik niet reageren, achterlijke opmerking. Mij vergelijken met een mogelijke terrorist. Fijne dag
This is me
pi_179872760
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:59 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Maar hij zal niet de eerste, en zeker niet de laatste zijn, die dit in zijn bezwaarschrift zal zetten.

Als hij in de rechtbank is zal TS het hopelijk niet doen, anders ziet een rechter snel genoeg dat het allemaal berouw voor de buhne is en dan krijg je wel gewoon je 12 maanden + taakstraf.
Heb nog steeds mega veel spijt. Ik accepteer mijn straf ook wanneer ik die definitief krijg maar ga wel proberen om mijn rijbewijs zo misschien eerder terug te krijgen. Het een staat los van het ander, dat ik spijt heb staat los van het feit dat ik nu probeer om hem via klaagschrift terug te krijgen. Is mijn recht om dat te proberen, waarom zou ik dat niet doen?
This is me
pi_179872768
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:56 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Er wordt zeker wel een punt gemaakt door clumsy clown.

TS, met de coulance van je werkgever en 8 maanden OBM (ipv 10-12 maanden en taakstraf) mag je in je handjes knijpen van geluk. Velen anderen zijn wel in de financiële problemen geraakt.

Misschien dat je het zo moet laten en het gewoon ondergaan. Ik verwacht namelijk niet dat er minder dan 8 maanden OBM wordt gegeven, ook niet als je een zielig verhaal verwoordt en opstuurt. Maar het is wel jouw goed recht om dat te doen, mocht je dat alsnog willen.
Ja daar heb je ook een punt Werner... Ik laat het ff bezinken
This is me
pi_179872783
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:49 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Wouw, Even van een complete buitenstaander:
Wat tof dat je TS ondersteunt. En ik vind het persoonlijk ook interessant om het hele proces te lezen.
Je post echt topreacties hier! ^O^
Ben ook heel blij en dankbaar voor Werner zijn reacties. Maakt voor mij veel duidelijk!
This is me
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 18 juni 2018 @ 16:15:11 #12
163650 Greys
pi_179872882
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 16:08 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Heb nog steeds mega veel spijt. Ik accepteer mijn straf ook wanneer ik die definitief krijg maar ga wel proberen om mijn rijbewijs zo misschien eerder terug te krijgen. Het een staat los van het ander, dat ik spijt heb staat los van het feit dat ik nu probeer om hem via klaagschrift terug te krijgen. Is mijn recht om dat te proberen, waarom zou ik dat niet doen?
Voor meelezers zoals ik valt dit waarschijnlijk nogal tegen na de eerdere topics waarin ik je een lul vond voor je dronken actie maar serieus bijna bewondering had voor hoe open je erover sprak en echt echt echt héél erg oprecht spijt leek te hebben en alle straf zou accepteren OMDAT JE ZELF OOK VOND DAT JE DIE VERDIEND HAD. Daarbij zei je dat het met je werk goed kwam, dat je alsnog een vast contract kreeg etc.
Dan is het ineens best vreemd om te lezen dat je nu toch gaat kiezen voor een totaal verzonnen lulverhaal over boehoehoe ik kan m'n huur niet meer betalen dan (wat dus klinkklare onzin is omdat je gewoon alsnog een vast contract krijgt, zei je zelf). Teleurstellend, want kennelijk ben je nu bereid tot enorm liegen om de straf te verlagen die je volgens eigen zeggen gewoon verdiend had en zou accepteren.

Wat als ze het navragen bij je baas ofzo en er zo achter komen dat je verhaal helemaal niet waar is omdat je gewoon je salaris krijgt? Komt vast geweldig betrouwbaar over..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179872914
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 16:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Voor meelezers zoals ik valt dit waarschijnlijk nogal tegen na de eerdere topics waarin ik je een lul vond voor je dronken actie maar serieus bijna bewondering had voor hoe open je erover sprak en echt echt echt héél erg oprecht spijt leek te hebben en alle straf zou accepteren OMDAT JE ZELF OOK VOND DAT JE DIE VERDIEND HAD. Daarbij zei je dat het met je werk goed kwam, dat je alsnog een vast contract kreeg etc.
Dan is het ineens best vreemd om te lezen dat je nu toch gaat kiezen voor een totaal verzonnen lulverhaal over boehoehoe ik kan m'n huur niet meer betalen dan (wat dus klinkklare onzin is omdat je gewoon alsnog een vast contract krijgt, zei je zelf). Teleurstellend, want kennelijk ben je nu bereid tot enorm liegen om de straf te verlagen die je volgens eigen zeggen gewoon verdiend had en zou accepteren.
Begrijp wat je zegt. Het was meer dat ik dat als voorbeeld zei omdat bij het klaagschrift eventueel te zeggen.

Want je hebt gelijk, dit klopt ook niet. Ik raak mijn baan etc. er niet door kwijt. Snap je punt.

Ga het ook niet meer doen na jullie reacties, voel me er al slecht over.
This is me
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 18 juni 2018 @ 16:19:41 #14
163650 Greys
pi_179872971
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 16:17 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Begrijp wat je zegt. Het was meer dat ik dat als voorbeeld zei omdat bij het klaagschrift eventueel te zeggen.

Want je hebt gelijk, dit klopt ook niet. Ik raak mijn baan etc. er niet door kwijt. Snap je punt.

Ga het ook niet meer doen na jullie reacties, voel me er al slecht over.
Goed zo. Voor je gemoedsrust gewoon niet doen joh. Kan je jezelf tenminste beter aankijken in de spiegel na je actie. Dat je het daarna goed hebt aangepakt en het nooit meer zult doen en je straf accepteert.

Had nog stukje eronder getypt bij vorige post dat als ze je verhaal gaan checken en via je werk horen dat je gewoon salaris en vast contract houdt ga je compleet nat qua betrouwbaarheid.
Dus echt, niet doen. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179873048
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:31 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Oke thanks debugdevil! Wist ik inderdaad ook niet precies.

Wat voor kosten schat je? Lees wel wat op internet maar exact bedrag is niet echt duidelijk
Correctie,
Voor de procedure van beklag tegen invordering en/of inhouding van het rijbewijs bent u geen griffierecht verschuldigd. U bent niet verplicht gebruik te maken van een advocaat. Doet u dit toch, dan kunnen hier kosten aan verbonden zijn.

https://www.rechtspraak.n(...)/Paginas/kosten.aspx

je kan wel maar een keer een klaagschrift indienen, daarom word ook afgeraden om dit zonder ondersteuning van een advocaat te doen.
pi_179873214
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 16:19 schreef Greys het volgende:

[..]

Goed zo. Voor je gemoedsrust gewoon niet doen joh. Kan je jezelf tenminste beter aankijken in de spiegel na je actie. Dat je het daarna goed hebt aangepakt en het nooit meer zult doen en je straf accepteert.

Had nog stukje eronder getypt bij vorige post dat als ze je verhaal gaan checken en via je werk horen dat je gewoon salaris en vast contract houdt ga je compleet nat qua betrouwbaarheid.
Dus echt, niet doen. :)
Ja je hebt gewoon een punt.. klopt.

En zeker dat laatste, zat ik me ook net te beseffen.

Wil echt niet slecht overkomen, heb gewoon spijt en zat hardop te denken van ja wat als ik dit idd zou zeggen. Maar niet slim, true
This is me
pi_179873220
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 16:23 schreef debugdevil het volgende:

[..]

Correctie,
Voor de procedure van beklag tegen invordering en/of inhouding van het rijbewijs bent u geen griffierecht verschuldigd. U bent niet verplicht gebruik te maken van een advocaat. Doet u dit toch, dan kunnen hier kosten aan verbonden zijn.

https://www.rechtspraak.n(...)/Paginas/kosten.aspx

je kan wel maar een keer een klaagschrift indienen, daarom word ook afgeraden om dit zonder ondersteuning van een advocaat te doen.
Las het idd ook al:) thanks
This is me
pi_179874966
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 14:25 schreef Baso95 het volgende:
Rijbewijs 8 maanden kwijt. Oktober voorkomen.
Dat werd mondeling meegedeeld? Sturen "ze" een dagvaarding?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179875279
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 17:40 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat werd mondeling meegedeeld? Sturen "ze" een dagvaarding?
Belde naar het CVOM en die deelde mij dat mee. Gaf m'n BSN en toen zei ze dat. Enige info was 8 maanden kwijt en oktober voorkomen. Brief was blijkbaar wel verstuurd maar ze sturen 'n kopie omdat ik nooit een brief heb gehad.
This is me
pi_179876294
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 17:51 schreef Baso95 het volgende:
Belde naar het CVOM en die deelde mij dat mee. Gaf m'n BSN en toen zei ze dat. Enige info was 8 maanden kwijt en oktober voorkomen. Brief was blijkbaar wel verstuurd maar ze sturen 'n kopie omdat ik nooit een brief heb gehad.
Justitie verstuurt toch dagvaardingen? Wat ik ooit begrepen heb, wordt de tijd die het rijbewijs al ingevorderd was, op de veroordeling in mindering gebracht. Althans, dat was in 2015.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 18-06-2018 18:37:03 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179876613
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 14:56 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Bedankt voor je bericht Werner! Goed om deze info te hebben.

Heb je gelijk in betreft reden van bezwaarschrift...

Maar wat ik niet snap: met het aantal UGL dat ik heb geblazen zou ik hem langer kwijt zijn volgens die tabellen die ik lees. Dan klopt er toch wat niet? 8 maanden staat gelijk aan minder UGL dan ik geblazen heb
Omdat dat de richtlijn is voor wat het OM eist bij een rechtszaak. Praktijk is dat de OBM die de rechter oplegt vaak iets lager is, omdat de rechter ook rekening houdt met berouw en persoonlijke omstandigheden. Zeker wanneer bekend is dat er een melding is gedaan bij het CBR, wil de rechter ook daar nog rekening mee houden bij het opleggen van de OBM én de boete. De OvJ zal moeten voorkomen dat hij het rijbewijs niet langer ingevorderd houdt dan de termijn die de rechter gaat opleggen.
pi_179876736
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 18:29 schreef blomke het volgende:

[..]

Justitie verstuurt toch dagvaardingen? Wat ik ooit begrepen heb, wordt de tijd die het rijbewijs al ingevorderd was, op de veroordeling in mindering gebracht. Althans, dat was in 2015.
Klopt, dacht ik ook
This is me
pi_179876868
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 18:40 schreef Physsic het volgende:

[..]

Omdat dat de richtlijn is voor wat het OM eist bij een rechtszaak. Praktijk is dat de OBM die de rechter oplegt vaak iets lager is, omdat de rechter ook rekening houdt met berouw en persoonlijke omstandigheden. Zeker wanneer bekend is dat er een melding is gedaan bij het CBR, wil de rechter ook daar nog rekening mee houden bij het opleggen van de OBM én de boete. De OvJ zal moeten voorkomen dat hij het rijbewijs niet langer ingevorderd houdt dan de termijn die de rechter gaat opleggen.
Aah oke! Thx Physsic
This is me
  maandag 18 juni 2018 @ 19:33:08 #24
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_179877826
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:59 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Op jou ga ik niet reageren, achterlijke opmerking. Mij vergelijken met een mogelijke terrorist. Fijne dag
volgens mij was het terrorist. ik heb niemand daar over gehoord.

Ik denk dat het iemand was die overdag flink gezopen had en het toch nodig vond met 1000uGl naar de albertheijn te gaan in het naastgelegen dorp. Misschien omdat zijn eigen AH gesloten was.
Tot nooit .......
pi_179878776
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 19:33 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

volgens mij was het terrorist. ik heb niemand daar over gehoord.

Ik denk dat het iemand was die overdag flink gezopen had en het toch nodig vond met 1000uGl naar de albertheijn te gaan in het naastgelegen dorp. Misschien omdat zijn eigen AH gesloten was.
Triest figuur.

Ik weet hoe fout ik zat maar mij vergelijken met iemand die zo iets zieks doet? Zoek zelf hulp

[ Bericht 7% gewijzigd door Baso95 op 18-06-2018 20:16:36 ]
This is me
  maandag 18 juni 2018 @ 21:08:42 #26
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_179880690
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:09 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Triest figuur.

Ik weet hoe fout ik zat maar mij vergelijken met iemand die zo iets zieks doet? Zoek zelf hulp
Ik had die vergelijking inderdaad niet moeten maken.
Die man deed inderdaad niks zieks lijkt nu.

quote:
„Mijn zoon werkt als podiumbouwer. Dat doet hij in Amsterdam. Nee, hij gebruikt geen drank of drugs. Er is niets ongewoons aan hem. Hij moet in paniek zijn geweest toen hij ervandoor ging. Het was een ongeluk, iets anders kan ik niet bedenken”
Tot nooit .......
pi_179880823
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:08 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik had die vergelijking inderdaad niet moeten maken.
Die man deed inderdaad niks zieks lijkt nu.

[..]

Dat jij zijn vader bent blijkt nu wel, zo vader zo zoon. Fijne avond
This is me
pi_179880827
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:09 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Triest figuur.

Ik weet hoe fout ik zat maar mij vergelijken met iemand die zo iets zieks doet? Zoek zelf hulp
Zo iets zieks doet?

Je weet niks van zijn intentie, kan net zo'n goed een figuur als jij zijn hoor.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179880925
quote:
16s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zo iets zieks doet?

Je weet niks van zijn intentie, kan net zo'n goed een figuur als jij zijn hoor.
Of als jij inderdaad.
This is me
  maandag 18 juni 2018 @ 21:16:59 #30
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_179880959
quote:
16s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zo iets zieks doet?

Je weet niks van zijn intentie, kan net zo'n goed een figuur als jij zijn hoor.
TS kan zich blijkbaar niet voorstellen dat iemand met 1000ugl zo'n ongeluk kan veroorzaken. CBR heeft denk ik nog een flinke klus.
Tot nooit .......
pi_179881380
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:15 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Of als jij inderdaad.
Ik rij niet zwaar bezopen rond, dus lijkt mij de kans klein dat ik zomaar wat mensen dood rij. :W
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179881464
Weetje, ben hier niet om telkens voor paal gezet te blijven worden. Heb mijn fout toegegeven, heb meer dan zat kritiek gehad maar genoeg is genoeg. Heb geen zin om heel mijn proces nog te delen als leeghoofden als 'Speekselklier' en 'FlippingCoin' en menig ander zo blijven doen. Gun hun het vervolg niet eens.

C.L. Werner en Physsic, echt oprecht bedankt. Waardeer het echt mega erg dat jullie zo actief zijn geweest met mijn probleem. Blomke, Greys, debugdevil en nog een paar andere; ook bedankt jullie imput! Het gaat jullie goed.
This is me
pi_179883592
Jammer.
pi_179891819
Jammer inderdaad. TS, ik hoop toch dat je hier gewoon regelmatig updates post. Tot nu toe is het bewonderenswaardig hoe open je bent en hoe je indirect waarschijnlijk ook anderen helpt die meelezen en in hetzelfde schuitje zitten.

Niemand keurt alcohol en verkeer goed. De negatieve reacties horen er bij, die zal je niet alleen hier, maar ook uit je directe omgeving horen. Niet alleen nu, maar ook zeker in de toekomst. Alcohol en verkeer is gewoon not done, en velen zullen je voor alles uitmaken, zelfs nadat je de cursus en strafrechtelijk traject hebt doorlopen.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:53:24 #35
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_179892381
Dat je met alcohol op auto bent gaan rijden is dom. Dat je aangehouden bent en er niks gebeurd is is goed. Dit zal een wijze les zijn en waarschijnlijk ga je het niet nog een keer doen.
Beter dan 1 keer drinken en iemand aanrijden. Je moet maar denken dat je er met een sisser vanaf komt ondankt dat het je centjes en ellende gaat kosten.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 12:05:20 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179892578
Ik rij al een slordige 35 jaar auto en ben nog maar 1 keer in een alcohol controle geland.
Lijkt mij dus dat TS veel vaker met slok op reed en pas spijt heeft nu hij een keer gepakt is. Het is zeer onwaarschijnlijk dat TS de ene keer dat hij met een slok op reed werd gepakt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179892729
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik rij al een slordige 35 jaar auto en ben nog maar 1 keer in een alcohol controle geland.
Lijkt mij dus dat TS veel vaker met slok op reed en pas spijt heeft nu hij een keer gepakt is. Het is zeer onwaarschijnlijk dat TS de ene keer dat hij met een slok op reed werd gepakt.
Ik heb nog geen 5 jaar mijn rijbewijs en heb al minstens 4x moeten blazen. Één keer zelfs een mooie sleutelhanger gehad. *O*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_179892905
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik rij al een slordige 35 jaar auto en ben nog maar 1 keer in een alcohol controle geland.
Lijkt mij dus dat TS veel vaker met slok op reed en pas spijt heeft nu hij een keer gepakt is. Het is zeer onwaarschijnlijk dat TS de ene keer dat hij met een slok op reed werd gepakt.
Oh nou, dat kan toch wel hoor. Ik ken iemand waarvan ik vrij zeker weet dat deze persoon niet eerder(*) met drank op reed. Maar die ene keer was ze zó bezopen dat ze niet eens wist dat ze bezopen was. En tevens zo bezopen dat een medeweggebruiker de politie heeft gebeld. Van de weg geplukt (terecht, en maar goed ook). Ze is haar rijbewijs een paar maanden kwijt geweest & cursus gehad bij CBR.

Nou ja, in 45 jaar tijd zal ze vast wel eens met een wijntje op gereden hebben. Maar niet ladderzat.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_179893544
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:29 schreef Baso95 het volgende:
Weetje, ben hier niet om telkens voor paal gezet te blijven worden. Heb mijn fout toegegeven, heb meer dan zat kritiek gehad maar genoeg is genoeg. Heb geen zin om heel mijn proces nog te delen als leeghoofden als 'Speekselklier' en 'FlippingCoin' en menig ander zo blijven doen. Gun hun het vervolg niet eens.

C.L. Werner en Physsic, echt oprecht bedankt. Waardeer het echt mega erg dat jullie zo actief zijn geweest met mijn probleem. Blomke, Greys, debugdevil en nog een paar andere; ook bedankt jullie imput! Het gaat jullie goed.
Hoop echt dat we nog horen over het vervolg. Temeer dat het verloop tot nu toe tamelijk afwijkend is geweest:
1) Geen dagvaarding
2) Geen berichtgeving
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 12:59:48 #40
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_179893576
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:29 schreef Baso95 het volgende:
Heb geen zin om heel mijn proces nog te delen als leeghoofden als 'Speekselklier' en 'FlippingCoin' en menig ander zo blijven doen.
Als je met 'leeg' bedoeld dat er in mijn hoofd geen alcolhol zit als ik in de auto zit heb je inderdaad gelijk. Verder heb ik ook niet de behoeft om je proces te volgen.

succes ermee!
Tot nooit .......
pi_179893594
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik rij al een slordige 35 jaar auto en ben nog maar 1 keer in een alcohol controle geland.
Lijkt mij dus dat TS veel vaker met slok op reed en pas spijt heeft nu hij een keer gepakt is. Het is zeer onwaarschijnlijk dat TS de ene keer dat hij met een slok op reed werd gepakt.
Als het een reguliere controle betreft wel ja. Als hij zijn Honda Civic als winkelwagen heeft gebruikt om nog een paar traytjes te halen is het een ander verhaal natuurlijk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:03:39 #42
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_179893650


[ Bericht 100% gewijzigd door noodgang op 19-06-2018 13:29:41 (Niet nodig heeft er niks mee te maken) ]
pi_179895441
Aantal zielige, sneue, moraalridderende toetsenbordhelden hier. Bah.
Gedrag en de spijt is duidelijk, waarom blijven zo veel mensen daar over doorzeuren? Om jezelf beter te voelen dan een ander?
Een andere reden kan ik niet bedenken want het heeft namelijk NIKS te maken met de vraag van TS.
Ik heb me niet in dit topic gemengd omdat ik al zag dat er veel betuttelende reacties waren maar nu wordt het toch echt te gek.
Met drank op rijden is uiteraard niet goed te praten maar op dit moment heb ik meer moeite met de moraalridders die niet inhoudelijk antwoorden maar alleen maar hun eigen ego aan het poetsen zijn.

Sommigen willen het vervolg niet eens lezen of weten......
Nou, dan is het simpel: Blijkbaar interesseert het je niet dus waarom post je dan?

Bas: Goed dat je zo open bent, respecteer ik.
Alleen een echte kerel is in staat zijn fouten toe te geven.
Ik zou wél graag de afloop willen weten dus ondanks dat er vingerwijzertjes in je topic(s) zijn hoop ik wel dat je updates blijft geven.
pi_179895445
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik rij al een slordige 35 jaar auto en ben nog maar 1 keer in een alcohol controle geland.
Lijkt mij dus dat TS veel vaker met slok op reed en pas spijt heeft nu hij een keer gepakt is. Het is zeer onwaarschijnlijk dat TS de ene keer dat hij met een slok op reed werd gepakt.
TS zal ook niet bij toeval of bij een normale controle zijn staandegehouden.

Overigens heeft TS zelf al toegegeven dat hij al veel vaker reed terwijl hij te veel gedronken had, maar nooit zo veel als deze keer.
pi_179896910
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:31 schreef vannelle het volgende:
Aantal zielige, sneue, moraalridderende toetsenbordhelden hier. Bah.
Gedrag en de spijt is duidelijk, waarom blijven zo veel mensen daar over doorzeuren? Om jezelf beter te voelen dan een ander?
Een andere reden kan ik niet bedenken want het heeft namelijk NIKS te maken met de vraag van TS.
Ik heb me niet in dit topic gemengd omdat ik al zag dat er veel betuttelende reacties waren maar nu wordt het toch echt te gek.
Met drank op rijden is uiteraard niet goed te praten maar op dit moment heb ik meer moeite met de moraalridders die niet inhoudelijk antwoorden maar alleen maar hun eigen ego aan het poetsen zijn.

Sommigen willen het vervolg niet eens lezen of weten......
Nou, dan is het simpel: Blijkbaar interesseert het je niet dus waarom post je dan?

Bas: Goed dat je zo open bent, respecteer ik.
Alleen een echte kerel is in staat zijn fouten toe te geven.
Ik zou wél graag de afloop willen weten dus ondanks dat er vingerwijzertjes in je topic(s) zijn hoop ik wel dat je updates blijft geven.
Dankje vannelle
This is me
pi_179896918
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:57 schreef blomke het volgende:

[..]

Hoop echt dat we nog horen over het vervolg. Temeer dat het verloop tot nu toe tamelijk afwijkend is geweest:
1) Geen dagvaarding
2) Geen berichtgeving
Thanks blomke
This is me
pi_179896940
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:53 schreef egelhond het volgende:
Dat je met alcohol op auto bent gaan rijden is dom. Dat je aangehouden bent en er niks gebeurd is is goed. Dit zal een wijze les zijn en waarschijnlijk ga je het niet nog een keer doen.
Beter dan 1 keer drinken en iemand aanrijden. Je moet maar denken dat je er met een sisser vanaf komt ondankt dat het je centjes en ellende gaat kosten.
Precies!!
This is me
pi_179896949
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:19 schreef C.L.Werner het volgende:
Jammer inderdaad. TS, ik hoop toch dat je hier gewoon regelmatig updates post. Tot nu toe is het bewonderenswaardig hoe open je bent en hoe je indirect waarschijnlijk ook anderen helpt die meelezen en in hetzelfde schuitje zitten.

Niemand keurt alcohol en verkeer goed. De negatieve reacties horen er bij, die zal je niet alleen hier, maar ook uit je directe omgeving horen. Niet alleen nu, maar ook zeker in de toekomst. Alcohol en verkeer is gewoon not done, en velen zullen je voor alles uitmaken, zelfs nadat je de cursus en strafrechtelijk traject hebt doorlopen.
Thanks Werner
This is me
pi_179897005
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:57 schreef clumsy_clown het volgende:
Nee, dat is het niet. Het is niet zijn recht om te zitten liegen.
Natuurlijk heeft hij dat recht in een strafzaak, wat je daar moreel ook van moge vinden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179897119
Ik zal dan toch blijven posten en de door de nutteloze reacties heen lezen.

Wil het ook graag delen maar was het gister zat.

Vandaag weer even in de brievenbus kijken, CVOM zou een kopie verstuurd hebben.

Wat ik me afvraag hé, zou de rechter kunnen beslissen dat ik het alcohol onderzoek niet hoef te doen maar wel de cursus en een flinke boete? Heb nu een rijverbod van 'maar' 8 maanden gehad en de rechter is altijd milder.

Niet dat ik me druk maak over dat bloedonderzoek, komt toch niks bijzonders uit. Alleen in dat psychiatrisch onderzoek heb ik weinig zin in. Als het zo is geen punt, dat is mijn eigen schuld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Baso95 op 19-06-2018 16:00:36 ]
This is me
pi_179897261
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:38 schreef nostra het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft hij dat recht in een strafzaak, wat je daar moreel ook van moge vinden.
Nee ga zeker niet liegen tegen de rechter. Zei dat meer betreft mijn klaagschrift, dat ik daarin zou kunnen zeggen dat ik verantwoordelijk ben voor omzet blabla. Dat krijg ik echt wel in een werkgeversverklaring.

Maar zoals al eerder gezegd ga ik dat niet doen, heb al genoeg gezeik door mijn actie.
This is me
pi_179897706
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik rij al een slordige 35 jaar auto en ben nog maar 1 keer in een alcohol controle geland.
Lijkt mij dus dat TS veel vaker met slok op reed en pas spijt heeft nu hij een keer gepakt is. Het is zeer onwaarschijnlijk dat TS de ene keer dat hij met een slok op reed werd gepakt.
Ik woon al 28 jaar in Nederland en ben nog nooit vermoord. Ergo, moordenaars bestaan niet.

Leuke anekdote maat.
pi_179898190
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik rij al een slordige 35 jaar auto en ben nog maar 1 keer in een alcohol controle geland.
Lijkt mij dus dat TS veel vaker met slok op reed en pas spijt heeft nu hij een keer gepakt is. Het is zeer onwaarschijnlijk dat TS de ene keer dat hij met een slok op reed werd gepakt.
Heb ik ook aangegeven. Heb vaker met ietsje teveel alcohol op gereden. Voor jou idee, dan heb ik het over momenten dat je op het terras zit en een biertje of 3/4 drinkt (normaal pils) en dan nog besluit om even naar huis te rijden. En er zijn heel veel mensen die dit net als ik doen maar hartstikke fout uiteraard!! Ik zal het ook absoluut never meer doen.

Maar zondag 2 weken geleden met ik met abnormaal/belachelijk veel in de auto gestapt, dit heb ik nooit eerder gedaan.
This is me
pi_179898405
quote:
13s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:50 schreef clumsy_clown het volgende:
...Je hebt 2 topics lang gedaan alsof je verschrikkelijke spijt had...
Krijg na het lezen ook het idee dat die verschrikkelijke spijt inderdaad gebaseerd is op de consequenties... en niet op het feit an sich. Immers...
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 16:37 schreef Baso95 het volgende:
dan heb ik het over momenten dat je op het terras zit en een biertje of 3/4 drinkt (normaal pils) en dan nog besluit om even naar huis te rijden. En er zijn heel veel mensen die dit net als ik doen
  Moderator dinsdag 19 juni 2018 @ 16:51:02 #55
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_179898467
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 16:47 schreef DarkE het volgende:

[..]

Krijg na het lezen ook het idee dat die verschrikkelijke spijt inderdaad gebaseerd is op de consequenties... en niet op het feit an sich. Immers...

[..]

En als hij door die consequenties in het vervolg niet meer achter het stuur kruipt na die 3/4 pils op het terras is dat dus een prima les geweest.

Zouden meer mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.
pi_179898678
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 16:47 schreef DarkE het volgende:

[..]

Krijg na het lezen ook het idee dat die verschrikkelijke spijt inderdaad gebaseerd is op de consequenties... en niet op het feit an sich. Immers...

[..]

En wat zeg ik daarna? Hartstikke fout. Ik wil ermee zeggen dat meerdere mensen dit doen, wat echt fout is. Gewoon niet zuipen en rijden klaar
This is me
pi_179898737
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 16:51 schreef Armani XL het volgende:

[..]

En als hij door die consequenties in het vervolg niet meer achter het stuur kruipt na die 3/4 pils op het terras is dat dus een prima les geweest.

Zouden meer mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.
Dankje Armani. Ik zeg je eerlijk, tuurlijk mede door de consequenties doe ik dit niet meer. Maar hoofdreden is echt dat ik me besef wat voor ergs er had KUNNEN gebeuren. En ik mag van geluk spreken dat er geen ongeluk is gebeurd. Nooit van m'n leven meer.
This is me
pi_179900037
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 17:01 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Dankje Armani. Ik zeg je eerlijk, tuurlijk mede door de consequenties doe ik dit niet meer. Maar hoofdreden is echt dat ik me besef wat voor ergs er had KUNNEN gebeuren. En ik mag van geluk spreken dat er geen ongeluk is gebeurd. Nooit van m'n leven meer.
Je bent zo heerlijk eerlijk en open, zouden meer mensen moeten doen. :Y
Ik mag jou wel, ik hou van eerlijkheid en openheid. :D
pi_179900212
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:43 schreef Baso95 het volgende:
Ik zal dan toch blijven posten en de door de nutteloze reacties heen lezen.

Wil het ook graag delen maar was het gister zat.

Vandaag weer even in de brievenbus kijken, CVOM zou een kopie verstuurd hebben.

Wat ik me afvraag hé, zou de rechter kunnen beslissen dat ik het alcohol onderzoek niet hoef te doen maar wel de cursus en een flinke boete? Heb nu een rijverbod van 'maar' 8 maanden gehad en de rechter is altijd milder.

Niet dat ik me druk maak over dat bloedonderzoek, komt toch niks bijzonders uit. Alleen in dat psychiatrisch onderzoek heb ik weinig zin in. Als het zo is geen punt, dat is mijn eigen schuld.
Nee, dat kan de rechter niet beslissen. Die gaat daar niet over.

Edit: je kan wel naar de rechter stappen om de oplegging van het alcoholonderzoek (of later de uitkomst daarvan) aan te vechten, maar ik kan je nu al vertellen dat dat kansloos is. Tenzij het CBR in de conclusie ernstige fouten heeft gemaakt, maar die kans is zeer klein.
pi_179900579
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 17:54 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je bent zo heerlijk eerlijk en open, zouden meer mensen moeten doen. :Y
Ik mag jou wel, ik hou van eerlijkheid en openheid. :D
Thanks vannelle:) fijn dat je dat zegt!!
This is me
pi_179900615
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, dat kan de rechter niet beslissen. Die gaat daar niet over.

Edit: je kan wel naar de rechter stappen om de oplegging van het alcoholonderzoek (of later de uitkomst daarvan) aan te vechten, maar ik kan je nu al vertellen dat dat kansloos is. Tenzij het CBR in de conclusie ernstige fouten heeft gemaakt, maar die kans is zeer klein.
Aaah oke thanks Physsic. Weet ik dat
This is me
pi_179900884
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, dat kan de rechter niet beslissen. Die gaat daar niet over.

Edit: je kan wel naar de rechter stappen om de oplegging van het alcoholonderzoek (of later de uitkomst daarvan) aan te vechten, maar ik kan je nu al vertellen dat dat kansloos is. Tenzij het CBR in de conclusie ernstige fouten heeft gemaakt, maar die kans is zeer klein.
CBR zal ongetwijfeld doorgaan, daar zullen geen foutjes vallen want ze kunnen hier fors op verdienen.
Is trouwens ook wel eens in opspraak geweest omdat je als overtreder 2x gestraft wordt, eerst door justitie wat uiteraard terecht is maar daarna ook nog eens een keer door het CBR door die verplichte "cursus" waar je geen moer aan hebt.
Zou meer een "of dit of dat" moeten zijn want nu zijn het 2 straffen voor 1 overtreding.
Naast de straf van de rechtbank wordt het echt onnodig duur en gecompliceerd gemaakt, het staat niet meer in verhouding.
Ik, als ex-rij instructeur zijnde, vind de macht en de invloed van het CBR sowieso veel te groot.
Ze kijken niet naar mensen, ze kijken alleen naar getallen en willen winstgevend zijn.
Ik vind het al een hele tijd en nog steeds apart dat ze een monopolipositie hebben, ze kunnen gewoon doen wat ze willen.
Een paar jaar geleden was er sprake van een concurrerend examenbedrijf die graag de markt wilde betreden maar zoals verwacht ging dat mooi niet door.
We zijn slaafjes, niet meer dan dat.
En in dit geval is het het CBR die de zweepklappen uitdeelt.
pi_179900907
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:20 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Thanks vannelle:) fijn dat je dat zegt!!
En jij bedankt voor je openheid en eerlijkheid. :)
pi_179901471
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:29 schreef vannelle het volgende:

[..]

CBR zal ongetwijfeld doorgaan, daar zullen geen foutjes vallen want ze kunnen hier fors op verdienen.
Is trouwens ook wel eens in opspraak geweest omdat je als overtreder 2x gestraft wordt, eerst door justitie wat uiteraard terecht is maar daarna ook nog eens een keer door het CBR door die verplichte "cursus" waar je geen moer aan hebt.
Zou meer een "of dit of dat" moeten zijn want nu zijn het 2 straffen voor 1 overtreding.
Naast de straf van de rechtbank wordt het echt onnodig duur en gecompliceerd gemaakt, het staat niet meer in verhouding.
Ik, als ex-rij instructeur zijnde, vind de macht en de invloed van het CBR sowieso veel te groot.
Ze kijken niet naar mensen, ze kijken alleen naar getallen en willen winstgevend zijn.
Ik vind het al een hele tijd en nog steeds apart dat ze een monopolipositie hebben, ze kunnen gewoon doen wat ze willen.
Een paar jaar geleden was er sprake van een concurrerend examenbedrijf die graag de markt wilde betreden maar zoals verwacht ging dat mooi niet door.
We zijn slaafjes, niet meer dan dat.
En in dit geval is het het CBR die de zweepklappen uitdeelt.
Ja, zo ziet de rechter dat niet. Met als één van de argumenten dat de maatregel bij het CBR niet per definitie vast staat. Als je het onderzoek goed doorloopt en geschikt wordt bevonden, dan is het daarmee immers afgedaan. Je hebt dan enkel de onderzoekskosten betaald.
Het is dan ook geen straf (al voelt dat wellicht wel zo), het is een maatregel omdat er twijfel is of je (nog) wel geschikt bent om een voertuig te besturen.

Een bedrijf dat ook examens wilde gaan afnemen en rijbewijzen uitgeven? Dat lijkt me juist raar.. Heb je daar een linkje van? Ik kon het zo snel niet vinden, maar ben er wel nieuwsgierig naar.
Ik denk dat ik het wel prettig vind dat er niet meerdere partijen zijn die daar over gaan. Vraag me ook af of dat wel werkbaar zou zijn.
pi_179903162
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 17:01 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Dankje Armani. Ik zeg je eerlijk, tuurlijk mede door de consequenties doe ik dit niet meer. Maar hoofdreden is echt dat ik me besef wat voor ergs er had KUNNEN gebeuren. En ik mag van geluk spreken dat er geen ongeluk is gebeurd. Nooit van m'n leven meer.
Waarom geloof ik dit nou niet.......
Net als hardrijders, krijg je een bekeuring dan rij je weer een weekje de aangegeven snelheid, maar daarna verwaterd het weer en val je toch weer terug in het oude patroon.

Sorry TS, maar de kans dat jij terugvalt in je oude patroon is eerder 99% wel en 1% niet.
pi_179903309
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:58 schreef klipper het volgende:

[..]

Waarom geloof ik dit nou niet.......
Net als hardrijders, krijg je een bekeuring dan rij je weer een weekje de aangegeven snelheid, maar daarna verwaterd het weer en val je toch weer terug in het oude patroon.

Sorry TS, maar de kans dat jij terugvalt in je oude patroon is eerder 99% wel en 1% niet.
Dan zal ik je het tegendeel bewijzen.
This is me
pi_179905188
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:02 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Dan zal ik je het tegendeel bewijzen.
Is al eerder mislukt....

quote]0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 11:43 schreef Baso95 het volgende:
Heb altijd veel gedronken, is ook zo. En idd vaker gereden met alcohol wat ik nooit had moeten doen.
[/quote]
pi_179905878
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:58 schreef klipper het volgende:

[..]

Is al eerder mislukt....

quote][ afbeelding ] Op woensdag 6 juni 2018 11:43 schreef Baso95 het volgende:
Heb altijd veel gedronken, is ook zo. En idd vaker gereden met alcohol wat ik nooit had moeten doen.
[/quote]

Gelukkig is men nooit te oud om te leren hé.
This is me
pi_179906222
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:29 schreef vannelle het volgende:

[..]

CBR zal ongetwijfeld doorgaan, daar zullen geen foutjes vallen want ze kunnen hier fors op verdienen.
Is trouwens ook wel eens in opspraak geweest omdat je als overtreder 2x gestraft wordt, eerst door justitie wat uiteraard terecht is maar daarna ook nog eens een keer door het CBR door die verplichte "cursus" waar je geen moer aan hebt.
Zou meer een "of dit of dat" moeten zijn want nu zijn het 2 straffen voor 1 overtreding.
Naast de straf van de rechtbank wordt het echt onnodig duur en gecompliceerd gemaakt, het staat niet meer in verhouding.
Ik, als ex-rij instructeur zijnde, vind de macht en de invloed van het CBR sowieso veel te groot.
Ze kijken niet naar mensen, ze kijken alleen naar getallen en willen winstgevend zijn.
Ik vind het al een hele tijd en nog steeds apart dat ze een monopolipositie hebben, ze kunnen gewoon doen wat ze willen.
Een paar jaar geleden was er sprake van een concurrerend examenbedrijf die graag de markt wilde betreden maar zoals verwacht ging dat mooi niet door.
We zijn slaafjes, niet meer dan dat.
En in dit geval is het het CBR die de zweepklappen uitdeelt.
Mee eens. Ik begrijp hoge straffen voor rijden onder invloed maar vind sommige straffen gewoon niet passend. Geldboete; logisch. Cursus; logisch. Onderzoek rijgeschiktheid bij zware gevallen; logisch. Maar vind dat er wel gekeken moet worden naar gevolgen van straffen, je baan verliezen met alle gevolgen van dien kan gewoon niet.

Er zijn gewoon mensen die door dit hun baan verliezen, boete/cursus/onderzoek niet kunnen betalen, vervolgens hypotheek/huur niet meer kunnen betalen. Stel je hebt een gezin met kinderen zijn de gevolgen niet te overzien.

Klopt, staat buiten het feit dat je gewoon niet bezopen moet gaan rijden maar deze straffen zijn staan niet in verhouding.

Edit: en dan bedoel ik de torenhoge geldstraffen en langdurig inhouden van het rijbewijs

[ Bericht 2% gewijzigd door Baso95 op 19-06-2018 21:31:17 ]
This is me
pi_179906691
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:22 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Mee eens. Ik begrijp hoge straffen voor rijden onder invloed maar vind sommige straffen gewoon niet passend. Geldboete; logisch. Cursus; logisch. Onderzoek rijgeschiktheid bij zware gevallen; logisch. Maar vind dat er wel gekeken moet worden naar gevolgen van straffen, je baan verliezen met alle gevolgen van dien kan gewoon niet.

Er zijn gewoon mensen die door dit hun baan verliezen, boete/cursus/onderzoek niet kunnen betalen, vervolgens hypotheek/huur niet meer kunnen betalen. Stel je hebt een gezin met kinderen zijn de gevolgen niet te overzien.

Klopt, staat buiten het feit dat je gewoon niet bezopen moet gaan rijden maar deze straffen zijn staan niet in verhouding.
Vanuit het CBR gezien is het juist logisch dat ze niet naar jouw persoonlijke belangen kijken. Het CBR kijkt naar het belang van verkeersdeelnemers in het algemeen. Als iemand in de ogen van het CBR (tijdelijk) ongeschikt is om een voertuig te besturen, omdat die persoon een gevaar vormt, dan laten ze die natuurlijk niet tóch gewoon de weg op gaan omdat die persoon anders mogelijk zijn baan verliest. Even los gezien van of je het met die beoordeling van het CBR eens bent.
De rechter kijkt daar wel naar. In het strafrecht gaat het namelijk wel om een straf en die straf (en de gevolgen daarvan) moeten wel evenredig zijn met het delict. :Y
pi_179906961
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:43 schreef Baso95 het volgende:
Niet dat ik me druk maak over dat bloedonderzoek, komt toch niks bijzonders uit. Alleen in dat psychiatrisch onderzoek heb ik weinig zin in.
Waarom? Als je "in orde" bent, is zo'n bezoek geen probleem. Ik ken psychiaters als behulpzame en rustige artsen. Ik ga liever naar een psychiater dan naar een tandarts.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179908198
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:34 schreef Physsic het volgende:

[..]

Vanuit het CBR gezien is het juist logisch dat ze niet naar jouw persoonlijke belangen kijken. Het CBR kijkt naar het belang van verkeersdeelnemers in het algemeen. Als iemand in de ogen van het CBR (tijdelijk) ongeschikt is om een voertuig te besturen, omdat die persoon een gevaar vormt, dan laten ze die natuurlijk niet tóch gewoon de weg op gaan omdat die persoon anders mogelijk zijn baan verliest. Even los gezien van of je het met die beoordeling van het CBR eens bent.
De rechter kijkt daar wel naar. In het strafrecht gaat het namelijk wel om een straf en die straf (en de gevolgen daarvan) moeten wel evenredig zijn met het delict. :Y
Jaa dat is waar en logisch.
This is me
pi_179908254
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:42 schreef blomke het volgende:

[..]

Waarom? Als je "in orde" bent, is zo'n bezoek geen probleem. Ik ken psychiaters als behulpzame en rustige artsen. Ik ga liever naar een psychiater dan naar een tandarts.
Bedoel meer dat ik geen zin heb in dat proces maar dat is niet anders.

Haha ja, sowieso waar, idem dito hier. Ben 2 keer bij een psychiater geweest voordat ik mijn behandelplan van de psycholoog kreeg een tijd geleden. Heel fijn persoon, zeker waar.
This is me
  dinsdag 19 juni 2018 @ 22:49:50 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_179908719
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:22 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Mee eens. Ik begrijp hoge straffen voor rijden onder invloed maar vind sommige straffen gewoon niet passend. Geldboete; logisch. Cursus; logisch. Onderzoek rijgeschiktheid bij zware gevallen; logisch. Maar vind dat er wel gekeken moet worden naar gevolgen van straffen, je baan verliezen met alle gevolgen van dien kan gewoon niet.

Er zijn gewoon mensen die door dit hun baan verliezen, boete/cursus/onderzoek niet kunnen betalen, vervolgens hypotheek/huur niet meer kunnen betalen. Stel je hebt een gezin met kinderen zijn de gevolgen niet te overzien.

Klopt, staat buiten het feit dat je gewoon niet bezopen moet gaan rijden maar deze straffen zijn staan niet in verhouding.

Edit: en dan bedoel ik de torenhoge geldstraffen en langdurig inhouden van het rijbewijs
Stel je rijdt met ke zatte kop iemand dood... moet je eens zien hoezeer de gevolgen dan niet te overzien zijn... :{w

En nee, dat is nu niet gebeurd, godzijdank, maar resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst!

Ik ben iig zeer blij dat jij voor 8 maanden van de weg af bent!
Ik geloof geen moer van je ‘ik heb er zo’n spijt’, ik lees alleen maar hoe onterecht je alles eigenlijk vindt. :{
***
pi_179910678
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:49 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Stel je rijdt met ke zatte kop iemand dood... moet je eens zien hoezeer de gevolgen dan niet te overzien zijn... :{w

En nee, dat is nu niet gebeurd, godzijdank, maar resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst!

Ik ben iig zeer blij dat jij voor 8 maanden van de weg af bent!
Ik geloof geen moer van je ‘ik heb er zo’n spijt’, ik lees alleen maar hoe onterecht je alles eigenlijk vindt. :{
^O^

Gewoon jammer dat er altijd goedgelovige mensen zijn die zo'n persoon dan ook nog raad geven.

Baan kwijt, huwelijk op de klippen, hypotheek naar z'n mallemoer, allemaal zaken die je ook vooraf had kunnen bedenken voor je dat zoveelste glas achterover gooit, totaal geen medelijden mee.

BOB
pi_179910912
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:22 schreef Baso95 het volgende:
Maar vind dat er wel gekeken moet worden naar gevolgen van straffen, je baan verliezen met alle gevolgen van dien kan gewoon niet.
Er zijn teveel mensen die door beschonken bestuurders hun leven voor altijd moeten aanpassen of zelfs verliezen. Dat soort gevolgen is onacceptabel en daarom ben en blijf ik blij dat de eventuele gevolgen (straffen en maatregelen) voor rijden onder invloed enorm zijn. Als waarschuwing. En voor mijn gemoedsrust.
pi_179912560
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 00:43 schreef Queller het volgende:

[..]

Er zijn teveel mensen die door beschonken bestuurders hun leven voor altijd moeten aanpassen of zelfs verliezen. Dat soort gevolgen is onacceptabel en daarom ben en blijf ik blij dat de eventuele gevolgen (straffen en maatregelen) voor rijden onder invloed enorm zijn. Als waarschuwing. En voor mijn gemoedsrust.
Kan ik me ook voorstellen dat je dat zegt, moet toegeven, daar kan ik me ook wel in vinden. Is weer een andere kant inderdaad.
This is me
pi_179912601
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, dat kan de rechter niet beslissen. Die gaat daar niet over.

Edit: je kan wel naar de rechter stappen om de oplegging van het alcoholonderzoek (of later de uitkomst daarvan) aan te vechten, maar ik kan je nu al vertellen dat dat kansloos is. Tenzij het CBR in de conclusie ernstige fouten heeft gemaakt, maar die kans is zeer klein.
Klopt helemaal Physsic. De rechter gaat daar niet eens over, die zal hoogstens het strafrechterlijke gedeelte wat milder behandelen omdat hij weet dat je een onderzoek krijgt.

Mocht je hierover uitsluitsel krijgen van het CBR, neem die papieren zeker mee en laat ze aan de rechtbank zien. Dat helpt met je straf.
pi_179912622
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:49 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Stel je rijdt met ke zatte kop iemand dood... moet je eens zien hoezeer de gevolgen dan niet te overzien zijn... :{w

En nee, dat is nu niet gebeurd, godzijdank, maar resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst!

Ik ben iig zeer blij dat jij voor 8 maanden van de weg af bent!
Ik geloof geen moer van je ‘ik heb er zo’n spijt’, ik lees alleen maar hoe onterecht je alles eigenlijk vindt. :{
Dat is zeker waar en dat benoem ik ook maar al te vaak als je terugleest.

Ik heb vaak zat gezegd hoeveel spijt ik heb. Dat ik de straffen te hoog vind over het algemeen met enorme gevolgen voor sommige mensen staat los van het feit of ik spijt heb. Dit had ik ook gevonden voor mijn idiote actie.
This is me
  woensdag 20 juni 2018 @ 08:17:35 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179913179
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 07:16 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Dat is zeker waar en dat benoem ik ook maar al te vaak als je terugleest.

Ik heb vaak zat gezegd hoeveel spijt ik heb. Dat ik de straffen te hoog vind over het algemeen met enorme gevolgen voor sommige mensen staat los van het feit of ik spijt heb. Dit had ik ook gevonden voor mijn idiote actie.
Maar eerder heb je regelmatig met 3, 4 bier op gereden en vond je dat niet idioot genoeg, toch?
Wat maakt nou dit verschil dan?
Je bent jong, ik kan me niet voorstellen dat je achterlijk bent en je hebt vast weleens de BOB campagnes gezien en bent gewezen op het gevaar van alcohol in verkeer.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  † In Memoriam † woensdag 20 juni 2018 @ 08:44:47 #81
43556 miss_dynastie
pi_179913381
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 07:16 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Dat is zeker waar en dat benoem ik ook maar al te vaak als je terugleest.

Ik heb vaak zat gezegd hoeveel spijt ik heb. Dat ik de straffen te hoog vind over het algemeen met enorme gevolgen voor sommige mensen staat los van het feit of ik spijt heb. Dit had ik ook gevonden voor mijn idiote actie.
Spijt is iets dat je moet voelen, niet iets dat je zo vaak mogelijk moet zeggen. Ik kan voor jou niet beoordelen of je spijt hebt van je actie of van de gevolgen van je actie. Ik zou voor mezelf wel helder krijgen welke van de twee het is voor je de rechtbank in stapt om je zaak te bepleiten. Een oprecht ‘ik heb ervan geleerd’ doet meer dan een plichtmatig ongemeend ‘het spijt me’.
  woensdag 20 juni 2018 @ 08:59:50 #82
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_179913543
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:34 schreef Physsic het volgende:

[..]

Vanuit het CBR gezien is het juist logisch dat ze niet naar jouw persoonlijke belangen kijken. Het CBR kijkt naar het belang van verkeersdeelnemers in het algemeen.
Je ziet daarin wel één ding over het hoofd: Het CBR is een private organisatie, die dus in principe geen verantwoording schuldig is aan het ministerie en (indirect) de politiek. Hun enige verantwoording is aan hun donateurs en/of aandeelhouders, daarbinnen kunnen ze doen wat ze willen.

De zure bijsmaak is wel dat het CBR de enige organisatie is die een mandaat heeft van het ministerie van Vervoer om rijvaardigheidsverklaringen uit te geven, en andere organisaties dat mandaat niet mogen krijgen.

Bij het Bureau Kredietregistratie is een vergelijkbare constructie aan de hand, een particulier orgaan met een bijzondere status vanuit de AFM. Maar uiteindelijk is het belangrijkste belang van zulke organisaties hun eigen cashflow en niet een publiek belang zoals verkeersveiligheid.

Het CBR zou gewoon onderdeel moeten zijn van het ministerie waardoor ze onder politiek toezicht vallen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_179913617
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 07:14 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Klopt helemaal Physsic. De rechter gaat daar niet eens over, die zal hoogstens het strafrechterlijke gedeelte wat milder behandelen omdat hij weet dat je een onderzoek krijgt.

Mocht je hierover uitsluitsel krijgen van het CBR, neem die papieren zeker mee en laat ze aan de rechtbank zien. Dat helpt met je straf.
Ah, eindelijk die nieuwsberichten daarover terug kunnen vinden:
https://www.waldnet.nl/wn(...)re_sancties_CBR.html
https://www.waldnet.nl/sc(...)en_CBR.html?id=50333
pi_179913742
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:04 schreef Physsic het volgende:
Ah, eindelijk die nieuwsberichten daarover terug kunnen vinden:
https://www.waldnet.nl/wn(...)re_sancties_CBR.html
https://www.waldnet.nl/sc(...)en_CBR.html?id=50333
Interessant die links even geheel door te nemen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179913806
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 08:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Maar eerder heb je regelmatig met 3, 4 bier op gereden en vond je dat niet idioot genoeg, toch?
Wat maakt nou dit verschil dan?
Je bent jong, ik kan me niet voorstellen dat je achterlijk bent en je hebt vast weleens de BOB campagnes gezien en bent gewezen op het gevaar van alcohol in verkeer.
Zoals ik eerder ook heb gezegd op die 3/4 bier is dat dat ook niet kan. En om eerlijk te zijn, klopt, toen zag ik daar de gevaren niet van in. In feite is er inderdaad geen verschil, ik reed met alcohol op. Maar tussen 3/4 bier of 1000ugl zit veel verschil qua reactievermogen. En nee dat neemt niet weg dat dat ook fout is!!

Zeker, die heb ik vaak gezien. Die keren dat ik met 3/4 bier op gereden heb was zonder passagiers en op hooguit 5 min van mijn huis (tuurlijk stom en dan had ik net zo goed m'n auto kunnen laten staan en ff kunnen wandelen, mee eens). De vrijdag voor de zondag dat ik bezopen ging rijden heb ik nog gebobd zelfs (geloof het of niet). Alle keren dat ik zei oke ik bob en er zaten passagiers in mijn auto dronk ik geen druppel. En ja die keren met 3/4 bier zijn net zo fout, gaat idd om het feit dat ik met alcohol op ben gaan rijden.

En ik mag van geluk spreken dat er niks is gebeurd zondag 2 weken geleden. Ik voel me er elke dag nog echt enorm verrot om, de gedachte wat er had kunnen gebeuren. Maar dit gebeurd niet meer, volg mijn topic de komende maanden en dan zul je dat zien.
This is me
pi_179914539
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:04 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ah, eindelijk die nieuwsberichten daarover terug kunnen vinden:
https://www.waldnet.nl/wn(...)re_sancties_CBR.html
https://www.waldnet.nl/sc(...)en_CBR.html?id=50333
Wauw interessant!! Thanks Physsic
This is me
  woensdag 20 juni 2018 @ 12:10:01 #87
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_179917035
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:18 schreef Baso95 het volgende:
Die keren dat ik met 3/4 bier op gereden heb was zonder passagiers en op hooguit 5 min van mijn huis.
korte ritjes en zonder passagiers kan er blijkbaar weinig gebeuren in jouw gedachten?

Lees die quote nog eens drie keer hardop.
Ik hoop dat je dan de bedoeling van een psychologisch onderzoek snapt.

quote:
De vrijdag voor de zondag dat ik bezopen ging rijden heb ik nog gebobd zelfs (geloof het of niet).
Wil ik best geloven. Ik wil ook geloven dat je wel eens nuchter in de auto zit.
Ik wil zelfs geloven dat je wel eens nuchter de kroeg uit komt en op een mooie dag toch besluit om naar huis te lopen. Je doet nu net alsof dat het een hele prestatie is. Alleen om die keren gaat het nou net niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door Speekselklier op 20-06-2018 12:16:38 ]
Tot nooit .......
pi_179917624
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 07:14 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Klopt helemaal Physsic. De rechter gaat daar niet eens over, die zal hoogstens het strafrechterlijke gedeelte wat milder behandelen omdat hij weet dat je een onderzoek krijgt.

Mocht je hierover uitsluitsel krijgen van het CBR, neem die papieren zeker mee en laat ze aan de rechtbank zien. Dat helpt met je straf.
Maar wat is milder? Ik vraag me dan af wat mijn straf voor de rest gaat zijn. Heb nu een rijverbod van 8 maanden gekregen. Wat gaat er dan milder zijn?

En voor de rest vind ik het nog steeds echt apart verlopen, we zijn vandaag 17 dagen verder en heb nog geen brief gehad. Gebeld naar het CVOM en de reactie was 'oh ja dan is de brief niet aangekomen, zal wel een kopie sturen' en 'je hebt een rijverbod van 8 maanden en je moet ergens in oktober voorkomen'. Tot op heden weer geen brief gehad.

Ook die 8 maanden zijn raar toch? Voor 1000 ugl staan 12 maanden, waarom zouden ze me dan 8 maanden geven nu?
This is me
pi_179919835
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:31 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Maar wat is milder? Ik vraag me dan af wat mijn straf voor de rest gaat zijn. Heb nu een rijverbod van 8 maanden gekregen. Wat gaat er dan milder zijn?

En voor de rest vind ik het nog steeds echt apart verlopen, we zijn vandaag 17 dagen verder en heb nog geen brief gehad. Gebeld naar het CVOM en de reactie was 'oh ja dan is de brief niet aangekomen, zal wel een kopie sturen' en 'je hebt een rijverbod van 8 maanden en je moet ergens in oktober voorkomen'. Tot op heden weer geen brief gehad.

Ook die 8 maanden zijn raar toch? Voor 1000 ugl staan 12 maanden, waarom zouden ze me dan 8 maanden geven nu?
Als minder dan 12 maanden + taakstraf is milder. Alles daarboven is zwaarder straffen, zo simpel is het. Wacht die brief maar af, zal vast voor het weekend op de deurmat vallen.

Waarom ze je 8 maanden geven is mij ook een raadsel.
pi_179920922
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 14:01 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Als minder dan 12 maanden + taakstraf is milder. Alles daarboven is zwaarder straffen, zo simpel is het. Wacht die brief maar af, zal vast voor het weekend op de deurmat vallen.

Waarom ze je 8 maanden geven is mij ook een raadsel.
Ja dat is inderdaad logisch.. Doe ik. Thanks again Werner!
This is me
pi_179922078
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:31 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Maar wat is milder? Ik vraag me dan af wat mijn straf voor de rest gaat zijn. Heb nu een rijverbod van 8 maanden gekregen. Wat gaat er dan milder zijn?

En voor de rest vind ik het nog steeds echt apart verlopen, we zijn vandaag 17 dagen verder en heb nog geen brief gehad. Gebeld naar het CVOM en de reactie was 'oh ja dan is de brief niet aangekomen, zal wel een kopie sturen' en 'je hebt een rijverbod van 8 maanden en je moet ergens in oktober voorkomen'. Tot op heden weer geen brief gehad.

Ook die 8 maanden zijn raar toch? Voor 1000 ugl staan 12 maanden, waarom zouden ze me dan 8 maanden geven nu?
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Die termijn die de OvJ nu gegeven heeft, is de voorlopige termijn van de invordering. De OvJ moet na de beslissing om het rijbewijs (voorlopig) in te houden de zaak binnen zes maanden voor de rechter brengen óf de zaak zelf afdoen door middel van een strafbeschikking. Aangezien jij al een datum hebt gekregen waarop je moet voorkomen, verwacht ik dat het eerste op jou van toepassing is (ook gezien het hoge promillage). De rechter legt dan vervolgens (zeer waarschijnlijk) een ontzegging van de rijbevoegdheid op. De periode dat de OvJ jouw rijbewijs heeft ingehouden, wordt daarop in mindering gebracht.

De termijn die de OvJ nu gegeven heeft, hoeft zover ik weet niet overeen te komen met OBM die ze bij de rechter zal eisen (maar dat lijkt me eigenlijk wel het meest logisch..).
pi_179922192
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:19 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Die termijn die de OvJ nu gegeven heeft, is de voorlopige termijn van de invordering. De OvJ moet na de beslissing om het rijbewijs (voorlopig) in te houden de zaak binnen zes maanden voor de rechter brengen óf de zaak zelf afdoen door middel van een strafbeschikking. Aangezien jij al een datum hebt gekregen waarop je moet voorkomen, verwacht ik dat het eerste op jou van toepassing is (ook gezien het hoge promillage). De rechter legt dan vervolgens (zeer waarschijnlijk) een ontzegging van de rijbevoegdheid op. De periode dat de OvJ jouw rijbewijs heeft ingehouden, wordt daarop in mindering gebracht.

De termijn die de OvJ nu gegeven heeft, hoeft zover ik weet niet overeen te komen met OBM die ze bij de rechter zal eisen (maar dat lijkt me eigenlijk wel het meest logisch..).
Duidelijk, dat wist ik ook niet. Goede reacties tot dusver Physsic!
pi_179922349
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:23 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Duidelijk, dat wist ik ook niet. Goede reacties tot dusver Physsic!
Ik weet dat niet zeker hoor, maar ik weet wel dat die termijn van 8 maanden slechts voorlopig is. De rechter beslist immers de definitieve straf. Die inhouding is bedoeld om te voorkomen dat een potentieel-gevaar-op-weg lekker kan blijven doorrijden omdat het nog maanden duurt voordat hij moet voorkomen. De OvJ mag het rijbewijs niet langer inhouden dan naar verwachting later door de rechter zal worden opgelegd. Je kan namelijk niet je rijbewijs met terugwerkende kracht terugkrijgen. :P
Ik vind die 8 maanden echter nog steeds wel vreemd.. Lijkt me het meest logisch dat ze dan ook een OBM van 8 maanden zullen eisen bij de rechter, maar ik zou er niet op vertrouwen. Dan kan het altijd meevallen.

Idem!
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 16:16:46 #94
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_179923603
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 08:59 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Je ziet daarin wel één ding over het hoofd: Het CBR is een private organisatie, die dus in principe geen verantwoording schuldig is aan het ministerie en (indirect) de politiek. Hun enige verantwoording is aan hun donateurs en/of aandeelhouders, daarbinnen kunnen ze doen wat ze willen.

De zure bijsmaak is wel dat het CBR de enige organisatie is die een mandaat heeft van het ministerie van Vervoer om rijvaardigheidsverklaringen uit te geven, en andere organisaties dat mandaat niet mogen krijgen.

Bij het Bureau Kredietregistratie is een vergelijkbare constructie aan de hand, een particulier orgaan met een bijzondere status vanuit de AFM. Maar uiteindelijk is het belangrijkste belang van zulke organisaties hun eigen cashflow en niet een publiek belang zoals verkeersveiligheid.

Het CBR zou gewoon onderdeel moeten zijn van het ministerie waardoor ze onder politiek toezicht vallen.
Wat een onzin, het CBR is een ZBO (zelfstandig bestuursorgaan) en de betreffende minister heeft gewoon zeggenschap.
pi_179923896
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 15:19 schreef Physsic het volgende:
De termijn die de OvJ nu gegeven heeft, hoeft zover ik weet niet overeen te komen met OBM die ze bij de rechter zal eisen (maar dat lijkt me eigenlijk wel het meest logisch..).
Klopt, het allemaal niet zo uniek en/of moeilijk. De strafzaak moet binnen 6 maanden plaatsvinden en de OBM zal naar verwachting 12 maanden zijn en dat is qua marge voldoende langer dan de 8 maanden die de OvJ nu invordert.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179924270
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:35 schreef blomke het volgende:

[..]

Klopt, het allemaal niet zo uniek en/of moeilijk. De strafzaak moet binnen 6 maanden plaatsvinden en de OBM zal naar verwachting 12 maanden zijn en dat is qua marge voldoende langer dan de 8 maanden die de OvJ nu invordert.
Ja, dat snap ik. Maar waarom dan al niet direct de termijn van 12 maanden noemen? Dat is immers ook de richtlijn voor de strafvordering.
pi_179924325
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:03 schreef Physsic het volgende:
Ja, dat snap ik. Maar waarom dan al niet direct de termijn van 12 maanden noemen? Dat is immers ook de richtlijn voor de strafvordering.
Omdat de rechter veroordeelt en van "de 12 maanden richtlijn" moet kunnen afwijken
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179924355
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 17:07 schreef blomke het volgende:

[..]

Omdat de rechter veroordeelt en van "de 12 maanden richtlijn" moet kunnen afwijken
De rechter kan altijd afwijken van wat het OM eist.. Daar gaat het dus niet om.
pi_179927707
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:42 schreef blomke het volgende:

[..]

Waarom? Als je "in orde" bent, is zo'n bezoek geen probleem. Ik ken psychiaters als behulpzame en rustige artsen. Ik ga liever naar een psychiater dan naar een tandarts.
Hear hear.
Ik denk overigens dat het beter zou zijn om ipv 1 bezoek aan een psychiater; meerdere bezoekjes aan een psycholoog/hulpverlener te brengen. Ondanks dat een psychiater wel door zenuwachtigheid en andere emoties heen kijkt, blijft het een momentopname.
Bij meerdere gesprekken is de drempel lager en kan je a: de verdachte beter beoordelen, b: door eventuele bull shit/leugens/mooiweershow heen prikken, c: de verdachte de kans te geven om dingen uit te leggen, daar waar nodig te nuanceren. Daarna kan de psychiater in een eindgesprek nog zijn vragen stellen voor hij oordeelt.

Het lijkt mij da dat meer perspectief biedt voor zowel de verdachte als de overige verkeersdeelnemers. Plus ik denk dat daardoor de drempel naar eventuele nazorg of andere cursussen lager wordt, om zo recidive meer te voorkomen.
Even afgezien van de kosten.

Sorry voor offtopic, vond dit een interessant hersenspinsel, en het de moeite waard om te typen.
pi_179928407
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 22:32 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Bedoel meer dat ik geen zin heb in dat proces maar dat is niet anders.

Haha ja, sowieso waar, idem dito hier. Ben 2 keer bij een psychiater geweest voordat ik mijn behandelplan van de psycholoog kreeg een tijd geleden. Heel fijn persoon, zeker waar.
Zijn zij dezelfde mensen waar je je nu hebt aangemeld voor je therapie? Je kan hen namelijk opbellen en vragen of je met een nieuwe verwijzing van de huisarts, iets sneller aan de beurt bent om te starten.
Ik las een tijd terug een verhaal van iemand die zei: "Ik loop bij verslavingszorg als ondersteuning om te stoppen met drinken" maar die werd steevast doorverwezen naar een psycholoog, omdat hij psychische issues had waardoor hij juist ging drinken. Dat konden ze niet kordaat bij de verslavingszorg 'behandelen'.
Heb je contact opgenomen met de plaatselijke instantie van verslavingszorg? Want je hebt al eerder aangegeven een ongezonde relatie met alcohol te hebben. Dit in combinatie met je aangevraagde therapie werkt bij de rechter in je voordeel omdat je dan laat zien dat je alles op alles zet om je tweede kans te grijpen en je actief daad toont naast een spijtbetoog.

Overigens, moedig om terug te blijven komen in deze reeks en ook moedig om alles open en bloot te leggen. Dat lijkt me best pittig. Ik hoop dat je ons blijft updaten want ik lees graag mee de komende 8 maanden.
  donderdag 21 juni 2018 @ 03:21:11 #101
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_179936534
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 07:16 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Dat is zeker waar en dat benoem ik ook maar al te vaak als je terugleest.

Ik heb vaak zat gezegd hoeveel spijt ik heb. Dat ik de straffen te hoog vind over het algemeen met enorme gevolgen voor sommige mensen staat los van het feit of ik spijt heb. Dit had ik ook gevonden voor mijn idiote actie.
Ik snap je echf niet. Iedereen weet de gevolgen, dus als je baan er van af hangt ben je wel heel erg dom als je met drank op gaat rijden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 21 juni 2018 @ 03:23:36 #102
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_179936536
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:18 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Zoals ik eerder ook heb gezegd op die 3/4 bier is dat dat ook niet kan. En om eerlijk te zijn, klopt, toen zag ik daar de gevaren niet van in. In feite is er inderdaad geen verschil, ik reed met alcohol op. Maar tussen 3/4 bier of 1000ugl zit veel verschil qua reactievermogen. En nee dat neemt niet weg dat dat ook fout is!!

Zeker, die heb ik vaak gezien. Die keren dat ik met 3/4 bier op gereden heb was zonder passagiers en op hooguit 5 min van mijn huis (tuurlijk stom en dan had ik net zo goed m'n auto kunnen laten staan en ff kunnen wandelen, mee eens). De vrijdag voor de zondag dat ik bezopen ging rijden heb ik nog gebobd zelfs (geloof het of niet). Alle keren dat ik zei oke ik bob en er zaten passagiers in mijn auto dronk ik geen druppel. En ja die keren met 3/4 bier zijn net zo fout, gaat idd om het feit dat ik met alcohol op ben gaan rijden.

En ik mag van geluk spreken dat er niks is gebeurd zondag 2 weken geleden. Ik voel me er elke dag nog echt enorm verrot om, de gedachte wat er had kunnen gebeuren. Maar dit gebeurd niet meer, volg mijn topic de komende maanden en dan zul je dat zien.
je mag van geluk spreken dat er niet ls gebeurd is tijdens die keren dat je 5 minuten vanaf de kroeg naar huis reed. Dat is 10 minuten fietsen? En omdat je daarvoor te besodemietert bent neem je alle risisco's van dien maar? :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_179939774
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2018 20:35 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Zijn zij dezelfde mensen waar je je nu hebt aangemeld voor je therapie? Je kan hen namelijk opbellen en vragen of je met een nieuwe verwijzing van de huisarts, iets sneller aan de beurt bent om te starten.
Ik las een tijd terug een verhaal van iemand die zei: "Ik loop bij verslavingszorg als ondersteuning om te stoppen met drinken" maar die werd steevast doorverwezen naar een psycholoog, omdat hij psychische issues had waardoor hij juist ging drinken. Dat konden ze niet kordaat bij de verslavingszorg 'behandelen'.
Heb je contact opgenomen met de plaatselijke instantie van verslavingszorg? Want je hebt al eerder aangegeven een ongezonde relatie met alcohol te hebben. Dit in combinatie met je aangevraagde therapie werkt bij de rechter in je voordeel omdat je dan laat zien dat je alles op alles zet om je tweede kans te grijpen en je actief daad toont naast een spijtbetoog.

Overigens, moedig om terug te blijven komen in deze reeks en ook moedig om alles open en bloot te leggen. Dat lijkt me best pittig. Ik hoop dat je ons blijft updaten want ik lees graag mee de komende 8 maanden.
Hey Monopoly, thanks voor je bericht!

Wat ik heb gedaan is dit besproken met mijn eigen psycholoog, ze komen nog terug bij mij om te kijken wat we er mee doen.

Een ongezonde relatie met alcohol, zo zou ik het niet beschrijven. Het is absoluut niet zo dat ik een drang naar alcohol heb, echt niet. Maar beslissen om te gaan rijden met 1000ugl 'omdat het maar een klein stukje is' is fout. En ik wil weten waar die beslissing vandaan komt.

Om het misschien wat duidelijker te krijgen:
- ik dronk vanaf mijn 16e tot mijn 21e gewoon veel. Samen met mijn vrienden op vrijdag en zaterdag gewoon helemaal van de bak, zondag in de kantine weer aan het bier etc. Door de weeks heb ik nooit gedronken op een keer een verjaardag na.
- van mijn 21e tot nu (24 jaar) is dit echt veel minder geworden, veel te veel drinken gebeurde af en toe nog zoals het veel mensen wel eens gebeurd. Maar vanaf toen stapte ik wel eens in de auto met 3/4 bier op. En dat was gewoon naïef en luiigheid, ik weet dondersgoed dat dit ook fout is en gaat me nu ook nooit meer gebeuren. Maar zo bezopen gaan rijden als 2,5 weken geleden had ik nog nooit gedaan en gaat me ook NOOIT meer gebeuren.

Ja vind het ook pittig en vooral telkens de kritiek die ik krijg. Maar daar moet ik gewoon mee leven, dan had ik dit niet moeten doen. Maar ben ook blij met de hulp en informatie die ik krijg hier.

Hoop dat mensen die ook met een pilsje op gaan rijden dit allemaal lezen en er van leren.
This is me
pi_179939990
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 11:10 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Hey Monopoly, thanks voor je bericht!

Wat ik heb gedaan is dit besproken met mijn eigen psycholoog, ze komen nog terug bij mij om te kijken wat we er mee doen.

Een ongezonde relatie met alcohol, zo zou ik het niet beschrijven. Het is absoluut niet zo dat ik een drang naar alcohol heb, echt niet. Maar beslissen om te gaan rijden met 1000ugl 'omdat het maar een klein stukje is' is fout. En ik wil weten waar die beslissing vandaan komt.

Om het misschien wat duidelijker te krijgen:
- ik dronk vanaf mijn 16e tot mijn 21e gewoon veel. Samen met mijn vrienden op vrijdag en zaterdag gewoon helemaal van de bak, zondag in de kantine weer aan het bier etc. Door de weeks heb ik nooit gedronken op een keer een verjaardag na.
- van mijn 21e tot nu (24 jaar) is dit echt veel minder geworden, veel te veel drinken gebeurde af en toe nog zoals het veel mensen wel eens gebeurd. Maar vanaf toen stapte ik wel eens in de auto met 3/4 bier op. En dat was gewoon naïef en luiigheid, ik weet dondersgoed dat dit ook fout is en gaat me nu ook nooit meer gebeuren. Maar zo bezopen gaan rijden als 2,5 weken geleden had ik nog nooit gedaan en gaat me ook NOOIT meer gebeuren.

Ja vind het ook pittig en vooral telkens de kritiek die ik krijg. Maar daar moet ik gewoon mee leven, dan had ik dit niet moeten doen. Maar ben ook blij met de hulp en informatie die ik krijg hier.

Hoop dat mensen die ook met een pilsje op gaan rijden dit allemaal lezen en er van leren.
Bedankt voor de verduidelijking.
Ik hoop dat je een goed antwoord krijgt op je vraag voor jezelf. Je hebt in ieder geval een hoop in gang gezet. Dat is belangrijk en goed.
pi_179940563
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2018 11:22 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Bedankt voor de verduidelijking.
Ik hoop dat je een goed antwoord krijgt op je vraag voor jezelf. Je hebt in ieder geval een hoop in gang gezet. Dat is belangrijk en goed.
Graag gedaan. Dankje!

Als je nog vragen hebt, stel ze
This is me
pi_179940973
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 11:10 schreef Baso95 het volgende:
Om het misschien wat duidelijker te krijgen:
- ik dronk vanaf mijn 16e tot mijn 21e gewoon veel. Samen met mijn vrienden op vrijdag en zaterdag gewoon helemaal van de bak, zondag in de kantine weer aan het bier etc. Door de weeks heb ik nooit gedronken op een keer een verjaardag na.
- van mijn 21e tot nu (24 jaar) is dit echt veel minder geworden, veel te veel drinken gebeurde af en toe nog zoals het veel mensen wel eens gebeurd. Maar vanaf toen stapte ik wel eens in de auto met 3/4 bier op. En dat was gewoon naïef en luiigheid, ik weet dondersgoed dat dit ook fout is en gaat me nu ook nooit meer gebeuren. Maar zo bezopen gaan rijden als 2,5 weken geleden had ik nog nooit gedaan en gaat me ook NOOIT meer gebeuren.
Los van het rijden met drank op, lees ik geen hele rare dingen.
  Spellchecker donderdag 21 juni 2018 @ 12:33:28 #107
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_179941005
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:30 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Los van het rijden met drank op, lees ik geen hele rare dingen.
Ik ook niet.
  donderdag 21 juni 2018 @ 12:36:44 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179941082
Ik wel ^O^

Door drie jaar lang meerdere keren (regelmatig?) met drank op te rijden heb je jezelf steeds veiliger gewaand, is gewenning van dit risico nemen/gedrag opgetreden en heb je je hoger dan de wet of voorlichtingscampagnes gewaand

Zegt wat over zelfoverschatting o.a.

Dat kan best de reden zijn geweest dat het helemaal niet zo gek of onverantwoord voelde om te gaan autorijden toen je zo lam als wat was

Zelfinzicht lijkt dus niet zo denderend
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_179941165
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2018 20:06 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Hear hear.
Ik denk overigens dat het beter zou zijn om ipv 1 bezoek aan een psychiater; meerdere bezoekjes aan een psycholoog/hulpverlener te brengen. Ondanks dat een psychiater wel door zenuwachtigheid en andere emoties heen kijkt, blijft het een momentopname.
Bij meerdere gesprekken is de drempel lager en kan je a: de verdachte beter beoordelen, b: door eventuele bull shit/leugens/mooiweershow heen prikken, c: de verdachte de kans te geven om dingen uit te leggen, daar waar nodig te nuanceren. Daarna kan de psychiater in een eindgesprek nog zijn vragen stellen voor hij oordeelt.

Het lijkt mij da dat meer perspectief biedt voor zowel de verdachte als de overige verkeersdeelnemers. Plus ik denk dat daardoor de drempel naar eventuele nazorg of andere cursussen lager wordt, om zo recidive meer te voorkomen.
Even afgezien van de kosten.

Sorry voor offtopic, vond dit een interessant hersenspinsel, en het de moeite waard om te typen.
Laten we niet overdrijven. Ik begrijp je post heel goed hoor, maar TS is een jongen van 24 die een keer met teveel drank op achter het stuur is gekropen. Had niet meot gebeuren, mag van geluk spreken dat er geen ongeluk is gebeurd, en zal nu zeer terecht gestraft worden. Alcohol en verkeer gaat niet samen.

Na wat TS heeft verklaard, in het weekend ladderzat, doordeweeks niet, lijkt mij niet heel veel anders dan dat veel jongeren tussen 18 en 24 doen.

Om hiervoor naar een psycholoog te gaan om over een ongezonde relatie met alcohol te praten.... tsja, dan kan je de helft van de Nederlandse jeugd sturen vrees ik.
pi_179941333
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:36 schreef Molo het volgende:
Ik wel ^O^

Door drie jaar lang meerdere keren (regelmatig?) met drank op te rijden heb je jezelf steeds veiliger gewaand, is gewenning van dit risico nemen/gedrag opgetreden en heb je je hoger dan de wet of voorlichtingscampagnes gewaand

Zegt wat over zelfoverschatting o.a.

Dat kan best de reden zijn geweest dat het helemaal niet zo gek of onverantwoord voelde om te gaan autorijden toen je zo lam als wat was

Zelfinzicht lijkt dus niet zo denderend
Dat is wel echt een ding inderdaad. Je wordt daar steeds makkelijker in (en over) als het goed blijft gaan. Voor sommige mensen is dat zelfs het geval als het al een aantal keer is misgegaan.
  donderdag 21 juni 2018 @ 12:54:10 #111
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_179941451
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:40 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Laten we niet overdrijven. Ik begrijp je post heel goed hoor, maar TS is een jongen van 24 die een keer met teveel drank op achter het stuur is gekropen. Had niet meot gebeuren, mag van geluk spreken dat er geen ongeluk is gebeurd, en zal nu zeer terecht gestraft worden. Alcohol en verkeer gaat niet samen.

Na wat TS heeft verklaard, in het weekend ladderzat, doordeweeks niet, lijkt mij niet heel veel anders dan dat veel jongeren tussen 18 en 24 doen.

Om hiervoor naar een psycholoog te gaan om over een ongezonde relatie met alcohol te praten.... tsja, dan kan je de helft van de Nederlandse jeugd sturen vrees ik.
Een keer? Hij geeft toe het veel vaker te hebben gedaan
pi_179941605
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:54 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Een keer? Hij geeft toe het veel vaker te hebben gedaan
Excuus, je hebt helemaal gelijk. Hij is 1x gepakt, nadat hij meerdere keren met drank op achter het stuur zat.
pi_179941941
Hij heeft nog steeds geen bericht? Wel heel vreemd.
Lijkt op mij, ik heb maanden geleden mijn belastingaangifte gedaan (ik moet flink dokken, het zij zo), maar nog steeds geen blauwe envelop. Dan denk ik: moet ik misschien op internet kijken of zo?
Ik heb het geld al apart staan, want ik heb berekend wat ik moet betalen. Dat is een behoorlijke duit. Maar geen brief.

Misschien hoor ik wel niks meer, nou, dan ga ik lekker een cruise nemen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179944406
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 13:24 schreef Sigaartje het volgende:
Hij heeft nog steeds geen bericht? Wel heel vreemd.
Dat vind ik dit hele topic (ook beide voorgaande reeksen) al zo vreemd. Voor zover ik er iets van weet, krijgt een verdachte bij dit promillage, gelijk vanaf het politiebureau/blaaslocatie de dagvaarding mee en binnen korte tijd een mededeling van de OvJ betreffende de invordering en de CBR melding.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 21-06-2018 15:58:54 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179944435
Ik denk dat TS een troll is.
Als je rijbewijs wordt ingehouden krijg je een bewijs. Helaas heb ik wel geen ervaring daarmee, alleen met de serie Wegmisbruikers.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179944476
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 15:38 schreef Sigaartje het volgende:
Ik denk dat TS een troll is.
Als je rijbewijs wordt ingehouden krijg je een bewijs. Helaas heb ik wel geen ervaring daarmee, alleen met de serie Wegmisbruikers.
Dat heeft hij inmiddels ook ontvangen.
pi_179944525
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 15:40 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat heeft hij inmiddels ook ontvangen.
Oh sorry, ik heb gewoon geen tijd om al die berichten te lezen. Snap helemaal niks van het onderwerp. Ik ben een keer bij ongeluk door rood gereden (was nog oranje, maar goed dat zegt iedereen :) ). Binnen een week lag een vette boete bij mij op de mat. Zelfs een parkeerboete werd bij mij snel in mijn gezicht gewreven. 65 euro armer.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179944635
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 15:43 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Oh sorry, ik heb gewoon geen tijd om al die berichten te lezen. Snap helemaal niks van het onderwerp. Ik ben een keer bij ongeluk door rood gereden (was nog oranje, maar goed dat zegt iedereen :) ). Binnen een week lag een vette boete bij mij op de mat. Zelfs een parkeerboete werd bij mij snel in mijn gezicht gewreven. 65 euro armer.
Dat is dan ook een overtreding en wordt administratiefrechtelijk (bestuursrecht) afgehandeld. Wat TS heeft gedaan is een misdrijf (strafrecht).

Volgens mij had hij die week daarna het “bewijs van inname rijbewijs” (ofzoiets) in de brievenbus gevonden.
pi_179944798
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 15:49 schreef Physsic het volgende:
Volgens mij had hij die week daarna het “bewijs van inname rijbewijs” (ofzoiets) in de brievenbus gevonden.
Heb ik iets over het hoofd gezien? Alleen een telefoongesprek met mondelinge mededelingen van CVOM.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179945031
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 12:47 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat is wel echt een ding inderdaad. Je wordt daar steeds makkelijker in (en over) als het goed blijft gaan. Voor sommige mensen is dat zelfs het geval als het al een aantal keer is misgegaan.
Dat is zeker waar. Die keren daarna met 3/4 bier doe je gewoon makkelijker. Maar mega fout
This is me
pi_179945115
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 13:02 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Excuus, je hebt helemaal gelijk. Hij is 1x gepakt, nadat hij meerdere keren met drank op achter het stuur zat.
Klopt heb het vaker gedaan maar eenmaal met een enorme hoeveelheid en toen ben ik gepakt. Maar wat jij zegt, zo voel ik het ook. Ik heb geen alcoholprobleem, de helft van de Nederlandse jeugd drinkt op deze manier. Staat buiten het feit dat gaan rijden helemaal fout is zeker maar om mij te bestempelen als alcoholist is onzin. Ik heb geen onophoudelijke drang om te drinken, heb het niet nodig en mis het ook niet als ik tijden niet drink. Maar de beslissing om te gaan rijden met alcohol was fout en ik wil ook weten wat mij dat heeft doen beslissen.
This is me
pi_179945126
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 15:38 schreef Sigaartje het volgende:
Ik denk dat TS een troll is.
Als je rijbewijs wordt ingehouden krijg je een bewijs. Helaas heb ik wel geen ervaring daarmee, alleen met de serie Wegmisbruikers.
Ik een troll? :') alsjeblieft zeg
This is me
pi_179945148
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 16:00 schreef blomke het volgende:

[..]

Heb ik iets over het hoofd gezien? Alleen een telefoongesprek met mondelinge mededelingen van CVOM.
Hey blomke, heb ergens kort nog gezegd dat ik een brief in de brievenbus heb gehad met het bewijs van inname. Kreeg ik 3 of 4 dagen na mijn aanhouding .Ik dacht op de eerste donderdag na de cruciale zondag. Voor de rest noppes nada.
This is me
pi_179945244
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 15:36 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat vind ik dit hele topic (ook beide voorgaande reeksen) al zo vreemd. Voor zover ik er iets van weet, krijgt een verdachte bij dit promillage, gelijk vanaf het politiebureau/blaaslocatie de dagvaarding mee en binnen korte tijd een mededeling van de OvJ betreffende de invordering en de CBR melding.
Ja en ik word hier ook een beetje gek van om eerlijk te zijn. Snap dat er een paar dagen overheen gaan maar ik hoor maar niks. Ik wil weten waar ik aan toe ben, natuurlijk heb ik al veel gehad aan de informatie van jou, Physsic en Werner en nog een paar andere maar nog steeds is niks zeker. Zelfde als die 8 maanden, met 1000 ugl krijg je sowieso al 12 maanden rijverbod.

Dat telefoongesprek met het CVOM was nou ook niet echt om over naar huis te schrijven, het was een en al 'volgens mij' en 'als het goed is'. Alleen maar vaagheden.
This is me
pi_179945970
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

Een bedrijf dat ook examens wilde gaan afnemen en rijbewijzen uitgeven? Dat lijkt me juist raar.. Heb je daar een linkje van?
Dit kon ik in de gauwigheid vinden:
https://www.nu.nl/politie(...)alternatief-cbr.html
pi_179947934
Net de brief gehad. Half A4'tje, ingevorderd mits tijdens de rechtzitting anders wordt beslist tot 29 januari 2019.

Maar nu, staat niks over wanneer ik voor moet komen etc. Krijg ik dit dan later?
This is me
pi_179948313
Die zitting zal vast nog geplanned moeten worden, je krijgt vanzelf een dagvaarding met de zittingsdatum lijkt me.
pi_179948628
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 19:05 schreef Questular het volgende:
Die zitting zal vast nog geplanned moeten worden, je krijgt vanzelf een dagvaarding met de zittingsdatum lijkt me.
Thx Questular, hoop ik ook
This is me
pi_179948871
Wat heb je eigenlijk tegen je werkgever gezegd over hoe lang het kan gaan duren voordat je je rijbewijs weer terug hebt? Weet hij dat het wel eens (veel) langer kan gaan duren dan enkele maanden?
  donderdag 21 juni 2018 @ 19:34:43 #130
286575 Roces18
Chef de party
pi_179949038
3 topics over een rijbewijs :') |:(
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 21 juni 2018 @ 19:43:59 #131
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179949289
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 19:29 schreef Physsic het volgende:
Wat heb je eigenlijk tegen je werkgever gezegd over hoe lang het kan gaan duren voordat je je rijbewijs weer terug hebt? Weet hij dat het wel eens (veel) langer kan gaan duren dan enkele maanden?
Jaartje magazijnwerk :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_179956558
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 19:29 schreef Physsic het volgende:
Wat heb je eigenlijk tegen je werkgever gezegd over hoe lang het kan gaan duren voordat je je rijbewijs weer terug hebt? Weet hij dat het wel eens (veel) langer kan gaan duren dan enkele maanden?
Ja dat weet hij, heb hem gezegd dat hij rekening moet houden met een jaar.

Ik heb het 'geluk' dat ik al sinds mijn 15e voor dit bedrijf werk, als bijbaantje begonnen, mijn werkgever (eigenaar van het bedrijf) is zo ook een vriend van me geworden dus hij is heel loyaal naar mij toe.
This is me
  donderdag 21 juni 2018 @ 23:51:16 #133
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_179957305
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 23:12 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Ja dat weet hij, heb hem gezegd dat hij rekening moet houden met een jaar.

Ik heb het 'geluk' dat ik al sinds mijn 15e voor dit bedrijf werk, als bijbaantje begonnen, mijn werkgever (eigenaar van het bedrijf) is zo ook een vriend van me geworden dus hij is heel loyaal naar mij toe.
en als dank voor zijn vriendschap/loyaliteit rij jij bezopen in zijn auto. weet je dat zijn verzekering niet uitkeerd als jij bezopen in zijn auto een aanrijding krijgt? dan kan je vriend/baas de schade betalen met een mogelijk failliet tot gevolg.
Tot nooit .......
pi_179957342
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 23:51 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

en als dank voor zijn vriendschap/loyaliteit rij jij bezopen in zijn auto. weet je dat zijn verzekering niet uitkeerd als jij bezopen in zijn auto een aanrijding krijgt? dan kan je vriend/baas de schade betalen met een mogelijk failliet tot gevolg.
:')
pi_179958093
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:50 schreef Baso95 het volgende:
Net de brief gehad. Half A4'tje, ingevorderd mits tijdens de rechtzitting anders wordt beslist tot 29 januari 2019.

Maar nu, staat niks over wanneer ik voor moet komen etc. Krijg ik dit dan later?
Tenzij.
  Moderator vrijdag 22 juni 2018 @ 07:15:48 #136
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_179960008
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 23:51 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

en als dank voor zijn vriendschap/loyaliteit rij jij bezopen in zijn auto. weet je dat zijn verzekering niet uitkeerd als jij bezopen in zijn auto een aanrijding krijgt? dan kan je vriend/baas de schade betalen met een mogelijk failliet tot gevolg.
Dat TS dom is geweest weten we nou wel na drie topics en daarnaast klopt er niets van van wat je zegt.
pi_179960667
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:50 schreef Baso95 het volgende:
Net de brief gehad. Half A4'tje, ingevorderd mits tijdens de rechtzitting anders wordt beslist tot 29 januari 2019.

Maar nu, staat niks over wanneer ik voor moet komen etc. Krijg ik dit dan later?
Die 29-01-2019 is 8 maandan vanaf invordering?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179961081
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 07:15 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Dat TS dom is geweest weten we nou wel na drie topics en daarnaast klopt er niets van van wat je zegt.
Dankje Armani
This is me
pi_179961087
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 08:27 schreef blomke het volgende:

[..]

Die 29-01-2019 is 8 maandan vanaf invordering?
Klopt blomke. Dus a.s. zondag ben ik heb alweer 3 weken kwijt.
This is me
pi_179961453
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 09:02 schreef Baso95 het volgende:
Klopt blomke. Dus a.s. zondag ben ik heb alweer 3 weken kwijt.
Lijkt volgens de ongeschreven spelregels. Alleen de dagvaarding zou je nu wel tegemoet kunnen zien, idem berichten CBR.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 09:56:06 #141
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_179961740
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 07:15 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Dat TS dom is geweest weten we nou wel na drie topics en daarnaast klopt er niets van van wat je zegt.
dan moet je je polisvoorwaarden toch maar even doorlezen.
de tegenpartij wordt uitgekeerd en ze verhalen het op jou.


(of de baas van TS weet dat het een zatlap is en heeft specifiek gezocht naar een polus zonder die voorwaarde)

[ Bericht 7% gewijzigd door Speekselklier op 22-06-2018 10:01:47 ]
Tot nooit .......
pi_179961884
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 09:56 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

dan moet je je polisvoorwaarden toch maar even doorlezen.
de tegenpartij wordt uitgekeerd en ze verhalen het op jou.

(of de baas van TS weet dat het een zatlap is en heeft specifiek gezocht naar een polus zonder die voorwaarde)

E v e n h e e l l a n g z a a m s p e c i a a l v o o r j o u

* e r i s g e e n d r o n k e n s c h a d e g e r e d e n

[ Bericht 3% gewijzigd door sigme op 22-06-2018 10:16:47 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_179961911
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 09:56 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

dan moet je je polisvoorwaarden toch maar even doorlezen.
de tegenpartij wordt uitgekeerd en ze verhalen het op jou.


(of de baas van TS weet dat het een zatlap is en heeft specifiek gezocht naar een polus zonder die voorwaarde)

Volgens mij is zo’n verzekeraar tegenwoordig nog best lastig te vinden. Ik weet alleen niet hoe dat zit bij leaseauto’s: of de schade wordt verhaald op de bestuurder of kentekenhouder.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 10:12:16 #144
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_179961942
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

Volgens mij is zo’n verzekeraar tegenwoordig nog best lastig te vinden. Ik weet alleen niet hoe dat zit bij leaseauto’s: of de schade wordt verhaald op de bestuurder of kentekenhouder.
de auto was eigendom van de werkgever. geen leaseauto.
de werkkgever heeft dus voor verzekering getekend en zal de rekening krijgen.
Tot nooit .......
pi_179961960
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 09:32 schreef blomke het volgende:

[..]

Lijkt volgens de ongeschreven spelregels. Alleen de dagvaarding zou je nu wel tegemoet kunnen zien, idem berichten CBR.
Lijkt mij ook... Oke dan wachten we het weer even af.

Hoop in ieder geval dat het snel allemaal komt. Ga over 3,5 week op vakantie, hoop dat ik dan alle informatie heb zodat ik na m'n vakantie eraan kan beginnen, wat me ook te wachten staat.

Vandaah wordt bloed afgenomen, heb al een tijdje gepland om bloed te laten prikken om alles ff te controleren (doe ik 1x per jaar). Dus weet ik meteen hoe m'n lever ervoor staat. Verwacht niks geks in ieder geval.
This is me
pi_179965071
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:50 schreef Baso95 het volgende:
Net de brief gehad. Half A4'tje, ingevorderd mits tijdens de rechtzitting anders wordt beslist tot 29 januari 2019.

Maar nu, staat niks over wanneer ik voor moet komen etc. Krijg ik dit dan later?
Zal je rond die tijd ook wel voor moeten komen. Hoogstwaarschijnlijk krijg je hem dan terug van de rechter. Alleen volgt daarna de keuring waarna je hem zeer waarschijnlijk weer een jaar kwijt raakt omdat CBR je ongeschikt acht. Gedurende die periode kun je wel weer je AM (brommer) rijbewijs aanvragen bij de gemeente. Voor het AM rijbewijs gelden geen geschiktsheid eisen dus dat CBR je ongeschikt acht maakt voor het AM niets uit en de gemeente zal deze dus gewoon verstrekken.
pi_179965946
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

Volgens mij is zo’n verzekeraar tegenwoordig nog best lastig te vinden. Ik weet alleen niet hoe dat zit bij leaseauto’s: of de schade wordt verhaald op de bestuurder of kentekenhouder.
Die verzekeraars bestaan niet, iedereen sluit schade na alcoholgebruik uit. Het wordt overigens verhaald op de bestuurder (als dat mogelijk is), niet op de kentekenhouder.

Maar verder niet relevant hier, er is immers geen schade gereden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179966179
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:59 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Die verzekeraars bestaan niet, iedereen sluit schade na alcoholgebruik uit. Het wordt overigens verhaald op de bestuurder (als dat mogelijk is), niet op de kentekenhouder.

Maar verder niet relevant hier, er is immers geen schade gereden.
Independer heeft daar in 2015 een overzicht van gemaakt en daaruit bleek slechts 40% van de verzekeraars een uitsluitingsclausule voor rijden onder invloed te hebben (ik had meer verwacht). Dat waren voornamelijk de grote maatschappijen.

Wat ik daar verder net over kon vinden is dat ze het (in eerste instantie) bij de kentekenhouder terugvorderen, die is immers verantwoordelijk voor wat er met de auto gebeurt, en dat het vervolgens aan de kentekenhouder is omdat eventueel bij de bestuurder te verhalen.

https://weblog.independer(...)lcohol-achter-stuur/
  vrijdag 22 juni 2018 @ 14:15:45 #149
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_179966312
Zelf bloedtesten, zelf psycholoog bezoeken, nog voor het CBR in beeld is.

Je hoeft straks niet eens meer op gesprek voor het stempeltje alcoholist :')

En qua verzekeringsmaatschappijen is de theorie wel 'we vorderen het op je als je iets doet wat de polisvoorwaarden schend', maar in de praktijk zal het zelden voorkomen daar de gemiddelde persoon helemaal niet tig honderdduizend euro heeft liggen en direct bankroet gaat bij zo'n claim en de verzekering dus alsnog nog niets terug krijgt.
Dum de dum
pi_179966613
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 13:17 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Zal je rond die tijd ook wel voor moeten komen. Hoogstwaarschijnlijk krijg je hem dan terug van de rechter. Alleen volgt daarna de keuring waarna je hem zeer waarschijnlijk weer een jaar kwijt raakt omdat CBR je ongeschikt acht. Gedurende die periode kun je wel weer je AM (brommer) rijbewijs aanvragen bij de gemeente. Voor het AM rijbewijs gelden geen geschiktsheid eisen dus dat CBR je ongeschikt acht maakt voor het AM niets uit en de gemeente zal deze dus gewoon verstrekken.
Hey Sjemmert, bedankt voor je bericht, ,maar klopt niet wat je zegt.

Ik moet voorkomen in oktober, is telefonisch medegedeeld door het CVOM. En dan krijg ik hem zeer zeker niet terug met 1000 ug/l, die kans is echt nihil. Als dat wel zo is zou ik een gat in de lucht springen natuurlijk. Wat jij zegt zou betekenen dat ik hem sowieso al 18 maanden kwijt ben, daar geloof ik niks van.

Betreft het AM rijbewijs, thanks voor de info. Is niet nodig voor mij in ieder geval, heb niks aan mijn AM rijbewijs.
This is me
pi_179966800
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:29 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Hey Sjemmert, bedankt voor je bericht, ,maar klopt niet wat je zegt.

Ik moet voorkomen in oktober, is telefonisch medegedeeld door het CVOM. En dan krijg ik hem zeer zeker niet terug met 1000 ug/l, die kans is echt nihil. Als dat wel zo is zou ik een gat in de lucht springen natuurlijk. Wat jij zegt zou betekenen dat ik hem sowieso al 18 maanden kwijt ben, daar geloof ik niks van.

Betreft het AM rijbewijs, thanks voor de info. Is niet nodig voor mij in ieder geval, heb niks aan mijn AM rijbewijs.
Waarom geloof je dat niet?
  vrijdag 22 juni 2018 @ 14:39:37 #152
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_179966854
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:15 schreef Fe2O3 het volgende:
En qua verzekeringsmaatschappijen is de theorie wel 'we vorderen het op je als je iets doet wat de polisvoorwaarden schend', maar in de praktijk zal het zelden voorkomen daar de gemiddelde persoon helemaal niet tig honderdduizend euro heeft liggen en direct bankroet gaat bij zo'n claim en de verzekering dus alsnog nog niets terug krijgt.
Zo jij hebt vertrouwen in de verzekeringsmaatschappij.
Ze pakken waarschijnlijk geen 100.000 euro maar ze gaan het je wel een paar jaar wel heel moeilijk maken. En je wordt mogelijk ook geweigerd bij elke normale verzekering.

Maar goed, TS is goed bezig, gaat het nooit meer doen, er zijn geen ongelukken gebeurt dus we hoeven ons geen zorgen over zijn verzekering.
Tot nooit .......
pi_179966980
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:37 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waarom geloof je dat niet?
Volgens hem zou ik rond 29 januari 2019 moeten voorkomen, nadat ik hem al 8 maanden kwijt ben. Na die 8 maanden een keuring en dan weer 1 jaar kwijt? Klopt toch niet.
This is me
pi_179967030
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:39 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Maar goed, TS is goed bezig, gaat het nooit meer doen, er zijn geen ongelukken gebeurt dus we hoeven ons geen zorgen over zijn verzekering.

Precies ;)
This is me
pi_179967524
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:44 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Volgens hem zou ik rond 29 januari 2019 moeten voorkomen, nadat ik hem al 8 maanden kwijt ben. Na die 8 maanden een keuring en dan weer 1 jaar kwijt? Klopt toch niet.
Oh, op die manier. Ik begreep het verkeerd. In theorie zou dat wel kunnen, behalve dan dat 8 maanden + 1 jaar totaal 20 maanden is en niet 18 maanden. :P
Maar ik verwacht dat de rechter iets milder zal zijn en het CBR (als je daar überhaupt bericht van krijgt) zich al iets eerder zal melden bij je.
pi_179967786
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 15:01 schreef Physsic het volgende:

[..]

Oh, op die manier. Ik begreep het verkeerd. In theorie zou dat wel kunnen, behalve dan dat 8 maanden + 1 jaar totaal 20 maanden is en niet 18 maanden. :P
Maar ik verwacht dat de rechter iets milder zal zijn en het CBR (als je daar überhaupt bericht van krijgt) zich al iets eerder zal melden bij je.
Whoeps, idd, 20 maanden haha.

Dat verwacht (en hoop) ik ook! We wachten maar af.
This is me
pi_179967982
Even een tip: bewaar alle communicatie die je nu krijgt en/of stuurt. Ik ken iemand die z'n rijbewijs een tijdje kwijt was, 'm toen weer terug kreeg en vervolgens na een week staande gehouden werd omdat hij zogenaamd z'n rijbewijs nooit had ingeleverd. Dan is 't heel zuur als je alles weer moet gaan opzoeken omdat je dacht dat je klaar was, dus koop er even een goede map voor ofzo.
Your opinion of me is none of my business.
pi_179968061
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 15:18 schreef Sarasi het volgende:
Even een tip: bewaar alle communicatie die je nu krijgt en/of stuurt. Ik ken iemand die z'n rijbewijs een tijdje kwijt was, 'm toen weer terug kreeg en vervolgens na een week staande gehouden werd omdat hij zogenaamd z'n rijbewijs nooit had ingeleverd. Dan is 't heel zuur als je alles weer moet gaan opzoeken omdat je dacht dat je klaar was, dus koop er even een goede map voor ofzo.
Goed idee Sarasi, ga ik doen! Thx
This is me
  vrijdag 22 juni 2018 @ 16:06:22 #159
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_179969519
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:39 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Zo jij hebt vertrouwen in de verzekeringsmaatschappij.
Ze pakken waarschijnlijk geen 100.000 euro maar ze gaan het je wel een paar jaar wel heel moeilijk maken. En je wordt mogelijk ook geweigerd bij elke normale verzekering.

Maar goed, TS is goed bezig, gaat het nooit meer doen, er zijn geen ongelukken gebeurt dus we hoeven ons geen zorgen over zijn verzekering.

Ja natuurlijk, 3 jaar schuldsanering (en het hele traject ervoor) + railto klant. Zal ook niet beweren dat je er zomaar vanaf komt, gelukkig maar :)
Dum de dum
pi_179969758
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 14:29 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Hey Sjemmert, bedankt voor je bericht, ,maar klopt niet wat je zegt.

Ik moet voorkomen in oktober, is telefonisch medegedeeld door het CVOM. En dan krijg ik hem zeer zeker niet terug met 1000 ug/l, die kans is echt nihil. Als dat wel zo is zou ik een gat in de lucht springen natuurlijk. Wat jij zegt zou betekenen dat ik hem sowieso al 18 maanden kwijt ben, daar geloof ik niks van.

Betreft het AM rijbewijs, thanks voor de info. Is niet nodig voor mij in ieder geval, heb niks aan mijn AM rijbewijs.
De rechters zijn vrij coulant hoor. Juist omdat ze weten dat het CBR er nog achteraan komt met een jaar rijontzegging en duizenden euro's aan kosten. Maar als je in oktober voor moet komen zal je rijbewijs mogelijk nog even ingevorderd blijven.

Nu heb je niks aan je AM maar als je straks een jaar geen auto mag rijden kan een brommertje wel eens handig wezen. Kleine tip van mij, deze maas in de wet, hier weten maar weinig mensen vanaf.

Heb het zelf ook meegemaakt allemaal dus geloof mij nou maar. Als je met justitie klaar bent zit je nog 10 jaar aan de molen van het CBR vast.

Reken maar op ongeveer 1000 euro boete en 6-12 maanden rijverbod van de rechter. En 1 jaar brommer/fiets rijden van het CBR erachteraan plus ongeveer 2000 euro aan kosten en 10 jaar periodieke keuringen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sjemmert op 22-06-2018 16:44:41 ]
pi_179969999
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:15 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

De rechters zijn vrij coulant hoor. Juist omdat ze weten dat het CBR er nog achteraan komt met een jaar rijontzegging en duizenden euro's aan kosten. Maar als je in oktober voor moet komen zal je rijbewijs mogelijk nog even ingevorderd blijven.

Nu heb je niks aan je AM maar als je straks een jaar geen auto mag rijden kan een brommertje wel eens handig wezen.

Heb het zelf ook meegemaakt allemaal dus geloof mij nou maar. Als je met justitie klaar bent zit je nog 10 jaar aan de molen van het CBR vast.

Reken maar op ongeveer 1000 euro boete en 6-12 maanden rijverbod van de rechter. En 1 jaar brommer/fiets rijden van het CBR erachteraan plus ongeveer 2000 euro aan kosten en 10 jaar periodieke keuringen.
Ging bij jou de periode van het CBR pas in na afloop van de OBM die door de rechter is opgelegd? Ik dacht dat die twee trajecten elkaar (meestal) opvolgen, maar volgens een andere user kunnen en zullen die twee elkaar overlappen. Weet jij daar het antwoord op?
pi_179970067
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:27 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ging bij jou de periode van het CBR pas in na afloop van de OBM die door de rechter is opgelegd? Ik dacht dat die twee trajecten elkaar (meestal) opvolgen, maar volgens een andere user kunnen en zullen die twee elkaar overlappen. Weet jij daar het antwoord op?
Hmm ja het is alweer een tijd terug voor mij durf het niet helemaal zeker meer te zeggen.

Als ik het goed herinner moest ik ongeveer een half jaar na het vergrijp voorkomen. Toen kreeg ik mijn rijbewijs terug. De eerste keuring ben ik zelf heengereden. De tweede keuring een jaar later moest ik gebracht worden omdat ik dus niet mocht rijden.

In totaal was ik hem minstens 18 maanden kwijt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sjemmert op 22-06-2018 16:36:19 ]
pi_179971954
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:15 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

De rechters zijn vrij coulant hoor. Juist omdat ze weten dat het CBR er nog achteraan komt met een jaar rijontzegging en duizenden euro's aan kosten. Maar als je in oktober voor moet komen zal je rijbewijs mogelijk nog even ingevorderd blijven.

Nu heb je niks aan je AM maar als je straks een jaar geen auto mag rijden kan een brommertje wel eens handig wezen. Kleine tip van mij, deze maas in de wet, hier weten maar weinig mensen vanaf.

Heb het zelf ook meegemaakt allemaal dus geloof mij nou maar. Als je met justitie klaar bent zit je nog 10 jaar aan de molen van het CBR vast.

Reken maar op ongeveer 1000 euro boete en 6-12 maanden rijverbod van de rechter. En 1 jaar brommer/fiets rijden van het CBR erachteraan plus ongeveer 2000 euro aan kosten en 10 jaar periodieke keuringen.
Thanks Sjemmert, waardeer het dat je dit deelt!! Mag ik vragen hoeveel je had geblazen enzo?
This is me
  vrijdag 22 juni 2018 @ 18:14:49 #164
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_179972108
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:15 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Nu heb je niks aan je AM maar als je straks een jaar geen auto mag rijden kan een brommertje wel eens handig wezen. Kleine tip van mij, deze maas in de wet, hier weten maar weinig mensen vanaf.

brommobiel ^O^
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_179972253
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:27 schreef Physsic het volgende:
Ik dacht dat die twee trajecten elkaar (meestal) opvolgen, maar volgens een andere user kunnen en zullen die twee elkaar overlappen. Weet jij daar het antwoord op?
Dat was ik. Wat ik ervan weet, is dat het CBR begint met het onderzoek, parallel aan de invordering met justitie. Vandaar die gedeeltelijke overlap. Hangt dus ook af wat eerste onderzoek bij CBR oplevert. Kan zo 12 maanden verder zijn voor heronderzoek.

TS heeft te horen gekregen dat de strafzaak in oktober is, nu is het wachten dus op de dagvaarding én het CBR onderzoek.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179972299
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:31 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Hmm ja het is alweer een tijd terug voor mij durf het niet helemaal zeker meer te zeggen.

Als ik het goed herinner moest ik ongeveer een half jaar na het vergrijp voorkomen. Toen kreeg ik mijn rijbewijs terug. De eerste keuring ben ik zelf heengereden. De tweede keuring een jaar later moest ik gebracht worden omdat ik dus niet mocht rijden.

In totaal was ik hem minstens 18 maanden kwijt.
Dat half jaar kan kloppen, dat moet namelijk binnen zes maanden plaatsvinden. In jouw geval overlapten beide trajecten elkaar dus niet, je hebt tussendoor zelfs even je rijbewijs teruggehad. Bedankt. ^O^
pi_179972308
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 16:15 schreef Sjemmert het volgende:
Reken maar op ongeveer 1000 euro boete en 6-12 maanden rijverbod van de rechter. En 1 jaar brommer/fiets rijden van het CBR erachteraan plus ongeveer 2000 euro aan kosten en 10 jaar periodieke keuringen.
Volgens richtlijnen waarvan ik eerder een link plaatste, wordt het een taakstraf en 12 maanden OBM, waarbij de ontzegging loopt van eind mei. CBR loopt er niet achteraan, maar gedeeltelijk parallel, verwacht ik (plus de uitkomst van de onderzoeken die het CBR verloop bepalen). Maar bedrijfsprocessen veranderen, dus ik kan er naast zitten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179972378
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 18:23 schreef Physsic het volgende:
Dat half jaar kan kloppen, dat moet namelijk binnen zes maanden plaatsvinden. In jouw geval overlapten beide trajecten elkaar dus niet, je hebt tussendoor zelfs even je rijbewijs teruggehad. Bedankt. ^O^
Dan heb ik het verkeerd begrepen. Onverkwikkelijk dat iemand in zo'n tussengelegen periode toch kan & mag rijden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179972396
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 18:20 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat was ik. Wat ik ervan weet, is dat het CBR begint met het onderzoek, parallel aan de invordering met justitie. Vandaar die gedeeltelijke overlap. Hangt dus ook af wat eerste onderzoek bij CBR oplevert. Kan zo 12 maanden verder zijn voor heronderzoek.

TS heeft te horen gekregen dat de strafzaak in oktober is, nu is het wachten dus op de dagvaarding én het CBR onderzoek.
Ja, dat weet ik. Het eerste onderzoek kan op twee manier uitpakken: geschikt of ongeschikt. Bij geschikt kan je weer een rijbewijs ophalen (mits je geen OBM meer hebt), bij ongeschikt moet er sprake zijn van een recidievevrijeperiode van één jaar voordat je weer een rijbewijs (met beperking) kan aanvragen.

Maar ik ken volgens mij alleen verhalen waarbij het onderzoek van het CBR pas van start ging na afloop van de OBM en beide trajecten elkaar niet overlapten. Wat natuurlijk niet wegneemt dat het misschien wel gewoon kan.
pi_179972433
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 18:28 schreef Physsic het volgende:

Ja, dat weet ik. Het eerste onderzoek kan op twee manier uitpakken: geschikt of ongeschikt. Bij geschikt kan je weer een rijbewijs ophalen (mits je geen OBM meer hebt), bij ongeschikt moet er sprake zijn van een recidievevrijeperiode van één jaar voordat je weer een rijbewijs (met beperking) kan aanvragen.

Maar ik ken volgens mij alleen verhalen waarbij het onderzoek van het CBR pas van start ging na afloop van de OBM en beide trajecten elkaar niet overlapten. Wat natuurlijk niet wegneemt dat het misschien wel gewoon kan.
:Y . Vraag me af wat nou beter is: complete periode (zeg 14 maanden) zonder rijbewijs of een nog langere periode (18 maanden) met korte periode (4 maanden) wel mogen rijden
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179972528
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 18:30 schreef blomke het volgende:

[..]

:Y . Vraag me af wat nou beter is: complete periode (zeg 14 maanden) zonder rijbewijs of een nog langere periode (18 maanden) met korte periode (4 maanden) wel mogen rijden
Ik zou voor het eerste gaan. Behalve als het die vier maanden net winter is. 🤔

Ah, wacht. Ik herinner me iets. Volgens mij kan het CBR ervoor kiezen in afwachting van het onderzoek het rijbewijs al in te nemen, maar ze kunnen er ook voor kiezen dat niet te doen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Physsic op 22-06-2018 18:49:36 ]
pi_179975071
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 18:20 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat was ik. Wat ik ervan weet, is dat het CBR begint met het onderzoek, parallel aan de invordering met justitie. Vandaar die gedeeltelijke overlap. Hangt dus ook af wat eerste onderzoek bij CBR oplevert. Kan zo 12 maanden verder zijn voor heronderzoek.

TS heeft te horen gekregen dat de strafzaak in oktober is, nu is het wachten dus op de dagvaarding én het CBR onderzoek.
Zou ook kunnen hoor. Ik had 6 maanden (ongeveer, van invordering tot rechtzaak) OBM. En daarna volgde CBR. Misschien als de OBM langer is dat het ook kan overlappen.
pi_179975350
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 18:27 schreef blomke het volgende:

[..]

Dan heb ik het verkeerd begrepen. Onverkwikkelijk dat iemand in zo'n tussengelegen periode toch kan & mag rijden.
Was ook best stom om met de auto naar een keuring te rijden waarvan ik voor 90% zeker wist dat ik na die keuring ongeschikt verklaard zou worden om te rijden. Ondanks dat mijn bloed gewoon goed was en mijn antwoorden wenselijk waren. Enkel op het feit dat je in de laatste 12 maanden aantoonbaar alcohol misbruikt hebt (resultaat blaas test) en aan het verkeer deelgenomen hebt wordt het merendeel al afgekeurd. Misschien daarom ook de keuze om bij langer OBM het traject te overlappen. Het onderzoek gaat over de laatste 12 maanden, ik vraag me af of ze je nog kunnen afkeuren als de aanhouding langer dan 12 maanden terug was en je bloed waarde en antwoorden goed zijn.
pi_179975844
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 20:43 schreef Sjemmert het volgende:
ik vraag me af of ze je nog kunnen afkeuren als de aanhouding langer dan 12 maanden terug was en je bloed waarde en antwoorden goed zijn.
Denk het niet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 22 juni 2018 @ 22:46:50 #175
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_179978134
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:06 schreef blomke het volgende:

[..]

Denk het niet.
Maar wat zijn de goede antwoorden ... die psycholoog blijft ten eerste een mens, en is ten tweede erop gericht de 'waarheid' eruit te trekken door vragen te stellen.
Dum de dum
pi_179981913
edit: te flauw...

[ Bericht 79% gewijzigd door DarkE op 23-06-2018 10:41:04 ]
pi_179985256
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 22:46 schreef Fe2O3 het volgende:
Maar wat zijn de goede antwoorden ... die psycholoog blijft ten eerste een mens, en is ten tweede erop gericht de 'waarheid' eruit te trekken door vragen te stellen.
Moeilijke vraag. Het gaat niet alleen om wat je zegt, maar vooral om hoe je het zegt. De non-verbale kant is belangrijker dan de verbale. Het gaat erom dat zo'n interviewer, onderscheid kan maken tussen werkelijkheid en fictie.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179987034
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 01:34 schreef DarkE het volgende:
edit: te flauw...
Haha las het net, maar klopt wel
This is me
pi_179987717
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 22:46 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Maar wat zijn de goede antwoorden ... die psycholoog blijft ten eerste een mens, en is ten tweede erop gericht de 'waarheid' eruit te trekken door vragen te stellen.
Ik denk dat je het onderzoek zwaar overschat. Ik zat eerst bij een echte keurfabriek. Dat was alleen in het weekend. Daar zaten dan 4 doktors zodat ze 4 onderzoeken tegelijk konden doen, die deden de vragenlijst afwerken, dan kwam de psycholoog binnen en bekeek de antwoorden en vroeg nog 2 of 3 vragen en liep dan door naar het volgende kamertje. Daarna moest je ter plaatse gelijk bloedprikken. Alles bij elkaar duurt het nog geen 15 minuten.

Tegenwoordig zit ik bij een enkele doktor/psycholoog. Een echte zakkenvuller, kan er ook alleen contant afrekenen. Deze vent heeft geen eens een pc en schrijft alles op een A4'tje in een klein bovenkamertje van een oud rijtjeshuis. Deze man stelt letterlijk 4 vragen ofzo, voelt wat aan mijn lever, laat me in een rechte lijn lopen en met mijn ogen dicht mijn neus aanraken en het is klaar. Daarna kan ik bloedprikken in het ziekenhuis.

Voor die gasten is dit een bijbaantje. Even snel cashen naast het gewone werk. 250 euro voor 10 minuten 'onderzoek'. Je vertelt gewoon precies wat het CBR wil horen, hun rapporteren dat, jij weer rijden, hun weer vangen, iedereen blij. Misschien dat er plekken zijn waar ze wel kritischer zijn maar mijn ervaring is dat het geen reet voorstelt.
pi_179987991
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 21:06 schreef blomke het volgende:

[..]

Denk het niet.
Dat denk ik dus ook.

Geen idee hoe het werkelijk zit maar dit is een hersen kronkel die ik weleens gehad heb hierover. Volgens mij als je niet naar de 1ste keuring gaat dan wordt je rijbewijs alsnog ongeldig verklaard en kun je na een jaar opnieuw voor de keuring. Hoe zit het dan als je na een jaar pas voor het eerst komt en je bloed en antwoorden goed zijn ? Wordt je dan wel goedgekeurd en ontkom je dan aan het 10 jaar durende traject ? Of zit er ergens nog een adder onder het gras ? Zou dit graag weleens uitgezocht willen zien door iemand met verstand van zaken.
pi_179988608
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:45 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook.

Geen idee hoe het werkelijk zit maar dit is een hersen kronkel die ik weleens gehad heb hierover. Volgens mij als je niet naar de 1ste keuring gaat dan wordt je rijbewijs alsnog ongeldig verklaard en kun je na een jaar opnieuw voor de keuring. Hoe zit het dan als je na een jaar pas voor het eerst komt en je bloed en antwoorden goed zijn ? Wordt je dan wel goedgekeurd en ontkom je dan aan het 10 jaar durende traject ? Of zit er ergens nog een adder onder het gras ? Zou dit graag weleens uitgezocht willen zien door iemand met verstand van zaken.
Ik denk dat ze het wel zouden kunnen, maar ik denk ook dat je hersenkronkel inderdaad wel eens positief uit zou kunnen pakken.. Interessant.
pi_179989048
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:21 schreef Sjemmert het volgende:
Ik denk dat je het onderzoek zwaar overschat. Ik zat eerst bij een echte keurfabriek. Dat was alleen in het weekend. Daar zaten dan 4 doktors zodat ze 4 onderzoeken tegelijk konden doen, die deden de vragenlijst afwerken, dan kwam de psycholoog binnen en bekeek de antwoorden en vroeg nog 2 of 3 vragen en liep dan door naar het volgende kamertje. Daarna moest je ter plaatse gelijk bloedprikken. Alles bij elkaar duurt het nog geen 15 minuten.

Tegenwoordig zit ik bij een enkele doktor/psycholoog. Een echte zakkenvuller, kan er ook alleen contant afrekenen. Deze vent heeft geen eens een pc en schrijft alles op een A4'tje in een klein bovenkamertje van een oud rijtjeshuis. Deze man stelt letterlijk 4 vragen ofzo, voelt wat aan mijn lever, laat me in een rechte lijn lopen en met mijn ogen dicht mijn neus aanraken en het is klaar. Daarna kan ik bloedprikken in het ziekenhuis.

Voor die gasten is dit een bijbaantje. Even snel cashen naast het gewone werk. 250 euro voor 10 minuten 'onderzoek'. Je vertelt gewoon precies wat het CBR wil horen, hun rapporteren dat, jij weer rijden, hun weer vangen, iedereen blij. Misschien dat er plekken zijn waar ze wel kritischer zijn maar mijn ervaring is dat het geen reet voorstelt.
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 11:45 schreef Sjemmert het volgende:
Dat denk ik dus ook.

Geen idee hoe het werkelijk zit maar dit is een hersen kronkel die ik weleens gehad heb hierover. Volgens mij als je niet naar de 1ste keuring gaat dan wordt je rijbewijs alsnog ongeldig verklaard en kun je na een jaar opnieuw voor de keuring. Hoe zit het dan als je na een jaar pas voor het eerst komt en je bloed en antwoorden goed zijn ? Wordt je dan wel goedgekeurd en ontkom je dan aan het 10 jaar durende traject ? Of zit er ergens nog een adder onder het gras ? Zou dit graag weleens uitgezocht willen zien door iemand met verstand van zaken.
Dan zou je de indruk krijgen dat het geen ruk uitmaakt wat voor antwoorden je geeft. Standaard een jaar geen drank en geen rijbewijs, dan weer een test en weer rijden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179989222
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 13:14 schreef blomke het volgende:

[..]


[..]

Dan zou je de indruk krijgen dat het geen ruk uitmaakt wat voor antwoorden je geeft. Standaard een jaar geen drank en geen rijbewijs, dan weer een test en weer rijden.
Dat is inderdaad de standaard. Maar als je de verkeerde antwoorden geeft wordt je uiteraard wel afgekeurd. Ook de 2de of daarop volgende test. Het maakt dus zeker wel uit wat voor antwoorden je geeft.

Het standaard verhaal dat je gewoon aan moet houden is dat je bijna nooit drinkt, enkel op verjaardagen of speciale aangelegenheden. Die dagen drink je hooguit 3-4 biertjes, na 1 biertje voel je al effect en na die 3-4 biertjes heb je ook wel eens een kater. Als je dit consequent aanhoud en hier vanuit ook de vragen en psycholoog beantwoord is alles prima.

Als je bijvoorbeeld vertelt dat je 'maar' 1 keer de week drinkt tijdens het uitgaan en daarbij 8 biertjes drinkt, of elke dag 2 glazen dan kun je ervan uitgaan dat je afgekeurd wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjemmert op 23-06-2018 14:02:06 ]
pi_179989235
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 13:32 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de standaard. Maar als je de verkeerde antwoorden geeft wordt je uiteraard wel afgekeurd. Ook de 2de of daarop volgende test. Het maakt dus zeker wel uit wat voor antwoorden je geeft.

Het standaard verhaal dat je gewoon aan moet houden is dat je bijna nooit drinkt, enkel op verjaardagen of speciale aangelegenheden. Die dagen drink je hooguit 3-4 biertjes, na 1 biertje voel je al effect en na die 3-4 biertjes heb je ook wel eens een kater. Als je dit consequent aanhoud en hier vanuit ook de vragen en psycholoog beantwoord is alles prima.

Als je bijvoorbeeld vertelt dat je 'maar' 1 keer de week drinkt tijdens het uitgaan en daarbij 8 biertjes drinkt dan kun je ervan uitgaan dat je afgekeurd wordt.
Dat is erg onverstandig als dat niet overeenkomt met het aantal ug/L dat je hebt geblazen.
pi_179989500
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 13:34 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat is erg onverstandig als dat niet overeenkomt met het aantal ug/L dat je hebt geblazen.
Mijn ug/L waren lager maar ik was zo stom het niet direct af te leren. Ik ben dus 2 keer aangehouden waardoor ik voor de keuring moest. Ik was jong en dom en een beetje hardleers, achteraf ben ik blij dat er nooit wat gebeurd is en het enige positieve hieraan is dat ik mijn lesje uiteindelijk echt wel geleerd heb. Ik drink tegenwoordig echt nog maar weinig en als ik met de auto ben drink ik geen druppel.

Maar dat is ook precies de reden dat je bijna altijd afgekeurd word de eerste keer. Je hebt zoals in TS zijn geval 1000ug/L geblazen. Je verhaal en bloed doen er niet toe, dit duid op alcohol misbruik. Of je nou zegt dat je sindsdien gestopt bent, altijd maar 3 bier drinkt en dat een uitschieter was, of vertelt dat je 1 keer in de week 8 glazen drinkt, afgekeurd word je bijna zeker.

[ Bericht 9% gewijzigd door Sjemmert op 23-06-2018 14:08:36 ]
pi_179990049
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 13:58 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Mijn ug/L waren lager maar ik was zo stom het niet direct af te leren. Ik ben dus 2 keer aangehouden waardoor ik voor de keuring moest. Ik was jong en dom en een beetje hardleers, achteraf ben ik blij dat er nooit wat gebeurd is en het enige positieve hieraan is dat ik mijn lesje uiteindelijk echt wel geleerd heb. Ik drink tegenwoordig echt nog maar weinig en als ik met de auto ben drink ik geen druppel.

Maar dat is ook precies de reden dat je bijna altijd afgekeurd word de eerste keer. Je hebt zoals in TS zijn geval 1000ug/L geblazen. Je verhaal en bloed doen er niet toe, dit duid op alcohol misbruik. Of je nou zegt dat je sindsdien gestopt bent, altijd maar 3 bier drinkt en dat een uitschieter was, of vertelt dat je 1 keer in de week 8 glazen drinkt, afgekeurd word je bijna zeker.
Klopt, bij hoog promillage of recidive maakt de uitkomst van het onderzoek in de meeste gevallen weinig uit: vooraf staat al zo goed als vast dat je ongeschikt wordt bevonden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed om te horen dat je je lesje hebt geleerd, trouwens. Dat hoor of zie je (ik) écht niet vaak. ^O^
pi_179990272
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 13:58 schreef Sjemmert het volgende:
Je hebt zoals in TS zijn geval 1000ug/L geblazen. Je verhaal en bloed doen er niet toe, dit duid op alcohol misbruik. Of je nou zegt dat je sindsdien gestopt bent, altijd maar 3 bier drinkt en dat een uitschieter was, of vertelt dat je 1 keer in de week 8 glazen drinkt, afgekeurd word je bijna zeker.
DAt bedoel ik met mijn antwoord: "maakt geen ruk uit wat je zegt".
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_179990435
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Klopt, bij hoog promillage of recidive maakt de uitkomst van het onderzoek in de meeste gevallen weinig uit: vooraf staat al zo goed als vast dat je ongeschikt wordt bevonden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed om te horen dat je je lesje hebt geleerd, trouwens. Dat hoor of zie je (ik) écht niet vaak. ^O^
Klopt helemaal, die vragen kreeg ik ook de eerste keer. En daar kun je je inderdaad niet uit lullen omdat het gewoon een vast gegeven is.

Dat zou ook weleens het addertje kunnen zijn van mijn hersenkronkel. Voor zover ik weet gaat het onderzoek in principe over de laatste 12 maanden. Vragen zijn ook telkens in de trant van "heb je in de laatste 12 maanden..." Maar als deze vragen over de aanhouding nog steeds gestelt worden 18 maanden na dato zal je waarschijnlijk alsnog afgekeurd kunnen worden. De vraag is dus of dat zo is.
pi_179990517
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 14:31 schreef blomke het volgende:

[..]

DAt bedoel ik met mijn antwoord: "maakt geen ruk uit wat je zegt".
Voor de eerste keuring maakt het inderdaad weinig uit. De daarop volgende keuringen natuurlijk wel anders krijg je nooit je rijbewijs terug.
pi_180029407
Heb de brief van het CBR.

Moet inderdaad het alcohol onderzoek gaan doen.

MAAR.

Er staat dat ik 795 ug/l heb geblazen. Dit klopt niet!!

Wat kan ik hier in hemelsnaam aan doen?
This is me
pi_180029451
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 09:10 schreef Baso95 het volgende:
Heb de brief van het CBR.

Moet inderdaad het alcohol onderzoek gaan doen.

MAAR.

Er staat dat ik 795 ug/l heb geblazen. Dit klopt niet!!

Wat kan ik hier in hemelsnaam aan doen?
Nou, dat verklaart dan ook die 8 maanden van de OvJ. Klopt precies. Hoe kom je bij die 1050ug/L?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 juni 2018 @ 09:14:25 #192
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_180029466
Wellicht wordt er een correctie toegepast bij de meting?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_180029476
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 09:10 schreef Baso95 het volgende:
Heb de brief van het CBR.

Moet inderdaad het alcohol onderzoek gaan doen.

MAAR.

Er staat dat ik 795 ug/l heb geblazen. Dit klopt niet!!

Wat kan ik hier in hemelsnaam aan doen?
Bellen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_180029589
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 09:13 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nou, dat verklaart dan ook die 8 maanden van de OvJ. Klopt precies. Hoe kom je bij die 1050ug/L?
Dat klopt.

Ik weet dat ik dat geblazen heb, staat op mijn netvlies gebrand die 1050. De agent zei zelfs 'pfoe 5 keer teveel'
This is me
pi_180029767
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 09:14 schreef Rewimo het volgende:
Wellicht wordt er een correctie toegepast bij de meting?
Niet dat ik weet... Zou wel fijn zijn
This is me
pi_180029772
quote:
5s.gif Op maandag 25 juni 2018 09:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Bellen?
Ga ik zeker doen!!
quote:
5s.gif Op maandag 25 juni 2018 09:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Bellen?
Ga ik zeker doen
This is me
pi_180029874
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 09:14 schreef Rewimo het volgende:
Wellicht wordt er een correctie toegepast bij de meting?
Dat zou dan wel een hele ruime correctie zijn.
pi_180029929
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 09:40 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat zou dan wel een hele ruime correctie zijn.
Inderdaad. Dat geloof ik niet.

Nja ik ga maar bellen?!
This is me
  maandag 25 juni 2018 @ 09:56:07 #199
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_180030174
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 09:10 schreef Baso95 het volgende:
Heb de brief van het CBR.

Moet inderdaad het alcohol onderzoek gaan doen.

MAAR.

Er staat dat ik 795 ug/l heb geblazen. Dit klopt niet!!

Wat kan ik hier in hemelsnaam aan doen?
Was die 1050 niet de brutowaarde. Of hoe ze het ook noemen. Er gaat wel een flinke corrrectie vanaf trouwens hoor.

Alleen zie je het gecorrigeerde getal gelijk en niet het ongecorrigeerde. Op het meetrapport staan twee blaasmomenten, eerste 1050 en tweede 1100 bijvoorbeeld. Daar wordt het gemiddelde van genomen en dan gaat er nog een correctie vanaf.

Edit: zie ook https://goo.gl/images/xGnJ1j

[ Bericht 11% gewijzigd door Tinos85 op 25-06-2018 10:16:57 ]
pi_180031697
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 09:56 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Was die 1050 niet de brutowaarde. Of hoe ze het ook noemen. Er gaat wel een flinke corrrectie vanaf trouwens hoor.

Alleen zie je het gecorrigeerde getal gelijk en niet het ongecorrigeerde. Op het meetrapport staan twee blaasmomenten, eerste 1050 en tweede 1100 bijvoorbeeld. Daar wordt het gemiddelde van genomen en dan gaat er nog een correctie vanaf.

Edit: zie ook https://goo.gl/images/xGnJ1j
Bedankt voor je bericht Tinos!

Die correctie kan ik me voorstellen, maar van 1053 ug/l naar 795 ug/l vind ik echt heel veel. En de persoon in jouw voorbeeld heeft ongeveer evenveel als ik geblazen en die komt nog uit op 890 ug/l, ik 95 ug/l minder.

Kost echt een bak geld zeg, holy mozes. Ben al ¤1150 lichter zonder de boete
This is me
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')