abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 juni 2018 @ 14:50:04 #1
475954 BouwertXXL
Bouwer in hart en nieren
pi_179871269
Ik en mijn vriendin hebben een nieuw huis gekocht en er moet nog behoorlijk veel aan gebeuren. Naast het vele klussen gaan we ook behoorlijk wat geld besteden aan nieuw interieur. Gaat ons dus behoorlijk wat geld kosten, maarja dan hebben we natuurlijk ook wat moois. We willen wel graag besparen op zaken waar we op kunnen besparen, zoals het huren van een container waar we al het afval in kunnen mikken tijdens de verbouwing. Ik lees overal dat je all-inclusive huurt, dus één prijs betaald voor de hele mikmak, dus dat is wel chill. Maar ik vraag me af of mensen hier ervaring mee hebben en kunnen zeggen van 'ik weet wel een goedkope partij'. Want dit is nou zoiets waar ik graag geld op bespaar. Ik zie bijvoorbeeld een partij als https://regiocontainer.nl. Iemand hier ervaring mee? Ziet er namelijk wel degelijk uit
pi_179872258
Ik ben niet bekend met dat bedrijf. De prijzen zien er wel marktconform uit.
Ik weet dat er veel tussenpersonen zijn voor containerhuur. Ik heb daar zelf niet zo'n lekker gevoel bij.

Waar je goed op moet letten is wat het kost als je de container een week of meer langer wilt laten staan. Bij onze containerboer kost dat 7 euro. Ik zag laatst dat dat bij een concurent 25 euro was.

Verder kiezen wij nooit voor afvalcontainers. Altijd voor of puin of hout. Dat scheelt echt veel in de kosten. Vooral als je veel te slopen hebt, is zo'n container toch snel vol.
Let ook op hoe je vooral hout er in gooit. Netjes stapelen kan zo de helft van de ruimte schelen ;)
Spoilers!
pi_179872458
Hoeveel verwacht je te slopen, en moet je in jouw gemeente betalen voor het storten van puin? Heb je een vergunning nodig voor een container?

In mijn gemeente mag je als particulier gratis puin/bouwafval wegbrengen, en de totale hoeveelheid was te overzien (elke week een ritje met een hoop zakken in de achterbak), dus voor mij was het goedkoper om helemaal geen container te huren.
  maandag 18 juni 2018 @ 15:54:56 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179872564
Als je wil besparen op je afval dan mort je dcheiden
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator maandag 18 juni 2018 @ 16:04:13 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_179872686
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:54 schreef LXIV het volgende:
Als je wil besparen op je afval dan mort je dcheiden
Bouw en sloop afval is inderdaad de duurste categorie. Dat is zo'n bak waar je ongesorteerd alles bijna ongezien in kunt mikken. ;)

Probeer iig te scheiden
pi_179872884
Afval scheiden naar materiaalsoort kan veel kosten schelen.

En inderdaad even kijken wat het bij jou gemeente kost als je het naar het gemeentelijke scheidingsstation brengt. En hoeveel je per week/maand mag brengen. Hier Is het gratis een kuub wegbrengen per 2 weken. Mijn hele bovenverdieping is casco gerenoveerd en ik heb 0 euro besteed aan containers. Wel een paar tientjes aan benzine om alles met een aanhangertje weg te brengen.

Wanneer het echt goed gescheiden afval is uit categorieen die doorverkocht worden, doen ze hier over de hoeveelheid niet zo moeilijk. Bijvoorbeeld hout kun je dus feitelijk onbeperkt storten en 'schoon' puin is ook geen punt als je wat meer brengt. Grote hoeveelheden restafval of chemisch afval worden ze dan weer niet blij van, dus tegenwoordig spaar ik lege verf emmers en de oude olie van mijn oldtimer maar niet op in de schuur tot het een kofferbak vol is.
  maandag 18 juni 2018 @ 16:34:32 #7
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_179873265
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:54 schreef LXIV het volgende:
Als je wil besparen op je afval dan mort je dcheiden
of over het hek in het plaatselijke park :+
Tot nooit .......
pi_179876500



Nu al niet meer betrouwbaar :')
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')