abonnement Unibet Coolblue
pi_179867346
Een vraagje aan de jonge ouders hier. Onze zoon is 9 maanden en vrij lang. Ik verwacht dat hij niet meer lang in de Maxi Cosi past. Nu is het zo dat volgens een aantal baby zaken vanaf midden 2018 (ieder moment zal de wet ingaan volgens sommige verkopers) vooruit rijden tot 15 maanden niet meer mag.

Wij willen graag gebruik maken van een stoeltje met isofix en liever geen nieuw stoeltje kopen over een aantal maanden om hem vooruit te laten reizen. Nu is de enige optie volgens de verkopers een dure (450 euro (geen grap ;( )) Maxi Cosi stoel die zowel vooruit als achteruit kan worden gezet.

Heeft iemand andere suggesties? Klopt het dat deze wet ingaat?
  Moderator maandag 18 juni 2018 @ 11:11:24 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179867414
TVP.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179867448
Die wet zegt me niks. Maar ik doe ook niet mee aan die hele geldklopperij.

Na de maxi cosi pebble zit de jongste (anderhalf) nu is een maxi cosi tobi. Geen isofix. De oudste (bijna 3) zit in een merkloos stoelachtig iets dat met de veiligheidsgordels op zijn plek wordt gehouden.

Beiden kijken vooruit.

Kan me niet voorstellen dat ze rustig zouden blijven zitten als ze continu naar de achterbank zouden moeten kijken.
pi_179867487
Tot 15 maanden moeten kinderen verplicht tegen de rijrichting in worden vervoerd.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_179867752
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:14 schreef MilkTea het volgende:
Tot 15 maanden moeten kinderen verplicht tegen de rijrichting in worden vervoerd.
Ik vind op de site van de rijksoverheid alleen dat ze in een goedgekeurd stoeltje moeten en dat tegen de rijrichting in veiliger is, maar er staat niet dat dat verplicht is hoor..

En ook de ANWB zegt er niks over:https://www.anwb.nl/auto/(...)inderzitje-de-regels
pi_179867846
Is ons ook verteld toen wij het stoeltje gingen kopen.

Werd het stoeltje dus ook ineens de helft duurder van. Volgens mij zijn ze er mee bezig, maar het zal wel loslopen gok ik. Zeker het eerste half jaar.

Weggegaan en opgerot
pi_179867860
Ik kom nu dit tegen;

quote:
-Size is een nieuwe (2013) Europese regelgeving. Kinderen moeten tot minimaal 15 maanden achterwaarts vervoerd worden in een autostoeltje met een Isofix-bevestiging. Bij aanrijdingen is je kind dan beter beschermd. Door je kind achterwaarts te vervoeren worden de krachten over het hele lichaam verspreid en ligt de druk niet op het hoofd en de nek. In Europa zijn auto-ongelukken de grootste oorzaak van kindersterfte. Door de i-Size norm is het volgende veranderd:
Kinderen moeten tot minimaal 15 maanden achterwaarts vervoerd worden.
Stoeltjes met gordelbevestiging verdwijnen van de markt.
Alleen stoeltjes met Isofix-methode op de markt.
Huidige en nieuwe regelgeving gelden allebei tot 2018.
In 2018 verdwijnt de huidige regelgeving.
Ook stoeltjes die vallen onder de ‘oudere’ ECE-R44 norm worden nog steeds verkocht en mogen nog lang gebruikt worden. Beide normen blijven voorlopig naast elkaar bestaan, maar op den duur zal i-Size de oudere norm volledig vervangen. Als je nu voor een autozitje gaat kijken, is het wel verstandig voor een i-Size te kiezen, want deze voldoet aan strengere veiligheidseisen.

De i-Size regelgeving is vanaf juni 2018 de enige regelgeving voor nieuwe autostoeltjes.
https://www.oudersvannu.nl/baby/veiligheid/autostoeltjes/
pi_179867899
Dus als ik het goed lees is er maar een stoel die al aan de nieuwe wetgeving voldoet?

https://www.mamaloesbabys(...)autostoel-8025243110
pi_179867904
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:31 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik vind op de site van de rijksoverheid alleen dat ze in een goedgekeurd stoeltje moeten en dat tegen de rijrichting in veiliger is, maar er staat niet dat dat verplicht is hoor..

En ook de ANWB zegt er niks over:https://www.anwb.nl/auto/(...)inderzitje-de-regels
Oh my bad. Dit is inderdaad een regel om onder de i-Size regeling te vallen. Deze stoelen zijn veiliger enzo. De oude stoeltjes R44 ofzo kunnen nog steeds gebruikt worden, maar zijn minder veilig.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_179868741
Wij hebben de Maxi Cosi Pearl Two Way Fix. Voldoet ook aan deze voorschriften, is iets goedkoper (299 euro). Nog steeds een bak geld, maar we zijn erg tevreden.

Zoon hoeft niet alleen naar de achterbank te kijken, zoals hierboven werd benoemd (bij voorwaarts vervoeren kijkt het kind toch ook niet alleen naar de stoel voor hem/haar). Hij kan lekker naar buiten kijken, en zit prima in de stoel. Mocht het echt niet prettig meer zitten, dan kan de stoel gemakkelijk omgedraaid worden.
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_179869228
Mijn zoon van bijna drie zit in de axkid minikind. Inderdaad, achteruit. Hij vindt het helemaal prima, een ziet eigenlijk veel meer als wanneer hij eens in een autostoel vooruit zit, omdat dingen niet langs hem heen razen, maar hij er door de achterruit op kan fixeren. Ons idee is dat hij nog een klein jaar in deze stoel blijft, een zijn broertje van zes weken de stoel dan krijgt. Zo is de relatief dure stoel toch erg lang gebruikt!
pi_179869291
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 12:25 schreef Taartje het volgende:
Maxi Cosi Pearl Two Way Fix.
Deze past zeker alleen op de Two Way Fix? Wij hebben namelijk de familyfix.
pi_179871044
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 12:55 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Deze past zeker alleen op de Two Way Fix? Wij hebben namelijk de familyfix.
Ik denk het wel ja. Wij hebben bij de aanschaf van de Maxi Cosi al bewust de Two Way Fix gekocht. Maar ik ben er niet heel erg in thuis, dus je zou het nog kunnen navragen in de winkel.
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_179871167
Ons is het 2 jaar terug ook verteld dat het eraan zat te komen. Lijkt me erg stug dat ze dat per direct va kracht laten gaan.
pi_179872035
Wij hebben beiden kinderen achteruit. Het is beduidend veiliger als er een ongeluk plaatsvindt, dus wij hebben voor O van bijna 4 laatst de Axkid Minikid gekocht. Dat is nu in de Peugeot 3008 nog wat krap maar kan prima. In de nieuwe auto (tesla) kruigt ze veel meer beenruimte. Ze blijft daar in tot ze er écht uit groeit.
  maandag 18 juni 2018 @ 15:35:18 #16
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_179872156
Het is al jaren bekend dat achteruit vervoeren van kleine kinderen veel veiliger is. Wij hadden 'vroeger' (onze oudste is 17 jaar) een stoeltje dat ook zowel voor- als achterwaarts geplaatst kon worden. We hebben het voor alledrie de kinderen gebruikt, ondanks dat het stoeltje volgens latere richtlijnen niet meer veilig genoeg zou zijn. Zo jammer, want het stoeltje was niet zo heel erg duur, maar doordat het stoeltje te vaak verkeerd bevestigd werd (of kon worden?) is het later afgekeurd.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_179872213
The general, waarom wil je de stoel keren over een paar maanden? Kan je dan niet beter een grotere achteruitstoel kopen waar ze lang in kunnen zitten?
pi_179872403
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:30 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij hebben beiden kinderen achteruit. Het is beduidend veiliger als er een ongeluk plaatsvindt, dus wij hebben voor O van bijna 4 laatst de Axkid Minikid gekocht. Dat is nu in de Peugeot 3008 nog wat krap maar kan prima. In de nieuwe auto (tesla) kruigt ze veel meer beenruimte. Ze blijft daar in tot ze er écht uit groeit.
Wij hebben hem in een VW golf zitten. Voor T gaat het opzichte prima, maar ik kan bijna niet meer voorin zitten met mijn 1.88...
pi_180033248
Dan zet je hem op de bijrijdersstoel, doen wij. Bevalt me niet als je kind niet kunt zien. En ons maakt niet uit of we voorin of achterin zitten. Shotgun doen we niet.. Wel even checken of je airbag uit kan
  dinsdag 26 juni 2018 @ 07:13:47 #20
344469 Amsel
zonder t
pi_180051940
Maxicosi 2Way Pearl. Ook als je al bijna 4 bent.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 11:45:32 #21
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180055326
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 15:30 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij hebben beiden kinderen achteruit. Het is beduidend veiliger als er een ongeluk plaatsvindt, dus wij hebben voor O van bijna 4 laatst de Axkid Minikid gekocht. Dat is nu in de Peugeot 3008 nog wat krap maar kan prima. In de nieuwe auto (tesla) kruigt ze veel meer beenruimte. Ze blijft daar in tot ze er écht uit groeit.
Waar zit O hiervoor dan in?
Wat me opvalt, is dat al die stoeltjes loeiduur zijn, deze is als enige onder de ¤400. Daar staat tegenover dat ie niet met isofix vast zit.

The_General, ik heb ook de familyfix. Daarop past alleen de Pearl, niet de 2way Pearl. Helaas.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')