abonnement Unibet Coolblue
pi_179894376
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:54 schreef habitue het volgende:
Hoe vrijer je mannen en vrouwen laat in hun keuzes hoe ongelijker de verdeling in beroepskeuzes.

http://www.thejournal.ie/(...)rls-3848156-Feb2018/
Correct.
Dat in India en Senegal een grotere 'gender-equality' is wb vuilnisverwerking is omdat vrouwen zich dat hier kunnen veroorloven.

Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:50:50 #152
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_179894505
De bedenkers van deze actie/boycot zetten zichzelf voor schut als "out of touch" elite (*zucht* ongelooflijk dat ik dat soort termen nog eens moet gebruiken..). De aanleiding van het thema is het gedicht van Martinus Nijhoff en is moeilijk als een poging tot het aanmoedigen van traditionele rolmodellen te benaderen. En zelfs als dat wel de insteek was (waar ik geen aanwijzingen voor zie) dan is het anno 2018 (waarin de traditionele rolmodellen nauwelijks meer bestaan) eerder verfrissend dan bedreigend te noemen dat er eens een klassieke rol in het zonnetje wordt gezet. Ik stel me zo voor dat veel vrouwen net zo trots zijn op hun moederschap als op hun carrière.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:57:28 #153
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179894664
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:46 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Weet je, het zijn nooit de Beta's die hierover klagen. Ik heb een blauwe maandag Civiele Techniek (weg en waterbouw) en daarna Bouwkunde gedaan. Bij de 1e zaten 0 vrouwen, bij de 2e 2. En terwijl 30 meter verderop bij Communicatie, SPW, Facilitaire Dienstverlening etc er bijna alleen maar vrouwen zaten.

Die 2 hebben het trouwens afgemaakt en hebben een goede baan als voorwerkers in de bouw. Iedere vrouw die wil kan die opleiding beginnen, maar het gros wil er helemaal niet aan.

En degenen die het hardst staan te klagen dat er geen vrouwen in de techniek werken, dat zijn nooit vrouwen met een technische opleiding, maar altijd die communicatie of SPW tutjes!
Nou en?
pi_179894689
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nou en?
Put your money where your mouth is.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:59:59 #155
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179894713
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:58 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Put your money where your mouth is.
Dat zegt Kanye ook over slaven. Als het echt zo erg was, hadden ze wel allemaal geprobeerd te ontsnappen. Slavery is a choice.
pi_179894718
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat zegt Kanye ook over slaven. Als het echt zo erg was, hadden ze wel allemaal geprobeerd te ontsnappen. Slavery is a choice.
:')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179894734
Spijker Kop


Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Moderator dinsdag 19 juni 2018 @ 14:02:19 #158
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179894750
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:01 schreef De_Onnoembare het volgende:
Spijker Kop


[ afbeelding ]
Complete onzin ik geef les aan verschillende beta opleidingen en de klassen zitten vol met vrouwen, iets meer vrouwen dan mannen gemiddeld.

Tenzij je lifescience, biotech en moleculaire biologie niet beta wilt noemen wat vele mensen nogal eens willen doen.


Het is wel dit soort gezanik waardoor verschillende studentes beginnen te twijfelen... Ik hoor nogal eens jongens die wetenschappelijke deuk in pakje boter slaan net doen alsof ze de beste zijn en meiden die het beter aanpakken twijfelen over hun kunnen. Er wordt ook best wel veel op bravoure geselecteerd en dat is natuurlijk best wel kwalijk, ik heb liever iemand die durft te twijfelen en iets zinnigs zegt dan iemand die onzinnigheid verkondigd alsof het het beste idee ooit is.

Ik vind het erg kwalijk als ik vrouwen hoor zeggen ik ga wel een andere opleiding zoeken want ik heb geen zin om later met alleen mannen te werken. Ik heb haar toen meegenomen naar een lab waar veel vrouwen werkte en laten praten met een vrouwlijke prof en daar bloeide ze van op. Het is zonde om mensen door dit soort instituten andere keuzes te laten maken.

Hetzelfde trouwens voor een oud klasgenoot die de mode acedemie deed en er maar af is gegaan omdat er alleen maar meiden in zijn klas zaten....

[ Bericht 14% gewijzigd door Bosbeetle op 19-06-2018 14:08:33 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 19 juni 2018 @ 14:07:31 #159
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179894888
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:00 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

:')
Je kunt wel zo flauw readeren, maar dat neemt niet weg dat je redenering net zo dom is als die van Kanye. Je kunt niet zeggen dat mensen die niet ontsnappen zich vrijwillig overgeven aan een systeem, als ze er slechts met moeite aan kunnen ontsnappen. Het is als zeggen dat arme mensen maar meer geld moeten gaan verdienen als ze niet arm willen zijn.

Bovendien zullen het natuurlijk de mensen zijn die de nadelen ondervinden van een systeem, die het meest fanatiek zullen protesteren tegen dat systeem.

Daarnaast zitten niet alleen vrouwen vast in het systeem. Er zijn vast ook mannen die liever geen ingenieur of biochemicus zouden willen worden, maar communicatiewetenschapper of socioloog.
pi_179894971
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Complete onzin ik geef les aan verschillende beta opleidingen en de klassen zitten vol met vrouwen, iets meer vrouwen dan mannen gemiddeld.

Tenzij je lifescience, biotech en moleculaire biologie niet beta wilt noemen wat vele mensen nogal eens willen doen.


Het is wel dit soort gezanik waardoor verschillende studentes beginnen te twijfelen... Ik hoor nogal eens jongens die wetenschappelijke deuk in pakje boter slaan net doen alsof ze de beste zijn en meiden die het beter aanpakken twijfelen over hun kunnen. Er wordt ook best wel veel op bravoure geselecteerd en dat is natuurlijk best wel kwalijk, ik heb liever iemand die durft te twijfelen en iets zinnigs zegt dan iemand die onzinnigheid verkondigd alsof het het beste idee ooit is.

Ik vind het erg kwalijk als ik vrouwen hoor zeggen ik ga wel een andere opleiding zoeken want ik heb geen zin om later met alleen mannen te werken. Ik heb haar toen meegenomen naar een lab waar veel vrouwen werkte en laten praten met een vrouwlijke prof en daar bloeide ze van op. Het is zonde om mensen door dit soort instituten andere keuzes te laten maken.

Hetzelfde trouwens voor een oud klasgenoot die de mode acedemie deed en er maar af is gegaan omdat er alleen maar meiden in zijn klas zaten....
Ah. En al die vrouwen worden met die diplomas niet aangenomen?

Of, zoals je zelf zegt ze hebben blijkbaar geen zin om met alleen maar mannen te werken. Dus hun seksisme houd hun tegen maar dat is de schuld vd ander?

Tja... over te weinig mannen in de mode industrie hoor je dan weer weinig.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179895007
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je kunt wel zo flauw readeren, maar dat neemt niet weg dat je redenering net zo dom is als die van Kanye. Je kunt niet zeggen dat mensen die niet ontsnappen zich vrijwillig overgeven aan een systeem, als ze er slechts met moeite aan kunnen ontsnappen. Het is als zeggen dat arme mensen maar meer geld moeten gaan verdienen als ze niet arm willen zijn.

Bovendien zullen het natuurlijk de mensen zijn die de nadelen ondervinden van een systeem, die het meest fanatiek zullen protesteren tegen dat systeem.

Daarnaast zitten niet alleen vrouwen vast in het systeem. Er zijn vast ook mannen die liever geen ingenieur of biochemicus zouden willen worden, maar communicatiewetenschapper of socioloog.
Wat lul je nou stom met niet ontsnappen en dat vergelijken met slavernij???
Iedereen kan zich aanmelden voor technische opleidingen en met je diploma wordt je tijdens je stage al aangenomen.

Dat op 1 lijn zetten met slavernij is een hysterische gotspe.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Moderator dinsdag 19 juni 2018 @ 14:13:38 #162
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179895012
Het zijn grappig genoeg ook de vrouwen die het meest verbaasd zijn als je ze bij programmeer lessen verteld dat het eerste algoritme door een vrouw geschreven is en ook de eerste compiler. Dat het vrouwen zijn geweest die de boel in leesbare werkbare vorm hebben gekregen.

We kunnen dat soort dingen stilhouden en blijven roepen dat vrouwen niet in de it willen werken, maar we kunnen ook gewoon eerlijke kansen bieden. Daarvoor moeten wel wat mannen wat trots inleveren en dat is blijkbaar lastig.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 19 juni 2018 @ 14:15:21 #163
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179895057
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:11 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ah. En al die vrouwen worden met die diplomas niet aangenomen?

Of, zoals je zelf zegt ze hebben blijkbaar geen zin om met alleen maar mannen te werken. Dus hun seksisme houd hun tegen maar dat is de schuld vd ander?

Tja... over te weinig mannen in de mode industrie hoor je dan weer weinig.
nee er wordt door mannelijke studenten tegen ze gezegd "pfff snap jij dit en dat niet eens :N vrouwen" terwijl ze het zelf ook niet snappen, mijn reactie is dan "leg het maar uit". Maar veel meiden hebben helemaal geen zin in een snapwedtrijdje. Als je dat de hele tijd moet aanhoren dan kan het je behoorlijk gaan tegenstaan.

En ja die vrouwen met diplomas worden wel aangenomen maar krijgen vervolgens wel structureel minder beurzen en minder kansen om prof te worden, en dat wordt inmiddels steeds rechter getrokken gelukkig.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 19 juni 2018 @ 14:16:47 #164
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179895095
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:13 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Wat lul je nou stom met niet ontsnappen en dat vergelijken met slavernij???
Iedereen kan zich aanmelden voor technische opleidingen en met je diploma wordt je tijdens je stage al aangenomen.

Dat op 1 lijn zetten met slavernij is een hysterische gotspe.
Het is ook geen gelijke situatie, maar een vergelijkbare situatie. Dile keuze is niet helemaal vrij omdat er op verschillende manieren druk op je wordt uitgeoefend. Bijvoorbeeld door een Boekenweekcommissie die het verouderde stereotype uit de kast haalt waarbij de vrouw wordt geïdentificeerd met haar moederschap.

Zeggen dat mensen kiezen om zich te onderwerpen aan een systeem omdat ze er niet aan (kunnen) ontsnappen is dom. Heel dom.
pi_179895107
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

nee er wordt door mannelijke studenten tegen ze gezegd "pfff snap jij dit en dat niet eens :N vrouwen" terwijl ze het zelf ook niet snappen, mijn reactie is dan "leg het maar uit". Maar veel meiden hebben helemaal geen zin in een snapwedtrijdje. Als je dat de hele tijd moet aanhoren dan kan het je behoorlijk gaan tegenstaan.
Oh het zijn kwetsbare muurbloempjes die al opgeven bij wat tegenspraak?

Veel succes in het bedrijfsleven dan later.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Moderator dinsdag 19 juni 2018 @ 14:17:59 #166
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179895131
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:17 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Oh het zijn kwetsbare muurbloempjes die al opgeven bij wat tegenspraak?

Veel succes in het bedrijfsleven dan later.
En ja die vrouwen met diplomas worden wel aangenomen maar krijgen vervolgens wel structureel minder beurzen en minder kansen om prof te worden, en dat wordt inmiddels steeds rechter getrokken gelukkig.


Heeft niets met muurbloempjes te maken, heeft te maken met vastgeroeste denkwijzes en om die los te wrikken moet je soms een beetje schudden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 19 juni 2018 @ 14:18:31 #167
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179895147
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Het zijn grappig genoeg ook de vrouwen die het meest verbaasd zijn als je ze bij programmeer lessen verteld dat het eerste algoritme door een vrouw geschreven is en ook de eerste compiler. Dat het vrouwen zijn geweest die de boel in leesbare werkbare vorm hebben gekregen.

We kunnen dat soort dingen stilhouden en blijven roepen dat vrouwen niet in de it willen werken, maar we kunnen ook gewoon eerlijke kansen bieden. Daarvoor moeten wel wat mannen wat trots inleveren en dat is blijkbaar lastig.
Ja, dit dus. 'Vrouwen willen niet in de bètawetenschappen werken' is ironisch genoeg al de eerste horde voor vrouwen om in de bètawetenschappen te werken. Ik zou mezelf ook niet voortdurend willen moeten verdedigen voor mijn keuzes.
pi_179895150
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Het zijn grappig genoeg ook de vrouwen die het meest verbaasd zijn als je ze bij programmeer lessen verteld dat het eerste algoritme door een vrouw geschreven is en ook de eerste compiler. Dat het vrouwen zijn geweest die de boel in leesbare werkbare vorm hebben gekregen.

We kunnen dat soort dingen stilhouden en blijven roepen dat vrouwen niet in de it willen werken, maar we kunnen ook gewoon eerlijke kansen bieden. Daarvoor moeten wel wat mannen wat trots inleveren en dat is blijkbaar lastig.
Er wordt niets stilgehouden en alle opleidingen staan wagenwijd open voor beide geslachten. Moeten ze zich wel aanmelden.

Of wil je dat ook afdwingen? Echt full communisme gaan?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179895220
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En ja die vrouwen met diplomas worden wel aangenomen maar krijgen vervolgens wel structureel minder beurzen en minder kansen om prof te worden, en dat wordt inmiddels steeds rechter getrokken gelukkig.


Heeft niets met muurbloempjes te maken, heeft te maken met vastgeroeste denkwijzes en om die los te wrikken moet je soms een beetje schudden.
Ja prof is écht het doel voor 99% vd studenten!

Met een technische HBO of WO diploma wordt je morgen aangenomen, ongeacht je geslacht en fictieve belemmeringen.

En als je al afhaakt als je wat tegengas op school krijgt ben je niet geschikt voor een hogere en verantwoordelijke functie.

Als je een fout maakt in een balkberekening en je durft niet tegen de projectleider in te gaan vanwege tijdsdruk en de boel stort in is er ook niemand die je komt redden.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Moderator dinsdag 19 juni 2018 @ 14:22:09 #170
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179895235
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:18 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Er wordt niets stilgehouden en alle opleidingen staan wagenwijd open voor beide geslachten. Moeten ze zich wel aanmelden.

Of wil je dat ook afdwingen? Echt full communisme gaan?
Achja ik draag mijn steentje bij door studentes te vertellen dat ze wel wat in hun mars hebben en dat ze hun plek gewoon mogen claimen. Ik zie daar de schadelijkheid niet van in, en ook het communistische aspect niet. Netzoals vrouwen en mannen wmb gewoon mogen claimen dat ze dit boekenweekthema belachelijk vinden en dat zowel het geschenk als de essay alweer door een man geschreven wordt vreemd is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 19 juni 2018 @ 14:22:26 #171
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179895245
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:17 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Oh het zijn kwetsbare muurbloempjes die al opgeven bij wat tegenspraak?

Veel succes in het bedrijfsleven dan later.
Het zijn mensen, en mensen laten zichzelf nou eenmaal beïnvloeden door anderen.
pi_179895287
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het zijn mensen, en mensen laten zichzelf nou eenmaal beïnvloeden door anderen.
Ah. En daarom moeten andere mensen weer andere mensen gaan beïnvloeden of dwingen?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 19 juni 2018 @ 14:25:23 #173
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179895303
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:24 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ah. En daarom moeten andere mensen weer andere mensen gaan beïnvloeden of dwingen?
Nee, juist het tegenovergestelde. Mensen moeten elkaar minder gaan beinvloeden om dat soort slechte redenen.
  Moderator dinsdag 19 juni 2018 @ 14:28:05 #174
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179895367
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:21 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja prof is écht het doel voor 99% vd studenten!

Met een technische HBO of WO diploma wordt je morgen aangenomen, ongeacht je geslacht en fictieve belemmeringen.

En als je al afhaakt als je wat tegengas op school krijgt ben je niet geschikt voor een hogere en verantwoordelijke functie.

Als je een fout maakt in een balkberekening en je durft niet tegen de projectleider in te gaan vanwege tijdsdruk en de boel stort in is er ook niemand die je komt redden.
Tja de drogredeneringen zitten er al van jongs af aan in ik hoorde laatst een jongen van 16 zeggen "vrouwen hebben gewoon geen leidingevende capaciteiten" je kunt moeilijk zeggen dat dat een goed gefundeerde mening is na jaren van ervaring onder verschillende vrouwlijke werkgevers. Het is gewoon gepapegaai wat wel mensen beïnvloed. Want de jongen van 16 zegt het maar het meisje van 16 denkt het ook... en dat heeft niets met "een beetje tegengas" te maken. Maar is een ingebakken rolverdeling die weinig fundering heeft.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_179895401
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, juist het tegenovergestelde. Mensen moeten elkaar minder gaan beinvloeden om dat soort slechte redenen.
Maar de overheid moet toch gelijkheid van uitkomst afdwingen?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')