abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 19 juni 2018 @ 15:00:30 #151
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_179896174
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:07 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Contractueel mag het niet natuurlijk maar na al het gemopper van de toekomstige exen?
In het reglement is sinds dit jaar opgenomen dat de motoren die een leverancier aan verschillende teams levert zowel qua fysieke specs als qua software en afstelling identiek moet zijn, dus er is weinig ruimte om een verschil te maken.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 15:01:20 #152
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_179896198
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:00 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

lezen moeilijk voor je?
Hij stelt gewoon een legitieme vraag.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 16:36:12 #153
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_179898170
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:00 schreef Tijn het volgende:

[..]

In het reglement is sinds dit jaar opgenomen dat de motoren die een leverancier aan verschillende teams levert zowel qua fysieke specs als qua software en afstelling identiek moet zijn, dus er is weinig ruimte om een verschil te maken.
de laatste race van 2017 had renault te weinig onderdelen bij zich om ieder team te voorzien.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 16:44:03 #154
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_179898326
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:00 schreef Tijn het volgende:

[..]

In het reglement is sinds dit jaar opgenomen dat de motoren die een leverancier aan verschillende teams levert zowel qua fysieke specs als qua software en afstelling identiek moet zijn, dus er is weinig ruimte om een verschil te maken.
Niet qua specs van de motor. Maar Renault kan de eigen motor wel beter afstemmen op de karakteristieken van de eigen auto en zal dat niet meer voor Red Bull doen zoals ze in het verleden wel deden (onder andere met speciale engine mappings voor de geblazen diffuser).
Maar goed, dat deden ze toch al niet meer sinds ze weer zelf constructeur zijn, dus heel veel zal er niet veranderen.

Honda kan dat nu dus wel weer voor Red Bull gaan doen indien daarom gevraagd wordt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
pi_179900053
Zul je net zien dat Renault nu wel snel met een betrouwbare nieuwe MGU-K op de proppen komt _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 juni 2018 @ 17:59:44 #156
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_179900150
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
Zul je net zien dat Renault nu wel snel met een betrouwbare nieuwe MGU-K op de proppen komt _O-
En dat Honda ze alsnog voorbij rijdt :P
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 18:02:27 #157
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_179900204
registreer om deze reclame te verbergen
Hoe het ook uitpakt, dit is het beste moment om de switch te proberen. Pakt het goed uit ben je de komende twee jaar competitief, pakt het niet goed uit heb je twee kutjaren, maar begint iedereen over twee jaar toch bij 0 met de nieuwe PU regels.
Flesje bier
pi_179900458
Ach met 1 coureur die alles aan stront rijdt kan het toch niet veel slechter. :s)

[ Bericht 1% gewijzigd door Smacked_Actor op 19-06-2018 18:55:16 (1 toch teveel weggehaald ) ]
  dinsdag 19 juni 2018 @ 18:16:16 #159
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_179900492
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:14 schreef Smacked_Actor het volgende:
Ach met 1 coureur die toch alles aan stront rijdt kan het toch niet veel slechter. :s)
Stroll en de Hazen rijden met Mercedes motor 8-)
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_179900837
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:16 schreef daNpy het volgende:

[..]

Stroll en de Hazen rijden met Mercedes motor 8-)
Haas heeft Ferrari
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179901883
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:48 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Maar lag het vorig jaar wel aan de Honda?
Volgens Alonso wel.

quote:
Lag het niet gewoon aan bijvoorbeeld koelingsproblemen door het ontwerp van de McLaren?
Dat lijkt me sterk, dat monitoren ze wel en desnoods zagen ze wat gaten in het bodywork. De eisen die McLaren aan de packaging stelde kunnen natuurlijk wel het ontwikkelingstraject bemoeilijkt hebben.

Feit is dat Alonso zijn gewicht in de strijd gooide om van motor te wisselen, terwijl het idee dat het chassis wel goed was velen binnen McLaren wel aanstond. Maar als ze wat kritischer hadden gekeken naar hun eigen opstelling in de samenwerking met Honda en hun chassis, en nog een beetje geduld hadden gehad hadden ze kunnen profiteren van hun positie als exclusieve motorafnemer en de steilere ontwikkelingscurve van Honda.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 19:10:36 #162
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_179901959
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Haas heeft Ferrari
Ah crap das waar ook :+
Wilde te snel de botskoningen toevoegen :D
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 19:55:32 #163
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_179903091
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:02 schreef Gezicht het volgende:
Hoe het ook uitpakt, dit is het beste moment om de switch te proberen. Pakt het goed uit ben je de komende twee jaar competitief, pakt het niet goed uit heb je twee kutjaren, maar begint iedereen over twee jaar toch bij 0 met de nieuwe PU regels.
ik ben er van overtuigt dat ze geen 2 kutjaren gaan hebben, ligt dan iig niet aan Honda.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 20:17:47 #164
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_179903784
Dus Max en Daniël in het naseizoen een test op de Red Bull Repsol Honda RC213V, en Lorenzo dan ook nog maar een keertje in de RBR-Honda :7
Inwoner van Verenigd Limburgia! Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 20:24:58 #165
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_179904038
kinderachtige Fransen
quote:
16:18 – Als het aan Renault-teambaas Cyril Abiteboul ligt, krijgt Red Bull in de toekomst spijt van de keuze voor Honda. Volgens de topman van het Franse merk is zijn team nu extra gemotiveerd om te laten zien dat de Oostenrijkers fout zitten.

Na maanden van speculatie is de kogel eindelijk door de kerk. Red Bull maakte dinsdagochtend bekend dat het overstapt naar de Japanse fabrikant. Daarmee komt een einde aan de samenwerking met Renault. Abiteboul stelt dat zijn team meer dan ooit gemotiveerd is om te laten zien dat Red Bull de verkeerde beslissing heeft gemaakt.

"We gaan er alles aan doen om ervoor te zorgen dat ze spijt krijgen van dit besluit", vertelde de Fransman in een exclusief interview met Motorsport.com. "Wat ik daarmee bedoel is dat we ons best gaan doen op de baan met ons eigen team in onze eigen kleuren. Ik word enthousiast van de nieuwe onderdelen die eraan zitten te komen en met name de Spec C die we later dit seizoen zullen introduceren." Overigens gaf de Renault-baas aan dat er geen aanleiding is om te denken dat Red Bull dit seizoen nog negatieve effecten ondervindt van de breuk met Renault. "Het is niet zo dat Red Bull die nieuwe motor niet zal ontvangen, al moeten we het precieze schema voor de toewijzing van onderdelen nog bepalen, maar we hopen dat ze spijt zullen krijgen."

"Bevestiging van wat al in de lucht hing"
Abiteboul vertelde verder dat hij het besluit van Red Bull wel aan zag komen, nadat het vorig jaar al aangaf niet langer verbonden te willen zijn aan Renault. "Ik ben niet verrast ofzo", zei Abiteboul over de keuze van zijn klant. "Ik denk dat we niet moeten vergeten dat dit eerder een bevestiging is en er eigenlijk dus niets verandert. Vorig jaar in Singapore hebben we al een en ander aangekondigd rondom onze relatie met Red Bull en McLaren. Dit had te maken met de opzegging van Toro Rosso in 2017 en het contracteinde met Red Bull eind 2018, ook al gaf Red Bull aan dat deel nog enigszins vaag te willen laten. Voor ons is dit meer een bevestiging van wat al in de lucht hing en dit is dan ook een strategische en commerciële beslissing van Red Bull, meer nog dan een sportieve op dit moment."

Honda biedt wat Renault niet kon leveren
Abiteboul heeft er begrip voor dat de relatie met Honda, dat fabriekssteun zal leveren, een mooie kans is voor Red Bull, met daarbij een financieel interessant voordeel. "Net als toen wij met een fabrieksteam het kampioenschap binnenkwamen, was het belangrijk voor Red Bull om weer een fabrieksteam te worden. Dat was met Renault niet mogelijk, het moest met een andere partij en in Honda vonden ze de perfecte match. Er waren dus een hoop factoren die meespeelden. Een deel daarvan zal zeker de prestatie zijn, maar het is duidelijk dat er meer is dan dat. Er zijn verschillende dingen die wij niet aan konden bieden, zoals financiële middelen en toegang tot onze faciliteiten, omdat onze prioriteit ligt bij de prestaties van ons eigen team."

Hoewel Abiteboul toegeeft dat het jammer is dat Renault zich niet langer kan meten aan Red Bull, denkt hij dat er ook voordelen verbonden zijn aan het feit dat de motorleverancier maar op twee klanten hoeft te richten. "Dit is goed voor ons, want zo kunnen we ons beter focussen op ons eigen team en ons voorbereiden op 2021", vertelde hij. "Als je motoren levert aan Red Bull Racing, een team met een hoge ambitie en dat veel aandacht vraagt, gaat dit soms ten koste van je eigen werkzaamheden."

Hoewel Red Bull aanvankelijk had verwacht pas rond de Oostenrijkse GP de beslissing wereldkundig te maken, gaf Abiteboul aan dat Renault niet zo lang kon wachten, waardoor er toch eerder een aankondiging werd gedaan. "We hadden het lastig met het leveren en de ontwikkeling van onderdelen voor volgend seizoen en daarbij komt ook nog eens dat we onze geheimen voor volgend jaar niet zomaar prijs kunnen geven", vertelde hij. "We zijn er altijd vanuit gegaan dat ze zouden switchen naar een andere fabrikant en we begonnen ons steeds meer zorgen te maken over onze gevoelige informatie. Het was voor ons belangrijk dat er duidelijkheid kwam over de plannen voor volgend seizoen zodat we de juiste maatregelen konden nemen. Daarbij komt dat als ze niet van motor waren veranderd, we ons daarop aan hadden moeten passen. Er waren dus verschillende factoren waarom er duidelijkheid moest komen en ik zou ze graag bedanken dat ze het besluit niet langer hebben uitgesteld."
  dinsdag 19 juni 2018 @ 20:48:10 #166
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_179904797
Staat niets vreemds in toch?
Alleen gaan ze nu *plots* wél hard aan hun motor werken. Deden ze dat nog niet dan?
Of is de MGU-K uit 2016 niet het enige achterlopende onderdeel?

Vorig jaar heeft Renault gefaald op betrouwbaarheid en ze hebben daar veel te lang mee gelopen. Ik hoop dat ze met Honda een betrouwbare motor hebben die net zo snel is als de Renault motor. Dat is voldoende om Renault met een dikke :W achter zich te laten.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 20:59:19 #167
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_179905234
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:24 schreef THEFXR het volgende:
kinderachtige Fransen

[..]

niets vreemds aan imo. Abiteboul reageert zoals elke ex-partner, door te stellen dat zij het toch echt beter gaan doen dan hun nieuwe partner. Steekt daarbij nog even een paar veren in de kont van hun eigen werknemers en Mclaren, en wenst hun concurrenten het beste voor de toekomst.

Hier zal ook een stukje sensatie-vertaling in zitten.
Inwoner van Verenigd Limburgia! Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 21:10:48 #168
236849 CrashO
Klapjostie oet Twente
pi_179905728
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:59 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

niets vreemds aan imo. Abiteboul reageert zoals elke ex-partner, door te stellen dat zij het toch echt beter gaan doen dan hun nieuwe partner
Abiteboul reageert als een bittere Fransoos.

Reactie van Honda van vorig jaar nadat McLaren bekend maakte naar Renault te gaan. :P
quote:
As news of the McLaren-Honda break-up was formally confirmed at the Singapore Grand Prix, Takahiro Hachigo said he was sad the partnership had not delivered results, but said that in the end it would not have been good for them to stay together.

"It is unfortunate that we must part ways with McLaren before fulfilling our ambitions, however, we made the decision with a belief that this is the best course of action for each other's future," he said.

"On behalf of Honda, I would like to express my sincere gratitude to fans who have been very supportive of the team as well as the drivers, team members and everyone involved who shared with us in the joys and disappointments since we began preparing for our return to F1 in 2015.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 21:32:16 #169
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_179906599
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens Alonso wel.

[..]

Dat lijkt me sterk, dat monitoren ze wel en desnoods zagen ze wat gaten in het bodywork. De eisen die McLaren aan de packaging stelde kunnen natuurlijk wel het ontwikkelingstraject bemoeilijkt hebben.

Feit is dat Alonso zijn gewicht in de strijd gooide om van motor te wisselen, terwijl het idee dat het chassis wel goed was velen binnen McLaren wel aanstond. Maar als ze wat kritischer hadden gekeken naar hun eigen opstelling in de samenwerking met Honda en hun chassis, en nog een beetje geduld hadden gehad hadden ze kunnen profiteren van hun positie als exclusieve motorafnemer en de steilere ontwikkelingscurve van Honda.
Je kan niet elke centimeter van de motor monitoren, je plaatst druk en temp sensoren op kritieke punten maar je kan bijvoorbeeld geen heel lager monitoren met een sensor... daarom zijn koeling afspraken zo belangrijk want die simuleert de motor bouwer bij het ontwerpen.
Kans is dus aanwezig dat de packaging van McLaren wel degelijk voor ergere problemen zorgden.

STR had tijdens de tests in Barcelona een enorm grote bodywork opening achterop in verhouding met vorig jaar... die hebben ze afgelopen races alweer terug gebracht met updates. Het kan niet anders dat STR Honda samen een oplossing hebben gevonden om de koeling gelijk te houden en toch de aero te verbeteren.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 22:22:01 #170
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_179907964
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:59 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

niets vreemds aan imo. Abiteboul reageert zoals elke ex-partner, door te stellen dat zij het toch echt beter gaan doen dan hun nieuwe partner. Steekt daarbij nog even een paar veren in de kont van hun eigen werknemers en Mclaren, en wenst hun concurrenten het beste voor de toekomst.

Hier zal ook een stukje sensatie-vertaling in zitten.
ze hadden al extra gemotiveerd moeten zijn om het contract te behouden en de beste motor maken voor hun fabrieksteam
pi_179913820
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:24 schreef THEFXR het volgende:
kinderachtige Fransen

[..]

Valt me nog mee dat ze dit in de fabriek niet aangrijpen om te gaan staken. :P
  woensdag 20 juni 2018 @ 10:08:02 #172
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_179914781
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:10 schreef CrashO het volgende:

[..]

Abiteboul reageert als een bittere Fransoos.

Reactie van Honda van vorig jaar nadat McLaren bekend maakte naar Renault te gaan. :P

[..]

Mwaa, gewoon een normale reactie. Het is meer dat er vorig jaar vanuit Japan uiterst hoffelijk werd gereageerd, zoals je dat van keurige Japanners ook verwacht.
  woensdag 20 juni 2018 @ 10:43:48 #173
50442 DaMook
Mac en Tosh (EN MAYBE Lisa)
pi_179915421
quote:
9s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:19 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Valt me nog mee dat ze dit in de fabriek niet aangrijpen om te gaan staken. :P
Kan nog komen :') .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 20 juni 2018 @ 12:30:08 #174
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_179917591
Krijgt Max volgend jaar een NSX?
Liberty-Walk-Honda-NSX-01.jpg
  woensdag 20 juni 2018 @ 12:36:24 #175
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_179917754
Die blijven gewoon rijden in Aston Martins gok ik.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')