abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 juni 2018 @ 22:27:26 #51
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179860037
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Die wat ik ook aangeef in de OP.

Een grondrecht om mij te mogen beschermen indien nodig. Het hoort echt een basisrecht te zijn in iemand leven. Het is een vorm van vrijheid.
En om dus niet afhankelijk te zijn van de staat en politie (die je nooit hoort te vertrouwen).
Ik vertrouw de politie wel hoor, net als de staat (en onze democratie). Waar komt dit wantrouwen vandaan? Het lijkt wel een soort paranoia.

En je gaat jezelf nooit hoeven te beschermen tegen het leger hoor. En mocht dat ooit toch het geval zijn, dan ga je dat niet winnen.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_179860040
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Die wat ik ook aangeef in de OP.

Een grondrecht om mij te mogen beschermen indien nodig. Het hoort echt een basisrecht te zijn in iemand leven. Het is een vorm van vrijheid.
En om dus niet afhankelijk te zijn van de staat en politie (die je nooit hoort te vertrouwen).
Reageer hier:

quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:04 schreef madam-april het volgende:
-Criminaliteit zal nog verder dalen. Veel succes om bij iemand in te breken die een shotgun boven zijn bed heeft hangen.

Je denkt niet dat die inbreker dan zelf ook een shotgun bij zich heeft?


-Mensen zijn niet langer afhankelijk van de politie (die vaak niet eens op tijd bij je zal komen)

Waarvoor zijn ze niet meer afhankelijk van de politie?


-Terrorisme zal een stuk minder voorkomen, mensen kunnen zichzelf nu effectief verdedigen.


Je hebt werkelijk helemaal niks aan een vuurwapen op het moment dat er een bom afgaat, er een vrachtwagen met grote snelheid een menigte in rijdt, etc.


-Politiestaten en dictaturen kunnen worden voorkomen. Het volk is bewapend en kan zich dus beter verzetten.

Daar hebben we geen vrijere wapenwet voor nodig, daarvoor hebben we in Nederland namelijk de trias politica..


Wat vinden jullie?


Slecht plan.
En hier:

quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:21 schreef wcborstel het volgende:
Criminaliteit zal nog verder dalen. Veel succes om bij iemand in te breken die een shotgun boven zijn bed heeft hangen.

Criminelen zullen juist sneller geneigd zijn om wapens te kopen dan onschuldige burgers. Je krijgt dus een situatie waarin 90% van de criminelen een wapen heeft tegen 25-50% van de burgers. (En dat is nog hoog geschat) Criminaliteit zal dus toenemen waarbij er ook nog eens meer dodelijke slachtoffers zullen vallen.

-Mensen zijn niet langer afhankelijk van de politie (die vaak niet eens op tijd bij je zal komen)
Onzin natuurlijk. Snelheidsovertreding? Ik schiet hem wel af! Tasjesdief? Schiet hem gewoon neer! Mishandeling op straat? Gewoon neerknallen! Buurman heeft een wietkwekerij? Afschieten die zak! Lekker iedereen die gewapend is eigen rechter laten spelen. Super goed plan. Kan niet misgaan.

-Terrorisme zal een stuk minder voorkomen, mensen kunnen zichzelf nu effectief verdedigen.
Terroristen komen supermakkelijk aan wapens. Kan niet misgaan! zie punt 1.

-Politiestaten en dictaturen kunnen worden voorkomen. Het volk is bewapend en kan zich dus beter verzetten.
Niet realistisch in Nederland. theoretisch voordeel wat dit oplevert is onzin, want het leger is toch beter bewapend. Dus je verliest toch wel. Daarnaast weegt het theoretisch voordeel niet op tegen de toename van onveiligheid. Daarnaast gaat dit in tegen je derde punt. Want de wapens opnemen tegen de regering zal juist als terrorisme bestempeld worden. Daarnaast... wie bepaald het moment waarop de regering de grens over gaat en we de wapens tegen de regering kunnen opnememen?

Wat vinden jullie?
superslecht plan, waarvan ik me niet kan indenken waarom iemand het uberhaupt zou overwegen.

Dan eens op..
  zondag 17 juni 2018 @ 22:28:25 #53
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179860063
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Sowieso is goed mikken met een vuurwapen nog behoorlijk lastig. Moeten we allemaal op schietles.
Dat ook ja. Ik denk echt dat er te makkelijk over wordt gedacht. De gemiddelde burger gaat geen wapen aanschaffen, en als ze die hebben dan is het denk ik nog niet zo gemakkelijk om er echt mee op iemand te schieten. Dat wordt hier echt onderschat.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zondag 17 juni 2018 @ 22:29:04 #54
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179860081
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het is vooralsnog vrij geruststelkend dat ongeveer iedereen behalve TS onmiddellijk "Nee" roept ^O^
Dat kan ook komen omdat we het niet gewend zijn en er niet eens mee geëxperimenteerd hebben. Ik denk dat er een goede mogelijkheid is dat we versteld zouden kunnen staan hoeveel mensen zullen bijdraaien.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179860091
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:27 schreef richolio het volgende:

[..]

Ik vertrouw de politie wel hoor, net als de staat (en onze democratie). Waar komt dit wantrouwen vandaan? Het lijkt wel een soort paranoia.

En je gaat jezelf nooit hoeven te beschermen tegen het leger hoor. En mocht dat ooit toch het geval zijn, dan ga je dat niet winnen.
Dat dacht men ook over Vietnam... O wacht eens even :D
  zondag 17 juni 2018 @ 22:30:00 #56
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179860101
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dat kan ook komen omdat we het niet gewend zijn en er niet eens mee geëxperimenteerd hebben. Ik denk dat er een goede mogelijkheid is dat we versteld zouden kunnen staan hoeveel mensen zullen bijdraaien.
Ja maar, wélke mogelijkheden dan (die ons kunnen verbazen)? Ik ga me namelijk nooit hoeven te verdedigen tegen het leger, en de OP is nou niet bepaald waterdicht te noemen.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zondag 17 juni 2018 @ 22:30:20 #57
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179860110
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:29 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat dacht men ook over Vietnam... O wacht eens even :D
Matige vergelijking, derhalve 2/10
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_179860139
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:30 schreef richolio het volgende:

[..]

Matige vergelijking, derhalve 2/10
Want? Leg eens uit :) Wat simpele rijstboeren zouden toch nooit winnen van het O zo machtige Amerikaanse leger?
pi_179860148
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:23 schreef Harvest89 het volgende:

En om dus niet afhankelijk te zijn van de staat en politie (die je nooit hoort te vertrouwen).
Zeg je dat ook als de politie je komt helpen uit je wrak te knippen na een (ernstig) verkeersongeval? :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_179860163
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:32 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zeg je dat ook als de politie je komt helpen uit je wrak te knippen na een (ernstig) verkeersongeval? :')
Dat doet de brandweer :)
pi_179860189
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:32 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat doet de brandweer :)
Beter lezen; ik zeg 'komt helpen' bij het uit het wrak knippen. Dat doen ze wel degelijk, en sowieso is de politie vaak als eerste ter plaatse bij (ernstige) verkeersongevallen en verlenen ze dan eerste hulp die vaak van levensbelang is.

Mede daarom snap ik dat gehaat op de politie vaak niet.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 17 juni 2018 @ 22:34:47 #62
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179860226
Een wapen geeft je betere persoonlijke veiligheid tegen criminelen als weinig andere mensen een wapen hebben. Dat ben ik met je eens. Maar zodra iedereen een wapen mag hebben wordt het land als geheel er onveiliger van. Grote kans dat gewone ruzies eindigen in een het trekken van een wapen, omdat je niet weet of de ander dat ook van plan is. Plus dat je een wedloop krijgt tussen burger en crimineel.

Ik denk dat de meeste mensen hier dat wel snappen en daarom tegen zijn. Sure, het kan even een jaar of 10 veiligheid verhogend werkend. Maar niet op de lange termijn. In Amerika zit je nu op het punt dat je eigenlijk niet meer terug kan. De samenleving is zo doordrenkt van wapens (10 wapens per Amerikaan ofzo?) dat je eigenlijk niet meer terug kan. Gelukkig is het hier nog niet zover en dat zou ik graag zo houden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 17 juni 2018 @ 22:35:28 #63
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_179860241
Oh god, stel je voor dat al die soevereine mensen een wapen kunnen krijgen. Die zijn zo tegen de staat dat ze gerust schieten bij een uithuisplaatsing. Dat wordt een feest _O-

Geweldig idee TS 10/10 punten kan niet misgaan
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  zondag 17 juni 2018 @ 22:36:07 #64
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179860257
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:31 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Want? Leg eens uit :) Wat simpele rijstboeren zouden toch nooit winnen van het O zo machtige Amerikaanse leger?
oh ik dacht oprecht dat je een grap maakte
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zondag 17 juni 2018 @ 22:36:30 #65
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179860262
quote:
9s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:35 schreef Faux. het volgende:
Oh god, stel je voor dat al die soevereine mensen een wapen kunnen krijgen. Die zijn zo tegen de staat dat ze gerust schieten bij een uithuisplaatsing. Dat wordt een feest _O-

Geweldig idee TS 10/10 punten kan niet misgaan
Bataljon Fort Oranje bestond dan al ja
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zondag 17 juni 2018 @ 22:37:08 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179860272
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Beter lezen; ik zeg 'komt helpen' bij het uit het wrak knippen. Dat doen ze wel degelijk, en sowieso is de politie vaak als eerste ter plaatse bij (ernstige) verkeersongevallen en verlenen ze dan eerste hulp die vaak van levensbelang is.

Mede daarom snap ik dat gehaat op de politie vaak niet.
Het is gewoon stoerdoenerij. Zo van "kijk mij eens de vrije jongen zijn die het allemaal zonder die boze overheid kan".

Ik wed dat als ze met een vuurwapen tegenover een horde agenten staan ze van angstzweet de trekker nog niet overgehaald krijgen.
  zondag 17 juni 2018 @ 22:39:32 #67
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179860326
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is gewoon stoerdoenerij. Zo van "kijk mij eens de vrije jongen zijn die het allemaal zonder die boze overheid kan".

Ik wed dat als ze met een vuurwapen tegenover een horde agenten staan ze van angstzweet de trekker nog niet overgehaald krijgen.
Ja, vooral dit ja

Echt helemaal niemand schiet er iets mee op
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zondag 17 juni 2018 @ 22:40:02 #68
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179860336
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:04 schreef madam-april het volgende:
-Criminaliteit zal nog verder dalen. Veel succes om bij iemand in te breken die een shotgun boven zijn bed heeft hangen.

Je denkt niet dat die inbreker dan zelf ook een shotgun bij zich heeft?

-Mensen zijn niet langer afhankelijk van de politie (die vaak niet eens op tijd bij je zal komen)

Waarvoor zijn ze niet meer afhankelijk van de politie?


-Terrorisme zal een stuk minder voorkomen, mensen kunnen zichzelf nu effectief verdedigen.


Je hebt werkelijk helemaal niks aan een vuurwapen op het moment dat er een bom afgaat, er een vrachtwagen met grote snelheid een menigte in rijdt, etc.

-Politiestaten en dictaturen kunnen worden voorkomen. Het volk is bewapend en kan zich dus beter verzetten.

Daar hebben we geen vrijere wapenwet voor nodig, daarvoor hebben we in Nederland namelijk de trias politica..


Wat vinden jullie?


Slecht plan.
Je denkt niet dat die inbreker dan zelf ook een shotgun bij zich heeft?
Inbraken zullen fors afnemen. Inbrekers zijn in mijn ervaring kruimeldieven. Die willen ongezien hun slag slaan en gaan geweld meestal uit de weg. Als de burgers bewapend zijn, zal een standaard inbreker niet eens de moeite nemen om een deur of raam aan te raken.

Waarvoor zijn ze niet meer afhankelijk van de politie?
Bescherming.
Dat kunnen de mensen nu makkelijker zelf doen.

Je hebt werkelijk helemaal niks aan een vuurwapen op het moment dat er een bom afgaat, er een vrachtwagen met grote snelheid een menigte in rijdt, etc.
Tegen een bom kun je weinig doen, maar op terroristen met vuurwapens, in vrachtwagens, en messen kun je schieten. Hoeveel doden zouden er niet voorkomen kunnen worden als Frankrijk en Duitsland bewapend zouden zijn?

Daar hebben we geen vrijere wapenwet voor nodig, daarvoor hebben we in Nederland namelijk de trias politica..
Zoals ik al meerdere malen heb gezegd, een overheid mag je nooit vertrouwen, en de trias politica is niet perfect.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 17 juni 2018 @ 22:40:59 #69
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_179860361
quote:
10s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:36 schreef richolio het volgende:

[..]

Bataljon Fort Oranje bestond dan al ja
Ik snap werkelijk waar niet hoe iemand dit een goed idee kan vinden
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  zondag 17 juni 2018 @ 22:42:22 #70
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_179860386
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:40 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Je denkt niet dat die inbreker dan zelf ook een shotgun bij zich heeft?
Inbraken zullen fors afnemen. Inbrekers zijn in mijn ervaring kruimeldieven. Die willen ongezien hun slag slaan en gaan geweld meestal uit de weg. Als de burgers bewapend zijn, zal een standaard inbreker niet eens de moeite nemen om een deur of raam aan te raken.

Waarvoor zijn ze niet meer afhankelijk van de politie?
Bescherming.
Dat kunnen de mensen nu makkelijker zelf doen.

Je hebt werkelijk helemaal niks aan een vuurwapen op het moment dat er een bom afgaat, er een vrachtwagen met grote snelheid een menigte in rijdt, etc.
Tegen een bom kun je weinig doen, maar op terroristen met vuurwapens, in vrachtwagens, en messen kun je schieten. Hoeveel doden zouden er niet voorkomen kunnen worden als Frankrijk en Duitsland bewapend zouden zijn?

Daar hebben we geen vrijere wapenwet voor nodig, daarvoor hebben we in Nederland namelijk de trias politica..
Zoals ik al meerdere malen heb gezegd, een overheid mag je nooit vertrouwen, en de trias politica is niet perfect.
De overheid mag je nooit vertrouwen :') Dus daarom geven we iedereen maar een wapen? Omdat we Famke-Louise meer vertrouwen dan de overheid?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  zondag 17 juni 2018 @ 22:43:59 #71
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179860416
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:40 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Daar hebben we geen vrijere wapenwet voor nodig, daarvoor hebben we in Nederland namelijk de trias politica..
Zoals ik al meerdere malen heb gezegd, een overheid mag je nooit vertrouwen, en de trias politica is niet perfect.
Wat is er mis met de trias politica?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_179860456
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:36 schreef richolio het volgende:

[..]

oh ik dacht oprecht dat je een grap maakte
Ga je er nog op in?
  zondag 17 juni 2018 @ 22:47:06 #73
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179860472
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:43 schreef richolio het volgende:

[..]

Wat is er mis met de trias politica?
Ik zeg niet dat er zo zeer iets mis mee is, maar dat het niet perfect is.
Scheiding der machten is niet zo streng geregeld als veel mensen lijken te denken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 17 juni 2018 @ 22:47:46 #74
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_179860485
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:43 schreef richolio het volgende:

[..]

Wat is er mis met de trias politica?
Het OM staat met haar tenen in de wetgevende macht omdat ze soms zelf haar eigen zaken mag afhandelen.

DUS HET SYSTEEM WERKT NIET. AUX ARMES, CITOYENS!!!!
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  zondag 17 juni 2018 @ 22:50:49 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179860552
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er zo zeer iets mis mee is, maar dat het niet perfect is.
Scheiding der machten is niet zo streng geregeld als veel mensen lijken te denken.
Maar wat denk je als amateur met een revolvertje tegen tot de tanden bewapend arrestatieteam te gaan doen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')