abonnement Unibet Coolblue
pi_179848934
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuw appartement gehuurd via de woningbouw. Nu zijn we met schilderen erachter gekomen dat er een stopcontact ontbreekt op de plek waar het fornuis moet komen (er zat een afdekplaatje op). Nu is de vraag, wie is hier verantwoordelijk voor? Ik heb al gebeld met de woningbouw en die man geeft aan: dat het in woningen van hun woonvereniging normaal is dat er een loze leiding zit in de keuken waar de huurder naar eigen keus of inzicht een kookgroep op kan aansluiten. De ene huurder wil een stopcontact voor een vonkontsteking, de ander wil een perilex aansluiting voor een inductie kookplaat, daar is de huurder vrij in. Dit wil niet zeggen dat wij als verhuurder dit voor de huurder aanleggen. Dit is ook niet opgenomen in de standaard servicebeurt die "woonstichting" uitvoert wanneer een nieuwe huurder de woning betrekt.

Oftewel, volgens hun moet ik op eigen initiatief en kosten dit in orde maken. Maar klopt dit wel? Vind het een beetje raar. Ook heb ik al een lekkage gehad, die pas opviel na het schilderen (daarvoor zat er behang), omdat de verf bruin uitsloeg. Ze zijn dit wel komen maken (hebben buitenkant van de muur dichtgekit, daar zat een heel gat in de voegen), maar zeggen dat de schade aan de verf voor mij is?

Groetjes pizza




pi_179848942
Ter info nog: de aannemer die vanuit de woonstichting de lekkage is komen maken, zei dat het voor de woonstichting was, en niet voor mij. Maar als ik contact op neem met de woonstichting zeggen hun dat het voor mij is.
  PR/Manusje van alles zondag 17 juni 2018 @ 15:38:23 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_179849097
Schade aan inboedel, waar behang / verf onder valt, is voor rekening van de huurder. Je zou het kunnen melden bij je inboedelverzekering. Maar let dan wel op een eventueel eigen risico. Je kan je verhuurder bas aansprakelijk stellen als zij nalatig zijn. Dus als jij al drie keer een lekkage bij ze gemeld hebt en zij dan nog geen actie hebben ondernomen om de lekkage te verhelpen.

Ze zijn inderdaad niet verplicht om kosteloos voor jou een WCD aan te brengen voor je vonkontsteking. Je huurt je woning zoals je hem aantreft na het tekenen van het huurcontract.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_179849152
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Schade aan inboedel, waar behang onder valt, is voor rekening van de huurder. Je zou het kunnen melden bij je inboedelverzekering. Maar let dan wel op een eventueel eigen risico. Je kan je verhuurder bas aansprakelijk stellen als zij nalatig zijn. Dus als jij al drie keer een lekkage bij ze gemeld hebt en zij dan nog geen actie hebben ondernomen om de lekkage te verhelpen.

Ze zijn inderdaad niet verplicht om kosteloos voor jou een WCD aan te brengen voor je vonkontsteking.
Oké, helder van het behang.

WCD? Is dat een gewoon stopcontact? Want dat moet er komen te zitten, een opbouw stopcontact.
  PR/Manusje van alles zondag 17 juni 2018 @ 15:43:19 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_179849193
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:40 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Oké, helder van het behang.

WCD? Is dat een gewoon stopcontact? Want dat moet er komen te zitten, een opbouw stopcontact.
Ja, gewoon stopcontact.

Gewoon drie draden door de buis trekken en aansluiten op een bestaande groep in je groepenkast. Als je echt alleen je vonkontsteking gebruikt kan dat geen kwaad. Al mag dat niet volgens de voorschriften.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_179849254
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:43 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ja, gewoon stopcontact.

Gewoon drie draden door de buis trekken en aansluiten op een bestaande groep in je groepenkast. Als je echt alleen je vonkontsteking gebruikt kan dat geen kwaad. Al mag dat niet volgens de voorschriften.
Ja als het goed is komt een kennis er zaterdag naar kijken, alleen vrijdag komt het fornuis en de afzuigkap enzo al. Dus dacht als het voor de Woonstichting is kunnen ze misschien eerder komen.

Ja er komt alleen 1 stekker van het gasfornuis (met oven eronder) in.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2018 15:46:11 ]
pi_179849269
Idd klopt het allemaal. Als je zelf geen wcd (wandcontactdoos) wilt (laten) plaatsen dan kun je er altijd nog voor kiezen om dat stopcontact boven je aanrecht te gebruiken. Wel lelijk :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_179849301
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:45 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Ja als het goed is komt een kennis er zaterdag naar kijken, alleen vrijdag komt het fornuis en de afzuigkap enzo al. Dus dacht als het voor de Woonstichting is kunnen ze misschien eerder komen.

Ja er komt alleen 1 stekker van het gasfornuis (met oven eronder) in.
kan je wel een afzuigkap plaatsen dan? En MAG dat ook? :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_179849634
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:48 schreef tombolafan het volgende:

[..]

kan je wel een afzuigkap plaatsen dan? En MAG dat ook? :D
Een motorloze, daar zit dan weer wel een stopcontact voor (boven in de buurt van plafond)
pi_179849855
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:04 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Een motorloze, daar zit dan weer wel een stopcontact voor (boven in de buurt van plafond)
dat is dan wel weer logisch omdat daar maar 1 soort aansluiting voor is ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator zondag 17 juni 2018 @ 17:31:32 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_179851316
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:45 schreef Pizzapuntje het volgende:

Ja er komt alleen 1 stekker van het gasfornuis (met oven eronder) in.
Is dat een oven op gas of een electrische oven ? :?
pi_179851504
Dus stel jij koopt een semi-professionel fornuis dat op 11kw krachtstroom werkt, moet de woningstichting dit voor niets aanleggen?

Niet dus, het is een loze leiding en moet zelf de juiste aansluiting er aanleggen, die jij nodig hebt voor jouw apparatuur.
.
pi_179851685
Daar moet toch een speciaal stopcontact op gemonteerd worden?
Ik had vroeger zoiets bij mijn electric fornuis :

blablablabla
  zondag 17 juni 2018 @ 17:52:35 #14
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_179851896
Mooie keuken wel.
pindazakje
  Moderator zondag 17 juni 2018 @ 17:57:07 #15
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_179851991
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:42 schreef Elan het volgende:
Daar moet toch een speciaal stopcontact op gemonteerd worden?
Ik had vroeger zoiets bij mijn electric fornuis :

[ afbeelding ]
Wanneer je een kooktoestel hebt enkel met een vonkontsteking; dan monteer je daar een gewoon stopcontact in; heb je een inductiekookplaat of kooktoestel dat echt volledig elektrisch is ;) dan moet je inderdaad een perilex aansluiting hebben.
  zondag 17 juni 2018 @ 18:00:27 #16
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_179852053
Stopcontact is voor je eigen rekening, dat is voor iedereen weer anders dus dat moet je zelf regelen.
Laat die handjes wapperen!
pi_179852081
Ze zijn volgens mij wel verplicht om een aansluiting voor een kooktoestel te realiseren.

Maar dat zit er al: de gasleiding.
pi_179854999
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:31 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Is dat een oven op gas of een electrische oven ? :?
Hetelucht.
pi_179855033
Mm oké, duidelijk.

Ja ik wist het niet en dacht dat dat wel eens voor hun kon zijn.

Maargoed, dan gaat de kennis er zaterdag naar kijken.
pi_179855057
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:17 schreef tombolafan het volgende:

[..]

dat is dan wel weer logisch omdat daar maar 1 soort aansluiting voor is ;)
Hoe bedoel je? Boven (hoogte van keuken kastjes) zit een gewoon stopcontact, net zoals daar bij de waterkoker zit, maar dan 1 ipv 2.
pi_179855085
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:52 schreef Hyaenidae het volgende:
Mooie keuken wel.
Sarcasme? Ik vind het niks, ga er vet hard op achteruit met waar ik nu woon, qua werkbladen en ook qua mooiheid
pi_179855119
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:42 schreef Elan het volgende:
Daar moet toch een speciaal stopcontact op gemonteerd worden?
Ik had vroeger zoiets bij mijn electric fornuis :

[ afbeelding ]
Geen idee, ik dacht gewoon een gewoon stopcontact. Nouja vrijdag komen ze het leveren en het gas aansluiten, en de kennis van ons komt dan zaterdag kijken voor de elektriciteit.
  zondag 17 juni 2018 @ 20:28:23 #23
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_179855632
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 20:14 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Sarcasme? Ik vind het niks, ga er vet hard op achteruit met waar ik nu woon, qua werkbladen en ook qua mooiheid
Kun je dan niet beter lekker blijven waar je nu zit?
pindazakje
pi_179855662
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 20:28 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Kun je dan niet beter lekker blijven waar je nu zit?
Als dat kon had ik dat zeker gedaan, ga er qua keuken en badkamer zo hard op achteruit. Qua ruimte krijg ik wat meer, en ik krijg een balkon, hier had ik geen tuin en balkon.
  zondag 17 juni 2018 @ 20:30:18 #25
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_179855691
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 20:29 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Als dat kon had ik dat zeker gedaan, ga er qua keuken en badkamer zo hard op achteruit. Qua ruimte krijg ik wat meer, en ik krijg een balkon, hier had ik geen tuin en balkon.
Ik zou serieus kunnen huilen met zo'n keuken, zeker als je al beter gewend bent.
pindazakje
pi_179856363
quote:
10s.gif Op zondag 17 juni 2018 20:30 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ik zou serieus kunnen huilen met zo'n keuken, zeker als je al beter gewend bent.
Zeg niet dat ik nu de meeste awesome keuken heb, maar iig meer kastjes, meer werkblad, diepere gootsteen, en inbouw oven (die super werkt) en een inductie kookplaat (zo handig met schoonmaken!)



Dit is de keuken waar ik nu dus weg ga.

En de badkamer, is zoooo klein, toilet erbij, hier apart.

Maarja, het is helaas niet anders.
  zondag 17 juni 2018 @ 20:53:38 #27
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_179856606
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 20:47 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Zeg niet dat ik nu de meeste awesome keuken heb, maar iig meer kastjes, meer werkblad, diepere gootsteen, en inbouw oven (die super werkt) en een inductie kookplaat (zo handig met schoonmaken!)

[ afbeelding ]

Dit is de keuken waar ik nu dus weg ga.

En de badkamer, is zoooo klein, toilet erbij, hier apart.

Maarja, het is helaas niet anders.
Super keuken _O_
Als je het nu niet doet, wanneer dan wel?
pindazakje
pi_179856762
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 20:53 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Super keuken _O_
Als je het nu niet doet, wanneer dan wel?
Ja heb deze keuken altijd fijn gevonden, zeker het schoonmaken van inductie. Heerlijk gewoon.

Dus het zal wennen worden maarja.

Haha, ohja, die tekst hangt er nog steeds, al meer dan een jaar, nu nog even naar gaan leven :')
pi_179858412
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 20:59 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Ja heb deze keuken altijd fijn gevonden, zeker het schoonmaken van inductie. Heerlijk gewoon.


Dan neem je toch gewoon weer een inductiekookplaat? Dat is het mooie als je het zelf nog moet regelen, de keuze is reuze ^O^
pi_179860468
- stekker van de kookplaat afknippen;
- uiteinde van de draden strippen;
- uiteinde van de draden in de muur strippen;
- draden in elkaar draaien;
- draden afplakken.

-->profit
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179860849
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 20:14 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Boven (hoogte van keuken kastjes) zit een gewoon stopcontact, net zoals daar bij de waterkoker zit, maar dan 1 ipv 2.
Ja, aan een wasemkap zit altijd een gewone stekker, dus daar kunnen ze makkelijk een stopcontact voor plaatsen want dat past wel.

Bij een fornuis kan het een gewone stekker zijn of een perilex, dus dan is het handiger dat ze alleen de aanvoer regelen en niet het contactpunt, omdat ze niet van tevoren weten wat voor contactpunt je nodig hebt ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_179864557
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:43 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ja, gewoon stopcontact.

Gewoon drie draden door de buis trekken en aansluiten op een bestaande groep in je groepenkast. Als je echt alleen je vonkontsteking gebruikt kan dat geen kwaad. Al mag dat niet volgens de voorschriften.
Waarom mag dat niet?
  PR/Manusje van alles maandag 18 juni 2018 @ 07:54:08 #33
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_179864668
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 07:35 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Waarom mag dat niet?
Je mag geen dubbelingen onder de klem hebben in de groepenkast. (Of kroonsteentjes onder de klep. _O- )
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_179865112
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:46 schreef oranjevogel1 het volgende:
- stekker van de kookplaat afknippen;
- uiteinde van de draden strippen;
- uiteinde van de draden in de muur strippen;
- draden in elkaar draaien;
- draden afplakken.

-->profit
Ik hoop sarcasme? Anders het domste advies wat je kunt volgen! Punt één is dit niet toegestaan, punt twee is het gevaarlijk. Draden draai je niet in elkaar, al helemaal geen vaste en soepele kern. Daarnaast tape je niks af maar gebruik je daarvoor bestemde materialen zoals lasdoppen of lasklemmen
pi_179868049
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2018 07:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Je mag geen dubbelingen onder de klem hebben in de groepenkast. (Of kroonsteentjes onder de klep. _O- )
Genoeg automaten waar je wel twee draden op aan mag sluiten. De meeste kooiklemmen mogen twee (gelijke!) aders in en steeds meer automaten hebben dubbele steekcontacten.

En anders gebruik je een aftakblokje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')