abonnement Unibet Coolblue
pi_179848757
Hallo

Ik heb net zojuist dit artikel gelezen
https://www.ad.nl/amersfo(...)e-in-baarn~a7964680/

Mag je als slachtoffer hierbij een mes gebruiken voor zelfverdediging of is het dan strafbaar?

Groet
abcd
  PR/Manusje van alles zondag 17 juni 2018 @ 15:25:16 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_179848843
Daar is geen flowchart voor.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 17 juni 2018 @ 15:27:55 #3
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_179848898
Het gebruik van een mes ter zelfverdediging is niet strafbaar (mits je proportionaliteit en subsidiariteit betracht), het bezit mogelijk wel.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_179849594
Nee, je mag überhaupt geen substantieel mes bij je dragen, omdat oom agent het monopolie op geweld heeft. Daar komt bij dat als je niet weet hoe je zo'n wapen moet gebruiken, de kans groot is dat je je belager ook nog eens voorziet van een mes en lichtelijke pissigheid door de poging om zijn werk lastig te maken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 17 juni 2018 @ 16:59:44 #5
286575 Roces18
Chef de party
pi_179850647
wat kan jou het schelen wat je mag gebruiken.

verdedig jezelf als een man en laat je niet tegenhouden door de wet.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_179851343
Gewoon kapot djoeken als je aangevallen wordt.
pi_179851490
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:32 schreef Mariocash het volgende:
Gewoon kapot djoeken als je aangevallen wordt.
Ik zou ook van mijn à propos raken als iemand ineens zijn banjo tevoorschijn haalt en een riedeltje wegpingelt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179852030
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:27 schreef 2thmx het volgende:
Het gebruik van een mes ter zelfverdediging is niet strafbaar (mits je proportionaliteit en subsidiariteit betracht), het bezit mogelijk wel.
Het feit dat je een mes bij je draagt kan al wat zeggen over je bereidheid om het te gebruiken voor zelfverdediging.
Het komt voor dat de verdedigende partij zich (op een slaapkamer) bijvoorbeeld voorbereidt op zelf verdediging door een knuppel klaar te leggen. Wanneer die gebruikt wordt zal blijken dat ee verdedigende partij zich dus voorbereid heeft. noodweerexces bewijzen is dan al lastig.

Natuurlijk is elke zaak anders, maar dit soort situaties ontstaan.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_179852294
Ligt er aan waar je een mes in je dagelijkse bezigheden voor gebruikt. Bij gebrek aan stevige nagels (regelmatig knippen ;) ) heb ik altijd een mesje op zak om stickers los te peuteren en soms plakband of een doos snijden.

Is wel met 1 hand te openen, maar ik ben minimaal 10 seconden bezig met het uit mijn broekzak vissen (zit meestal achter de sleutels als ik hem weer eens 'mis' steek, en het clipje niet aan de broekzak zit, maar er langs gaat)

Gelukkig nooit hoeven te gebruiken, slechts 1x was voelen of hij goed zat en makkelijk te pakken was 'voor het geval dat' voor de eigenaar van een nogal agressief doende hond voldoende om zich te bedenken dat zijn hond kort houden misschien wel verstandiger was. Geen idee of het echt zo was, maar om te controleren of het mesje 'goed' zit moet ik er met mijn hand naartoe, en dan is het clipje zichtbaar omdat ik dan mijn shirt opzij doe. Kan natuurlijk ook verbeelding geweest zijn.

En een mes als verdediging bij een beroving? Forget it. Bij dat verhaal uit Baarn waren het 2 personen, als er 1 je van achteren grijpt heb je echt geen kans meer om wat te doen. In theorie kan je jezelf nog verweren door met je vingers in de ogen van de aanvaller achter je te prikken (of in ieder geval een knokkel, minder kans op vinger breken), maar je biologische programmering is zo dat je onbewust niet je voorkant bloot wil geven door een arm naar achteren te doen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_179857394
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:01 schreef Jordy-B het volgende:
Nee, je mag überhaupt geen substantieel mes bij je dragen, omdat oom agent het monopolie op geweld heeft. Daar komt bij dat als je niet weet hoe je zo'n wapen moet gebruiken, de kans groot is dat je je belager ook nog eens voorziet van een mes en lichtelijke pissigheid door de poging om zijn werk lastig te maken.
Een mes afpakken is niet zomaar gebeurd, ook niet bij een leek. Mits ze meer doen dan alleen ermee dreigen. Als jou verdedigingssport leraar wat anders beweert, andere dojo zoeken.

Wat me gevaarlijker lijkt is dat die 2 berovers ook messen bij zich hebben. Dan kan het heel verkeerd aflopen.

Het beste is ze gewoon dat spul te geven. En wegwezen. Zelfs al heb je een mes bij, dan is dat echt last resort.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  zondag 1 juli 2018 @ 23:13:21 #11
478810 Jarko12
Ng Ying Kungfu is mijn passie
pi_180176866
Ik beoefen ook zelfverdediging het ng ying kungfu en krav maga te Apeldoorn. Mes mag je niet gebruiken als zelfverdediging we kennen wets artikel noodweer en noodweer exces artikel 41. Proportioneel handelen bij zelfverdediging is soms lastig. En verdedigen tegen een mes is vaak niet te doen en erg lastig
pi_180176906
Fijn dat je eerst begint dat je ying yang babi pangang beoefent voordat je het topic twee weken omhoogkickt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180176921
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:27 schreef 2thmx het volgende:
Het gebruik van een mes ter zelfverdediging is niet strafbaar (mits je proportionaliteit en subsidiariteit betracht), het bezit mogelijk wel.
Zelfs een pistool niet, zie de zaak van de juweliersvrouw die twee mocros overhoop schoot.

Ik zou het nooit aanraden. Als je de verkeerde tegen komt, word jij met dat mes gestoken. Of je gaat lange tijd de bak in als de rechter je niet positief gezind is.

Een mes dragen gaat je niet helpen tegen onzekerheid.

Verder: geef je spullen af en blijf rustig. Het is het niet waard.
Whatever...
pi_180176955
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:59 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Het feit dat je een mes bij je draagt kan al wat zeggen over je bereidheid om het te gebruiken voor zelfverdediging.
Het komt voor dat de verdedigende partij zich (op een slaapkamer) bijvoorbeeld voorbereidt op zelf verdediging door een knuppel klaar te leggen. Wanneer die gebruikt wordt zal blijken dat ee verdedigende partij zich dus voorbereid heeft. noodweerexces bewijzen is dan al lastig.
Daarom altijd de getuigen compleet opruimen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180182568
TS, al in een dergelijke situatie terecht gekomen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')