SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 50% gewijzigd door Nattekat op 10-06-2019 23:23:45 ]And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
Ik zou nog ff wachten als ik hen was.quote:
En is ook wel ietsje snellerquote:Op zondag 17 juni 2018 14:45 schreef Mickytjuh het volgende:
Dus Toyota hoeft in totaal minder stops te maken... best een voordeel
In 2016 werden ze dat ook, werd alleen maar erger om 14.55quote:
Ik snap ook niet waarom coor Toyota een ander regelement geldt.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:45 schreef Mickytjuh het volgende:
Dus Toyota hoeft in totaal minder stops te maken... best een voordeel
quote:Op zondag 17 juni 2018 14:45 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
In 2015 werden ze dat ook, werd alleen maar erger om 14.55
Volgens een commentator bij RTL gisteren zou Toyota dit voordeel krijgen om ze aan boord te houden als enige hybride LMP1.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom coor Toyota een ander regelement geldt.
Dat is al jaren zo, en met een hele goede reden.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom coor Toyota een ander regelement geldt.
Klopt! En dat is bewust. Toyota moet winnen. Daarvoor is de EoT in het leven geroepen die Toyota bevoordeeld. Zowel in het aantal stops als in rondetijden.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:45 schreef Mickytjuh het volgende:
Dus Toyota hoeft in totaal minder stops te maken... best een voordeel
Is ook niet het geval. Ze hebben een hybride systeem en zijn dus zuiniger.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom coor Toyota een ander regelement geldt.
Het benadeelt Toyota en bevoordeelt de privateers.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt! En dat is bewust. Toyota moet winnen. Daarvoor is de EoT in het leven geroepen die Toyota bevoordeeld. Zowel in het aantal stops als in rondetijden.
Dat vinden de privateers zelf niet.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het benadeelt Toyota en bevoordeeld de privateers.
En die reden is?quote:Op zondag 17 juni 2018 14:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is al jaren zo, en met een hele goede reden.
Jawel, anders zouden ze niet meedoen. Bovendien is het gewoon een feit. Privateers krijgen meer fuel flow, meer fuel, meer aerodynamische ontwikkeling, meer testdagen en een lager minimumgewicht.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat vinden de privateers zelf niet.
Dat heb ik ook gehoord en vind ik echt bezopen. Politiek hoort bij racen, maar niet het aanpassen van de regelementen voor 1 team.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:46 schreef zoem het volgende:
[..]
Volgens een commentator bij RTL gisteren zou Toyota dit voordeel krijgen om ze aan boord te houden als enige hybride LMP1.
En dat is dus onzin. Toyota heeft alleen nadeel.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:46 schreef zoem het volgende:
[..]
Volgens een commentator bij RTL gisteren zou Toyota dit voordeel krijgen om ze aan boord te houden als enige hybride LMP1.
Als jij als privateer met een hybride aan de start had gestaan had je hetzelfde voordeel als Toyota gehad.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gehoord en vind ik echt bezopen. Politiek hoort bij racen, maar niet het aanpassen van de regelementen voor 1 team.
Nyck de Vries had zijn zoontje kunnen zijn.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:52 schreef MrBanaan1 het volgende:
Valt me nu pas op hoe klein die Lammers is
Nogal!quote:
Geldt niet alleen voor de LMP1 maar ook de GTE Pro. De Balance of Performance wordt niet voor niets ook Balance of Politics genoemd.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gehoord en vind ik echt bezopen. Politiek hoort bij racen, maar niet het aanpassen van de regelementen voor 1 team.
Moet wel zeggen; aangezien Porsche recentelijk LMP1 reed vind ik die GT winst nu niet zo bijzonderquote:Op zondag 17 juni 2018 14:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Geldt niet alleen voor de LMP1 maar ook de GTE Pro. De Balance of Performance wordt niet voor niets ook Balance of Politics genoemd.
Zo moest Ford 40 jaar na de GT40 overwinning winnen en dit jaar Porsche vanwege het 70 jaar bestaan
Niets van wat je hier zegt klopt. Kap eens met onzin verspreiden. Er is sowieso geen BoP in LMP1.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Geldt niet alleen voor de LMP1 maar ook de GTE Pro. De Balance of Performance wordt niet voor niets ook Balance of Politics genoemd.
Zo moest Ford 40 jaar na de GT40 overwinning winnen en dit jaar Porsche vanwege het 70 jaar bestaan
Nee hoor, er staan ook specifiek zaken in de reglementen waar hybride auto's voordeel hebben (bijvoorbeeld dat ze bij design 1 lap verder moeten kunnen per stint)quote:Op zondag 17 juni 2018 14:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dat is dus onzin. Toyota heeft alleen nadeel.
Die komt ongeveer tot m'n navelquote:Op zondag 17 juni 2018 14:52 schreef MrBanaan1 het volgende:
Valt me nu pas op hoe klein die Lammers is
Omdat ze zuiniger zijn. Toyota krijgt alsnog veel minder benzine dan de anderen.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:55 schreef M90 het volgende:
[..]
Nee hoor, er staan ook specifiek zaken in de reglementen waar hybride auto's voordeel hebben (bijvoorbeeld dat ze bij design 1 lap verder moeten kunnen per stint)
Nee. Dat nadeel met fuel flow wordt ruimschoots goed gemaakt door de hybride systemen.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dat is dus onzin. Toyota heeft alleen nadeel.
alle courers zijn kleinquote:Op zondag 17 juni 2018 14:52 schreef MrBanaan1 het volgende:
Valt me nu pas op hoe klein die Lammers is
Hij heeft gewoon gelijk.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niets van wat je hier zegt klopt. Kap eens met onzin verspreiden. Er is sowieso geen BoP in LMP1.
Lees je eens in want het begint behoorlijk irritant te worden.
Je moet de finish halen toch? Ze zijn niet meer in te halen qua kilometers natuurlijk.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:56 schreef Peterselieman het volgende:
Toyota heeft nog 4 minuten om stuk te gaan
Ik had het dan ook over de Bop in de GTE Pro klasse.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niets van wat je hier zegt klopt. Kap eens met onzin verspreiden. Er is sowieso geen BoP in LMP1.
Lees je eens in want het begint behoorlijk irritant te worden.
klopt. Als je de meeste kilometer aflegt, maar de vlag niet haalt win je alsnog nietquote:Op zondag 17 juni 2018 14:58 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Je moet de finish halen toch? Ze zijn niet meer in te halen qua kilometers natuurlijk.
Klopt maar dat is niet nieuwquote:Op zondag 17 juni 2018 14:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat ze zuiniger zijn. Toyota krijgt alsnog veel minder benzine dan de anderen.
Fout. Of je bent aan het liegen of je bent heel erg dom. Kap nou eens.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee. Dat nadeel met fuel flow wordt ruimschoots goed gemaakt door de hybride systemen.
De niet hybriden worden bewust langzamer gemaakt om de Toyota's een voirdeel te geven.
Toyota heeft er zelf aan meegewerkt om die regels vast te stellen. Anders zouden ze niet meer meedoen.
ja, die betekend amper wat in de racewereldquote:
En er klopt geen bal van. Gebruik eens fatsoenlijke bronnen.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik had het dan ook over de Bop in de GTE Pro klasse.
En wat ik zeg heb ik gelezen. Dat verzin ik niet.
Betekentquote:Op zondag 17 juni 2018 15:00 schreef Oscar. het volgende:
[..]
ja, die betekend amper wat in de racewereld
En rondetijd https://nl.motorsport.com(...)mans-toyota-1037968/quote:Op zondag 17 juni 2018 14:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Fout. Of je bent aan het liegen of je bent heel erg dom. Kap nou eens.
Nogmaals: de auto's zonder hybride systemen krijgen van alles meer, met als enige uitzondering dus de stint lengte. Het is ook niet voor niets dat de Rebellions veel sneller zijn dan welke privateer dan ook. Dit zijn gewoon keiharde feiten.
Dit artikel is een leugen. Zoals ik zeg, gebruik betere bronnen.quote:Op zondag 17 juni 2018 15:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En rondetijd https://nl.motorsport.com(...)mans-toyota-1037968/
Zal zich toch klote voelen.quote:Op zondag 17 juni 2018 15:02 schreef Oscar. het volgende:
blekenmolen op 3, dus toch nog een nederlands tintje!
eens!quote:Op zondag 17 juni 2018 15:04 schreef Sinister-D- het volgende:
Mooi voor Dempsey, die heeft ook een heel verhaal achter zich wat Le Mans betreft
Gaan we zo beginnen?quote:Op zondag 17 juni 2018 15:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit artikel is een leugen. Zoals ik zeg, gebruik betere bronnen.
Hoe duidelijk wil je het hebben?quote:“We moeten voorkomen dat ze hen voorbijschieten, omdat het de state-of-the-art referentie auto is, omdat ze minder gewicht hebben en veel meer brandstof meenemen dan is toegestaan in de aero”, zei de sportief directeur. “Je kunt niet zeggen dat je de privéteams wilt hebben om te vechten tegen de fabrieksteams. We willen de principes van gelijkheid behouden. Anders verliezen we de controle en wordt het een rotzooi. Ik weet dat er mensen zijn die niet zo denken, maar het geeft een echte kans aan de privateers om mee te doen in het spelletje.”
Daar staat duidelijk wat ik zeg. De privateers krijgen voordelen om dichter bij Toyota te kunnen komen. Hoe duidelijk wil je het hebben?quote:Op zondag 17 juni 2018 15:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gaan we zo beginnen?
http://www.racexpress.nl/(...)p1-aanpassen/n/89650
[..]
Hoe duidelijk wil je het hebben?
Die eerste zin is verre van duidelijk. Slecht vertaalwerk als je het mij vraagtquote:Op zondag 17 juni 2018 15:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gaan we zo beginnen?
http://www.racexpress.nl/(...)p1-aanpassen/n/89650
[..]
Hoe duidelijk wil je het hebben?
Het origineel is ook bagger.quote:Op zondag 17 juni 2018 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die eerste zin is verre van duidelijk. Slecht vertaalwerk als je het mij vraagt
En dat wat ze meer krijgen (hoeveelheid brandstof en fuel flow) is verminderd ten opzichte van vorig jaar om maar te zorgen dat ze geen gevaar vormen. Dus de hybriden zijn bevoordeeld ten opzichte van de afgelopen jaren.quote:Op zondag 17 juni 2018 14:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Fout. Of je bent aan het liegen of je bent heel erg dom. Kap nou eens.
Nogmaals: de auto's zonder hybride systemen krijgen van alles meer, met als enige uitzondering dus de stint lengte. Het is ook niet voor niets dat de Rebellions veel sneller zijn dan welke privateer dan ook. Dit zijn gewoon keiharde feiten.
Het was spannend om te zien of Toyota het niet weer zou verknoeien.quote:
Maar dat kun je Toyota niet kwalijk nemen.quote:Op zondag 17 juni 2018 15:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iets heel anders dan vorig jaar ja...
Die niet opwegen tegen het voordeel van een ERS.quote:Op zondag 17 juni 2018 15:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het origineel is ook bagger.
Het is vrij simpel: als privateer krijg je bepaalde voordeeltjes.
Ik geloof dan ook niet dat die de volle 100% gereden hebben om die reden.quote:Op zondag 17 juni 2018 15:12 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het was spannend om te zien of Toyota het niet weer zou verknoeien.
Ik kijk nu veel meer uit naar de Indy 500 volgend jaarquote:Op zondag 17 juni 2018 15:17 schreef M90 het volgende:
Iedereen alvast 15/16 juni 2019 gereserveerd in de agenda?
Ik kijk er nu al naar uit.quote:Op zondag 17 juni 2018 15:17 schreef M90 het volgende:
Iedereen alvast 15/16 juni 2019 gereserveerd in de agenda?
Natuurlijk niet, daar is Toyota dan ook een fabrieksteam voor. Duh.quote:Op zondag 17 juni 2018 15:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die niet opwegen tegen het voordeel van een ERS.
Alweer onwaar. Het is juist enorm opgeschroefd. De Rebellions van dit jaar zijn tien seconden sneller dan de snelste privateers van de afgelopen jaren.quote:Op zondag 17 juni 2018 15:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En dat wat ze meer krijgen (hoeveelheid brandstof en fuel flow) is verminderd ten opzichte van vorig jaar om maar te zorgen dat ze geen gevaar vormen. Dus de hybriden zijn bevoordeeld ten opzichte van de afgelopen jaren.
daar zijn de meningen (ook al) over verdeeldquote:Op zondag 17 juni 2018 15:19 schreef M90 het volgende:
Laten we het gezellig houden Hoe meer mensen hier hoe beter
indd de arrogantie spat hier van het schermquote:Op zondag 17 juni 2018 15:19 schreef M90 het volgende:
Laten we het gezellig houden Hoe meer mensen hier hoe beter
SMP kon op snelheid wel goed meekomen. Helaas op betrouwbaarheid niet. Hopelijk volgend jaar beter.quote:Op zondag 17 juni 2018 15:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik kijk er nu al naar uit.
Hopelijk krijgt Rebellion wat meer tegenstand.
quote:Op zondag 17 juni 2018 15:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
SMP kon op snelheid wel goed meekomen. Helaas op betrouwbaarheid niet. Hopelijk volgend jaar beter.
Oh, dat waren de spetters.quote:Op zondag 17 juni 2018 15:20 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
indd de arrogantie spat hier van het scherm
Even quoten voor het nageslachtquote:Op zondag 17 juni 2018 15:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oh, dat waren de spetters.
En reken maar dat volgend jaar nu dubbel omcirkeld in mijn agenda staat. Niets zal tussen mij en Le Mans kunnen komen.
Niet helemaal, in de nacht en de ochtend toch wel een paar rondjes extra verloren door relatief kleine probleempjes. Maar voor een compleet nieuwe auto was het zelfs beter dan ik had verwacht.quote:Op zondag 17 juni 2018 15:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Rebellion heeft trouwens wel een strakke race gereden. Op het incident in de eerste ronde verder volgens geen of nauwelijks problemen.
Zeker weten?quote:Op zondag 17 juni 2018 15:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oh, dat waren de spetters.
En reken maar dat volgend jaar nu dubbel omcirkeld in mijn agenda staat. Niets zal tussen mij en Le Mans kunnen komen.
Je hebt voor de zekerheid alvast een dubbele data-abbo afgesloten?quote:Op zondag 17 juni 2018 15:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oh, dat waren de spetters.
En reken maar dat volgend jaar nu dubbel omcirkeld in mijn agenda staat. Niets zal tussen mij en Le Mans kunnen komen.
Ik had voor de laatste anderhalf uur 650mb aangeschaft, dat was alleen net niet genoegquote:Op zondag 17 juni 2018 15:27 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Je hebt voor de zekerheid alvast een dubbele data-abbo afgesloten?
Je moet het eigenlijk vergelijken met 2016. De regels zijn amper veranderd t.o.v. 2017 voor privateers. Zie ook Bykolles won 10sec in 2017 tov 2016 (in die regels staan inderdaad voordelen voor privateers)quote:Op zondag 17 juni 2018 15:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alweer onwaar. Het is juist enorm opgeschroefd. De Rebellions van dit jaar zijn tien seconden sneller dan de snelste privateers van de afgelopen jaren.
Toyota heeft ten opzichte van vorig jaar juist weer minder brandstof gekregen.
Het houdt niet op, niet vanzelf .
http://www.dailysportscar(...)values-released.htmlquote:Op zondag 17 juni 2018 15:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alweer onwaar. Het is juist enorm opgeschroefd. De Rebellions van dit jaar zijn tien seconden sneller dan de snelste privateers van de afgelopen jaren.
Toyota heeft ten opzichte van vorig jaar juist weer minder brandstof gekregen.
Het houdt niet op, niet vanzelf .
En nu hou ik erover op want ik moet zo weg.quote:With the only relevant comparison for the EoT being the values applied to the class last year there have been some changes made, but only to the non-hybrid LMP1 cars, once again there is no difference applied between the turbocharged and normally aspirated cars.
The 2018 cars will have a marginally increased level of fuel energy per lap (205 MJ/lap compared to 204.4) but decreases in both max fuel per stint (52.5 kg down from 53.2kg) and maximum fuel flow, 108 kilos per hour down from 115k kg/hour last year.
The hybrid-powered Toyotas will retain their one lap per stint efficiency advantage.
Ik kan twee dingen bedenken die tussen beiden kunnen komen. De eerste is een barbecue die traditiegetrouw in hetzelfde weekend valt - dit jaar uitgezonderd - en de tweede een toernooi in Groningen waarbij ik dan de complete zaterdag mis (Dit jaar bleef ik tot zondag, maar fack dat als het samenvalt).quote:
Dan zou ik voor beide nu alvast even melden dat die dingen NIET in dat weekend moeten vallenquote:Op zondag 17 juni 2018 15:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan twee dingen bedenken die tussen beiden kunnen komen. De eerste is een barbecue die traditiegetrouw in hetzelfde weekend valt - dit jaar uitgezonderd - en de tweede een toernooi in Groningen waarbij ik dan de complete zaterdag mis (Dit jaar bleef ik tot zondag, maar fack dat als het samenvalt).
Die eerste boeit me wat minder, die tweede was dit jaar vier weken voor Le Mans.
kom je volgend jaar maar bij mij langs om te kijken. Woon immers in Groningenquote:Op zondag 17 juni 2018 15:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan twee dingen bedenken die tussen beiden kunnen komen. De eerste is een barbecue die traditiegetrouw in hetzelfde weekend valt - dit jaar uitgezonderd - en de tweede een toernooi in Groningen waarbij ik dan de complete zaterdag mis (Dit jaar bleef ik tot zondag, maar fack dat als het samenvalt).
Die eerste boeit me wat minder, die tweede was dit jaar vier weken voor Le Mans.
Dat toernooi heb ik totaal geen invloed opquote:Op zondag 17 juni 2018 15:34 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dan zou ik voor beide nu alvast even melden dat die dingen NIET in dat weekend moeten vallen
Dan iig die bbq met een groot scherm en wfiquote:Op zondag 17 juni 2018 15:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat toernooi heb ik totaal geen invloed op
Die barbecue is bijna traditie tijdens LM.
Geen groot scherm, wel stream.quote:Op zondag 17 juni 2018 15:42 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dan iig die bbq met een groot scherm en wfi
net zoals de fok!meetingquote:Op zondag 17 juni 2018 15:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oh, dat waren de spetters.
En reken maar dat volgend jaar nu dubbel omcirkeld in mijn agenda staat. Niets zal tussen mij en Le Mans kunnen komen.
Dat hebben ze op ES2 gedaan. En verder was er RTL7 nog...quote:Op zondag 17 juni 2018 15:46 schreef THEFXR het volgende:
eurosport heeft vandaag de plank misgeslagen en allen motogp uitgezonden, nog niet eens geswitched naar de finish ofzo
die heb ik niet, die zit in een ander pakket. heb idd op rtl7 der finish gezien.quote:Op zondag 17 juni 2018 15:47 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dat hebben ze op ES2 gedaan. En verder was er RTL7 nog...
Je kunt natuurlijk met een hamer op je hand slaan.quote:Op zondag 17 juni 2018 15:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat toernooi heb ik totaal geen invloed op
Dan heb je RTL7 nog altijd. Ik was wel blij met de Moto gp's... mijn hartslag is nog steeds 180 van de Moto3 race.quote:Op zondag 17 juni 2018 15:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die heb ik niet, die zit in een ander pakket
lees wat ik van es zeg, het ging niet over rtl7quote:Op zondag 17 juni 2018 15:50 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dan heb je RTL7 nog altijd. Ik was wel blij met de Moto gp's... mijn hartslag is nog steeds 180 van de Moto3 race.
Dat was altijd al een vraagteken en ik ging die datum niet per se vrijhoudenquote:
Zoals in de f1...quote:Op zondag 17 juni 2018 14:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gehoord en vind ik echt bezopen. Politiek hoort bij racen, maar niet het aanpassen van de regelementen voor 1 team.
De schuld van MotoGP en mijn afwezigheidquote:Op zondag 17 juni 2018 16:16 schreef M90 het volgende:
Patrick Dempsey superblij
Podiums gezien, tijd om af te zwaaien. Was wat rustiger hier als normaal en ook qua editie was minder spannend maar blijft een magische race die super blijft om hier te volgen
Het was ook gewoon een wat mindere interessante editie.quote:Op zondag 17 juni 2018 16:16 schreef M90 het volgende:
Patrick Dempsey superblij
Podiums gezien, tijd om af te zwaaien. Was wat rustiger hier als normaal en ook qua editie was minder spannend maar blijft een magische race die super blijft om hier te volgen
De vreugde van Dempsey was mooi.quote:Op zondag 17 juni 2018 16:16 schreef M90 het volgende:
Patrick Dempsey superblij
Podiums gezien, tijd om af te zwaaien. Was wat rustiger hier als normaal en ook qua editie was minder spannend maar blijft een magische race die super blijft om hier te volgen
Jij kijkt pas een paar jaar? Audi heeft het op dezelfde manier gedaan.quote:Op zondag 17 juni 2018 17:53 schreef northernlight81 het volgende:
Het was vooraf al wel duidelijk dat dit een dieptepunt ging worden voor de LMP1 klasse en het algemeen klassement.
De hele overwinning van Toyota slaat nergens op, een dieptepunt betreft financial fairplay.
De gt's waren wel leuk en de lmp2 ook wel.
We zijn verwend de afgelopen jaren.quote:Op zondag 17 juni 2018 17:54 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Jij kijkt pas een paar jaar? Audi heeft het op dezelfde manier gedaan.
Ja maar ik wordt een beetje moe van het negatieve commentaar. Audi heeft ook verschillende keren gewonnen met nauwelijks tegenstand maar dat is blijkbaar prima.quote:
Daar was toch ook geen zak aanquote:Op zondag 17 juni 2018 18:03 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ja maar ik wordt een beetje moe van het negatieve commentaar. Audi heeft ook verschillende keren gewonnen met nauwelijks tegenstand maar dat is blijkbaar prima.
ik denk dat je "prima" beter kan vervangen door "vergeten". Net zoals er over 10 jaar ook nauwelijks meer aan gedacht wordt dat Toyota deze overwinning gepakt heeft als enige LMP1-hy deelnemer.quote:Op zondag 17 juni 2018 18:03 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ja maar ik wordt een beetje moe van het negatieve commentaar. Audi heeft ook verschillende keren gewonnen met nauwelijks tegenstand maar dat is blijkbaar prima.
Ik kijk al lang en snap niet wat je bedoelt. Audi heeft een paar keer gewonnen, terwijl ze niet de snelste auto hadden. Maar het gaat er om dat je na 24u finished en de meeste ronden hebt gereden, niet om de snelste ronde of topsnelheid.quote:Op zondag 17 juni 2018 17:54 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Jij kijkt pas een paar jaar? Audi heeft het op dezelfde manier gedaan.
Ik hoop het, die LMP vervangen door hypercars van Ferrari, McLaren, Aston Martin, Lamborgini enz lijkt me supervet. Net zoals het gaaf is dat er een “gewone” Ferrari, Mercedes, Viper of Corvette mee doen in de GT klasses.quote:Op zondag 17 juni 2018 18:58 schreef Droopie het volgende:
Over 2 jaar gaan ze toch de regels veranderen voor de LMP1 ?
Zou leuk zijn als er een stuk of 15 teams dan mee doen met Indycar en Formule 1 rijders.
Ik gok dat er straks wat meer coureurs die triple crown willen proberen te halen (ervan uitgaande dat Alonso ooit die Indy500 eens gaat winnen )
Het wordt onthouden als de keer dat Alonso Le Mans won als onderdeel van de triple crown.quote:Op zondag 17 juni 2018 18:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ik denk dat je "prima" beter kan vervangen door "vergeten". Net zoals er over 10 jaar ook nauwelijks meer aan gedacht wordt dat Toyota deze overwinning gepakt heeft als enige LMP1-hy deelnemer.
maakte wel een groot verschil jaquote:Op zondag 17 juni 2018 16:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De schuld van MotoGP en mijn afwezigheid
Vooral dat tweede.
dat laatste deel heeft hij nog niet zomaarquote:Op zondag 17 juni 2018 20:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het wordt onthouden als de keer dat Alonso Le Mans won als onderdeel van de triple crown.
Allemaal gelul om Alonso te laten winnen.quote:Op maandag 18 juni 2018 18:47 schreef Fer het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)on-vergeten-1046671/
En de rest van de crew zat ook te slapen? Dit kan toch niet op dit niveau.
Die zat er al bijna een ronde voor op dat moment.quote:Op maandag 18 juni 2018 18:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Allemaal gelul om Alonso te laten winnen.
Ah ok, heb het einde gemist ivm ziekenhuis bezoekquote:Op maandag 18 juni 2018 19:01 schreef Fer het volgende:
[..]
Die zat er al bijna een ronde voor op dat moment.
Nyck was tijdens de start wel degelijk op Le Mans. Hij is daarna naar Nederland gegaan. In het commentaar zei hij dat hij zes uurtjes ergens langs de snelweg heeft geslapenquote:Op zondag 17 juni 2018 23:21 schreef Breaker.Faker het volgende:
Het was een leuke 24 uur. Mooi dat dit jaar weinig uitvallers waren. Zeg toch wat over de betrouwbaarheid.
Dit was niet de beste ik miste tocht de strijd tussen de LMP1. We wisten weken van te voren dat Toyota ging winnen.
Wat mij echt verbaasde waarom Nick de Vries in de studio zat in Hilversum. Hij had beter in Le Mans kunnen zitten. Misschien een idee voor RTL om de commentaar ook te doen op locatie. Ik vond de commentaar matig.
Wat ik wel super vond Allard op locatie.
http://sportscar365.com/l(...)rive-oreca-excluded/quote:The LMP2 class-winning No. 26 G-Drive Racing Oreca 07 Gibson, along with its sister TDS Racing entry, have been excluded from the 24 Hours of Le Mans for a technical infraction involving its refueling restrictors.
Per stewards decisions issued late Monday, both of the LMP2 cars, which had finished first and fourth in class, were found to have had a non-compliant part in the fuel restrictor that allegedly created a significantly faster fuel flow.
It has provisionally handed the class win to the No. 36 Signatech Alpine A460 Gibson of Nicolas Lapierre, Pierre Thiriet and Andre Negrao, although G-Drive/TDS plan to appeal the decision.
More to come…
twitter:dhhracing twitterde op maandag 18-06-2018 om 18:07:25 LMP1 drivers ranked by top 40 fastest lap average for #LeMans24. Topped by @alo_oficial, and by a fair margin, so maybe he actually just is, you know, pretty awesome 😄. Best of the rest was @followgustavo, some 2.4s off. https://t.co/UOz1ypkDLZ reageer retweet
van wat ik me kan herinneren van LM24 is dat ie voor een Gentleman driver geen complete poep is....quote:Op zondag 19 augustus 2018 15:47 schreef Jigzoz het volgende:
Wat is die Van Eerd een aanfluiting zeg...
6-10 seconden langzamer dan Van der Garde.quote:Op zondag 19 augustus 2018 15:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
van wat ik me kan herinneren van LM24 is dat ie voor een Gentleman driver geen complete poep is....
Kan niet kijken, dus kan niet echt oordelen over nu.
Hij is de reden dat die auto überhaupt op de baan is.quote:Op zondag 19 augustus 2018 15:47 schreef Jigzoz het volgende:
Wat is die Van Eerd een aanfluiting zeg...
Sinds 2011 z'n parkeerkunstenquote:Op zondag 19 augustus 2018 15:58 schreef lrishCassidy het volgende:
Bij Allan McNish moet ik altijd denken aan "Voorspellen met Allan".
Dat zit in m'n systeem en gaat er niet meer uit
Wat? De remblokken waren onregelmatig versleten? Of lees ik nu slecht?quote:Op maandag 20 augustus 2018 00:38 schreef sasquatsch het volgende:
Beide Toyota's zijn gediskwalificeerd waardoor Rebellion de race wint.
https://www.motorsport.co(...)stone-rebellion-wins
https://www.gpupdate.net/(...)s-gediskwalificeerd/quote:Na afloop kwamen beide wagens niet door de technische keuring. De 'skid block deflection test' werden niet met succes doorstaan. Het voorste deel van de skid block van de winnende #8 boog aan de rechterkant 6 millimeter door en aan de linkerkant 8 millimeter bij de toegestane druk van 2500 N aan de voorkant van het element. De #7 boog 9 millimeter door.
Reactie van Toyota
De Japanse fabrikant reageerde middels een statement op de dubbele diskwalificatie: "Beide wagens liepen schade op aan de betreffende delen van de vloer dor de impact met de nieuwe kerbs op Silverstone. Helaas resulteerde dat er ook in dat beide wagens de deflectietests tijdens de technische keuring niet doorstonden. Het ontwerp van dit onderdeel is niet veranderd sinds begin 2017."
http://www.dailysportscar.com/2018/09/11/don-panoz-1935-2018.htmlquote:Don Panoz – 1935-2018
American Le Mans Founder, Le Mans and Sebring-winning Manufacturer passes
...
Er stond confirmed bij en werd ook op andere sites gemeld, maar nu is het echt officieel. Ook Kamui Kobayashi zal deel uitmaken van het team.quote:
https://imsatv.imsa.com/quote:Op zaterdag 26 januari 2019 20:40 schreef King_Merc het volgende:
Is de 24 uur van Daytona ergens gratis te zien ?
Zo zonde dat hij in zijn carrière zoveel ongelukkige keuzes heeft gemaakt. Het blijft echt een van de beste coureurs ter wereld.quote:Op zondag 27 januari 2019 00:00 schreef sasquatsch het volgende:
En Alonso pakt ze één voor één en rijdt nu aan de leiding.
twitter:jordan10taylor twitterde op zondag 27-01-2019 om 00:01:20 This @alo_oficial guy seems alright. #Rolex24 reageer retweet
Ik hoop dat ze Alonso zo veel als mogelijk laten rijden. Die lijkt echt met grote afstand de allerbeste van het veld. Vergeet niet dat die Cadillac behoorlijk te lijden heeft door de toegepaste BOP.quote:Op zondag 27 januari 2019 17:46 schreef northernlight81 het volgende:
Alonso weer in de #10. Dan zullen ze nog 1x gaan wisselen, naar Kobayashi denk ik. Ik had gehoopt dat van der Zande nog wel terug zou komen in die auto.
EN weer een yellow.
Alonso rijdt geweldig, kan niemand in dit veld denk ik tegenop idd. Maar het zou leuk zijn als we wat meer van Renger van der Zande hadden gezien, die is echt de 4e man achter Alonso, Kobayashi en Taylor.quote:Op zondag 27 januari 2019 18:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze Alonso zo veel als mogelijk laten rijden. Die lijkt echt met grote afstand de allerbeste van het veld. Vergeet niet dat die Cadillac behoorlijk te lijden heeft door de toegepaste BOP.
Nietquote:Op zondag 27 januari 2019 18:28 schreef northernlight81 het volgende:
En ineens rijdt de auto met Bleekemolen op p1 en die met Breukers op P2 in de GTD 😂
wel terecht rood. Zelfs in een zwembad is minder water te vindenquote:Op zondag 27 januari 2019 18:39 schreef Bluurgh het volgende:
En alweer de rode vlag. Zou het nu over zijn?
Ja, dit zijn echt geen omstandigheden om in te racen.quote:Op zondag 27 januari 2019 18:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wel terecht rood. Zelfs in een zwembad is minder water te vinden
Precies, en ook Alonso ging alle kanten op. Ik heb dat zo in de F1 of de 24u van Lemans nooit zo gezien, dat echt alle auto's alle kanten op glijden en iedereen zo aan het worstelen is om op de baan te blijven 🤗quote:Op zondag 27 januari 2019 18:45 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, hij ligt eerste..
O, zeker wel. In het WEC een paar jaar geleden, in de VS geloof ik. En de F1 ook wel, Japan, ook een aantal jaar geleden. Toen Bianchi dodelijk crashte.quote:Op zondag 27 januari 2019 19:09 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Precies, en ook Alonso ging alle kanten op. Ik heb dat zo in de F1 of de 24u van Lemans nooit zo gezien, dat echt alle auto's alle kanten op glijden en iedereen aan het worstelen is om op de baan te blijven 🤗
WEC in de VS heb ik wellicht niet gezien, maar die F1 race in Japan uiteraard wel. Maar ik bedoel dat ze nog vrij lang door bleven rijden en er pas na 4 of 5 safety cars achter elkaar de rode vlag weer kwam. Bij de F1 komt zodra het hard regent en er 2 of 3 auto's vanaf glijden een safety car en eventueel een rode vlag tot ze weer normaal kunnen rijden.quote:Op zondag 27 januari 2019 19:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O, zeker wel. In het WEC een paar jaar geleden, in de VS geloof ik. En de F1 ook wel, Japan, ook een aantal jaar geleden. Toen Bianchi dodelijk crashte.
Ik kan me goed voorstellen dat Alonso deze race nog een keer gaat doen. Of hij vandaag nou wint of niet. Hij wil 'm zeker een keer zuiver winnen.
Maar fuck, wat was hij goed, tot nu toe.
quote:Op zondag 27 januari 2019 19:21 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
WEC in de VS heb ik wellicht niet gezien, maar die F1 race in Japan uiteraard wel. Maar ik bedoel dat ze nog vrij lang door bleven rijden en er pas na 4 of 5 safety cars achter elkaar de rode vlag weer kwam. Bij de F1 komt zodra het hard regent en er 2 of 3 auto's vanaf glijden een safety car en eventueel een rode vlag tot ze weer normaal kunnen rijden.
De eerste race nadat Alberts bij Spyker is ontslagen en vervanger Winkelhoch ligt na de eerste ronde 1e 😂.quote:Op zondag 27 januari 2019 19:34 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Edit: valt me eigenlijk nu pas op dat er gewoon twee trucks op het circuit rijden terwijl de race gewoon doorgaat.
Jammer inderdaad.quote:Op zondag 27 januari 2019 20:08 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, dit kan met recht een verregende race genoemd worden. Het eerste deel was fantastisch, maar door de regen was het daarna niks meer.
Wel te begrijpen dat ie niet weer op zo'n bomvol jaar zit te wachten.quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:29 schreef Sinister-D- het volgende:
Alonso stopt met WEC na Le Mans.
https://toyotagazooracing.com/release/2019/wec/0501-01.html
Was al langer een gerucht trouwens......
Denk eerder gevalletje doel behaald, door naar het volgende.....quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel te begrijpen dat ie niet weer op zo'n bomvol jaar zit te wachten.
Behoort ook tot de mogelijkheden.quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:36 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Denk eerder gevalletje doel behaald, door naar het volgende.....
Zal waarschijnlijk Dakar zijn, gerucht daarover gaat al langer. Met een Toyota dus.quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:36 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Denk eerder gevalletje doel behaald, door naar het volgende.....
Dat is idd waar ik op doelde met "het volgende".....quote:Op woensdag 1 mei 2019 12:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zal waarschijnlijk Dakar zijn, gerucht daarover gaat al langer. Met een Toyota dus.
Alleen de 500 natuurlijk.quote:Op woensdag 1 mei 2019 14:10 schreef sasquatsch het volgende:
En daarna de IndyCar want hij wil persé ook de Indy 500 winnen (als hem dat dit jaar niet lukt).
Je zit in de sneeuw dus .quote:Op donderdag 2 mei 2019 13:45 schreef Jigzoz het volgende:
Dit weekend naar Spa toe om het WEC weer eens te bekijken. Wordt alleen fucking koud en het gaat nog regenen ook.
Nog nooit meegemaakt dat het tijdens een race begon te sneeuwen.quote:
Schakel net pas in en zie de 29 ver achter liggen. Wat is er gebeurt?quote:
2 minuten stop and go, avoidable collision.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 17:10 schreef KoHai het volgende:
[..]
Schakel net pas in en zie de 29 ver achter liggen. Wat is er gebeurt?
Das idd erg zonde.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 19:48 schreef Smacked_Actor het volgende:
Na een retegoede start van vd Garde waar hij snel aan de leiding reed in Lmp2.
In de war met tweewielers?quote:Op zaterdag 11 mei 2019 11:55 schreef Burner82 het volgende:
Nevermind. Ben opgelicht door de tv-gids.
Stond een LMP1 auto als fotootje bij... En ik las alleen Endurance...quote:
Oeh, het officiële startseinquote:Op vrijdag 7 juni 2019 15:47 schreef Sinister-D- het volgende:
http://www.spotterguides.com/portfolio/19_lm/
Andy Blackmore's Spottersguide is er. Deze week maar eens uit printen op A3 en een Marker of Doom mee bietsen van op het werk
Tracy Krohn dit keer #99
Is @:M90 trouwens al uit zijn winterslaap?
Krohnquote:Op vrijdag 7 juni 2019 15:47 schreef Sinister-D- het volgende:
http://www.spotterguides.com/portfolio/19_lm/
Andy Blackmore's Spottersguide is er. Deze week maar eens uit printen op A3 en een Marker of Doom mee bietsen van op het werk
Tracy Krohn dit keer #99
Is @:M90 trouwens al uit zijn winterslaap?
Ik ookquote:
We ketenen je wel vast.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 15:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ook
Wat ik wel jammer vind want ik had graag weer 20-24 uur gekeken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zeg je dus nee. Neem gewoon ontbijt óf lunch.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 10:28 schreef Nattekat het volgende:
Gadverdamme, word ik uitgerekend dit weekend uitgenodigd voor een brunch
Zegt de persoon die bijna alles laat schieten voor een wedstrijdquote:Op dinsdag 11 juni 2019 10:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan zeg je dus nee. Neem gewoon ontbijt óf lunch.
Mobiel kijken tijdens de brunch..quote:Op dinsdag 11 juni 2019 11:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zegt de persoon die bijna alles laat schieten voor een wedstrijd
Is het familie, dat maakt het toch al wat lastiger om nee te zeggen. Veel zullen ze alleen niet aan me hebben.
Hadden ze het maar een week later moeten doenquote:
twitter:GvanderGarde twitterde op dinsdag 11-06-2019 om 12:43:16 If this was a school you might as well call it Harvard. The best of the best! #LeMans https://t.co/kqXsK5yKC6 reageer retweet
Ik heb het op verjaardagen (van anderen) gewoon op gezetquote:Op dinsdag 11 juni 2019 12:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hadden ze het maar een week later moeten doen
Vorig jaar al gemist, dus dat gaat me niet weer gebeuren.
Gewoon gaan brunchen...Toyota gaat die zege in de laatste paar uren echt niet meer weggeven.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 10:28 schreef Nattekat het volgende:
Gadverdamme, word ik uitgerekend dit weekend uitgenodigd voor een brunch
Ik herleef trauma's nu.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 18:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Gewoon gaan brunchen...Toyota gaat die zege in de laatste paar uren echt niet meer weggeven.
ze bouwen geen auto's meer die 23 uur en 51 minuten mee gaanquote:
😂🤣😂🤣quote:Op dinsdag 11 juni 2019 18:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Gewoon gaan brunchen...Toyota gaat die zege in de laatste paar uren echt niet meer weggeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |