abonnement Unibet Coolblue
pi_182557973
En niet vergeten dit weekend:

http://www.scalemodelchallenge.com/

quote:
Saturday 20 & Sunday 21 October 2018

Venue:

NH Eindhoven Conference Centre `Koningshof`

Locht 117

5504 RM Veldhoven (near Eindhoven)

The Netherlands

Opening hours:

Saturday 20 October: 10:00-17:00 hrs

Sunday 21 October: 10:00-17:00 hrs

Admission

Day ticket: ¤ 7, (Up to 14 years ¤ 5)

Two Day tickets: ¤ 12 (Up to 14 years ¤ 10)

Kids under 6 free admission

Over 6.500 square meters with:

Clubs – Traders – Competition – Expo Zone with free demos – special commemorative figure – demonstrations & presentations by renowned modellers and painters – Dedicated parking space for disabled at the venue entrance – Free admission and participation to demonstrations & presentations – free participation in the KIDS CLUB for kids up to 14 years – great catering – special hotel arrangements at NH Koningshof – welcome diner on Saturday evening & goodbye diner on Sunday evening



Please note that parking at NH Eindhoven is no longer free of charge.
The first 3 hours are free of charge, every subsequent hour is charged at ¤ 1.50/hr with a maximum of ¤ 5.00/24 hrs. The NH parking system operates based on license plate recognition and payment is possible at all exits/entries of the venue and hotel and required before leaving the NH premises.

We regret this new NH policy but wish to emphasize that the SMC organizers had no voice in this matter.
pi_182558110
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:36 schreef -Phineas- het volgende:
Hoeveel geld zijn jullie ongeveer maandelijks kwijt aan deze hobby? Want het lijkt me wel een prijzige hobby.
Valt echt wel mee hoor. Het is echt zo'n hobby waar je het zo gek bij kan maken als je zelf wilt.

In principe kan je beginnen met huis- tuin- en keukenspulletjes die je bij de Action kan vinden voor een appel en een ei. Dan zul je nog een kit nodig hebben, die je makkelijk 2e hands kan scoren voor 10,- oid voor een oudere kit, en dingetjes zoals speciale modelbouwlijm (hoeft niet, wel errug handig ipv secondelijm). Potjes verf kosten je ook nog geen 3,- per stuk.

Ben je voor een paar tientjes al begonnen. En zo'n kit zet je meestal niet in een week in elkaar.

Maar je kan ook voor 1000,- aan speciale gereedschappen en opslagsystemen kopen, airbrush, afzuiging, proxxon, werklampen met loep, en dan nog kits van 200,- tot 600,- in elkaar zetten :P
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:20:11 #178
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_182559207
quote:
Ik ben er zondag,paar mannen van MG groep zijn er ook en onze laborant staat er zijn vrienden/bouw groep.
Graag verwijderen.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:22:54 #179
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_182559311
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:36 schreef -Phineas- het volgende:
Hoeveel geld zijn jullie ongeveer maandelijks kwijt aan deze hobby? Want het lijkt me wel een prijzige hobby.
Ligt helemaal aan het project..Kan het voor een paar tientjes doen maar ik kan ook een model makkelijk verviervoudigen met aftermarket PE spul,decals,resin onderdelen enz enz..
De grens ligt bij jezelf.
Graag verwijderen.
pi_182559880
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:20 schreef Charged het volgende:

[..]

Ik ben er zondag,paar mannen van MG groep zijn er ook en onze laborant staat er zijn vrienden/bouw groep.
Dan gaan we elkaar missen. Zondag moet ik werken ;(

Veel plezier in ieder geval :Y
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:49:26 #181
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182559997
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:46 schreef Faxie het volgende:

[..]

Valt echt wel mee hoor. Het is echt zo'n hobby waar je het zo gek bij kan maken als je zelf wilt.

In principe kan je beginnen met huis- tuin- en keukenspulletjes die je bij de Action kan vinden voor een appel en een ei. Dan zul je nog een kit nodig hebben, die je makkelijk 2e hands kan scoren voor 10,- oid voor een oudere kit, en dingetjes zoals speciale modelbouwlijm (hoeft niet, wel errug handig ipv secondelijm). Potjes verf kosten je ook nog geen 3,- per stuk.

Ben je voor een paar tientjes al begonnen. En zo'n kit zet je meestal niet in een week in elkaar.

Maar je kan ook voor 1000,- aan speciale gereedschappen en opslagsystemen kopen, airbrush, afzuiging, proxxon, werklampen met loep, en dan nog kits van 200,- tot 600,- in elkaar zetten :P
Ah oké duidelijk. Maar ik zag dat de goedkopere kits er wel veel minder uitzien (en dan heb ik het over die vliegtuigjes) dan de duurdere.
Maar doen jullie het ook allemaal echt met een kit.. of zijn er ook een aantal die geen kit hebben maar allemaal random materiaal verzamelen om vervolgens vervolgens met dat materiaal zelf iets moois te bouwen?
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:54:50 #182
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182560120
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:22 schreef Charged het volgende:

[..]

Ligt helemaal aan het project..Kan het voor een paar tientjes doen maar ik kan ook een model makkelijk verviervoudigen met aftermarket PE spul,decals,resin onderdelen enz enz..
De grens ligt bij jezelf.
Geen idee wat die namen allemaal betekenen :+ hahaha. Ik ga denk ik toch beginnen met een kleine kit, maar die echt mooie zijn wel prijzig. Dat is dan zo zonde als het mislukt. Ik weet al wel dat ik die kleine kits in elkaar kan zetten van de intertoys zeg maar :+ Want dat deed ik vroeger al wel vaker.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 01:16:03 #183
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_182563226
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 20:36 schreef -Phineas- het volgende:
Hoeveel geld zijn jullie ongeveer maandelijks kwijt aan deze hobby? Want het lijkt me wel een prijzige hobby.
Ligt eraan wie je het vraagt
Die pakketjes van mij kosten tussen de 12 en 16 euro incl verzenden
en in tegenstelling tot die plastic modelbouwdozen heb je geen allerlei soorten verf, vernis en penselen nodig
Daarom vind ik die kamertjes wel lekker nu

tot nu toe volstaat een flesje houtlijm,
mja en een scherp mes en misschien een pincet

pak zo nu en dan wat mee van de action als ik iets zie liggen, zoals een stoffenschaar van 2 euro

Heb vroeger wel (echte) modelbouw gedaan, dan ben je redelijk wat kwijt aan penselen, verf, airbrush, bouwdozenlijm
  woensdag 17 oktober 2018 @ 01:45:46 #184
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_182563437
Cupcakes! ^O^

Bekertjes vouwen uit papier
Slagroom knippen uit een stukje kant! :o




bruine kralen als chocolade vulling


kiwi en aardbei als topping


:D




Roos van papier gemaakt en alles vastlijmen
pi_182571365
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:49 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Ah oké duidelijk. Maar ik zag dat de goedkopere kits er wel veel minder uitzien (en dan heb ik het over die vliegtuigjes) dan de duurdere.
Maar doen jullie het ook allemaal echt met een kit.. of zijn er ook een aantal die geen kit hebben maar allemaal random materiaal verzamelen om vervolgens vervolgens met dat materiaal zelf iets moois te bouwen?
Dat valt wel mee hoor. Zal aan het merk liggen ook, 't is niet allemaal Revell he :P

Ik maak zelf wel allemaal kits, maar bewaar wel allerlei onderdelen in een bak om eventueel later het zogenaamde 'scratch builden' te doen.

Welk onderwerp heeft je interesse, en wat is je budget? :P
  donderdag 18 oktober 2018 @ 00:22:40 #186
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182583035
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 14:29 schreef Faxie het volgende:

[..]

Dat valt wel mee hoor. Zal aan het merk liggen ook, 't is niet allemaal Revell he :P

Ik maak zelf wel allemaal kits, maar bewaar wel allerlei onderdelen in een bak om eventueel later het zogenaamde 'scratch builden' te doen.

Welk onderwerp heeft je interesse, en wat is je budget? :P
Mijn budget is 20 euro. En dan verwacht ik iets kleins, maar iets heel moois. Dat het wel echt mooi en schattig is om naar te kijken :P En niet al te amateuristisch.. maar ik vrees dat het niet haalbaar is.

En mijn interessegebieden zijn vliegtuigjes (maar geen vliegtuigen ala tiger moth :r En ik vind een 747 ofzo ook niet mooi. Eerder een model zoals fokker 100 vind ik mooi (waarbij de motoren achter de vleugel zit)

En het wordt ook bijna kerst en ik vind kerstdorpen ook heel leuk. Dus ik dacht er wel over na om iets te maken voor mijn kerstdorpje.
pi_182583150
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 00:22 schreef -Phineas- het volgende:
tiger moth
Als je bijvoorbeeld hier kijkt, kan je zien dat er echt wel genoeg keus is qua merken en prijs tot 20,- .

Ook wel even rekening houden met schaal natuurlijk. Die heel kleine modellen van Revell bv zijn 1/144. Ik denk dat je 1/72 leuker gaat vinden.

Jij kwam uit Amsterdam toch? Dan is Veldhoven dit weekend wellicht wat ver voor je (wel erg de moeite) maar 25 november (als ik me niet vergis) is bij Nieuwegein ook een groot evenement (Euro Scale Modeling) waar de nadruk meestal op luchtvaart ligt. Dat soort dingen helpen wel om enthousiast te worden :P
  donderdag 18 oktober 2018 @ 03:15:55 #188
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_182583999
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 00:22 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Mijn budget is 20 euro. En dan verwacht ik iets kleins, maar iets heel moois. Dat het wel echt mooi en schattig is om naar te kijken :P En niet al te amateuristisch.. maar ik vrees dat het niet haalbaar is.

En mijn interessegebieden zijn vliegtuigjes (maar geen vliegtuigen ala tiger moth :r En ik vind een 747 ofzo ook niet mooi. Eerder een model zoals fokker 100 vind ik mooi (waarbij de motoren achter de vleugel zit)

En het wordt ook bijna kerst en ik vind kerstdorpen ook heel leuk. Dus ik dacht er wel over na om iets te maken voor mijn kerstdorpje.
hihi ~:)



https://nl.aliexpress.com(...)ren/32840408554.html

(zoveel te vinden als je even goed zoekt op ali)

[ Bericht 2% gewijzigd door klabbakus op 18-10-2018 03:32:32 ]
  donderdag 18 oktober 2018 @ 03:44:23 #189
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_182584019
Heb een aardbeientaart gebakken







(als ik iets rustiger aan moet doen met posten van updates moeten jullie het maar zeggen, wil dit topic niet overspoelen)
pi_182590751
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 03:44 schreef klabbakus het volgende:
Heb een aardbeientaart gebakken

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

(als ik iets rustiger aan moet doen met posten van updates moeten jullie het maar zeggen, wil dit topic niet overspoelen)
Ik vind het niet erg hoor. Krijg er alleen zo'n honger van momenteel :(

Ik heb net ook iets suikerzoets af _O-



Nu even een paar HG's in elkaar gooien.
pi_182598074
En de volgende :P

pi_182599020
Wat vinden jullie nou de leukere en minder leukere dingen van het modelbouwen? :P

Voor mij:

+ Het openen van een nieuwe doos.
+ De bijna meditatieve staat waar je in terecht komt als je lekker bezig bent.
+ De progressie meemaken van een model, van losse kale onderdelen tot een afgewerkt geheel.
+ De vele kanten die je ermee op kunt mbt onderwerpen en materiaal.

- Het orienteren wanneer je de beschrijving openslaat kan soms onoverzichtelijk overkomen.
- Voorbereidend werk voor schilderen en spuiten.
- Schoonmaken naderhand.

Vooral die laatste 2 puntjes moet ik aan werken. Zodra ik eenmaal bezig ben stelt het allemaal niks voor, alleen die puntjes maken me altijd wat terughoudend om er mee te beginnen -O-
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:36:16 #193
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182616278
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 00:37 schreef Faxie het volgende:

[..]

Als je bijvoorbeeld hier kijkt, kan je zien dat er echt wel genoeg keus is qua merken en prijs tot 20,- .

Ook wel even rekening houden met schaal natuurlijk. Die heel kleine modellen van Revell bv zijn 1/144. Ik denk dat je 1/72 leuker gaat vinden.

Jij kwam uit Amsterdam toch? Dan is Veldhoven dit weekend wellicht wat ver voor je (wel erg de moeite) maar 25 november (als ik me niet vergis) is bij Nieuwegein ook een groot evenement (Euro Scale Modeling) waar de nadruk meestal op luchtvaart ligt. Dat soort dingen helpen wel om enthousiast te worden :P
Dankjewel voor die tips. Die van Nieuwegein lijkt mij leuk. Veldhoven kan ook wel (ik heb treinkaartjes bij de AH gekocht), maar is idd een beetje ver weg voor nu.

Die website is wel vaag op mijn telefoon.. als ik op vliegtuigen klik vind ik niks. Later maar even op mijn laptop kijken.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:36:50 #194
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_182616291
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 03:15 schreef klabbakus het volgende:

[..]

hihi ~:)

[ afbeelding ]

https://nl.aliexpress.com(...)ren/32840408554.html

(zoveel te vinden als je even goed zoekt op ali)
Alie express O+

En die is echt leuk O+
pi_182616519
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 19:36 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Dankjewel voor die tips. Die van Nieuwegein lijkt mij leuk. Veldhoven kan ook wel (ik heb treinkaartjes bij de AH gekocht), maar is idd een beetje ver weg voor nu.

Die website is wel vaag op mijn telefoon.. als ik op vliegtuigen klik vind ik niks. Later maar even op mijn laptop kijken.
Ow misschien werkt hun mobiele versie niet zo lekker ofzo. Geen idee eigenlijk.

Maar als je zoekt op modelbouwwinkels in Nederland, kom je maar zat tegen voor een leuk prijsje hoor :Y

En eventueel de sales bij HLJ.com in de gaten houden. Heb je een behoorlijk goede kit voor een tientje, en kost je 7,- verzenden ofzo. Ben je goedkoper uit dan in NL en hoef je geen invoerkosten te betalen.
pi_182629588
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 21:59 schreef Faxie het volgende:
Wat vinden jullie nou de leukere en minder leukere dingen van het modelbouwen? :P

Voor mij:

Leuk: Als het lukt. M'n houten boot is nog niets verder, niet leuk dus.

Niet leuk: Wachten tot het droog is, of het nou lijm of verf is.
Onduidelijke beschrijvingen (zoals imho bij die boot) zijn ook niet leuk. Dat chinglish ding is nog duidelijker doorgaans.
Ook niet leuk, als je je later bedenkt dat je iets makkelijk veel beter had kunnen doen.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_182629600
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 15:40 schreef dedodo het volgende:

[..]

Leuk: Als het lukt. M'n houten boot is nog niets verder, niet leuk dus.
Nieuwe doos is ook leuk overigens.
En het resultaat is doorgaans leuk.

Niet leuk: Wachten tot het droog is, of het nou lijm of verf is.
Onduidelijke beschrijvingen (zoals imho bij die boot) zijn ook niet leuk. Dat chinglish ding is nog duidelijker doorgaans.
Ook niet leuk, als je je later bedenkt dat je iets makkelijk veel beter had kunnen doen.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_182636986
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 15:41 schreef dedodo het volgende:

[..]

Hoe lang geleden ben je nou met die boot begonnen? :@

Die laatste punten heb ik gelukkig nog niet echt last van gehad :P
pi_182642597
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 22:45 schreef Faxie het volgende:

[..]

Hoe lang geleden ben je nou met die boot begonnen? :@

Die laatste punten heb ik gelukkig nog niet echt last van gehad :P
Geen idee :D maar heb er al heel lang niets aan gedaan. Gewoon omdatcik niet weet hoe ik het beste verder kan gaan.
Nu had ik wel iemand gevonden die zei te kunnen helpen, maar hij maakt boten met glasvezel en epoxy. Ik wil het graag een houten boot houden.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  woensdag 24 oktober 2018 @ 02:58:00 #200
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_182705523
twee doosjes uitsnijden en plastic erin plakken


6x bruine kraal, met stukje stoffen kant erop als slagroom en daarna een rood piepschuimbolletje :D


En 1 uur later




[ Bericht 4% gewijzigd door klabbakus op 24-10-2018 03:30:56 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')