abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 17 juni 2018 @ 10:46:08 #1
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_179843799
De NAVO is opgericht na de Tweede Wereldoorlog om een pact te vormen tegen de Russen. We weten allemaal hoe het gegaan is. Na de Koude Oorlog viel het Warschau-pact weg en bleef de NAVO nog wel over. Een keer is het kader van deze alliantie een oorlog opgestart na 9/11 in Afghanistan, ook is er wat gedoe geweest in Joegoslavië. Maar verder begint het zijn nut wel te verliezen. Zo trok Amerika zich nergens van aan en begon in Irak een oorlog, waar we nu nog steeds de zure vruchten van plukken.

Met de huidige Trump-administratie botert het ook al niet zo lekker. Met angst en beven wordt gekeken naar de NAVO-top in juli. Zie o.a. dit artikel. Ik denk dat we niet meer kunnen rekenen op Amerika's positie als morele politie-agent en dat hoeft ook niet meer na 70 jaar. Het grote Russische gevaar is stukken minder geworden en Europa is verstandig genoeg om op eigen benen te kunnen staan, gezien het succes van de Europese Unie. Tuurlijk, er zijn wat akkefietjes, maar wie had gedacht dat na WOII, WOI, de oorlogen van Napoleon en de zevenjarige oorlog we als Europeanen nu redelijk goed met elkaar kunnen opschieten?

Voor de beeldvorming en commitment vanuit alle Europese landen, dienen de Europese leiders het zo te sturen (of framen) dat Trump de aanleiding is voor de break-up. Hij zegt weer iets doms en impulsiefs en Frau Merkel zegt op beheerste toon: zullen we gewoon niet netjes van elkaar afscheid nemen? Denk dat dan de ontbinding vrij vlot in gang gebracht kan worden, zonder dat de leden onderling ruzie gaan maken op één speler na. Amerika (Trump) zal uiteindelijk wel pissed-off zijn en wil vast dan toenadering zoeken met Rusland. Maar goed, dat zou juist de reden moeten zijn om gezamenlijk een min of meer defensie-beleid en -apparaat op te gaan tuigen.

Ik ben er nog niet over uit of je defensie helemaal vanuit de EU moet sturen of dit een aparte alliantie moet zijn. De NAVO heeft een andere samenstelling (met o.a. Canada en Turkije) dan de EU, aan de andere kant kun je dit met partnerships wel goed afkaarten. Ik denk wel dat het een bijzonder sterk blok kan worden met een mix van Franse hoogwaardige technologie/kernwapens, Nederlandse expertise op logistiek en organisatie en een gezonde dosis Duitse discipline.

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 17-06-2018 11:04:57 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 17 juni 2018 @ 11:34:37 #2
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_179844641
Dus omdat de Europese leden van de NAVO zich niet aan de NAVO-afspraken houden mbt investeringen in Defensie en de VS voor alles op laten draaien, stel je nu voor dat ze als EU verder gaan met Defensie?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 17 juni 2018 @ 11:36:02 #3
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_179844662
als we dat doen praten we overmorgen Russisch met z'n allen in Europa :') .
  zondag 17 juni 2018 @ 11:38:36 #4
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_179844710
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 11:36 schreef bleiblei het volgende:
als we dat doen praten we overmorgen Russisch met z'n allen in Europa :') .
Ik denk dat je de Russen wat overschat en een conflict juist in het voordeel van Europa zou verlopen. De Russen zijn met 150 miljoen inwoners, Europa heeft 500 miljoen inwoners. Bovendien is onze economie veel gezonder en flexibeler dan die van Rusland.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 17 juni 2018 @ 11:41:25 #5
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_179844753
quote:
2s.gif Op zondag 17 juni 2018 11:38 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik denk dat je de Russen wat overschat en een conflict juist in het voordeel van Europa zou verlopen. De Russen zijn met 150 miljoen inwoners, Europa heeft 500 miljoen inwoners. Bovendien is onze economie veel gezonder en flexibeler dan die van Rusland.
Rusland is dan ook niet de vijand waar we ons tegen moeten wapenen, dat is China.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 17 juni 2018 @ 11:43:21 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179844803
Ik zie liever dat we ophouden met de Europese Unie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 17 juni 2018 @ 11:43:48 #7
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_179844813
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 11:41 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Rusland is dan ook niet de vijand waar we ons tegen moeten wapenen, dat is China.
Rusland is gewoon een irritante strontvlieg die de boel probeert te verdelen in de rest van de wereld. Daar hoeven we inderdaad geen zorgen over te maken, behalve dan er voor zorgen dat ze niet besluiten landen als Estland in te pikken ofzo.

China vind ik maar een ver-van-mijn-bed-show, maar is wel de grootmacht van de toekomst ja.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 17 juni 2018 @ 11:43:58 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179844818
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 11:41 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Rusland is dan ook niet de vijand waar we ons tegen moeten wapenen, dat is China.
Nee dat is Noord-Afrika en het Midden Oosten, inclusief iedereen die uit die gebieden komt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179845019
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 11:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nee dat is Noord-Afrika en het Midden Oosten, inclusief iedereen die uit die gebieden komt.
Nu bekijk je het puur xenofobisch/racistisch, de insteek van dit topic is volgens mij meer geopolitiek en op militair vermogen gericht.
  zondag 17 juni 2018 @ 11:58:36 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179845094
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 11:53 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Nu bekijk je het puur xenofobisch/racistisch
Onzin, noem het liever realistisch.

quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 11:53 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

de insteek van dit topic is volgens mij meer geopolitiek en op militair vermogen gericht.
Turkije heeft anders wel een machtig leger.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 17 juni 2018 @ 11:59:01 #11
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_179845099
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 11:53 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Nu bekijk je het puur xenofobisch/racistisch, de insteek van dit topic is volgens mij meer geopolitiek en op militair vermogen gericht.
Discussies over Midden-Oosten en dergelijke mogen inderdaad achterwege gelaten worden. In het onwaarschijnlijke geval dat de Arabische wereld zich verenigt en een politiek blok vormt, wordt het pas relevant met hen rekening te houden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_179845133
Denk dat de NAVO ook een economisch gunstige deal is. Het levert stabiliteit over een breed front voor betrekkelijk weinig inspanningen. Een EU leger vraagt eerst een politieke unie en daarnaast een veelvoud van de huidige defensie budgetten.

Rusland richt zich op het verdelen van de EU om een machtig NAVO blok te ondermijnen. Maar vormt an sich geen invasieve dreiging. Die hebben hun buik wel vol na twee allesomvattende wereldoorlogen, zoals de meeste landen in Europa.
  zondag 17 juni 2018 @ 12:18:46 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179845459
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 11:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nee dat is Noord-Afrika en het Midden Oosten, inclusief iedereen die uit die gebieden komt.
Goed verhaal weer Geert.

Kan je ook helder uiteenzetten waarom zij dat zijn en waarom iedereen uit die gebieden aartsvijand nummer één is? :? :|W
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 17 juni 2018 @ 12:24:05 #14
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_179845543
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 12:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Goed verhaal weer Geert.

Kan je ook helder uiteenzetten waarom zij dat zijn en waarom iedereen uit die gebieden aartsvijand nummer één is? :? :|W
Ga er nou niet op in man :{, zo krijg je weer zo'n kansloze moslimdiscussie. Dit is volstrekt irrelevant allemaal.

Ik denk dat we als Europa niet zo naïef moeten zijn en denken dat het wel losloopt. In de nabije toekomst zie ik niet meteen grote vijandige mogendheden die Europa kunnen bedreigen, maar goed wie weet wat er over 10 jaar aan de hand is? Zo'n handelsoorlog die nu lijkt uit te barsten geeft toch te denken...

Een meer gecentraliseerd defensie-beleid gestoeld volgens onze huidige normen en waarden (vrede en veiligheid) zorgt er m.i. voor dat we in Europa hoe dan ook zelf niet de hersens weer in elkaar slaan, ook al is die kans ook nu niet bepaald groot. En het biedt daarnaast ook efficiëntievoordelen als in dat niet elk land zelf alles hoeft te regelen maar op elkaar kan vertrouwen :).
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 17 juni 2018 @ 12:30:35 #15
104871 remlof
Europees federalist
pi_179845660
De VS zijn zich indedaad aan het ontwikkelen tot een zeer onbetrouwbare partner. Het is in ieder geval goed om de opties te bestuderen om het verder zonder dat land te doen.
pi_179845676
Lekker dan, zit je met een paar Fransen in de trenches, gaan ze ineens staken... :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_179845680
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 11:58 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Onzin, noem het liever realistisch.

[..]

Turkije heeft anders wel een machtig leger.
Turkije zit nota bene in de NAVO.
  zondag 17 juni 2018 @ 12:34:06 #18
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_179845697
quote:
7s.gif Op zondag 17 juni 2018 12:30 schreef remlof het volgende:
De VS zijn zich indedaad aan het ontwikkelen tot een zeer onbetrouwbare partner. Het is in ieder geval goed om de opties te bestuderen om het verder zonder dat land te doen.
Hoe is het de VS die de onbetrouwbare partner is? Het is juist Europa die al jarenlang weigert iedere afspraak na te komen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 17 juni 2018 @ 12:35:50 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179845726
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 12:34 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Hoe is het de VS die de onbetrouwbare partner is? Het is juist Europa die al jarenlang weigert iedere afspraak na te komen.
Noem eens?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 17 juni 2018 @ 12:36:26 #20
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_179845737
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 12:31 schreef Het_Bokje het volgende:
Lekker dan, zit je met een paar Fransen in de trenches, gaan ze ineens staken... :')
Dat soort dingen heeft zijn charmes ja :D. Maar het alternatief van ieder op zich zie ik als een stuk onaantrekkelijker.

Grootste uitdaging is om alle landen op één lijn te krijgen en een gezamenlijk geopolitiek standpunt te dragen. Maar gezien de afgelopen jaren, lukt dat met hangen en wurgen nog wel. De tijd zal moeten uitwijzen of Europese samenwerking op dit gebied daadwerkelijk een succes wordt. Het moet ook geleidelijk gaan natuurlijk, niet meteen alles op nationaal gebied afschaffen enzo.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_179846080
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 12:35 schreef Dven het volgende:

[..]

Noem eens?
Budget NAVO.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 17 juni 2018 @ 13:07:52 #22
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179846137
quote:
2s.gif Op zondag 17 juni 2018 12:36 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat soort dingen heeft zijn charmes ja :D. Maar het alternatief van ieder op zich zie ik als een stuk onaantrekkelijker.

Grootste uitdaging is om alle landen op één lijn te krijgen en een gezamenlijk geopolitiek standpunt te dragen. Maar gezien de afgelopen jaren, lukt dat met hangen en wurgen nog wel. De tijd zal moeten uitwijzen of Europese samenwerking op dit gebied daadwerkelijk een succes wordt. Het moet ook geleidelijk gaan natuurlijk, niet meteen alles op nationaal gebied afschaffen enzo.
Frankrijk wil niet eens Straatsburg afgeven. Opbokken met die EU gewoon. Verzin maar iets nieuws. Ondertussen lekker de veiligheid van de NAVO zonder ervoor te betalen.

Goeie deal lijkt mij.
And so is the past
  zondag 17 juni 2018 @ 13:15:12 #23
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_179846239
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2018 13:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Frankrijk wil niet eens Straatsburg afgeven. Opbokken met die EU gewoon. Verzin maar iets nieuws. Ondertussen lekker de veiligheid van de NAVO zonder ervoor te betalen.

Goeie deal lijkt mij.
Je kunt Straatsburg omvormen tot centrum waar allerlei defensieve instituten gehuisvest worden. Dat verhuiscircus is inderdaad flauwekul, maar daarvoor hoeft de EU nog niet op te bokken.

Dat we weinig besteden aan defensie is natuurlijk omdat de VS wel decennia voor ons zorgde. Die situatie lijkt nu te veranderen. Op zich wel begrijpelijk hoor, maar het is hier wel de toon die de muziek maakt. Wat Trump nou allemaal raaskalt, dat is toch iets om je conclusies te trekken en niet meer van Amerika afhankelijk te willen blijven.

Ondertussen is het percentage GDP wat aan defensie wordt besteed weer aan het stijgen: https://www.defensenews.c(...)-on-defense-in-2017/
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator zondag 17 juni 2018 @ 14:56:00 #24
54278 crew  Tijger_m
42
pi_179848206
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 13:04 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Budget NAVO.
Dat is er niet. Per 2022 is afgesproken dat lidstaten 2% van hun nationale budget aan hun eigen defensie spenderen
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_179850016
quote:
2s.gif Op zondag 17 juni 2018 11:38 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik denk dat je de Russen wat overschat en een conflict juist in het voordeel van Europa zou verlopen. De Russen zijn met 150 miljoen inwoners, Europa heeft 500 miljoen inwoners.
Lang niet al die 500 miljoen inwoners zijn solidair met Frau Mutti. Verder zit het Westen vol met Anne Fleurs, die zijn weliswaar goed in psychologische oorlogvoering doormiddel van postmodernnistische verwarringsmethodes maar niet in fysieke gevechten. Ik denk niet dat Europa het moet hebben van het verschil in bevolkingsgrote. Wel van het verschil in techniek. Al moet dat niet overschat worden: De eerste 20 jaar na de val van de Sovjet-Unie heeft Rusland een enorme klap te verwerken gehad. De laatste 7 jaar hebben ze enorme stappen gezet. Ze zijn echt niet meer zo ver verwijderd als onze volksvertegenwoordigers je graag doen laten geloven. Op sommige gebieden zijn ze zelfs verder.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179850071
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 11:43 schreef Harvest89 het volgende:
Ik zie liever dat we ophouden met de Europese Unie.
Verder dit. Ophouden met de EU en de NAVO. Defensie gewoon zelf regelen. Ophouden met eenzijdig solidair te zijn, zonder er ooit iets positiefs voor terug te zien.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179850112
quote:
2s.gif Op zondag 17 juni 2018 11:43 schreef Falco het volgende:
Daar hoeven we inderdaad geen zorgen over te maken, behalve dan er voor zorgen dat ze niet besluiten landen als Estland in te pikken ofzo.
Die vrees is ongegrond. Als ze EU landen gaan in pikken, pikken ze ook gelijk Polen in. Als het westen ballen had stuurden ze troepen naar de Krim. Maar het westen heeft geen ballen. Tijd om uit de EU en de NAVO te stappen en zelf wat ballen te kweken.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179850147
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 11:53 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Nu bekijk je het puur xenofobisch/racistisch, de insteek van dit topic is volgens mij meer geopolitiek en op militair vermogen gericht.
Migratie kan eveneens een geopolitieke factor en militair instrument zijn. Daar mag best kritisch naar gekeken worden. Diverse ambassades doen er alles aan om hun onderdanen op ons grondgebied te controleren.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179850182
quote:
7s.gif Op zondag 17 juni 2018 12:30 schreef remlof het volgende:
De VS zijn zich indedaad aan het ontwikkelen tot een zeer onbetrouwbare partner. Het is in ieder geval goed om de opties te bestuderen om het verder zonder dat land te doen.
Doe het dan ook gelijk zonder Duitsland. De duitsers zijn weliswaar betrouwbaar: in het uitdelen van ons geld. Maar dat hebben we helemaal niet nodig.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179850231
quote:
2s.gif Op zondag 17 juni 2018 13:15 schreef Falco het volgende:

[..]

Je kunt Straatsburg omvormen tot centrum waar allerlei defensieve instituten gehuisvest worden. Dat verhuiscircus is inderdaad flauwekul, maar daarvoor hoeft de EU nog niet op te bokken.
De EU opbokken om Straatsburg gaat natuurlijk niet gebeuren. Maar het is natuurlijk wel een extra argument in de lange reeks met argumenten tegen de EU.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179850926
Domste idee dat je maar kan verzinnen. VS uit de relatie Rusland en Europa halen. Liever ophouden met de EU, scheelt ook gelijk een bak ruzie met Rusland. De NAVO werkt uitstekend.
  Moderator zondag 17 juni 2018 @ 17:15:11 #32
54278 crew  Tijger_m
42
pi_179850989
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:12 schreef Mr.Major het volgende:
Domste idee dat je maar kan verzinnen. VS uit de relatie Rusland en Europa halen. Liever ophouden met de EU, scheelt ook gelijk een bak ruzie met Rusland. De NAVO werkt uitstekend.
Rare opmerking weer, het is je toch wel bekend dat het de VS was die sancties aan Rusland oplegde voordat de EU dat deed over de Krim?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_179851046
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:12 schreef Mr.Major het volgende:
Domste idee dat je maar kan verzinnen. VS uit de relatie Rusland en Europa halen. Liever ophouden met de EU, scheelt ook gelijk een bak ruzie met Rusland. De NAVO werkt uitstekend.
Ophouden met de EU omdat Rusland dat leuk zou vinden. Klinkt een beetje als een zwaktebod.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator zondag 17 juni 2018 @ 17:18:38 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_179851073
quote:
2s.gif Op zondag 17 juni 2018 11:38 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik denk dat je de Russen wat overschat en een conflict juist in het voordeel van Europa zou verlopen. De Russen zijn met 150 miljoen inwoners, Europa heeft 500 miljoen inwoners. Bovendien is onze economie veel gezonder en flexibeler dan die van Rusland.
Het Russische leger is een puinhoop, de enige reden dat er nog steeds rekening mee gehouden moet worden met Rusland als grootmacht is hun nucleaire arsenaal.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 17 juni 2018 @ 17:20:00 #35
54278 crew  Tijger_m
42
pi_179851102
quote:
10s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ophouden met de EU omdat Rusland dat leuk zou vinden. Klinkt een beetje als een zwaktebod.
Een beetje? _O-
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_179851157
quote:
10s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ophouden met de EU omdat Rusland dat leuk zou vinden. Klinkt een beetje als een zwaktebod.
Niet omdat, maar wel een gunstige bijkomstigheid.

Binnen deze discussie (navo afschaffen) is de EU afschaffen overigens een beter alternatief. Binnen de maatschappelijk brede discussie over de EU is dit natuurlijk slechts een deelargument. De houding van de EU jegens Rusland én Oost-Europa laat namelijk te wensen over.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mr.Major op 17-06-2018 17:52:12 ]
pi_179851193
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Rare opmerking weer, het is je toch wel bekend dat het de VS was die sancties aan Rusland oplegde voordat de EU dat deed over de Krim?
Geef je de sancties van de VS nu als oorzaak van de situatie in Oekraïne? Welke dan? Over rare opmerkingen gesproken...
  Moderator zondag 17 juni 2018 @ 17:31:07 #38
54278 crew  Tijger_m
42
pi_179851310
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Geef je de sancties van de VS nu als oorzaak van de situatie in Oekraïne? Welke dan? Over rare opmerkingen gesproken...
Er is maar op een punt ruzie met Rusland vanuit de EU en dat is de Krim, probeer die draad even op te pakken?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_179851460
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er is maar op een punt ruzie met Rusland vanuit de EU en dat is de Krim, probeer die draad even op te pakken?
Ohja joh?

En wat is dan het doel van jouw schrijven bij post #32?
  zondag 17 juni 2018 @ 19:16:00 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179853775
Europees leger is goed maar de NAVO moet blijven. Trump gaat wel weer een keer weg en ook de andere bondgenoten zijn handig.
pi_179853905
quote:
7s.gif Op zondag 17 juni 2018 12:30 schreef remlof het volgende:
De VS zijn zich indedaad aan het ontwikkelen tot een zeer onbetrouwbare partner. Het is in ieder geval goed om de opties te bestuderen om het verder zonder dat land te doen.
Eens.

Overigens eindelijk weer eens een kwalitatief hoogstaand stukje tekst en een interessant onderwerp op dit forum.

Hulde aan diegene die dit onderwerp gestart is en ik ben het eens met zijn/haar stelling. De VS is een onbetrouwbare 'partner' gebleken, ik heb veel meer fiducie in een Europees leger met Europese normen en waarden.
Turkije zit bovendien ook in de NAVO en dat land ontpopt zich ook meer en meer als onbetrouwbare partner.

Wel acht ik het nodig om binnen de EU en een toekomstig EU-leger goed te kijken naar lidstaten die echt actief meedoen en lidstaten die alleen maar kunnen zieken en net zo zeer de populist uithangen, om deze na enkele jaren, wanneer men nog altijd de zieke extreem-rechtse populist uithangt en dientengevolge niet de Europese normen en waarden uitdraagt, deze lidstaten te verwijderen uit de EU.

Ik zie graag een iets kleinere EU met actieve deelnemers die leuk meedoen en echt samen vooruit willen, dan een grotere EU met een stel etters ertussen zoals Hongarije, Polen en Slowakije.

Lidstaten die de klapmongool willen uithangen kunnen zich melden bij Poetin's Euraziatische Unie.

Brussel is veel te lief jegens hen die zich inhumaan en ziekelijk gedragen, zoals deze drie bovengenoemde lidstaten. Goede en onafhankelijke journalistiek dient geen gevaar te lopen en moord op journalisten zoals recentelijk in Slowakije is uit den boze in de EU. Onafhankelijke rechtspraak is een vereiste en rechten van minderheden dienen te worden beschermd. Als je je daar niet toe kunt of wilt zetten als lidstaat kan je beter aankloppen bij Poetin of andere sukkel.
pi_179856581
quote:
10s.gif Op zondag 17 juni 2018 19:26 schreef lao_tse het volgende:
Ik zie graag een iets kleinere EU met actieve deelnemers die leuk meedoen en echt samen vooruit willen, dan een grotere EU met een stel etters ertussen zoals Hongarije, Polen en Slowakije.
Volken die opkomen voor hun rechten en niet zomaar met het politbureau meeknikken terwijl ze door de Duitsers geexploiteerd worden, voor etters uitmaken. :r
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  zondag 17 juni 2018 @ 21:36:51 #43
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179858259
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 19:16 schreef Hexagon het volgende:
Europees leger is goed maar de NAVO moet blijven. Trump gaat wel weer een keer weg en ook de andere bondgenoten zijn handig.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator maandag 18 juni 2018 @ 00:08:18 #44
54278 crew  Tijger_m
42
pi_179862019
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 20:52 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Volken die opkomen voor hun rechten en niet zomaar met het politbureau meeknikken terwijl ze door de Duitsers geexploiteerd worden, voor etters uitmaken. :r
Hun rechten waar wij voor mogen betalen dan wel. Nee, vriend, zo werkt het niet, als ze met ons mee willen doen dan accepteren ze maar gewoon de spelregels, zo niet dan donderen ze maar lekker op.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_179862652
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 00:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hun rechten waar wij voor mogen betalen dan wel. Nee, vriend, zo werkt het niet, als ze met ons mee willen doen dan accepteren ze maar gewoon de spelregels, zo niet dan donderen ze maar lekker op.
Had je m'n post gezien?
  Moderator maandag 18 juni 2018 @ 00:53:28 #46
54278 crew  Tijger_m
42
pi_179863002
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 00:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Had je m'n post gezien?
Ja, maar ik heb er verder geen zin in met jou, jij begrijpt je eigen posts schijnbaar niet dus ja, dan houd het op.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_179863071
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 19:16 schreef Hexagon het volgende:
Europees leger is goed maar de NAVO moet blijven. Trump gaat wel weer een keer weg en ook de andere bondgenoten zijn handig.
Heeft het Europese leger dan ook bepaalde privileges die de VS bijv niet heeft op European soil? Of hoe zie je dat in praktijk voor je.
  Moderator maandag 18 juni 2018 @ 01:07:05 #48
54278 crew  Tijger_m
42
pi_179863194
quote:
11s.gif Op maandag 18 juni 2018 00:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heeft het Europese leger dan ook bepaalde privileges die de VS bijv niet heeft op European soil? Of hoe zie je dat in praktijk voor je.
Ik snap niet goed wat je daarmee wilt zeggen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_179863242
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 01:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik snap niet goed wat je daarmee wilt zeggen?
Ik weet ook niet echt goed wat ik daarmee wil zeggen, maar dacht ineens na over dat de VS en EU op bepaalde gebieden wel eens tegenstrijdige belangen kunnen hebben. Mocht dat voorvallen er dan ook sprake zou zijn voor restricties in de beweegvrijheid van de VS op Europees bodem.
  Moderator maandag 18 juni 2018 @ 01:16:00 #50
54278 crew  Tijger_m
42
pi_179863363
quote:
11s.gif Op maandag 18 juni 2018 01:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik weet ook niet echt goed wat ik daarmee wil zeggen, maar dacht ineens na over dat de VS en EU op bepaalde gebieden wel eens tegenstrijdige belangen kunnen hebben. Mocht dat voorvallen er dan ook sprake zou zijn voor restricties in de beweegvrijheid van de VS op Europees bodem.
Die zijn er al, de VS mag echt niet zomaar zijn troepen in Europa op pad sturen, daar moeten de nationale overheden toestemming voor geven maar dat zou denkelijk ook gelden voor een EU leger.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')