abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 juni 2018 @ 05:46:28 #1
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_179841845
Ik heb namens mijn advocaat Hoger Beroep aangetekend bij de Centrale Raad van Hoger Beroep ten aanzien van een besluit van een (lagere) rechter. De reden hiervoor zijn nieuwe gronden die mijn casus een aanzienlijk hogere kans van slagen geven.

Dit hoger beroep is ingesteld in februari 2017. Ik heb mijn advocaat gevraagd, hoe lang het nu precies gaat duren voordat dit Hoger Beroep wordt behandeld en wanneer ik de zitting kan verwachten. Hij zei dat er geen tijdslimiet aan het Hoger Beroep gekoppeld zat en dat hij niet wist wanneer de Centrale Raad het Hoger Beroep in behandeling neemt.

Klopt dit? Kan een Hoger Beroep jaren duren voordat deze behandeld wordt? Of is het ook mogelijk om hier een klacht over in te dienen?

(ik ga niet inhoudelijk in over de aard van het hoger beroep)
pi_179841912
Jaren lijkt me onwaarschijnlijk, de rechtspraak is ook gewoon gebonden aan termijnen. En zaken die over de termijn gaan kosten geld. Nou merkt een individuele rechter dat natuurlijk niet in zn portemonnee, dus uitgesloten is het niet, maar ik vermoed dat ‘t wel meevalt. Een paar maanden vind ik wel aannemelijk.

Een klacht kan natuurlijk altijd, ruim een jaar is best lang. Ik zou zelf dus zeker om de zoveel weken eens bellen hoe het ervoor staat. Voor hetzelfde geld is je dossier achter de verwarming gevallen.

Wees je er overigens van bewust dat je advocaat altijd zal zeggen dat een hoger beroep kansrijk is, dat levert hem namelijk werk (en dus geld) op. In de praktijk gaan maar weinig beroepen gegrond en nog minder hoger beroepen.
pi_179842003
Dat kan inderdaad wel een paar jaar duren. Als redelijke termijn voor hoger beroep wordt 2 jaar gezien. Bij overschrijding kun je een schadevergoeding vragen maar dan wordt ook gekeken naar het totaal met bezwaar en beroep erbij waar in totaal 4 jaar voor staat.

Misschien heb je wat aan deze link: https://www.gl-advocaten.(...)jn-in-bestuursrecht/
pi_179842129
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 05:46 schreef TechnoCat het volgende:
Ik heb namens mijn advocaat Hoger Beroep aangetekend bij de Centrale Raad van Hoger Beroep ten aanzien van een besluit van een (lagere) rechter.
Doet je advocaat dit niet namens jou?
pi_179842619
Een jaar tot twee jaar gemiddeld. De Centrale Raad heeft het erg druk momenteel, dus reken er maar op dat je pas volgend jaar aan de beurt bent.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 22:39:32 #6
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_179908403
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 08:23 schreef djh77 het volgende:

[..]

Doet je advocaat dit niet namens jou?
Klopt heeft hij gedaan.
pi_179911073
Centrale Raad van Hoger Beroep bestaat niet. Je zult wel de Centrale Raad van Beroep bedoelen. Nieuwe gronden in hoger beroep aanvoeren kan niet. Grondenfuik tussen beroep en hoger beroep. Rechters nemen voorts geen besluiten, die doen uitspraken.

Eeeeeeeeen…… bel ff met de CBB en vraag of er al een zittingsdatum is gepland. Anderhalf jaar op een zitting wachten is niet normaal. Ook niet bij de CBB. Heus.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 20 juni 2018 @ 08:51:33 #8
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_179913456
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 00:52 schreef Argento het volgende:
Nieuwe gronden in hoger beroep aanvoeren kan niet. Grondenfuik tussen beroep en hoger beroep.
Niet waar, CRvB 13-10-2016, ECLI:NL:CRVB:2016:3894 in bepaalde gevallen kunnen dus wel degelijk nieuwe gronden worden aangevoerd, tenzij deze eerder bewust niet zijn aangevoerd dan wel zijn prijsgegeven.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_179925609
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 00:52 schreef Argento het volgende:
Centrale Raad van Hoger Beroep bestaat niet. Je zult wel de Centrale Raad van Beroep bedoelen. Nieuwe gronden in hoger beroep aanvoeren kan niet. Grondenfuik tussen beroep en hoger beroep. Rechters nemen voorts geen besluiten, die doen uitspraken.

Eeeeeeeeen…… bel ff met de CBB en vraag of er al een zittingsdatum is gepland. Anderhalf jaar op een zitting wachten is niet normaal. Ook niet bij de CBB. Heus.
CBB bestaat ook niet. Je zult wel de CRvB bedoelen.

En anderhalf jaar is bij de CRvB echt niet abnormaal. Heus.
pi_179952714
Zeker wel. Anderhalf jaar geleden beroep aantekenen en dan nog geen zittingsdatum rechtvaardigt een telefoontje
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_179954819
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 21:24 schreef Argento het volgende:
Zeker wel. Anderhalf jaar geleden beroep aantekenen en dan nog geen zittingsdatum rechtvaardigt een telefoontje
O ja hoor, een telefoontje na anderhalf jaar is echt niet raar, dat kan gerust, dat bestrijd ik ook niet.

Maar wat ik bedoel is dat het niet uitzonderlijk is dat je na anderhalf jaar eens bij de CRvB aan de bel moet trekken, de Raad heeft het ra-zend druk en een zitting binnen een jaar na beroep aantekenen is bij de Raad vrij uitzonderlijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')