abonnement Unibet Coolblue
pi_179839985
Beste vrienden,

Ik ga in oktober samen wonen met mijn vriendin en ik zou graag iets met een home assistant gaan doen.

Ik weet alleen niet waar te beginnen. Ik ben in deze wereld een beetje een noob en zou graag willen weten wat er nodig is en wat er überhaupt mogelijk is.

Kunnen jullie mij helpen?
Gino ♥
  zondag 17 juni 2018 @ 08:10:16 #2
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_179842078
er zijn best wel wat youtube filmpjes met uitleg en dingen die je er mee kan.
ik zelf heb hem op een RPI3 draaien en voornamelijk het licht loopt die dat.
zou hier eens beginnen hij legt dingen duidelijk uit

op het forum van home assistant zelf en op tweakers kan je ook altijd terecht met vragen
pi_179865772
Begin eens met een setje Hue of Yeelight lampen. Koop er een Google Home bij en ontdek de mogelijkheden. Je kun het zelf dan later verder nog helemaal uitbreiden.
Uitvinder van de biersmiley.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 20:22:49 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179996871
Ik heb Google home mini. Gebruik ik zeker 15x per dag. Aan Google home mini heb ik het volgende gekoppeld:

Chromecast en die zit aangesloten op de TV in de woonkamer.
Hue bridge, momenteel 8 lampen in de woonkamer en keuken aangesloten. Daar komen er volgende week nog 11 bij op kantoor en onze slaapkamer met inloopkast en ensuite. Dat moet ook weer gaan werken met een paar bewegingsmelders.
Op de Hue bridge kun je ook goedkopere lampen aansluiten (Ikea Tradfi, Innr)
Netflix ook gekoppeld aan Google home, dit is echt ideaal! 'Hey Google, play House of Cards' en vervolgens zet de chromecast de TV aan, zoekt de juiste aflevering en dan loeren maar. Je biertje worst nog net niet gebracht.
Ik ben niet zo'n YouTube loerder maar ik merk wel dat de functionaliteit tussen YouTube en Google home goed werkt.

Dus ik bestuur TV en lampen allemaal met voice commands. Ik genruik geen afstandsbedieningen of lichtknoppen hier in huis. Ik zeg 'hey Google, I'm off to bed en dan zet ze alles uit buiten de lampen op de slaapkamer. 'OK Google, goodnight' is alles uit. Ik wil via IFTTT eigenlijk nog instellen dat ze ook mijn wekker zet in dat commando, maar dan verschillende tijden op verschillende dagen.

Het leuke is dat je steeds kunt uitbreiden. Da's maar goed ook. 1 verdieping volledig uitrusten met Hue kostte 500 euro, Innr maakt dat wel een stuk goedkoper. Google home werkt heel goed samen met Hue bridge. Ik wil op termijn nog 3 slimme thermostaten die met Google assistant praten. En ik ben me nu aan het oriënteren op een projector met chromecast in de slaapkamer. Dan kunnen we daar ook netflixen. :7
Resistance is futile.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 20:25:55 #5
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179996956
Ben je een Android gebruiker? Dat maakt het gebruik van Google home veel makkelijker.
Resistance is futile.
pi_180019533
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 20:25 schreef Seven. het volgende:
Ben je een Android gebruiker? Dat maakt het gebruik van Google home veel makkelijker.
Jaaa android ja en ik wil alles gaan doen met sonoff.
Gino ♥
pi_180019688
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 20:22 schreef Seven. het volgende:
Ik heb Google home mini. Gebruik ik zeker 15x per dag. Aan Google home mini heb ik het volgende gekoppeld:

Chromecast en die zit aangesloten op de TV in de woonkamer.
Hue bridge, momenteel 8 lampen in de woonkamer en keuken aangesloten. Daar komen er volgende week nog 11 bij op kantoor en onze slaapkamer met inloopkast en ensuite. Dat moet ook weer gaan werken met een paar bewegingsmelders.
Op de Hue bridge kun je ook goedkopere lampen aansluiten (Ikea Tradfi, Innr)
Netflix ook gekoppeld aan Google home, dit is echt ideaal! 'Hey Google, play House of Cards' en vervolgens zet de chromecast de TV aan, zoekt de juiste aflevering en dan loeren maar. Je biertje worst nog net niet gebracht.
Ik ben niet zo'n YouTube loerder maar ik merk wel dat de functionaliteit tussen YouTube en Google home goed werkt.

Dus ik bestuur TV en lampen allemaal met voice commands. Ik genruik geen afstandsbedieningen of lichtknoppen hier in huis. Ik zeg 'hey Google, I'm off to bed en dan zet ze alles uit buiten de lampen op de slaapkamer. 'OK Google, goodnight' is alles uit. Ik wil via IFTTT eigenlijk nog instellen dat ze ook mijn wekker zet in dat commando, maar dan verschillende tijden op verschillende dagen.

Het leuke is dat je steeds kunt uitbreiden. Da's maar goed ook. 1 verdieping volledig uitrusten met Hue kostte 500 euro, Innr maakt dat wel een stuk goedkoper. Google home werkt heel goed samen met Hue bridge. Ik wil op termijn nog 3 slimme thermostaten die met Google assistant praten. En ik ben me nu aan het oriënteren op een projector met chromecast in de slaapkamer. Dan kunnen we daar ook netflixen. :7
Heb over de Google mini niet veel goede dingen gehoord. Aangezien het heel beperkt is. Ervaar jij dat ook?
Gino ♥
  zondag 24 juni 2018 @ 22:02:51 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180023636
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 19:01 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Heb over de Google mini niet veel goede dingen gehoord. Aangezien het heel beperkt is. Ervaar jij dat ook?
Nee, helemaal niet. Google home bestuurt met Google assistant al mijn lampen en mijn tv en mijn Spotify. Ik hoeft nooit meer lichtknoppen en afstandsbedieningen aan te raken. Zelfs mijn smartphone is gedeeltelijk vervangen omdat ik niet de Hue app maar Google home gebruik voor de aansturing. Zelfde geldt voor Netflix.

Heb je een redelijk nieuwe Android? Dan kun je de Google home app ook gebruiken zonder de Google home mini maar dan gaat je smartphone dienst doen als lichtknop, afstandsbediening. En dus zit je 10-20 keer per avond met je foon in je hand.

Verder kent Google assistant nu alleen Engels of Duits maar eind van het jaar komt ze uit in het Nederlands.

Je kunt Google echt veel vragen, sommige toepassingen zijn echt ver doorontwikkeld. 10 minuten forwarden op Netflix, ondertiteling inschakelen en taal veranderen etc. Kan allemaal met voice commands. Sinds de laatste Android update kun je ook de scène van je Hue verlichting verzetten, ook naar je customs scènes uit de Hue app. En dat allemaal door simpelweg 'hey Google' te zeggen.
Resistance is futile.
  zondag 24 juni 2018 @ 22:11:11 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180023768
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:54 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Jaaa android ja en ik wil alles gaan doen met sonoff.
Probeer Google home en google assistant dan alvast, de functionaliteit is nagenoeg hetzelfde. Je google assistant bereik je door home knop 2 seconden ingedrukt te houden. Link je Netflix en Spotify en Nest en kalender en e-mails en dat soort dingen alvast. Kun je met een voicecommand whatsappen sturen. Ik vraag ook dingen als 'hoe zeg je goedemorgen in het Zweeds'. Als ik goeiemorgen zeg, krijg ik het nieuws, mijn afspraken voor die dag, eventuele reminders, de verkeerssituatie naar mijn werk etc. Het weerbericht, nog zoiets! Altijd weer die foon oppakken, naar weeronline surfen etc. Ik vraag het Google home gewoon. Ik reis veel naar Zweden dus als ik in sta te pakken, vraag ik gelijk naar het weer in Gothenburg enzo.

Je kunt er van alles mee. Probeer maar eens ' hey Google, I'm feeling Lucky
Resistance is futile.
  zondag 24 juni 2018 @ 22:14:01 #10
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_180023830
Home automation is echt leuk!

Heb zelf verlichting, verwarming, deurbel, alarm, brievenbus smart gemaakt. Het projekt tuin loopt, met robotmaaier en bewatering.

Spraakassistenten gebruik ik nog niet. Siri is nog niet goed genoeg voor mijn setup en bij Google en Amazon heb ik problemen met de altijd luisterende microfoon in combinatie met een voor mij dubieuze privacy statement.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 24 juni 2018 @ 22:28:07 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180024092
quote:
99s.gif Op zondag 24 juni 2018 22:14 schreef XL het volgende:
Home automation is echt leuk!

Heb zelf verlichting, verwarming, deurbel, alarm, brievenbus smart gemaakt. Het projekt tuin loopt, met robotmaaier en bewatering.

Spraakassistenten gebruik ik nog niet. Siri is nog niet goed genoeg voor mijn setup en bij Google en Amazon heb ik problemen met de altijd luisterende microfoon in combinatie met een voor mij dubieuze privacy statement.
Hoe maak je een brievenbus smart?
Resistance is futile.
  maandag 25 juni 2018 @ 06:34:45 #12
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_180028240
quote:
11s.gif Op zondag 24 juni 2018 22:28 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoe maak je een brievenbus smart?
Bewegingssensor erin, of een contactsensor in de klep.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 25 juni 2018 @ 07:26:30 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180028467
quote:
99s.gif Op maandag 25 juni 2018 06:34 schreef XL het volgende:

[..]

Bewegingssensor erin, of een contactsensor in de klep.
En al dan komt een interne transport drone je post naar de woonkamer brengen? :P
Of heb jij een brievenbus in het centrale trappenhuis en krijg je dan een signaaltje?
Resistance is futile.
pi_180028691
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 18:54 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Jaaa android ja en ik wil alles gaan doen met sonoff.
Sonoff werkt ook prima met Google Home. Heb zelf een ventilator in een S20 socket gedrukt..
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 25 juni 2018 @ 09:36:56 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180029803
Er loopt ook nog een topic helemaal speciaal over home automation waar je inspiratie op zou kunnen doen. DIG / Het grote Smart Home/Domotica topic #3 (Dat zegt niet dat dit topic niet oké is verder hoor :P )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 25 juni 2018 @ 16:17:50 #16
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_180037174
quote:
2s.gif Op maandag 25 juni 2018 07:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

En al dan komt een interne transport drone je post naar de woonkamer brengen? :P
Of heb jij een brievenbus in het centrale trappenhuis en krijg je dan een signaaltje?
Oh, daar heb je verduidelijking nodig idd. De brievenbus staan aan de straat (anders zou de deurbel al afgaan bij het betreden van de oprijlaan). Dus het is inderdaad een push message dat er brieven of pakketjes zijn geleverd.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_180048162
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 07:47 schreef dimmak het volgende:

[..]

Sonoff werkt ook prima met Google Home. Heb zelf een ventilator in een S20 socket gedrukt..
Cool! :D
Gino ♥
pi_180048183
quote:
14s.gif Op maandag 25 juni 2018 09:36 schreef jogy het volgende:
Er loopt ook nog een topic helemaal speciaal over home automation waar je inspiratie op zou kunnen doen. DIG / Het grote Smart Home/Domotica topic #3 (Dat zegt niet dat dit topic niet oké is verder hoor :P )
Dank je jogy. :)

Gaat weer een nieuw projectje worden.
Gino ♥
pi_180050974
quote:
2s.gif Op zondag 24 juni 2018 22:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

Probeer Google home en google assistant dan alvast, de functionaliteit is nagenoeg hetzelfde. Je google assistant bereik je door home knop 2 seconden ingedrukt te houden. Link je Netflix en Spotify en Nest en kalender en e-mails en dat soort dingen alvast. Kun je met een voicecommand whatsappen sturen. Ik vraag ook dingen als 'hoe zeg je goedemorgen in het Zweeds'. Als ik goeiemorgen zeg, krijg ik het nieuws, mijn afspraken voor die dag, eventuele reminders, de verkeerssituatie naar mijn werk etc. Het weerbericht, nog zoiets! Altijd weer die foon oppakken, naar weeronline surfen etc. Ik vraag het Google home gewoon. Ik reis veel naar Zweden dus als ik in sta te pakken, vraag ik gelijk naar het weer in Gothenburg enzo.

Je kunt er van alles mee. Probeer maar eens ' hey Google, I'm feeling Lucky
Kun je er gewoon Nederlands tegen praten?
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_180051302
Tvp, ik wil dit ook nog weleens volgen , ik heb al een sensor om mijn temperatuur te meten binnenshuis, en dit op te slaan (eigen programmatuur) . Nu ik mijn eigen huis binnenkort heb wil ik het uitbreiden natuurlijk O+ .
Redacted
pi_180051381
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 02:01 schreef cablegunmaster het volgende:
Tvp, ik wil dit ook nog weleens volgen , ik heb al een sensor om mijn temperatuur te meten binnenshuis, en dit op te slaan (eigen programmatuur) . Nu ik mijn eigen huis binnenkort heb wil ik het uitbreiden natuurlijk O+ .
En zit dat dan ook op je thermostaat aangesloten? En waar heb je die programmatuur lopen? (sorry, ik ben heel nieuwsgierig)
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_180051442
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 02:14 schreef dyonvbaal het volgende:

[..]

En zit dat dan ook op je thermostaat aangesloten? En waar heb je die programmatuur lopen? (sorry, ik ben heel nieuwsgierig)
Oh dit is een extern apparaatje, dat op basis van C code en Arduino draait.
Er staat Charts.js als library op de website en daar heb ik een Database op zitten waar ik de gegevens uit haal.

Ziet er precies uit als dat plaatje :P (natuurlijk minder cartoonisch).
ESP8266 + DHT22 (thermometer sensor).

Bron:
ChartJS: https://www.chartjs.org/
Arduino taal C: https://www.arduino.cc/en/Main/Software

De website is niet meer dan HTML + PHP + SQL combinatie.
http://todo.jasperlankhorst.nl/api/graph/all



[ Bericht 5% gewijzigd door cablegunmaster op 26-06-2018 02:37:41 ]
Redacted
  dinsdag 26 juni 2018 @ 02:37:49 #23
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
  dinsdag 26 juni 2018 @ 08:43:00 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180052903
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 01:40 schreef dyonvbaal het volgende:

[..]

Kun je er gewoon Nederlands tegen praten?
Nee, vooralsnog moet het in het Engels.
Resistance is futile.
pi_180053833
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 00:24 schreef Tjacka het volgende:
Beste vrienden,

Ik ga in oktober samen wonen met mijn vriendin en ik zou graag iets met een home assistant gaan doen.

Ik weet alleen niet waar te beginnen. Ik ben in deze wereld een beetje een noob en zou graag willen weten wat er nodig is en wat er überhaupt mogelijk is.

Kunnen jullie mij helpen?
Begin simpel met de verlichting. De filmpjes van Bruhautomation op Youtube zijn leerzaam om te kijken. Hier een simpel voorbeeld. Automation die mijn verlichting in de woonkamer 45 minuten voor zonsondergang aanzet als er iemand thuis is:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180073353
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 09:55 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Begin simpel met de verlichting. De filmpjes van Bruhautomation op Youtube zijn leerzaam om te kijken. Hier een simpel voorbeeld. Automation die mijn verlichting in de woonkamer 45 minuten voor zonsondergang aanzet als er iemand thuis is:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de tijd van zonsondergang haalt hij van internet?
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_180076027
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 04:04 schreef dyonvbaal het volgende:

[..]

En de tijd van zonsondergang haalt hij van internet?
Dat is een component die standaard in Home assistant zit verwerkt. Weet niet precies waar het dan vandaan komt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')