abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 8 juli 2018 @ 18:37:35 #51
403973 Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_180337615
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 16:52 schreef bamibij het volgende:

[..]

Uit naar Nepal. Ik ben voor _O_
Als je de huidige FIFA-ranking aanhoudt zou Nederland tegen de winnaar van MauritaniŽ-Kenia moeten.

EDIT: Klopt volgens mij toch niet.
17 moet tegen de winnaar van 112-145. Dus Kenia-Afghanistan.
pi_180337616
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 18:29 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Probleem is kwalificatie. Maar ik snap je punt wel.

Misschien elke twee jaar een toernooi? Zonder kwalificatie dan. Dus gewoon direct groepsfase met 211 landen. Elke groep heeft 10 landen. En op basis van de uitslagen in de poule wordt elk land gerangschikt in een knock-out-tableau. En dat tableau wordt dan helemaal uitgespeeld. Dus niet alleen voor de 3e en 4e plaats, maar ook voor plaats 178 en 177 bijv.

Ronde 1 is dus poule van 10 ploegen. Dat kan in een zomer wel gespeeld worden. Vermoedelijk is het beter om wel met met potten te werken bij de poule-indeling.

Ronde 2 is de eerste eliminatie. Je moet uiteindelijk uit komen op 2 ploegen in de finale, dus is het van belang dat je het aantal ploegen dat meedoet voor de 1e plaats na deze ronde terugbrengt naar 128. Er dienen dus 83 ploegen uit geschakeld te worden, dus moeten aan deze ronde 166 landen meedoen. De andere 45 hebben een vrijstelling naar ronde 3. Dit zullen dus de beste landen van elke poule zijn (211 landen geeft 21 poules van 10 landen, waarbij eentje er 11 heeft; de nummer 1 en 2 van elke poule + de drie beste nummers 3 krijgen deze vrijstelling). Land 46 (dus de hoogste na de vrijstelling van de 1e 45 landen) speelt tegen land 211; 47 tegen 210, etc.

Ronde 3 zou dan tweede eliminatieronde zijn. Enkel de winnaars en vrijgestelden van ronde 2 zullen deze ronde spelen. De verliezers zijn vrijgesteld, maar komen wel later in actie. 129-192 zullen hierbij hetzelfde patroon volgen als 1-128. Dit gaat zo verder naar:

Ronde 4: 1-64; 65-128; 129-192.
Ronde 5: 1-32; 33-64; 65-96; 97-128; 129-160; 161-192.
Ronde 6: 1-16; 17-32; etc.
Ronde 7: 1-8; 9-16, etc
Ronde 8: 1-4; 5-8; etc.
Ronde 9 (Finale): 1-2; 3-4, etc.

De ploegen 193-211 zullen pas later in actie komen. 206-211 zullen in ronde 6 tegen eliminatie doen. De winnaars gaan vervolgens samen met 193-205 hetzelfde patroon volgen. De drie verliezers zullen alledrie tegen elkaar spelen, om vervolgens te bepalen wie welke plaats heeft. Dit kan in ronde 7 (A vs. B), 8 (B vs. C) en 9 (A vs. C) gedaan worden. Zo eindigt alles in ronde 9.

Dit kan in twee zomers volledig gedaan worden, waarbij steeds ťťn continent i.p.v. ťťn land om het toernooi te hosten. Daarbij is het per zomer een ander continent. Dus ronde 1 zou bijv. in Noord-Amerika gehouden worden en ronde 2-9 een zomer later in AziŽ bijv.
Dit is even brainstormen van mij, maar wat je bijvoorbeeld ook zou kunnen doen is aan de hand van de FIFA ranglijst een WK organiseren. Gewoon de eerste 32 of 64 landen kwalificeren zich automatisch voor het toernooi. De ranglijst bouw je dan ook met de resultaten van het voorgaande toernooi samen met de oefeninterlands die je altijd mag houden. Win je een oefeninterland dan stijg je op de ranglijst, verlies je deze dan raak je de punten weer kwijt. Zo gaat dat met Tennis geloof ik ook. Daar kijken ze voor de grandslam naar de ranglijst en sta je niet hoog genoeg dan moet je eerst ATP toernooien spelen en winnen om die punten te halen.

op deze wijze is een oefeninterland wel ineens heel belangrijk geworden en veel leuker. En dan is de FIFA ranglijst ook iets waard.
  maandag 9 juli 2018 @ 19:04:57 #53
432997 Ven1972
Man met humor
pi_180360463
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 18:29 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Probleem is kwalificatie. Maar ik snap je punt wel.

Misschien elke twee jaar een toernooi? Zonder kwalificatie dan. Dus gewoon direct groepsfase met 211 landen. Elke groep heeft 10 landen. En op basis van de uitslagen in de poule wordt elk land gerangschikt in een knock-out-tableau. En dat tableau wordt dan helemaal uitgespeeld. Dus niet alleen voor de 3e en 4e plaats, maar ook voor plaats 178 en 177 bijv.

Ronde 1 is dus poule van 10 ploegen. Dat kan in een zomer wel gespeeld worden. Vermoedelijk is het beter om wel met met potten te werken bij de poule-indeling.

Ronde 2 is de eerste eliminatie. Je moet uiteindelijk uit komen op 2 ploegen in de finale, dus is het van belang dat je het aantal ploegen dat meedoet voor de 1e plaats na deze ronde terugbrengt naar 128. Er dienen dus 83 ploegen uit geschakeld te worden, dus moeten aan deze ronde 166 landen meedoen. De andere 45 hebben een vrijstelling naar ronde 3. Dit zullen dus de beste landen van elke poule zijn (211 landen geeft 21 poules van 10 landen, waarbij eentje er 11 heeft; de nummer 1 en 2 van elke poule + de drie beste nummers 3 krijgen deze vrijstelling). Land 46 (dus de hoogste na de vrijstelling van de 1e 45 landen) speelt tegen land 211; 47 tegen 210, etc.

Ronde 3 zou dan tweede eliminatieronde zijn. Enkel de winnaars en vrijgestelden van ronde 2 zullen deze ronde spelen. De verliezers zijn vrijgesteld, maar komen wel later in actie. 129-192 zullen hierbij hetzelfde patroon volgen als 1-128. Dit gaat zo verder naar:

Ronde 4: 1-64; 65-128; 129-192.
Ronde 5: 1-32; 33-64; 65-96; 97-128; 129-160; 161-192.
Ronde 6: 1-16; 17-32; etc.
Ronde 7: 1-8; 9-16, etc
Ronde 8: 1-4; 5-8; etc.
Ronde 9 (Finale): 1-2; 3-4, etc.

De ploegen 193-211 zullen pas later in actie komen. 206-211 zullen in ronde 6 tegen eliminatie doen. De winnaars gaan vervolgens samen met 193-205 hetzelfde patroon volgen. De drie verliezers zullen alledrie tegen elkaar spelen, om vervolgens te bepalen wie welke plaats heeft. Dit kan in ronde 7 (A vs. B), 8 (B vs. C) en 9 (A vs. C) gedaan worden. Zo eindigt alles in ronde 9.

Dit kan in twee zomers volledig gedaan worden, waarbij steeds ťťn continent i.p.v. ťťn land om het toernooi te hosten. Daarbij is het per zomer een ander continent. Dus ronde 1 zou bijv. in Noord-Amerika gehouden worden en ronde 2-9 een zomer later in AziŽ bijv.
Op zich is het een leuk idee.

(Finale) Ronde 9 zou gepeeld worden in de grote stadions met 60.000 tot en met 95.000 zitplaatsen waar men ook een nieuwe onverwachte wereldkampioen er uit zal komen. Dit ronde zou het beste in Engeland of Duitsland of Spanje of ItaliŽ of BraziliŽ of Amerika of Frankrijk of ArgentiniŽ gespeeld worden. Ronde 8 zou het in meest Europese landen gespeeld kunnen worden in de stadions van 40.000 - 65.000 zitplaatsen.

Ronde 1 tot en met ronde 7 kan minstens gepeeld in een zomertoernooi in paar landen apart hiervoor kandidaat gesteld om te organiseren. Een 4 poules met Europese landen kan heel goed in Nederland gespeeld worden in tijdbestek van 3 weken, ieder team speelt thuis en uit wedstrijden op neutrale gebied.

6 poules met Aziatische teams, Arabische landen, Afrikaanse landen en landen uit OceaniŽ kan bijvoorbeeld gespeeld worden in AziŽ of een Arabisch land of Afrika.

En Zuid-Amerikaanse landen spelen dan tegen teams in Centraal Amerika in ťťn gezamenlijk poule, ieder land speelt dan thuis en uitwedstrijden op neutrale land in een stadion. Die poule kan gespeeld worden in Zuid-Amerika of Centraal Amerika.
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 9 juli 2018 @ 19:11:09 #54
432997 Ven1972
Man met humor
pi_180360580
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 18:37 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dit is even brainstormen van mij, maar wat je bijvoorbeeld ook zou kunnen doen is aan de hand van de FIFA ranglijst een WK organiseren. Gewoon de eerste 32 of 64 landen kwalificeren zich automatisch voor het toernooi. De ranglijst bouw je dan ook met de resultaten van het voorgaande toernooi samen met de oefeninterlands die je altijd mag houden. Win je een oefeninterland dan stijg je op de ranglijst, verlies je deze dan raak je de punten weer kwijt. Zo gaat dat met Tennis geloof ik ook. Daar kijken ze voor de grandslam naar de ranglijst en sta je niet hoog genoeg dan moet je eerst ATP toernooien spelen en winnen om die punten te halen.

op deze wijze is een oefeninterland wel ineens heel belangrijk geworden en veel leuker. En dan is de FIFA ranglijst ook iets waard.
Ik ben ook er voor. Je bedoelt als een land op eerste plek in de ranglijst eindigt mag een WK voetbal organiseren, pakweg 8 jaar later. Dat is het eerlijkste manier van toewijzing van het WK voetbal, daar hoeven de landen niet meer kandidaat stellen voor organisatie van het WK. Of welke land ook wereldkampioen voetbal kan worden mag ook een toernooi organiseren over 12 jaar na laatste WK voetbal, net als bij Eurovisie Songfestival. Dan is een grote kans dat het WK meestal in Europa plaatsvindt door de ranglijst.
pi_180362142
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:11 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ik ben ook er voor. Je bedoelt als een land op eerste plek in de ranglijst eindigt mag een WK voetbal organiseren, pakweg 8 jaar later. Dat is het eerlijkste manier van toewijzing van het WK voetbal, daar hoeven de landen niet meer kandidaat stellen voor organisatie van het WK. Of welke land ook wereldkampioen voetbal kan worden mag ook een toernooi organiseren over 12 jaar na laatste WK voetbal, net als bij Eurovisie Songfestival. Dan is een grote kans dat het WK meestal in Europa plaatsvindt door de ranglijst.
Een wk organiseren is wel een groter ding dan een songfestival :')
  maandag 9 juli 2018 @ 20:31:50 #56
432997 Ven1972
Man met humor
pi_180362192
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:29 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Een wk organiseren is wel een groter ding dan een songfestival :')
Klopt inderdaad, het kan altijd in 2 kleine landen samen met een middelgroot land. Maar zowel organiseert vaak wel een groot land het WK voetbal. Eurovisie songfestival is dan meer plaatsgebonden evenement in een land waar een winnaar vorige editie heeft gewonnen.
pi_180364697
quote:

[..]

Om de nummer 1 van de FIFA ranglijst altijd het WK te laten organiseren vind ik wel heel erg drastisch, want dat zou betekenen dat het WK altijd bij een en dezelfde usual suspects blijft. Duitsland, BraziliŽ of misschien Spanje ofzo. Maar daar kun je prima over debatteren. Ik zelf vind het huidige systeem op zich wel prima, zolang het er maar eerlijk aan toe gaat. ( geen corruptie graag... ) Misschien zoiets als de top 20 van de FIFA ranglijst heeft het recht om een bidbook te maken voor de komende WK. Ik vind wel dat landen die echt niets met voetbal te maken hebben het niet moet laten organiseren. Daar is het WK te groot en te belangrijk voor. Aan de andere kant begrijp ik ook wel waarom de FIFA dit doet. Zij willen namelijk het voetbalspel overal promoten, daarom staan ze te springen dat een groot en rijk land als China mee gaat doen als kandidaat voor de komende WK's
  maandag 9 juli 2018 @ 22:59:31 #58
432997 Ven1972
Man met humor
pi_180365384
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 22:30 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Om de nummer 1 van de FIFA ranglijst altijd het WK te laten organiseren vind ik wel heel erg drastisch, want dat zou betekenen dat het WK altijd bij een en dezelfde usual suspects blijft. Duitsland, BraziliŽ of misschien Spanje ofzo. Maar daar kun je prima over debatteren. Ik zelf vind het huidige systeem op zich wel prima, zolang het er maar eerlijk aan toe gaat. ( geen corruptie graag... ) Misschien zoiets als de top 20 van de FIFA ranglijst heeft het recht om een bidbook te maken voor de komende WK. Ik vind wel dat landen die echt niets met voetbal te maken hebben het niet moet laten organiseren. Daar is het WK te groot en te belangrijk voor. Aan de andere kant begrijp ik ook wel waarom de FIFA dit doet. Zij willen namelijk het voetbalspel overal promoten, daarom staan ze te springen dat een groot en rijk land als China mee gaat doen als kandidaat voor de komende WK's
Mee eens, het is ook goed dat FIFA het voetbalspel wereldwijd gaat promoten. Over corruptie gesproken is het lastig uit te bannen uit voetbalwereld, waar ook nog wel bij FIFA gebeurt bij andere zaken.

Ik denk dat het goed is om het WK alleen toewijzen aan landen waar voetbal echt leeft, maar Europese landen zoals Engeland(1x), Duitsland(2x), Frankrijk(2x), Zweden(1x), Zwisterland(1x), ItaliŽ(2x) en Spanje(1x) hebben toch het WK voetbal georganiseerd. De FIFA moet kleinere landen kans geven om het toernooi samen met elkaar te organiseren, zowel Nederland samen met BelgiŽ, inclusief Duitsland. Zweden moet dan samen met Denemarken, Finland en Noorwegen proberen toernooi binnen te halen. Portugal kan proberen het doen met Spanje het mondiale toernooi te organiseren als de FIFA hun toewijst. Engeland kan wel alleen doen want ze hebben echt veel grote stadions rondom Londen, 2 in Manchester en paar stadions in Britse steden, evenals kan dat ook samen met Wales, Schotland, Noord Ierland en Ierland. Je moet eerlijker naar elkaar zijn in het verdelen van de wedstrijden over paar landen in bepaalde stadions. Vanaf 2030 kan Europa wel aan de beurt zijn als het om organisatie van het WK voetbal.
pi_180365413
Je vergeet Antartica zo maar. Is nog altijd een continent.
Nog maar niet sprekende over wat officieel gezien een continent is (tegenover werelddeel).

Maar verder, niet teveel aan veranderen.
Het is ook leuk om wat uit noord en midden Amerika te hebben. Net als Afrika en AziŽ.
Anders is het een veredeld EK.
Natuurlijk presteren de Europese landen alsnog beter, maar dan nog. Er zijn al veel Europese landen waarvan sommigen helemaal niets zijn.
En voor sfeer en nieuwe landen is het leuk al die variatie.
pi_180365542
quote:

[..]

Wat is daar zo eerlijk aan?
Waar het gehouden wordt heeft toch niets te maken met wie op de ranking eerste staat?
Zelfde met de kampioen.

Zoals aantal boven mij al zeiden krijg je dan hetzelfde zooitje wat telkens de organisatie op zich moet nemen. Zitten hun niet op te wachten en wss niemand.
Is niet leuk voor de fans van de landen.

Het maakt het juist leuk dat het overal gehouden wordt.
Al moet het wel anders gedaan worden dan nu, Rusland en Qatar is natuurlijk gewoon een stinkend geldzaakje. Zeker Qatar is erg.
  maandag 9 juli 2018 @ 23:06:56 #61
432997 Ven1972
Man met humor
pi_180365549
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 23:00 schreef bianconeri het volgende:
Je vergeet Antartica zo maar. Is nog altijd een continent.
Nog maar niet sprekende over wat officieel gezien een continent is (tegenover werelddeel).

Maar verder, niet teveel aan veranderen.
Het is ook leuk om wat uit noord en midden Amerika te hebben. Net als Afrika en AziŽ.
Anders is het een veredeld EK.
Natuurlijk presteren de Europese landen alsnog beter, maar dan nog. Er zijn al veel Europese landen waarvan sommigen helemaal niets zijn.
En voor sfeer en nieuwe landen is het leuk al die variatie.
De kwalificatie blijft wel een probleem waar ook grote voetballanden altijd makkelijk voor het eindtoernooi gaat plaatsen vanuit eigen groep. Wat je ook zegt is het ook wel erg leuk is om een land die nooit een WK voetbal heeft gespeeld om toch te bewonderen is op het eindtoernooi. Maar die land heeft dan veel minder kwaliteit dan een groot voetballand om verder te komen op het toernooi.
  maandag 9 juli 2018 @ 23:11:45 #62
432997 Ven1972
Man met humor
pi_180365651
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 23:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat is daar zo eerlijk aan?
Waar het gehouden wordt heeft toch niets te maken met wie op de ranking eerste staat?
Zelfde met de kampioen.

Zoals aantal boven mij al zeiden krijg je dan hetzelfde zooitje wat telkens de organisatie op zich moet nemen. Zitten hun niet op te wachten en wss niemand.
Is niet leuk voor de fans van de landen.

Het maakt het juist leuk dat het overal gehouden wordt.
Al moet het wel anders gedaan worden dan nu, Rusland en Qatar is natuurlijk gewoon een stinkend geldzaakje. Zeker Qatar is erg.
Ik begrijp jouw reactie wel. Maar het is maar een idee, maar zoals je nu zegt over Rusland en Qatar ben ik met jou eens. Het is echt belachelijk hoe ze voor elkaar hebben gekregen om steekpenningen aan FIFA-bobo's te geven om toernooi binnen te halen. Evenals Blatter heeft er aan meegewerkt als FIFA-voorzitter. Zowel rijke Qatarees heeft het echt voor elkaar gekregen dat hij zoveel geld had om het WK-voetbal binnen haalde en betaalde ook vanuit zijn eigen zak voor de bouw van vele nieuwe stadions. In Qatar leeft voetbal wel veel minder dan in grote voetballanden.
  maandag 9 juli 2018 @ 23:15:33 #63
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_180365729
Ik was de OP aan het lezen.

Het leek heel serieus en onderbouwd allemaal en ineens zegt ie OceaniŽ: 5 landen.

Stel dat de 5 beste landen op de FIFA ranking zich plaatsen dan doet Vanuatu dus mee op de 162e plaats.
pi_180365766
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 23:11 schreef Ven1972 het volgende:

Ik begrijp jouw reactie wel. Maar het is maar een idee, maar zoals je nu zegt over Rusland en Qatar ben ik met jou eens. Het is echt belachelijk hoe ze voor elkaar hebben gekregen om steekpenningen aan FIFA-bobo's te geven om toernooi binnen te halen. Evenals Blatter heeft er aan meegewerkt als FIFA-voorzitter. Zowel rijke Qatarees heeft het echt voor elkaar gekregen dat hij zoveel geld had om het WK-voetbal binnen haalde en betaalde ook vanuit zijn eigen zak voor de bouw van vele nieuwe stadions. In Qatar leeft voetbal wel veel minder dan in grote voetballanden.
Rusland zou normaal nog wel eens wat zijn. Is wel bijzonder land, alleen ja de mensenrechten en alles daar en ze hebben het omgekocht.

Qatar kan gwn niet. Wel leuk idee maar zo in de woestijn, in de zomer en in een land zonder voetbal idee.

Maar er moet dan iets anders op verzonnen worden. Want de nummer 1 blijft toch altijd rouleren onder dezelfden en als je pech hebt heeft op het bepalende moment bv Duitsland steeds die plek.

Dan bv roulerend elke keer een ander continent (zonder Antartica). En dan onder die landen verkiezingen?
pi_180365943
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 23:06 schreef Ven1972 het volgende:

De kwalificatie blijft wel een probleem waar ook grote voetballanden altijd makkelijk voor het eindtoernooi gaat plaatsen vanuit eigen groep. Wat je ook zegt is het ook wel erg leuk is om een land die nooit een WK voetbal heeft gespeeld om toch te bewonderen is op het eindtoernooi. Maar die land heeft dan veel minder kwaliteit dan een groot voetballand om verder te komen op het toernooi.
Klopt maar kwalificatie is wel eerlijk. De besten gaan strijden op het WK.
En er worden al veel plekken verloot onder Europese landen dus daar gaan genoeg van heen.

Zou zonde zijn als op basis van prestatie praktisch geen Afrikaans of Aziatisch land gaat.
Ook qua organisatie is het in Afrika altijd groot feest.

Is idd zo dat die landen vaak niets op het WK te zoeken hebben, daarom ben ik ook niet echt voor meer landen organisatie (NL-Belgie oke, die landen horen er nog wel).
Maar is prachtig voor zo'n land, groot volksfeest. Is leuk om te zien.
En genoeg landen die er niets te zoeken hebben. Moet geen EK worden+Brazilie (Uruguay en Argentinie wellicht).
pi_180366006
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 23:06 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ik denk dat hier de meningen verschillen. Misschien is het leuk om een land te zien dat nooit een WK heeft gespeeld, maar uiteindelijk gaat het toch wel om dat de beste landen van de wereld op dat toernooi horen te staan. Het maakt de wedstrijden ook interessanter als landen aan elkaar gewaagd zijn en men daadwerkelijk durft te spelen. Nu zie je vaak van die kneus landjes die alleen maar met een betonnen verdediging aan komen zetten waarbij het voetbal kijken zeer onaantrekkelijk wordt. En ik vind het ook triest dat een land volledig voor paal staat gewoon omdat het er niet thuis hoort. In vrijwel elke sport zie je toch wel de allerbeste landen strijden om de eindtitel behalve bij het WK voetbal waar half Europa thuis mag blijven en OceaniŽ mag gaan spelen. En vergeet natuurlijk niet dat er veel geld op het spel staat, niet alleen voor de voetballers, maar ook voor het bedrijfsleven. Het feit dat Nederland nu niet meedoet kost het bedrijfsleven een godsvermogen. Dit doet denk ik bij echte voetballanden veel meer pijn dan bij de landen die nooit mee doen met het WK.

Daarbij via de FIFA ranglijst kunnen de mindere landen zich ook oprichten tot een betere positie op de ranglijst door betere landen uit te dagen voor een interland om zo extra punten te scoren als het wint. Wat dat aan gaat vind ik het tennis en hun ranking systeem een prima idee.
  maandag 9 juli 2018 @ 23:39:44 #67
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_180366146
Het gaat er bij de FIFA volgens mij niet alleen om dat de beste 32 landen mee moeten doen.
Als je dat echt zou willen dan waren het idd 20-25 Europese landen, nog een stuk of 5 uit Zuid-Amerika en verder nog Mexico en een enkel landje als Nigeria/Kameroen en Japan/Z-Korea.

Ze willen denk ik ook dat het een echt WK blijft met diverse landen van over de hele wereld. Europa heeft al een EK en die andere continenten hebben ook wel hun eigen toernooi, maar die hebben nooit het kaliber van ons EK. Vanaf de kwartfinales is het WK meestal al een veredeld EK.

In AziŽ wordt het veel gekeken, dat zie je ook aan alle Aziatische reclame overal. Ondanks dat de landen niet de beste zijn. Meer dan 60% van de wereldbevolking leeft in AziŽ. FIFA wil denk ik ook vanwege de inkomsten dat het echt groot blijft daar en dan het geen Europees evenement wordt.

Over die kwalificatie vind ik dat het Europese systeem beter kan. Grote landen als Duitsland, Frankrijk, etc moet je niet tegen San Marino, Liechtenstein laten spelen. Is meestal een dure reis met dure spelers die al een drukke agenda hebben zonder interlands. Daarnaast is het een risico op blessures, die amateurs waar ze tegen spelen hebben weinig te verliezen als ze een tegenstander verkeerd raken. Laat die kleine landjes een voorronde spelen waarvan er 2 of 4 van doormogen tegen de grote of middelgrote landen. En ja er zijn altijd uitzonderingen, zoals IJsland nu, maar die kunnen zich via deze weg nog altijd kwalificeren. En die nieuwe Nations League is geen echte vervanging van de kwalificatie.
  maandag 9 juli 2018 @ 23:43:06 #68
432997 Ven1972
Man met humor
pi_180366195
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 23:32 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik denk dat hier de meningen verschillen. Misschien is het leuk om een land te zien dat nooit een WK heeft gespeeld, maar uiteindelijk gaat het toch wel om dat de beste landen van de wereld op dat toernooi horen te staan. Het maakt de wedstrijden ook interessanter als landen aan elkaar gewaagd zijn en men daadwerkelijk durft te spelen. Nu zie je vaak van die kneus landjes die alleen maar met een betonnen verdediging aan komen zetten waarbij het voetbal kijken zeer onaantrekkelijk wordt. En ik vind het ook triest dat een land volledig voor paal staat gewoon omdat het er niet thuis hoort. In vrijwel elke sport zie je toch wel de allerbeste landen strijden om de eindtitel behalve bij het WK voetbal waar half Europa thuis mag blijven en OceaniŽ mag gaan spelen. En vergeet natuurlijk niet dat er veel geld op het spel staat, niet alleen voor de voetballers, maar ook voor het bedrijfsleven. Het feit dat Nederland nu niet meedoet kost het bedrijfsleven een godsvermogen. Dit doet denk ik bij echte voetballanden veel meer pijn dan bij de landen die nooit mee doen met het WK.

Daarbij via de FIFA ranglijst kunnen de mindere landen zich ook oprichten tot een betere positie op de ranglijst door betere landen uit te dagen voor een interland om zo extra punten te scoren als het wint. Wat dat aan gaat vind ik het tennis en hun ranking systeem een prima idee.
Klopt, voor Nederland is de KNVB financieel strop geworden dat ze niet mee doen aan WK 2018 in Rusland. Voor enkele bonden is het een ramp dat hun nationale elftallen niet mee doen aan eindronde. Niet alleen voor bedrijven maar ook voor de sponsors is het erg dat NL niet meedoet. Terwijl geldt het ook voor andere landen die af en toe niet mee kan doen aan het toernooi vooral als het slecht presteert. KNVB kan nu niet meer permitteren om NL in de toekomst nog ontbreekt op het WK of EK voetbal, zowel het voorstaat moeten ze dan wel in 2020 op het EK-voetbal aanwezig zijn vanuit kwalificatie via Nations League of reguliere kwalificatietoernooi.
  maandag 9 juli 2018 @ 23:57:54 #69
432997 Ven1972
Man met humor
pi_180366460
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 23:39 schreef Ixnay het volgende:

Over die kwalificatie vind ik dat het Europese systeem beter kan. Grote landen als Duitsland, Frankrijk, etc moet je niet tegen San Marino, Liechtenstein laten spelen. Is meestal een dure reis met dure spelers die al een drukke agenda hebben zonder interlands. Daarnaast is het een risico op blessures, die amateurs waar ze tegen spelen hebben weinig te verliezen als ze een tegenstander verkeerd raken. Laat die kleine landjes een voorronde spelen waarvan er 2 of 4 van doormogen tegen de grote of middelgrote landen. En ja er zijn altijd uitzonderingen, zoals IJsland nu, maar die kunnen zich via deze weg nog altijd kwalificeren. En die nieuwe Nations League is geen echte vervanging van de kwalificatie.
Dat zou beste oplossing zijn. Dan moet FIFA in overleg met UEFA kwalificatiesysteem maar aanpassen zowel kleine landjes een voorronde moeten spelen om de plaatsen in de kwalificatietoernooi. En het is ook beter voor grote voetballanden om niet meer tegen kleine landen zoals Andorra of Lichtenstein te spelen, want deze wedstrijden is niet echt bepalend voor de eindstanden in poules. Kijk, Zweden heeft dan met 8-0 gewonnen in de wedstrijd met Luxemburg waardoor NL door betere doelsaldo van Zweden uitgeschakeld is voor deze toernooi in Rusland. Luxemburg speelde ook een beregoede wedstrijd tegen Frankrijk op 0-0 te houden. Ik denk met name dat Luxemburg altijd niet echt voorstelt in een kwalificatiepoule met grote landen, waardoor grote en middelgrote landen(Zweden) altijd profiteren door betere doelsaldo dan de concurrenten.

Het zou het mooiste zijn dat in elk poule 1 sterke grote voetballand opgenomen wordt samen met andere middelgrote voetballanden en paar kleintjes. Dan hoeft NL niet meer tegen Duitsland, Engeland, Frankrijk, Spanje of ItaliŽ te spelen, in een poule. Dat geldt ook voor andere grote voetballanden. We weten ook dat Denemarken of Zweden wel eens gevaarlijke outsider kan zijn voor grote voetballanden zoals Nederland als het om doelsaldo gaat als een van die landen op plaats 1 of 2 eindigt. In de play-offs kan het voor NL niet meer ontgaan dat ze toch tegen een grote voetballand aan moet treden voor een ticket te strijden, terwijl als er geloot wordt door de FIFA.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 00:09:54 #70
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_180366588
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 23:57 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat zou beste oplossing zijn. Dan moet FIFA in overleg met UEFA kwalificatiesysteem maar aanpassen zowel kleine landjes een voorronde moeten spelen om de plaatsen in de kwalificatietoernooi. En het is ook beter voor grote voetballanden om niet meer tegen kleine landen zoals Andorra of Lichtenstein te spelen, want deze wedstrijden is niet echt bepalend voor de eindstanden in poules. Kijk, Zweden heeft dan met 8-0 gewonnen in de wedstrijd met Luxemburg waardoor NL door betere doelsaldo van Zweden uitgeschakeld is voor deze toernooi in Rusland. Luxemburg speelde ook een beregoede wedstrijd tegen Frankrijk op 0-0 te houden. Ik denk met name dat Luxemburg altijd niet echt voorstelt in een kwalificatiepoule met grote landen, waardoor grote en middelgrote landen(Zweden) altijd profiteren door betere doelsaldo dan de concurrenten.

Het zou het mooiste zijn dat in elk poule 1 sterke grote voetballand opgenomen wordt samen met andere middelgrote voetballanden en paar kleintjes. Dan hoeft NL niet meer tegen Duitsland, Engeland, Frankrijk, Spanje of ItaliŽ te spelen, in een poule. Dat geldt ook voor andere grote voetballanden. We weten ook dat Denemarken of Zweden wel eens gevaarlijke outsider kan zijn voor grote voetballanden zoals Nederland als het om doelsaldo gaat als een van die landen op plaats 1 of 2 eindigt. In de play-offs kan het voor NL niet meer ontgaan dat ze toch tegen een grote voetballand aan moet treden voor een ticket te strijden, terwijl als er geloot wordt door de FIFA.
Het beste is dat landen van hetzelfde kaliber tegen elkaar spelen. Dit levert betere wedstrijden op. De middelgrote landen spelen heel defensief tegen de grote landen. Een aanvallend land als Nederland heeft altijd moeite met bv Noorwegen, TsjechiŽ en Bulgarije ook als ze veel beter zijn.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 09:23:23 #71
432997 Ven1972
Man met humor
pi_180370222
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 00:09 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Het beste is dat landen van hetzelfde kaliber tegen elkaar spelen. Dit levert betere wedstrijden op. De middelgrote landen spelen heel defensief tegen de grote landen. Een aanvallend land als Nederland heeft altijd moeite met bv Noorwegen, TsjechiŽ en Bulgarije ook als ze veel beter zijn.
Dat is ook mogelijk... zodat het geldt ook voor middelgrote landen die tegen elkaar kunnen spelen van dezelfde kaliber. Bijvoorbeeld Zweden moet dan spelen tegen Noorwegen of Bulgarije. Dus ik ben met jou eens. Een poule met landen van dezelfde kaliber levert echt minder grote landen naar het WK kwalificeren, dat is helaas wel een nadeel, zowel minder topfavorieten het WK speelt. Dan zou Nederland echt niet redden in een poule met Duitsland, Engeland, Frankrijk, Spanje, Portugal, BelgiŽ en ItaliŽ bijvoorbeeld. Maar er zijn ook andere mogelijkheden dat die landen verdeeld kan worden over 4 poules waar Nederland meer mogelijkheden heeft om kwalificeren voor het WK of EK.
pi_180373028
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 09:23 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat is ook mogelijk... zodat het geldt ook voor middelgrote landen die tegen elkaar kunnen spelen van dezelfde kaliber. Bijvoorbeeld Zweden moet dan spelen tegen Noorwegen of Bulgarije. Dus ik ben met jou eens. Een poule met landen van dezelfde kaliber levert echt minder grote landen naar het WK kwalificeren, dat is helaas wel een nadeel, zowel minder topfavorieten het WK speelt. Dan zou Nederland echt niet redden in een poule met Duitsland, Engeland, Frankrijk, Spanje, Portugal, BelgiŽ en ItaliŽ bijvoorbeeld. Maar er zijn ook andere mogelijkheden dat die landen verdeeld kan worden over 4 poules waar Nederland meer mogelijkheden heeft om kwalificeren voor het WK of EK.
Daarom hebben we nu ook de Nations League. Van daaruit kan een land zich dus ook plaatsen voor het EK. En anders hebben we nog de normale kwalificatie
  dinsdag 10 juli 2018 @ 20:22:05 #73
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_180382696
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 09:23 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Wat ik bedoelde is zet eerst de goede en slechte bij elkaar net als met die Nations league. De winnaars van de hoogste categorie A zijn al geplaatst de verliezers van categorie A spelen playoffs tegen de winnaars van B etc.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 20:25:09 #74
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_180382803
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:37 schreef hvan het volgende:

[..]

Daarom hebben we nu ook de Nations League. Van daaruit kan een land zich dus ook plaatsen voor het EK. En anders hebben we nog de normale kwalificatie
Wat ik raar vind aan die Nations league is dat de winnaar van de laagste categorie, dat zal een land als Cyprus of Estland zijn, dat die gewoon gekwalificeerd zijn terwijl als je in de hoogste categorie speelt en daar een van de mindere bent Portugal of ItaliŽ bijvoorbeeld, die plaatsen zich niet en moeten het via de normale weg doen.
pi_180412486
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 12:17 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Het is belachelijk dat tegenwoordig Gibraltar al stemrecht heeft in de FIFA.
Engeland, Schotland, Wales, Noord-Ierland en Gibraltar hebben in de FIFA 5 stemmen tegenover China maar ťťn.
Ja maar dat logisch, ook al heeft China 1.2 miljard mensen, naar een mogelijk WK sturen ze er 23, net als Gibraltar en de landen die jij noemt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.

bold italic underline strike sub sup img link listbullet spoiler quote quotesplits code php youtube flickr flickrset tweet me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciŽle doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 3 / 3
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 28-10-2016, privacy policy van 25-05-2018 en Policy
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')