abonnement Unibet Coolblue
pi_179835370
Afgelopen maandag zat ik bij een autodealer, proefrit was gemaakt en ik wilde tekenen voor de aankoop.
Toch maar even vragen wat de 6 maanden Bovag garantie (+695 euro) inhoudt, en het bleek dat de importeur van het automerk bepaalt wanneer er iets onder garantie valt.

Voorbeeld: Ik koop een vier jaar oude Ford Fiesta 1.6 met 80.000 km waarvan de motor 1 liter olie op 1500 km blijkt te rijden. Dan kan je zelf opdraaien voor de kosten ondanks de Bovag garantie. Omdat de importeur heeft bepaald dat er pas vanaf 1 op 1000 onder garantie gerepareerd wordt.

Koop ik een Honda Civic 1.6 van hetzelfde bouwjaar en km stand die ook 1 liter olie op 1500 km verbruikt dan valt dit wel onder de Bovag garantie.

Zover ik weet houden alle Europese automerken de bizarre limiet van 1 liter olie op 1000 km aan, ongeacht of het gaat op een 1.0 of een 3.0
De Aziatische merken kijken naar het type motor, de onderhoudshistorie en bepalen dan of het abnormaal is.

Is dat correct voor een verborgen gebrek aan het belangrijkste deel van de auto wat niet te zien is bij aankoop?
pi_179835511
Iets als een Nissan verliest meestal olie na de eerste honderdduizend, ofzo. Dat is normaal te verwachten gedrag.

Een Honda of Toyota doet dat niet, dus als die olie gaan verliezen is er iets loos. Ik vind het dus niet compleet onlogisch dat er onderscheid gemaakt wordt tussen merken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179836126
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 21:11 schreef Jordy-B het volgende:
Iets als een Nissan verliest meestal olie na de eerste honderdduizend, ofzo. Dat is normaal te verwachten gedrag.

Een Honda of Toyota doet dat niet, dus als die olie gaan verliezen is er iets loos. Ik vind het dus niet compleet onlogisch dat er onderscheid gemaakt wordt tussen merken.
Een hoog verbruik duidt op slijtage in de motor. Dit kan toch niet als normaal beschouwd worden omdat het veel voorkomt en daardoor niet onder garantie valt?
pi_179836228
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 21:34 schreef Mr.Ping het volgende:
Dit kan toch niet als normaal beschouwd worden omdat het veel voorkomt
Wat denk jij dat "normaal" betekent?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 21:54:21 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179836583
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 21:11 schreef Jordy-B het volgende:
Iets als een Nissan verliest meestal olie na de eerste honderdduizend, ofzo. Dat is normaal te verwachten gedrag.

Een Honda of Toyota doet dat niet
, dus als die olie gaan verliezen is er iets loos. Ik vind het dus niet compleet onlogisch dat er onderscheid gemaakt wordt tussen merken.
dude, echt, waar háál je het vandaan? :')

Ik heb echt compleet geen verstand van Bovag garanties, maar wat deze man verkondigt is echt de basis-basis van al het dom gelul op internet.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179837125
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 21:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

dude, echt, waar háál je het vandaan? :')
Een paar weken onderzoek gedaan naar tweedehands Japanse auto's. :*
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 22:28:31 #7
430349 Yum-Yum
Holy Roman Emperor
pi_179837336
BOVAG zit er voor de bedrijven en niet voor de consument. Stel je zelf ook de vraag: Wat kan er kapot gaan in die 6 maanden dat ik het voertuig heb, en gaat dat meer dan ¤695 kosten? Bij een jong gebruikte auto met aantoonbare onderhoudshistorie had ik die garantie nooit genomen.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  Moderator zaterdag 16 juni 2018 @ 22:56:22 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179838017
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 22:19 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Een paar weken onderzoek gedaan naar tweedehands Japanse auto's. :*
Qua motor is er niet heel veel Japans aan Nissan :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_179838142
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 22:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Qua motor is er niet heel veel Japans aan Nissan :+
Wat wellicht ook verklaart waarom die dingen na de eerste ton (of anderhalf) olie gaan gebruiken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179841427
Ok TS, dan koop je voortaan maar een Landwind.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179843972
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 22:28 schreef Yum-Yum het volgende:
BOVAG zit er voor de bedrijven en niet voor de consument. Stel je zelf ook de vraag: Wat kan er kapot gaan in die 6 maanden dat ik het voertuig heb, en gaat dat meer dan ¤695 kosten? Bij een jong gebruikte auto met aantoonbare onderhoudshistorie had ik die garantie nooit genomen.
Het was een geďmporteerde Belgische auto, daarom wilde ik buiten het normale consumentenrecht extra zekerheid om geen gezeik te krijgen. Ik dacht dat BOVAG bij problemen beter zou kijken naar wat normaal was en wat niet. Maar ze kijken dus alleen naar wat de importeur acceptabel vindt, hoe bizar die normen ook zijn.

Ik ben nu aan het zoeken naar een Japanse auto, maar ik ben nog geen model tegen gekomen wat ik écht mooi vind.
pi_179846316
Japanners zijn betrouwbaar, maar ogen ook zo. Gelukkig zie je daar niks van als je erin zit.

Dat gezegd hebbende, Mazda's van na 2013 zijn niet bepaald lelijk.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 17 juni 2018 @ 20:15:43 #13
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_179855121
quote:
99s.gif Op zondag 17 juni 2018 10:54 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Het was een geďmporteerde Belgische auto, daarom wilde ik buiten het normale consumentenrecht extra zekerheid om geen gezeik te krijgen.
dit is gewoon vragen om problemen. Veel Belgische diesels rijden amper stukken waarbij de motor warm wordt, met een hoge slijtage tot gevolg. Welke garantie je ook neemt, je zal hem gegarandeerd nodig hebben.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_179879767
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 20:15 schreef lipje het volgende:

[..]

dit is gewoon vragen om problemen. Veel Belgische diesels rijden amper stukken waarbij de motor warm wordt, met een hoge slijtage tot gevolg. Welke garantie je ook neemt, je zal hem gegarandeerd nodig hebben.
Het ging om een 1.6 ST Ecoboost (benzine), een auto waarmee niet altijd rustig gereden zal zijn (anders koop je zo'n ding niet). Maar als de garantie pas geldt wanneer er blauwe rookwolken achter de auto hangen, dan houdt het voor mij op.

Ik heb ervaring met een BMW met een olieverbruik van 1 liter op 1300 km, en dan sta je al elke maand bij de garage. Daarom kijk ik nu beter naar de voorwaarden die gesteld worden door het merk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')