Een hoog verbruik duidt op slijtage in de motor. Dit kan toch niet als normaal beschouwd worden omdat het veel voorkomt en daardoor niet onder garantie valt?quote:Op zaterdag 16 juni 2018 21:11 schreef Jordy-B het volgende:
Iets als een Nissan verliest meestal olie na de eerste honderdduizend, ofzo. Dat is normaal te verwachten gedrag.
Een Honda of Toyota doet dat niet, dus als die olie gaan verliezen is er iets loos. Ik vind het dus niet compleet onlogisch dat er onderscheid gemaakt wordt tussen merken.
Wat denk jij dat "normaal" betekent?quote:Op zaterdag 16 juni 2018 21:34 schreef Mr.Ping het volgende:
Dit kan toch niet als normaal beschouwd worden omdat het veel voorkomt
dude, echt, waar háál je het vandaan?quote:Op zaterdag 16 juni 2018 21:11 schreef Jordy-B het volgende:
Iets als een Nissan verliest meestal olie na de eerste honderdduizend, ofzo. Dat is normaal te verwachten gedrag.
Een Honda of Toyota doet dat niet , dus als die olie gaan verliezen is er iets loos. Ik vind het dus niet compleet onlogisch dat er onderscheid gemaakt wordt tussen merken.
Een paar weken onderzoek gedaan naar tweedehands Japanse auto's.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 21:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dude, echt, waar háál je het vandaan?
Qua motor is er niet heel veel Japans aan Nissanquote:Op zaterdag 16 juni 2018 22:19 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Een paar weken onderzoek gedaan naar tweedehands Japanse auto's.
Wat wellicht ook verklaart waarom die dingen na de eerste ton (of anderhalf) olie gaan gebruiken.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 22:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Qua motor is er niet heel veel Japans aan Nissan
Het was een geďmporteerde Belgische auto, daarom wilde ik buiten het normale consumentenrecht extra zekerheid om geen gezeik te krijgen. Ik dacht dat BOVAG bij problemen beter zou kijken naar wat normaal was en wat niet. Maar ze kijken dus alleen naar wat de importeur acceptabel vindt, hoe bizar die normen ook zijn.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 22:28 schreef Yum-Yum het volgende:
BOVAG zit er voor de bedrijven en niet voor de consument. Stel je zelf ook de vraag: Wat kan er kapot gaan in die 6 maanden dat ik het voertuig heb, en gaat dat meer dan ¤695 kosten? Bij een jong gebruikte auto met aantoonbare onderhoudshistorie had ik die garantie nooit genomen.
dit is gewoon vragen om problemen. Veel Belgische diesels rijden amper stukken waarbij de motor warm wordt, met een hoge slijtage tot gevolg. Welke garantie je ook neemt, je zal hem gegarandeerd nodig hebben.quote:Op zondag 17 juni 2018 10:54 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Het was een geďmporteerde Belgische auto, daarom wilde ik buiten het normale consumentenrecht extra zekerheid om geen gezeik te krijgen.
Het ging om een 1.6 ST Ecoboost (benzine), een auto waarmee niet altijd rustig gereden zal zijn (anders koop je zo'n ding niet). Maar als de garantie pas geldt wanneer er blauwe rookwolken achter de auto hangen, dan houdt het voor mij op.quote:Op zondag 17 juni 2018 20:15 schreef lipje het volgende:
[..]
dit is gewoon vragen om problemen. Veel Belgische diesels rijden amper stukken waarbij de motor warm wordt, met een hoge slijtage tot gevolg. Welke garantie je ook neemt, je zal hem gegarandeerd nodig hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |