abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 juni 2018 @ 17:17:00 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179851030
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:04 schreef Superbadeendje het volgende:
Nee waar zijn Jodenhaat vandaan kwam is onduidelijk. Een reden die gezien wordt is het overlijden van zijn moeder. Hij hield veel van haar en bij het overlijden was zij onder behandeling van een Joodse arts. Hij moest ook niets van de Islam hebben. Pas toen zijn leger uitgedund werd werden Islamieten toegelaten. Voornamelijk bij de SS maar zij mochten niet het SS logo op de kraag dragen deze werd vervangen door een ander.
Die Joodse arts die zijn moeder behandelde (Eduard Bloch) werd door Hitler hooggeacht en kreeg speciaal op zijn voordracht nog de kans om te ontkomen (richting Zwitserland geloof ik)
Hitler heeft zich nooit zo specifiek uitgelaten over de islam. Wel is het zo dat de eerst 100% raszuiver gewilde SS aan het einde van de oorlog zo'n beetje voor iedereen open kwam te staan. Idd vanwege de mankracht.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 17 juni 2018 @ 17:32:50 #27
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_179851348
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die Joodse arts die zijn moeder behandelde (Eduard Bloch) werd door Hitler hooggeacht en kreeg speciaal op zijn voordracht nog de kans om te ontkomen (richting Zwitserland geloof ik)
Hitler heeft zich nooit zo specifiek uitgelaten over de islam. Wel is het zo dat de eerst 100% raszuiver gewilde SS aan het einde van de oorlog zo'n beetje voor iedereen open kwam te staan. Idd vanwege de mankracht.
Dat is nieuwe informatie voor mij, bedankt. De andere optie is dat de \joden de financiële markt in handen hadden tijdens de crises. Hoe het ook zijd ik blijf het fascinerend vinden hoe een mislukt figuur het voor elkaar gekregen heeft om de hele wereld in brand te steken.
  zondag 17 juni 2018 @ 18:02:20 #28
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179852099
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:32 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]

Dat is nieuwe informatie voor mij, bedankt. De andere optie is dat de \joden de financiële markt in handen hadden tijdens de crises. Hoe het ook zijd ik blijf het fascinerend vinden hoe een mislukt figuur het voor elkaar gekregen heeft om de hele wereld in brand te steken.
Joodse elite.
Daar heeft hij het over in deze beroemde speech:
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 17 juni 2018 @ 18:02:39 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179852106
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:32 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]

Dat is nieuwe informatie voor mij, bedankt. De andere optie is dat de \joden de financiële markt in handen hadden tijdens de crises. Hoe het ook zijd ik blijf het fascinerend vinden hoe een mislukt figuur het voor elkaar gekregen heeft om de hele wereld in brand te steken.
Waarom vind je Hitler een mislukt figuur? Omdat het hem niet gelukt is toegang te krijgen tot de kunstacademie? Als je een boek wil lezen over zijn motieven en zijn vroege ontwikkeling dan kun je Kubizek's "Hitler war mein Jugendfreund" lezen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 17 juni 2018 @ 19:00:49 #30
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_179853518
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 18:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Waarom vind je Hitler een mislukt figuur? Omdat het hem niet gelukt is toegang te krijgen tot de kunstacademie? Als je een boek wil lezen over zijn motieven en zijn vroege ontwikkeling dan kun je Kubizek's "Hitler war mein Jugendfreund" lezen.
Tja zo denk ik erover. Hoe anders zou de wereld eruit hebben gezien als hij wel was toegelaten tot de kunst academie? Duitsland had te maken met enorme sancties vanwege de eerste wereld oorlog. Hitler was degene die daar tegen opstond. In het begin was het in de bierputsche klein maar hij kreeg meer en meer aanhangers. De brand in de Rijksdaggebouw is ook discutabel.
Marinus van de Lubbe zou het zijn geweest. Er zijn ook theorieën dat de nazie's het zelf hebben gedaan en hem als zondebok hebben gebruikt. Ernst Rhöm was zijn steun en toeverlaat maar toen hij niet meer nodig was werd hij geëxecuteerd.
  zondag 17 juni 2018 @ 21:00:50 #31
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_179856807
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Dat wordt bij tijd en wijle wel beweert door lieden die de Islam met terugwerkende kracht tot het grootste onheil van de geschiedenis wensen te beschouwen.
De Moefti van Jerusalem schijnt een inspirator te zijn voor Hitler.
Dit "bewijs" wordt telkens geleverd middels één foto waarop Hitler met de Moefti een gesprek voert.
Ach ja, niet iedereen ziet overal de juiste context bij

quote:
Tegelijkertijd is er niemand die de foto (en film) van de handdruk Mussert-Hitler een bewijs ziet dat het hele Nederlandse volk voor Hitler was, maar dat terzijde.
En terecht lijkt me, of zie je dat anders?

quote:
Verder wordt de genocide op de Armeniërs aangehaald als model voor de Jodenvernietiging.
Welnu, welk bewijsmateriaal is hierbij voorhanden?
Nog niet eerder voor bij horen komen, maart wederom is het inderdaad incorrect. Net zoals de stelling dat concentratiekampen afgekeken waren van de Engelsen. Beide dienden een ander doel als waarvoor de Nazi's het gebruikten.

quote:
Ik heb namelijk zelf "Mein Kampf" redelijk grondig bestudeerd en "Mohammedanen" worden één keer genoemd en niet in de context als anti-semitisch, en al helemaal niet als inspiratiebron.
Alles wat niet Arisch is, zijn "Halb-Affen" of "Kaffer" of "Mulatten".
Als een donker-getint persoon iets presteert is het een gevalletje "Wunder-dressur", net als een poedel, en doet hij enkel het gedrag van de superieure Germaan na.
En de Armeniërs worden al helemaal niet genoemd.
Verder is het werk van "Mein Kampf" een hele nauwgezette "eigen bewustwording" van het gevaar van het Jodendom.
Hitler was (en dat beaamt hij ook zelf) in het begin niet anti-semitisch en is het geworden in Wenen.
Dat je er door heen bent gekomen, droge onleesbare kost... Maar goed het lijkt me redelijk bekend dat Hitler niet door de Islam werd geïnspireerd.

Over het algemeen kun je wel stellen dat de Islam een hele marginale rol heeft gevoerd in de tweede wereldoorlog en geen enkele van doorslaggevende betekenis. De Turken deden niet mee en in de meeste overige Islamitische gebieden waar de oorlog plaatsvond was het meer een zaak van de lokale overheerser/kolonist/mandaathouder/etc.. en niet van de lokale bevolking.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_179868903
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 18:57 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat zegt hij niet. Hij stelt dat als Hitler zijn leven doorgebracht zou hebben als middelmatig schilder hij nooit de politiek in zou zijn gegaan.
Hitler zou nooit de politiek zijn ingegaan als hij niet WO1 had meegemaakt. Dat is de meest beslissende factor geweest dunkt me.

Hij is ook de NSDAP ingerold als spion na de oorlog maar wel nog als soldaat.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179869171
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 12:33 schreef De_Onnoembare het volgende:

Hij is ook de NSDAP ingerold als spion na de oorlog maar wel nog als soldaat.
spion?
Heb je een linkje naar dit ?
pi_179869239
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 12:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

spion?
Heb je een linkje naar dit ?
Is een algemeen bekend iets hoor.

quote:
Corporal Adolf Hitler was ordered in September 1919 to investigate a small group in Munich known as the German Workers' Party.

The use of the term 'workers' attracted the attention of the German Army which was now involved in crushing Marxist uprisings.

On September 12th, dressed in civilian clothes, Hitler went to a meeting of the German Workers' Party in the back room of a Munich beer hall, with about twenty five people. He listened to a speech on economics by Gottfried Feder entitled, "How and by what means is capitalism to be eliminated?"

After the speech, Hitler began to leave when a man rose up and spoke in favor of the German state of Bavaria breaking away from Germany and forming a new South German nation with Austria.

This enraged Hitler and he spoke out forcefully against the man for the next fifteen minutes uninterrupted, to the astonishment of everyone. One of the founders of the German Workers' Party, Anton Drexler, reportedly whispered: "He's got the gift of the gab. We could use him."
http://www.historyplace.com/worldwar2/riseofhitler/joins.htm
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_179869431
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 12:52 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Is een algemeen bekend iets hoor.

[..]

http://www.historyplace.com/worldwar2/riseofhitler/joins.htm
ah zo....
Niet een spion in de zin van lid worden en voor langere tijd informatie verzamelen voor het leger.
Wel in de zin van zitten bij één vergadering en verslag uitbrengen. NIks verder dus.
pi_179869619
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 13:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ah zo....
Niet een spion in de zin van lid worden en voor langere tijd informatie verzamelen voor het leger.
Wel in de zin van zitten bij één vergadering en verslag uitbrengen. NIks verder dus.
Hij moest ze undercover in de gaten houden. Alleen hadden ze niet verwacht dat hij daar gerekruteerd zou worden door ze.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  zaterdag 23 juni 2018 @ 08:43:29 #38
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_179985666
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die Joodse arts die zijn moeder behandelde (Eduard Bloch) werd door Hitler hooggeacht en kreeg speciaal op zijn voordracht nog de kans om te ontkomen (richting Zwitserland geloof ik)
Hitler heeft zich nooit zo specifiek uitgelaten over de islam. Wel is het zo dat de eerst 100% raszuiver gewilde SS aan het einde van de oorlog zo'n beetje voor iedereen open kwam te staan. Idd vanwege de mankracht.
Klopt, volgens het verhaal van Bloch in elk geval, die als "Edeljude" een merkwaardige uitzondering vormde op Hitlers algemene Jodenhaat.

Albert Speer schrijft aan Hitler een aantal privé-uitlatingen toe waarin hij lovend spreekt over de islam als een religie die heldhaftigheid stimuleert, in tegenstelling tot het christendom. De Arabieren zelf verachtte hij wel omdat ze Semieten waren.
  donderdag 28 juni 2018 @ 12:34:31 #39
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_180100068
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 19:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dat dat de reden is dat hij zo zwaar anti-semitisch was, dat was natuurlijk een grap van me.

Toch blijf ik die paar Joden in Wenen beschuldigen dat ze hem niet hebben toegelaten tot de kunstacademie. Als ze dat wel hadden gedaan, dan was Hitler waarschijnlijk schilder geworden, en leefde nog lang en gelukkig zonder politieke carrière.
Hij was niet op het idee gekomen om de juiste verf te gebruiken

Non possumus non loqui
  vrijdag 29 juni 2018 @ 21:03:47 #40
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180128929
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 12:34 schreef Knip het volgende:

[..]

Hij was niet op het idee gekomen om de juiste verf te gebruiken

[ afbeelding ]
Ik neem het Van Vettewinkel vanaf nu erg kwalijk dat hij zijn verf niet aan Hitler heeft aangeboden. Die man heeft bloed aan zijn handen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')