abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179829589
Ben op pad met een huurauto in de UK. Geen muntgeld bij me dus parkeerapp gedownload en netjes wat parkeertijd gekocht. Helaas bij terugkomst een boete onder de ruitenwisser. Blijkbaar heb ik in de app een 0 getypt ipv een O. Als ik alle nummerborden hier bekijk wordt de 0 (nul) hier überhaupt niet gebruikt maar echt geweldig is het onderscheid sowieso niet te zien. Maak ik kans bij een eventueel bezwaar?
  zaterdag 16 juni 2018 @ 17:11:38 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179829685
Succes daarmee, hier in D is iemand die jarenlang heeft geknokt met CJIB over boetes die hij uit NL kreeg terwijl hij er nooit geweest was. Zijn nummerbord bevat een O en de boetes waren voor het nummerbord met een Ö op die plaats. Aangezien NL de Ö niet kent kreeg hij de boetes
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179830378
Maar je hebt wel betaald.
In Nederland had iemand ooit verkeerde kenteken ingevoerd, maar wel betaald. Daarmee ontliep ie boete.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_179831292
https://www.rtlnieuws.nl/(...)een-reden-voor-boete

Je kunt het aanvechten en je maakt een hele grote kans!
pi_179833725
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 18:24 schreef madam-april het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)een-reden-voor-boete

Je kunt het aanvechten en je maakt een hele grote kans!
TS is niet in Nederland.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_179833931
In Nederland is hier inderdaad een uitspraak van de Hoge Raad over. Die hebben gezegd dat het verkeerde kenteken of het verkeerde zonenummer invoeren in je parkeerapp geen reden is voor een boete, je hebt immers gewoon je parkeergeld betaald.

Hoe dit in UK geregeld is zou je daar na moeten vragen. Wellicht is er daar een equivalent van het Nederlandse juridisch loket?
pi_179834026
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 19:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

TS is niet in Nederland.
Vrouwen :|W
pi_179834053
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 19:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

TS is niet in Nederland.
Oh ik las het verkeerd inderdaad.. Ik dacht op de een of andere manier dat hij met een huurauto uit de UK in Nederland was.. :')
pi_179834492
Welke app heb je gebruikt?
pi_179840315
Weet niet hoe hoog de boetes zijn..maar denk dat ik al snel het er bij zou laten..zal vast een gezeik worden.

Afschrijven als leergeld ;)
pi_179840878
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 20:24 schreef madam-april het volgende:
Welke app heb je gebruikt?
RingGo
pi_179841451
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 20:24 schreef madam-april het volgende:
Welke app heb je gebruikt?
Maakt dat dan verschil? Bevatten de relevante normatieve documenten een bijlage met een opsomming van Apps?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179841606
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 01:13 schreef MCH het volgende:

[..]

RingGo
https://m.myringgo.co.uk/help/article/89

Misschien heb je daar wat aan..
  zondag 17 juni 2018 @ 10:26:07 #14
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_179843502
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:07 schreef MCH het volgende:
Ben op pad met een huurauto in de UK. Geen muntgeld bij me dus parkeerapp gedownload en netjes wat parkeertijd gekocht. Helaas bij terugkomst een boete onder de ruitenwisser. Blijkbaar heb ik in de app een 0 getypt ipv een O. Als ik alle nummerborden hier bekijk wordt de 0 (nul) hier überhaupt niet gebruikt maar echt geweldig is het onderscheid sowieso niet te zien. Maak ik kans bij een eventueel bezwaar?
De twee cijfers in de "gewone" (dus niet tegen betaling gepersonaliseerde) kentekens in UK verwijzen naar het jaar van afgifte (dit jaar 18, vorig jaar 17 etc. en als ze op zijn tellen ze er 50 bij op dus 68, 67 etc). De nul komt dus wel degelijk voor, maar vooral op wat oudere kentekens.

Je huurauto heeft waarschijnlijk een plaat in de volgorde AB 18 CDE en als er dan een 0/O zit op de eerste twee of laatste drie karakters dan is dat de letter en niet het cijfer.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_179857620
quote:
7s.gif Op zondag 17 juni 2018 10:26 schreef JDude het volgende:

[..]

De twee cijfers in de "gewone" (dus niet tegen betaling gepersonaliseerde) kentekens in UK verwijzen naar het jaar van afgifte (dit jaar 18, vorig jaar 17 etc. en als ze op zijn tellen ze er 50 bij op dus 68, 67 etc). De nul komt dus wel degelijk voor, maar vooral op wat oudere kentekens.

Je huurauto heeft waarschijnlijk een plaat in de volgorde AB 18 CDE en als er dan een 0/O zit op de eerste twee of laatste drie karakters dan is dat de letter en niet het cijfer.
Bedankt voor dit leuke weetje, ik ging er gelijk op letten bij andere auto's. Bezwaar inmiddels gemaakt. Website om bezwaar in te dienen was kapot dus dat moest per e-mail, als standaardreactie teruggekregen dat ze 30 werkdagen over een reactie mogen doen :')
pi_179857782
Woon in Uk en ze geven vrij vaak gelijk. Niet zo strict en officieel zoals in nl met Cjib maar ligt aan de council. Ook heeeeel vaak dat ze niet genoeg mankracht hebben en daardoor te laat reageren en daarom uit ‘coulance’ de boete kwijtschelden. Ik ga dus altijd standaard in beroep. Vooral aangeven dat je toerist was en je echt zo blij was die regio te bezoeken en dat je echt per ongeluk deze onschuldige fout hebt gemaakt maar wel hebt betaald etc etc. Daar gaan die Engelsen altijd wel mee mee. Is vaak gewoon een vrouwtje of oude man tegen retirement aan die die dingen doorneemt bij de councils. Alleen als t in London was zijn ze soms wat strenger.

Laat uitslag aub even weten :) er zijn trouwens ook sites die je voorbeeldbrieven etc. geven.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_179858421
quote:
7s.gif Op zondag 17 juni 2018 10:26 schreef JDude het volgende:

[..]

De twee cijfers in de "gewone" (dus niet tegen betaling gepersonaliseerde) kentekens in UK verwijzen naar het jaar van afgifte (dit jaar 18, vorig jaar 17 etc. en als ze op zijn tellen ze er 50 bij op dus 68, 67 etc). De nul komt dus wel degelijk voor, maar vooral op wat oudere kentekens.

Je huurauto heeft waarschijnlijk een plaat in de volgorde AB 18 CDE en als er dan een 0/O zit op de eerste twee of laatste drie karakters dan is dat de letter en niet het cijfer.
Ik hou van dit soort weetjes O+ Dankjewel
Alius aliud dicit
pi_179859350
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:26 schreef RipCity het volgende:
Woon in Uk en ze geven vrij vaak gelijk. Niet zo strict en officieel zoals in nl met Cjib maar ligt aan de council. Ook heeeeel vaak dat ze niet genoeg mankracht hebben en daardoor te laat reageren en daarom uit ‘coulance’ de boete kwijtschelden. Ik ga dus altijd standaard in beroep. Vooral aangeven dat je toerist was en je echt zo blij was die regio te bezoeken en dat je echt per ongeluk deze onschuldige fout hebt gemaakt maar wel hebt betaald etc etc. Daar gaan die Engelsen altijd wel mee mee. Is vaak gewoon een vrouwtje of oude man tegen retirement aan die die dingen doorneemt bij de councils. Alleen als t in London was zijn ze soms wat strenger.

Laat uitslag aub even weten :) er zijn trouwens ook sites die je voorbeeldbrieven etc. geven.
O haha, ik heb al verstuurd dus slijmen kan niet meer. Zo veel valt er ook niet te slijmen over Glasgow ;) Heb er een simpel e-mailtje van gemaakt, we zullen wel zien.
pi_179860862
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:03 schreef MCH het volgende:

[..]

Zo veel valt er ook niet te slijmen over Glasgow ;)
_O- _O- _O-

Je had iets positief kunnen zeggen over de baard van Clive Mitchell.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179875958
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:03 schreef MCH het volgende:

[..]

O haha, ik heb al verstuurd dus slijmen kan niet meer. Zo veel valt er ook niet te slijmen over Glasgow ;) Heb er een simpel e-mailtje van gemaakt, we zullen wel zien.
Wel een soort bewijsje van betaling meegestuurd met de app?
.
pi_179875976
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 18:16 schreef Fer het volgende:

[..]

Wel een soort bewijsje van betaling meegestuurd met de app?
Natuurlijk, Vat receipt
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')