abonnement Unibet Coolblue
pi_183176001
Welke horloges kunnen jullie aanraden als ik zeg dat ik met een budget van rond de 150,- op zoek ben naar een chronograaf (met draaibare bezel voor een tweede meting) om te dragen in een vuile, vettige omgeving?

Aangezien die tegen een stootje moet kunnen lijkt saffierglas mij wel handig, maar wellicht moet ik dan mijn budget verhogen. :P

Ik heb in dit geval geen bezwaar tegen het dragen van een gebruikte horloge, dus stuur gerust een berichtje als je iets hebt wat een beetje geschikt is.
pi_183176594
Whoops, verkeerd gepost.

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2018 01:35:06 ]
pi_183177024
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 21:16 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:
Ik zit er aan te denken om een pre-owned Rolex te halen, het liefste niet boven de 4k. Geen idee of je rond die prijsklasse een leuke horloge kan vinden.

Jammer dat er in Eindhoven en regionen geen Juwelier zit die pre-owned horloges verkoopt :'(
Dan via particulier

Chrono24?
  vrijdag 16 november 2018 @ 07:39:00 #229
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_183178012
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 00:41 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Welke horloges kunnen jullie aanraden als ik zeg dat ik met een budget van rond de 150,- op zoek ben naar een chronograaf (met draaibare bezel voor een tweede meting) om te dragen in een vuile, vettige omgeving?

Aangezien die tegen een stootje moet kunnen lijkt saffierglas mij wel handig, maar wellicht moet ik dan mijn budget verhogen. :P

Ik heb in dit geval geen bezwaar tegen het dragen van een gebruikte horloge, dus stuur gerust een berichtje als je iets hebt wat een beetje geschikt is.
Saffier, chronograaf én een draaibare bezel? Ga je niet vinden voor die prijs ...
pi_183181996
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 07:39 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Saffier, chronograaf én een draaibare bezel? Ga je niet vinden voor die prijs ...
Ik neem aan dat het vooral het vereiste van saffierglas is dat het lastig maakt? In ieder geval weet ik dat ik moet zoeken op de markt van gebruikte horloges! Met 250,- zal er wel iets degelijks te vinden zijn? Wat wellicht problemen kan veroorzaken (bij horloges van mindere kwaliteit?) is dat ik de horloge dus regelmatig met vuile, vettige handschoenen zal bedienen.

Alhoewel ik met een beperkt budget waarschijnlijk toch alleen maar bij quartz beland, heb ik overigens geen voorkeur wat de "movement" betreft.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 16 november 2018 @ 13:13:50 #231
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_183182790
Hallo,
Ik zie dat jullie het hier vooral over het kopen en verkopen van horloges hebben, en ik heb een reparatievraag. Maar ik waag de gok maar.

Ik heb een 40 a 45 jaar oude mechanische Tissot van het type "Automatic Seastar". Deze heeft een hele tijd (20 jaar of meer) in de kast gelegen en ben ik een tijdje geleden gaan gebruiken. Helaas is hij stuk gegaan, iets met de minutenwijzer, wat de lokale reparateur niet kan repareren aangezien hij er geen onderdelen van heeft.

Weten jullie wellicht iemand in Nederland die dit soort dingen kan repareren?
  vrijdag 16 november 2018 @ 17:57:40 #232
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_183188163
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 21:16 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:
Ik zit er aan te denken om een pre-owned Rolex te halen, het liefste niet boven de 4k. Geen idee of je rond die prijsklasse een leuke horloge kan vinden.

Jammer dat er in Eindhoven en regionen geen Juwelier zit die pre-owned horloges verkoopt :'(
https://www.crownguard.com
  zaterdag 17 november 2018 @ 00:06:32 #233
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_183197557
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:31 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het vooral het vereiste van saffierglas is dat het lastig maakt? In ieder geval weet ik dat ik moet zoeken op de markt van gebruikte horloges! Met 250,- zal er wel iets degelijks te vinden zijn? Wat wellicht problemen kan veroorzaken (bij horloges van mindere kwaliteit?) is dat ik de horloge dus regelmatig met vuile, vettige handschoenen zal bedienen.

Alhoewel ik met een beperkt budget waarschijnlijk toch alleen maar bij quartz beland, heb ik overigens geen voorkeur wat de "movement" betreft.
Als het uurwerk je niets uitmaakt en je saffierglas kunt skippen, zou ik kijken naar Seiko. Hardlex is prima glas.

http://www.watchsleuth.com/seikochronofinder/
pi_183205716
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 00:06 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Als het uurwerk je niets uitmaakt en je saffierglas kunt skippen, zou ik kijken naar Seiko. Hardlex is prima glas.

http://www.watchsleuth.com/seikochronofinder/
Klopt, je hebt al Seiko 5'jes voor 139 retail en online zelfs nog goedkoper.

Wel geen safierglas, hoop dat de mijne niet snel krast...
  zaterdag 17 november 2018 @ 19:09:25 #235
353856 Stoepboer
Stoep met boeren.
pi_183210090
quote:
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 02:43 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Dan via particulier

Chrono24?
Dank jullie, nog een vraagje.

Natuurlijk is iedere pre owned horloge anders, maar kan je voor 3 tot 4k wel een Rolex in goede staat krijgen (zonder al te veel krassen of putjes etc.)?
Vervelende stoepboer!
  zaterdag 17 november 2018 @ 23:21:40 #236
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_183215263
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 19:09 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:

[..]


[..]

Dank jullie, nog een vraagje.

Natuurlijk is iedere pre owned horloge anders, maar kan je voor 3 tot 4k wel een Rolex in goede staat krijgen (zonder al te veel krassen of putjes etc.)?
Ligt aan je model, heb je een voorkeur voor een type Rolex? Daytona zit er niet in, bij een Oyster Perpetual heb je meer kans.

Als ik een goed alternatief mag suggereren in die prijsklasse, een nieuwe Tudor Black Bay Fifty Eight:



[ Bericht 8% gewijzigd door GSbrder op 18-11-2018 12:00:28 ]
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 18 november 2018 @ 11:18:19 #237
353856 Stoepboer
Stoep met boeren.
pi_183219672
quote:
3s.gif Op zaterdag 17 november 2018 23:21 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ligt aan je model, heb je een voorkeur voor een type Rolex? Daytona zit er niet in, bij een Oyster Perpetual heb je meer kans.

Als ik een goed alternatief mag suggereren in die prijsklasse, een nieuwe Tudor Black Bay Fifty Eight:

[ afbeelding ]
Ik heb eigenlijk niet zo'n voorkeur voor model, de Oyster Perpetual vind ik zelf al erg mooi.

Ik denk ook niet dat ik heel grote horloges moet gaan dragen omdat ik een erg smalle pols heb. Ik draag normaal gesproken een Seiko Presage van 40,5mm en dat vind ik persoonlijk niet te groot, maar ik ben daar ook geen kenner in.

Die Oyster perpetual is pre owned vaak 36mm zie ik, heb alleen geen idee of dit nou te klein is of juist precies goed.

De Tudor vind ik ook nog best mooi trouwens!
Vervelende stoepboer!
  zondag 18 november 2018 @ 11:59:52 #238
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_183220171
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 11:18 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk niet zo'n voorkeur voor model, de Oyster Perpetual vind ik zelf al erg mooi.

Ik denk ook niet dat ik heel grote horloges moet gaan dragen omdat ik een erg smalle pols heb. Ik draag normaal gesproken een Seiko Presage van 40,5mm en dat vind ik persoonlijk niet te groot, maar ik ben daar ook geen kenner in.

Die Oyster perpetual is pre owned vaak 36mm zie ik, heb alleen geen idee of dit nou te klein is of juist precies goed.

De Tudor vind ik ook nog best mooi trouwens!
Ik zou als ik jou was gewoon naar een Rolex-winkel gaan om een aantal horloges te passen. Mijn ervaring is dat een Rolex van 36mm door de lugs en case groter draagt, maar het is afhankelijk van de vorm en omvang van jouw polsen en voor welk model je gaat. Wel of geen rotating bezel, tekst op de dial en kleurgebruik dragen allemaal bij aan de maatbeleving. Als je in Eindhoven bij Schaap Citroen of Pijnenburg langs gaat kun je wel een goed beeld vormen. Pas overigens op met horloges van meer dan 30 jaar oud, dan moet je echt weten wat je koopt. De Tudor hierboven is retail zo'n 3600-4000 en dan heb je wel een in-house uurwerk die nieuw uit de winkel komt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 18 november 2018 @ 13:02:32 #239
353856 Stoepboer
Stoep met boeren.
pi_183221132
quote:
15s.gif Op zondag 18 november 2018 11:59 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was gewoon naar een Rolex-winkel gaan om een aantal horloges te passen. Mijn ervaring is dat een Rolex van 36mm door de lugs en case groter draagt, maar het is afhankelijk van de vorm en omvang van jouw polsen en voor welk model je gaat. Wel of geen rotating bezel, tekst op de dial en kleurgebruik dragen allemaal bij aan de maatbeleving. Als je in Eindhoven bij Schaap Citroen of Pijnenburg langs gaat kun je wel een goed beeld vormen. Pas overigens op met horloges van meer dan 30 jaar oud, dan moet je echt weten wat je koopt. De Tudor hierboven is retail zo'n 3600-4000 en dan heb je wel een in-house uurwerk die nieuw uit de winkel komt.
Bedankt voor de hulp, ik zal eens naar Schaap Citroen of Pijnenburg gaan om een aantal horloges te passen. Ook bedankt voor de waarschuwing over de oudere horloges, daar zal ik eens op letten.
Vervelende stoepboer!
pi_183272872
Zijn er hier (beginner) hobby reparateurs? Ik heb een kapot horloge die het niet waard is om naar de juwelier te brengen. Maar als iemand anders hem zou willen proberen te repareren zou dat wel leuk zijn. (voor een vergoeding uiteraard). Het is volgens mij een DG2813 uurwerk.
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_183317508
Wat vinden jullie nou van de smartwatch trend?

Ik moet zeggen dat toen het net nieuw was, ik het afgrijselijk vond. Maar nu ik naar de nieuwe Apple watch series 4 kijk, vind ik ‘m stiekem best mooi :@

Het is natuurlijk iets heel anders dan een automatisch horloge met duizenden onderdelen, maar praktisch gezien is het wel heel handig, behalve de batterijduur dan.

Bezit een van jullie een smartwatch en dragen jullie deze meer dan een automatisch/quartz horloge?
pi_183318195
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 04:57 schreef BredeBroeder het volgende:
Wat vinden jullie nou van de smartwatch trend?

Ik moet zeggen dat toen het net nieuw was, ik het afgrijselijk vond. Maar nu ik naar de nieuwe Apple watch series 4 kijk, vind ik ‘m stiekem best mooi :@

Het is natuurlijk iets heel anders dan een automatisch horloge met duizenden onderdelen, maar praktisch gezien is het wel heel handig, behalve de batterijduur dan.

Bezit een van jullie een smartwatch en dragen jullie deze meer dan een automatisch/quartz horloge?
Ik zou het puur kopen voor de functionalteiten, health deel en agenda enzo, maar ik vind de afschrijving verschrikkelijk, daarbij denk ik dat de functionaliteiten te weinig zal gebruiken, het is het nog net niet voor mij. Daarbovenop zit ik wat aan android/samsung vast en dat zijn nogal lompe logge dingen. De Apple watch, als je in het apple ecosystem zit met laptop/telefoon/watch kan het wel heel veel toevoegen, en het design vind ik ook mooi.
pi_183318453
Goedemorgen even een vraagje, ik heb laatst een Seiko horloge kado gekregen, echter loopt hij telkens achter, dus naar de juwelier, die heeft hem een paar dagen gehouden om te kijken wat er mee aan de hand is. Gister kon ik mijn horloge weer ophalen, word er gezegd dat er niks aan de hand is en dat mijn horloge goed loopt.Vanochtend deed ik hem om, halfuur later loopt ie weer 10 minuten achter..lijkt er op dat mijn horloge gaat achterlopen zodra hij om mijn pols zit ? (geen automaat)
pi_183318951
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 04:57 schreef BredeBroeder het volgende:
Wat vinden jullie nou van de smartwatch trend?

Ik moet zeggen dat toen het net nieuw was, ik het afgrijselijk vond. Maar nu ik naar de nieuwe Apple watch series 4 kijk, vind ik ‘m stiekem best mooi :@

Het is natuurlijk iets heel anders dan een automatisch horloge met duizenden onderdelen, maar praktisch gezien is het wel heel handig, behalve de batterijduur dan.

Bezit een van jullie een smartwatch en dragen jullie deze meer dan een automatisch/quartz horloge?
Elke keer als ik er 1 zie ga ik een beetje dood van binnen, waarom zou je je nog meer in de gaten laten houden dan je al doet.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 23 november 2018 @ 22:48:45 #245
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_183334104
Iemand vandaag een leuke deal gevonden?
  vrijdag 23 november 2018 @ 22:49:37 #246
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_183334116
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 09:00 schreef michiel_merk het volgende:
Goedemorgen even een vraagje, ik heb laatst een Seiko horloge kado gekregen, echter loopt hij telkens achter, dus naar de juwelier, die heeft hem een paar dagen gehouden om te kijken wat er mee aan de hand is. Gister kon ik mijn horloge weer ophalen, word er gezegd dat er niks aan de hand is en dat mijn horloge goed loopt.Vanochtend deed ik hem om, halfuur later loopt ie weer 10 minuten achter..lijkt er op dat mijn horloge gaat achterlopen zodra hij om mijn pols zit ? (geen automaat)
Welk model is het?
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  vrijdag 23 november 2018 @ 22:50:32 #247
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_183334141
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 22:48 schreef Gary_Oak het volgende:
Iemand vandaag een leuke deal gevonden?
Staan op Bol nog wel wat spullen op, G Shock enzo. Dus misschien dat ik voor 12 uur nog zoiets bestel want ik wil nog een werkhorloge.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  vrijdag 23 november 2018 @ 22:52:15 #248
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_183334166
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 22:50 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Staan op Bol nog wel wat spullen op, G Shock enzo. Dus misschien dat ik voor 12 uur nog zoiets bestel want ik wil nog een werkhorloge.
In de stad niet echt iets bijzonders gezien. Zo inderdaad maar even online kijken.
pi_183335886
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 21:16 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:
Ik zit er aan te denken om een pre-owned Rolex te halen, het liefste niet boven de 4k. Geen idee of je rond die prijsklasse een leuke horloge kan vinden.

Jammer dat er in Eindhoven en regionen geen Juwelier zit die pre-owned horloges verkoopt :'(
Maastricht is niet ver. Daar heb je met Filipucci, Burger en Steiner drie zaken zitten die een aardige collectie tweedehands Rolex hebben (zie websites).
pi_183338392
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 22:49 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Welk model is het?
Seiko SKS625P1
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')