abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179827791
Ik ga straks naar de dierenarts om de hond van mijn ouders te laten inslapen.
Al een paar dagen wilde hij niet eten en sinds gisteren kan hij amper nog lopen, net kreeg hij een paniekaanval en dat was het moment waarop ik het niet meer kon aanzien en mijn ouders heb gebeld.

Nu moet ik dus met hem naar de dierenarts om die ouwe zijn eeuwige rust te geven.
Aan de ene kant ben ik blij voor hem, maar het is ook enorm kut om hem te laten gaan, maar dit kan ik niet meer aanzien.

Ik vind het ook kut voor hem omdat mijn ouders op vakantie zijn met de andere hond, dat hij ook geen afscheid meer kan nemen, nu lijkt het net alsof zij hem verlaten hebben.

Ik moest dit even van me afschrijven, zal vanavond een kaarsje voor hem branden.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_179827898
Sterkte. Als ik het zo lees doe je het beste voor het beestje. Hoe moeilijk ook.
pi_179827903
Sterkte.
Google is your friend, abuse your friends
pi_179828028
;(

Ik zou de voorkeur hebben om mijn hond thuis in te laten slapen; dan maar wat extra betalen om een dierenarts te laten komen.
  Spellchecker zaterdag 16 juni 2018 @ 16:20:11 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  zaterdag 16 juni 2018 @ 16:22:04 #6
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179828262
Eerste keer?

Let er dan even op dat er vlak na overlijden een stuip kan komen waarbij de hond ook een soort van huilt. Best heftig als je er niet op ingesteld bent.

Sterkte verder.
And so is the past
pi_179828713
Bij mensen hoor je toch eigenlijk nooit dat ze worden ingeslapen?
Waarom gebeurt dat bij dieren wel?
pindazakje
pi_179828914
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 16:36 schreef Hyaenidae het volgende:
Bij mensen hoor je toch eigenlijk nooit dat ze worden ingeslapen?
Waarom gebeurt dat bij dieren wel?
Omdat wij nog altijd vinden dat mensen langer moeten lijden. Op het moment dat we de dieren in laten slapen omdat het humaan is laten we mensen koste wat kost door lijden.
pi_179828997
Veel sterkte. :*
  zaterdag 16 juni 2018 @ 16:50:11 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179829074
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 16:36 schreef Hyaenidae het volgende:
Bij mensen hoor je toch eigenlijk nooit dat ze worden ingeslapen?
Waarom gebeurt dat bij dieren wel?
Gebeurt bij mensen ook, dat noemen we euthanasie.

Verschil is dat een mens kan communiceren over zijn status, en een dier proberen we altijd zo lang mogelijk bij ons te houden. In de regel rekken we dat stiekem ook heel vaak veel te lang, dat is eigenlijk een beetje uit egoïsme. We willen ze niet kwijt, en door medicijnen e.d. kunnen we dat heel lang rekken, terwijl het in de natuur allang einde verhaal zou zijn geweest. het is een soort van 'voor god spelen', maar soms moet god ook beslissen dat het genoeg is geweest nu.. zoals TS nu dus heeft gedaan; het is genoeg geweest.. kwaliteit van leven enzo.

Sterkte TS, jammer dat de andere hond er niet bij kan zijn, die gaat straks zoeken naar waar zijn mattie is gebleven, maar daar komt ie wel overheen.

R.I.P. doggie :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179829126
Ik vind dat het het kutste van dieren dat ze veel te snel doodgaan. :(
Ik hoef ze niet meer.
pindazakje
pi_179829249
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 16:07 schreef Angelfrouk het volgende:
Sterkte. Als ik het zo lees doe je het beste voor het beestje. Hoe moeilijk ook.
ja dit. Mijn huisdier laten inslapen was mijn moeilijkste beslissing tot dan maar geen spijt. Of eigenlijk wel, te lang doorgemodderd
  zaterdag 16 juni 2018 @ 17:03:16 #13
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_179829479
Goede keuze, te vaak laten mensen hun dieren veel te lang lijden :'(

Sterkte TS ;(
pi_179829587
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 16:44 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Omdat wij nog altijd vinden dat mensen langer moeten lijden. Op het moment dat we de dieren in laten slapen omdat het humaan is laten we mensen koste wat kost door lijden.
Met dank aan de christenen en andere gelovigen.
Whatever...
pi_179834103
Hij leek er zelf ook vrede mee te hebben, hij protesteerde wat tegen het kalmeringsspuitje, maar dat zal meer de schrik zijn geweest.

Kan het zijn dat honden ook een soort van moment hebben dat ze dood willen gaan door niet meer te eten en drinken? Want ik heb echt van alles geprobeerd wat hij lekker vond, maar nu at ie zelfs geen kaas en koekjes meer.

Hij had geen stuiptrekkingen gelukkig, ik wilde eigenlijk weglopen voor het prikje, maar wilde hem niet in de steek laten in zijn laatste minuten.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_179834176
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 20:07 schreef Aiciu het volgende:
Hij leek er zelf ook vrede mee te hebben, hij protesteerde wat tegen het kalmeringsspuitje, maar dat zal meer de schrik zijn geweest.

Kan het zijn dat honden ook een soort van moment hebben dat ze dood willen gaan door niet meer te eten en drinken? Want ik heb echt van alles geprobeerd wat hij lekker vond, maar nu at ie zelfs geen kaas en koekjes meer.

Hij had geen stuiptrekkingen gelukkig, ik wilde eigenlijk weglopen voor het prikje, maar wilde hem niet in de steek laten in zijn laatste minuten.
Goed dat je bij hem bent gebleven, hoe zwaar ook.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 16 juni 2018 @ 20:11:30 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179834215
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 20:07 schreef Aiciu het volgende:
Hij leek er zelf ook vrede mee te hebben, hij protesteerde wat tegen het kalmeringsspuitje, maar dat zal meer de schrik zijn geweest.

Kan het zijn dat honden ook een soort van moment hebben dat ze dood willen gaan door niet meer te eten en drinken? Want ik heb echt van alles geprobeerd wat hij lekker vond, maar nu at ie zelfs geen kaas en koekjes meer.

Hij had geen stuiptrekkingen gelukkig, ik wilde eigenlijk weglopen voor het prikje, maar wilde hem niet in de steek laten in zijn laatste minuten.
Nee, een hond (elk dier eigenlijk wel) leeft naar wat hij kan.. een mens wordt depressief als er een been afgezet wordt, een hond leert gewoon lopen op 3 poten en heeft daar vrede mee.

Een hond die niet eet kan dat fysiek niet meer of heeft geen trek, zo simpel werken dieren.

He is in a better place now ;)

Goed gedaan hoor; op = op :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Spellchecker zaterdag 16 juni 2018 @ 20:31:08 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_179834683
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 20:07 schreef Aiciu het volgende:
Hij leek er zelf ook vrede mee te hebben, hij protesteerde wat tegen het kalmeringsspuitje, maar dat zal meer de schrik zijn geweest.

Kan het zijn dat honden ook een soort van moment hebben dat ze dood willen gaan door niet meer te eten en drinken? Want ik heb echt van alles geprobeerd wat hij lekker vond, maar nu at ie zelfs geen kaas en koekjes meer.

Hij had geen stuiptrekkingen gelukkig, ik wilde eigenlijk weglopen voor het prikje, maar wilde hem niet in de steek laten in zijn laatste minuten.
Ik vind dat je het hartstikke goed hebt gedaan.
pi_179835271
Heel veel sterkte komende tijd.
  Moderator zaterdag 16 juni 2018 @ 21:09:29 #20
155227 crew  Guppy
dus
pi_179835484
Sterkte TS
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179838940
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 20:07 schreef Aiciu het volgende:
Hij leek er zelf ook vrede mee te hebben, hij protesteerde wat tegen het kalmeringsspuitje, maar dat zal meer de schrik zijn geweest.

Kan het zijn dat honden ook een soort van moment hebben dat ze dood willen gaan door niet meer te eten en drinken? Want ik heb echt van alles geprobeerd wat hij lekker vond, maar nu at ie zelfs geen kaas en koekjes meer.

Hij had geen stuiptrekkingen gelukkig, ik wilde eigenlijk weglopen voor het prikje, maar wilde hem niet in de steek laten in zijn laatste minuten.
Werkelijk joh, jij gaf die hond kaas?? Ik zal maar niet meer vragen wat voor soort koekjes je het dier gaf!! :N

Sterkte verder..!!

R.i.p.!
With a Song in my heart and a smile on my face...
pi_179864812
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 20:07 schreef Aiciu het volgende:
Hij leek er zelf ook vrede mee te hebben, hij protesteerde wat tegen het kalmeringsspuitje, maar dat zal meer de schrik zijn geweest.

Kan het zijn dat honden ook een soort van moment hebben dat ze dood willen gaan door niet meer te eten en drinken? Want ik heb echt van alles geprobeerd wat hij lekker vond, maar nu at ie zelfs geen kaas en koekjes meer.

Hij had geen stuiptrekkingen gelukkig, ik wilde eigenlijk weglopen voor het prikje, maar wilde hem niet in de steek laten in zijn laatste minuten.
Ik durf niet te zeggen of dieren stoppen met eten omdat ze misselijk zijn/geen honger meer hebben vanuit een puur lichamelijke reactie of dat het echt een bewuste (mentale) keuze is dat ze niet meer willen. Het zal wellicht een combinatie van zijn; veel dieren gaan over vele grenzen om te kunnen blijven leven en weten zich wonderwel aan te passen, maar er zijn ook momenten dat het genoeg is geweest en een dier niet meer kan en zich er letterlijk bij neer lijkt te leggen. In de praktijk merk ik dat dieren zich dan vaak afzonderen; ze willen geen of minder aandacht (soms nog wel van de eigenaar, of soms ook wel als ze heel rustig kunnen blijven liggen), ze willen niet meer eten, ze weigeren medicatie (als ze het eerst lekker vonden) of vechten er juist niet meer tegen (als ze zich eerst nog steeds hevig verzetten) en er verandert iets aan hun hele houding waardoor je merkt dat het einde nadert.
Het zal denk ik een natuurlijk sterfproces zijn.

Je hebt een moeilijke maar liefdevolle keuze gemaakt. En knap dat je toch gebleven bent, dat laatste moment is toch vaak even slikken.
pi_179864880
Sterkte :'(

Ik heb zelf helaas in februari mijn trouwe maatje ook in moeten laten slapen en daar heb ik het een aantal maanden flink moeilijk mee gehad.

Sinds een paar weken heb ik weer een puppy, maar de urn met de as, met haar halsband om de urn, staat op een mooie plek in huis, met een paar mooie foto's ernaast.

[ Bericht 25% gewijzigd door StateOfMind op 18-06-2018 08:25:46 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_179864920
Altijd kut zoiets.

Goed dat je tot het laatst bij je maatje geweest bent.

Er loopt hier ergens nog een topic over dit; even zoeken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179864934
F&F / In Memoriam #9

Die dus. Sterkte ermee ;( :*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')