abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181738485
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:38 schreef Myrr het volgende:
Ook kom ik niet op de naam van zo'n kniptang met van die in elkaar schuivende dingen tussen de grepen. Moet er metaal mee doorknippen,
Blikschaar?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_181738681
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:44 schreef blomke het volgende:

[..]

Blikschaar?
Dat klinkt bekend. Thanks!
pi_181738776
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:50 schreef Myrr het volgende:

[..]

Dat klinkt bekend. Thanks!
Deze (van Bessey) heeft hefboomwerking:



De prijs is niet minder mals.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_181739254
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:38 schreef Myrr het volgende:
Ik wil een schuifmaat en zie zoveel verschillende. Hij moet gewoon lekker werken, de cijfers mogen er niet af slijten. Ik zal hem veel gaan gebruiken. Weet niet hoeveel verschil er tussen een goedkope en een duurdere zit. Tips?

Ook kom ik niet op de naam van zo'n kniptang met van die in elkaar schuivende dingen tussen de grepen. Moet er metaal mee doorknippen, maar gezien die toch continu van tafel worden gepakt ga ik die kwijt raken en mag het dus goedkoper zijn zodat ik er meerdere van kan halen. Tevens een knipding die op een kleine versie van een betonschaar lijkt.
Het is wellicht meer belangrijk hoe nauwkeurig het moet zijn. Mitutoyo is veruit het beste. Een digitale kost je wel 99 euro. En een ander merk wijkt heus geen mm's af.

Ik zou zeker een digitale nemen. Veel handiger dan die streepjes tellen. Een digitale heb je al voor een tientje bij de lidl. Maar zou zelf een iets betere nemen. Die van de Lidl loopt wat stroef.

Zelf heb ik een mitutoyo en heb er vorig jaar 99 euro voor betaald. Was wel een goeie aanbieding.
pi_181740653
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:09 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Het is wellicht meer belangrijk hoe nauwkeurig het moet zijn. Mitutoyo is veruit het beste. Een digitale kost je wel 99 euro. En een ander merk wijkt heus geen mm's af.

Ik zou zeker een digitale nemen. Veel handiger dan die streepjes tellen. Een digitale heb je al voor een tientje bij de lidl. Maar zou zelf een iets betere nemen. Die van de Lidl loopt wat stroef.

Zelf heb ik een mitutoyo en heb er vorig jaar 99 euro voor betaald. Was wel een goeie aanbieding.
Ik haal eerst wel een goedkope en als dat niet bevalt of nauwkeurig genoeg is kan ik altijd nog zo'n digitale van Mitutoyo halen. Kleine cijfers lezen is inderdaad wel vervelend als je geen bril op hebt en die draag ik niet altijd.

Valt die stroefheid niet aan te passen met een beetje wd40 of naaimachineolie? :+ Vind 100 wel een beetje veel, het is voor opleiding. Niet perse nodig maar na 1 dag houtbewerking met een rolmaat was ik er snel klaar mee. :+

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2018 00:04:46 ]
pi_181743853
Tientje van de Action Lidl whatever. Werkt perfect alleen je batterij is waarschijnlijk sneller leeg.
Laat die handjes wapperen!
pi_181744234
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:05 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Het netst wel, het efficientst zeker niet. Laminaatsnijder zet je naast je neer, knipt de laminaat zonder herrie en stof. Zaag ga je misschien buiten zetten, steeds oorkappen op doen enzo. Duurt echt wel langer.
Ik doe dat meestal op de beunhaas manier (op m'n knieen met een decoupeerzaag) :+
Hartstikke efficient, en daarna een keer stofzuigen en dweilen, en je ziet er niks meer van in huis :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_181744348
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:33 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik doe dat meestal op de beunhaas manier (op m'n knieen met een decoupeerzaag) :+
Hartstikke efficient, en daarna een keer stofzuigen en dweilen, en je ziet er niks meer van in huis :P
Eigenlijk ook bij hoekjes en scheve muren, het handigst.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_181759277
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:14 schreef Atmoz het volgende:

[..]

:Y ^O^

[..]

Ah, Fusion 360 :9~ *; Wát een fijn (en gaaf) programma he :9
Stoei d'r ook geregeld mee. Man, als je dat een beetje kan.... (ik ben nog een ENORME noob)

Wat ga je maken?
Dit is een vraag voor Atmoz.

Ik heb van die Bessy kliklak lijmklemmen. Superfijne dingen maar als je bijv. 2 platen op elkaar lijmt en de klem erop zet verschuiven de platen altijd een beetje. Je klemt ze niet enkel naar elkaar toe maar ook een beetje dwars van elkaar af.

Zijn er lijmtangen die dat niet hebben?
  vrijdag 7 september 2018 @ 23:05:14 #260
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_181761602
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:16 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Dit is een vraag voor Atmoz.

Ik heb van die Bessy kliklak lijmklemmen. Superfijne dingen maar als je bijv. 2 platen op elkaar lijmt en de klem erop zet verschuiven de platen altijd een beetje. Je klemt ze niet enkel naar elkaar toe maar ook een beetje dwars van elkaar af.

Zijn er lijmtangen die dat niet hebben?
ja, massa's. Kliklamps (en goedkope kromme meukklemmen) zijn eigenlijk zelfs de uitzonderingen daarop. Dus de knijpsnelklemmen of schroefklemmen van o.a. Bessey hebben daar geen last van.

kliklamps hebben dit doordat er niet alleen een verticale maar ook horizontale beweging gemaakt wordt als je de hendel naar binnen trekt.
pi_181766486
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]

ja, massa's. Kliklamps (en goedkope kromme meukklemmen) zijn eigenlijk zelfs de uitzonderingen daarop. Dus de knijpsnelklemmen of schroefklemmen van o.a. Bessey hebben daar geen last van.

kliklamps hebben dit doordat er niet alleen een verticale maar ook horizontale beweging gemaakt wordt als je de hendel naar binnen trekt.
iemand ervaring met zo'n bessey gearklamp GK?
pi_181766507
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 07:34 schreef Glider76 het volgende:

[..]

iemand ervaring met zo'n bessey gearklamp GK?
Die zijn volgens mij net op de markt..?
  zaterdag 8 september 2018 @ 07:47:21 #263
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_181766508
Ik niet, maar die zou dat schuifgedrag in ieder geval niet moeten vertonen. Als ik ze zo zie kan ik mij wel goed voorstellen dat al dat tandwielgedoe wat breekbaar kan zijn. Maar waarom geen rechtoerechtaan klemmen, zoals uniklamps, TG of GZ klemmen? Nu heb je weer iets vrij exotisch gevonden
pi_181766518
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 07:47 schreef bleiblei het volgende:
Ik niet, maar die zou dat schuifgedrag in ieder geval niet moeten vertonen. Als ik ze zo zie kan ik mij wel goed voorstellen dat al dat tandwielgedoe wat breekbaar kan zijn. Maar waarom geen rechtoerechtaan klemmen, zoals uniklamps, TG of GZ klemmen? Nu heb je weer iets vrij exotisch gevonden
idd, eigenwijs en net even anders als mijzelf. Vindt ze wel gaaf.
pi_181772619
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:16 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Dit is een vraag voor Atmoz.

Ik heb van die Bessy kliklak lijmklemmen. Superfijne dingen maar als je bijv. 2 platen op elkaar lijmt en de klem erop zet verschuiven de platen altijd een beetje. Je klemt ze niet enkel naar elkaar toe maar ook een beetje dwars van elkaar af.

Zijn er lijmtangen die dat niet hebben?
Ik zou in het te lijmen oppervlakte 2 kleine spijkertjes inslaan en de kop afknippen, zodoende voorkom je dat schuiven. Tenzij die klemmen echt veel zijwaardse druk geven..
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_181776255
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 15:32 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

Ik zou in het te lijmen oppervlakte 2 kleine spijkertjes inslaan en de kop afknippen, zodoende voorkom je dat schuiven. Tenzij die klemmen echt veel zijwaardse druk geven..
dat kan, vaak jas ik er 1 of 2 schroeven bij. Maar de vraag is voor een lijmklem welke niet die dwarskracht uitoefent.
pi_181856703
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]

ja, massa's. Kliklamps (en goedkope kromme meukklemmen) zijn eigenlijk zelfs de uitzonderingen daarop. Dus de knijpsnelklemmen of schroefklemmen van o.a. Bessey hebben daar geen last van.

kliklamps hebben dit doordat er niet alleen een verticale maar ook horizontale beweging gemaakt wordt als je de hendel naar binnen trekt.
Mijn ervaring is dat ook bij de snelklemmen en gesmede schroefklemmen van bessey dat gebeurd.

En heb er zo'n 150 liggen hier (van 160x80 tot 3200x180).
pi_181864282
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:16 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Dit is een vraag voor Atmoz.

Ik heb van die Bessy kliklak lijmklemmen. Superfijne dingen maar als je bijv. 2 platen op elkaar lijmt en de klem erop zet verschuiven de platen altijd een beetje. Je klemt ze niet enkel naar elkaar toe maar ook een beetje dwars van elkaar af.

Zijn er lijmtangen die dat niet hebben?
Even twee biscuits er tussen en je bent er vanaf.
  woensdag 12 september 2018 @ 19:51:02 #270
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_181865700
quote:
dat zou wat zijn voor tussen de stofzuiger en de sleuvenfrees op het werk :) die filters zitten altijd zo snel vol....
pi_181866432
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 19:51 schreef gateway het volgende:

[..]

dat zou wat zijn voor tussen de stofzuiger en de sleuvenfrees op het werk :) die filters zitten altijd zo snel vol....
Zijn goedkopere/efficientere alternatieven te vinden :+ kijk ff in t assortiment van Oneida Air ;) (verkrijgbaar via gereedschappro)
pi_182012194


Aanradertje hoor! Dit ding verplaatst een bak lucht! Heel m'n garage mee uitgeblazen vanmiddag :+ Want vegen is voor losers :7
pi_182016325
en blaas je het dan gewoon de straat op? Ik stofzuig mijn garage trouwens.
pi_182016502
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:22 schreef Glider76 het volgende:
en blaas je het dan gewoon de straat op? Ik stofzuig mijn garage trouwens.
Yup :+ Yolo :7 wilde ff kijken hoeveel power dit ding had :7

Stofzuigen kan ook, maar lag beetje veel meuk/bladeren enzo..
pi_182025857
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 14:27 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Deze? [ afbeelding ]

Daarmee heb ik in een mum van tijd alle oude tegels bij mijn zus uit haar badkamer gesloopt. puik ding ! ^O^
nee de modellen op accu, maar de 400 nm variant verkopen ze niet meer.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')