abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 15 juni 2018 @ 21:13:05 #1
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179812067
Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic ! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Woning te koop?
Woning gekocht?
Verbouw plannen?
Wacht je nog op je hypotheek?
Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk?
Of is de gehele planning al rond?
Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht?
Of druk aan het klussen?
Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons :Y
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_179812234
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 20:44 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

En dan nog afwerking, of dan in principe verhuisklaar?

Is te overzien!
Verhuisklaar. Is inderdaad te overzien. Ik vind het niet zo erg als het even duurt, want het gaat veel sneller dan we hadden verwacht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179812486
Hier ook wat leven in de tent: Huis is verkoopklaar, foto's worden maandag gemaakt maar alle echte troep al weggegooid.

Nieuw huis nog niet op het oog (Wel bij een aantal woningen gekeken, maar we zoeken vrij specifiek maar wel in een grote regio, hebben ook een aankoopmakelaar die de streek goed kent). Hypotheek-wise valt er eigenlijk niets te regelen. :) (als in: budget is bekend en hypotheek is méér dan aanvaardbaar, we kunnen zelfs hoger dan we willen). *O*
  vrijdag 15 juni 2018 @ 21:33:23 #4
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_179812639
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 21:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Verhuisklaar. Is inderdaad te overzien. Ik vind het niet zo erg als het even duurt, want het gaat veel sneller dan we hadden verwacht.
Dat is wel mooi inderdaad, het is korter dan het moment waarop je voor nieuwbouw tekent en de daadwerkelijke oplevering ;)

Wij zijn inmiddels aan het kijken naar vloeren. Zal PVC worden vanwege de vloerverwarming. Maar wij zijn van die gierigaards die het allemaal zo duur vinden. Maar volgens mij kunnen we het ‘t beste laten leggen zodat het wel in 1 keer goed gebeurt.. Iemand hier nog tips voor winkels? (Al dan niet omgeving Rotterdam)
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  vrijdag 15 juni 2018 @ 21:41:41 #5
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_179812844
Wij hadden een goede aanbieding voor Moduleo bij Berg&Berg. Tevreden over de service en het leggen :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_179821616
Wij krijgen ook moduleo beneden, de legger heeft al bij mijn zusje gewerkt. Die komt uit Brabant, dus voor jou geen optie. Maar wel de tip om buiten de stad te kijken. Het verschil tussen de stad en een dorp om hetzelfde spul aan te schaffen en te laten leggen was zo'n 5-11 euro per m2. Dat telt best door met een gehele benedenverdieping.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  Moderator zaterdag 16 juni 2018 @ 12:32:32 #7
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_179822770
Bijna alles af thuis. De trap nu met PVC bekleed, de tuin is voor zover af, moet nog afgerond worden na de schutting :) ! Heerlijk. Het voelt nog steeds als een bungalowpark
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_179823116
Wauw, wat gaaf Claudia! Klinkt als een flinke klus, maar wel echt compleet je eigen stekkie dus straks. O+

Wat betreft de prijs, we zijn tevreden. We hadden gehoopt op iets meer, maar alles waar we van de overwaarde wilden doen kan uit, dus prima. ^O^
pi_179835009
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 12:32 schreef Renesite het volgende:
Bijna alles af thuis. De trap nu met PVC bekleed, de tuin is voor zover af, moet nog afgerond worden na de schutting :) ! Heerlijk. Het voelt nog steeds als een bungalowpark
Nice _O_ ben je ook al een tijdje mee bezig of niet?
  Moderator zaterdag 16 juni 2018 @ 22:47:30 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_179837807
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 20:44 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Nice _O_ ben je ook al een tijdje mee bezig of niet?
we wonen er nu 4 week. Dus 6 week vanaf de oplevering. Maar echt 1,5 jaar vanaf de het tekenen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 18 juni 2018 @ 08:51:37 #11
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_179865134
Selv gefeliciteerd met de verkoop!! Wat een opluchting! *O*
Claudia gefeliciteerd met de aankoop!! *O* Met zo'n grote verbouwing kan je wel echt alles naar eigen smaak/wens maken. Echt tof ook met een aanlegplek :Y
Rene lekker dat het af begint te raken ^O^
Hork succes met de verkoop! Gaan de woningen bij jullie een beetje vlot weg?

Dit weekend hebben wij de 2,5 m3 grond naar de stort gereden. Spierballen kweken haha ;)
Die grond lag nog op/onder een zeiltje in de achtertuin na het ingraven van de trampoline.
Verder staat de woonkamer vol met dozen die naar de kringloop kunnen.. ruimt lekker op!
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_179868942
Nou we zijn overgehuisd naar onze tijdelijke huisvesting .. Vraag vooral niet hoe :')

Selvaria fijn hoor!

Rady ja krijg je wel spierballen van he haha *O* (bij gebrek aan spierballensmiley)
  maandag 18 juni 2018 @ 13:01:19 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179869430
Rady
KuikenGuppy
pi_179869713
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 12:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Nou we zijn overgehuisd naar onze tijdelijke huisvesting .. Vraag vooral niet hoe :')

Selvaria fijn hoor!

Rady ja krijg je wel spierballen van he haha *O* (bij gebrek aan spierballensmiley)
Hoe dan? :D
  maandag 18 juni 2018 @ 14:32:07 #15
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_179870954
Ja hoe dan? :+

Opzich wel handig dat je bij een tijdelijke verhuizing de optie hebt om van alle dozen een heel dozen-fort te bouwen.. moet het alleen niet regenen :')

Hoe gaat ie bij jullie Burdie? Al meer gewend nu?
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_179872858
Twas in 1 woord verschrikkelijk :'(
Vooral ook omdat de oppas die we geregeld hadden voor de kindjes, een paar dagen van tevoren moest afbellen wegens begrijpelijke omstandigheden. Dus ik kon niet meehelpen en moest het allemaal uit handen geven aan mijn wederhelft en consorten :'(

Zoiets moet gewoon eigenlijk gecoördineerd worden door een vrouw :')
Anders krijg je dus het zaakje ongeregeld waar ik nu mee zit te kijken.
  maandag 18 juni 2018 @ 16:31:19 #17
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179873205
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 21:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Verhuisklaar. Is inderdaad te overzien. Ik vind het niet zo erg als het even duurt, want het gaat veel sneller dan we hadden verwacht.
Ik weet niet of je het wilt vertellen (vanwege je lief die heus terecht niet te veel wil weggeven op het WWW), en anders negeer je gewoon deze vraag: is het zo'n houten huis geworden zoals je liet zien? Ik heb geen idee of zoiets jaren '30 is, of dat ik nu een zeer domme bouwhistorische vraag stel.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_179878179
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 16:31 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het wilt vertellen (vanwege je lief die heus terecht niet te veel wil weggeven op het WWW), en anders negeer je gewoon deze vraag: is het zo'n houten huis geworden zoals je liet zien? Ik heb geen idee of zoiets jaren '30 is, of dat ik nu een zeer domme bouwhistorische vraag stel.
Zo'n gekke vraag is dat niet. De houten huizen kunnen een paar honderd jaar of een paar jaar oud zijn. Dat loopt erg uiteen; het is in deze regio een populaire bouwstijl (om diverse redenen).

En het is geen houten huis geworden, waar ik op zich wel blij om ben (bijv. omdat het kosten voor onderhoud scheelt). Een nadeel is dat de fundering een punt van zorg zou kunnen zijn vanwege de veengrond.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179878268
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 21:41 schreef laziness het volgende:
Wij hadden een goede aanbieding voor Moduleo bij Berg&Berg. Tevreden over de service en het leggen :Y
Lijkt me heel praktisch, pvc, alleen houd ik er niet van omdat het probeert te lijken op een materiaal dat het niet is. Ik zie wel weer zoiets als een epoxy coating voor me, maar eerst moet ik uitzoeken of dat kan met een houten ondervloer.

Ik ben alvast begonnen over de keuken na te denken. Man man man, wat een hoop rampzalige verhalen lees ik online. Van het weekeinde ben ik even bij Kvik wezen kijken en ik was niet zo onder de indruk van de kwaliteit. En ik ontdekte dat Ikea alleen werkbladen van hout en laminaat heeft - waarom?!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179878910
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 19:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Lijkt me heel praktisch, pvc, alleen houd ik er niet van omdat het probeert te lijken op een materiaal dat het niet is. Ik zie wel weer zoiets als een epoxy coating voor me, maar eerst moet ik uitzoeken of dat kan met een houten ondervloer.

Ik ben alvast begonnen over de keuken na te denken. Man man man, wat een hoop rampzalige verhalen lees ik online. Van het weekeinde ben ik even bij Kvik wezen kijken en ik was niet zo onder de indruk van de kwaliteit. En ik ontdekte dat Ikea alleen werkbladen van hout en laminaat heeft - waarom?!
Ikea heeft ook kwarts werkbladen, kijk maar bij de maatwerkbladen
pi_179878922
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:13 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Ikea heeft ook kwarts werkbladen, kijk maar bij de maatwerkbladen
Oh, dank! ^O^
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179879126
Tip van Flip: ik ben zo blij met mijn keramieken werkblad! Hoe blij kun je zijn met een keukenblad haha.
Was een forse investering, ¤2000,- maar het geld dik waard. Makkelijk schoon te houden, supersterk design en echt krasvast.
Alius aliud dicit
pi_179879305
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:21 schreef Mrmime het volgende:
Tip van Flip: ik ben zo blij met mijn keramieken werkblad! Hoe blij kun je zijn met een keukenblad haha.
Was een forse investering, ¤2000,- maar het geld dik waard. Makkelijk schoon te houden, supersterk design en echt krasvast.
Ik was erop gebrand (weer) een granieten werkblad van composiet te nemen, maar dit weekeinde kwam ik inderdaad een fantastisch dun werkblad van keramiek tegen waarvan ik begreep dat het net zo makkelijk in gebruik en onderhoud is (klopt dat?).

Ik heb alleen een nogal dure smaak, dus ik denk dat ik wat de keuken betreft bereid moet zijn tot concessies. De Ikea-optie verken ik dus ook (al heb ik begrepen dat een Ikea-keuken niet zo goedkoop is als je die niet zelf installeert).

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 18-06-2018 20:47:36 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179879435
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik was erop gebrand (weer) een granieten werkblad te nemen, maar dit weekeinde kwam ik inderdaad een fantastisch dun werkblad van keramiek tegen waarvan ik begreep dat het net zo makkelijk in gebruik en onderhoud is (klopt dat?).

Ik heb alleen een nogal dure smaak, dus ik denk dat ik wat de keuken betreft bereid moet zijn tot concessies. De Ikea-optie verken ik dus ook (al heb ik begrepen dat een Ikea-keuken niet zo goedkoop is als je die niet zelf installeert).
Ik heb toen wij een nieuwe keuken gingen kopen eens gekeken wat het verschil zou zijn als we een keuken van ikea zouden nemen en van een keukenzaak. En die door het bedrijf zouden laten monteren dat verschil was echt te verwaarlozen.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 18 juni 2018 @ 20:31:57 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179879448
Ik vind de maatwerkbladen van Ikea erg duur, en de reguliere werkbladen niet goed genoeg.
Als ik al een Ikea keuken zou nemen dan zouden het werkblad en het gros van de apparatuur niet van Ikea zijn, ondanks het feit dat ik nu wel een inductieplaat en oven van Ikea heb waar ik content mee ben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179879456
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik heb toen wij een nieuwe keuken gingen kopen eens gekeken wat het verschil zou zijn als we een keuken van ikea zouden nemen en van een keukenzaak. En die door het bedrijf zouden laten monteren dat verschil was echt te verwaarlozen.
Ja, daar was ik al bang voor. Ik heb een paar familiebedrijven in de buurt geselecteerd waar ik goede verhalen over heb gelezen online. Ik heb goede hoop dat ik daar slaag.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179879541
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:31 schreef Leandra het volgende:
Ik vind de maatwerkbladen van Ikea erg duur, en de reguliere werkbladen niet goed genoeg.
Als ik al een Ikea keuken zou nemen dan zouden het werkblad en het gros van de apparatuur niet van Ikea zijn, ondanks het feit dat ik nu wel een inductieplaat en oven van Ikea heb waar ik content mee ben.
Maar dan zit je een tijd met een keuken zonder werkblad, of niet? (De diensten die ik online tegenkwam, meten het werkblad in als de keuken al is geïnstalleerd.)

Ik ga deze keer in ieder geval niet bezuinigen op de apparatuur. In onze huidige keuken gingen de oven en vaatwasser van een B-merk te snel kapot.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179879557
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik was erop gebrand (weer) een granieten werkblad te nemen, maar dit weekeinde kwam ik inderdaad een fantastisch dun werkblad van keramiek tegen waarvan ik begreep dat het net zo makkelijk in gebruik en onderhoud is (klopt dat?).

Ik heb alleen een nogal dure smaak, dus ik denk dat ik wat de keuken betreft bereid moet zijn tot concessies. De Ikea-optie verken ik dus ook (al heb ik begrepen dat een Ikea-keuken niet zo goedkoop is als je die niet zelf installeert).
Is echt makkelijk in gebruik en zeer onderhoudsvriendelijk. Doekje met heet water en drupje groene Dreft en klaar. Ziet er gewoon heel chique en strak uit. Ik heb gekozen voor 6 cm dikte, en ben er echt heel content mee.
Alius aliud dicit
pi_179879624
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, daar was ik al bang voor. Ik heb een paar familiebedrijven in de buurt geselecteerd waar ik goede verhalen over heb gelezen online. Ik heb goede hoop dat ik daar slaag.
En er kan altijd een hoop af bij keukenbedrijven. Mijn keuken is van 14000 euro naar 7500 gegaan :')
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 18 juni 2018 @ 20:36:29 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179879640
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar dan zit je een tijd met een keuken zonder werkblad, of niet? (De diensten die ik online tegenkwam, meten het werkblad in als de keuken al is geïnstalleerd.)

Ik ga deze keer in ieder geval niet bezuinigen op de apparatuur. In onze huidige keuken gingen de oven en vaatwasser van een B-merk te snel kapot.
Geen idee of je dan even zonder zit :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179879643
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:34 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Is echt makkelijk in gebruik en zeer onderhoudsvriendelijk. Doekje met heet water en drupje groene Dreft en klaar. Ziet er gewoon heel. Hieuw en strak uit. Ik heb gekozen voor 6 cm dikte, en ben er echt heel content mee.
Geloof ik meteen! Ik vind ons granieten werkblad van composiet ook ideaal. Dat is een van de belangrijkste eisen aan een nieuwe keuken, een makkelijk werkblad.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 18-06-2018 20:46:46 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179879690
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

En er kan altijd een hoop af bij keukenbedrijven. Mijn keuken is van 14000 euro naar 7500 gegaan :')
:o

Dit weekeinde hebben we een nieuwe auto gekocht. Autohandelaren zijn net zulke leuke mensen als keukenboeren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179880001
Ik heb in twee huizen een granstone/ceasarstone composiet werkblad gehad. De voordelen van een granieten aanrechtblad zonder de nadelen qua onderhoud en gevoeligheid voor zuren etc die erin kunnen trekken en je kunt er gewoon schuurmiddel op gebruiken
pi_179880064
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:45 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb in twee huizen een granstone/ceasarstone composiet werkblad gehad. De voordelen van een granieten aanrechtblad zonder de nadelen qua onderhoud en gevoeligheid voor zuren etc die erin kunnen trekken en je kunt er gewoon schuurmiddel op gebruiken
Excuses, ik bedoelde composiet in plaats van graniet. Verkeerde -iet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179880344
Wij moeten ook een nieuwe keuken, met ook nog een verdere verbouwing erbij en ik heb er zo ontzettend geen zin in. Vaatwasser en oven/kookplaatcombi staan op instorten, dus het wordt hoogste tijd. Ontwerp van de keuken en plaats van de apparatuur heb ik wel klaar, maar nu het echte uitzoeken en plannen nog. Over het uitvoeren denk ik maar even helemaal niet na, ook omdat er plafonds vernieuwd moeten worden, en de twee toiletruimtes worden ook gesloopt en gerenoveerd. Voordat we hier kwamen wonen hadden we al een fikse verbouwing en nu dus ergens dit jaar deel twee. Dat wordt sowieso een paar weken in een vakantiehuisje ofzo, zo zonder toilet.
De keuken die we ooit bij Ikea hadden uitgezocht is uit de collectie, dus nu maar eens kijken of het toch Ikea wordt of niet.
  maandag 18 juni 2018 @ 20:59:39 #36
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_179880397
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:o

Dit weekeinde hebben we een nieuwe auto gekocht. Autohandelaren zijn net zulke leuke mensen als keukenboeren.
Wij kochten ook een nieuwe vorige week. Daar ging toch niet nog de helft van af -O-

In jullie huidige huis hebben jullie ook epoxy coating toch? Om even op de vloer terug te komen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_179880420
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:59 schreef laziness het volgende:

In jullie huidige huis hebben jullie ook epoxy coating toch? Om even op de vloer terug te komen.
Jep, goede budgetoplossing, maar dan wel voor een cementdekvloer...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179883300
Ikea keuken en apparatuur ergens anders is het hier geworden. En dan vooral omdat ik in onze vorige (nieuwe) keuken na een half jaar ipv een deurtje een la wilde en me dat 800 euro zou kosten. Dan is ikea goedkoper. En ja, we gaan hem zelf bouwen. Ons vorige werkblad was laminaat, beviel prima, nu dus weer.
Overigens Kvik zijn we ook geweest maar ik vond ze opdringerig en helemaal niet creatief. Die viel dus af.

Wij hebben zo'n vloer als Claudia heeft overwogen en ook een gietvloer maar de pvc vloer die we nu krijgen past net wat beter in het budget. We krijgen de Steelrock van Moduleo, wel het grijs van de gietvloer maar minder kwetsbaar.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  Moderator maandag 18 juni 2018 @ 22:42:38 #39
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_179884274
PVC is volgens buren sowieso fijner dan gietvloer. Iets met krassen, huisdieren, alles...

Jep. Zij hebben een gietvloer. Wij PVC ;)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_179891708
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik was erop gebrand (weer) een granieten werkblad van composiet te nemen, maar dit weekeinde kwam ik inderdaad een fantastisch dun werkblad van keramiek tegen waarvan ik begreep dat het net zo makkelijk in gebruik en onderhoud is (klopt dat?).

Ik heb alleen een nogal dure smaak, dus ik denk dat ik wat de keuken betreft bereid moet zijn tot concessies. De Ikea-optie verken ik dus ook (al heb ik begrepen dat een Ikea-keuken niet zo goedkoop is als je die niet zelf installeert).
Nog een pro-tip: als ikea het werkblad dat je wil niet heeft, kan je de keuken ook zónder werkblad kopen en dat bestellen/op maat laten maken bij de lokale steenhandel en/of grafzerkenhandel. Die weten wel wat van natuursteen en het bewerken daarvan :+.

Ikea keukens zijn, volgens de installateur die bij ons een Nobilia kwam installeren, een drama omdat ze als flatpack komen. Het installeren van een budget-model van bijv Nobilia (Duits merk, te koop bij oa i-kook en superkeukens) is een stuk makkelijker omdat die kastjes gemonteerd geleverd worden. Ik ben erg content met mijn Nobilia keuken!

Volgende keer zou ik alleen wel zélf een installateur inhuren ipv via de keukenzaak; hij was slordig en vond volgens mij ook dat hij te weinig betaald kreeg. Al was het wel fijn dat de keukenzaak een nieuw blad moest leveren toen de installateur dat perongeluk verkeerd gezaagd had :') en daarna had geprobeerd te fixen met kit. Dat was nadat hij in mijn vers gestucte muur had staan bikken en die ook vol met siliconenkit had gespoten :').
pi_179896398
Hier zijn weer ontwikkelingen geweest: de verkopers hebben zich teruggetrokken. Ze hebben ineens een hoger bod gehad. Wij beginnen dus opnieuw met onze zoektocht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179896415
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:12 schreef Claudia_x het volgende:
Hier zijn weer ontwikkelingen geweest: de verkopers hebben zich teruggetrokken. Ze hebben ineens een hoger bod gehad. Wij beginnen dus opnieuw met onze zoektocht.
oh neee
  dinsdag 19 juni 2018 @ 15:14:30 #43
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179896440
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:12 schreef Claudia_x het volgende:
Hier zijn weer ontwikkelingen geweest: de verkopers hebben zich teruggetrokken. Ze hebben ineens een hoger bod gehad. Wij beginnen dus opnieuw met onze zoektocht.
Huh? Jemig zeg. Dat mag/kan kennelijk? Nog niets getekend?

Maar vooral: wat een teleurstelling. Kunnen jullie ermee leven, als in 'zo gaat het en we kijken verder'? Of was het echt een lid op de neus?

Kunnen jullie niet nóg iets meer bieden?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_179896484
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:14 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Huh? Jemig zeg. Dat mag/kan kennelijk? Nog niets getekend?
Nee, we moesten de voorlopige koopakte nog tekenen. Was allemaal al geregeld. Een mondelinge toezegging is niet iets waar je dan op terug kunt vallen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179896501
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, we moesten de voorlopige koopakte nog tekenen. Was allemaal al geregeld. Een mondelinge toezegging is niet iets waar je dan op terug kunt vallen.
Juridisch hebben de verkopers gelijk waarschijnlijk, moreel vind ik het op zijn zachtst behoorlijk twijfelachtig. -O-
pi_179896530
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:14 schreef Duderinnetje het volgende:

Maar vooral: wat een teleurstelling. Kunnen jullie ermee leven, als in 'zo gaat het en we kijken verder'? Of was het echt een lid op de neus?

Kunnen jullie niet nóg iets meer bieden?
Tja, natuurlijk zijn we teleurgesteld. We hebben met het hele gezin al fijn plannen zitten maken, m'n schoonouders hebben ons een verrassingsbezoek gebracht en bloemen gegeven, m'n collega's waren blij voor me, de kinderen hebben het aan al hun vriendjes verteld. Maar ja, het is niet anders.

De andere mensen hebben tientallen duizenden euro's meer geboden dan wij, meer dan het huis waard is. Daarom gaan we nu niks meer doen. Nou ja, misschien stiekem hopen dat die nieuwe kopers zich alsnog bedenken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 15:20:15 #47
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179896569
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Tja, natuurlijk zijn we teleurgesteld. We hebben met het hele gezin al fijn plannen zitten maken, m'n schoonouders hebben ons een verrassingsbezoek gebracht en bloemen gegeven, m'n collega's waren blij voor me. Maar ja, het is niet anders.

De andere mensen hebben tientallen duizenden euro's meer geboden dan wij, meer dan het huis waard is. Daarom gaan we nu niks meer doen. Nou ja, misschien stiekem hopen dat die nieuwe kopers zich alsnog bedenken.
Tientallen duizenden ook. Mijn hemel.

Ontzettend klote. Ik leef met jullie mee zeg. -O-
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_179896610
Het is Amsterdam, dus er zijn genoeg mensen met geld. Expats, ontwikkelaars. We waren door onze makelaar al gewaarschuwd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179896617
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Tja, natuurlijk zijn we teleurgesteld. We hebben met het hele gezin al fijn plannen zitten maken, m'n schoonouders hebben ons een verrassingsbezoek gebracht en bloemen gegeven, m'n collega's waren blij voor me. Maar ja, het is niet anders.

De andere mensen hebben tientallen duizenden euro's meer geboden dan wij, meer dan het huis waard is. Daarom gaan we nu niks meer doen. Nou ja, misschien stiekem hopen dat die nieuwe kopers zich alsnog bedenken.
of dat ze de financiering niet rondkrijgen. Dat was het geval bij een huis dat net aan onze neus voorbij ging, tot twee keer toe zelfs, arme verkopers met vooral een wat domme makelaar. Wij hadden inmiddels een ander huis verderop in de straat gevonden.
pi_179896695
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:22 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

of dat ze de financiering niet rondkrijgen. Dat was het geval bij een huis dat net aan onze neus voorbij ging, tot twee keer toe zelfs, arme verkopers met vooral een wat domme makelaar. Wij hadden inmiddels een ander huis verderop in de straat gevonden.
Ja, ik weet natuurlijk niet precies wat de situatie is van die andere bieders, of ze bijv. al hebben uitgezocht hoe hoog de hypotheek is die ze kunnen krijgen. Het huis lijkt het geld wel waard, tot je ontdekt hoezeer het verbouwd moet worden. Geen idee of ze daar al onderzoek naar hebben gedaan. Er is een kans dat ze denken: dat blijkt wel uit de keuring. En dat ze straks schrikken.

Maar goed, het is evenzeer mogelijk dat het mensen zijn die niet zo op hun centen hoeven letten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179896697
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:14 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Huh? Jemig zeg. Dat mag/kan kennelijk? Nog niets getekend?

Maar vooral: wat een teleurstelling. Kunnen jullie ermee leven, als in 'zo gaat het en we kijken verder'? Of was het echt een lid op de neus?

Kunnen jullie niet nóg iets meer bieden?
Ja dat kan, zelf ook meegemaakt een paar maanden geleden. Zie ook https://www.nvm.nl/actuee(...)ftelijkheidsvereiste

Balen wel zeg
-O- -O-
pi_179896811
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:26 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ja dat kan, zelf ook meegemaakt een paar maanden geleden. Zie ook https://www.nvm.nl/actuee(...)ftelijkheidsvereiste

Balen wel zeg
-O- -O-
Wat houdt het volgende dan precies in? Wij hebben nl. een deal gesloten met een makelaar (is dat geen professionele verkoper?).

"De Hoge Raad heeft tevens benadrukt dat het schriftelijkheidsvereiste niet geldt voor een professionele aan- of verkoper. Wordt met een professional een mondelinge koopovereenkomst gesloten, dan kan zij niet een beroep doen op het schriftelijkheidsvereiste om zo onder de koopovereenkomst uit te kunnen kopen."
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179896854
De makelaar is niet de verkoper in dit geval, de eigenaar is de verkoper
pi_179896891
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:32 schreef Doedezemaar het volgende:
De makelaar is niet de verkoper in dit geval, de eigenaar is de verkoper
Hm, oké!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179901743
Woah wat balen Claudia!
Kopen jullie met of zonder voorbehoud van financiering? Dit komt nl niet zo vaak voor als er zonder voorbehoud wordt gekocht. Maar dat moet maar net kunnen natuurlijk.
Alius aliud dicit
pi_179903319
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:00 schreef Mrmime het volgende:
Woah wat balen Claudia!
Kopen jullie met of zonder voorbehoud van financiering? Dit komt nl niet zo vaak voor als er zonder voorbehoud wordt gekocht. Maar dat moet maar net kunnen natuurlijk.
Met voorbehoud. Het komt wel goed met de financiering (we zitten heel ver onder de maximale hypotheek die we kunnen krijgen), maar onze adviseur dringt erop aan om een bod met voorbehoud van financiering uit te brengen tenzij je het geld cash hebt. We hebben wel de adviseur alles door laten rekenen waardoor de verkopende partij min of meer een garantie heeft dat het niet stuk zal lopen op de financiering.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179903442
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Met voorbehoud. Het komt wel goed met de financiering (we zitten heel ver onder de maximale hypotheek die we kunnen krijgen), maar onze adviseur dringt erop aan om een bod met voorbehoud van financiering uit te brengen tenzij je het geld cash hebt. We hebben wel de adviseur alles door laten rekenen waardoor de verkopende partij min of meer een garantie heeft dat het niet stuk zal lopen op de financiering.
Tja snap ik ook wel.
Heb mijn huis verkocht aan een koper zonder voorbehoud. Erg prettig voor mij als verkoper. Kreeg kort daarna hoger bod met voorbehoud maar heb het verkocht aan de eerste.
Alius aliud dicit
pi_179903517
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:07 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Tja snap ik ook wel.
Heb mijn huis verkocht aan een koper zonder voorbehoud. Erg prettig voor mij als verkoper. Kreeg kort daarna hoger bod met voorbehoud maar heb het verkocht aan de eerste.
Ja, natuurlijk is alleen de afwezigheid van een voorbehoud een volledige garantie. Dat is veel waard voor een verkoper. In ons geval was het andere bod zoveel hoger dan ons bod dat alles wat in ons voordeel sprak erbij verbleekte. Onze makelaar is wel behoorlijk pissed en vindt het niet netjes. Ik moet er ook bij zeggen dat wij het maximum hebben geboden van wat het huis waard is op dit moment. (Maar ja, waarde is een kwestie van perceptie.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179997512
Balen Claudia!!
Ja doei.
pi_180023490
Ik meld me ook eens. Per toeval vorigr maand op Funda wat gevonden, bezichtiging etc en nu dinsdag tekenen. Bouwkundige keuring gehad en de keurder was positief. Jaren 30 woning maar constructie stond nog goed, geen vochtige muren, recent geïsoleerd, alles kunststof, etc...maarr enige punt is dat de bouwkundige keuring ook aangaf dat het balkon vd bovenburen (het is een appartement op de begane grond met tuin, de bovenburen hebben de 2e en 3e etage en een balkonnetje (1x2m) ) betonrot lijkt te hebben en dat dat eigenlijk wel moet worden gefixt. Het is een VvE met de bovenburen waar nog wel geld in zit dus daar zou het dan onder vallen. Het is uiteindelijk niet mijn balkon maarja ik zou het toch wat onsympathiek vinden als op een dag stukjes van dat balkon op mijn hoofd terecht komen als ik daar toevallig loop.

Ik twijfel nu of ik toch ga tekenen (verder kwam er zoals aangegeven niks negatiefs uit de keuring en is dit wel echt een droomhuisje wat ik zoek) of dat ik nu, op het allerlaatste moment nu nog iets nieuws erbij moet vragen/eisen. Ik wil het voor de verkoper ook niet onnodig rekken. :{

[ Bericht 7% gewijzigd door kalinhos op 24-06-2018 22:12:03 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 29 juni 2018 @ 13:59:13 #61
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180122098
Vandaag de sleutels in ontvangst mogen nemen van de woning O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_180124091
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:59 schreef Maraca het volgende:
Vandaag de sleutels in ontvangst mogen nemen van de woning O+
Gefeliciteerd! Foto's? O-)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 17:35:06 #63
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180125318
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 16:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Foto's? O-)
Dank u. Foto's ben ik gewoon vergeten te maken :') Volgende keer even doen.

Wel eentje van de tuin

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_180126451
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 17:35 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dank u. Foto's ben ik gewoon vergeten te maken :') Volgende keer even doen.

Wel eentje van de tuin

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, wat heerlijk groen!

En wat zijn nu de plannen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 20:20:10 #65
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180128270
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 18:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, wat heerlijk groen!

En wat zijn nu de plannen?
Poeh :P Eens even denken

Week 1: Bovenverdieping opknappen: vloer moet hersteld worden en de muren ga ik ook aanpakken. Zit te denken aan de slaapkamer muisgrijs met wit en mijn werkkamer lichtbruin met wit. Ook de keuken gaat eruit.
Week 2: Monteur komt langs om voorbereidende werkzaamheden te verrichten en de stukadoor gaat zijn ding doen. Het bed gaat deze week ook geleverd worden. Ga in mijn oude huis verder met inpakken.
Week 3: De keuken gaat geplaatst worden en ga de woonkamer + hal aanpakken. Kleuren worden wit met... tja :') nog steeds geen idee.
Week 4: De verhuizing *O*

Tussendoor loopt er ook een klusjesman rond die wat dingen voor mij gaat fixen. Vooral week 1 en week 2 zijn ... erg strak gepland _O- dus dat gaat leuk worden als iets tegenzit :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_180128296
Gisteren thuis gekomen van 3 weken Indonesië, en nu net het luchtbed opgepompt om de de eerste nacht in het nieuwe huis op te slapen. Morgen de grote verhuizen, maar nu zijn de katten al over en die willen we niet alleen laten.

Wel veel last van een jetlag, maar verder vooral heel blij. Het huis is nog net zo mooi als tijdens de bezichtiging, en ze hebben alles echt onwijs netjes achtergelaten.
pi_180128837
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 20:22 schreef Myraela het volgende:
Gisteren thuis gekomen van 3 weken Indonesië, en nu net het luchtbed opgepompt om de de eerste nacht in het nieuwe huis op te slapen. Morgen de grote verhuizen, maar nu zijn de katten al over en die willen we niet alleen laten.

Wel veel last van een jetlag, maar verder vooral heel blij. Het huis is nog net zo mooi als tijdens de bezichtiging, en ze hebben alles echt onwijs netjes achtergelaten.
Succes met de verhuizing O+
pi_180129301
Je klinkt zo enthousiast, Myra, leuk. Heel veel plezier komend weekend, ondanks gesjouw enzo!

Erg fijn dat het huis zo is achtergelaten. *O*
Is dat zo?
pi_180139717
Wow da's lekker thuis komen Myraela! Die jetlag overleef je op deze manier wel denk ik :Y

Wij hebben gisterochtend de sleuteloverdracht gehad van ons oude huis, gistermiddag van ons nieuwe huis. Tussendoor nog wat verhuisgerelateerde afspraken staan (kennismaking BSO van de kindjes, vloerbedekking 1e etage en zolder uitkiezen, dat soort dingen).

Dus we kunnen er tegenaan *O*

Ik weet alleen niet of ik er een klustopic tegenaan moet gooien met voor en na foto's, weet niet of het kluswaardig genoeg is :@
En het gaat een laaaaang project worden voordat alles echt helemaal naar onze zin is. Maar er gaan geen schokkend grote verbouwingen plaats vinden ofzo, dus weet niet of zo'n topic Fok!-waardig is met alleen wat nieuwe vloertjes, nieuw kleurtje op de muren en alles weer helemaal fris tegenover wat het nu is :X
pi_180147832
Alle spullen zijn over! En jeetje, op zulke momenten merk je hoe fijn het soms toch is om hulp te krijgen. Ik was soms het overzicht even kwijt, maar zo blij met alle mensen die hebben geholpen.

We krijgen ons bank pas eind juli, en er moet nog geverfd worden. Volgend weekend waarschijnlijk. En dan zal ik ook nog wel wat fotootjes delen.

En gewoon lekker een topic maken, Twinkle. Of gewoon hier de foto’s gooien. Ik zou het in ieder geval leuk vinden om te zien. :)
pi_180166723
De keuken is als eerste helemaal opgeruimd. O+ Echt veel kastruimte, superfijn!

  zondag 1 juli 2018 @ 17:50:03 #72
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_180166755
quote:
17s.gif Op zondag 1 juli 2018 17:48 schreef Myraela het volgende:
De keuken is als eerste helemaal opgeruimd. O+ Echt veel kastruimte, superfijn!

[ afbeelding ]
Super mooi, al helemaal af ook!!
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  zondag 1 juli 2018 @ 18:04:23 #73
207727 Smallish
Kleintje!
pi_180167068
quote:
17s.gif Op zondag 1 juli 2018 17:48 schreef Myraela het volgende:
De keuken is als eerste helemaal opgeruimd. O+ Echt veel kastruimte, superfijn!

[ afbeelding ]
Dat ziet er mooi uit! ^O^
Is dat zo?
  Moderator zondag 1 juli 2018 @ 18:16:00 #74
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180167397
quote:
17s.gif Op zondag 1 juli 2018 17:48 schreef Myraela het volgende:
De keuken is als eerste helemaal opgeruimd. O+ Echt veel kastruimte, superfijn!

[ afbeelding ]
Prachtige keuken zeg! Heel mooi.

Edit:

Jullie keuken (de kastjes/laden bedoel ik) lijkt op dat wat wij hebben zo op het 1e gezicht, maar bij ons was het op deze foto niét opgeruimd :P



[ Bericht 20% gewijzigd door CoolGuy op 01-07-2018 18:24:29 ]
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180167465
Mooi! Heb je twee kranen? Of is dat een quooker?
Alius aliud dicit
pi_180168574
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 18:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Prachtige keuken zeg! Heel mooi.

Edit:

Jullie keuken (de kastjes/laden bedoel ik) lijkt op dat wat wij hebben zo op het 1e gezicht, maar bij ons was het op deze foto niét opgeruimd :P

[ afbeelding ]
Oh wow, ook heel mooi! Net iets moderner lijkt het. En lekker ruim. Heb je een dubbele koelkast of is één van die hoge kasten een normale kast?

quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 18:18 schreef Mrmime het volgende:
Mooi! Heb je twee kranen? Of is dat een quooker?
Er zit een Quooker. :Y Waar ik in eerste instantie niet zoveel mee had, maar ik maakte net een pastaatje en het scheelt toch wel lekker wat tijd als je niet op het water hoeft te wachten.
  Moderator zondag 1 juli 2018 @ 18:47:15 #77
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180168637
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 18:45 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oh wow, ook heel mooi! Net iets moderner lijkt het. En lekker ruim. Heb je een dubbele koelkast of is één van die hoge kasten een normale kast?
Dat is een 'normale' kast. Daar zit de CV in :) Daar is de keuken omheen gebouwd (maar niet door ons, maar door de vorige bewoners :) )
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180170764
Nou dat klustopic gaat er denk ik niet meer komen want ik heb geen kans gekregen om 'voor' foto's te kunnen maken. En vandaag is mijn wederhelft dusdanig tekeer gegaan dat het halve huis al gesloopt is van binnen :') ^O^
pi_180204782
Wij kregen gisteren de sleutels van ons nieuwe huis. *O* Vandaag wordt de vloer geleverd, morgen de oude verwijderd, dit weekend en volgende week gaan we klussen en verven, volgende week woensdag wordt de vloer gelegd en het tweede weekend gaan we over. Stoom en kokend water, ik kijk er naar uit dat het klaar is. :P
  dinsdag 3 juli 2018 @ 08:54:38 #80
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_180205598
W0000tt gefeliciteerd met alle sleutels deze week *O*
Succes met klussen/verhuizen allemaal!

Hier is vorige week eindelijk de verzakking in de riolering gerepareerd!
Tevens zijn we eruit gekomen met de vorige eigenaren dat zij de reparatie vergoeden :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 3 juli 2018 @ 10:25:42 #81
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_180206674
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 08:54 schreef Radyhyn het volgende:
W0000tt gefeliciteerd met alle sleutels deze week *O*
Succes met klussen/verhuizen allemaal!

Hier is vorige week eindelijk de verzakking in de riolering gerepareerd!
Tevens zijn we eruit gekomen met de vorige eigenaren dat zij de reparatie vergoeden :Y
*O* Ben je alleen van dat probleem af waardoor je voorzichtig moest doen met water, krijg je de droogte van Nederland er bovenop ;)
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  dinsdag 3 juli 2018 @ 11:33:58 #82
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_180207631
Ja straks komt er alleen nog maar een stofwolkje uit de kraan :')
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_180214515
Hoera voor sleutels, keukens en niet-verzakte rioleringen! *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_180220082
*O* *O* voor Selvaria en rady *O*
pi_180237188
Meevaller: de vloer is vanochtend verwijderd en kwam er zo netjes af dat er verder niet geëgaliseerd hoefde te worden. *O*

Wat fijn dat het opgelost is Rady!
  vrijdag 6 juli 2018 @ 07:38:06 #86
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180273069
Ik weet al een half jaar welke kleur verf ik op de muur wil in de slaapkamer, gisteren gehaald omdat ik vandaag ga schilderen en twijfel nu ineens als een malle :') fml Denk dat ik voor een andere kleur ga en de verf die ik heb gehaald in de hal ga gebruiken _O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_180337328
Zo, wij hebben een goed weekendje gehad. Zaterdag tot 4 uur 's middags bezig geweest met afplakken. :') Dat voelt nutteloos. Vervolgens muren gewit die al wit waren, maar waar wat gaten gevuld waren. Dat voelde ook best nutteloos. Maar vandaag... Vandaag ging deze geweldige kleur erop, en dat maakt dit gewoon een top weekend. O+

pi_180338825
Sjieke kleur zeg!

Wij zijn tot nog toe veelal bezig geweest met slopen en strippen en verwijderen. Vanaf morgen isoleren, opbouwen en schilderen *O* .
pi_180339426
Mooie kleur, Myraela! Heb je nog andere kleuren in gedachten voor bijv. accessoires (contrastkleur of juist heel neutraal)?

quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 19:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Sjieke kleur zeg!

Wij zijn tot nog toe veelal bezig geweest met slopen en strippen en verwijderen. Vanaf morgen isoleren, opbouwen en schilderen *O* .
Wat is jullie planning grofweg? (Of had ik daar al naar gevraagd?)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_180340191
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 19:59 schreef Claudia_x het volgende:
Mooie kleur, Myraela! Heb je nog andere kleuren in gedachten voor bijv. accessoires (contrastkleur of juist heel neutraal)?
Het zwarte metaal van de kachel zal terugkomen in bijvoorbeeld plankjes, en verder meerdere tinten groen in accessoires maar ik wil ook gewoon lekker veel planten. En we hebben het cognac leer van de stoelen en de bank, en misschien wat details nog in mosterdgeel.

Ik moet wel nog planten in leven leren houden. Ik had een plant in een glazen kom van m'n moeder gekregen, en die lijkt nu al redelijk dood. :') Anders heel veel soorten cactussen.
pi_180340496
quote:
17s.gif Op zondag 8 juli 2018 18:22 schreef Myraela het volgende:
Zo, wij hebben een goed weekendje gehad. Zaterdag tot 4 uur 's middags bezig geweest met afplakken. :') Dat voelt nutteloos. Vervolgens muren gewit die al wit waren, maar waar wat gaten gevuld waren. Dat voelde ook best nutteloos. Maar vandaag... Vandaag ging deze geweldige kleur erop, en dat maakt dit gewoon een top weekend. O+

[ afbeelding ]
_O_ mooi kleurtje O+
  Moderator zondag 8 juli 2018 @ 20:55:48 #92
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180340526
Ik heb zaterdag enkele nog in het zicht liggende/hangende kabeltjes in kabelgootjes gelegd. Kleine klusjes zijn ook klusjes :@
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180341492
De planning is dat we geen planning hebben _O-

Nee weet je wat het is? Je stript de boel en je komt een hoop dingen tegen die je pas ziet wanneer je de boel stript. Hadden we het dicht gelaten, dan hadden we er ook niks aan hoeven doen want dan was het gewoon niet zichtbaar geweest. Maar we zijn beide best perfectionistisch en we hebben de intentie om heel veel jaren in dit huis door te gaan brengen. Dus het kost ons nu wat extra tijd om het netjes en goed af te werken, maar dan hebben we daar de komende jaren/decennia wel veel plezier van.

Het strippen is dus grotendeels gebeurd. Mijn wederhelft is nu bezig met het opnieuw isoleren (we vermoeden dat de huidige materialen ergens in de jaren 80 zijn aangebracht :X ).

Verder kwamen we tot de conclusie dat de dakramen op zolder over een paar jaar ook hun langste tijd hebben gehad. Ze kunnen nog wel een paar jaar mee. Maar we weten nu al dat het daarna wel een keer vervangen moet worden. Dan doen we het liever nu, waarna we de boel strak af kunnen werken. Dan dat we dadelijk in het huis wonen en dan over een paar jaar de boel aan kant moeten schuiven omdat we dan leven in het huis. Nu is het nog grotendeels leeg op een paar stoelen en dozen na, dat werkt dan toch het fijnste :Y

En ik ben maar vast begonnen met de tuin. Dan doe ik ook nog iets voor mijn gevoel :') .. Ondertussen houd ik de kindjes bezig en verzorg het huishouden in het nieuwe huis en in ons tijdelijk onderkomen. Zo komen we er wel :Y

Streven is om per het nieuwe schooljaar (hier is dat 20 augustus a.s.) in ons nieuwe huis te kunnen slapen. Ik heb er wel vertrouwen in dat dat gaat lukken.
pi_180343400
Gave kleur zeg Myraela! ^O^

Klinkt als een strakke planning Twink, ik hoop dat het allemaal soepeltjes gaat. :)

Wij hebben dit weekend ook geverfd, van grijs

Naar okergeel


Het was wel twee dagen werk, er zit granol op de muur en om met de gele kleur in al die puntjes te komen was echt :( . Uiteindelijk is het heel mooi egaal geworden en ben ik super blij mee. Dinsdag wordt de nieuwe vloer inclusief hoge plinten gelegd en dan gaan wij ons storten op de kinderkamers. :)
pi_180348898
Heel tof die kleur! :D

Wij gaan waarschijnlijk volgend weekend ook met die kleur aan de slag, maar dan in de studeerkamer.
  maandag 9 juli 2018 @ 10:52:45 #96
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_180350292
Hier ook een groot Fan van (oker)geel w/
Heel mooi!

Ik zal ooit nog wel een keer foto's maken van hoe de kamers hier geworden zijn.. als het een keertje goed opgeruimd is en de pui eindelijk afgewerkt is :P

Twink goed dat jullie alles meteen in 1x aanpakken. Dan is het maar gedaan inderdaad :Y

Myra ik vind die kleur ook zo mooi! Helemaal met die witte plint eronder :Y
Heb zitten twijfelen tussen die kleur en de kleur die er nu op zit in 1 muur van de woonkamer (zit nu metallic groen op).

Maraca, welke kleuren waren dat dan? Echt heeel anders?

[ Bericht 2% gewijzigd door Radyhyn op 10-07-2018 08:51:28 (Van van) ]
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 9 juli 2018 @ 13:24:26 #97
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180353002
Ik vind okergeel een gevalletje van mooi, bij iemand anders :P
Maar lekker bezig allemaal *O*

Hier is vandaag het bed gebracht. Alleen kregen ze het hoofdbord niet via de trap omhoog, dus dat gaan ze later deze week maar eens via het raam proberen. Uiteindelijk besloten om de kleuren die ik had uitgekozen toch maar te gebruiken voor de slaapkamer. En achteraf wel blij mee, want..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben toch wel erg blij met de kleuren :@ Zeker als het hoofdbord erop gaat is het compleet. En daarnaast moet de kamer nog wat aankleding krijgen. Alleen mijn wit is afhankelijk van hoe de zon staat blauw of wit }:| Nu is het weer wit, maar vanmorgen was de kamer blauw. Dat is wel apart _O-

Over aankleding gesproken: drie leuke canvassen besteld met het formaat 40x60 O+ Die gaan op de houten muur.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:52 schreef Radyhyn het volgende:
Maraca, welke kleuren waren dat dan? Echt heeel anders?
De kleuren waren niet anders dan ik had gedacht, maar twijfelde of het wel bij het bed en de nachtkastjes paste. Ben niet zo goed in het visualiseren van een kamer :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_180361736
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 20:38 schreef Myraela het volgende:

[..]

Het zwarte metaal van de kachel zal terugkomen in bijvoorbeeld plankjes, en verder meerdere tinten groen in accessoires maar ik wil ook gewoon lekker veel planten. En we hebben het cognac leer van de stoelen en de bank, en misschien wat details nog in mosterdgeel.
Ben benieuwd! Ik heb ooit onderstaand plaatje als inspiratie gebruikt. Ik vind de combinatie blauw-groen mooi (combinatie muur en bank/planten, al is jouw muur een heel andere kleur dan onderstaande muur en niet uitgesproken blauw). De rieten stoel (normaal gesproken houd ik helemaal niet van riet) springt er mooi uit, dus ik begrijp wel wat je met dat mosterdgeel als contrast bedoelt.



quote:
Ik moet wel nog planten in leven leren houden. Ik had een plant in een glazen kom van m'n moeder gekregen, en die lijkt nu al redelijk dood. :') Anders heel veel soorten cactussen.
Het is een cliché, maar de pannenkoekenplant is supermakkelijk. Die laat zich bovendien makkelijk stekken waardoor je voor een reserve-exemplaar kunt zorgen. Onze palm is ook niet zo moeilijk. Gek genoeg zijn mijn cactussen allemaal dood.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_180361792
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 21:43 schreef Twinkle20 het volgende:

Streven is om per het nieuwe schooljaar (hier is dat 20 augustus a.s.) in ons nieuwe huis te kunnen slapen. Ik heb er wel vertrouwen in dat dat gaat lukken.
Oh, dat is al heel snel! Best strakke planning. Wat wil je absoluut af hebben voor die tijd?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_180361922
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:52 schreef Radyhyn het volgende:
Hier ook een groot van van (oker)geel w/
Hehe, ik heb ooit een okergeelfase gehad. De keuken moest er toen aan geloven en daar vond ik het heel geslaagd. Ik werd er vrolijk van. En mijn woonkamer is ooit oranje geweest.

Ik vrees dat ik inmiddels al een jaar of 10 in de vergrijsde fase zit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 08:50:53 #101
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_180369865
Mooi Maraca! Past goed bij elkaar :Y
Claudia mooi stijlplaatje O+

Van van (oker)geel :')
Fan dus :P
In de woonkamer is nog geen geel toegepast op het moment.. Maar het plan is een grote okergele hoek-eetkamer-bank te kopen O+ (en die kleur komt dan wel terug op een deel van de muur in de kinderspeelkamer.. die je vanaf de woonkamer in kan kijken.. en tzt ook nog gele/groene kussens op de zitbank).
Ik heb ook hele plannen met kamerplanten.. maar dat plan moet nog verder uitgewerkt worden :P Qua styling is het nog een beetje kaal in de woonkamer.. we willen binnen nu en een half jaar nieuwe meubels bestellen.. en daar alles op baseren.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_180370364
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:52 schreef Radyhyn het volgende:
Hier ook een groot Fan van (oker)geel w/
Helemaal met die witte plint eronder :Y
Ik vind het ook altijd tof om de plint en zelfs deuren mee te nemen in de kleur van de wand, maar wit ziet er ook altijd fris uit! :)
pi_180372981
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, dat is al heel snel! Best strakke planning. Wat wil je absoluut af hebben voor die tijd?
1e en 2e verdieping stucen/schilderen/kozijnen schilderen/vloerbedekking.
Op de zolder nog 2 dakramen plaatsen.

Stucadoor komt 24 juli meen ik uit mijn hoofd. Dus ik ben voorzichtig positief dat we 20 augustus wel gaan halen.

Ook beter voor mijn slaapgebrek want ik doe geen oog dicht op ons tijdelijk woonadres op de boerderie met dat gekraai 's morgens om half 5 :'( :')
  dinsdag 10 juli 2018 @ 13:26:46 #104
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_180373789
Even een vraagje voor alle (bijna-) klussers. Ik zat gisteren weer een VT-wonen aflevering te kijken en toen viel het me op dat in veel van deze programma's eerst de vloer wordt gelegd en daarna pas de muur wordt geschilderd.

Zelf vind ik dat zo onlogisch. Wij doen altijd eerst de muren schilderen zodat je dan nog kunt kliederen en niet hoeft af te plakken en dáárna gaat de vloer er in en zie je er niets meer van. Wat doen jullie? En heeft iemand enig idee waarom ze dit toch altijd zo aanpakken?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_180374572
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 13:26 schreef Yesse het volgende:
Even een vraagje voor alle (bijna-) klussers. Ik zat gisteren weer een VT-wonen aflevering te kijken en toen viel het me op dat in veel van deze programma's eerst de vloer wordt gelegd en daarna pas de muur wordt geschilderd.

Zelf vind ik dat zo onlogisch. Wij doen altijd eerst de muren schilderen zodat je dan nog kunt kliederen en niet hoeft af te plakken en dáárna gaat de vloer er in en zie je er niets meer van. Wat doen jullie? En heeft iemand enig idee waarom ze dit toch altijd zo aanpakken?
Wij hebben eerst gestuct/geschilderd en hadden daarna een mooi excuus om de vloer te laten schuren aangezien we te veel geknoeid hadden. Dus eerst schilderen. ;)
  dinsdag 10 juli 2018 @ 15:42:35 #106
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180376520
Ik heb geen zin meer om te klussen _O- Maar moet nog zoveel doen ;(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 10 juli 2018 @ 15:53:02 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_180376706
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 15:42 schreef Maraca het volgende:
Ik heb geen zin meer om te klussen _O- Maar moet nog zoveel doen ;(
Oh ik heb juist zin om aan de slag te gaan, maar het klussen stagneert voor mijn gevoel een beetje. Niet wegens gebrek aan dingen die gedaan moeten worden, maar er liggen nu vooral 10.000 kleine klusjes, voordat we de volgende 'grote' klus weer gaan aanpakken. Dat wordt overigens het vervangen van het dak van de terrasoverkapping. Verder willen we voor de winter nog de zolder isoleren, en zsm het toilet opknappen.
En honderdduizend dingen aanschaffen, vervangen, etc. :')
KuikenGuppy
pi_180424260
Wij verhuizen eind september van Oostenrijk naar Nederland. We verkopen het merendeel van onze meubels. De TV is nog niet zo oud dus die nemen we graag mee, maar dit geeft me een beetje kopzorgen. Ik heb helaas het originele verpakkingsmateriaal niet meer.

Het gaat om een 55" Sony A1.



De TV heeft een erg dun scherm, en een voet die vast zit aan de achterkant van het scherm, dat maakt het transport niet makkelijker. Ik zit er nu aan te denken om hem in te wikkelen met bubbeltjesfolie en dan in een doos van een fiets te stoppen.
De TV staat erg stabiel, dus nog een andere optie is misschien om hem gewoon in de transport wagen op onze tafel te zetten en dan met een spanband vast zetten.
Ik heb al bij meerdere electronica winkels gevraagd of die toevallig nog het originele verpakkingsmateriaal over hebben maar helaas zonder succes :{

Heeft hier misschien iemand nog betere ideeën?
  donderdag 12 juli 2018 @ 15:24:05 #109
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_180424498
Bubbelwrap + opvulmateriaal? (Playmais bijvoorbeeld)
KuikenGuppy
pi_180424711
Of de fabrikant mailen of ze nog iets van zo'n doos hebben?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 12 juli 2018 @ 15:38:30 #111
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180424836
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:13 schreef Rettilpsemit het volgende:
Wij verhuizen eind september van Oostenrijk naar Nederland. We verkopen het merendeel van onze meubels. De TV is nog niet zo oud dus die nemen we graag mee, maar dit geeft me een beetje kopzorgen. Ik heb helaas het originele verpakkingsmateriaal niet meer.

Het gaat om een 55" Sony A1.

[ afbeelding ]

De TV heeft een erg dun scherm, en een voet die vast zit aan de achterkant van het scherm, dat maakt het transport niet makkelijker. Ik zit er nu aan te denken om hem in te wikkelen met bubbeltjesfolie en dan in een doos van een fiets te stoppen.
De TV staat erg stabiel, dus nog een andere optie is misschien om hem gewoon in de transport wagen op onze tafel te zetten en dan met een spanband vast zetten.
Ik heb al bij meerdere electronica winkels gevraagd of die toevallig nog het originele verpakkingsmateriaal over hebben maar helaas zonder succes :{

Heeft hier misschien iemand nog betere ideeën?
Verhuisbedrijven hebben ook van die dozen speciaal voor tv's. Je zou na kunnen vragen waar zij deze vandaan hebben gehaald :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_180425418
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:24 schreef Burdie het volgende:
Bubbelwrap + opvulmateriaal? (Playmais bijvoorbeeld)
Dat is inderdaad de laatste optie als ik niks anders kan bedenken. Met de meeste TV's prima, maar bij de Sony A1 is dat wat moeilijker omdat die standaard vast zit aan de TV en een flink gewicht heeft. Het risico is dus dat die standaard mogelijk het scherm van achter 'kapottrekt' als die niet goed ondersteund word.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:32 schreef tombolafan het volgende:
Of de fabrikant mailen of ze nog iets van zo'n doos hebben?
Goed idee, heb net een email naar Sony Oostenrijk gestuurd!

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:38 schreef Maraca het volgende:

[..]

Verhuisbedrijven hebben ook van die dozen speciaal voor tv's. Je zou na kunnen vragen waar zij deze vandaan hebben gehaald :)
We hebben hier bijna geen professionele verhuisbedrijven :'(

Ik heb ook nog een berichtje op Tweakers geplaatst. Bedacht me net dat ik een week voor mijn verhuizen bezoek uit Nederland krijg. Dus die kunnen het originele verpakkingsmateriaal meenemen als iemand toevallig nog iets heeft in Nederland :)
pi_180450752
Ik heb het hier niet eerder durven posten omdat het met het vorige door ons aangekochte huis mis is gelopen nadat ons bod was geaccepteerd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 17:58:27 #114
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180450920
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 17:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het hier niet eerder durven posten omdat het met het vorige door ons aangekochte huis mis is gelopen nadat ons bod was geaccepteerd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Feli!!! *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 13 juli 2018 @ 19:32:36 #115
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_180452927
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 17:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het hier niet eerder durven posten omdat het met het vorige door ons aangekochte huis mis is gelopen nadat ons bod was geaccepteerd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Joehoe gefeliciteerd *O*

Nog beter dan de vorige?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_180454041
Jeeeeuuuuj Claudia *O* *O* *O* *O*
Alius aliud dicit
pi_180454464
Claudia wat een tof nieuws *O* *O*
Is al bekend wanneer de overdracht bij de notaris plaats gaat vinden?
pi_180456018
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 19:32 schreef laziness het volgende:

[..]

Joehoe gefeliciteerd *O*

Nog beter dan de vorige?
Ja, veel beter eigenlijk. Dat huis voldeed niet aan een paar wensen maar was wel een buitenkans omdat het goedkoop was. Dit huis voldoet aan alle wensen, met als enige nadeel dat het duurder is. We zitten inclusief verbouwing nog niet aan het maximum van wat we ons kunnen veroorloven, maar het komt er wel in de buurt. Ik was definitief verkocht toen ik in de tuin stond en besefte dat ik vrij uitzicht had op de skyline van Amsterdam. O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 20:36 schreef Twinkle20 het volgende:
Claudia wat een tof nieuws *O* *O*
Is al bekend wanneer de overdracht bij de notaris plaats gaat vinden?
De overdracht vindt begin november plaats. Op dit moment is het enige spannende eigenlijk nog dat de financiering rond moet komen en dat er iets juridisch is aan de kant van de verkoper (komt wel goed, maar het is toch nog een onzekerheid).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_180456180
Oh, woensdag hadden we trouwens een bouwtechnische keuring en toen werden er zwammen geconstateerd. Daar zijn we erg van geschrokken. Ik heb meteen een inspectie door een specialistisch bedrijf geregeld, die vandaag plaatsvond. Wat bleek: het waren geen zwammen, maar oude lekkageplekken in het hout. Beetje suf dat de keurder er zwammen in zag en ons nodeloos bang heeft gemaakt - ik heb een avondje horrorverhalen op Fok! over zwammen gelezen - maar de opluchting was wel groot bij de inspectie van vandaag.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 09:06:08 #120
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_180463572
Super gaaf Claudia!! Bij ons zijn ze begonnen met metselen. We hebben wel al even aangegeven dat we de buitenkraan en een buitenlichtpunt aan de zijkant missen. Daar zien we namelijk geen aansluitingen voor (bij de buren hangt wel een aansluiting voor een buitenkraan). Ik kreeg gelijk de kriebels of ze niet andere dingen (binnen) ook vergeten. :X
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_180463711
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 09:06 schreef Yesse het volgende:
Super gaaf Claudia!! Bij ons zijn ze begonnen met metselen. We hebben wel al even aangegeven dat we de buitenkraan en een buitenlichtpunt aan de zijkant missen. Daar zien we namelijk geen aansluitingen voor (bij de buren hangt wel een aansluiting voor een buitenkraan). Ik kreeg gelijk de kriebels of ze niet andere dingen (binnen) ook vergeten. :X
Goed dat je daar bovenop zit. Dat moet je zeker blijven doen. Ik heb me er allang overheen gezet dat mensen me dan een zeikerd vinden. Mijn lief is meer van het 'ach, het zal wel goed komen, ze weten wat ze doen'. Dat is vrijwel nooit het geval en daarom is het maar goed ook dat ik me over de verbouwing ontferm.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 09:27:05 #122
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_180463770
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 09:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Goed dat je daar bovenop zit. Dat moet je zeker blijven doen. Ik heb me er allang overheen gezet dat mensen me dan een zeikerd vinden. Mijn lief is meer van het 'ach, het zal wel goed komen, ze weten wat ze doen'. Dat is vrijwel nooit het geval en daarom is het maar goed ook dat ik me over de verbouwing ontferm.
Ja, gisteren aan de telefoon ook aangegeven dat ik het gewoon zeker wilde weten. Die man bevestigde in ieder geval dat ze de juiste tekeningen hadden maar dat hij het nog een keer zou aanhalen bij de monteurs ter plaatste omdat het geen gebruikelijk punt is voor een buitenlicht (wij doen het voor de veiligheid aan de zijgevel). En voor de buitenkraan hebben we een berichtje achter gelaten. Het nadeel is dat het een project is waardoor we slechts 2x binnen kunnen kijken (pas 30 augustus de eerste keer) en kunnen checken. Daar word ik zo onrustig van :P
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_180463997
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 09:27 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ja, gisteren aan de telefoon ook aangegeven dat ik het gewoon zeker wilde weten. Die man bevestigde in ieder geval dat ze de juiste tekeningen hadden maar dat hij het nog een keer zou aanhalen bij de monteurs ter plaatste omdat het geen gebruikelijk punt is voor een buitenlicht (wij doen het voor de veiligheid aan de zijgevel). En voor de buitenkraan hebben we een berichtje achter gelaten. Het nadeel is dat het een project is waardoor we slechts 2x binnen kunnen kijken (pas 30 augustus de eerste keer) en kunnen checken. Daar word ik zo onrustig van :P
Oh, maar dan ga je gewoon op dat moment flink zeuren. :Y)

Met ons nieuwbouwhuis is het traject me tot aan de oplevering flink meegevallen. Een aantal dingen was slordig afgewerkt, maar er zijn geen echte fouten gemaakt. Alles wat er daarna moest gebeuren (stucen, schilderen, vloer, keuken) vond ik lastiger in goede banen te leiden. Communicatie met bouwlieden is soms een uitdaging, afspraken worden vaak niet nageleefd, niet altijd wordt even zorgvuldig omgesprongen met je net gebouwde woning. Het is een bijzonder wereldje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 10:13:23 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180464442
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 17:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het hier niet eerder durven posten omdat het met het vorige door ons aangekochte huis mis is gelopen nadat ons bod was geaccepteerd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaaf!!! *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180471455
Heeft iemand ervaring met het opstellen van een verbouwingsspecificatie t.b.v. de taxatie (en dus de hypotheek)? Ik ben vooral benieuwd hoe belangrijk het is dat latere declaraties overeenkomen met de specificatie. (We weten nog niet tot in detail wat we willen doen en hoeveel het gaat kosten.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 16 juli 2018 @ 10:35:53 #126
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_180509199
Gefeliciteerd met jullie droomhuis *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_180513106
Gefeliciteerd! *O*

Zo, wij zijn over en zijn vanochtend bij de notaris geweest voor de overdracht van ons oude huis. Afgesloten. *O*

Een kleine impressie van wat we gedaan hebben:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo blij mee. *;

Onze slaapkamer en de gehele zolder fungeren momenteel als opslaghok, maar de rest van het huis is klaar. Het is zo heerlijk hier. O+
pi_180516004
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:15 schreef Claudia_x het volgende:
Heeft iemand ervaring met het opstellen van een verbouwingsspecificatie t.b.v. de taxatie (en dus de hypotheek)? Ik ben vooral benieuwd hoe belangrijk het is dat latere declaraties overeenkomen met de specificatie. (We weten nog niet tot in detail wat we willen doen en hoeveel het gaat kosten.)
Ik moest een begroting maken voor de afbouw van ons nieuwbouwhuis. Van de genoemde posten viel de een wat hoger uit, de ander wat lager en ik hoor mijn hypotheekverstrekker er niet over. Wel had ik een belachelijk laag bedrag opgegeven voor de keuken en daar kreeg ik vragen over. Dat was dus vooraf en na de uitleg ook geen probleem meer.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_180516211
Wij moesten dat ook. Heb gewoon een lijstje gemaakt beetje hoger ingeschat en dat werd geaccepteerd. Dat ik ipv de keuken een bon inleverde voor de badkamer was ook prima trouwens. Nooit iets over gehoord.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 17 juli 2018 @ 09:35:59 #130
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_180530362
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:39 schreef Selvaria het volgende:
Gefeliciteerd! *O*

Zo, wij zijn over en zijn vanochtend bij de notaris geweest voor de overdracht van ons oude huis. Afgesloten. *O*

Een kleine impressie van wat we gedaan hebben:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo blij mee. *;

Onze slaapkamer en de gehele zolder fungeren momenteel als opslaghok, maar de rest van het huis is klaar. Het is zo heerlijk hier. O+
Wat is het mooi geworden!!
Fijne vrolijke sfeer heeft jullie huis met deze kleuren :Y

En wat een werk die vakjes allemaal! _O_
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_180533164
-never mind- DIt is het VOORPRETtopic :D :')

Ik kom wel terug als ik ooit wat te jubelen heb.

Ondertussen Jubel voor alle mensen hierboven die wat te jubelen hebben *O*

[ Bericht 45% gewijzigd door motorbloempje op 17-07-2018 14:10:21 ]
Ja doei.
pi_180542564
Fijn om jullie ervaringen met de verbouwingsspecificatie te horen. Dank daarvoor!

Selvaria, vooral de muren van de onderste kamer vind ik leuk. Fijne combinatie tussen dat groen, geel/oranje en blauw!

Moblo, wat heb je weggehaald? }:|
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 19:21:25 #133
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180542998
Vandaag is de keuken geplaatst O+ wat een mooi ding! En nu kan ik ook eindelijk beginnen met het weghalen van troep en schoonmaken _O_ voel me zo vies altijd in dit klushuis. Verbouwing ga ik niet afronden conform de planning, maar het is aan de einde van mijn vakantie al wel een heerlijk leefbaar huis.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_180544635
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:21 schreef Maraca het volgende:
Vandaag is de keuken geplaatst O+
Foto! w/
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 22:54:40 #135
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180547574
Hier ook even een Van Harte voor Claudia! Gerechtigheid, en hoe! Fijn joh!! O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 17 juli 2018 @ 23:16:56 #136
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180548033
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Foto! w/
Post morgen wel foto's. Eerst even schoonmaken :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator dinsdag 17 juli 2018 @ 23:18:05 #137
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_180548058
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:15 schreef Claudia_x het volgende:
Heeft iemand ervaring met het opstellen van een verbouwingsspecificatie t.b.v. de taxatie (en dus de hypotheek)? Ik ben vooral benieuwd hoe belangrijk het is dat latere declaraties overeenkomen met de specificatie. (We weten nog niet tot in detail wat we willen doen en hoeveel het gaat kosten.)
we gingen vooral voor globaal. Kort op papier en met offertes erbij
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_180553026
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 18:58 schreef Claudia_x het volgende:
Moblo, wat heb je weggehaald?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
  woensdag 18 juli 2018 @ 10:03:56 #139
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180553192
quote:
13s.gif Op woensdag 18 juli 2018 09:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jezus wat kut moblo.
Hebben jullie een verkoppmakelaar? Of werkt dat anders in Engeland?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180553266
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 10:03 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Jezus wat kut moblo.
Hebben jullie een verkoppmakelaar? Of werkt dat anders in Engeland?
Ja, en een conveyancer/sollicitor, maar die kunnen niets doen tegen dit soort gebeuren omdat de dingen die ze vragen die wij betalen niet 'vast staan' dat de koper die hoort te betalen, bijvoorbeeld. Dat is gewoon 'common courtesy' dat je dat doet. Deden wij toen we dit huis kochten, en ook nu bij ons hopelijk nieuwe huis.

Iedereen spreekt er schande van, maar niemand kan er wat aan doen. :')
Ja doei.
pi_180553425
Ik snap niet dat mensen ineens zo met andere mensen omgaan in zulke situaties. :')
  woensdag 18 juli 2018 @ 10:37:26 #142
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180553628
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 10:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, en een conveyancer/sollicitor, maar die kunnen niets doen tegen dit soort gebeuren omdat de dingen die ze vragen die wij betalen niet 'vast staan' dat de koper die hoort te betalen, bijvoorbeeld. Dat is gewoon 'common courtesy' dat je dat doet. Deden wij toen we dit huis kochten, en ook nu bij ons hopelijk nieuwe huis.

Iedereen spreekt er schande van, maar niemand kan er wat aan doen. :')
Moet ik dan denken aan notariskosten of zo? De kosten koper in Nederland?

Wat is jullie plan nu, voor zo ver er een plan mogelijk is? Meebuigen en zo snel mogelijk de boel achter de rug hebben?
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 18 juli 2018 @ 12:51:40 #143
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180556284
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Foto! w/
Voor:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Keuken is nog niet helemaal af. Dit is een 'noodblad' tot mijn echte blad er is, de stukadoor moet z'n werk nog afmaken (wat hij pas doet als mijn blad er is) en die lelijke luxaflex moet ook dringend vervangen worden :D Maar het is al wel prachtig O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_180557255
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 10:23 schreef Myraela het volgende:
Ik snap niet dat mensen ineens zo met andere mensen omgaan in zulke situaties. :')
Ja, dat vind ik ook moeilijk te begrijpen. Er is zoveel geld mee gemoeid dat mensen rare dingen kunnen gaan doen, klaarblijkelijk. Fraai is het niet.

Heel rot, moblo. Hopelijk komt het gauw goed. Ik kan nu al nerveus worden om het te koop zetten van ons huis (al zou dat het makkelijke deel van het hele proces moeten zijn in deze overspannen markt).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_180557274
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 12:51 schreef Maraca het volgende:

[..]

Voor:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Keuken is nog niet helemaal af. Dit is een 'noodblad' tot mijn echte blad er is, de stukadoor moet z'n werk nog afmaken (wat hij pas doet als mijn blad er is) en die lelijke luxaflex moet ook dringend vervangen worden :D Maar het is al wel prachtig O+
Ha, dat is precies onze opstelling! Ik vind het superpraktisch.

Wat voor blad krijg je? Ik vind de luxaflex wel meevallen. Ga je plisségordijnen nemen of zo?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:54:27 #146
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_180558811
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 13:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ha, dat is precies onze opstelling!
+1 alleen moeten we eerst een woning hebben voordat we een keuken hebben :+

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 10:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, en een conveyancer/sollicitor, maar die kunnen niets doen tegen dit soort gebeuren omdat de dingen die ze vragen die wij betalen niet 'vast staan' dat de koper die hoort te betalen, bijvoorbeeld. Dat is gewoon 'common courtesy' dat je dat doet. Deden wij toen we dit huis kochten, en ook nu bij ons hopelijk nieuwe huis.

Iedereen spreekt er schande van, maar niemand kan er wat aan doen. :')
Wow. Dat mensen dit überhaupt durven te maken..
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_180560693
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 10:37 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Moet ik dan denken aan notariskosten of zo? De kosten koper in Nederland?

Wat is jullie plan nu, voor zo ver er een plan mogelijk is? Meebuigen en zo snel mogelijk de boel achter de rug hebben?
Survey/bouwkundige keuring kosten, verplicht voor elke hypotheekverstrekker. Hun filosofie is 'als het slecht is dan hebben wij er niet voor betaald en kunnen we met zo min mogelijk gemaakte kosten weglopen' wrsch. Terwijl de algemene ongeschreven (en dat is het probleem) regel is dat ieder dat voor zijn/haar nieuwe huis doet. :')

Ik slaap amper :') het is echt zo kut ;(
Ja doei.
pi_180561049
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Survey/bouwkundige keuring kosten, verplicht voor elke hypotheekverstrekker. Hun filosofie is 'als het slecht is dan hebben wij er niet voor betaald en kunnen we met zo min mogelijk gemaakte kosten weglopen' wrsch. Terwijl de algemene ongeschreven (en dat is het probleem) regel is dat ieder dat voor zijn/haar nieuwe huis doet. :')

Ik slaap amper :') het is echt zo kut ;(
Hoeveel kosten denk je dat er nog bij zouden kunnen komen, behalve deze kosten? Hoe ver kunnen ze nog gaan? Onderhandelen over de aankoopprijs op basis van de gebreken die uit de keuring naar voren komen?

Hebben jullie niet een overbruggingskrediet waardoor jullie eventueel een andere koper af zouden kunnen wachten?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_180561359
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 12:51 schreef Maraca het volgende:

[..]

Voor:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Keuken is nog niet helemaal af. Dit is een 'noodblad' tot mijn echte blad er is, de stukadoor moet z'n werk nog afmaken (wat hij pas doet als mijn blad er is) en die lelijke luxaflex moet ook dringend vervangen worden :D Maar het is al wel prachtig O+
zo zeg, dat is opgeknapt
  woensdag 18 juli 2018 @ 22:02:20 #150
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180569212
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 13:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ha, dat is precies onze opstelling! Ik vind het superpraktisch.

Wat voor blad krijg je? Ik vind de luxaflex wel meevallen. Ga je plisségordijnen nemen of zo?
Volgens mij is het ook dé opstelling van dit moment :+ Alleen kom ik er net achter dat de vaatwasser het niet doet :'(

Ik krijg een glazen blad (wit). De luxaflex lijkt op de foto nog wel wat, maar in het echt is het echt een kutding en ook foeilelijk en op :P Wil wel luxaflex houden, maar dan een fatsoenlijke.

quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:57 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

zo zeg, dat is opgeknapt
En toch zijn er mensen die zich afvroegen wat er mis was met de oude keuken :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_180570472
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:02 schreef Maraca het volgende:

[..]

Volgens mij is het ook dé opstelling van dit moment :+ Alleen kom ik er net achter dat de vaatwasser het niet doet :'(

Ik krijg een glazen blad (wit). De luxaflex lijkt op de foto nog wel wat, maar in het echt is het echt een kutding en ook foeilelijk en op :P Wil wel luxaflex houden, maar dan een fatsoenlijke.

[..]

En toch zijn er mensen die zich afvroegen wat er mis was met de oude keuken :D
Symph hier naast me op de bank vroeg ook al: wat was er mis mee dan? Nou euh, heeeeel veel

Hier druk een keuken aan het ontwerpen, we zijn er al aardig uit, en zijn het vrij makkelijk eens over keuzes. Oftewel: ik kook, dus ik beslis >:) Ik wilde alleen geen hoogglans, maar ja, dan zie je een mooie kleur en issie er alleen in hoogglans, dus ja...
pi_180570636
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoeveel kosten denk je dat er nog bij zouden kunnen komen, behalve deze kosten? Hoe ver kunnen ze nog gaan? Onderhandelen over de aankoopprijs op basis van de gebreken die uit de keuring naar voren komen?

Hebben jullie niet een overbruggingskrediet waardoor jullie eventueel een andere koper af zouden kunnen wachten?
Geen idee op het moment. Mijn gok is dat ze nog 3 a 4 duizend van de prijs af willen.

Probleem is niet zozeer het an such kunnen betalen van het huis, dat zou met hypotheek en spaar kunnen. Probleem is de Stamp Duty op een tweede huis, die moet je dan volledig betalen, wat 25.000 is. Dat lukt niet. Ook al krijgen we het terug zodra het huis verkocht is. Dus al met al een fijne situatie.
Ja doei.
pi_180571007
Wij gaan vrijdag weer naar een huis kijken. Een tweekapper met aardig wat grond. Moet wel een hoop aan gebeuren maar dat zal in etappes moeten gaan. Dat is wel een beetje een dubio.. Maar verder is dat huis eigenlijk alles wat we willen... Oké, behalve dat het niet in Eindhoven staat dan :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_180571039
Onze nieuwe tafel kwam vandaag binnen. O+ Heel erg blij mee. Nu nog wachten op de bank, die missen we op het moment wel heel erg.

pi_180571155
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:10 schreef Myraela het volgende:
Onze nieuwe tafel kwam vandaag binnen. O+ Heel erg blij mee. Nu nog wachten op de bank, die missen we op het moment wel heel erg.

[ afbeelding ]
Prachtige tafel O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_180571371
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij gaan vrijdag weer naar een huis kijken. Een tweekapper met aardig wat grond. Moet wel een hoop aan gebeuren maar dat zal in etappes moeten gaan. Dat is wel een beetje een dubio.. Maar verder is dat huis eigenlijk alles wat we willen... Oké, behalve dat het niet in Eindhoven staat dan :@
Toch geen Eindhoven? De markt daar gaat nergens meer over, ik snap Dat je uitwijkt. Wel een leuk plekje?

Onze dagen worden inmiddels gevuld met klussen. Er waren 36 opleverpunten, waaronder al het schilderwerk binnen. En dat doen ze dus nu en ik ben de schilders beu. Ze laten alles openstaan, communiceren niet en zetten trapjes tegen ons verse stucwerk. De levering van de Ikea keuken heeft me al uren bellen en heel veel frustratie gekost en vrijdag begint de bouwvak, dus hopelijk hoogt de aannemer morgen onze tuin op, anders duurt dat weer 4 weken. Zucht, toe aan vakantie. Nog even volhouden en dan op naar de camping.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_180571418
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:21 schreef d.k. het volgende:

[..]

Toch geen Eindhoven? De markt daar gaat nergens meer over, ik snap Dat je uitwijkt. Wel een leuk plekje?

Onze dagen worden inmiddels gevuld met klussen. Er waren 36 opleverpunten, waaronder al het schilderwerk binnen. En dat doen ze dus nu en ik ben de schilders beu. Ze laten alles openstaan, communiceren niet en zetten trapjes tegen ons verse stucwerk. De levering van de Ikea keuken heeft me al uren bellen en heel veel frustratie gekost en vrijdag begint de bouwvak, dus hopelijk hoogt de aannemer morgen onze tuin op, anders duurt dat weer 4 weken. Zucht, toe aan vakantie. Nog even volhouden en dan op naar de camping.
Ja wel een mooi plekje denk ik. Ik ken het er niet zo eigenlijk. Wel een beetje ons kent ons.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_180575372
Hopelijk niet TE gesloten, dan komt het vast goed. Succes met kijken!
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_180576992
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja wel een mooi plekje denk ik. Ik ken het er niet zo eigenlijk. Wel een beetje ons kent ons.
Waar O-)
pi_180577065
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:31 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Waar O-)
Ik stuur wel even een funda linkje via fb.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_180577144
Lama makelaar belde net is verkocht.. Again }:|
I solemnly swear i'm up to no good
pi_180577935
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Lama makelaar belde net is verkocht.. Again }:|
Ik ontdekte bij een lokale makelaar op t Youtubekanaal een leuk huis. Video stond 6 dagen online. Vriend belt, neuh, al weg, zooooveeeel reacties op Facebook gehad.

Heeft heul niet op FB gestaan, de leugenaars. Dus nu moet ik ook nog Youtube in de gaten gaan houden.

Vriend heeft de vraagprijs niet gevraagd en is ook nergens te vinden, dus ik troost me maar dat het vast véél te duur was.

Het was ook veel te groot voor ons twee denk ik.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_180577971
En we wonen echt in een dórp. In Zuid-Limburg! Ik wil persé hier wonen want geboren en mijn moeder woont hier, maar die licht Amsterdamse toestanden hier vind ik zo raar.

En ja, #teamrolluik en #teamvoortuinvolsiergrind 8-)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_180578080
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:36 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik ontdekte bij een lokale makelaar op t Youtubekanaal een leuk huis. Video stond 6 dagen online. Vriend belt, neuh, al weg, zooooveeeel reacties op Facebook gehad.

Heeft heul niet op FB gestaan, de leugenaars. Dus nu moet ik ook nog Youtube in de gaten gaan houden.

Vriend heeft de vraagprijs niet gevraagd en is ook nergens te vinden, dus ik troost me maar dat het vast véél te duur was.

Het was ook veel te groot voor ons twee denk ik.
Het is een rare woningmarkt momenteel. Maar serieus YouTube :o
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 19 juli 2018 @ 11:51:21 #165
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180579336
Ik denk wel, als ik even advocaat van de duivel speel, dat het ietwat naïef is om een bezichtiging voor over een paar dagen te plannen. Daar had je aankoopmakelaar ook wel wat assertiever in mogen zijn. Er is geen tijd meer om te denken: leuk, over een paar daagjes eens even bij een huis koekeloeren. Je moet je er met grote spoed tussenlullen en aandringen op een snel bezoek. De verkoper vindt het allemaal best natuurlijk. Die verkoopt dat huis wel. Maar jouw makelaar moet echt als een Jehova's getuige een voet tussen de deur zetten.
Dat is niet leuk, maar wel de realiteit.

Net zo goed als dat je aankoopmakelaar kan voorkomen dat je tig social media in de gaten moet houden. Makelaars hebben eerder inzicht in wat er te koop komt, dan een particulier. Ze lullen wat af onderling en er wordt heus getipt aan elkaar. Echt eisen dat jouw makelaar assertief is hoor! Je betaalt ze er genoeg voor!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180579461
Oh ze wilde ons eerst aankomende woensdag pas laten komen zelfs :') as if.. Nou ja helaas er komt vast wel weer iets voorbij... :{
I solemnly swear i'm up to no good
pi_180582007
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:51 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik denk wel, als ik even advocaat van de duivel speel, dat het ietwat naïef is om een bezichtiging voor over een paar dagen te plannen. Daar had je aankoopmakelaar ook wel wat assertiever in mogen zijn. Er is geen tijd meer om te denken: leuk, over een paar daagjes eens even bij een huis koekeloeren. Je moet je er met grote spoed tussenlullen en aandringen op een snel bezoek. De verkoper vindt het allemaal best natuurlijk. Die verkoopt dat huis wel. Maar jouw makelaar moet echt als een Jehova's getuige een voet tussen de deur zetten.
Dat is niet leuk, maar wel de realiteit.

Net zo goed als dat je aankoopmakelaar kan voorkomen dat je tig social media in de gaten moet houden. Makelaars hebben eerder inzicht in wat er te koop komt, dan een particulier. Ze lullen wat af onderling en er wordt heus getipt aan elkaar. Echt eisen dat jouw makelaar assertief is hoor! Je betaalt ze er genoeg voor!
Inderdaad. Ik zat er zelf bovenop: 's ochtends Funda checken (bijna alles staat sowieso op Funda), bij een nieuw interessant huis meteen bellen voor een afspraak en dan voor de eerstgenoemde mogelijkheid een afspraak maken. Als onze makelaar niet meekon, jammer dan. Met het werk was het wel even lastig, maar de verschillende leidinggevenden begrepen het.

Ik kan me voorstellen dat het ook dan niet altijd lukt. Zo heeft onze verkoopmakelaar voor ons huis al mensen op het oog terwijl het huis nog in de verkoop moet gaan. Je bent waarschijnlijk in het voordeel met een makelaar die de regio en andere makelaars daarbinnen goed kent. (Al begreep ik dat er ook wel eens dealtjes tussen makelaars onderling worden gemaakt en daar zit je ook niet op te wachten als (ver)koper.)

Het blijft natuurlijk rot, Thinkk-Pinkk. Het is niet makkelijk om in deze markt een tof huis te vinden en krijgen, maar jullie kans komt wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 19-07-2018 14:08:45 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 19 juli 2018 @ 14:02:41 #168
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180582077
Hier staat het schilderen van de babykamer op de planning. Nu is eerst de woningbouwvereniging bezig geweest met het dichtkitten van scheuren in de muur (bij het plafond en in de hoeken). Er is structuurkit gebruikt en dus zie je nu een verschil met de gladde muren }:|. Wat is wijsheid; de woningbouwvereniging benaderen hierover en zeggen dat ik er ontevreden over ben of kan ik dit gewoon prima overschilderen zonder angst dat het gaat opvallen? :').
pi_180582133
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:54 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Geen idee op het moment. Mijn gok is dat ze nog 3 a 4 duizend van de prijs af willen.

Probleem is niet zozeer het an such kunnen betalen van het huis, dat zou met hypotheek en spaar kunnen. Probleem is de Stamp Duty op een tweede huis, die moet je dan volledig betalen, wat 25.000 is. Dat lukt niet. Ook al krijgen we het terug zodra het huis verkocht is. Dus al met al een fijne situatie.
Oké, dus je bent overgeleverd aan de grillen van de koper. Niet fijn. Hopelijk is er snel duidelijkheid!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_180582177
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 14:02 schreef Helsinki het volgende:
Hier staat het schilderen van de babykamer op de planning. Nu is eerst de woningbouwvereniging bezig geweest met het dichtkitten van scheuren in de muur (bij het plafond en in de hoeken). Er is structuurkit gebruikt en dus zie je nu een verschil met de gladde muren }:|. Wat is wijsheid; de woningbouwvereniging benaderen hierover en zeggen dat ik er ontevreden over ben of kan ik dit gewoon prima overschilderen zonder angst dat het gaat opvallen? :').
Kun je het niet zelf oplossen? Beetje wegschuren bij de scheuren, opnieuw vullen en daarna alsnog overschilderen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_180583122
Myraela wat een vette tafel!
  donderdag 19 juli 2018 @ 14:56:35 #172
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180583463
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 14:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kun je het niet zelf oplossen? Beetje wegschuren bij de scheuren, opnieuw vullen en daarna alsnog overschilderen?
Ik heb even foto's gemaakt:





Dacht ook aan gladschuren maar geen idee of dat wat wordt... (dit is dus echt niet mijn ding, dat blijkt wel weer. Sorry :+.)
pi_180585673
Je hebt schuurblokken voor muren, dat lukt prima.
En TP wat stom! Bij ons in de buurt staat een nieuwbouwwoning die nog afgewerkt moet worden. Vorige week verscheen een te koop bord in de tuin. Nog steeds nergens online te vinden maar ik vrees al verkocht. Ik heb afgelopen week er steeds mensen zien stoppen en binnen gluren. En dit huis moet echt minimaal rond de 7 ton zitten. Bizar gewoon.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_180585918
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 14:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oké, dus je bent overgeleverd aan de grillen van de koper. Niet fijn. Hopelijk is er snel duidelijkheid!
Yup, fijne nachtmerrie :')

En mooie tafel, Myraela! :) _O_
Ja doei.
pi_180587344
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 14:56 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Ik heb even foto's gemaakt:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dacht ook aan gladschuren maar geen idee of dat wat wordt... (dit is dus echt niet mijn ding, dat blijkt wel weer. Sorry :+.)
Gewoon proberen te schuren inderdaad. Komt vast goed. Probeer het anders eerst op een klein stukje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_180588213
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 14:56 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Ik heb even foto's gemaakt:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dacht ook aan gladschuren maar geen idee of dat wat wordt... (dit is dus echt niet mijn ding, dat blijkt wel weer. Sorry :+.)
Ik vind het wel echt lelijk. Los van of het makkelijk op te lossen is, zou ik toch even een berichtje sturen. Fijn dat ze de scheuren opvullen, maar het lijkt mij in ieder geval vanzelfsprekend om het ook netjes achter te laten.
  donderdag 19 juli 2018 @ 18:01:18 #177
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180589669
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik zat er zelf bovenop: 's ochtends Funda checken (bijna alles staat sowieso op Funda), bij een nieuw interessant huis meteen bellen voor een afspraak en dan voor de eerstgenoemde mogelijkheid een afspraak maken. Als onze makelaar niet meekon, jammer dan. Met het werk was het wel even lastig, maar de verschillende leidinggevenden begrepen het.

Ik kan me voorstellen dat het ook dan niet altijd lukt. Zo heeft onze verkoopmakelaar voor ons huis al mensen op het oog terwijl het huis nog in de verkoop moet gaan. Je bent waarschijnlijk in het voordeel met een makelaar die de regio en andere makelaars daarbinnen goed kent. (Al begreep ik dat er ook wel eens dealtjes tussen makelaars onderling worden gemaakt en daar zit je ook niet op te wachten als (ver)koper.)

Het blijft natuurlijk rot, Thinkk-Pinkk. Het is niet makkelijk om in deze markt een tof huis te vinden en krijgen, maar jullie kans komt wel.
In Groningen voldoet Funda checken niet eens meer. Huizen zijn daags voor Funda-gang al verkocht via onderling gekonkel.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 19 juli 2018 @ 18:03:57 #178
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180589755
Myr, hoe is het met je kat? Is ze wel gechipt?
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 18:08:15 #179
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_180589894
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:01 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

In Groningen voldoet Funda checken niet eens meer. Huizen zijn daags voor Funda-gang al verkocht via onderling gekonkel.
behalve de buitenwijken
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 19 juli 2018 @ 18:10:00 #180
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180589954
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:08 schreef Renesite het volgende:

[..]

behalve de buitenwijken
Oh dat zal best ja.
Maar zonder aankoopmakelaar is het bijna overal hier toch wel een tombola hoor.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180590547
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:03 schreef Duderinnetje het volgende:
Myr, hoe is het met je kat? Is ze wel gechipt?
Ze heeft wel een chip. Vriend is nu een rondje lopen. Ik blijf positief, dus hopelijk loopt ze vanavond gewoon weer binnen alsof er niets aan de hand is. De andere katten komen deze zomer in ieder geval nog niet buiten.
  donderdag 19 juli 2018 @ 19:25:08 #182
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180591499
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:38 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ze heeft wel een chip. Vriend is nu een rondje lopen. Ik blijf positief, dus hopelijk loopt ze vanavond gewoon weer binnen alsof er niets aan de hand is. De andere katten komen deze zomer in ieder geval nog niet buiten.
Waarom wacht je zo lang? De beestjes voelen zich waarschijnlijk senang zodra ze bij hun nieuwe huis ook naar buiten mogen.

Ik ben nooit zo van dat lange binnenhouden. Al die frustratie die dan ontstaat.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180591804
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:25 schreef Duderinnetje het volgende:
Waarom wacht je zo lang? De beestjes voelen zich waarschijnlijk senang zodra ze bij hun nieuwe huis ook naar buiten mogen.

Ik ben nooit zo van dat lange binnenhouden. Al die frustratie die dan ontstaat.
Nouja, dit was de enige poes die naar buiten wilde en altijd buiten zat, maar eerst maar afwachten of zij de weg naar huis weer weet te vinden. Straks ben ik ze alle drie kwijt.
pi_180592776
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 18:01 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

In Groningen voldoet Funda checken niet eens meer. Huizen zijn daags voor Funda-gang al verkocht via onderling gekonkel.
In Amsterdam is dat anders. Het zal vast wel eens voorkomen, het onderlinge gekonkel, maar de meeste huizen gaan gewoon op Funda, er worden twee middagen voor bezichtigingen aangeboden (die snel vol raken), er wordt op inschrijving geboden en dan is ongeveer na een week het huis verkocht.

Als verkoper lijkt een onderhandse verkoop me helemaal niet zo aantrekkelijk. Ik heb liever te kiezen uit de voor mij meest aantrekkelijke voorwaarden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 19 juli 2018 @ 20:20:06 #185
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180592872
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:38 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nouja, dit was de enige poes die naar buiten wilde en altijd buiten zat, maar eerst maar afwachten of zij de weg naar huis weer weet te vinden. Straks ben ik ze alle drie kwijt.
Nee joh, dat gebeurt niet. Zoals je al zegt, dit is een portret op zich.
Beetje vertrouwen op je poezen. Ze nemen jouw stress over hoor!

Hopelijk komt de Ronja de Roversdochter snel weer thuis. Ze pikte het gewoon niet langer! Mijn kat bleek gewoon op een schuurtje in de buurt te zitten. Die was zó pissed dat hij binnen moest blijven, dat hij daar op zijn dooie gemak mooi een hele tijd bleef zitten. En ik maar roepen en rammelen met brokjes.

Vanavond nog even als het stil is, een rondje doen. Hopelijk helpt het! En anders postertjes maken en de hele rambam wat betreft Amivedi. Niet leuk, dit soort stress erbij.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 19 juli 2018 @ 20:27:56 #186
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180593037
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In Amsterdam is dat anders. Het zal vast wel eens voorkomen, het onderlinge gekonkel, maar de meeste huizen gaan gewoon op Funda, er worden twee middagen voor bezichtigingen aangeboden (die snel vol raken), er wordt op inschrijving geboden en dan is ongeveer na een week het huis verkocht.

Als verkoper lijkt een onderhandse verkoop me helemaal niet zo aantrekkelijk. Ik heb liever te kiezen uit de voor mij meest aantrekkelijke voorwaarden.
Ja zo gaat het hier exact ook, maar ik weet wel dat mensen daarover worden getipt. En dat je ook een extra bezichtiging kan afdwingen als je een beetje brutaal bent. Dan heb je extra info, even kunnen kijken zonder dertig andere mensen in dezelfde huiskamer en je vragen kunnen stellen. Zo hebben we ons nieuwe huis kunnen kopen: privébezichtiging afdwingen direct na het bezoekuurtje. Heeft ons enorm veel belangrijke informatie opgeleverd, die ons hielp bij de gesloten bieding daarna.

Onderhands verkopen is niet erg aantrekkelijk inderdaad. Ik merkte wel bij ons huidige (verkochte) huis dat sommige mensen dondersgoed wisten op welk bedrag ze minstens moesten mikken. Bij ons lag dat 65.000 boven vraagprijs. Daar waren heus mensen van op de hoogte. We hoefden dat niet uit te onderhandelen.

En de mensen die een bezichtiging aanvroegen op één dag na het open huis-uurtje, visten al achter het net. Toen was ons huis al lang verkocht. Maar het zal nergens eender zijn natuurlijk. Een beetje lanterfanten lijkt me echter nooit een aanrader op dit moment.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 20-07-2018 05:46:00 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180593476
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:27 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja zo gaat het hier exact ook, maar ik weet wel dat mensen daarover worden getipt. En dat je ook een extra bezichtiging kan afdwingen als je een beetje brutaal bent. Dan heb je extra info, even kunnen kijken zonder dertig andere mensen in dezelfde huiskamer en je vragen kunnen stellen. Zo hebben we ons nieuwe huis kunnen kopen: privébezichtiging afdwingen direct na het bezoekuurtje. Heeft ons enorm veel belangrijke informatie opgeleverd, die ons hielp bij de gesloten bieding daarna.
Ja, hebben wij ook gedaan. En de makelaars kenden elkaar goed. Als dat niet het geval was geweest, dan was het misschien moeilijker geweest. Ik merk wel dat makelaars het fijn vinden om te zien dat je een serieuze geïnteresseerde bent. Wij gaven bijv. aan dat we de buurt goed kenden en al een architect hadden; dat leek niet vanzelfsprekend te zijn en viel dus goed bij de verkoopmakelaar.

quote:
Onderhands verkopen is niet erg aantrekkelijk inderdaad. Ik merkte wel bij ons huidige (verkochte) huis dat sommige mensen dondersgoed wisten op welk bedrag ze minstens moesten mikken. Bij ons lag dat 65.0000 boven vraagprijs. Daar waren heus mensen van op de hoogte. We hoefden dat niet uit te onderhandelen.
Hier ligt dat wel iets anders, maar ik woon niet in Amsterdam Centrum. Het is best lastig in te schatten wat een huis op gaat brengen omdat onze wijk niet lang geleden nog niet heel aantrekkelijk was en nu in opkomst is, o.a. door de opening van de nieuwe metrolijn. In onze straat is recentelijk een huis verkocht voor 110.000 euro boven de vraagprijs, kwamen we achter. Ik kan het eigenlijk nog niet helemaal geloven; misschien is er net één gek geweest. Ik vond de vraagprijs al hoog op basis van wat een soortgelijk huis een half jaar geleden opbracht..
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_180601218
WoW wat een bedragen boven de vraagprijs!
Gefeliciteerd met je nieuwe huis Claudia!
pi_180601448
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, hebben wij ook gedaan. En de makelaars kenden elkaar goed. Als dat niet het geval was geweest, dan was het misschien moeilijker geweest. Ik merk wel dat makelaars het fijn vinden om te zien dat je een serieuze geïnteresseerde bent. Wij gaven bijv. aan dat we de buurt goed kenden en al een architect hadden; dat leek niet vanzelfsprekend te zijn en viel dus goed bij de verkoopmakelaar.

[..]


wat heeft die architect voor je gedaan?
  vrijdag 20 juli 2018 @ 07:44:35 #190
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180601487
Er lopen gekken/wanhopigen genoeg rond Claudia!
Hopelijk straks ook in jullie te verkopen huis.

Wanneer gaat het de verkoop in?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180601807
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 07:44 schreef Duderinnetje het volgende:
Er lopen gekken/wanhopigen genoeg rond Claudia!
Hopelijk straks ook in jullie te verkopen huis.

Wanneer gaat het de verkoop in?
In september waarschijnlijk. In augustus maken we al foto's. Volgens de makelaar is het een mooie periode voor verkoop. Mensen zijn terug van vakantie, gaan nieuwe plannen maken en het is nog mooi weer. Ik zal blij zijn als het zover is zodat we het de buren ook kunnen vertellen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_180601828
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 07:40 schreef lighted het volgende:

[..]

wat heeft die architect voor je gedaan?
Voor ons was een architect interessant omdat we al gauw merkten dat verbouwprojecten bij onze wensen (en ons budget) pasten. De architect doet eigenlijk alles met/voor ons: potentie van een huis bekijken, plannen ontwikkelen, tekeningen maken, vergunningen aanvragen, materialen uitzoeken, offertes bij aannemers opvragen en vergelijken, toezicht houden op de bouw en het eindresultaat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 12:04:43 #193
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180605231
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 08:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In september waarschijnlijk. In augustus maken we al foto's. Volgens de makelaar is het een mooie periode voor verkoop. Mensen zijn terug van vakantie, gaan nieuwe plannen maken en het is nog mooi weer. Ik zal blij zijn als het zover is zodat we het de buren ook kunnen vertellen.
Je kan het op zich de buren toch gewoon vertellen? Of is dat strategisch niet handig, of zo?

Lijkt me een prima tijd om te verkopen inderdaad. Spannend hoor!
Bij ons liep vandaag het voorbehoud van de koper af. Toch ook weer fijn, al maakten we ons niet echt zorgen daarover. Maar toch prettig. Dan kunnen we maandag bij ontvangst van de sleutel van ons nieuwe huis, ook gewoon echt vooruitkijken.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 20 juli 2018 @ 12:10:50 #194
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_180605369
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 06:54 schreef mrien het volgende:
WoW wat een bedragen boven de vraagprijs!
Nou! Ik vraag me vooral ook af hoe die kopers de hypotheek rond krijgen, wij hadden echt moeite om het huis getaxeerd te krijgen op de prijs die wij geboden hadden (terwijl we net iets onder de vraagprijs hadden geboden).
KuikenGuppy
pi_180607555
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 12:04 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Je kan het op zich de buren toch gewoon vertellen? Of is dat strategisch niet handig, of zo?
Er is niet echt een goede reden. Lief wil het pas rondbazuinen als alles definitief is. Ik ben meer van het babbelen. Misschien moest ik dat maar gewoon doen.

quote:
Lijkt me een prima tijd om te verkopen inderdaad. Spannend hoor!
Bij ons liep vandaag het voorbehoud van de koper af. Toch ook weer fijn, al maakten we ons niet echt zorgen daarover. Maar toch prettig. Dan kunnen we maandag bij ontvangst van de sleutel van ons nieuwe huis, ook gewoon echt vooruitkijken.
Nou, ik kan me voorstellen dat dat een fijn moment is. Niemand kan er meer onderuit!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_180607576
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 12:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nou! Ik vraag me vooral ook af hoe die kopers de hypotheek rond krijgen, wij hadden echt moeite om het huis getaxeerd te krijgen op de prijs die wij geboden hadden (terwijl we net iets onder de vraagprijs hadden geboden).
Ja, goede vraag, daar ben ik ook benieuwd naar. Voor ons zal het ongetwijfeld helpen dat dat huis voor een idioot bedrag weg is gegaan. Ik neem aan dat de waarde van verkochte woningen in de buurt de hoogte van de taxatie ook beïnvloedt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 14:53:26 #197
207727 Smallish
Kleintje!
pi_180608251
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 14:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, goede vraag, daar ben ik ook benieuwd naar. Voor ons zal het ongetwijfeld helpen dat dat huis voor een idioot bedrag weg is gegaan. Ik neem aan dat de waarde van verkochte woningen in de buurt de hoogte van de taxatie ook beïnvloedt?
Daar wordt zeker ook naar gekeken. In de slechte tijd hebben wij ons huis na jaren kunnen verkopen zonder er op te verliezen, maar ook zonder er aan te verdienen. Er is toen zeker ook gekeken naar soortgelijke woningen die in het jaar ervoor waren verkocht.

Buren die hun huis ook wilden verkopen waren niet happy met onze actie, maar wij waren allang blij dat we eindelijk weer een stap konden maken naar onze volgende woning. En we hoefden niet perse te verdienen op dat huis.
Is dat zo?
  vrijdag 20 juli 2018 @ 15:02:44 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180608420
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 14:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er is niet echt een goede reden. Lief wil het pas rondbazuinen als alles definitief is. Ik ben meer van het babbelen. Misschien moest ik dat maar gewoon doen.

[..]

Nou, ik kan me voorstellen dat dat een fijn moment is. Niemand kan er meer onderuit!
Aan de andere kant kan dat een ander er ook toe doen overgaan hun huis eerder te koop te zetten; dat kan een voordeel en een nadeel zijn, maar 2 tegelijk te koop in dezelfde straat kan negatief zijn voor de prijs.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180608459
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Aan de andere kant kan dat een ander er ook toe doen overgaan hun huis eerder te koop te zetten; dat kan een voordeel en een nadeel zijn, maar 2 tegelijk te koop in dezelfde straat kan negatief zijn voor de prijs.
Hm, had ik niet bij stilgestaan. Ik kan me niet voorstellen dat je je huis zou willen verkopen op dit moment in deze regio zonder eerst een ander huis te kopen. Maar je weet het niet natuurlijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 15:11:34 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180608604
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hm, had ik niet bij stilgestaan. Ik kan me niet voorstellen dat je je huis zou willen verkopen op dit moment in deze regio zonder eerst een ander huis te kopen. Maar je weet het niet natuurlijk.
Ja, bij ons in de straat ook, maar ze gingen toevallig wel net na elkaar in de verkoop.... en dat was om meerdere redenen eigenlijk wel handig, want het huis wat het eerst verkocht werd moest echt nog heel veel aan gebeuren, dus het huis wat daarna voor 50K meer verkocht werd was eigenlijk een koopje, want betere locatie en niet die verbouwing (van ruim 50K) nodig.
En dat waren vergelijkbare woningen, de derde woning is op meerdere fronten al niet vergelijkbaar; volledig gemoderniseerd tot A-label, uitbouw, dakkapellen enz., die zat dan ook nog weer ruim 50K boven huis #2
Huis #2 en #3 stonden ook wel deels (een week) tegelijk te koop trouwens, ook binnen 2 en 3 weken verkocht.

Ook allemaal al wat anders gekocht trouwens, en het huis van de kopers van huis #2 ging ook pas in de verkoop nadat ze gekocht hadden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 20 juli 2018 @ 16:27:12 #201
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_180610303
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 12:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nou! Ik vraag me vooral ook af hoe die kopers de hypotheek rond krijgen, wij hadden echt moeite om het huis getaxeerd te krijgen op de prijs die wij geboden hadden (terwijl we net iets onder de vraagprijs hadden geboden).
Overbieden doe je met eigen geld. Wij hebben ons na een aantal onsuccesvolle maanden teruggetrokken van de woningmarkt. Als we over 5 a 6 jaar alsnog uit onze (huur)woning groeien, verwachten we ook ruim een ton spaargeld te hebben. (We hopen natuurlijk dat tegen die tijd de markt een beetje tot rust is gekomen en we niet dan 6 ton kwijt zijn aan dezelfde 60 vierkante meter die we nu voor 3,5 ton zouden kunnen kopen |:( )
  vrijdag 20 juli 2018 @ 18:52:52 #202
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180613415
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 16:27 schreef Gentianella het volgende:

[..]

Overbieden doe je met eigen geld. Wij hebben ons na een aantal onsuccesvolle maanden teruggetrokken van de woningmarkt. Als we over 5 a 6 jaar alsnog uit onze (huur)woning groeien, verwachten we ook ruim een ton spaargeld te hebben. (We hopen natuurlijk dat tegen die tijd de markt een beetje tot rust is gekomen en we niet dan 6 ton kwijt zijn aan dezelfde 60 vierkante meter die we nu voor 3,5 ton zouden kunnen kopen |:( )
Inderdaad. Overbieden met eigen geld. Anders krijg je ook een hypotheek van hier tot Tokio en dat wil je ook niet, denk ik.

Wij hadden een fijne duit spaar- en bitcoingeld dat op 'moest' (op een spaarrekening is het een blok aan je been. Dus liever investeren in iets leuks).

Voor jongelui die net beginnen is het problematisch.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180613943
Ik vind het financieringsaspect behoorlijk spannend omdat er veel onzekerheden zijn. Wat is het huis dat we aankopen bijvoorbeeld waard na de verbouwing? Hoeveel gaat ons eigen huis opbrengen? Komen we uit met ons verbouwingsbudget?

Gelukkig duurt het niet lang voor we een antwoord hebben op de eerste twee vragen en hebben we een architect om ons te helpen met het derde punt. Vandaag nog even de financieel adviseur gesproken en die zei dat het wel goed zou komen met de financiering. Volgens hem houden banken van ambtenaren. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 19:42:00 #204
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_180614335
Ik ben best blij dat wij toch voor de gekte onze flat verkocht hebben met verlies en ons huidige nieuwbouwhuis voor een redelijke prijs aangekocht hebben. Het verlies op de flat was minder groot dan dat ons nieuwe huis nu zou kosten. De nieuwste fase kost gewoon 70k meer :X

110k meer gewoon :o en ik vond de vraagprijs ook al niet bepaald laag in jouw straat claudia :@
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_180614746
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:42 schreef laziness het volgende:

110k meer gewoon :o en ik vond de vraagprijs ook al niet bepaald laag in jouw straat claudia :@
De huizen blijken geliefd en ik snap het wel: mooie dijk om de hoek, om de andere hoek veel groen. Met 10 min. fietsen de ene kant op sta je in het centrum en de andere kant op in een natuurgebied. En dan maakt de nieuwe metrolijn de rest van de stad nog bereikbaarder.

Iemand die alvast een bod wil doen? :7
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 20 juli 2018 @ 20:19:01 #206
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_180615112
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De huizen blijken geliefd en ik snap het wel: mooie dijk om de hoek, om de andere hoek veel groen. Met 10 min. fietsen de ene kant op sta je in het centrum en de andere kant op in een natuurgebied. En dan maakt de nieuwe metrolijn de rest van de stad nog bereikbaarder.

Iemand die alvast een bod wil doen? :7
net en vaste aanstelling bij de gemeente hier. Overplaatsing zit er dus niet in ;(
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_180615136
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:19 schreef Renesite het volgende:

[..]

net en vaste aanstelling bij de gemeente hier. Overplaatsing zit er dus niet in ;(
Ik heb wel een connectie bij de gemeente. En banken houden van ambtenaren!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 20 juli 2018 @ 21:15:25 #208
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_180616465
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb wel een connectie bij de gemeente. En banken houden van ambtenaren!
hmmmm. Twee ambtenaren heb ik on de aanbieding 8-)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_180616748
Wij zijn ook blij met de relatief kleine restschuld en de relatief lage bouwkosten. We hadden ons huis nu niet meer zo kunnen doen. En wrs is het in no time meer waard dan de hypotheek.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_180619436
De markt hier in Noord Engeland is gelukkig een stuk minder gestressed.... :o
Ja doei.
pi_180621135
wij hebben ook even een pauze gehad. Man wat een wervelstorm zaten we in. Werkgever was ook wat minder blij aan het worden met alle uurtjes die ik tussendoor weg moest voor bezichtigingen. Niet meet verliefd durven worden op een huis. De laatste paar keer een bezichtiging op de eerste dag en dan al gebeld worden dat het verkocht is...
pi_180621270
Vrienden van ons hebben in Eindhoven 50.000 euro boven de vraagprijs betaald voor een doodsimpele tussenwoning. Daar begin ik toch echt niet aan. Dan nog maar even niet in in Eindhoven wonen.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 21 juli 2018 @ 09:20:23 #213
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180625260
Als je verkoopt dan maakt het natuurlijk geen zier uit dat de markt debiel is geworden. Je verkoopt je huis nu ook tegen een belachelijke prijs. Je wordt daar niet rijk van, want je koopt weer iets nieuws duurs. Maar van dat laatste word je ook niet armer.

Wij hopen dat dit ons laatste hypotheekhoudende huis is. Het masterplan van mijn man voorziet in afbetaling in tien jaar. Als we het nieuwe huis verkopen, moet het wel bar en boos zijn wil dat voor een rotprijs weggaan. Is een redelijk waardevast huis, vermoeden we, dankzij locatielocatielocatie en gewoon omdat het mooi is. We krijgen er vast niet voor wat wij hebben betaald, maar dat hoeft ook helemaal niet. Het zal vast genoeg zijn om weer iets nieuws te kopen over een jaartje of vijftien of zo. En dan zonder innige band met een bank.

We zijn over 15 jaar tegen de zestig en dan zou het fijn zijn geen woonlasten (wat hypotheek betreft) meer te hebben. Beetje sparen voor de oude dag (aldus mijn verstandige man. Ik ga al dat geld gewoon over de balk smijten).
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 21 juli 2018 @ 09:20:57 #214
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180625269
Moblo, weet je al wat meer qua huis? Wanneer wordt duidelijk hoe dit gaat aflopen?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180625462
Bouwtechnische keuring gisteren. Wat dingen, maar logisch voor een huis uit 1890. Belangrijkste is dat het huis niet verder verzakt is (het heeft 'karakter' en is schuin aan één kant, oude Mijnbouwregio)...

De prijs was fair, dus da's mooi. Rapport komt volgende week, dus hopelijk weten/horen we dan meer..
Ja doei.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 09:37:43 #216
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180625505
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 09:33 schreef motorbloempje het volgende:
Bouwtechnische keuring gisteren. Wat dingen, maar logisch voor een huis uit 1890. Belangrijkste is dat het huis niet verder verzakt is (het heeft 'karakter' en is schuin aan één kant, oude Mijnbouwregio)...

De prijs was fair, dus da's mooi. Rapport komt volgende week, dus hopelijk weten/horen we dan meer..
Dit betreft het nieuwe huis?
En rond die tijd is het gezeik met de kopers van het oude hopelijk ook achter de rug?
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 21 juli 2018 @ 09:47:11 #217
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180625595
Wat bizar al die overbiedingen :D Ik heb zelf onder de vraagprijs geboden, maar nu ik aan het klussen ben vraag ik mij af of het toch niet teveel was. Kolere _O-

Huis begint al wel echt op te knappen. Vandaag komt de klusjesman weer langs om dingen te fixen en een paar meubels zijn gisteren bezorgd die we vandaag gaan proberen in elkaar te zetten :D Morgen ga ik weer naar mijn oude woning om in te pakken (lees: heel veel zooi weggooien). Woensdag is gewoon de verhuizing al :o
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_180625726
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 09:20 schreef Duderinnetje het volgende:
Het zal vast genoeg zijn om weer iets nieuws te kopen over een jaartje of vijftien of zo. En dan zonder innige band met een bank.

We zijn over 15 jaar tegen de zestig en dan zou het fijn zijn geen woonlasten (wat hypotheek betreft) meer te hebben. Beetje sparen voor de oude dag (aldus mijn verstandige man. Ik ga al dat geld gewoon over de balk smijten).
Het is een gunstig streven zonder bank&hypotheek een huis te hebben, te kunnen verkopen en te kopen. Helaas gooit de overheid een beetje roet in het eten door de afschaffing van de Wet Hillen. 100% aflossen wordt daardoor minder aantrekkelijk, een beetje restschuld compenseert de EWF bijtelling.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_180625820
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 09:37 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dit betreft het nieuwe huis?
En rond die tijd is het gezeik met de kopers van het oude hopelijk ook achter de rug?
nee, oude :)

Met nieuwe huis geen enkel issue, alle searches en keuringen al gedaan.
Ja doei.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 10:12:30 #220
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180625852
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 10:03 schreef blomke het volgende:

[..]

Het is een gunstig streven zonder bank&hypotheek een huis te hebben, te kunnen verkopen en te kopen. Helaas gooit de overheid een beetje roet in het eten door de afschaffing van de Wet Hillen. 100% aflossen wordt daardoor minder aantrekkelijk, een beetje restschuld compenseert de EWF bijtelling.
Voor mijn man is het een principekwestie. Die wil gewoon niet afhankelijk zijn van een bank. Ik vind het allemaal prima.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 21 juli 2018 @ 11:10:09 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180626727
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 10:03 schreef blomke het volgende:

[..]

Het is een gunstig streven zonder bank&hypotheek een huis te hebben, te kunnen verkopen en te kopen. Helaas gooit de overheid een beetje roet in het eten door de afschaffing van de Wet Hillen. 100% aflossen wordt daardoor minder aantrekkelijk, een beetje restschuld compenseert de EWF bijtelling.
Leuk, naar na 30 jaar ook niet meer.
Je gaat de afschaffing van de wet Hillen niet omzeilen door een restschuld te houden.
Dat geldt alleen maar binnen die 30 jaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 21 juli 2018 @ 11:12:00 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180626760
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 10:12 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Voor mijn man is het een principekwestie. Die wil gewoon niet afhankelijk zijn van een bank. Ik vind het allemaal prima.
Hier ook hoor, ik doe mijn stinkende best de hypotheek in 20 jaar af te lossen.
Vooralsnog gaat dat goed, maar als we gaan verbouwen zoals ik wil houdt dat extra aflossen voorlopig wel weer op.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 21 juli 2018 @ 13:31:31 #223
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180629065
De verbouwing verliep te goed :’) vandaag een simpel plaatje vervangen en ineens heeft de helft van de woning geen stroom meer. -O- dit gaat voor een aardige vertraging zorgen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_180651133
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 09:20 schreef Duderinnetje het volgende:
Als je verkoopt dan maakt het natuurlijk geen zier uit dat de markt debiel is geworden. Je verkoopt je huis nu ook tegen een belachelijke prijs. Je wordt daar niet rijk van, want je koopt weer iets nieuws duurs. Maar van dat laatste word je ook niet armer.
Precies. Het heeft mij altijd verbaasd dat veel mensen dat niet zien. Laatst sprak ik iemand die zei best te willen verhuizen, maar niet op dit moment vanwege de hoge prijzen buiten Amsterdam. Daarop probeerde ik uit te leggen dat de overwaarde op haar eigen huis in Amsterdam gigantisch is en ze er netto misschien zelfs op vooruit zou gaan. Ene oor in, andere oor uit.

Er zijn wel scenario's die vervelend kunnen zijn, bijvoorbeeld als je van je koopwoning af wilt om te gaan huren en de verkoopwaarde laag is. Maar op een mensenleven is het zo dat huizen komen en gaan, je soms wat voordeel hebt en soms wat nadeel. Ik kan daar prima mee leven.

Het vervelendste wat ik tot nog toe heb gezien in mijn eigen kennissenkring is wat scheidingen doen met de financiële posities van mensen die voorheen een comfortabel leven hadden. Zaak dus om het leuk te blijven hebben met elkaar. Ik zet het even op mijn to do-lijst.

quote:
Wij hopen dat dit ons laatste hypotheekhoudende huis is. Het masterplan van mijn man voorziet in afbetaling in tien jaar.
Wij hadden zo'n plan voor onze huidige woning, maar met de aankoop van onze nieuwe woning kunnen we dat wel vergeten. Dat vind ik niet heel erg omdat dit het huis is waarin we ooit onze kleinkinderen hopen te ontvangen. Ons doel is wel weer om zoveel en zo snel mogelijk af te lossen. Dat zal nu makkelijker gaan dan over ongeveer 10 jaar omdat de kinderen dan in de studeerleeftijd komen.

We hebben voor de kinderen jaren geleden bitcoins gekocht, dus tegen die tijd zijn ze ofwel rijk of moeten ze het zelf maar zien te rooien met een bijbaantje. :Y)

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 22-07-2018 13:56:29 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_180651171
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 10:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nee, oude :)
Klinkt goed. Ik duim voor jullie!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_180651194
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 13:31 schreef Maraca het volgende:
De verbouwing verliep te goed :’) vandaag een simpel plaatje vervangen en ineens heeft de helft van de woning geen stroom meer. -O- dit gaat voor een aardige vertraging zorgen
Balen! Komen jullie verhuisplannen nu in gevaar of vallen de gevolgen mee?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 22 juli 2018 @ 15:52:49 #227
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180653470
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 13:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Balen! Komen jullie verhuisplannen nu in gevaar of vallen de gevolgen mee?
Vandaag is een elektricien langsgekomen en die heeft de oorzaak gevonden en opgelost *O* Dus uiteindelijk viel het wel mee. Gelukkig maar want ze hadden het al over muren openbreken enzo :o :'(

En niks "jullie" :P Dit is mijn eigen projectje
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_180654195
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 15:52 schreef Maraca het volgende:

[..]

Vandaag is een elektricien langsgekomen en die heeft de oorzaak gevonden en opgelost *O* Dus uiteindelijk viel het wel mee. Gelukkig maar want ze hadden het al over muren openbreken enzo :o :'(

En niks "jullie" :P Dit is mijn eigen projectje
gelukkig maar. Hier kwamen we steeds rare oplossingen van de vorige eigenaar tegen, ik ben benieuwd wat voor vage dingen er tevoorschijn komen als er hier de tweede verbouwing (toiletruimtes en keukens) komt
  Moderator zondag 22 juli 2018 @ 16:41:31 #229
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_180654817
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 15:52 schreef Maraca het volgende:

[..]

Vandaag is een elektricien langsgekomen en die heeft de oorzaak gevonden en opgelost *O* Dus uiteindelijk viel het wel mee. Gelukkig maar want ze hadden het al over muren openbreken enzo :o :'(

En niks "jullie" :P Dit is mijn eigen projectje
wij hebben ook zoiets gehad. Bleek een smeulend blokje dingetje in een stopcontact te zijn. Schrok me wild, tijdens het douchen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_180658626
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 15:52 schreef Maraca het volgende:

En niks "jullie" :P Dit is mijn eigen projectje
^O^

Fijn dat de crisis is afgewend!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 22 juli 2018 @ 20:18:20 #231
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_180659565
Hier ook geen oververhitte markt voor onze prijsklasse. Huizen rond de 2 ton gaan als warme broodjes over de toonbank, maar daarboven staan ze gewoon wat langer te koop. We hebben gelukkig geen haast omdat ons nieuwe huis niet voor het einde van het jaar klaar zal zijn.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 22 juli 2018 @ 21:07:38 #232
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180660563
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 15:52 schreef Maraca het volgende:

[..]

Vandaag is een elektricien langsgekomen en die heeft de oorzaak gevonden en opgelost *O* Dus uiteindelijk viel het wel mee. Gelukkig maar want ze hadden het al over muren openbreken enzo :o :'(

En niks "jullie" :P Dit is mijn eigen projectje
Gelukkig maar dat het is opgelost, Maraca!
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 22 juli 2018 @ 21:09:32 #233
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180660595
Oh jongens, morgen om deze tijd ben ik al uuuuren eigenaar van een Boretti. O+

Met een huis eromheen. Maar vooral: een Boretti. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zondag 22 juli 2018 @ 21:10:25 #234
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_180660615
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 21:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh jongens, morgen om deze tijd ben ik al uuuuren eigenaar van een Boretti. O+

Met een huis eromheen. Maar vooral: een Boretti. O+
_O- :D
pi_180660751
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 21:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh jongens, morgen om deze tijd ben ik al uuuuren eigenaar van een Boretti. O+

Met een huis eromheen. Maar vooral: een Boretti. O+
Krijg je die erbij?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_180660800
Ik vind het idee van buiten koken romantisch, maar het is zo verdomde onpraktisch. Als ik straks mijn terras aan het water heb (zie het plaatje hieronder voor mijn einddoel), dan is het wel weer een heel eind lopen naar huis voor het halen van eten. Moet ik dan toch buiten gaan koken? Dilemma's, dilemma's.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_180662461
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 21:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh jongens, morgen om deze tijd ben ik al uuuuren eigenaar van een Boretti. O+

Met een huis eromheen. Maar vooral: een Boretti. O+
welke? ik zit al een tijdje af te wegen welke ik ga kopen :P
  zondag 22 juli 2018 @ 23:04:12 #238
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_180663293
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:18 schreef SV-tje het volgende:
Hier ook geen oververhitte markt voor onze prijsklasse. Huizen rond de 2 ton gaan als warme broodjes over de toonbank, maar daarboven staan ze gewoon wat langer te koop. We hebben gelukkig geen haast omdat ons nieuwe huis niet voor het einde van het jaar klaar zal zijn.
Hier is voor 2 ton ook maat weinig soeps te krijgen. Wil je een beetje een leuk huisje wat niet in een hopeloze wijk staat zit je toch al snel zo aan de 2,5-3 ton en dan heb je in wezen nog niks bijzonders.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 22 juli 2018 @ 23:51:10 #239
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180664357
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 22:30 schreef lighted het volgende:

[..]

welke? ik zit al een tijdje af te wegen welke ik ga kopen :P
Oh geen idee. :@
Ik weet alleen dat het een Boretti O+ is.
Zes pitten en een oven. O+
(Ik ben niet eens meer een hobbykok. Maar toch. Ik wil gewoon een Boretti O+ in mijn leven. Mijn man is gelukkig wel hobbykok. Op mijn Boretti O+ Nou ja, ook van hem natuurlijk.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 06:12:56 #240
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_180667379
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 21:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh jongens, morgen om deze tijd ben ik al uuuuren eigenaar van een Boretti. O+

Met een huis eromheen. Maar vooral: een Boretti. O+
enjooooy O+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 23 juli 2018 @ 07:21:54 #241
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180667691
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 21:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh jongens, morgen om deze tijd ben ik al uuuuren eigenaar van een Boretti. O+

Met een huis eromheen. Maar vooral: een Boretti. O+
Fok!Meet *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_180667782
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 23:51 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Oh geen idee. :@
Ik weet alleen dat het een Boretti O+ is.
Zes pitten en een oven. O+
(Ik ben niet eens meer een hobbykok. Maar toch. Ik wil gewoon een Boretti O+ in mijn leven. Mijn man is gelukkig wel hobbykok. Op mijn Boretti O+ Nou ja, ook van hem natuurlijk.
je kijkt zo erg uit naar je boretti en je hebt geen idee wat je hebt gekocht? :') kansloos
  maandag 23 juli 2018 @ 08:17:08 #243
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_180668011
Haha Duderinnetje! Hier maakte de Boretti de voorpret voor verhuizen ook een stukje leuker ;).
KuikenGuppy
  maandag 23 juli 2018 @ 08:54:54 #244
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180668324
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 16:21 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

gelukkig maar. Hier kwamen we steeds rare oplossingen van de vorige eigenaar tegen, ik ben benieuwd wat voor vage dingen er tevoorschijn komen als er hier de tweede verbouwing (toiletruimtes en keukens) komt
De bouwkundige noemde dit huis een "help, mijn man is klusser!-huis" _O- dat merk je wel aan veel dingen. Verkeerde verf, vage 'oplossingen', stukwerk wat de makelaar "industrial look" noemt en ga zo maar door :D De badkamer ga ik nog niet verbouwen, maar ik houd mijn hart vast! Sowieso al dat vage kitwerk maar eerst vervangen.

quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 16:41 schreef Renesite het volgende:

[..]

wij hebben ook zoiets gehad. Bleek een smeulend blokje dingetje in een stopcontact te zijn. Schrok me wild, tijdens het douchen.
Hier zat een kabeltje bekneld :P op de enige plek waar de stopcontacten niet waren vervangen! Baalde wel van mezelf, want dacht eerst dat het kwam door het vervangen van de stopcontacten. Want de enige reden waarom ik die zat te vervangen was "omdat ze niet de juiste kleur wit waren" :')

Vandaag schoonmaakdag, morgen inpakdag en overmorgen verhuisdag *O* Ben echt aan het aftellen, want ben de verbouwing helemaal zat :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_180669492
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 13:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Klinkt goed. Ik duim voor jullie!
Dank! Veel zenuwachtiger krijg je ons niet op 't moment :')
Ja doei.
pi_180669507
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 23:51 schreef Duderinnetje het volgende:
Op mijn Boretti Nou ja, ook van hem natuurlijk.
Scheutig hoor!
Ja doei.
pi_180669526
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 08:54 schreef Maraca het volgende:

[..]

De bouwkundige noemde dit huis een "help, mijn man is klusser!-huis" _O-
Dit kwamen we tegen bij het weghalen van het verlaagd plafond...



Vanwege dit soort oplossingen hebben we maar alles gestript.. Ik wil geen risico nemen.
  maandag 23 juli 2018 @ 11:15:40 #248
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180670541
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:24 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Dit kwamen we tegen bij het weghalen van het verlaagd plafond...

[ link | afbeelding ]

Vanwege dit soort oplossingen hebben we maar alles gestript.. Ik wil geen risico nemen.
Nee! :D _O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 23 juli 2018 @ 11:44:03 #249
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180671054
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 07:37 schreef lighted het volgende:

[..]

je kijkt zo erg uit naar je boretti en je hebt geen idee wat je hebt gekocht? :') kansloos
-O- ;(

Oh wauw Claidia, je terrasplannen! O+
En ja je moet een buitenkeuken. Dat is gewoon zo.

Moblo :*
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180671575
Buitenkeuken _O_

Die komt er bij ons ook op den duur als de koop doorgaat uiteraard. Er zit nu in een hoek van de tuin een soort van 'rotstuin', gewoon een beetje wat de huidige eigenaren dan niet hoeven te onderhouden.. :D slim

Fijne zithoek met een pizzaoven/barbecue/vuurstookplaats O+
Ja doei.
pi_180671595
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 07:37 schreef lighted het volgende:

[..]

je kijkt zo erg uit naar je boretti en je hebt geen idee wat je hebt gekocht? :') kansloos
Doe's niet zo!
Ja doei.
pi_180672168
Ik ben wel trots op mezelf. Vanochtend meteen de muur in de studeerkamer geschilderd. Moet eigenlijk nog wat witte muren ook doen, maar het is écht even te warm. Maar deze muur is top. O+ Ik vind het met 1 laag al prima, dus de tape is er al vanaf. Helaas liet die aan de onderkant soms een stukje verf los, dus ik ga nog met een penseeltje aan de slag.

Maar de zijkanten zijn juist enorm strak. Echt blij mee.


pi_180672235
Mooi myraela! Hier ook een Boretti bij t huis gekregen O+ maar verder dan 'hij heeft 6 pitten en 2 ovens' kom ik ook niet (8>
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 23 juli 2018 @ 12:44:28 #254
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180672400
Hulde aan alle klussers met dit weer! _O_
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180672493
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:06 schreef motorbloempje het volgende:
Buitenkeuken _O_

Die komt er bij ons ook op den duur als de koop doorgaat uiteraard. Er zit nu in een hoek van de tuin een soort van 'rotstuin', gewoon een beetje wat de huidige eigenaren dan niet hoeven te onderhouden.. :D slim

Fijne zithoek met een pizzaoven/barbecue/vuurstookplaats O+
Ja, die vuurstookplaats heb ik ook op mijn Pinterestboard staan. :+

Gisteren was ik een plattegrond van de tuin aan het maken en realiseerde ik me dat er met gemak een zwembad in past. Maar die dingen zijn al zo 30.000 euro en dan heb je er nog niet eens een overkapping, een poolhouse en een cocktailober bij. :{w

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_180672818
quote:
2s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Doe's niet zo!
Want? Dit topic is alleen bedoeld voor slijmerij en opschepperij?
  maandag 23 juli 2018 @ 13:08:26 #257
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180672833
quote:
17s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:34 schreef Myraela het volgende:
Ik ben wel trots op mezelf. Vanochtend meteen de muur in de studeerkamer geschilderd. Moet eigenlijk nog wat witte muren ook doen, maar het is écht even te warm. Maar deze muur is top. O+ Ik vind het met 1 laag al prima, dus de tape is er al vanaf. Helaas liet die aan de onderkant soms een stukje verf los, dus ik ga nog met een penseeltje aan de slag.

Maar de zijkanten zijn juist enorm strak. Echt blij mee.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_180672871
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, die vuurstookplaats heb ik ook op mijn Pinterestboard staan. :+

Gisteren was ik een plattegrond van de tuin aan het maken en realiseerde ik me dat er met gemak een zwembad in past. Maar die dingen zijn al zo 30.000 euro en dan heb je er nog niet eens een overkapping, een poolhouse en een cocktailober bij. :{w

[ afbeelding ]
_O-

Onze tuin is gelukkig niet zo groot dat er een zwembad in past. We doen niet aan tuinieren. :')
Ja doei.
  maandag 23 juli 2018 @ 13:15:43 #259
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180672982
Ik zat te kijken naar zo'n opblaasbadje voor volwassenen :@

https://www.coolblue.nl/p(...)-met-filterpomp.html

Uitverkocht :(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_180674675
Heb net voor het eerst sinds weken weer even naar de foto's van 't nieuwe huis gekeken.
Ben nu bang dat ik het gejinxed heb :') :@
Ja doei.
  maandag 23 juli 2018 @ 14:27:26 #261
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_180674777
quote:
17s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:34 schreef Myraela het volgende:
Ik ben wel trots op mezelf. Vanochtend meteen de muur in de studeerkamer geschilderd. Moet eigenlijk nog wat witte muren ook doen, maar het is écht even te warm. Maar deze muur is top. O+ Ik vind het met 1 laag al prima, dus de tape is er al vanaf. Helaas liet die aan de onderkant soms een stukje verf los, dus ik ga nog met een penseeltje aan de slag.

Maar de zijkanten zijn juist enorm strak. Echt blij mee.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi!

Tip voor de tape kreeg ik laatst: Als je de tape plaats dan eerst een laagje verf met de kleur die de andere muur heeft verven (dus bijv. wit) en dan direct na het verven de tape eraf. Maar dat zal de losse verf wel niet verhelpen :+
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_180675491
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:27 schreef Yesse het volgende:

[..]

Mooi!

Tip voor de tape kreeg ik laatst: Als je de tape plaats dan eerst een laagje verf met de kleur die de andere muur heeft verven (dus bijv. wit) en dan direct na het verven de tape eraf. Maar dat zal de losse verf wel niet verhelpen :+
Huh, wat doet dat dan precies? Zorgt dat misschien dat het er niet tussendoor kan druppen ofzo?
  maandag 23 juli 2018 @ 16:28:02 #263
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_180677154
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:06 schreef Myraela het volgende:

[..]

Huh, wat doet dat dan precies? Zorgt dat misschien dat het er niet tussendoor kan druppen ofzo?
Ja, vaak heb je dus dat je verf doorlekt en dan heb je alsnog geen rechte lijn. Omdat je het dan met de kleur van de muur die je niet verft alvast de 'naadjes' dicht zet komt er hooguit de kleur die de muur zelf al heeft doorheen. Geloof dat het zo moet werken.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  maandag 23 juli 2018 @ 17:06:19 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180677833
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:07 schreef lighted het volgende:

[..]

Want? Dit topic is alleen bedoeld voor slijmerij en opschepperij?
Nee, je doet dom.
Je doet alsof ze naar de Borettiwinkel is geweest, daar een Boretti heeft gekocht maar geen idee heeft welke.
Kennelijk ontbreekt het je aan begrijpend lezen vaardigheden om te snappen dat ze een huis heeft gekocht waar de Boretti van de vorige bewoners niet meeverhuist met de vorige bewoners, maar blijft staan voor de nieuwe bewoners, en een van die nieuwe bewoners post hier dus dat ze een Boretti krijgt, en nee, ze weet niet precies welke.

Hier, een keukentrappetje, kun je van je hoge paard afstappen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 juli 2018 @ 17:08:08 #265
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180677859
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2018 16:28 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ja, vaak heb je dus dat je verf doorlekt en dan heb je alsnog geen rechte lijn. Omdat je het dan met de kleur van de muur die je niet verft alvast de 'naadjes' dicht zet komt er hooguit de kleur die de muur zelf al heeft doorheen. Geloof dat het zo moet werken.
Ik lees het vijf keer en ik snap er nog niks van. 8)7
The love you take is equal to the love you make.
pi_180678412
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 17:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, je doet dom.
Je doet alsof ze naar de Borettiwinkel is geweest, daar een Boretti heeft gekocht maar geen idee heeft welke.
Kennelijk ontbreekt het je aan begrijpend lezen vaardigheden om te snappen dat ze een huis heeft gekocht waar de Boretti van de vorige bewoners niet meeverhuist met de vorige bewoners, maar blijft staan voor de nieuwe bewoners, en een van die nieuwe bewoners post hier dus dat ze een Boretti krijgt, en nee, ze weet niet precies welke.

Hier, een keukentrappetje, kun je van je hoge paard afstappen.
Doe es niet zo :').
Wel typisch die reacties hier als elkaar internetvriendinnetjes worden aangevallen.
Maar goed, ik houd mij niet bezig met jullie dagelijkse beslommeringen. Dus inderdaad, ik las het als in een Boretti gekocht.

Is het een IKEA trappetje, want die vind ik zo enigggg. Weten jullie misschien wanneer die weer in de aanbieding komt?
Wat een heerlijk weer he meiden, zojuist lekker mijn eigen kruiden uit mn nieuwe tuintje geplukt.. heerlijk! En mijn man maar werken, wat hebben wij het goed!
pi_180678523
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 17:39 schreef lighted het volgende:

[..]

Doe es niet zo :').
Wel typisch die reacties hier als elkaar internetvriendinnetjes worden aangevallen.
Maar goed, ik houd mij niet bezig met jullie dagelijkse beslommeringen. Dus inderdaad, ik las het als in een Boretti gekocht.

Is het een IKEA trappetje, want die vind ik zo enigggg. Weten jullie misschien wanneer die weer in de aanbieding komt?
Wat een heerlijk weer he meiden, zojuist lekker mijn eigen kruiden uit mn nieuwe tuintje geplukt.. heerlijk! En mijn man maar werken, wat hebben wij het goed!
zeg, doe eens even niet zo ontzettend kinderachtig hier
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 17:46:13 #268
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180678528
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 17:39 schreef lighted het volgende:

[..]

Doe es niet zo :').
Wel typisch die reacties hier als elkaar internetvriendinnetjes worden aangevallen.
Maar goed, ik houd mij niet bezig met jullie dagelijkse beslommeringen. Dus inderdaad, ik las het als in een Boretti gekocht.

Is het een IKEA trappetje, want die vind ik zo enigggg. Weten jullie misschien wanneer die weer in de aanbieding komt?
Wat een heerlijk weer he meiden, zojuist lekker mijn eigen kruiden uit mn nieuwe tuintje geplukt.. heerlijk! En mijn man maar werken, wat hebben wij het goed!
Wat is je probleem precies? Ik zit net terug te lezen, maar ik zie even niets anders dan dat je een post verkeerd geinterpreteerd hebt en je nu wild om je heen aan het slaan bent.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180678623
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 17:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat is je probleem precies? Ik zit net terug te lezen, maar ik zie even niets anders dan dat je een post verkeerd geinterpreteerd hebt en je nu wild om je heen aan het slaan bent.
Volgens mij geef ik dat ook toe, of heb je moeite met begrijpend lezen?
pi_180678673
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:27 schreef Yesse het volgende:

[..]

Mooi!

Tip voor de tape kreeg ik laatst: Als je de tape plaats dan eerst een laagje verf met de kleur die de andere muur heeft verven (dus bijv. wit) en dan direct na het verven de tape eraf. Maar dat zal de losse verf wel niet verhelpen :+
Ik heb laatst van drie muren de helft geverfd geverfd (1x onderste helft, 2x rechterhelft). Deze tip kwam ik ook tegen, maar ik heb er niks mee gedaan. Wat ik in plaats daarvan heb gedaan is:

- niet mijn oude tape gebruiken, maar een nieuwe kopen die verkocht werd als extra goed klevend
- bij het aanbrengen meteen héél goed aanwrijven zodat de tape strak tegen de muur zat
- meteen na het verven de tape verwijderen, dus niet een halve dag of langer wachten

Dat werkte uitstekend. De lijnen zijn allemaal superstrak geworden bij twee verschillende typen verf. Een ervan was zwart, dus het was een spannend klusje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_180678987
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 17:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat is je probleem precies? Ik zit net terug te lezen, maar ik zie even niets anders dan dat je een post verkeerd geinterpreteerd hebt en je nu wild om je heen aan het slaan bent.
Bespaar jezelf de moeite, CG. Er zijn nog altijd mensen die ter vermaak anoniem op een internetforum trollen en niet voor rede vatbaar zijn. We hebben allemaal onze momenten van catharsis nodig. Ik op mijn beurt mopper op medeweggebruikers. Daar heeft niemand last van, behalve mijn lief als hij naast me in de auto zit. Ik heb met hem te doen, want hij moet ook al de kost verdienen opdat ik mij kan richten op het cultiveren van mijn kruidentuin.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 23 juli 2018 @ 19:22:15 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180680757
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 17:39 schreef lighted het volgende:

[..]

Doe es niet zo :').
Wel typisch die reacties hier als elkaar internetvriendinnetjes worden aangevallen.
Maar goed, ik houd mij niet bezig met jullie dagelijkse beslommeringen. Dus inderdaad, ik las het als in een Boretti gekocht.

Is het een IKEA trappetje, want die vind ik zo enigggg. Weten jullie misschien wanneer die weer in de aanbieding komt?
Wat een heerlijk weer he meiden, zojuist lekker mijn eigen kruiden uit mn nieuwe tuintje geplukt.. heerlijk! En mijn man maar werken, wat hebben wij het goed!
Het staat goddomme letterlijk in haar eerste post die je quote.

quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 21:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh jongens, morgen om deze tijd ben ik al uuuuren eigenaar van een Boretti. O+

Met een huis eromheen. Maar vooral: een Boretti. O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180681112
quote:
17s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:34 schreef Myraela het volgende:
Ik ben wel trots op mezelf. Vanochtend meteen de muur in de studeerkamer geschilderd....
Ziet er heel goed uit!
Mag ik vragen welke kleur dit is?
pi_180681485
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 19:37 schreef LauriLynne het volgende:
Ziet er heel goed uit!
Mag ik vragen welke kleur dit is?
Thanks! Het is een mengkleur van Karwei op basis van Histor muurverf mat. En het kleurnummer is IG PS-1112. Geen hippe naam, sorry.
  maandag 23 juli 2018 @ 20:16:36 #275
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_180681959
Jullie hadden ook nog wat foto's van mij tegoed ;)

De kamer van Vv met bergen.
Hij vind ze helemaal prachtig :D


De kamer van Aa met diertjesbehang (van Hartendief) O+
Op de grote witte muur komt ook nog een soort vlaggenslinger te hangen.
In beide kinderkamers moeten de maanlampen van Hartendief nog opgehangen worden.


Onze slaapkamer met ons nieuwe bed (oooohhh wat ligt dat lekker!)
Moet nog wel verder afgewerkt/opgeruimd worden en het canvas moet nog opgehangen worden.
Ben toch zeer tevreden over onze 'metallic beige' muur. Mijn man vond het op de staaltjes ook een mooie kleur... dat metallic beige... tot dat ik zei dat de mevrouw bij de Praxis zei "mooie kleur goud hé".. en nu heeft hij door dat hij goud op de muur heeft :')
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 23 juli 2018 @ 20:42:11 #276
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180682502
Ik heb de Boretti! *O* *O*
Even gekeken naar het type: die met van die gaspitten, waar de restaurants van Fooddrop waarschijnlijk ook ons eten op koken. Zo enig om zo'n apparaat nu eens van dichtbij te zien! Als je op een knopje drukt, gaan er vlammetjes aan. Dat vind ik enorm gezellig staan! Ik denk dat die echt een sfeermakertje zijn op mijn eenzame avonden als mijn man moet overwerken om mijn droomhuis te betalen. Ik voel me dan vaak zo eenzaam! Maar met die automatische kaarsjes in de keuken heb ik makkelijk en snel een beetje sfeer in huis. O+
Want dat heb ik gewoonweg verdiend na wéér een dag in mijn uppie Chardonnay'en en hier klessebessen met mijn internetvriendinnetjes! Door dat laatste is mijn hele kruidentuinlevensvervulling helaas mislukt. Terwijl ik hier 24/7 naar complimentjes zat te vissen, is mijn paarse basilicum uitgedroogd. Zwak plantje kennelijk. Weinig inventief. Ik verga nooit van de dorst.

Maar terug naar de Boretti. Precies het type Boretti dus, waarop ik hoopte en waarvan ik al droomde sinds ik een klein Duderetje was. Naast trouwen in het wit natuurlijk met een prins op een gelijkkleurig paard. Ton sur ton is mijn levensmotto. Maar vind maar eens een man en paard die beide Ton heten.

Maar die Boretti heb ik in elk geval in de pocket! *)

[ Bericht 9% gewijzigd door Duderinnetje op 23-07-2018 23:02:58 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 23 juli 2018 @ 20:45:16 #277
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180682571
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:16 schreef Radyhyn het volgende:
Jullie hadden ook nog wat foto's van mij tegoed ;)


Mooi zeg! Ook Myraela's muurkleur. Leuk dat we bij jullie even mee mogen gluren. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180683179
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 19:57 schreef Myraela het volgende:

[..]

Thanks! Het is een mengkleur van Karwei op basis van Histor muurverf mat. En het kleurnummer is IG PS-1112. Geen hippe naam, sorry.
Hippe naam is ook niet nodig voor zn mooie kleur toch? ;)

Thnx ik ga opzoek!
pi_180690936
quote:
17s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:34 schreef Myraela het volgende:
Ik ben wel trots op mezelf. Vanochtend meteen de muur in de studeerkamer geschilderd. Moet eigenlijk nog wat witte muren ook doen, maar het is écht even te warm. Maar deze muur is top. O+ Ik vind het met 1 laag al prima, dus de tape is er al vanaf. Helaas liet die aan de onderkant soms een stukje verf los, dus ik ga nog met een penseeltje aan de slag.

Maar de zijkanten zijn juist enorm strak. Echt blij mee.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier ook in de fase dat de muurverf erop kan. Gisteren de eerste laag gedaan, maar ook het probleem gehad dat, aan de zijkanten de verf met de tape meekwam :X dag, strakke randen.

Vanavond vol goede moed de 2e laag doen, maar denk dat ik de tape dit keer maar achterwege laat.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 09:11:04 #280
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_180691279
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 17:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik lees het vijf keer en ik snap er nog niks van. 8)7
:+ Je hebt een witte muur en een muur die je, zeg oranje, wil verven. Veel tape lekt nog een beetje door dus geeft men de tip (zelf nog niet uitgeprobeerd) om eerst een beetje wit over de tape te verven zodat het lekken met wit gebeurt en niet met oranje. Zoiets.

quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 17:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat werkte uitstekend. De lijnen zijn allemaal superstrak geworden bij twee verschillende typen verf. Een ervan was zwart, dus het was een spannend klusje.
Ik denk ook dat ik gewoon goede tape ga kopen straks, dat dat beter werkt dan de tip die ik kreeg.
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:16 schreef Radyhyn het volgende:
Jullie hadden ook nog wat foto's van mij tegoed ;)
Wat super gaaf die muren in de kinderkamers!!

quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 20:42 schreef Duderinnetje het volgende:
Naast trouwen in het wit natuurlijk met een prins op een gelijkkleurig paard. Ton sur ton is mijn levensmotto. Maar vind maar eens een man en paard die beide Ton heten.
_O- _O_ _O- _O_
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_180691307
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 08:38 schreef Irrem het volgende:

[..]

Hier ook in de fase dat de muurverf erop kan. Gisteren de eerste laag gedaan, maar ook het probleem gehad dat, aan de zijkanten de verf met de tape meekwam :X dag, strakke randen.

Vanavond vol goede moed de 2e laag doen, maar denk dat ik de tape dit keer maar achterwege laat.
Durf je het aan zonder tape? Dat zou mij echt niet lukken. Ik lees zoveel verschillende tips dat ik echt niet weet waar ik moet beginnen. Dus ik hou het maar bij m'n tape en achteraf bijwerken met een penseeltje. :') Hier was het gelukkig de onderkant waar ik eigenlijk toch nog een hoge plint wil.

De strakke zijkanten hier waren door de vorige bewoonster gekit. Ik denk wel dat dat enorm helpt. Beneden trokken we de oude verf die onder de tape zat eraf bij het verwijderen, ook niet fijn.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 09:34:42 #282
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180691536
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 09:11 schreef Yesse het volgende:

[..]

:+ Je hebt een witte muur en een muur die je, zeg oranje, wil verven. Veel tape lekt nog een beetje door dus geeft men de tip (zelf nog niet uitgeprobeerd) om eerst een beetje wit over de tape te verven zodat het lekken met wit gebeurt en niet met oranje. Zoiets.

[..]


Dan moet je dus eerst weer wachten tot die eerste kleur helemaal droog is, dan met de nieuwe kleur eroverheen en dan de tape loshalen. Krijg je dan niet een probleem met die tape? Die moet je toch altijd zo snel mogelijk weghalen om te voorkomen dat je verf meetrekt?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 09:39:40 #283
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_180691588
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 09:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan moet je dus eerst weer wachten tot die eerste kleur helemaal droog is, dan met de nieuwe kleur eroverheen en dan de tape loshalen. Krijg je dan niet een probleem met die tape? Die moet je toch altijd zo snel mogelijk weghalen om te voorkomen dat je verf meetrekt?
Die eerste kleur is volgens mij puur zodat het niet doorloopt en mag dus nat zijn. Maar ik heb de tip van horen-zeggen, en hoe langer ik erover nadenk hoe meer nadelen ik zie. Dus volgens mij kunnen we het maar beter erop houden dat je goede tape moet kopen en als het nog nat is direct verwijderen.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_180691795
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 09:13 schreef Myraela het volgende:

[..]

Durf je het aan zonder tape? Dat zou mij echt niet lukken. Ik lees zoveel verschillende tips dat ik echt niet weet waar ik moet beginnen. Dus ik hou het maar bij m'n tape en achteraf bijwerken met een penseeltje. :') Hier was het gelukkig de onderkant waar ik eigenlijk toch nog een hoge plint wil.

De strakke zijkanten hier waren door de vorige bewoonster gekit. Ik denk wel dat dat enorm helpt. Beneden trokken we de oude verf die onder de tape zat eraf bij het verwijderen, ook niet fijn.
Ik zit me suf te verzinnen wat wijsheid is }:| Werken met kit langs de tape is ook wel een optie, maar met deze temperaturen is alles snel droog, dus daar moet je ook snel mee zijn.
pi_180692095
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 09:39 schreef Yesse het volgende:

[..]

Die eerste kleur is volgens mij puur zodat het niet doorloopt en mag dus nat zijn. Maar ik heb de tip van horen-zeggen, en hoe langer ik erover nadenk hoe meer nadelen ik zie. Dus volgens mij kunnen we het maar beter erop houden dat je goede tape moet kopen en als het nog nat is direct verwijderen.
natte witte verf met natte oranje verf mengt toch? :P
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 24 juli 2018 @ 10:14:30 #286
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_180692114
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 10:13 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

natte witte verf met natte oranje verf mengt toch? :P
Zoals gezegd snap ik er zelf ook niet zoveel meer van :+ Toen ik het hoorde dacht ik: goede tip, logisch ook maar dat is nu wel weg :D
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_180693034
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:49 schreef Claudia_x het volgende:

Ja, die vuurstookplaats heb ik ook op mijn Pinterestboard staan. :+

Gisteren was ik een plattegrond van de tuin aan het maken en realiseerde ik me dat er met gemak een zwembad in past. Maar die dingen zijn al zo 30.000 euro en dan heb je er nog niet eens een overkapping, een poolhouse en een cocktailober bij. :{w

[ afbeelding ]
Wat lees ik nu, wat gaaf! En dat in A'dam.
Toevallig zie ik dit want ik kwam hier langs, omdat wij dus ook net een nieuw huis hebben. Tenminste, we zitten middenin het proces maar het moet wel gek lopen als het nu niet meer door gaat. Eigenlijk waren we niet eens zo heel bezig met verhuizen, behalve dat ik al een paar jaar met twijfels rondliep, mijn vriend had die twijfels echter niet, dus dan wordt het lastig. Ik had me er al min of meer bij neergelegd dat we hier bleven, maar toen kreeg hij het alsnog op z'n heupen. Nu verhuizen we dus wel het centrum van DH uit, maar daar staat tegenover dat we straks op 5 minuten fietsen van het strand zitten (ik heb het afgelopen weekend even getimed :s) ) en binnen een paar minuten zijn we ook bij een klein landgoed park en weer iets verder is bos. Dat wordt gewoon ideaal, voor de kinderen, maar ook omdat wij allebei houden van sporten in de buitenlucht. Verder stopt de tram dichtbij waardoor we toch ook snel in het centrum kunnen zijn.

Het is een jaren dertig woning, Nieuwe Haagse School. O+ .

Maar goed, ik begrijp dat jij nogal kijk hebt op muurkleuren. Ik heb dat helemaal niet en was/ben altijd van saai wit. Maar in de enorme woon- eetkamer en suite die we nu gaan krijgen, is het wel leuk om iets te doen. Momenteel is daar nu een muur geel, maar dat vind ik niks. Binnenkort post ik even foto's, dan misschien wil jij (en anderen) dan even meedenken? *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 25 juli 2018 @ 13:14:14 #288
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_180716754
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis *O*
Heb je al enig idee welke kant je uit wil met kleuren? Fel of juist rustig?
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_180717762
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 10:14 schreef Yesse het volgende:

[..]

Zoals gezegd snap ik er zelf ook niet zoveel meer van :+ Toen ik het hoorde dacht ik: goede tip, logisch ook maar dat is nu wel weg :D
Ik heb in ons huis meerdere lambriseringen geschilderd op deze manier.

Eerst schilder je de bovenkant van de muur. Als die verf droog is, plak je een horizontale lijn tape. De onderkant van die tape schilder je met een dun laagje van de verf van de bovenste helft van de muur. Dat droogt vrij rap. Je kan wel alvast beginnen met de onderkant van de onderste helft. Tegen de tijd dat je dat hebt gedaan en aan het schilderen van de rand bij het tape toe bent, is het 'beschermlaagje' wel droog.

Wel heel belangrijk: gebruik niet van dat beigekleurige tape. Wij hadden paarse, volgens mij van de Action.



Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 25 juli 2018 @ 14:27:48 #290
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_180718305
De geniale tip van het extra laagje verf in de basiskleur op de tape kende ik nog niet..
Heb wel goede tape gebruikt en alleen als je met je neus erop staat zie je dat het lijntje niet helemaal 100% strak is.. maar ga je een halve meter naar achteren en dan zie je dat al niet meer :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_180726620
Leuk Franny *O*

Hier vordert het gestaag. De 1e verdieping is geisoleerd en stuc-klaar gemaakt. Dat gaat volgende week gebeuren.

Volgende week worden ook de vloeren en trappen op de 1e en 2e verdieping ingemeten voor vloerbedekking.

En volgende week worden de dakramen op de zolder gezet.

Dus als het even mee zit, kunnen we volgend weekend aan de schilder. Wanneer dat droog is en de vloeren zijn gelegd, kunnen we ein-de-lijk over.
  woensdag 25 juli 2018 @ 20:05:51 #292
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180726811
Vandaag ben ik eindelijk over naar mijn nieuwe huis *O* Voelt al gelijk meer als thuis zo met mijn eigen spullen. Maar eigenlijk begint de ellende nu pas, met het uitpakken van alles _O-

Helaas komen er nog steeds klussers over de vloer, daar kijk ik wel een beetje tegenop omdat het dan elke keer weer vies is. Maar goed, over een paar weken (maanden?) is dat ook weer voorbij. Dan is het echt mijn huisje O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_180738041
wij hebben via via al twee bezichtigingen gedaan buiten de makelaar om.
Huis nr. 1 heeft alles wat we willen maar daar zijn de eigenaren nog niet helemaal uit of ze willen verhuizen en wanneer ze willen verhuizen. Dat kan nu maar ook over een jaar zijn en dat is niet ideaal.

Huis twee was snoezig maar amper tuin. Hele lieve mensen en als we het hadden gewild was het dezelfde avond nog rond. Ze waren zo bereid om hun huis aan ons te verkopen dat ik me bijna bezwaard voelde dat we het afwezen.
pi_180738749
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 20:05 schreef Maraca het volgende:
Vandaag ben ik eindelijk over naar mijn nieuwe huis *O* Voelt al gelijk meer als thuis zo met mijn eigen spullen. Maar eigenlijk begint de ellende nu pas, met het uitpakken van alles _O-

Helaas komen er nog steeds klussers over de vloer, daar kijk ik wel een beetje tegenop omdat het dan elke keer weer vies is. Maar goed, over een paar weken (maanden?) is dat ook weer voorbij. Dan is het echt mijn huisje O+
Gefeliciteerd!
Ja doei.
pi_180738772
Even mijmeren O+

Ja doei.
pi_180876413
Na een maand geen bank hebben, begrijpen jullie vast wel hoe gelukkig ik eventjes ben. O+


  woensdag 1 augustus 2018 @ 15:36:15 #297
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_180876567
quote:
17s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 15:28 schreef Myraela het volgende:
Na een maand geen bank hebben, begrijpen jullie vast wel hoe gelukkig ik eventjes ben. O+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die muuuuuuuur O+ O+ O+ Vooral in combinatie met die bank. Prachtig! Leuk ook die bordjes aan de muur
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_180876631
Mooi! En je muur past goed bij je zonnescherm ook nog :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 1 augustus 2018 @ 15:43:11 #299
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180876725
quote:
17s.gif Op donderdag 26 juli 2018 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
Even mijmeren O+

[ afbeelding ]
O+ God wat mooi! O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180884521
Hoi, mag ik mee kletsen? Lees al wel even mee sinds ons huis te koop staat. Maar ik kan dus aan niks anders denken en moet echt de tijd zien te doden.

Onze situatie: ons huis op Funda sinds een week. Morgen de tweede bezichtiging. We hebben zelf een ander huis op het oog dat we kopen onder voorbehoud verkoop eigen woning. En ik vind t retespannend allemaal.
Laatst een akkoord op een woning gehad, maar nog dezelfde dag ging er een ander stel mee vandoor. Ben nu echt bang dat dat met dit huis ook zo zal gaan.
Morgenochtend vroeg op en zorgen dat alles spic en span is. Hele uitdaging met 3 kids...
pi_180885387
ik heb een nieuwbouwwoning gekocht maar het word pas over een half jaar opgeleverd dus ik moet nog wel even geduldig zijn. maar het ergste is nog dat ik het huis nog niet gezien heb van binnen dus ik kan voorlopig ook nog niet bedenken hoe ik het wil inrichten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')