Als Groenewegen straks 4 etappes wint vind ik het vast ineens een stuk minder erg ja, al die vlakke ritten.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 12:27 schreef Cinemaniak het volgende:
Ik vind het in elk geval fijn dat we tegenwoordig met Groenewegen ook kans maken in de vlakke etappes. Die zijn er zat deze Tour. Ook lijkt het mij ideaal voor Dumoulin, qua opbouw en beklimmingen.
Waarom is weinig tijdritkilometer een voordeel voor Tom?quote:Op zondag 15 juli 2018 12:41 schreef Salina het volgende:
Ah, hier het parcourstopic. Op zich lijkt het me een relatief makkelijker parcours. Zonder veel tijdritkilometers. Voordeeltje voor Tom wellicht?
Nee, sorry, juist niet dus. Ik was even abuis. Froome is een hele goede tijdrijder maar Tom is nog beter. Daar gaat het voordeeltje voor Tom dus. Vergeet mijn bericht maar.quote:Op zondag 15 juli 2018 12:57 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarom is weinig tijdritkilometer een voordeel voor Tom?
Dat is toch eigenlijk al jaren zo? Verschil wordt gemaakt in bergritten en tijdritten. Dat weet je van te voren. Soms kun je mazzel hebben met een waaieretappe of barre weersomstandigheden.quote:Op maandag 16 juli 2018 10:12 schreef DecoAoreste het volgende:
Knuppel in het hoenderhok: eigenlijk was de kasseienrit een faliekante mislukking.
Niet alleen waren de verschillen tussen klassementsrenners klein, de enige verschillen die wél ontstonden kwamen door valpartijen en lekke banden, niet doordat sommige renners daadwerkelijk beter dan anderen over kasseien kunnen rijden. Het effect van de rit van gisteren had ook bereikt kunnen worden door het hele peloton over wegen te sturen met achterlijk veel bochten. Alleen was dan iedereen boos geworden en wordt het nu als normaal beschouwd.
Eigenlijk zijn er nog maar 2 manieren waarop er werkelijk noemenswaardige verschillen ontstaan tussen concurrenten als je valpartijen/pech buiten beschouwing laat: serieuze bergritten (dus geen Mur de Bretagne) en tijdritten. Al het andere werkt gewoon niet.
Allicht, maar zo'n kasseienrit is toch ook deels bedoeld om eens op een andere manier tijdsverschillen te creëren. Dat is dus hopeloos mislukt.quote:Op maandag 16 juli 2018 10:19 schreef Luppie0110 het volgende:
[..]
Dat is toch eigenlijk al jaren zo? Verschil wordt gemaakt in bergritten en tijdritten. Dat weet je van te voren. Soms kun je mazzel hebben met een waaieretappe of barre weersomstandigheden.
Dat is hopeloos mislukt door de renners zelf. Zij rijden altijd zo verdedigend, erg jammer is dat.quote:Op maandag 16 juli 2018 10:24 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Allicht, maar zo'n kasseienrit is toch ook deels bedoeld om eens op een andere manier tijdsverschillen te creëren. Dat is dus hopeloos mislukt.
Dit ben ik helemaal met je eens. Je moet de mooiste en zwaarste bergetappes op vrijdag, zaterdag en zondag plannen.quote:Op zondag 15 juli 2018 12:41 schreef Salina het volgende:
Ah, hier het parcourstopic. Op zich lijkt het me een relatief makkelijker parcours. Zonder veel tijdritkilometers. Voordeeltje voor Tom wellicht? Verder kan het ontbreken van grote individuele tijdritten voor meer spanning zorgen, er even van uit gaande dat Froome niet meer zo dominant is bergop als de afgelopen jaren.
Ik hoop dan ook op een spannende Tour met veel kanshebbers en semi-kanshebbers.
Wat me wel stoort is dat ALLE mooie bergetappes door de weeks zijn gepland, en er in de weekend - behalve met de kasseienrit van vandaag - alleen maar tergend saaie kutetappes staan gepland. Echt dikke vette bullshit.
Wie heeft in hemelsnaam dit schema zo gebouwd?!
Ik denk dat je het peloton in de eerste week in tweeën moet knippen na de tweede etappe.quote:Op maandag 16 juli 2018 10:12 schreef DecoAoreste het volgende:
Knuppel in het hoenderhok: eigenlijk was de kasseienrit een faliekante mislukking.
Niet alleen waren de verschillen tussen klassementsrenners klein, de enige verschillen die wél ontstonden kwamen door valpartijen en lekke banden, niet doordat sommige renners daadwerkelijk beter dan anderen over kasseien kunnen rijden. Het effect van de rit van gisteren had ook bereikt kunnen worden door het hele peloton over wegen te sturen met achterlijk veel bochten. Alleen was dan iedereen boos geworden en wordt het nu als normaal beschouwd.
Eigenlijk zijn er nog maar 2 manieren waarop er werkelijk noemenswaardige verschillen ontstaan tussen concurrenten als je valpartijen/pech buiten beschouwing laat: serieuze bergritten (dus geen Mur de Bretagne) en tijdritten. Al het andere werkt gewoon niet.
Capuchon_jongen ideeënquote:Op maandag 16 juli 2018 10:47 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk dat je het peloton in de eerste week in tweeën moet knippen na de tweede etappe.
Je laat de even nummers in het klassement een uur eerder starten. En je maakt er twee grote ploegen van, dn krijg je tactisch een paar mooie ritten, omdat een kopman net in een andere groep zit.
Elke dag verandert het klassement stevig, zodat er elke dag ook weer en compleet groep even een groep oneven nummers van het klassement zijn. Ik denk dat dit de vlakke etappes voor de bergen een stuk interessanter maakt
Misschien kan dit systeem wel uitgetest worden in de komende Benelux-ronde.
Een tijdrit in achtervolging-stijl van de biathlon lijkt me wel wat. De nr. 1 in het klassement start als eerste dan de rest met de tijdsverschillen. Op gewone fietsen, stayeren is toegestaan.quote:Op maandag 16 juli 2018 11:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De controle en voorzichtigheid in de Tour is extreem, dat doodt echt alle kansen op spektakel. Ik zou eerlijk gezegd niet weten op wat voor manier je dat aan moet pakken, behalve gekke gekunstelde voorstellen zoals die van jou.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |