abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 juni 2018 @ 12:54:00 #26
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_179964623
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 12:27 schreef Cinemaniak het volgende:
Ik vind het in elk geval fijn dat we tegenwoordig met Groenewegen ook kans maken in de vlakke etappes. Die zijn er zat deze Tour. Ook lijkt het mij ideaal voor Dumoulin, qua opbouw en beklimmingen.
Als Groenewegen straks 4 etappes wint vind ik het vast ineens een stuk minder erg ja, al die vlakke ritten. :P
pi_180011397
De Pyreneeën liggen te ver van Parijs. Daarom moet de slotetappe maar in Bordeaux eindigen.

[ Bericht 48% gewijzigd door Idisrom op 24-06-2018 14:42:38 ]
pi_180487081
Ah, hier het parcourstopic. Op zich lijkt het me een relatief makkelijker parcours. Zonder veel tijdritkilometers. Voordeeltje voor Tom wellicht? Verder kan het ontbreken van grote individuele tijdritten voor meer spanning zorgen, er even van uit gaande dat Froome niet meer zo dominant is bergop als de afgelopen jaren.

Ik hoop dan ook op een spannende Tour met veel kanshebbers en semi-kanshebbers.

Wat me wel stoort is dat ALLE mooie bergetappes door de weeks zijn gepland, en er in de weekend - behalve met de kasseienrit van vandaag - alleen maar tergend saaie kutetappes staan gepland. Echt dikke vette bullshit. :r

Wie heeft in hemelsnaam dit schema zo gebouwd?!
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 15 juli 2018 @ 12:57:40 #29
62913 Blik
The one and Only!
pi_180487423
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:41 schreef Salina het volgende:
Ah, hier het parcourstopic. Op zich lijkt het me een relatief makkelijker parcours. Zonder veel tijdritkilometers. Voordeeltje voor Tom wellicht?

Waarom is weinig tijdritkilometer een voordeel voor Tom?
pi_180487460
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:57 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarom is weinig tijdritkilometer een voordeel voor Tom?
Nee, sorry, juist niet dus. Ik was even abuis. Froome is een hele goede tijdrijder maar Tom is nog beter. Daar gaat het voordeeltje voor Tom dus. Vergeet mijn bericht maar. :P
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_180500094
https://legruppetto.com/2(...)ec-thierry-gouvenou/

Hier nogmaals de link naar het interview met parcoursbouwer Gouvenou. Erg interessant interview met goede, relevante vragen. Werpt toch ook wel een ander licht op bepaalde zaken die regelmatig bekritiseerd worden.
pi_180500801
Los van het parcours zelf, wat een ellende dat alle bergetappes door de week zijn.
  maandag 16 juli 2018 @ 10:12:04 #33
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_180508760
Knuppel in het hoenderhok: eigenlijk was de kasseienrit een faliekante mislukking.

Niet alleen waren de verschillen tussen klassementsrenners klein, de enige verschillen die wél ontstonden kwamen door valpartijen en lekke banden, niet doordat sommige renners daadwerkelijk beter dan anderen over kasseien kunnen rijden. Het effect van de rit van gisteren had ook bereikt kunnen worden door het hele peloton over wegen te sturen met achterlijk veel bochten. Alleen was dan iedereen boos geworden en wordt het nu als normaal beschouwd.

Eigenlijk zijn er nog maar 2 manieren waarop er werkelijk noemenswaardige verschillen ontstaan tussen concurrenten als je valpartijen/pech buiten beschouwing laat: serieuze bergritten (dus geen Mur de Bretagne) en tijdritten. Al het andere werkt gewoon niet.
pi_180508869
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:12 schreef DecoAoreste het volgende:
Knuppel in het hoenderhok: eigenlijk was de kasseienrit een faliekante mislukking.

Niet alleen waren de verschillen tussen klassementsrenners klein, de enige verschillen die wél ontstonden kwamen door valpartijen en lekke banden, niet doordat sommige renners daadwerkelijk beter dan anderen over kasseien kunnen rijden. Het effect van de rit van gisteren had ook bereikt kunnen worden door het hele peloton over wegen te sturen met achterlijk veel bochten. Alleen was dan iedereen boos geworden en wordt het nu als normaal beschouwd.

Eigenlijk zijn er nog maar 2 manieren waarop er werkelijk noemenswaardige verschillen ontstaan tussen concurrenten als je valpartijen/pech buiten beschouwing laat: serieuze bergritten (dus geen Mur de Bretagne) en tijdritten. Al het andere werkt gewoon niet.
Dat is toch eigenlijk al jaren zo? Verschil wordt gemaakt in bergritten en tijdritten. Dat weet je van te voren. Soms kun je mazzel hebben met een waaieretappe of barre weersomstandigheden.
  maandag 16 juli 2018 @ 10:24:39 #35
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_180508983
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:19 schreef Luppie0110 het volgende:

[..]

Dat is toch eigenlijk al jaren zo? Verschil wordt gemaakt in bergritten en tijdritten. Dat weet je van te voren. Soms kun je mazzel hebben met een waaieretappe of barre weersomstandigheden.
Allicht, maar zo'n kasseienrit is toch ook deels bedoeld om eens op een andere manier tijdsverschillen te creëren. Dat is dus hopeloos mislukt.
pi_180509172
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:24 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Allicht, maar zo'n kasseienrit is toch ook deels bedoeld om eens op een andere manier tijdsverschillen te creëren. Dat is dus hopeloos mislukt.
Dat is hopeloos mislukt door de renners zelf. Zij rijden altijd zo verdedigend, erg jammer is dat.
pi_180509268
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:41 schreef Salina het volgende:
Ah, hier het parcourstopic. Op zich lijkt het me een relatief makkelijker parcours. Zonder veel tijdritkilometers. Voordeeltje voor Tom wellicht? Verder kan het ontbreken van grote individuele tijdritten voor meer spanning zorgen, er even van uit gaande dat Froome niet meer zo dominant is bergop als de afgelopen jaren.

Ik hoop dan ook op een spannende Tour met veel kanshebbers en semi-kanshebbers.

Wat me wel stoort is dat ALLE mooie bergetappes door de weeks zijn gepland, en er in de weekend - behalve met de kasseienrit van vandaag - alleen maar tergend saaie kutetappes staan gepland. Echt dikke vette bullshit. :r

Wie heeft in hemelsnaam dit schema zo gebouwd?!
Dit ben ik helemaal met je eens. Je moet de mooiste en zwaarste bergetappes op vrijdag, zaterdag en zondag plannen.
pi_180509455
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:12 schreef DecoAoreste het volgende:
Knuppel in het hoenderhok: eigenlijk was de kasseienrit een faliekante mislukking.

Niet alleen waren de verschillen tussen klassementsrenners klein, de enige verschillen die wél ontstonden kwamen door valpartijen en lekke banden, niet doordat sommige renners daadwerkelijk beter dan anderen over kasseien kunnen rijden. Het effect van de rit van gisteren had ook bereikt kunnen worden door het hele peloton over wegen te sturen met achterlijk veel bochten. Alleen was dan iedereen boos geworden en wordt het nu als normaal beschouwd.

Eigenlijk zijn er nog maar 2 manieren waarop er werkelijk noemenswaardige verschillen ontstaan tussen concurrenten als je valpartijen/pech buiten beschouwing laat: serieuze bergritten (dus geen Mur de Bretagne) en tijdritten. Al het andere werkt gewoon niet.
Ik denk dat je het peloton in de eerste week in tweeën moet knippen na de tweede etappe.
Je laat de even nummers in het klassement een uur eerder starten. En je maakt er twee grote ploegen van, dn krijg je tactisch een paar mooie ritten, omdat een kopman net in een andere groep zit.

Elke dag verandert het klassement stevig, zodat er elke dag ook weer en compleet groep even een groep oneven nummers van het klassement zijn. Ik denk dat dit de vlakke etappes voor de bergen een stuk interessanter maakt

Misschien kan dit systeem wel uitgetest worden in de komende Benelux-ronde.
  maandag 16 juli 2018 @ 11:27:27 #39
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_180510353
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:47 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik denk dat je het peloton in de eerste week in tweeën moet knippen na de tweede etappe.
Je laat de even nummers in het klassement een uur eerder starten. En je maakt er twee grote ploegen van, dn krijg je tactisch een paar mooie ritten, omdat een kopman net in een andere groep zit.

Elke dag verandert het klassement stevig, zodat er elke dag ook weer en compleet groep even een groep oneven nummers van het klassement zijn. Ik denk dat dit de vlakke etappes voor de bergen een stuk interessanter maakt

Misschien kan dit systeem wel uitgetest worden in de komende Benelux-ronde.
Capuchon_jongen ideeën _O_

De controle en voorzichtigheid in de Tour is extreem, dat doodt echt alle kansen op spektakel. Ik zou eerlijk gezegd niet weten op wat voor manier je dat aan moet pakken, behalve gekke gekunstelde voorstellen zoals die van jou.
pi_180521329
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 11:27 schreef hhh38 het volgende:

[..]

De controle en voorzichtigheid in de Tour is extreem, dat doodt echt alle kansen op spektakel. Ik zou eerlijk gezegd niet weten op wat voor manier je dat aan moet pakken, behalve gekke gekunstelde voorstellen zoals die van jou.
Een tijdrit in achtervolging-stijl van de biathlon lijkt me wel wat. De nr. 1 in het klassement start als eerste dan de rest met de tijdsverschillen. Op gewone fietsen, stayeren is toegestaan.
in a crowd you lose humanity
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')