abonnement Unibet Coolblue
pi_179792000
nou heeft me Puch een tijdje stil gestaan omdat de ontsteking vervangen moest worden nou heb ik dat gedaan en heb ik er ook een andere uitlaat onder gestoken maar nu trekt die voor geen meter en de top is ook waardeloos nou heb ik al met sproeiers geprobeerd en daar heb ik een beetje trekkracht uit gehaald maar ik ga morgen de ontsteking even opnieuw stellen voor de zekerheid

Hij heeft veel compressie
De vonk is goed sterk en blauw
Hij pakt nergens valse lucht
En benzine verhouding is goed en hij krijgt benzine
Carb is net schoongemaakt
En er zit nieuwe olie in.

Ik dacht zelf aan een slippende koppeling omdat hij met de hand nog tegen te houden is en als die rijdt trekt die bijna niet in toeren en hij blijft hangen terwijl als die op ze standaard staat en gas geef dat die gewoon hoog in de toeren klimt
pi_179792133
Sproeier is voor de hoeveelheid benzine dat wordt ingespoten dat zou niet opeens de kalcht kunnen zijn.

Eerder koppeling die niet vlot aangrijpt. Veertjes in je koppeling stellen een optie?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_179792178
Heb je de uitlaatpoort ook schoongemaakt?

Uitlaat er af en dan even met een lampje in het gat schijnen. Grote kans dat die helelmaal dicht is gekoekt.
pi_179792257
[quote]0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 21:25 schreef spierbal het volgende:
Sproeier is voor de hoeveelheid benzine dat wordt ingespoten dat zou niet opeens de kalcht kunnen zijn.

Eerder koppeling die niet vlot aangrijpt. Nieuwe trekveertjes proberen een optie?
[/quot

Voordat de ontsteking kapot ging heeft die altijd gelopen
pi_179792347
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 21:27 schreef Albert_Einstein het volgende:
Heb je de uitlaatpoort ook schoongemaakt?

Uitlaat er af en dan even met een lampje in het gat schijnen. Grote kans dat die helelmaal dicht is gekoekt.
Cilinder is niet zo oud en dit heb ik al doorzocht en met de originele uitlaat loopt die ook zo
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 14 juni 2018 @ 21:45:24 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_179792684
Dit is met contactpuntjes toch? Maak die maar eens schoon en stel ze af. Denk dat daar je probleem zit
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_179792753
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 21:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is met contactpuntjes toch? Maak die maar eens schoon en stel ze af. Denk dat daar je probleem zit
Ik denk niet dan hij weet hoe dat moet.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_179792857
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 21:47 schreef halfway het volgende:

[..]

Ik denk niet dan hij weet hoe dat moet.
En jij gaat hem dat ook niet uitleggen.
pi_179793490
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 21:50 schreef Meneer_Meneer het volgende:

[..]

En jij gaat hem dat ook niet uitleggen.
Ja ik weet hoe dat moet
pi_179793530
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 21:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is met contactpuntjes toch? Maak die maar eens schoon en stel ze af. Denk dat daar je probleem zit
Ja ze zijn afgesteld hetzelfde geld voor de grondplaat
pi_179793584
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 22:09 schreef meneer.depolitie het volgende:

[..]

Ja ik weet hoe dat moet
Ja maar dat weet deze man niet. Die veroordeeld liever.
pi_179793690
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 22:12 schreef Meneer_Meneer het volgende:

[..]

Ja maar dat weet deze man niet. Die veroordeeld liever.
Zie trouwens nou pas dat ik op de verkeerde persoon heb gereageerd maar je heb wel gelijk 😅
pi_179794025
Je begrenzer doet spontaan zijn werk weer?
.
pi_179794228
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 22:25 schreef Fer het volgende:
Je begrenzer doet spontaan zijn werk weer?
?
pi_179794647
Tweetakt. Heb je de juiste verhouding olie/benzine in je tank?
pi_179794686
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 22:47 schreef Bucketwood het volgende:
Tweetakt. Heb je de juiste verhouding olie/benzine in je tank?
Ja 1 op 50
pi_179795358
Hoe is je bougiekleur?
My dials are pupillated.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 10:23:05 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179799570
Puchies zijn echt poep-makkelijk.. Als het enige wat je veranderd hebt de ontsteking is, dan lijkt het me logisch dat daar je probleem zit..

Ik zet 5 euro op 'te ver open en timing beroerd'; een mooie blauwe vonk wil niet zeggen dat hij op het goede moment komt.

Maar... Als je in de tussentijd ook al aan de carb hebt zitten verstellen komt dat er nog bij.. Dat is weer 10 minuten extra werk.

Zet hem lean in de carb, stel de puntjes goed af, vooral de voor-ontsteking is touchy, daarna ga je brandstof voeren tot hij gaat viertakten en dan zet je hem één stapje terug op de gasnaald.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179809149
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 10:23 schreef Sounddragon het volgende:
Puchies zijn echt poep-makkelijk.. Als het enige wat je veranderd hebt de ontsteking is, dan lijkt het me logisch dat daar je probleem zit..

Ik zet 5 euro op 'te ver open en timing beroerd'; een mooie blauwe vonk wil niet zeggen dat hij op het goede moment komt.

Maar... Als je in de tussentijd ook al aan de carb hebt zitten verstellen komt dat er nog bij.. Dat is weer 10 minuten extra werk.

Zet hem lean in de carb, stel de puntjes goed af, vooral de voor-ontsteking is touchy, daarna ga je brandstof voeren tot hij gaat viertakten en dan zet je hem één stapje terug op de gasnaald.
Aan de carb is alleen de sproeier verandert maar ik heb de puntjes nogmaals afgesteld maar ze zitten niet gelijk op elkaar dus de linker kant ligt hoger dan de rechte kant maar heb er 0,35 mm ruimte aan de rechter kant gegeven dus dat lijkt me goed maar moet zodra de zuiger tegen de schuifmaat aan tikt de contact punten open staan of net open gaan

En kan het misschien ook liggen aan een dichtgekoolde uitlaat want de uitlaat is een gebruikte maar heb er verder geen info over het is trouwens een biturbo
  vrijdag 15 juni 2018 @ 19:41:45 #20
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179809513
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 19:26 schreef meneer.depolitie het volgende:

[..]

Aan de carb is alleen de sproeier verandert maar ik heb de puntjes nogmaals afgesteld maar ze zitten niet gelijk op elkaar dus de linker kant ligt hoger dan de rechte kant maar heb er 0,35 mm ruimte aan de rechter kant gegeven dus dat lijkt me goed maar moet zodra de zuiger tegen de schuifmaat aan tikt de contact punten open staan of net open gaan

En kan het misschien ook liggen aan een dichtgekoolde uitlaat want de uitlaat is een gebruikte maar heb er verder geen info over het is trouwens een biturbo
Biturbo is goeie shit, alleen kotsen die langzaamaan het dempingswol eruit, moet je soms weer volstoppen, die tegendruk heeft 'ie nodig om goed te trekken, en het klinkt mooier. En de gaatjespijp die erin zit roest door, ben je ineens je demper kwijt.

Je moet een klein beetje voorontsteking hebben, dus punten moeten open staan vóórdat je op TDP bent. Hoeveel precies weet ik niet, ligt ook aan de cilinder, standaard weet ik niet, want die had ik nooit, ik stelde gewoon af op gevoel.
Ik heb een snelle cilinder eens op 7mm voor gehad, die liep als een debiel, maar de volgende kon niet verder als 5 en liep precies hetzelfde als de oude op 7.

Beetje proberen en een beetje rommelen.. Als je het met kleine stapjes doet blijft alles 'volgbaar' en je kunt altijd terug.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179810429
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 19:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Biturbo is goeie shit, alleen kotsen die langzaamaan het dempingswol eruit, moet je soms weer volstoppen, die tegendruk heeft 'ie nodig om goed te trekken, en het klinkt mooier. En de gaatjespijp die erin zit roest door, ben je ineens je demper kwijt.

Je moet een klein beetje voorontsteking hebben, dus punten moeten open staan vóórdat je op TDP bent. Hoeveel precies weet ik niet, ligt ook aan de cilinder, standaard weet ik niet, want die had ik nooit, ik stelde gewoon af op gevoel.
Ik heb een snelle cilinder eens op 7mm voor gehad, die liep als een debiel, maar de volgende kon niet verder als 5 en liep precies hetzelfde als de oude op 7.

Beetje proberen en een beetje rommelen.. Als je het met kleine stapjes doet blijft alles 'volgbaar' en je kunt altijd terug.
Maar met de biturbo 45 dus heb ik net even een rondje gereden met de ori uitlaat en dan rijd die weer gewoon 55 en trekt redelijk op dus ik ga nu even die timing goed zetten

Maar als dat niet werkt ga ik denk een andere cilinder halen want deze pingelt vanaf ik hem heb gekocht ook terwijl ik er al 2 pakkingen tussen heb zitten

En hij klinkt inderdaad wel lekker met dat zware geluid

[ Bericht 2% gewijzigd door Sounddragon op 16-06-2018 01:57:56 (we hoeven niet alles te weten.) ]
pi_179811112
Dacht dat het door de uitlaat kwam maar dat word binnenkort andere cillindertje maar nu heb ik een ander probleem hoeveel ik de grondplaat ook draai er gebeurt niks met de timing of doe ik iets fout
Dode punt meten-voorontsteking erbij doen- schuifmaat tegen de zuiger en puntjes moeten op staan

[ Bericht 46% gewijzigd door Sounddragon op 16-06-2018 02:00:23 ]
pi_179811913
Maar ik heb nu mijn ontsteking helemaal naar links gezet hij trekt nu goed op alleen bij 50 komen er harde klappen uit de cilinder alsof die gaat vastlopen en na het gas los laten geeft die 2 harde klappen dit heb ik allemaal niet bij de ori cilinder dus dat word de ori erop en sparen voor een airsal daar hoor ik meestal wel goede recensies over
pi_179812259
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 20:35 schreef meneer.depolitie het volgende:

[..]

Dacht dat het door de uitlaat kwam maar dat word binnenkort andere cillindertje maar nu heb ik een ander probleem hoeveel ik de grondplaat ook draai er gebeurt niks met de timing of doe ik iets fout
Dode punt meten-voorontsteking erbij doen- schuifmaat tegen de zuiger en puntjes moeten op staan
Zonder speciale lamp kun je dat niet zien, hoeveel mm doe je met de voelermaat?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_179814416
[quote]1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 21:19 schreef halfway het volgende:

[..]

Zonder speciale lamp kun je dat niet zien, hoeveel mm doe je met de voelermaat?
[/quote

0,35
  zaterdag 16 juni 2018 @ 02:02:24 #26
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179818509
Even voor de duidelijkheid; onze overheid vindt opvoeren niet leuk, dat maakt het illegaal, en illegaal doen we hier niet, dus houd het even op afstellen e.d. in het algemeen aub.

Beetje gepoetst, game on.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 16 juni 2018 @ 02:05:25 #27
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179818560
En niet als een lompe hork die plaat gaan verdraaien: méten.. paar mm voor het bovenste dode punt.

Die klappen zijn ontstekingen met de poort open, dus duidelijk niet goed.

en 0.35 is een beetje veel volgens mij..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179831585
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 02:05 schreef Sounddragon het volgende:
En niet als een lompe hork die plaat gaan verdraaien: méten.. paar mm voor het bovenste dode punt.

Die klappen zijn ontstekingen met de poort open, dus duidelijk niet goed.

en 0.35 is een beetje veel volgens mij..
Oke me puntjes staan op 0,35 gesteld
Maar nu me timing
Meet mijn dodepunt op is bij mij 17,2mm + 1,2 mm voorontsteking dan zorg ik dat de zuiger er tegen aan komt op dat moment moeten mij puntjes open staan
Maar ik moet dan mijn vliegwiel nog een heel klein beetje draaien willen zo open gaan maar als ik de grondplaat dan vroeger zet en ik doe weer hetzelfde is er niks verander dus wat nu
  zaterdag 16 juni 2018 @ 18:59:47 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179832230
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 18:34 schreef meneer.depolitie het volgende:

[..]

Oke me puntjes staan op 0,35 gesteld
Maar nu me timing
Meet mijn dodepunt op is bij mij 17,2mm + 1,2 mm voorontsteking dan zorg ik dat de zuiger er tegen aan komt op dat moment moeten mij puntjes open staan
Maar ik moet dan mijn vliegwiel nog een heel klein beetje draaien willen zo open gaan maar als ik de grondplaat dan vroeger zet en ik doe weer hetzelfde is er niks verander dus wat nu
Proberen wat werkt.. het is ook een beetje een gevoelsdingetje. Het is niet zo dat als je hem zo en zo instelt dat het perfect is. Je moet een beetje spelen en rommelen, ook in combi met je gasnaald en evt sproeier(s). Je kunt hem bijvoorbeeld zo afstellen dat hij als een dolle trekt en snelheid X loopt, of een beetje minder trekken en X+10 lopen. Datzelfde geldt voor je carburateur. Je zoekt een balansje; je krijgt het nooit overal ideaal zeg maar.

Was wel eens een week bezig voor ik hem had zoals ik hem hebben wilde.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 17 juni 2018 @ 01:36:46 #31
53151 T42
Pinball Wizard
pi_179841160
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 02:02 schreef Sounddragon het volgende:
Even voor de duidelijkheid; onze overheid vindt opvoeren niet leuk, dat maakt het illegaal, en illegaal doen we hier niet, dus houd het even op afstellen e.d. in het algemeen aub.

Beetje gepoetst, game on.
Opvoeren mag maar niet voor straat gebruik. Genoeg cross maxi op circuit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')