abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport donderdag 14 juni 2018 @ 21:07:38 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_179791761
Na vorig jaar een tweede editie van de VBL Fantasy League. Met een poging om het goede van de vorige editie te gebruiken en het niet zo goede van de vorige editie weg te gooien. Het wordt dus vast een belachelijk groot succes.

Het spel bestaat uit twee fasen: De draftfase en de score/transferfase. In de draftfase gaan we met z'n allen gezellig bieden op beschikbare spelers uit enkele (maximaal 4 verschillende, mogelijk minder afhankelijk van het aantal deelnemers) competities. Hiervoor krijgt iedereen een bepaald budget en geldt dat de hoogste bieder wint. Hierbij gelden de volgende regels:

- Ieder team zal uit 11 spelers bestaan: 1 keeper, 4 verdedigers, 3 middenvelders en 3 aanvallers. Transfermarkt.de beslist welke speler op welke positie staat.
- Iedereen krijgt een budget van 100 miljoen
- Men mag biedingen plaatsen van max 2 cijfers achter de komma, met een minimum van 0,1
- Een biedronde, die ongeveer twee dagen zal duren, bestaat uit het bieden op maximaal 10 verschillende spelers. Zolang er teams incompleet zijn blijft het bieden doorgaan.
- Mocht je de pech hebben dat een reeds verworven speler naar een niet deelnemende competitie gaat, dan krijg je je geld terug en mag je weer de markt op voor een nieuwe speler. Mocht dit gebeuren na de biedrondes maar voor de start van het spel, dan mag je deze speler direct inwisselen voor een andere speler
- Bieden op spelers buiten deelnemende competities is niet toegestaan
- Bij gelijkspel in het bieden wordt er geloot: een van de spelers is de geluksvogel en krijgt de speler - de ander heeft pech.
- Als een team (of positie) al vol zit, vervallen alle biedingen daarna (de volgorde van je biedingen zijn dus essentieel)
- Zo gaan we door totdat iedereen een vol team heeft. Belangrijk is dus dat je erop let dat je je team vol moet kunnen maken

Daarna starten we met het spel, fase 2: scoren/transfers

Het scoren is simpel. Je krijgt simpelweg een bepaald aantal punten per speler. In tegenstelling tot vorig jaar kun je je opstelling niet aanpassen dus al je 11 spelers scoren punten. De puntentelling is gelijk aan vorig jaar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteindelijk wordt per speelronde bekeken wie er het beste presteert en de deelnemer die het beste presteert in het weekklassement krijgt het meeste punten. Op dit moment houd ik hiervoor de telling aan van vorig jaar (dit kan nog wijzigen):

1 - 10
2 - 8
3 - 6
4 - 5
5 - 4
6 - 3
7 - 2
8 - 1

Waarbij een score van 0 of lager nooit punten kan opleveren en bij gelijke stand altijd de punten van de hoogste positie aan alle gelijkstaande spelers worden toegekend.

Per week worden deze punten bij elkaar opgeteld en de persoon die aan het einde van het jaar de meeste punten binnenhaalt is de winnaar van het spel.

Maar.. hoe heb ik dan nog invloed na juli?
Niet getreurd, het constante wisselen zorgde voor teveel vraagtekens en desinteresse, maar transfers blijven wel. Echter, in plaats van vaste transferdeadlines, is het dit jaar voor een deelnemer toegestaan om een transfer aan te kondigen in het topic. Hierbij moeten opnieuw de posities in acht worden genomen: de selectiesamenstelling moet gelijk zijn. Een keeper mag alleen gewisseld worden voor een keeper, etc. Na een transfer moet een deelnemer minimaal 2 speelronden dezelfde selectie gebruiken voordat een nieuwe transfer mogelijk is. Daarnaast mogen in de eerste 2 speelronden geen transfers worden uitgevoerd.
(UITZONDERING: Mocht een speler naar een competitie buiten de geselecteerde competities gaan, dan mag er altijd gratis geruild worden met een andere speler)

Geselecteerde competities.. welke zijn dat dan?
Dat hangt af van het aantal deelnemers. Wat mij betreft is 2 competities gewoon nodig om het spel interessant te houden, maar ik zou er graag 3 of zelfs 4 gebruiken. Echter moeten er voldoende deelnemers zijn om de draft interessant te houden. Mijn voorstel is daarom:

- minder dan 15 deelnemers: 2 competities
- 15-22 deelnemers: 3 competities
- meer dan 22 deelnemers: 4 competities

Hierbij ga ik uit van Engeland, Spanje, Duitsland en Italië (in volgorde van toevoegen). Al deze competities zullen evenveel waard zijn in de score (in tegenstelling tot vorig jaar). Alleen de hoogste divisies van deze landen tellen mee: geen bekers, championship, etc.

Nou, dat is het wel zo'n beetje. Mocht je kijken hoe het er vorig jaar aan toe ging: VBL / VBL Fantasy League #8 || Mexicanobakkergod
Hier staan ook wel wat voorbeeldjes over het bieden etc.

________

Daarnaast heb ik nog 2 vragen aan de deelnemers. Ik wil de mogelijkheid geven om of:
1. 1 reservespeler in verdediging, middenveld en aanval toe te voegen zodat blessures of lastige wedstrijden iets beter op te vangen zijn
2. CL en EL toe te voegen

Ik verwacht dat de voorkeur bij het tweede ligt, maar mocht ik dat fout hebben dan hoor ik het van jullie. Het is namelijk de keuze tussen 1x in de week wisselen en dus geen CL/EL (dat zorgt simpelweg al voor teveel wisselmomenten, 40-45 is meer dan genoeg) of geen wissels en dus kan EL/CL er prima bij

Daarnaast merkte ik dat het vorig jaar toch wel zwaar was om het efficient bij te houden, dus als er iemand is die mogelijk mee zou kunnen helpen bij het berekenen van enkele scores zou dat ook erg fijn zijn. Dat zou ervoor kunnen zorgen dat er wel elke week een score beschikbaar is in plaats van met zeer onregelmatige intervallen.

Alle geselecteerde spelers en teams:

SPOILER: Alle geselecteerde spelers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Alle huidige teams
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Laatste transfer van PSVCL is nog niet verwerkt, dit zijn de teams waarmee ronde 3 is gespeeld)

Ik hoor graag wie er aan deze tweede editie wil deelnemen!

[ Bericht 48% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 28-08-2018 11:44:23 ]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator donderdag 14 juni 2018 @ 21:09:29 #2
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_179791791
Ik doe mee :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_179792474
meld
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_179794505
In.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_179794823
Ik doe ook weer mee. Het weglaten van wisselspelers is voor mij een groot pluspunt
pi_179795714
ik doe mee, vorig keer had ik een shit team
  Redactie Sport dinsdag 19 juni 2018 @ 23:36:21 #7
274204 crew  Mexicanobakker
pi_179909841
Even een schop want er mogen wel deelnemers bij :)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator dinsdag 19 juni 2018 @ 23:37:35 #8
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_179909866
Even sticky knallen.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 19 juni 2018 @ 23:37:52 #9
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_179909876
Wil ook wel een poging wagen.
  Redactie Sport vrijdag 22 juni 2018 @ 20:09:17 #10
274204 crew  Mexicanobakker
pi_179974639
Opkomst is toch een beetje mager ;(

Ook teveel users die in WK bivakeren natuurlijk

- onlogisch
- KennyPowers
- Masterminded
- Max23
- PSVCL
- maxi-mus
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_179974676
Leuk concept. Ik doe mee.
pi_179974857
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 20:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Opkomst is toch een beetje mager ;(

Ook teveel users die in WK bivakeren natuurlijk

- onlogisch
- KennyPowers
- Masterminded
- Max23
- PSVCL
- maxi-mus
Anders even een DM naar alle deelnemers van vorig seizoen?
pi_179999401
Ik doe ook weer mee
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 10:29:50 #14
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_180054343
Je wist het al, maar ik doe dus ook weer mee.

En ik ben voor het toevoegen van EL en CL. Met het voorgestelde transfersysteem lijken me die reservespelers niet echt nodig, tenzij je echt wil dat elke kleine blessure of schorsing opgevangen kan worden.
  Redactie Sport dinsdag 26 juni 2018 @ 14:47:56 #15
274204 crew  Mexicanobakker
pi_180058132
We doen CL/EL en 11 spelers

Later vandaag zal ik er nog wel een PM uitgooien aan alle deelnemers van vorig jaar.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator donderdag 28 juni 2018 @ 08:04:44 #16
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180096170
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 14:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
We doen CL/EL en 11 spelers

Later vandaag zal ik er nog wel een PM uitgooien aan alle deelnemers van vorig jaar.
Geen pm gezien :{
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 28 juni 2018 @ 08:11:10 #17
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180096214
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 28 juni 2018 @ 09:13:45 #18
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_180096908
Ik doe mee _O_
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  donderdag 28 juni 2018 @ 10:33:21 #19
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_180098158
Ik doe ook wel eens mee
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_180100174
Oja ik kan wel helpen met de scores bijhouden als dat nog nodig is
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_180112093
Even gemist maar wat denk je zelf? De winnaar van afgelopen jaar kan natuurlijk niet achterblijven.
  zondag 1 juli 2018 @ 09:43:36 #22
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180157435
ik ga me er even in verdiepen
  Redactie Sport woensdag 4 juli 2018 @ 16:20:22 #23
274204 crew  Mexicanobakker
pi_180238722
- onlogisch
- KennyPowers
- Masterminded
- Max23
- PSVCL
- maxi-mus
- tompsv18
- ender_xenocide
- hhh38
- sgtPorkbeans
- Lothiriel
- Lange_Lans
- Tarado?

Als het voor het aantal deelnemers handig is doe ik zelf ook mee, aangezien ik nu niet zoveel dingen bij hoef te houdentijdens de speelronde.

Het spel zal beginnen in het weekend van de WK-finale (of de maandag erna). Deadlines voor de biedronden vallen elke twee dagen. Mochten mensen een keer een deadline net te krap vinden, dan kan dat vooraf aangegeven worden, dan zal ik kijken wat er mogelijk is (echter vind ik het wel belangrijk dat het spel bij de eerste speelronde in Engeland/Spanje/Duitsland kan beginnen)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_180245882
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 16:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
- onlogisch
- KennyPowers
- Masterminded
- Max23
- PSVCL
- maxi-mus
- tompsv18
- ender_xenocide
- hhh38
- sgtPorkbeans
- Lothiriel
- Lange_Lans
- Tarado?

Als het voor het aantal deelnemers handig is doe ik zelf ook mee, aangezien ik nu niet zoveel dingen bij hoef te houdentijdens de speelronde.

Het spel zal beginnen in het weekend van de WK-finale (of de maandag erna). Deadlines voor de biedronden vallen elke twee dagen. Mochten mensen een keer een deadline net te krap vinden, dan kan dat vooraf aangegeven worden, dan zal ik kijken wat er mogelijk is (echter vind ik het wel belangrijk dat het spel bij de eerste speelronde in Engeland/Spanje/Duitsland kan beginnen)
Mag ik mijn biedingen op de dag van de WK finale sturen? Ik ga de dag erna op vakantie.
  Redactie Sport woensdag 4 juli 2018 @ 22:22:53 #25
274204 crew  Mexicanobakker
pi_180245995
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:19 schreef Max23 het volgende:

[..]

Mag ik mijn biedingen op de dag van de WK finale sturen? Ik ga de dag erna op vakantie.
Ik zal een poging wagen om dan de boel al verstuurd te hebben. (Mocht ik dat nog niet hebben, stuur dan maar alvast een PM) Maar ik ben zelf eerst op vakantie en dan kan ik niks bijwerken. Bieden moet "nog wel gaan" via mobiel op vakantie voor mensen hóóp ik, maar in excel dingen aanpassen is dan niet te doen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')