abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180065985
registreer om deze reclame te verbergen
Ik ben wel ooit 'bang' dat wij onze peuter (te?) veel verwennen. Omdat hij alleen is kunnen we bij zo'n uitstapje ook precies doen wat hij wil. (Hm, dit klinkt fout, hij is geen dictator hoor :7 ) Simpelweg omdat ik het leuk vind om hem te zien genieten en omdat er niemand is die per se iets tegenstrijdigs wil. Het maakt mij niet uit of we 5 seconden of 5 minuten bij de giraffen staan.

Nog een hoogtepuntje vandaag: J heeft (voor het eerst) zijn mond open durven doen bij de tandarts *O*
pi_180066436
Nou Hupje, bij zo’n dag lijkt het mij niet verkeerd om de keuze bij je kind te laten. Zolang het niet zo is dat je kind iedere avond bepaald wat er gegeten gaat worden en hoe laat mama het huishouden mag doen is het toch prima om een eigen mening te ontwikkelen?

Ik heb dat snauwerige (zeker op dagen dat ik zelf moe ben) ook wel ooit, maar kan het steeds beter zien. Dan neem ik bewust een paar seconden om mezelf tot de orde te roepen en het opnieuw te doen.
Sowieso werkt het ook beter om niet te snauwen en mopperen, daar wordt het alleen maar erger van bij ons.
pi_180067575
Als onze peuter de hele dag vervelend is, snauwen we niet op haar maar op elkaar. Ook reuze gezellig :+

Trouwens tegenwoordig als ik uit mijn werk kom en man thuis was, wil ze samen knuffelen met zijn drietjes en dan is ze intens blij O+

En als ik vraag wat zullen we vandaag eens doen? Zegt ze: op vakantie? En anders: naar oma?
Die ze ook wel 3 keer per week ziet.
Morgen gaan we met zijn tweetjes naar de dierentuin met ons abbo.

En ze is ineens onafscheidelijk met haar knuffel. Een stokstaartje. Is stokstaartje nou?

En ze sprak een vloeiend lange zin: mama ik heb een cadeautje voor je.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 22:19:14 #129
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_180069012
Wauw arja ze is wel opeens een peuter he :o

Dagjes uit doen we (meestal) voor de kinderen en doen dus ook meestal hun "zin" waardoor er niet gesnauwd hoeft te worden en ik ben geloof ik ook wel gezegend met een heel makkelijke peuter O+ gelukkig hebben we een dreumes om dat te compenseren :')
pi_180069341
Ik hou heel erg van dagjes uit! Dr jongens ook en dan zijn man en ik heel geduldig.
De jongens zijn dan ook samen heel leuk (behalve de terugkerende buggy ruzie ;) )

Thuis hebben ze een echte haat liefde relatie en dan ben ik niet zo geduldig ;)

Ik kreeg trouwens vandaag een opmerking in de supermarkt...
Js was bij het computertje in de supermarkt en ik wou graag naar huis (had nog niet gegeten). Dus Js zegt: zo mama even afmaken. Nu weet ik dat het afmaken redelijk snel is en dat het mij energie en gesnauw scheelt als ik heel even wacht.
Zegt een vrouw tegen mij: nou, respect dat je zo geduldig bent. Dat gaat je straks echt niet meer lukken met twee kids _O-
pi_180069506
Whahaha Loj, heb je haar in de waan gelaten? :D _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_180069696
Ik had achteraf hele mooie opmerkingen terug bedacht zoals: dit wordt al mijn zesde kind of dat komt door mijn fantastische sterke geduldige persoonlijkheid of mannen zijn bij ons thuis de baas...

Maar ik kwam op dat moment niet verder dan: uhhh :D
pi_180096749
Ah, gelukkig schreeuwen er hier meer moeders, een geruststelling wel :)

Dagjes uit, leuk! Ik ga vaak weg met Nora. Ik denk dat als ze straks naar school gaat, ik bergen geld ga overhouden :') We zijn afgelopen zondag naar Plaswijck in Rotterdam geweest. Dat vind ik dus echt een aanrader. Geen poespas attracties, gewoon hele leuke speeltuinen voor kinderen. Entree valt reuze mee, geen parkeerkosten. Fijn dus!
Een maandje geleden ben ik met Nora 2 daagjes weg geweest naar Valkenburg (ik vind dat idee van Franny zo leuk, even weg met je kind!) en hebben we ook de Valkenier aangedaan. Dat is m.i. geen aanrader.

Ik heb het gevoel alsof ik 20 jaar kan slapen. Overdag met kind bezig zijn+weinig tijd voor jezelf=in de avond als kind op bed ligt nog veel te veel willen doen (of veel te weinig) waardoor de tijd voorbij vliegt. Het is elke keer zo elf uur :'( En dan de volgende dag nog voor zessen, 'Mammaaaaa, ik heb weer energieeeeee!!' :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 28-06-2018 09:09:25 ]
pi_180097582
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ah, gelukkig schreeuwen er hier meer moeders, een geruststelling wel :)

Dagjes uit, leuk! Ik ga vaak weg met Nora. Ik denk dat als ze straks naar school gaat, ik bergen geld ga overhouden :') We zijn afgelopen zondag naar Plaswijck in Rotterdam geweest. Dat vind ik dus echt een aanrader. Geen poespas attracties, gewoon hele leuke speeltuinen voor kinderen. Entree valt reuze mee, geen parkeerkosten. Fijn dus!
Een maandje geleden ben ik met Nora 2 daagjes weg geweest naar Valkenburg (ik vind dat idee van Franny zo leuk, even weg met je kind!) en hebben we ook de Valkenier aangedaan. Dat is m.i. geen aanrader.

Ik heb het gevoel alsof ik 20 jaar kan slapen. Overdag met kind bezig zijn+weinig tijd voor jezelf=in de avond als kind op bed ligt nog veel te veel willen doen (of veel te weinig) waardoor de tijd voorbij vliegt. Het is elke keer zo elf uur :'( En dan de volgende dag nog voor zessen, 'Mammaaaaa, ik heb weer energieeeeee!!' :'(
Plaswijck is aan te raden dus? We hebben alleen vandaag en morgen nog in NL en we hebben schandalig veel gedaan. Vandaag naar Kinderdijk en lekker spelen op de camping en dan morgen óf een dagje Amsterdam óf Plaswijck.

Ik zelf wil liefst naar Amsterdam maar Plaswijck is natuurlijk juist leuk met dit weer. Amsterdam kan in de herfst evt weer.

Dan heb je twee weken NL en bomvolle dagen en dan nog sip zijn dat je niet alles kan doen 😢
pi_180097743
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:55 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Plaswijck is aan te raden dus? We hebben alleen vandaag en morgen nog in NL en we hebben schandalig veel gedaan. Vandaag naar Kinderdijk en lekker spelen op de camping en dan morgen óf een dagje Amsterdam óf Plaswijck.

Ik zelf wil liefst naar Amsterdam maar Plaswijck is natuurlijk juist leuk met dit weer. Amsterdam kan in de herfst evt weer.

Dan heb je twee weken NL en bomvolle dagen en dan nog sip zijn dat je niet alles kan doen 😢
Ja, ik vind Plaswijck echt heel leuk voor kinderen. Wel tot een jaartje of 10 denk ik, daarna wordt het misschien een beetje saai. Met dit mooie weer hebben ze een fijn waterpark waar kinderen kunnen rondlopen in badkleding en met water kunnen spelen. Catering vind ik wel prijzig, ik was voor 2 broodjes en 2 drinken rond de 13 euro kwijt.
  donderdag 28 juni 2018 @ 10:34:06 #136
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_180098168
Plaswijck is heel leuk :) N is bijna 3 en vindt het er geweldig. En je kan je eigen eten meenemen, dus de dure catering heb je dan niet nodig.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_180099118
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 10:34 schreef SaskiaR het volgende:
Plaswijck is heel leuk :) N is bijna 3 en vindt het er geweldig. En je kan je eigen eten meenemen, dus de dure catering heb je dan niet nodig.
Klopt inderdaad :) Maar met dit weer wordt alles toch wat kleffig... Dan maar wat betalen en een redelijk broodje eten. Want het was best lekker :)
  donderdag 28 juni 2018 @ 16:47:31 #138
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_180103886
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 17:21 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik moet wel toevoegen dat ik sinds ik aan de ad zit, bergen meer geduld heb. Ze halen mijn irritatiegrens doorgaans niet en daar ben ik blij om.

Hebben die van jullie ook zo’n fantasie?
«Mamma ik heet niet meer O ik heet Kwips»
« nee dat is geen vierkand dat is en grubalaba»
En ze had last van glitters in haar benen 😍 (benen sliepen 🤣)

Ja! O+
"Nee mama, ik ben niet Vv, ik ben Aa.. en jij bent papa en Aa is Vv"
En oo wee als je even uit je rol gaat :P

Veel plezier nog jullie laatste daagjes in NL!
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_180106172
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:02 schreef Sunshine1982 het volgende: en hebben we ook de Valkenier aangedaan. Dat is m.i. geen aanrader.
Waarom niet?
Er staat over een paar weken een uitje naar de Valkenier gepland, dus ben benieuwd.
pi_180107187
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 18:27 schreef Hupje het volgende:

[..]

Waarom niet?
Er staat over een paar weken een uitje naar de Valkenier gepland, dus ben benieuwd.
Tsja. Voor (kleine) kinderen is het wel leuk, die kijken overal wel doorheen. Ik vond het een smoezelig, maar vooral oud park. Er is niks mis met oud, maar het is naar mijn gevoel totaal niet onderhouden. Wij stonden 2 maal in de rij voor een attractie die opeens kapot ging. Moesten we een kwartier wachten tot het gefixt was. Je stelt je daarom wel vragen bij de veiligheid. Entreebedrag vind ik veel te hoog voor het park. Parkeermunt a 6.50 voor een open vlakte waar alleen maar grotere stenen op gestort zijn, voor de rest staat er niets. Ongezellige binnenkomer voor het park. Eten is gewoon niet te eten. Saucijzenbroodje 1 hap zout, broodje gezond veel te warm waardoor het zompig was. Medewerkers staan bij de attracties alsof ze met een taakstraf bezig zijn. Echt strontchagrijnig.

Dusja, daarom ben ik niet zo positief.
pi_180107723
De Valkenier klinkt als jeugdsentiment O+

Roomsnoes, zo gaat dat he. Zoveel tijd hier in Nederland (of waar dan ook op vakantie) en dan nog niet alles kunnen doen.

Dagjes uit houden wij ook van. We hebben een abonnement op de Efteling en zijn daar wekelijks wel te vinden. Stedentrips hebben we in Nederland nog niet gedaan met Sjaak, maar op vakantie wel. Dan steeds 3 uur in een stad, dat vond Sjaak nog te doen.
Wat doen jullie bijvoorbeeld in Amsterdam of Rotterdam met peuter? Lijkt me wel leuk om eens te proberen.
Draagzak kopen of huren?
www.babydragen.eu
  donderdag 28 juni 2018 @ 20:00:54 #142
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180108076
Wij zijn vorig jaar naar de Valkenier gegaan en het was idd kneuterig en je vraagt je af of sommige dingen nog wel veilig zijn :+ maar ik vond het hartstikke leuk voor kleine kinderen!
pi_180108143
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dusja, daarom ben ik niet zo positief.
Duidelijk. Ik ga het meemaken.

De Efteling lijkt me ook leuk maar vind ik veel te duur. Ik spaar nu airmiles en wil vlak voor J vier jaar wordt met hem gaan.

Het kdv hield modderdag, heerlijk 8-)
pi_180108174
Bij ons was het de hele week de week van de modder. O+ N. Was zo smerig, echt heerlijk. De dreumes des huizes durfde alleen voorzichtig met haar handjes, maar dat is al een grote verbetering in vergelijking met een paar weken geleden. ^O^
pi_180108924
Wat Spees zegt, voor kids is de Valkenier leuk en daar gaat het uiteindelijk om :) Laat me weten hoe jij het vond Hupje, ben ik wel benieuwd naar :) Hoop wel dat jullie het wat langer volhouden, Nora had het na 3 uurtjes wel gezien :')

[ Bericht 21% gewijzigd door Sunshine1982 op 28-06-2018 20:53:22 ]
pi_180111661
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:45 schreef MevrouwCactus het volgende:

Roomsnoes, zo gaat dat he. Zoveel tijd hier in Nederland (of waar dan ook op vakantie) en dan nog niet alles kunnen doen.

Dagjes uit houden wij ook van. We hebben een abonnement op de Efteling en zijn daar wekelijks wel te vinden. Stedentrips hebben we in Nederland nog niet gedaan met Sjaak, maar op vakantie wel. Dan steeds 3 uur in een stad, dat vond Sjaak nog te doen.
Wat doen jullie bijvoorbeeld in Amsterdam of Rotterdam met peuter? Lijkt me wel leuk om eens te proberen.
Morgen wordt het Plaswijck! Jammer voor amsterdam maar da’s met die warmte toch ook amper te doen.

Ik ben al vaak met O en S naar een grote stad geweest. Fonteinen kijken, een winkel in, broodje of ijsje eten op een bankje, kerktorens zoeken, of even een kerk in, straatmuziekanten bewonderen. Wij slenteren vooral haha.
Laatst in Breda vond ze de markt erg leuk. Wij hebben dat niet thuis dus ze vond het leuk om te zien wat er allemaal op straat verkocht werd en waar alles voor was.
  donderdag 28 juni 2018 @ 23:10:28 #147
268038 kwakz0r
snowclones you an eggcorn
pi_180112488
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 22:37 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Morgen wordt het Plaswijck! Jammer voor amsterdam maar da’s met die warmte toch ook amper te doen.

Ik ben al vaak met O en S naar een grote stad geweest. Fonteinen kijken, een winkel in, broodje of ijsje eten op een bankje, kerktorens zoeken, of even een kerk in, straatmuziekanten bewonderen. Wij slenteren vooral haha.
Laatst in Breda vond ze de markt erg leuk. Wij hebben dat niet thuis dus ze vond het leuk om te zien wat er allemaal op straat verkocht werd en waar alles voor was.
Oh ik vind Plaswijck zo leuk!!! O+
pi_180115587
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 22:37 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Veel plezier!
pi_180118174
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 19:45 schreef MevrouwCactus het volgende:

Plaswijck dus :D

Ik denk dat er in Rotterdam centrum vrij weinig voor kinderen te doen is. Je hebt de ontdekhoek, maar of dat ook leuk is voor peuters, geen idee. Maritiem museum heb je ook, maar again, geen idee of peuters dat leuk vinden.

Weet niet of jullie ervan houden, maar je kan heerlijk wandelen in het Bergsche bos. Aansluitend kun je lekker wat eten en drinken bij de Bergsche Plas.

Bij mij in de buurt zit er een leuke educatieve tuin, maar is niet middagvullend.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 10:43:38 #150
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_180118540
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Plaswijck dus :D

Ik denk dat er in Rotterdam centrum vrij weinig voor kinderen te doen is. Je hebt de ontdekhoek, maar of dat ook leuk is voor peuters, geen idee. Maritiem museum heb je ook, maar again, geen idee of peuters dat leuk vinden.

Weet niet of jullie ervan houden, maar je kan heerlijk wandelen in het Bergsche bos. Aansluitend kun je lekker wat eten en drinken bij de Bergsche Plas.

Bij mij in de buurt zit er een leuke educatieve tuin, maar is niet middagvullend.
Maritiem museum, professor plons schijnt wel leuk te zijn. Ontdekhoek pas als ze wat ouder zijn.
Kralingse plas is ook leuk. Wandelen, spelen in het peuterbadje, naar de kinderboerderij.
Ook leuk om te doen is lunchen bij Brasserie Waalhaven. Langs de start/landingsbaan. Verder niks in de buurt alleen.
En Plaswijck inderdaad 💖
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')