abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179785190
Hoi!

Vrouwlief is over 3 weekjes uitgerekend en nu moet papa even een babyfoon regelen. Alleen er zijn zoveel verschillende modelletjes dat ik eigenlijk het eind een beetje zoek ben.

Nu ben ik benieuwd of andere ouders wellicht iets kunnen aanraden wat richting onze wensen gaan.

Wensen:
-Goed beeld & Geluid
-Groot bereik. Bij het uitlaten van de hond willen we graag de boel in de gaten kunnen houden wanneer de kleine lekker slaapt. WiFi netwerk dekt dit rondje niet en DECT bereik is 'slechts' 300 meter, wat dus ook te klein is. Wellicht een app op de telefoon die de camera kan benaderen zolang je maar op 3/4G zit?

Verder sta ik open voor nieuw ideeën. Zetten jullie hem neer en richten jullie hem op de wieg/het ledikant? Of hangen jullie m aan de muur/monteren jullie hem aan het ledikant?

Ben enorm benieuwd!

PS: Zoekserver van FOK! lag er uit dus kon helaas niet in de archieven duiken. Mocht er al een soortgelijk topic aanwezig zijn.. mijn excuses!
  Moderator donderdag 14 juni 2018 @ 16:32:29 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179785393
Ik heb er een gekocht, ik moet nu weg maar ik zal vanavond even posten welke ik heb :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179786389
Prima ding. Enige nadeel is dat de ontvanger niet lang meegaat op batterij. Dus voorkeur is om de ontvanger aan het stroom te laten.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179787208
Vergeet die 300 meter maar, wees blij met 100.

Gewoon je pasgeborenen niet alleen thuis achterlaten.
  Moderator donderdag 14 juni 2018 @ 17:58:13 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179787597
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:25 schreef Jerro het volgende:
Hoi!

Vrouwlief is over 3 weekjes uitgerekend en nu moet papa even een babyfoon regelen. Alleen er zijn zoveel verschillende modelletjes dat ik eigenlijk het eind een beetje zoek ben.

Nu ben ik benieuwd of andere ouders wellicht iets kunnen aanraden wat richting onze wensen gaan.

Wensen:
-Goed beeld & Geluid
-Groot bereik. Bij het uitlaten van de hond willen we graag de boel in de gaten kunnen houden wanneer de kleine lekker slaapt. WiFi netwerk dekt dit rondje niet en DECT bereik is 'slechts' 300 meter, wat dus ook te klein is. Wellicht een app op de telefoon die de camera kan benaderen zolang je maar op 3/4G zit?

Verder sta ik open voor nieuw ideeën. Zetten jullie hem neer en richten jullie hem op de wieg/het ledikant? Of hangen jullie m aan de muur/monteren jullie hem aan het ledikant?

Ben enorm benieuwd!

PS: Zoekserver van FOK! lag er uit dus kon helaas niet in de archieven duiken. Mocht er al een soortgelijk topic aanwezig zijn.. mijn excuses!
Onze kleine is er nog niet, dat duurt nog 6 weken, maar ik heb deze besteld:

https://www.bol.com/nl/p/(...)MEg.1.5.ProductImage

Breitling - Instruments for Professionals
pi_179789120
Geen videofoon nemen, wij missen het toch niet. Zolang je 'm kunt horen is het goed genoeg.

Hier staat een Philips Avent SCD560. Prima apparaat en dect, dus plug&play (handig als je kleine niet thuis slaapt) en genoeg functies.
De hond uitlaten zou ik niet samen doen. Misschien ligt het aan mij, maar de kleine alleen thuis laten staat qua gevoel zo'n beetje gelijk aan het achterlaten van een je kostbare sieraden en je laptop in een open auto.
Met de sleutel in het contact.
En een briefje "gratis" op het dashboard.
In de binnenstad van Rotterdam.

[ Bericht 54% gewijzigd door Ridocar op 14-06-2018 19:04:53 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 14 juni 2018 @ 20:39:57 #7
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_179791241
Ik heb de Luvion Suprême Connect waarbij ik een WiFi bridge heb gekocht en kan ik dus op mijn telefoon met een (stokoude) app op de babyfoon kan kijken. Super handig, zeker als je kindje ouder wordt is het niet handig (voor mij) om voor elk klein rondje met de hond je kind mee te nemen.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_179792560
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:43 schreef xaban06 het volgende:
Vergeet die 300 meter maar, wees blij met 100.

Gewoon je pasgeborenen niet alleen thuis achterlaten.
Dit is precies wat ik dacht.
pi_179796206
Je pasgeboren kind alleen thuis achterlaten is zelfs strafbaar. Een baby is op geen enkele manier zelfredzaam en je mag iemand die van jou afhankelijk is nu eenmaal niet 'in hulpeloze staat achterlaten of brengen'. Dat je het even weet, TS :)
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 15 juni 2018 @ 00:22:08 #10
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_179796374
Gewoon een met aan/uit knop. Al die camera poespas is nergens voor nodig.

En de hond om toerbeurten uitlaten.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 00:32:00 #11
265433 Kalebatz
Mrttmttmtt
pi_179796458
https://www.bol.com/nl/p/(...)VNc09pxoCAfYQAvD_BwE

Wij hebben deze, werkt naar behoren. Bij de buren ook nog goed bereik.
Stand-by tijd is prima, wel staat ie elke nacht op het nachtkastje van vrouwlief aan de lader. Overdag dan geen last van een lege accu.

Pro-tip, koop een gorilla-pod om onder je camera te schroeven, dan hang/zet je dat ding werkelijk overal neer!
Feel the fuzz!
pi_179872696
Super! Bedankt voor alle suggesties en ervaringen ^O^
  Moderator maandag 18 juni 2018 @ 16:06:22 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179872728
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 00:06 schreef minilot het volgende:
Je pasgeboren kind alleen thuis achterlaten is zelfs strafbaar. Een baby is op geen enkele manier zelfredzaam en je mag iemand die van jou afhankelijk is nu eenmaal niet 'in hulpeloze staat achterlaten of brengen'. Dat je het even weet, TS :)
De minilotten van Kokonera! _O_
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179875644
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 16:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

De minilotten van Kokonera! _O_
Suske en Wiske O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_179881240
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 16:04 schreef Jerro het volgende:
Super! Bedankt voor alle suggesties en ervaringen ^O^
You're welcome, maar wat zijn jouw gedachten erover?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_179894188
Food for thought zeg maar. Ik snap waar je/jullie vandaan komen maar 'vroager' was het niet anders, toch? Je kunt je overal zorgen over gaan maken.. Als je al aan je huis gekluisterd moet blijven omdat je kleine niet 5-10 minuutjes alleen kan zijn terwijl ze toch lekker ligt te slapen dan is dat wel een beetje paniekerig.

Situatie zeg maar:
Vrijdagavond, kleine ligt te bed. Vrouwlief gaat om 23:00 te bed en ik wil de hond om 01:00 nog even (5 minuutjes) uitlaten voordat ik ook te bed ga. Wat stellen jullie dan voor?

- Vrouwtje wakker maken en de babyfoon geven?
- Kleine wakker maken en meenemen voor het rondje met de hond?

Hoor het graag ^O^ !
pi_179894254
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:37 schreef Jerro het volgende:
Food for thought zeg maar. Ik snap waar je/jullie vandaan komen maar 'vroager' was het niet anders, toch? Je kunt je overal zorgen over gaan maken.. Als je al aan je huis gekluisterd moet blijven omdat je kleine niet 5-10 minuutjes alleen kan zijn terwijl ze toch lekker ligt te slapen dan is dat wel een beetje paniekerig.

Situatie zeg maar:
Vrijdagavond, kleine ligt te bed. Vrouwlief gaat om 23:00 te bed en ik wil de hond om 01:00 nog even (5 minuutjes) uitlaten voordat ik ook te bed ga. Wat stellen jullie dan voor?

- Vrouwtje wakker maken en de babyfoon geven?
- Kleine wakker maken en meenemen voor het rondje met de hond?

Hoor het graag ^O^ !
Huh. Gewoon iedereen laten slapen en babyfoon bij jullie op de slaapkamer zetten? Als baby huilt hoort je vrouw dat toch vanzelf op de babyfoon? Of slaapt ze ultravast?

Baby zou ik sws niet wakker maken. Of je hebt zin in een horrornacht, dat kan natuurlijk ook.
pi_179894329
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Huh. Gewoon iedereen laten slapen en babyfoon bij jullie op de slaapkamer zetten? Als baby huilt hoort je vrouw dat toch vanzelf op de babyfoon? Of slaapt ze ultravast?

Baby zou ik sws niet wakker maken. Of je hebt zin in een horrornacht, dat kan natuurlijk ook.
Baby wakker maken leek me dus ook geen goed idee. Babyfoon dus met moeders mee die slaapt ipv met mij die nog beneden tot later TV zit te kijken? Lijkt dan wel een goede oplossing maar dan word zij dus wel (steeds) wakker, terwijl ik gewoon nog wakker ben.
pi_179894386
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:37 schreef Jerro het volgende:
Food for thought zeg maar. Ik snap waar je/jullie vandaan komen maar 'vroager' was het niet anders, toch? Je kunt je overal zorgen over gaan maken.. Als je al aan je huis gekluisterd moet blijven omdat je kleine niet 5-10 minuutjes alleen kan zijn terwijl ze toch lekker ligt te slapen dan is dat wel een beetje paniekerig.
Het is misschien “maar” 5 minuutjes, maar je zult het jezelf nooit vergeven als er wat gebeurt.

quote:
Situatie zeg maar:
Vrijdagavond, kleine ligt te bed. Vrouwlief gaat om 23:00 te bed en ik wil de hond om 01:00 nog even (5 minuutjes) uitlaten voordat ik ook te bed ga. Wat stellen jullie dan voor?

- Vrouwtje wakker maken en de babyfoon geven?
- Kleine wakker maken en meenemen voor het rondje met de hond?

Hoor het graag ^O^ !
Als je vrouw gewoon in bed ligt is het toch idioot om die kleine mee te nemen? En anders babyfoon op de kamer zetten, waarvoor wakker maken? Ze wordt echt wel wakker van die kleine, wij hebben de babyfoon niet eens op de slaapkamer omdat ik al wakker wordt van een kuchje van die kleine op de andere kamer, mooi iets dat moederinstinct :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_179894398
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:42 schreef Jerro het volgende:

[..]

Baby wakker maken leek me dus ook geen goed idee. Babyfoon dus met moeders mee die slaapt ipv met mij die nog beneden tot later TV zit te kijken? Lijkt dan wel een goede oplossing maar dan word zij dus wel (steeds) wakker, terwijl ik gewoon nog wakker ben.
Ik bedoel meer dat jij de babyfoon bij jullie op de kamer zet als jij de hond gaat uitlaten. Daar ging het toch om? Daarvoor kan jij inderdaad de babyfoon bij je houden als je beneden zit.
pi_179894445
Wij hebben überhaupt geen babyfoon en TS, je slapende baby achterlaten bij je slapende vrouw, daar is niks geks aan - die letten al slapend wel op elkaar ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:50:13 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179894491
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:37 schreef Jerro het volgende:

Situatie zeg maar:
Vrijdagavond, kleine ligt te bed. Vrouwlief gaat om 23:00 te bed en ik wil de hond om 01:00 nog even (5 minuutjes) uitlaten voordat ik ook te bed ga. Wat stellen jullie dan voor?

Mijn man nam dan altijd de babyfoon mee (Alecto babyfoon, maar zonder beeld dus niet wat jij zoekt ;)).
Bij echte babypaniek werd ik zonder babyfoon ook wel wakker.

Overigens hebben we met deze babyfoon ook op vakantie wel eens bij de bar gezeten, 50m van ons huisje (huisje wel altijd in zicht).
Met DECT heb je echt een groot bereik, wij konden in theorie naar de snackbar lopen en nog bereik hebben :+ ik weet alleen niet of dat ook met beeld kan. Ik hoorde laatst van de Arlo, die werkt ook met een app op je telefoon.
KuikenGuppy
pi_179894496
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat jij de babyfoon bij jullie op de kamer zet als jij de hond gaat uitlaten. Daar ging het toch om? Daarvoor kan jij inderdaad de babyfoon bij je houden als je beneden zit.
In die veronderstelling was ik dus ook, dat het alleen om het rondje uitlaten ging. Je baby op dat tijdstip wakker maken is garantie voor ellende :’)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_179894515
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:48 schreef minilot het volgende:
Wij hebben überhaupt geen babyfoon en TS, je slapende baby achterlaten bij je slapende vrouw, daar is niks geks aan - die letten al slapend wel op elkaar ^O^
Dit. Mijn vriend gaat weleens weg voor zijn werk, meestal een kleine week. Heeft hij ook gedaan toen onze dochter een baby was. Is allemaal goed gekomen :)

En babyfoon of niet, ieder voor zich. Als je je beter voelt met, dan met. Maar het is geen must.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:57:48 #25
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179894672
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
En babyfoon of niet, ieder voor zich. Als je je beter voelt met, dan met. Maar het is geen must.
Dat ligt toch maar net aan je (woon) situatie? Ik hoor echt mijn kind niet huilen als ik beneden een film aan het kijken ben.
KuikenGuppy
  dinsdag 19 juni 2018 @ 14:03:46 #26
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_179894777
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 00:06 schreef minilot het volgende:
Je pasgeboren kind alleen thuis achterlaten is zelfs strafbaar. Een baby is op geen enkele manier zelfredzaam en je mag iemand die van jou afhankelijk is nu eenmaal niet 'in hulpeloze staat achterlaten of brengen'. Dat je het even weet, TS :)
Ik las dit recent ook al in een ander topic. Maar daarvoor had ik het nog nooit gehoord eerlijk gezegd. Kijk, ik snap dat ik iets fout doe als ik in de auto stap voor een rondje winkelen en mijn baby ligt thuis in bed. Maar 5 minuten met een hond, of in mijn geval even het afval wegbrengen of groenten (lees: paprikachips) halen op de hoek, is dat nou echt zo anders dan op een andere verdieping op de bank? En waar ligt dan de grens? Mag ik wel op het balkon zitten? Op een stoel voor mijn huis? Met raam open of dicht?
Niet flauw bedoeld dit, maar ik vindt dogmatiek op dit vlak net zo onverstandig als op de meeste andere vlakken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_179894825
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat ligt toch maar net aan je (woon) situatie? Ik hoor echt mijn kind niet huilen als ik beneden een film aan het kijken ben.
Heb je gelijk in. Ik woon al heel mijn leven in huizen die vreselijk gehorig zijn, dus dan weet je niet beter :')
pi_179894934
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:03 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik las dit recent ook al in een ander topic. Maar daarvoor had ik het nog nooit gehoord eerlijk gezegd. Kijk, ik snap dat ik iets fout doe als ik in de auto stap voor een rondje winkelen en mijn baby ligt thuis in bed. Maar 5 minuten met een hond, of in mijn geval even het afval wegbrengen of groenten (lees: paprikachips) halen op de hoek, is dat nou echt zo anders dan op een andere verdieping op de bank? En waar ligt dan de grens? Mag ik wel op het balkon zitten? Op een stoel voor mijn huis? Met raam open of dicht?
Niet flauw bedoeld dit, maar ik vindt dogmatiek op dit vlak net zo onverstandig als op de meeste andere vlakken.
Het is denk ik een gevoelsding. Ik denk dat het prima kan, maar ik heb het nooit gedaan omdat ik het niet durfde. Was te bang dat er wat zou gebeuren. Brand ofzo.
pi_179895059
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:03 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik las dit recent ook al in een ander topic. Maar daarvoor had ik het nog nooit gehoord eerlijk gezegd. Kijk, ik snap dat ik iets fout doe als ik in de auto stap voor een rondje winkelen en mijn baby ligt thuis in bed. Maar 5 minuten met een hond, of in mijn geval even het afval wegbrengen of groenten (lees: paprikachips) halen op de hoek, is dat nou echt zo anders dan op een andere verdieping op de bank? En waar ligt dan de grens? Mag ik wel op het balkon zitten? Op een stoel voor mijn huis? Met raam open of dicht?
Niet flauw bedoeld dit, maar ik vindt dogmatiek op dit vlak net zo onverstandig als op de meeste andere vlakken.
Prima vraag juist, dunkt me! :Y (En heh, paprikachips. O+ :*)

Hoe de wet precies wordt toegepast, dat weet ik eerlijk gezegd ook niet. Ik kan me zo voorstellen dat er een verschil is tussen de deur op slot en je huis (of, bijvoorbeeld, je auto) uit het oog verliezen of zelf daadwerkelijk zodanig in de buurt zijn dat je zaken als brand, inbrekers of simpelweg ijselijk gekrijs van de baby ten minste merken kunt. Maar dat valt vast uit te zoeken. :)

Al met al lijkt het hier dus overigens niet eens te gaan om een baby alleen thuis achterlaten bij het hond uitlaten, maar achterlaten bij een slapend moeke in huis - daar zal de wet vermoedelijk tamelijk soepel over zijn. ;)
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 22 juni 2018 @ 05:01:01 #30
265433 Kalebatz
Mrttmttmtt
pi_179959917
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:09 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Het is denk ik een gevoelsding. Ik denk dat het prima kan, maar ik heb het nooit gedaan omdat ik het niet durfde. Was te bang dat er wat zou gebeuren. Brand ofzo.
Dit ja. Wij hebben een supermarkt op 300 meter. Als ons ventje na de middagvoeding lekker ligt te slapen durf ik ook niet snel op en neer voor een boodschap.
Moet makkelijk kunnen maar toch laat ik hem niet snel alleen.

Hond uitlaten lijkt me ook not done
Feel the fuzz!
pi_179959931
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:37 schreef Jerro het volgende:
Food for thought zeg maar. Ik snap waar je/jullie vandaan komen maar 'vroager' was het niet anders, toch? Je kunt je overal zorgen over gaan maken.. Als je al aan je huis gekluisterd moet blijven omdat je kleine niet 5-10 minuutjes alleen kan zijn terwijl ze toch lekker ligt te slapen dan is dat wel een beetje paniekerig.

Situatie zeg maar:
Vrijdagavond, kleine ligt te bed. Vrouwlief gaat om 23:00 te bed en ik wil de hond om 01:00 nog even (5 minuutjes) uitlaten voordat ik ook te bed ga. Wat stellen jullie dan voor?

- Vrouwtje wakker maken en de babyfoon geven?
- Kleine wakker maken en meenemen voor het rondje met de hond?

Hoor het graag ^O^ !
Ja, daar is de nuance. Moeders is thuis, en die zal vast wel reageren op het gehuil van kleine. (bij ons thuis kon je vroeger een kanon naast m'n vrouw afschieten, nu zit ze al rechtop in bed als kleintje een kik geeft, noem het maar moederinstinct) Dan kun jij rustig zonder babyfoon je hond uitlaten. In de op ging ik ervan uit dat jullie saampjes nog even op pad gingen, vandaar dat de reactie van veel users begrijpelijk was.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_179960259
Ik verbaas me er meer over dat niemand valt over om 1 uur nog een rondje met je hond wandelen. Als je een baby hebt lig je gewoon op tijd in bed hoor ;)

Wij hebben de babyfoon alleen voor beneden. Als we in bed liggen zijn de deuren open en horen we elkaar gewoon.
Wij hebben verder de Philips avent en ik vind het een prima ding. Zeker met peuter vind ik de terugspraak-optie heel praktisch ^O^
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 22 juni 2018 @ 10:03:23 #33
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179961833
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 07:44 schreef LeSage het volgende:
Ik verbaas me er meer over dat niemand valt over om 1 uur nog een rondje met je hond wandelen. Als je een baby hebt lig je gewoon op tijd in bed hoor ;)
Jij misschien, ik ook, maar mijn man gaat echt niet voor 2'en naar bed. Ook niet toen onze jongens nog echt mini waren.
KuikenGuppy
pi_179962055
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:03 schreef Burdie het volgende:

[..]

Jij misschien, ik ook, maar mijn man gaat echt niet voor 2'en naar bed. Ook niet toen onze jongens nog echt mini waren.
En dan wel meedoen met de nachtelijke perikelen en de ochtend? Want dan krijg je toch belachelijk weinig slaap? :O
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 22 juni 2018 @ 11:48:08 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179963358
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:23 schreef LeSage het volgende:

[..]

En dan wel meedoen met de nachtelijke perikelen en de ochtend? Want dan krijg je toch belachelijk weinig slaap? :O
Niet iedereen heeft veel slaap nodig.
KuikenGuppy
pi_179963940
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2018 10:03 schreef Burdie het volgende:

[..]

Jij misschien, ik ook, maar mijn man gaat echt niet voor 2'en naar bed. Ook niet toen onze jongens nog echt mini waren.
Hier ook inderdaad. Ik lig vaak braaf om 10 uur in mijn mand vanwege brak zijn. Ik ben meer een ochtendmens. Daarom neem ik vaak smorgens peuter voor mijn rekening en dan kan vriend nog even blijven liggen.
Nachtelijke perikelen hebben we gelukkig niet echt meer.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sunshine1982 op 22-06-2018 12:26:16 ]
pi_189972577
Kick :@

Ik ben me een beetje aan het inlezen op gebied van babyfoons. Nog 2 kanshebbers: Luvion Grand Elite 3, of juist een goedkope zonder camera (Alecto DBX-85).

Enige reden waarom ik twijfel is de hoeveelheid straling infrarood (dat is met camera een stuk meer). Ik kan er net niet voldoende over vinden.

Hebben jullie dit meegenomen in de keuze bij een babyfoon? Hoe denken jullie hierover?
pi_189974220
Hoewel camera's op babyfoons altijd werken met infrarood zou ik mij geen zorgen maken om 'straling' (in gevaarlijke zin). Infrarood is (net als alle licht) een elektromagnetische straling, maar net als gewoon licht kan het geen kwaad. Het is alleen onzichtbaar voor het menselijk oog, net als ultraviolet.

Dat gezegd hebbende, je moet zelf kiezen of je er video bij wlt hebben (wat betreft straling boeit het geen bal), maar ik blijf bij mijn standpunt dat je eigenlijk geen video nodig hebt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_189976207
Niet meegenomen in de keuze. Wij hebben de Alecto dbx 88eco, bevalt prima.
pi_189977498
Wij hebben ook philips avent lcd560 zoals iemand anders hier. En we hebben een aparte ‘web’ cam die via een app te zien is. Wij hebben m altijd afgesloten staan zodat ie alleen op onze eigen wifi zichtbaar is maar zou je ook open kunnen zetten zodat je er ook met mobiel internet bij kan.

Denk dat er al veel over gezegd is; ik ben ook nooit weggegaan uit huis met baby al slapend. Aan de andere kant hoor ik moeders die hun tweede kind (baby, peuter) rustig laten slapen thuis en dan het oudere van school gaan halen. Ik weet het niet zo.. kan toch altijd wat gebeuren en dat zou ik niet op mijn geweten willen hebben.
pi_189982927
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2019 19:42 schreef Ridocar het volgende:
Hoewel camera's op babyfoons altijd werken met infrarood zou ik mij geen zorgen maken om 'straling' (in gevaarlijke zin). Infrarood is (net als alle licht) een elektromagnetische straling, maar net als gewoon licht kan het geen kwaad. Het is alleen onzichtbaar voor het menselijk oog, net als ultraviolet.

Dat gezegd hebbende, je moet zelf kiezen of je er video bij wlt hebben (wat betreft straling boeit het geen bal), maar ik blijf bij mijn standpunt dat je eigenlijk geen video nodig hebt.
Straling met video is meer aangezien bij deze babyfoons de straling constant aan staat. Zie ook dit topic op Tweakers dat erover gaat: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1897594
pi_189982935
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 22:09 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Wij hebben ook philips avent lcd560 zoals iemand anders hier. En we hebben een aparte ‘web’ cam die via een app te zien is. Wij hebben m altijd afgesloten staan zodat ie alleen op onze eigen wifi zichtbaar is maar zou je ook open kunnen zetten zodat je er ook met mobiel internet bij kan.

Denk dat er al veel over gezegd is; ik ben ook nooit weggegaan uit huis met baby al slapend. Aan de andere kant hoor ik moeders die hun tweede kind (baby, peuter) rustig laten slapen thuis en dan het oudere van school gaan halen. Ik weet het niet zo.. kan toch altijd wat gebeuren en dat zou ik niet op mijn geweten willen hebben.
Mee eens. Er kan altijd wat gebeuren dus je wil toch in de buurt blijven. Wifi had er van mij ook niet op gehoeven. Maar beeld lijkt me toch wel fijn voor in huis. :)
pi_189983191
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 09:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Straling met video is meer aangezien bij deze babyfoons de straling constant aan staat. Zie ook dit topic op Tweakers dat erover gaat: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1897594
Want het staat op Tweakers dus het is waar.

Het gaat om ir-leds van bij elkaar enkele watts, geen schijnwerper of laser. Als kleintje daar last van zou hebben zou ik 'r nooit meer in de zon laten liggen. Je wilt niet weten hoeveel straling dáár vanaf komt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator zondag 17 november 2019 @ 10:08:44 #44
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189983258
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 09:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Mee eens. Er kan altijd wat gebeuren dus je wil toch in de buurt blijven. Wifi had er van mij ook niet op gehoeven. Maar beeld lijkt me toch wel fijn voor in huis. :)
Wij hebben ook eentje met beeld. Verschillende mensen om ons heen die toen zeiden van dat is niet nodig. Wellicht is het niet NODIG, nee, maar ik ervaar het toch als heel prettig om ook te kunnen zien wat er gebeurt.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 17 november 2019 @ 10:29:11 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_189983396
Al die mensen die zeggen dat ze nóóit hun slapende baby / peuter alleen zouden laten om hun kleuter naar school te brengen hebben vast allemaal maar 1 kind ;)
Ik doe het ook, sterker nog, ik doe het zonder babyfoon want die is kaduuk :P
Nou is de school maar 250 meter, maar zo'n lange afstands babyfoon lijkt me nu juist voor zulke gevallen ideaal.
Want geloof me, je baby vroegtijdig uit bed trekken omdat de kleuter uit school móet worden gehaald om 14:00 is pas écht kut :P
disclaimer
  zondag 17 november 2019 @ 10:34:11 #46
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189983426
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 10:29 schreef SQ het volgende:
Al die mensen die zeggen dat ze nóóit hun slapende baby / peuter alleen zouden laten om hun kleuter naar school te brengen hebben vast allemaal maar 1 kind ;)
Ik doe het ook, sterker nog, ik doe het zonder babyfoon want die is kaduuk :P
Nou is de school maar 250 meter, maar zo'n lange afstands babyfoon lijkt me nu juist voor zulke gevallen ideaal.
Want geloof me, je baby vroegtijdig uit bed trekken omdat de kleuter uit school móet worden gehaald om 14:00 is pas écht kut :P
Doe je dan wel een briefje in je zak?
Houd van poesjes
  zondag 17 november 2019 @ 10:45:37 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_189983482
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 10:34 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Doe je dan wel een briefje in je zak?
Een briefje in mijn zak? Voor als ik op die 250 meter dood neerval en niemand uit de buurt mij herkent? Nah. :')
disclaimer
  zondag 17 november 2019 @ 10:51:57 #48
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189983525
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 10:45 schreef SQ het volgende:

[..]

Een briefje in mijn zak? Voor als ik op die 250 meter dood neerval en niemand uit de buurt mij herkent? Nah. :')
Of aangereden wordt en buiten bewustzijn raken, een hartwip krijgen terwijl je onderweg bent oid. Mensen moeten dan toch weten dat er een kind thuis ligt te slapen?
Houd van poesjes
pi_189983582
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2019 10:00 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Want het staat op Tweakers dus het is waar.

Het gaat om ir-leds van bij elkaar enkele watts, geen schijnwerper of laser. Als kleintje daar last van zou hebben zou ik 'r nooit meer in de zon laten liggen. Je wilt niet weten hoeveel straling dáár vanaf komt.
Dat zeg ik niet. Ik ben het alleen aan het uitzoeken. Dank voor je input. :)
  zondag 17 november 2019 @ 10:58:41 #50
208890 June.
Seriously?
pi_189983585
Wij hebben een luvion essential gekocht, een dect mét camera maar dus zonder wifi enzulks.

Dit op aanraden van aantal vrienden, zij vinden het soms handig om te zien waarom je kind huilt (ergo: direct er naartoe of even laten huilen tot de speen weer is gevonden oid).We gaan het zien.. In begin zullen we hem toch weinig nodig hebben.
Shine bright like a diamond.
  zondag 17 november 2019 @ 10:58:53 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_189983586
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 10:51 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Of aangereden wordt en buiten bewustzijn raken, een hartwip krijgen terwijl je onderweg bent oid. Mensen moeten dan toch weten dat er een kind thuis ligt te slapen?
Ja, nee. :')
Anyway, dat is de discussie niet en ja ik zwengelde m zelf aan, dus sorry daarvoor, we houden er over op.
disclaimer
pi_189983592
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 10:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wij hebben ook eentje met beeld. Verschillende mensen om ons heen die toen zeiden van dat is niet nodig. Wellicht is het niet NODIG, nee, maar ik ervaar het toch als heel prettig om ook te kunnen zien wat er gebeurt.
Aangezien wij met domotica redelijk op dezelfde lijn zitten ben ik wel benieuwd naar jouw babyfoon (en is je babyfoon aangesloten op Homey? :9 ).
  Moderator zondag 17 november 2019 @ 11:27:59 #53
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189983824
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 10:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Aangezien wij met domotica redelijk op dezelfde lijn zitten ben ik wel benieuwd naar jouw babyfoon (en is je babyfoon aangesloten op Homey? :9 ).
Wij HADDEN een Luvion, zie post 5,maar die heb ik terug gestuurd omdat ik de beeldkwaliteit van het scherm niet geweldig vond voor dat geld. Ik heb toen een Alecto DVM200 gekocht, deze: https://www.alectobaby.nl(...)mera%2f%3fcount%3d15

Niet op Homey aangesloten. Is geen overweginggeweest en zou ik ook niet willen omdat Homey (toen iig) wat onstabiel was, en voor je baby wil je niet afhankelijk zijn van een onstabiel systeem.

Gewoon directe verbinding van camera naar schermmodule en klaar. Bevalt uitstekend.
Breitling - Instruments for Professionals
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 november 2019 @ 12:20:17 #54
74056 crew  ToT
pi_189984318
Wij laten mini-ToT nooit alleen thuis, maar als we 's zomers in de tuin zitten, zet ik 1 van de Arlo bewakingscamera's op zijn kamertje als hij ligt te slapen.
Bewegingsdetectie, signaaltje op de mobiele telefoon, ff checken op de phone (zolang je maar niet lekker in het zonnetje ligt die het scherm onleesbaar maakt) en anders gewoon even naar boven huppelen. :) En je kunt natuurlijk ook gewoon tussendoor checken met de app zonder dat de bewegingsdetectie een melding geeft.

Groot minpunt van dit specifieke systeem; de camera's lopen op extreem dure batterijen, en de oplaadbare versie is onredelijk veel duurder.
pi_189999529
Ik heb de Luvion voor als we zelf in de woonkamer of slaapkamer zijn en als we wat verder weg zijn heb ik de babyfoon app die via 3g werkt. Voor dichtbij vind ik de Luvion heel fijn, een groot scherm en duidelijk. Alleen heeft dat ding een bereik van 10 meter. Met een bedrijf aan huis ben ik nog wel eens rondom het erf bezig en ik heb nog geen babyfoon gevonden waarbij ik meer dan 30 meter bereik heb, vandaar de extra babyfoon app. Die kost iets van 5 euro en werkt prima.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_190012817
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 09:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Mee eens. Er kan altijd wat gebeuren dus je wil toch in de buurt blijven. Wifi had er van mij ook niet op gehoeven. Maar beeld lijkt me toch wel fijn voor in huis. :)
Klopt, beeld in huis is ook fijn. Ik heb er aan vast gehangen in de periode van ‘ik wil niet slapen dus ga ik staan en heel hard gillen’. We konden toen op camera zien dat madam na een aantal minuten weer was gaan liggen en wisten toen dat we nog maar éven vol hoefden te houden tot ze in slaap zou vallen 😬
pi_190013168
Wij vinden beeld ook erg fijn.
U. wordt soms wakker zonder geluid te maken. Staat ie opeens bovenaan de trap (met traphek ;) ) of achter je in een andere kamer. :')
Daarnaast slaapt hij in een coledikant aan ons bed, dus hij rolt soms ook ons bed in in zijn slaap. Wij vinden het dan fijn om te zien hoe hij ligt.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 19 november 2019 @ 06:28:18 #58
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_190016554
Bij de oudste twee nooit beeld gehad, maar bij de jongste nu wel en moet zeggen dat ik het wel heel handig vind, vooral om in te schatten of ik hem al uit bed moet halen of niet, hij kan namelijk soms op zn buik liggend hard roepen / kletsen en dan valt ie vaak nog in slaap, itt bij staand roepen :').

En we hebben nogal vaak zoete inval hier bij de oudsten met bijbehorend geluid en dan werp ik ook gewoon regelmatig even een blik op dat ding terwijl ik geniet van een cocktail van ingezette K3 liederen en geluiden van in slowmotion crashende auto's ^O^
pi_190016760
Tot welke leeftijd gebruiken jullie eigenlijk een babyfoon?
Wij hadden er helemaal geen een met het idee: we kopen wel gewoon een babyfoon zodra het ons handig lijkt, maar zoon is intussen bijna twee en het is er nog altijd niet van gekomen! :D Maar daardoor dus wel benieuwd naar het punt waarop jullie stoppen met babyfoons - bij overgang van ledikant naar groot bed bijvoorbeeld? :)
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 19 november 2019 @ 07:34:46 #60
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_190016792


[ Bericht 100% gewijzigd door SQ op 19-11-2019 07:39:31 (Voegt écht niets toe. ) ]
  dinsdag 19 november 2019 @ 08:06:07 #61
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_190017054
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 07:30 schreef minilot het volgende:
Tot welke leeftijd gebruiken jullie eigenlijk een babyfoon?
Wij hadden er helemaal geen een met het idee: we kopen wel gewoon een babyfoon zodra het ons handig lijkt, maar zoon is intussen bijna twee en het is er nog altijd niet van gekomen! :D Maar daardoor dus wel benieuwd naar het punt waarop jullie stoppen met babyfoons - bij overgang van ledikant naar groot bed bijvoorbeeld? :)
Dat zal per huis, kamerindeling en per kind anders zijn. Onze oudsten slapen op zolder en zij hebben nog een babyfoon (oudste is morgen 7). Wij hebben ook een hypergeisoleerd nieuwbouwhuis ;). Hij wil ons soms nog iets vragen als hij in bed ligt en doet dat dan over de babyfoon, en wij laten hem altijd even weten wanneer het tijd is om te stoppen met lezen en hij moet gaan slapen. We gaan dan niet nog eens twee trappen omhoog met het in ons geval vrij grote risico dat dreumes dan brullend wakker wordt.

Onze middelste kwam wel uit haar bed als er iets was toen ze een gewoon bed kreeg, maar onze oudste niet. Die begon dan zachtjes te huilen of roepen en dat hoorden we dan ook over de babyfoon.
  dinsdag 19 november 2019 @ 19:07:24 #62
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190024834
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 07:30 schreef minilot het volgende:
Tot welke leeftijd gebruiken jullie eigenlijk een babyfoon?
Wij hadden er helemaal geen een met het idee: we kopen wel gewoon een babyfoon zodra het ons handig lijkt, maar zoon is intussen bijna twee en het is er nog altijd niet van gekomen! :D Maar daardoor dus wel benieuwd naar het punt waarop jullie stoppen met babyfoons - bij overgang van ledikant naar groot bed bijvoorbeeld? :)
Mij lijkt dat het stoppen samenhangt met de reden van gebruiken :). Als je het doet om geen geluidje te missen, dan kan je er eindeloos mee doorgaan. Idem voor als het een communicatiemiddel is met een pratend kind. Ik gebruik 'm zelf alleen rond in slaap vallen en wakker worden als ik op een andere verdieping ben, en als hij ziek is draag ik 'm maniakaal met me mee om de eerste spuuggeluiden te horen :Y) (dat heeft zijn nut afgelopen weekend weer bewezen).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190026192
Hier een kleuter op zolder, dus wij gebruiken 'm nog wel eventjes. En als hij ziek is zet ik hem op ultragevoelig (tenzij hij bij mij slaapt, zoals nu :+ ), om z'n ademhaling te horen (astma), of idd op tijd bij de spuug te zijn :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_190026248
Ik gebruik hem ook nog steeds. Vind het wel makkelijk, ben eraan gewend geraakt. Dochter wil altijd nog op de gang praten maar als het dakraam openstaat dan versta ik er niks van, dus dan luister ik via de babyfoon wat ze zegt 😂
  dinsdag 19 november 2019 @ 20:37:53 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_190026363
Ik heb de babyfoon bij de oudste veel gebruikt en bij de jongste zelden. De laatste jaren alleen als we 's avonds weg moesten, dan zetten we m bij de buren, of als we 's avonds achterin de tuin zaten. Of als ik koffie ging drinken bij de buurvrouw, of als ik mijn oudste uit school moest halen als de jongste nog sliep :+
Het is maar net wat je behoefte is inderdaad. Ik merkte zelf dat ik onnodig hyperalert werd van het ding en dat onze kwaliteit van leven wel verbeterde toen ik m in de ban heb gedaan :+

Mocht er nu ooit nog een kind komen dan koop ik er overigens wel weer 1, met camera, want in een huis van 300m2 met een tuin van 1600m2 ga ik een baby waarschijnlijk ook niet horen als ie een flinke keel opzet :')
disclaimer
pi_190027350
Wij hadden er eentje met camera op de babykamer en kochten er eentje zonder camera bij toen kind nummer twee onderweg was. Babyfoon zonder camera stond bij peuter op de kamer.

Inmiddels is peuter een kleuter en is de babyfoon met camera kapot. Kleuter (net 4) heeft nu geen babyfoon meer, hij roept ons wel als er wat is. Baby is inmiddels dreumes en heeft de babyfoon zonder camera op zijn kamer.

Overigens haal ik wel kleuter van school als dreumes slaapt, maar dan laat ik de babyfoon ALTIJD bij een van onze twee buurvrouwen achter. Zijn allebei 65+ en dol op onze kinderen maar dus ook bijna altijd thuis, ideaal. Want ik ben echt een schijtluis wat dat betreft. Als ze ooit niet thuis zijn, gaat dreumes mee, ook al moet ik hem dan wakker maken.
pi_190027897
Een babyfoon voor in huis is hier niet nodig, je hoort alles overal goed. Wel hebben wij op vakantie bijvoorbeeld de babyfoon 3G app gebruikt, zodat we een biertje in 't hotelrestaurant konden drinken :P en diezelfde app gebruiken we ook wel eens bij opa en oma als we daar zijn, omdat je het daar ook niet zo goed hoort.
pi_190032676
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 07:30 schreef minilot het volgende:
Tot welke leeftijd gebruiken jullie eigenlijk een babyfoon?
Wij hadden er helemaal geen een met het idee: we kopen wel gewoon een babyfoon zodra het ons handig lijkt, maar zoon is intussen bijna twee en het is er nog altijd niet van gekomen! :D Maar daardoor dus wel benieuwd naar het punt waarop jullie stoppen met babyfoons - bij overgang van ledikant naar groot bed bijvoorbeeld? :)
Toen zijn zusje (ze schelen ruim drie jaar) op d'r kamer ging slapen (met 5 á 6 weken) ging de babyfoon naar haar kamer, maar eigenlijk gebruikten we de babyfoon voor hem de laatste tijd alleen omdat er liedjes uit kwamen en sterren geprojecteerd werden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_190052782
De video babyfoons zijn makkelijk te hacken...even als toevoeging op de discussie.

Wij hebben 2 alecto's en die zijn niet aan te raden, ik snap nog steeds niet dat ik na de ervaring van de eerste, een tweede kocht. Momenteel is dit de situatie:

Van 1 is de accu kaduk waardoor de ouder unit continu aan de oplader moet, hij verliest ook gemiddeld 4 keer per nacht contact en dat gaat ie piepen.
Van 2 is de antenne gescheurd waardoor die stoort en het is volgens de sensor continu te koud. Gelukkig konden we daar het piepsignaal van uitzetten. Wel licht ie een aantal keren per nacht op omdat het dus te koud zou zijn. (wees gerust er staat een temp meter in die kamer en die geeft netjes aan dat het dus niet te koud is)

Wij gaan ook wel eens snel weg als de kleinste op bed ligt, dan geven we de babyfoon aan de buren. Of we appen de buurvrouw even als we kleuter van school halen. En we is niet dat we dus samen thuis zijn, maar zo doen we dat op dagen als 1 van ons thuis is.

De babyfoon is voor ons vooral voor als we zelf beneden zijn. Als wij op bed liggen, horen wij beide mini's gewoon.
  woensdag 1 januari 2020 @ 21:09:31 #70
489159 Stefan82-2
i am your father
pi_190833568
Iemand ervaring met de Luvion Grand Elite? best een flink bedrag voor een babyfoon.. is dat het waard? ik lees hier dat dit nu de beste zou zijn.
https://www.bestekeuzebab(...)te-babyfoon/#nummer1

quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 15:20 schreef exode het volgende:
De video babyfoons zijn makkelijk te hacken...even als toevoeging op de discussie.
Inderdaad altijd even het standaard ww aanpassen om hacken tegen te gaan.
pi_190834916
Ik ben misschien ontzettend simpel op dit vlak, maar een huis, tuin en keuken babyfoon is toch eigenlijk genoeg? Gewoon eentje waar je je kind door hoort?
pi_190838843
Vind ik wel Sunshine en liedjes erop. Meer eisen hadden wij ook niet.
  Moderator donderdag 2 januari 2020 @ 08:06:50 #73
447051 crew  Peejtur
pi_190839033
Wij hebben een babyfoon met camera maar dan alleen met een ontvanger. Niet 1 waarbij je ook met je telefoon het beeld kan zien. Gebruiken we alleen overdag. In nacht hebben we deuren op niet zodat we haar horen.
pi_190839043
Die blauwe van Philips (zonder scherm) doet het hier al dik 4 jaar ! Top ding.
Ik was hier...
pi_190839158
Ik ben altijd als de dood dat ik aangereden wordt ofzo als ik de beeb even alleen thuis zou laten voor n snel rondje om het blok met de hond. Dan weet dus niemand dat er ergens een slapend kindje ligt... ;(

Terwijl t vroeger zelfs gewoon was om dan even boodschappen te gaan doen ofzo :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190840187
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 08:35 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik ben altijd als de dood dat ik aangereden wordt ofzo als ik de beeb even alleen thuis zou laten voor n snel rondje om het blok met de hond. Dan weet dus niemand dat er ergens een slapend kindje ligt... ;(

Terwijl t vroeger zelfs gewoon was om dan even boodschappen te gaan doen ofzo :')
Daarom laten wij de babyfoon dus bij de buren, of we zeggen dat we 2 minuten weg zijn tegen de buren.
Mijn moeder deed het ook, zonder babyfoon.

Wij wonen wel in een dorp waar iedereen elkaar kent in de straat dat maakt ook uit denk ik.
pi_190844049
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 15:20 schreef exode het volgende:
De video babyfoons zijn makkelijk te hacken...even als toevoeging op de discussie.
Niet allemaal. Wij hebben er dect, zonder wifi. Kunnen dus ook niets zien op de telefoon.

Is alleen te hacken als iemand met verstand ervan op 30 meter afstand van ons huis zit met zijn computer op schoot..

Ik vind de camera wel handig moet ik zeggen.
Shine bright like a diamond.
pi_190846073
Ik ben ook erg blij met de camera. Die gebruiken we meer dan het geluid. In de nachten staat het geluid uit, anders schrikken we ons kapot. Maar ik kan dan wel op de camera zien wat ze doet. Vooral toen ze kleiner was handig om te zien of ze verder ging slapen of al helemaal rechtop zat / stond als ze wakker werd in de nacht.
Met het vuurwerk is het ook handig. Door de knallen sprong de babyfoon continu aan, maar kon dan op het beeld zien dat ze gewoon nog lekker lag te slapen. ;)

Kwa leeftijd; ik vind m nu ze redelijk inslaapt overbodig worden (2 jaar), maar we gebruiken m nog wel. Als over een half jaar de tweede er is schuift ie door en gaan we hem niet missen denk ik.
pi_190846183
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 21:09 schreef Stefan82-2 het volgende:
Iemand ervaring met de Luvion Grand Elite? best een flink bedrag voor een babyfoon.. is dat het waard? ik lees hier dat dit nu de beste zou zijn.
https://www.bestekeuzebab(...)te-babyfoon/#nummer1
[..]

Inderdaad altijd even het standaard ww aanpassen om hacken tegen te gaan.
Ik heb deze. Maar nog niet echt gebruikt. Alleen even getest.

Het beeld is prima. Ik merk wel dat bij mij de app er regelmatig uitvalt. Ik krijg wel notificaties maar dan werkt het beeld niet als ik erop klik. Even in vliegtuigmodus en het werkt weer, maar vreemd is het wel.
pi_190848578
Wij gebruiken nog steeds een babyfoon voor de oudste van bijna 6 jaar. Maar het is meer een walkie talkie, hij wordt zelden wakker maar als het wel gebeurt kan ik via de babyfoon met hem communiceren. Of ik roep 's avonds dat ie echt moet gaan slapen ipv heel hard zingen.

Maar goed de Alecto's zijn bij ons dus niet echt duurzaam gebleken.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 12:09:35 #81
489159 Stefan82-2
i am your father
pi_190871823
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 18:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik heb deze. Maar nog niet echt gebruikt. Alleen even getest.

Het beeld is prima. Ik merk wel dat bij mij de app er regelmatig uitvalt. Ik krijg wel notificaties maar dan werkt het beeld niet als ik erop klik. Even in vliegtuigmodus en het werkt weer, maar vreemd is het wel.
Thanks voor de reactie! ik wil wel graag beeld op mn iphone, ondanks alle tegenstanders :P deze gaat het worden denk ik.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 12:30:45 #82
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_190917844
Mijn tip is: ga naar de 9 maanden beurs. Hier was vorig een stand van Alecto en heb ik voor een prikkie een babyfoon gekocht met camera.
Onze eis was met temperatuursensor maar hier kijken we niet naar want hij geeft altijd +5 graden aan. Lekker handig dus.
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 15:37:14 #83
382129 crew  Donna
pi_190920200
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 12:30 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Mijn tip is: ga naar de 9 maanden beurs. Hier was vorig een stand van Alecto en heb ik voor een prikkie een babyfoon gekocht met camera.
Onze eis was met temperatuursensor maar hier kijken we niet naar want hij geeft altijd +5 graden aan. Lekker handig dus.
Dan is die toch gewoon kapot? Wij hebben een Alecto babyfoon (en ook een losse camera) maar de temperatuursensor van dat ding is perfect.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 15:38:39 #84
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_190920214
Volgens mij was het altijd al zo, ik las het ooit ergens en dacht dat het zo hoorde. Zit er precies 5 graden verschil tussen
pi_190920359
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:42 schreef Jerro het volgende:

[..]

Baby wakker maken leek me dus ook geen goed idee. Babyfoon dus met moeders mee die slaapt ipv met mij die nog beneden tot later TV zit te kijken? Lijkt dan wel een goede oplossing maar dan word zij dus wel (steeds) wakker, terwijl ik gewoon nog wakker ben.
Dat hoort bij ouderschap. Ze wordt sowieso toch wel wakker van ieder kickje dat ze geeft + zit ze de eerste maanden in een soort super saiyan staat waarbij ze maar door blijft functioneren op enkele (als je geluk hebt) luttele uurtjes slaap.

Vergeet haar slaapritme zoals die nu is maar, dat ritme bestaat straks niet meer.

Also; nooit je kind alleen thuis laten. Jullie zouden maar aangereden worden en niet in staat meer tot spreken, dan weet niemand dat je baby alleen thuis ligt.
pi_190920442
Oh ja. Het is ook handig als ze in hun slaapkamer spelen, dan kun je dat een beetje in de gaten houden (met name dat niet AL het speelgoed door de hele kamer heen geslingerd wordt).
pi_191937959
Ontlurk even om mijn dilemma te plaatsen.
Heb hierboven natuurlijk alle reacties gelezen en ook op internet rondgekeken. Je ziet bijna alleen maar negatieve reacties over babyfoons dat je bijna denkt dat er geen goede zijn.

Zelf twijfel ik momenteel tussen de Luvion Essential Plus en de Alecto DVM-200.

Zijn hier toevallig mensen die specifiek deze gebruiken of gebruikt hebben?
pi_191938216
Wij hebben de Luvion essential plus, erg tevreden over! Het enige wat hij ons na 2 jaar gebruik gesneuveld is is een van de kabeltjes. Die doet het alleen in de juiste hoek maar dit komt door geregeld op de grond vallen en vervoeren }:| eigen schuld dus.

Wel opletten qua bereik in een nieuwbouwhuis want tot de zolder zou hij het bijvoorbeeld niet redden.

Plus het muziekjes knopje is hier nogal eens per ongeluk ingedrukt en dan moet je door alle muziekjes heen voor ie uit gaat :+ toch is hij daar nooit wakker door geworden :D
  dinsdag 10 maart 2020 @ 12:19:55 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_191938370
Ik heb er straks ook een nodig, want de oude is echt overleden.
Wat ik zoek:
- Gróót bereik. Ons huis is groot, de tuin is groot, dus ik heb niks aan een babyfoon met 30 meter bereik.
- handzaam formaat ivm meenemen in de tuin
- geen camera.

Heeft iemand tips?
disclaimer
pi_191938668
Ik heb de alecto dvm 200 en vind het een ideaal ding. In huis en in de tuin (getest tot hoever ik kan en binnen 50 meter blijft hij goed signaal houden) perfect bereik. Er staat tot 300 meter bereik op maar dat klopt niet 😉 Scherm kan uitgezet worden zodat je alleen geluid hebt wat ideaal is voor ‘s nachts. De muziekjes erop zijn ruk, mijn dochter gaat er van huilen dus die gebruik ik niet 😂
  dinsdag 10 maart 2020 @ 13:09:34 #91
56471 pinquit
oh my lama!
pi_191939141
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 12:19 schreef SQ het volgende:
Ik heb er straks ook een nodig, want de oude is echt overleden.
Wat ik zoek:
- Gróót bereik. Ons huis is groot, de tuin is groot, dus ik heb niks aan een babyfoon met 30 meter bereik.
- handzaam formaat ivm meenemen in de tuin
- geen camera.

Heeft iemand tips?
https://www.bol.com/nl/p/(...)=socialshare_pdp_www
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 10 maart 2020 @ 13:31:17 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_191939442
quote:
Ja, zoeen had ik eerst, maar no way dat die vanuit mijn zolder naar achterin de tuin komt. Die 330 meter is als je zeg maar langs het strand zou staan, zonder enige vorm van stoormogelijkheid in de omgeving ;)

Ik zie dat alecto babyfoons heeft die 3000 meter claimen, heeft iemand daar bijvoorbeeld ervaring mee?
disclaimer
  dinsdag 10 maart 2020 @ 13:47:05 #93
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_191939665
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 13:31 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, zoeen had ik eerst, maar no way dat die vanuit mijn zolder naar achterin de tuin komt. Die 330 meter is als je zeg maar langs het strand zou staan, zonder enige vorm van stoormogelijkheid in de omgeving ;)

Ik zie dat alecto babyfoons heeft die 3000 meter claimen, heeft iemand daar bijvoorbeeld ervaring mee?
Yep! Wij hebben de Alecto dbx-92 (of een oudere versie daarvan) en die heeft echt een gigantisch bereik (hoewel ik 3 kilometer betwijfel). Wij nemen deze gerust mee als we bij de buren een paar huizen verderop op visite gaan en hebben dan kraakhelder bereik.

Edit: we hebben tot max 400-500 meter hemelsbreed getest, dat was wel echt de max voor fijn/goed bereik. En er kan wel eens iemand anders op je kanaal zitten (lesmotoren maken bijvoorbeeld gebruik van dezelfde frequenties, dus soms hoor je ineens "we gaan bij de volgende kruising linksaf" over je babyfoon :') )
KuikenGuppy
  dinsdag 10 maart 2020 @ 13:51:02 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_191939708
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 13:47 schreef Burdie het volgende:

[..]

Yep! Wij hebben de Alecto dbx-92 (of een oudere versie daarvan) en die heeft echt een gigantisch bereik (hoewel ik 3 kilometer betwijfel). Wij nemen deze gerust mee als we bij de buren een paar huizen verderop op visite gaan en hebben dan kraakhelder bereik.
Kijk, dat zijn dingen die ik graag hoor ^O^ thanks!
disclaimer
  dinsdag 10 maart 2020 @ 13:52:03 #95
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_191939722
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 13:51 schreef SQ het volgende:

[..]

Kijk, dat zijn dingen die ik graag hoor ^O^ thanks!
Ik heb nog wat toegevoegd.
KuikenGuppy
  dinsdag 10 maart 2020 @ 13:54:21 #96
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_191939769
Overigens denk ik dat de nieuwere versie wellicht al weer wat nauwkeuriger is, die van ons is natuurlijk al weer meer dan 6 jaar oud.
KuikenGuppy
  dinsdag 10 maart 2020 @ 15:34:10 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_191941502
400 meter is in elk geval meer dan genoeg. Vanaf de zolder tot achterin de tuin zal een kleine 90 meter zijn, maar er zit nog een ander dak voor, en dat redden de standaard modellen nooit.

En met 400 meter kan ik ook de grote kinderen gewoon van school halen met de babyfoon in de zak *O*
disclaimer
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')